Brinner du för att vårda kundrelationer som leder till tillväxt? Älskar du att köra, kanske att sjunga högt i bilen när ingen hör, lyssna på radion, poddar eller ljudböcker? Har du ett intresse för teknik och tycker att maskiner är ganska kul? Om svaren är JA på dessa frågor, kan detta vara ditt drömjobb! Vi letar efter dig som är energifylld och utåtriktad person i början av din karriär med en passion för kundnöjdhet och resultat. Du ser detta som en position för att bevisa dina säljfärdigheter för att senare bli en framgångsrik Account Manager.
Univar Solutions gör nu en stor expansion i de fyra nordiska länderna, där man växer med ca 15 personer och nya digitala plattformar. Detta för att expandera ytterligare från en redan ledande marknadsposition. Denna position är en av dessa nya viktiga funktioner!
Lokalisering: Ditt kontor är där du bor
I rollen som Utesäljare så har du hela Sverige som arbetsplats, och arbetar inom området Agri (Jordbrukssektorn) där du kommer besöka främst återförsäljare av jordbruks- och skogsmaskiner. Våra kunder tillhandahåller smörjmedel och servar de ledande varumärkena i Norden. Din roll är att stärka vår position på marknaden genom nära relation med våra kunder.
Du har chansen att inreda ditt eget kontor, då du har den i ditt eget hem. Du utgår därifrån och reser sedan ut till kunderna i landet för att öka vår fysiska närvaro. Du är den som har örat mot rälsen och lyssnar efter de behov våra kunder har, bygger starka relationer och ökar vår framgång ute på fältet.
I rollen har du hela Sverige som arbetsplats, dock har vi våra flesta kunder från Mälardalens breddgrader och söder ut. Du får möjligheten att se de vackra landsvägarna och vara ute på resande fot ungefär 4 dagar i veckan. Lite av vad du kommer att göra:
Boka upp dina egna kundbesök och planera efter geografi och affärsmöjligheter.
Bearbeta våra befintliga kundlistor och i samspel med kollegor finna nya kunder.
Ha daglig kontakt med engagerad personal inne på Univar Solutions för att lösa våra kunders behov. Det kan exempelvis röra sig om behov för mer utbildning, behov för större volymer eller prisfrågor.
Implementera nya produkter och ständigt ha en dialog med våra kunder kring deras behov.
Se till att våra kunder är fullständigt nöjda!
Vi tror att du är i början av din karriär, men har dokumenterad erfarenhet av försäljning inom b2b, gärna ute från fältet där resande varit en del av din vardag. Vi kommer att lära upp dig inom våra produkter, du kommer få en gedigen introduktion och vi kommer välkomna dig in i teamet på bästa sätt! Vad du dock behöver ha med dig är de rätta personliga egenskaperna och viljan att lära.
För att lyckas i rollen har du förmågan att se affärsmöjligheter och är resultatorienterad. Du är initiativtagande och ser till att saker händer. Då du utgår från ditt eget hem, behöver du vara självständig men samtidigt har du förmågan att knyta goda relationer och prata med alla du möter. Då du planerar din egen vardag är du en fena på struktur och har ordning och reda.
Du är flytande i svenska och engelska, du har självklart körkort och det är ett stort plus om du tycker det är otroligt kul med stora maskiner och jordbruk.
Univar Solutions har cirka 10 000 anställda över hela världen. I Norden är vi en ledande specialist inom distribution av kemikalier, tillsatser, ingredienser och smörjmedel. En position uppnådd av en stark företagskultur med fokus på kvalitet, miljö, säkerhet och att vara ledande när det gäller att hitta innovativa lösningar för våra kunder. Ingen annan leverantör i Norden erbjuder ett bredare produktsortiment än Univar Solution Nordic. Hos oss får du möjligheten att arbeta inom en internationell organisation med tätt samarbete som bidrar till en god team-känsla. Du får möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke och högklassiga produkter där varje dag hos oss bjuder på nya utmaningar och möjligheter. För mer info om området Univar Lubricants gå in på https://univarlubricants.com/.
