Infocenter / Omvärldsbevakning / Monster kliver in som sponsor till LoungePodden

Monster kliver in som sponsor till LoungePodden

Vi behöver alla mer inspiration och kunskap i vardagen, inte minst personer i ledande posititioner. Det är nyhetsbrev och annonser som bjuder in till kurser, seminarier och spännande föreläsningar om vartannat. Dock kräver detta ofta att man är på plats och lyssnar eller betalar en slant för att få se den hetaste talaren just nu. Det behöver faktiskt inte vara så krångligt.

Sveriges digitala lounge

Vi kan nu berätta om ett nytt, roligt samarbete med LoungePodden – en veckopodd för affärsdrivna med fokus på personlig utveckling, entreprenörskap, ledarskap och affärer. Det kommer att bli en fullspäckad höst med lärorika ämnen och inspirerande gäster.

Vi har frågat LoungePoddens Taimaz Ghaffari om vad som gör hans podd unik.

“Jag har vuxit upp med David Letterman och Jon Stewart”, berättar han. “De har populariserat viktiga samtalsämnen samtidigt som dom har pratat om dom på ett lättsamt sätt och gjort det ”lättillgängligt” så även idioter som jag kan förstå. Det är det jag vill göra med LoungePodden.”

Några andra inspirationskällor?

“Ja, Joe Rogan. Det jag älskar med honom, som har blivit en av de största i poddsfären, är att han också har lyckats popularisera långformatet. Vi pratar så länge det behövs och det är intressant.” Han fortsätter. “En inspirerande person eller ett viktigt ämne förtjänar ett längre format än 15-30 minuter. Vem vet, kanske löser vi kärnvapenkrisen i LoungePodden till slut?”

Kända profiler och specialister

Redan nu finns det knappt 70 avsnitt att grotta ner sig i, med kända profiler som  försvarsadvokaten Johan Eriksson, programledaren Anna Hedenmo, uppfinnaren Håkan Lans, Systembolagets Mikael Wallteg, serieentreprenören Nicole Nordin och musikalentreprenören Viktoria Tocca.

Vad väntar du på? Finns att lyssna på där poddar finns!