Att sociala medier är här för att stanna är ingenting nytt, vilket innebär att alla företag måste ta ett grepp om sin sociala strategi och se till att vara ”där det händer”. Oavsett vad är en välplanerad social media strategi viktigt för att lyckas marknadsföra och förstärka företagets varumärke.
De flesta företagare vet nu att sociala medier sträcker sig längre än att checka in lite då och då med faster Eva i Borlänge. Men förvirringen kickar ändå in när det kommer till att förstå sociala medier som ett strategiskt affärsverktyg.
För många rekryterare och HR-chefer är tillgången till kandidatinformation online svår att motstå. Men med sådan access uppkommer frågor och funderingar för arbetsgivare runt om kring dem: Hur ska våra rekryterare representera oss i cyberspace? Vilken typ av information skall vi ta med i rekryterings- och anställningsprocessen, och vad ska vi ignorera?
Fem bra tips om hur du gör för att hitta bra kandidater via Internet.
Tips på hur du utformar din platsannons för att hamna högt i sökmotorerna.