Business Developer / Brand Manager
Victor Vaissier is expanding, and we are now looking for a highly motivated person to continue and elaborate our growth both in Sweden and the European market. As a member of Team Vaissier you are positive, self-driven and an experienced communicator. You are goal oriented, driven by opportunities and of course great success.
As a business developer at Victor Vaissier you will form the growth strategies and execute. At the same time, you will manage and retain relationship with existing clients. You will work closely to the Operative Director, setting goals and strategies for execution. You will be responsible for:
As a qualified business developer at Victor Vaissier you understand the connection between sales result and high activity, enthusiasm and good customer relations. You also understand the importance of close contact with both company management as well as sales staff at the customer.
You need to be able to travel within Europe on short notice. English on a high level is a must, German is preferred.
Working for Victor Vaissier you will be able to influence the global expansion of the company and at the same time be an important part of the positive team building at the head office in Stockholm, city center.
Contact:
Eva Prahl, Operative Director
eva@vaissier.com
Please apply as soon as possible but no later than 26th of February, 2021.
Victor Vaissier is a French fragrance house, founded in Paris 1889 and relaunched in Stockholm 2014. Today Victor Vaissier products are sold in most big department- and online stores, interior boutiques and perfumeries all over Scandinavia. Victor Vaissier strive for ultimate quality and sustainable products. The French origins permeate the choice of fragrance and design in the affordable luxury products.
Sökord: Sälj, Säljare, Säljjobb, Försäljning, Försäljare, försäljningsjobb, fältsäljare, utesäljare, fieldsales, retail, retailjobb, retailsäljare, butik, butiksäljare, butikssäljare, butikförsäljning, butiksförsäljning, startup, start-up, marknad, marknadsjobb, marknadsföring, merchandiser, visual, dvh, dagligvaruhandeln, FMCG, distriktansvarig, distriktsansvarig, distriktsäljare, regional, international, internationell, internationellt, Sverige Tyskland, tyska, detaljhandeln, detaljhandel, job, jobb, jobba, medarbetare, skönhet, beuty, mode, branding, manager, management, developing, utveckling, affärsutveckling, affärsutvecklare, marketing, säljchef, försäljningsansvarig, säljledare, säljledning, KAM, KeyAccount Manager, hm, doft, tvål, tvålar, entreprenör, entreprenörsjobb, entreprenöriell, entreprenöriellt, branding, customersuccess manager, customer-success, customersuccess, butiksjobb, heltid, deltid, resa, resor, europa, global, globalt, EU, kvalificerad, sociala mdier, social media, marknadsanalys, marknadsanalytiker, analys, analytiker, BrandManager, BusinessDeveloper, influencer, influencermarknadsföring, selling, exklusivt, exklusiva, exclusive
Join a leading European group within telecommunications. This international organisation is one of the largest in the broadband industry and is looking for top candidates to bring exceptional skills and service and help them to be number one within the market.
Your daily tasks will include:
Who you are:
If this positions sounds interesting to you, please contact me at ellen@approachpeople.com
Benefits to the role:
Vill du ta morgonens första möte i skidbacken? Eller låta lunchens löptur bli av strax intill? Vi har fått äran att rekrytera Experiums nästa marknadsansvarig. Vi letar efter dig vars hjärta inte enbart bultar för content, marknadsstrategier och varumärkespaketering utan som också har en stark kärlek till fjällen och det fantastiskt natursköna liv du erbjuds i vackra Lindvallen. Låter detta som du? Välkommen in med din ansökan!
Som en del av SKISTAR-koncernen är Experium ett upplevelsehus med ambition att erbjuda Lindvallens gäster oförglömliga minnen från resan. I Experium hittar du hotell, restaurang, äventyrsbad, spa- och relaxavdelning, bio och shopping. I rollen som marknadsansvarig letar vi efter dig som vill ha ett helhetsansvar över Experiums marknadsaktiviteter och dess närvaro i relevanta marknadskanaler. Rollen innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter, något vi tror lockar dig som inte vill nischa dig utan istället arbeta såväl operativt som strategiskt med ett redan starkt och folkkärt varumärke.