Ansök genom att klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev. Urval sker löpande, så sök redan idag! Sista ansökningsdag 28/2 2021. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på
lina.friberg@roirekrytering.se
.Du kommer att ansvara för vår B2B försäljning av fordonsbelysning till återförsäljare i distrikt Norr som omfattar norra Sverige ner till och med Sundsvall och Östersund. Lämplig bostadsort är t ex Skellefteå eller Umeå. Du kommer att arbeta med branschledande varumärken och produkter som gör körningen säkrare och fordon snyggare. Vi erbjuder dig personlig utveckling och ett stimulerade jobb tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor.
Sökord: distriktssäljare, regionsäljare, fältsäljare, utesäljare, säljare, försäljning, automotive, fordon, fordonsbelysning, extraljus, ledramp, varselljus, styling, biltillbehör, bildelar, reservdelar, bil, bilhandel, lastbil
Diodhuset är ett framgångsrikt tillväxtföretag som utvecklar och marknadsför innovativ fordonsbelysning till eftermarknaden. Vi strävar efter långsiktiga kundrelationer och arbetar tillsammans i högt tempo mot högt uppställda mål.
Detta är drömtjänsten för dig som vill utveckla och driva dina affärer självständigt och vill hitta nya marknader för våra produkter med stark support från vår organisation. Vi söker en erfaren Distriktssäljare med dokumenterad framgång från liknande uppdrag som vill vara med och utveckla vår försäljning och bidra till Diodhusets fortsatta tillväxt. Du är en affärsmässig, drivande och resultatorienterad person med erfarenhet av eller stort intresse för fordonsorienterad belysning.
Arbetsuppgifter
Kompetenser
Vi erbjuder dig en intressant tjänst i ett stabilt företag med spännande produkter och framtid, som 5 gånger utsetts till ett Gasellföretag av Dagens Industri och 7 år i rad utsetts till ett av Sveriges Superföretag av Veckans Affärer. Diodhuset Sverige AB har c:a 900 återförsäljare och distributörer i Sverige, Norden och Europa, samt 22 medarbetare och kontor och lager i Åstorp utanför Helsingborg.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Ericsson, VD, via bengt@diodhuset.se eller +46 42 453 34 69.
Mejla din ansökan till bengt@diodhuset.se . Sista ansökningsdag är 2021-03-07 men vi tar gärna emot din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Brinner du för att vårda kundrelationer som leder till tillväxt? Älskar du att köra, kanske att sjunga högt i bilen när ingen hör, lyssna på radion, poddar eller ljudböcker? Har du ett intresse för teknik och tycker att maskiner är ganska kul? Om svaren är JA på dessa frågor, kan detta vara ditt drömjobb! Vi letar efter dig som är energifylld och utåtriktad person i början av din karriär med en passion för kundnöjdhet och resultat. Du ser detta som en position för att bevisa dina säljfärdigheter för att senare bli en framgångsrik Account Manager.
Univar Solutions gör nu en stor expansion i de fyra nordiska länderna, där man växer med ca 15 personer och nya digitala plattformar. Detta för att expandera ytterligare från en redan ledande marknadsposition. Denna position är en av dessa nya viktiga funktioner!
Lokalisering: Ditt kontor är där du bor
I rollen som Utesäljare så har du hela Sverige som arbetsplats, och arbetar inom området Agri (Jordbrukssektorn) där du kommer besöka främst återförsäljare av jordbruks- och skogsmaskiner. Våra kunder tillhandahåller smörjmedel och servar de ledande varumärkena i Norden. Din roll är att stärka vår position på marknaden genom nära relation med våra kunder.
Du har chansen att inreda ditt eget kontor, då du har den i ditt eget hem. Du utgår därifrån och reser sedan ut till kunderna i landet för att öka vår fysiska närvaro. Du är den som har örat mot rälsen och lyssnar efter de behov våra kunder har, bygger starka relationer och ökar vår framgång ute på fältet.
