Monster

Monster Audience Network

Är du redo att attrahera toppkandidater med riktade kampanjer? Monster Audience Network (MAN) placerar strageiskt ut banners i vårt externa nätverk. Lär dig mer om hur du snabbt kan utöka räckvidden och nå både passiva och aktiva kandidater och driva trafik till dina annonser, karriärsida, rekryteringsevent och mer.

Implementering

Det är enkelt att komma igång med en kampanj!

  • Kampanjen skapas med ditt egna material (bilder/text/logga), eller med hjälp av vårt bildgalleri och du behöver bara förse oss med text och logga.
  • Uppge önskad start- och slutdatum, placering, önskad kategori/färdigheter och vi tar hand om resten.
  • Monsters kundserviceteam kommer att hjälpa dig med hela processen från start till slut.

Här är det vi behöver:

  • Start- och slutdatum
    När vill du aktivera din Monster Audience Network? Så snart som möjligt eller på ett specifikt datum?

  • Landningssida
    Var ska kandidaterna vidarebefordras? Till en Monsterannons eller din karriärsida?

  • Målgrupp
    Har du några önskemål på målgrupp?

    • Placering (land, län, stad)
    • Sökord
    • Yrkeskategori
    • Bransch
    • Färdigheter

    Om du inte uppger några önskemål kommer Monsters mediateam att sätta ihop en målgrupp.

  • Bannertext

    Förse oss med texter som väcker uppmärksamhet och får kandidater att vilja veta mer. Vi rekommenderar att skicka in flertal versioner som kan användas i olika storlekar och format.

    Vänligen håll dig inom teckenbegränsningarna och undvik upprepande texter i de olika elementen (kort/lång rubrik och beskrivning).

    • Kort rubrik (min. 2 krävs, max. 5) – max. 30 tecken (mellanslag inkluderat), inga skiljetecken. Får inte innehålla företagsnamn eller varumärkesskyddade fraser.
      Exampel:

      • Account Manager
      • Blir vår nya Account Manager
      • Rekryteringsevent 10 augusti
    • Lång rubrik (1 version krävs) – max. 90 tecken (mellanslag inkluderat), inga skiljetecken. Får inte innehålla företagsnamn eller varumärkesskyddade fraser.
      Exampel:

      • Som säljare hos oss kommer du att ansvara för nykundsförsäljning
      • Karriärevent 10 augusti, intervjuer på plats. Stockholm 8-12
    • Beskrivning (min. 1 version krävs, max. 5) – max. 90 tecken (mellanslag inkluderat)
      Exempel:

      • Redo att ta nästa steg i din karriär? Bli en del av vårt säljteam i Stockholm.
      • Vi letar efter en Säljare i Stockholm. Registrera dig till vårt karriärevent 10/8.
  • Bild(er)
    Du kan använda dina egna bilder, eller bilder från Monsters bildgalleri. Vi rekommenderar att skicka flera olika bilder för bättre kampanjresultat.

    Min. 1200×628 pixlar, .png, .jpg, .jpeg, .gif

    • Använd högupplösta bilder – undvik suddiga, sneda, felvända, otydliga eller bilder med ram
    • Använd bilder som passar kampanjen – undvik bilder som kan förväxlas med produktreklam.
    • Ingen logga – lägg inte in er logga i bilderna då loggan redan syns i många utav versionerna.
    • Ingen text – meddelandet kan bli repetitivt om bildtexten är förlik rubriken, eller så kan texten bli för liten för att läsas i vissa bannerstorlekar.
  • Logga
    Din logga kommer att vara synlig i några utav formaten.
    Minimum 600 pixlar, .png, .jpg, .jpeg, .gif

Godkännande och statistik

När vi har fått in all information och bilder från er kommer vårt mediateam att skapa förhandsgranskningar som skickas till dig för godkännande. När du har godkänt kommer kampanjen att aktiveras enligt önskat startdatum. När kampanjen är färdig kommer vi att skicka en rapport till dig. Vi rapporterar på impressions, klick och CTR:

Impressions –En impression/visning räknas varje gång din banner har laddats/visats
Click – När någon har klickat på din banner
Click Through Rate – anger klickfrekvensen (visningar delat på klick)