I denna roll kommer du till en verksamhet som är både tempofylld och variationsrik. Beslutsleden är aldrig långa och vi tror därför att du som söker denna tjänst trivs som bäst när du får fatta snabba beslut och löpande anpassa ditt arbete efter situation och kontext.
Som person har du:
ore01@academicwork.se
.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Marketing Manager Sweden (maternity cover)
Siteimprove is looking for a bright and energetic team player to join our Swedish team, based in our Stockholm office. As Marketing Manager, you will be responsible for ensuring the ongoing success and brand awareness of Siteimprove in Sweden.
This is a fast-paced, high-growth culture so you need to be a self-starter with strong initiative and drive. You will report directly to the Country Sales Manager and work closely with the Global Marketing team, based in Copenhagen, and Marketing Managers in other regions.
What the Role is About As a member of the Swedish team at Siteimprove, you will play a pivotal role in lead generation and ensuring that potential customers know who Siteimprove is and what we do, hence ensuring we are positioned as the number one digital management tools solution provider in Sweden.
The position is a maternity cover lasting minimum 12 months
You will:
Create local go to market strategy and plan in collaboration with the local sales and customer success teams
Design and execute Swedish marketing initiatives, from sales campaigns to lead generation (including ABM), across all online and offline marketing channels
Generate, nurture, and track leads strategically and analytically
Drive local customer advocacy and customer campaigns.
Plan, conceptualize and execute local events, webinars, sponsored tradeshows events for Sweden working closely with stakeholders.
Work closely with Group Marketing & Communications, Global Product Marketing based out of Copenhagen, to localize campaigns and materials
Produce Swedish content (Case Studies, newsletters, eBooks, blogs, etc.)
Own country marketing budget & track marketing expenses
Relevant education i.e. a Bachelor Degree, a Master Degree or any equivalent combination of experience and training that provides the required knowledge, skills and abilities.
Experience in campaign management, planning and handling online & offline events
Experience with online marketing (webinars, content marketing, social/Google ads, email nurturing), event planning, social media, and online business models
Excellent time management, organizational, and planning skills
Resourceful with a ‘make-things-happen’ attitude.
Strong collaboration and team building skills.
Native Swedish speaker, with excellent written and communication skills + fluency in English.
What We'll Love About You
Experience with field and digital marketing in the IT industry, preferably with a software company.
Experience with online marketing, event planning, social media and online business models.
Excellent time management, organizational and planning skills.
Familiar with SalesForce and Pardot (or similar marketing campaign management and sales systems like Hubspot/Marketo/Eloqua) for campaign execution and lead and customer management
What You Need to Know About Team Sweden
You’ll be joining a highly skilled team of Siteimprovers who are incredibly passionate about what they do and are characterized by their commitment to working as a team and an ever-present customer focus. We are a small, social and tight-knit team and we can’t wait for you to join us!
What We Hope You’ll Love About Siteimprove
1. Great and Inspiring Company Culture. Read more about the Siteimprovers and our inclusive, people-centric culture in this section here: https://careers.siteimprove.com/culture/
2. Corporate Social Responsibility. Siteimprove is a global thought leader within the field of digital inclusion and we proudly give back to the community locally as well as globally.
3. Internal Training Team. We prioritize your personal development and have clear Customer Success Career Path model.
4. Outstanding Office Location. The Swedish office is in Vasagatan – as central as it gets. Our global HQ is located in the heart of Copenhagen in a beautiful building sometimes referred to as “the Palace” by our employees.
5. We offer Preventive health care benefits (“Friskvård”), Healthcare insurance and pension scheme as well as company paid phone, internet and laptop.
What You May Already Know About Siteimprove
Siteimprove is a Danish-founded multinational company with 600 employees worldwide. In addition to our headquarters in Copenhagen, we have offices in 12 other locations worldwide and our more than 7,000 customers are spread across North America, Europe, and Asia-Pacific.
