Monster

Sommarjobb som Sales Coordinator hos Ekman & Co

OiO

Göteborg, VTG

JOBBINFORMATION
ANSTÄLLNINGSFORM
Heltid, Deltid, Tillsvidareanställning
ADRESS
Göteborg, VTG
SKICKAD
Idag
Sommarjobb som Sales Coordinator hos Ekman & Co

Sommarjobb som Sales Coordinator hos Ekman & Co

Med internationella relationer och affärer i fokus har du nu möjlighet till ett meriterande sommarjobb hos Ekman & Co AB – ett handelshus med lång historia och stor kompetens inom handel av skogsprodukter. Som Sales Coordinator placeras du i centrum för affären där du koordinerar och planerar för att affären genomförs i enlighet med vad som avtalats mellan säljare, köpare och leverantör. Sommarjobbet inleds med introduktion på deltid under maj, för att gå över till heltid under juni-augusti.

Idag arbetar cirka 300 personer på Ekman, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning, varav 60 personer i Göteborg.

Om bolaget

Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten år 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Varje år hanterar Ekman mer än fyra miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder. Genom kompetent och motiverad personal har Ekman skapat sig ett starkt anseende som kännetecknas av pålitlighet, kompetens och service. Läs mer om bolaget på Ekmans hemsida.

Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga uppgift är att ansvara för export/importdokumenthantering för såväl remburs samt inkasso vilket innebär nära kontakt med våra leverantörer, kunder, agenter, dotterbolag, speditörer, rederier och banker såväl i Sverige som utomlands. Utöver det kommer du även samarbeta med kollegor på andra avdelningar internt.

Arbetet utförs till största del i ett samlat affärssystem samt via telefon- och mailkontakt med säljare, köpare och leverantörer.

Vi söker dig som

  • Studerar vid högskola eller universitet inom relevant område, exempelvis ekonomi eller logistik
  • Har någon form av servicerelaterad eller administrativ arbetslivserfarenhet
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Har god förmåga att lära och arbeta i affärssystem
  • Har möjlighet att arbeta deltid under maj och heltid under juni-augusti

Det är meriterande om du har arbetat med logistik eller liknande frågor i någon form tidigare.

För att passa i rollen som Sales Coordinator ska du vara en person som anstränger och anpassar sig för att bygga och förbättra samarbeten med andra i din omgivning. Detta innefattar även en god förmåga att lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt. Vidare är du noggrann, uppmärksam på detaljer i arbetet och mån om att fråga för att förstå. Du har en god förmåga att bibehålla ett lugn och snabbt prioritera mellan arbetsuppgifter, även då arbetstempot är högt.

Om rekryteringsprocessen & anställningen

Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Uppdraget är ett sommarjobb i form av ett konsultuppdrag. Du blir således anställd på OIO.

  • Omfattning: Deltid under maj, heltid enligt överenskommet schema juni-augusti
  • Arbetstider: Vardagar, 08:15-16:30
  • Start: Maj 2025
  • Placering: Göteborg, Polhemsplatsen 5 (GP-huset)
  • Lön: Timlön

ANSÖKAN

Om du är intresserad av jobbet vänligen klicka på Ansök-knappen för att komma vidare till vår hemsida där du kan slutföra din ansökan.

ANSÖKAN

Om du är intresserad av jobbet vänligen klicka på Ansök-knappen.

Om företaget

Med 20 års samlad erfarenhet inom affärsutveckling och rekrytering vet vi vad som krävs för att ta människor och organisationer från en punkt till en annan.

Genom personliga relationer och en stor nyfikenhet lär vi känna dig som individ, och er som organisation. Insikter som vi sedan nyttjar för att skapa bästa matchning.

Men vi stannar inte där. Vi vet också att engagerade medarbetare är nyckeln till framgång, både på kort och lång sikt. Därför arbetar vi med en tydlig och strukturerad onboarding samt ett närvarande ledarskap. På så vis har vi en idé om att bli en självklar partner för både kandidater och organisationer.

Varför OIO?

  • Personligt & genuint

    Med ett genuint intresse för individer och organisationer tar vi oss anvarje samarbete med högt engagemang, nischad kompetens och hög personlig mognad. Vi lära känna våra samarbetspartners på djupet redan från start och skapar på så vis goda förutsättningar för att hitta den bästa möjliga matchningen mot vårt kandidatnätverk.

  • Snabbt & kvalitativt

    Genom vårt proaktiva arbetssätt och breda kandidatnätverk har vi möjlighet att leverera med snabbhet utan att tumma på kvalitet. Dekandidater som vi presenterar är alltid väl förankrade och utvärderade genom karriärsamtal, intervjuer samt psykometriska tester.

  • Trygga & attraktiva villkor

    I syfte att skapa attraktion och långsiktighet i våra konsultuppdrag har vi utformat anställningsvillkoren med stor omsorg. Fasta månadslöner i kombination med förmånliga semester- och friskvårdsförmåner gör att vi kan attrahera såväl juniora som seniora kandidater till våra och därmed även era uppdrag.

Företagets storlek
10 till 19 anställda
Bransch
Rekrytering/Bemanning
Grundat
2022
WEBSITE
oio.se

Om företaget

O

OiO