Ekonomiadministratör till Axel Bengtssons Transport i Östra Ljungby
Emploid AB
Ängelholm, SKÅ

Ekonomiadministratör till Axel Bengtssons Transport i Östra Ljungby (m/w/d)
Om företaget
Axel Bengtssons Transport AB är ett ungt och expansivt företag som grundades 2023. Sedan starten har tillväxten varit stadig – och resan har bara börjat. Med lång branscherfarenhet i ryggen och en ständig vilja att utvecklas erbjuder Axel Bengtssons Transport pålitliga, flexibla och kundanpassade transportlösningar. Deras filosofi är enkel: varje dag är en möjlighet att bli lite bättre och att leverera ännu mer värde till kunderna.
Läs gärna mer på www.axelbengtssontransport.se.
Om rollen
Nu söker vi en engagerad och lösningsorienterad ekonomiadministratör till ett bolag där du får vara med och forma både din egen roll och företagets arbetssätt från grunden. Det här är en roll för dig som gillar när det händer mycket, när ingen dag är den andra lik – och där du verkligen får göra skillnad.
Du kommer arbeta nära ägaren, som idag själv hanterar mycket av den administrativa och ekonomiska vardagen. Nu behövs en person som kan kliva in, ta ett helhetsgrepp om ekonomin och vara ett stöd i både idéer och utveckling framåt. Här får du en nyckelroll i bolagets tillväxtresa – där din insats syns direkt.
I din vardag kommer du bland annat att jobba med:
- Löpande redovisning i Fortnox
- Lönekörning för 23 anställda i TransPA (inkluderar tidrapportering, övertidshantering enligt transportavtalet, mm.)
- Rapportering till Fora för pensions- och försäkringsunderlag
- Fakturahantering, avstämningar och kontakt med chaufförer samt kunder för att säkerställa att faktureringen blir korrekt
- Förhandling och dialog med samarbetspartners som drivmedelsleverantörer för att säkra bra villkor och avtal
- Veckovisa avräkningar mot olika kunder och rutter
- Övrig administration, exempelvis beställning av arbetskläder eller kontorsmaterial – här hjälps man åt där det behövs
I början arbetar du hemifrån, men under hösten 2025 planeras ett nytt kontor i Östra Ljungby. Då kommer du behöva kunna vara på plats några dagar i veckan. Därför är det ett plus om du bor inom 30 minuters radie. B-körkort är inget krav men du bör kunna ta dig till det nya kontoret smidigt.
Om dig
Vi söker dig som vill kliva in i en bred och viktig roll där du får ta ansvar, utvecklas samt vara med och påverka. Du är troligen en person som inte bara gillar siffror – du gillar också människor, dialog och att hitta bättre lösningar tillsammans.
Här kommer du långt med rätt inställning, nyfikenhet och vilja att lära. Du behöver inte ha en lång karriär bakom dig – tvärtom, detta är en fantastisk möjlighet för dig som är i början av din resa men har ett genuint intresse för ekonomi och vill växa med ett företag där du gör skillnad varje dag.
Vi tror att du har några av dessa erfarenheter och egenskaper:
- Har arbetat minst 1 år med löpande redovisning och fakturering, gärna i Fortnox
- Har någon erfarenhet av lönehantering (TransPA är meriterande, men inget krav)
- Har en grundläggande förståelse för transportbranschen eller är nyfiken på att lära dig
- Är ansvarstagande, självgående och van vid att ta egna initiativ
- Är rak, tydlig och trivs i en kultur med öppen dialog
- Har ett driv att förbättra, optimera och bygga upp rutiner
- Ser möjligheter i förändring och tycker det är kul att få ta ägarskap
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är ett plus, men det viktigaste är din inställning och att du vill utvecklas i rollen.
Övrig information
- Start: Så snart som möjligt
- Omfattning: Heltid, konsultuppdrag via Emploid i 6 månader med mycket goda chanser till anställning efter perioden
- Arbetstid: 08:00-17:00 med möjlighet till flex
- Plats: Hemarbete inledningsvis, kontor i Östra Ljungby planeras till hösten 2025
Du får en grundlig introduktion av ägaren samt stöd från andra kollegor på företaget. Tillsammans bygger ni upp framtidens arbetsrutiner – med dig som en av nyckelspelarna.
Nyckelord: Ekonomiadministratör, redovisning, lönehantering, Fortnox, TransPA, fakturering, transportbranschen, Fora, ekonomiassistent, kundkontakt, heltid, konsultuppdrag, Östra Ljungby, utvecklingsmöjligheter, junior ekonom
Om företaget
EMPLOID är ett entreprenöriellt drivet företag med gedigen erfarenhet inom rekrytering och bemanning. Genom vårt breda kandidat- och företagsnätverk hittar vi lösningar som passar våra kunder oavsett om det handlar om rekrytering- eller bemanningslösningar. Vi är övertygade om att kompetens, personligt engagemang och lokal kännedom är nyckeln till våra många nöjda kunder! Vi arbetar utifrån ett nätverksbaserat arbetssätt där vi aktivt söker upp och fortsätter bygga det stora nätverk av kandidater som vi redan har. Genom vårt nätverk kan vi som rekryteringspartner snabbt och effektivt identifiera intressanta kandidater och framtida personalresurser.
Våra värderingar
Vi är ett engagerat och förtroendeingivande rekryteringsföretag som prioriterar personlig kontakt för att skapa positiva upplevelser i alla relationer.

- Företagets storlek
- 1 till 9 anställda
- Bransch
- Rekrytering/Bemanning
- Grundat år
- 2018
- Webbplats
- emploid.se