How You Apply
Click on the ‘Apply Now’ button to submit your application in English preferably. If you have any questions regarding the job, feel free to contact Talent Acquisition Specialist, Mark Selch Petersen, msp@siteimprove.com. We review applications on a continuous basis, so the sooner you apply, the better.
Siteimprove is a global corporation and has developed data practices designed to assure your personally-identifiable information is appropriately protected. Please note that personal information may be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in accordance with our Privacy Policy at Siteimprove.com/privacy
I över hundra år har vi på Hufvudstaden hjälpt bolag att hitta skräddarsydda kontors- och butikslokaler på några av Stockholms och Göteborgs mest eftertraktade adresser. Med stort hjärta, hög servicenivå och viljan att både tänka nytt och hållbart har vi tillsammans med våra medarbetare skapat ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi har branschens nöjdaste kunder* och vi tror på att medarbetare som mår bra och har möjligheten att utvecklas presterar som allra bäst. Inom koncernen finns, förutom Hufvudstaden, varumärken som Nordiska Kompaniet, Bibliotekstan, Cecil Coworking, Femman, Fredstan, Birger Jarlspassagen och Parkaden med flera. Välkommen till Hufvudstaden, www.hufvudstaden.se.
Är du duktig på förhandling och uthyrning av kommersiella fastigheter? Gillar du retail? Då kanske du är vår nya kollega! Vi söker nu en affärsdriven Förvaltare till våra centralt belägna butiks- och restauranglokaler inom affärsområde Stockholm.
Som Förvaltare kommer du att ha ett nära samarbete med övriga i gruppen bestående av en Biträdande förvaltare samt Chefen för området Affärsutveckling butik, vilken också blir din närmaste chef. Du kommer att arbeta med våra kommersiella fastigheter och kunder i Stockholm, med fokus på butiksmarknaden. Fastigheterna ligger i bästa läge i hjärtat av Stockholm city såsom på Kungsgatan, Drottninggatan, Klarabergsgatan och Vasagatan samt i vårt mest högprofilerade område runt Biblioteksgatan även benämnt Bibliotekstan (www.bibliotekstan.se).
Ansvarsområden
I rollen kommer du bland annat att arbeta med hyresförhandlingar av butiks- och restauranglokaler, uthyrning av vakanta lokaler samt kundrelationer och förhandlingar i samband med affärsutvecklings- och ombyggnadsprojekt. Du arbetar nära dina kollegor i gruppen samt samarbetar med andra enheter inom bolaget såsom kontorsförvaltning, driftavdelning, byggprojektledning och affärsområde NK.
Dina arbetsuppgifter blir bland annat att:
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och ett par års erfarenhet av liknande roll inom fastighetsbranschen/kommersiella lokaler. Du har erfarenhet från fastighetsbranschen, detaljhandeln, god förhandlingsvana, är kunnig inom avtalsskrivning samt hyresjuridik, van att hantera hyresgäster och har en god teknisk förståelse. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom Property Management och Excel, samt att du har tidigare erfarenhet av service- och kundfrågor med utvecklad förståelse för värdet i att ha nöjda kunder. Då vi har många internationella kunder är det viktigt att du hanterar engelska flytande i tal och skrift.
Som person är du affärs- och förhandlingsorienterad, drivande, målmedveten kundengagerad samt strukturerad. Ordning och reda tillsammans med god stresstålighet och förmåga att prioritera under press är en grund för att lyckas med arbetet, likväl som en god samarbetsförmåga och ett öppet, förtroendeingivande och ärligt sätt. En representativ hållning och ett gott omdöme är också av vikt, liksom självklarheten i att verka utifrån Hufvudstadens värderingar. Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för mode och butiker samt drivs av att skapa mervärden tillsammans med nöjda kunder på kort och lång sikt.
