Monster

Customer Service Agent till Dun & Bradstreet

Ivy Talents

Stockholm, STHM

JOBBINFORMATION
ADRESS
Stockholm, STHM
SKICKAD
30+ dagar sedan

Nu söker vi en Customer Service Agent med ett sinne för service till Dun & Bradstreetet i Solna. Du kommer att ingå i team om åtta personer som arbetar främst med att besvara allmänhetens frågor och funderingar om Dun & Bradstreets tjänster och funktioner. Tillsammans arbetar ni för att ge så en så bra serviceupplevelse som möjligt över telefon, mail och chatt. Det här är initialt ett 6 månaders konsultuppdrag med chans till överrekrytering.

Customer Service förbättrar och förenklar vardagen för våra kunder och vi erbjuder ständig utveckling för dig som medarbetare hos oss. I rollen fungerar du som länk mellan D&B och kunden. Det är du som, tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande både på telefon, via mejl och chatt. Du hjälper kunden hitta rätt och lösa problem i ärenden som rör våra kredit- och urvalstjänster. Customer Service är företagets hjärta och du är kundens röst in i organisationen så väl som företagets ansikte mot kunden.

Vi söker dig som ser god service som en självklarhet. Du har en hög arbetsmoral, ett naturligt driv och du är intresserad av nya utmaningar. Du ser lösningar, vågar tänka nytt och trivs i en miljö med en varierande vardag och ett högt tempo. Du är kvalitetsorienterad och har ett flexibelt förhållningssätt. För att du ska känna dig som hemma hos oss behöver du trivas med att vara en del av ett team där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter och tar hand om varandra. Vidare ser vi att du är van och trivs med att arbeta med telefon som ditt primära arbetsverktyg.

Du bör också vara bekväm med det engelska språket då du kommer att arbeta på ett globalt företag.

Krav för tjänsten:

• Telefonvana

• God dator- och systemkunskap

• Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift

• Mycket goda kunskaper i engelska både tal och skrift

• Godkänd bakgrundskontroll, vilken ska inkludera minst kreditkontroll samt utdrag ur belastningsregister.

• Möjlighet till minst 50% närvaro på kontoret i Solna

Meriterande:

• Tidigare arbete inom kundservice med inriktning mot finans

• Vana av att jobba gentemot uppsatta mål och KPI:er

Praktisk information:

Start: Omgående (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)

Arbetsplats: Solna

Möjlighet till hybridarbete finns ca 2 ggr/vecka

Uppdraget är ett konsultuppdrag men har goda möjligheter till överrekrytering.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Dun & Bradstreet med The Wofi.

Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare via mejl: emil@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget

I

Ivy Talents