Tips för synlighetsprodukter
När du använder synlighetsprodukter vill du försäkra dig om att du är på rätt ställe vid rätt tidpunkt med innehåll som engagerar din målgrupp. Här är några tips som du kan följa för att få ut det mesta av dina synlighetsprodukter.
-
Attrahera målgruppen visuellt
Fundera på vad som attraherar din målgrupp och använd bilder och text som är relevant och lockande för dem.
-
Använd en video
En video är ofta mer engagerande och kan öka resultatet på dina kampanjer eftersom det är ett enkelt sätt att kommunicera ett meddelande. Ge en inblick i ert företagskultur, introducera dina anställda, ge tittaren en rundtur på arbetsplatsen, etc. Monster rekommenderar att hålla videon under 30 sekunder.
-
Stärk ditt arbetsgivarvarumärke
Är ditt arbetsgivarvarumärke välkänt? Om inte så har Monster lösningarna som hjälper dig att berätta din story och driva trafik dit. Fundera på hur du vill att kandidater ska komma ihåg ditt företag och vad det innebär att jobba där.
-
Se över er landningssida och ansökningsprocess
Är er ansökningsprocess enkel att följa? Det är större sannolikhet att kandidater slutför sin ansökan om det är få klick och steg i processen. Se även till att sidan är mobilvänlig så att kandidater kan ansöka oavsett vilken typ av enhet de använder.
-
Följ våra platsannonseringstips
Är din annonsbeskrivning välskriven och innehåller den all relevant information? Har ni tydligt listat nödvändig färdighet och erfarenhet? Kommer kandidater enkelt att förstå vilken företagskultur ni har och vad ni kan erbjuda? Spana in Monsters platsannonseringstips för att lära dig mer.
Vad du kan förvänta dig av synlighetsprodukter:
Synlighetsprodukter kan:
- Öka räckvidden
- Stärka arbetsgivarvarumärket
- Leda till ökad aktivitet, så som annonsvisningar eller besök på karriärsida
- Öka synligheten för annonser, arbetsgivarvarumärke eller events
- Driva mångfald till din kandidatpool
- Berätta ditt företags historia
- Driva trafik till en sida där kandidater kan avgöra nästa steg
Synlighetsprodukter kan inte:
- Garantera ett visst antal ansökningar
- Garantera ett visst antal anställningar
- Påverka antalet event-registreringar/deltagare
- Tvinga kandidater att utföra en aktivitet när de har klickat sig vidare till landningssidan.