Vi erbjuder
Vi tror på att medarbetare som mår bra, trivs och har möjligheten att utvecklas presterar som allra bäst. Hållbara medarbetare är en viktig del av ett hållbart företag. Vårt mål är att du som anställd ska ha balans i livet, känna trygghet och må bra. Våra förmåner bidrar till att stödja detta mål.
Tjänsten är en heltidsanställning med placering på vårt kontor beläget i NK-huset i Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker kontinuerligt, välkommen med din ansökan.
Rollen
Jobbet som sälj- och marknadsansvarig hos oss är både komplex och väldigt varierande. Du kommer bla ansvara för att stärka våra marknadsandelar både hos befintliga och nya kunder. Du kommer organisera och effektivisera våra order och leveransrutiner samt implementera faktureringsrutiner. Du kommer jobba nära produktionen och vara delaktig i det dagliga arbetet. Ditt ansvar kommer även innebära att se till så att kunderna får den hjälp som behövs för att våra produkter synliggörs på bästa sätt i butikerna och i sociala medier. Detta är en del av de arbetsuppgifter som kommer ingå i din nya roll, så återigen den är omväxlande, utmanande och flexibel!
Profil
Som person
Du är en tydlig och god kommunikatör samt har en genuin förmåga att engagera, motivera och vinna förtroende hos både medarbetare och kunder. Att du är prestigelös, ödmjuk och flexibel är andra egenskaper vi värdesätter.
Vi erbjuder
Gustafslunds Handelsträdgård är ett gammalt och väletablerat familjeföretag som präglas av stark framtidstro som är i ett förändringsskede. Vi söker dig som vill vara med och påverka företagets framtid och fortsatta tillväxt. Du kommer att ha en mycket central roll i företaget som präglas av korta beslutsvägar och högt till tak. Du kommer ingå i ledningsgruppen och rapportera direkt till vår VD. Vi har marknadsmässiga villkor.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar vi med Säljpoolen. Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Marie Gummerus på telefon 070-657 80 74.
Känner du igen dig i ovanstående och tycker att detta låter som en spännande utmaning är du varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Gustafslunds Handelsträdgård är ett av landets ledande producentföretag av lökblommor.Vi specialiserar oss på lökblommor, främst tulpaner, hyacinter, amaryllis och påsklilja i kruka. Denna vinterproduktion kombinerar vi under övriga årstider med blommande krukväxter såsom julstjärnor, pelargon och praktpetunia. Vi är ett tjugotal tillsvidare anställda och under högsäsongen arbetar ca. 90 personer ute i vår odling.
Sökord: säljare, försäljare, försäljning, utesäljare, fältsäljare,mardnadsföring, marknadskoordinatorVill du ta morgonens första möte i skidbacken? Eller låta lunchens löptur bli av strax intill? Vi har fått äran att rekrytera Experiums nästa marknadsansvarig. Vi letar efter dig vars hjärta inte enbart bultar för content, marknadsstrategier och varumärkespaketering utan som också har en stark kärlek till fjällen och det fantastiskt natursköna liv du erbjuds i vackra Lindvallen. Låter detta som du? Välkommen in med din ansökan!
Som en del av SKISTAR-koncernen är Experium ett upplevelsehus med ambition att erbjuda Lindvallens gäster oförglömliga minnen från resan. I Experium hittar du hotell, restaurang, äventyrsbad, spa- och relaxavdelning, bio och shopping. I rollen som marknadsansvarig letar vi efter dig som vill ha ett helhetsansvar över Experiums marknadsaktiviteter och dess närvaro i relevanta marknadskanaler. Rollen innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter, något vi tror lockar dig som inte vill nischa dig utan istället arbeta såväl operativt som strategiskt med ett redan starkt och folkkärt varumärke.
I denna roll kommer du till en verksamhet som är både tempofylld och variationsrik. Beslutsleden är aldrig långa och vi tror därför att du som söker denna tjänst trivs som bäst när du får fatta snabba beslut och löpande anpassa ditt arbete efter situation och kontext.
Som person har du:
ore01@academicwork.se
.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Typ av jobb
Heltid
Skickad
5 dagar sedan