Customer Service Agent
Orkla Snacks Sverige AB
Solna, STHM
Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 350 medarbetare, omsätter ca 1,9 miljarder kronor årligen.
Job description:Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 350 medarbetare, omsätter ca 1,9 miljarder kronor årligen.
Till vår Customer Fulfillment avdelning söker vi nu en Customer Service Agent
Är du en engagerad och drivande person som motiveras av att ge våra kunder den bästa upplevelsen av order, leverans och samarbete från Orkla Snacks. Är du analytisk, noggrann, ansvarstagande och service minded och tycker om att prata med kunder? Vill du få en möjlighet att tillhöra ett team där vi alla jobbar tätt tillsammans, hjälps åt och backar upp varandra och har roligt på vägen?
Orkla erbjuder
Du kommer till ett marknadsledande företag med solida varumärken och en kultur som präglas av högt engagemang och personlig stämning, där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Vi fokuserar starkt på samarbete inom och mellan våra funktioner och avdelningar. Modig, pålitlig och inspirerande är Orklas värdeord vilka hjälper oss att utmana och leverera mot våra affärsmål samt bygga en stark kultur. Orkla erbjuder dig ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter inom hela Orkla-koncernen.
Customer Fulfillment avdelningen strävar efter att våra kunder ska få den bästa upplevelsen av order, leverans och samarbete från Orkla Snacks, att produkter och leveranser anländer enligt kundens önskemål och behov samt att kunden får korrekt information och dokumentation. Vi arbetar kontinuerligt med söka och utveckla lösningar för kundens och egna logistiska utmaningar i ett nära samarbete inom hela säljorganisationen och med Supply Chain. Vi är i dagsläget 5 personer som sköter den dagliga kommunikationen och orderhanteringen för svensk marknad och svensk export.
Om rollen
Som Customer Service Agent blir ditt främsta ansvar att säkerställa vår servicegrad till våra kunder genom att registrera och bekräfta kundorder inom fastställd tid så att våra kunder får sina produkter som förväntat. Du har en viktig relationsbyggande roll för att säkerställa god service och nöjda kunder. I arbetsuppgifterna ingår hantering av order, transporter, och faktureringsunderlag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ta emot, registrera samt bekräfta inkommande kundorder
- Fakturering och kreditering
- Hantering av faktura och leveransfrågor via Microsoft CRM
- Kontakt med speditörer skriftligt och muntlig på både svenska och engelska
- Super user Microsoft CRM
Rollen rapporterar till Customer Fulfillment Manager och är en tillsvidareanställning med placering på vårt ljusa och fina kontor i Solna Business Park. Vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta hemifrån/på distans ett par dagar i veckan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har arbetat på Kundservice och/eller som Speditör eller har motsvarande relevant erfarenhet samt har följande utbildning och kompetens;
- Treårig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, samhällsvetenskap eller liknande
- Erfarenhet av hantering av order och fakturor för Export i ett ERP-system (tex.SAP)
- Erfarenhet av B2B-kundservice inom eller mot livsmedelsindustri
- Arbetat med transportbeställningar
- Mycket goda kunskaper i svenska, både skriver och talar obehindrat, och goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt.
- Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper
- Erfarenhet av exportadministration är meriterande
Personliga kompetenser
För att trivas och vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som är analytisk, noggrann och ansvarstagande. Du är en relationsskapare som tycker om att prata med kunder och drivs av att ge kunden den bästa servicen. Du tycker om att skapa flyt och struktur i den dagliga orderhanteringen och är en lagspelare med resten av teamet för vårt gemensamma uppdrag.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 31 mars. Vi går igenom ansökningarna och gör urval löpande varav tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
I den här rekryteringen samarbetar Orkla Snacks med Wepartner Supply Chain.
För att söka tjänsten följ denna länk: https://pnty-apply.ponty-system.se/wepartnersupplychain?id=54
För frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult André Grindefjord (
andre.grindefjord@wepartner.se
) eller Victor Carls (victor.carls@wepartner.se)