Premium Sales Service Manager
Stockholm Live AB
Johanneshov, STHM
Stockholm Live söker nu en Premium Sales Service Manager
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Avicii Arena, Strawberry Arena, 3Arena, Annexet, Hovet och Södra Teatern, samt attraktionen SkyView vid Avicii Arena. Varje år besöker över 3 miljoner människor våra arenor och de evenemang och aktiviteter som de gästas av. Stockholm Live är en del av ASM Global, ett världsledande företag inom arenadrift och evenemangsstrategi som driver över 325 arenor, stadium, kongresscenters samt teatrar världen över. För mer information se www.stockholmlive.com alternativt www.asmglobal.com.
I rollen som Premium Sales Service Manager ansvarar du för att säkerställa högsta servicenivå för våra premiumkunder på alla våra arenor. Du är en nyckelperson i att skapa en smidig och förstklassig kundresa, från bokning till evenemangsupplevelse. Genom att hantera kundservice, bokningar och administration ser du till att våra årskunder får en upplevelse i absolut toppklass.
Du kommer tillhöra Premium Sales-teamet som är en del av Commercial-avdelningen och rapportera till Head of Premium Sales.
Några av dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar att:
- Hantera kundservice och support för våra premiumkunder, inklusive bokningar och concierge-service
- Ansvara för uppstart av nya årskunder, inklusive introduktion till bokningsportaler och arenabesök
- Hantera biljettförsäljning, relocates och optimering av biljettutnyttjande
- Skapa och hantera en struktur för återköp/vidareförsäljning av biljetter
- Skicka ut och följa upp kundkommunikation, inklusive menyer och förbeställningar
- Hantera fakturor, betalningar och uppföljning av dessa
- Genomföra och analysera kundundersökningar för att ständigt förbättra upplevelsen
- Stötta Commercial-teamet vid arbetstoppar, med särskilt fokus på biljett- och försäljningsadministration
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 1–2 års erfarenhet inom service, hospitality eller kundservice, gärna från evenemang, resebranschen eller premiumupplevelser. Du är affärsmässig, strukturerad och kommunikativ, med en naturlig känsla för kundbemötande och service. En riktig doer! Vidare är du lösningsorienterad och har förmågan att arbeta effektivt med administration och digitala system.
Kravprofil
- Eftergymnasial utbildning inom service/hospitality eller motsvarande erfarenhet
- Minst 1–2 års erfarenhet inom service, hospitality eller kundservice
- Erfarenhet av bokningssystem och CRM
- God administrativ förmåga och erfarenhet av Office 365, särskilt Excel
- Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Meriterande:
- Erfarenhet av conciergerelaterade uppgifter
- Förståelse för premiumtjänster och försäljningsoptimering
Vidare information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, det tillämpas provanställning. Tjänsten omfattas av kollektivavtal mellan Almega Tjänsteföretagen och Unionen. Placering vid Stockholm Lives huvudkontor i Johanneshov.
Välkommen med din ansökan!