Infocenter / Att använda Monster / Mitt konto / Logga in / Återställ ditt lösenord

Logga in / Återställ ditt lösenord

Har du glömt ditt lösenord eller är det första gången du loggar in på Monster? Läs vidare för att se hur du kan lösa de vanligaste inloggningsproblemen.

 

Glömt lösenord eller första gången du loggar in

1

För att återställa eller skapa ett första lösenord kan du klicka på ’Glömt ditt lösenord?’ på inloggningssidan. Du kan även använda denna direktlänk.

2

Ange din mejladress och klicka på ‘Fortsätt’ för att få ett mejl med en återställningslänk.

3

När du klickar på länken öppnas sidan där du kan skapa ett nytt lösenord. Klicka på ‘Återställ lösenord’ för att spara dina ändringar.

 

Säkerhetsfrågor

Om det är första gången du loggar in på ditt Monsterkonto kommer du att bli ombedd att skapa tre säkerhetsfrågor. Du kommer att få svara på dessa frågor om du fyller i ett felaktigt lösenord flera gånger eller om du loggar in från en ny plats. Välj frågor med svar som är enkla att komma ihåg då du kan få svara på dem lång tid efter att du har skapat dem. När du har klickat på spara kommer du till ditt Monsterkonto automatiskt.


 

Vanliga frågor

F: Varför är det ett användarnamn som inte är mitt förifyllt på inloggningssidan?
S:
Din webbläsare sparar det senaste användarnamnet som använts för att logga in på Monster. Om du vill logga in med ett annat användarnamn eller mejladress kan du klicka på ’Inte ditt Användarnamn?’.

F: Jag har fyllt i mina inloggningsuppgifter och det står att jag har angett en ogiltig mejladress. Vad gör jag nu?
S:
Dubbelkolla att du försöker logga in på Monster för arbetsgivare, recruiter.monster.se. Du kan inte komma åt ditt konto via Monster för arbetssökande.

F: Jag fick inget mejl när jag försökte återställa mitt lösenord. Vad gör jag nu?
S:
Mejlet för att återställa ditt lösenord kan ha hamnat i skräpposten. Du kan i så fall flytta mejlet till inkorgen och öppna länken för att skapa ett nytt lösenord. Glöm inte att uppdatera ditt SPAM-filter så att du kan ta emot mejl från Monster i framtiden.

F: Knappen för att spara mitt lösenord fungerar inte.
S:
Rensa din webbläsares cacheminne och ta bort cookies, starta sedan om webbläsaren och försök igen. Cacheminnet och cookies i din webbläsare kan störa dessa knappar.

F: Jag kommer inte ihåg svaren på mina säkerhetsfrågor och nu är mitt konto blockerat. Hur kommer jag åt mitt konto?
S: 
När ditt konto är blockerat på grund av felaktiga svar på säkerhetsfrågorna kan du kontakta Monsters Kundservice för att aktivera ditt konto igen. Kundservice kan hjälpa dig att återställa både säkerhetsfrågor och lösenord.