CV-exempel: administratör
Administration är ett bred yrkeskategori med många olika typer av ansvarsområden. Du kan syssla med allt från redovisning till eventplanering. Efterfrågan på välorganiserade administratörer med goda datorkunskaper är stor, men konkurrensen om jobben är också hård. Därför är det viktigt att ha ett bra CV som visar att du har egenskaperna som krävs för jobbet.
För att hjälpa dig i ditt jobbsökande har Monster satt ihop ett CV-exempel från en arbetssökande i Malmö för jobb inom administration som du lätt kan anpassa för dina ansökningar.
Några tips när du skriver ditt CV
De flesta jobb som administratör kräver att du har social kompetens, datorkunskaper, och kanske mest av allt, att du är välorganiserad. Se till att du beskriver dina tidigare erfarenheter och intressen på ett sätt som framhäver dessa och andra egenskaper som efterfrågas i annonsen. Behöver du fler idéer? Läs våra tips för ett bra CV!
Exempel på CV för administratörer
Ladda ner exemplet på CV för administratör här!
Ditt namn
Födelsedatum: 0000-00-00
Adress: Exempelvägen 10, 123 45 Exempelstad
E-post: namn@adress.se | Telefonnummer: 000-000 00 00
PERSONLIG BESKRIVNING
Jag är en serviceinriktad, flexibel och självgående administratör med goda kunskaper inom redovisning och ekonomi. Efter ett år på mitt nuvarande jobb söker jag möjligheter att utvecklas i en ny bransch. Med mina erfarenheter och min passion för kommunikation och struktur tror jag att jag skulle passa utmärkt för rollen som administratör på [företagets namn].
ARBETSLIVSERFARENHET
November 2017 – pågående
Administratör | Konsultfirman, Malmö – [länk till arbetsgivarens hemsida]
- Planerar och administrerar möten, konferenser och evenemang. Arbetsuppgifterna innefattar allt från lokalbokningar och deltagarkommunikation till protokollföring och teknisk support.
- Ansvarar för inköp av kontorsmaterial och mat samt hantering av företagets interna kostnader i SAP.
- Skriver och uppdaterar texter på företagets intranät samt översätter dessa från svenska till engelska vid behov.
September 2016 – oktober 2017
Administrativ assistent | Logistikföretaget, Malmö – [länk till arbetsgivarens hemsida]
- Understödde chefer i ett projekt för att förbättra och implementera styrdokument och rutiner på företagets åtta avdelningar.
- Korrekturläste rapporter och presentationer.
- Hanterade fakturering och inköp i Agresso.
Juni 2015 – februari 2016
Serveringspersonal | Restaurangen, Lund – [länk till arbetsgivarens hemsida]
- Ansvarade för att bemöta och servera gäster på ett sätt så att de kände sig välkomna och nöjda. På så sätt utvecklade jag utmärkta relationer med stamgäster.
- Arbetade i ett sammansvetsat team under högt tempo i en miljö där det krävdes att man kunde anpassa sig snabbt efter chefens och gästernas behov.
UTBILDNING
2012 – 2015
Gymnasiet | Lund
Ekonomiprogrammet, inriktning ekonomi
- Kurser i bland annat företagsekonomi, redovisning, och programmering.
TEKNISKA FÄRDIGHETER
- MS Office: Mycket goda kunskaper i Word, Excel, Powerpoint och Outlook
- Ekonomiprogram: Goda kunskaper i Agresso och SAP
- Sociala medier: Van användare av LinkedIn, Twitter, Facebook och Instagram
SPRÅKKUNSKAPER
- Svenska – flytande
- Engelska – mycket goda kunskaper i tal och skrift
PERSONLIGA INTRESSEN
På fritiden tycker jag om att måla, klättra och resa utomlands – gärna långt bort.
REFERENSER LÄMNAS VID FÖRFRÅGAN
Känner du dig inspirerad? Ladda upp ditt nya CV på Monster och sök våra senaste jobb inom administration!