I rollen har du hela Sverige som arbetsplats, dock har vi våra flesta kunder från Mälardalens breddgrader och söder ut. Du får möjligheten att se de vackra landsvägarna och vara ute på resande fot ungefär 4 dagar i veckan. Lite av vad du kommer att göra:
Boka upp dina egna kundbesök och planera efter geografi och affärsmöjligheter.
Bearbeta våra befintliga kundlistor och i samspel med kollegor finna nya kunder.
Ha daglig kontakt med engagerad personal inne på Univar Solutions för att lösa våra kunders behov. Det kan exempelvis röra sig om behov för mer utbildning, behov för större volymer eller prisfrågor.
Implementera nya produkter och ständigt ha en dialog med våra kunder kring deras behov.
Se till att våra kunder är fullständigt nöjda!
Vi tror att du är i början av din karriär, men har dokumenterad erfarenhet av försäljning inom b2b, gärna ute från fältet där resande varit en del av din vardag. Vi kommer att lära upp dig inom våra produkter, du kommer få en gedigen introduktion och vi kommer välkomna dig in i teamet på bästa sätt! Vad du dock behöver ha med dig är de rätta personliga egenskaperna och viljan att lära.
För att lyckas i rollen har du förmågan att se affärsmöjligheter och är resultatorienterad. Du är initiativtagande och ser till att saker händer. Då du utgår från ditt eget hem, behöver du vara självständig men samtidigt har du förmågan att knyta goda relationer och prata med alla du möter. Då du planerar din egen vardag är du en fena på struktur och har ordning och reda.
Du är flytande i svenska och engelska, du har självklart körkort och det är ett stort plus om du tycker det är otroligt kul med stora maskiner och jordbruk.
Univar Solutions har cirka 10 000 anställda över hela världen. I Norden är vi en ledande specialist inom distribution av kemikalier, tillsatser, ingredienser och smörjmedel. En position uppnådd av en stark företagskultur med fokus på kvalitet, miljö, säkerhet och att vara ledande när det gäller att hitta innovativa lösningar för våra kunder. Ingen annan leverantör i Norden erbjuder ett bredare produktsortiment än Univar Solution Nordic. Hos oss får du möjligheten att arbeta inom en internationell organisation med tätt samarbete som bidrar till en god team-känsla. Du får möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke och högklassiga produkter där varje dag hos oss bjuder på nya utmaningar och möjligheter. För mer info om området Univar Lubricants gå in på https://univarlubricants.com/.
Ansök genom att klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev. Urval sker löpande, så sök redan idag! Sista ansökningsdag 28/2 2021. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på
lina.friberg@roirekrytering.se
.Bricmate AB är ett snabbväxande svenskt bolag som marknadsför ett modernt sortiment inom granitkeramik. Vi har mer än 300 återförsäljare och projektkunder runt om i landet som vi är väldigt måna om. Vi söker en medarbetare som trivs i en aktiv serviceroll och vill göra det där lilla extra.
Bricmate
Vi sitter i ett nyrenoverat och unikt kontor/showroom på Odengatan i centrala Stockholm. För mer information om Bricmate se www.bricmate.se
Om tjänsten
Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad i en konkurrensutsatt bygg- inredningsbransch. Vi är ett sammansvetsat team av 15 personer där du får en viktig roll i samarbete med utesäljarna och vår logistikpartner i arbetet med att alltid få en nöjd kund. Bricmate eftersträvar en ”högt-i-tak-kultur” där vi prioriterar att ha roligt tillsammans!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Om dig
Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av försäljning av byggmaterial i butiksmiljö. Det är meriterande om du har kunskap och intresse kring inredning generellt. För att passa in hos oss på Bricmate bör du vara målmedveten, flexibel, prestigelös, ambitiös och ha hög social kompetens!
Tjänsten kommer att tillsättas senast juni i år.
Sökord: säljare, innesäljare, sales, account manager, säljassistent, sales assistant, försäljare, försäljning, sälj, bygg, kundtjänst, kundservice, service, säljjobb, jobb, stockholmsjobb
Teknisk Säljare med möjlighet att bli Gruppchef
Vi erbjuder dig ett utmanande och självständigt arbete i ett framgångsrikt familjeföretag med mycket god sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att jobba med starka varumärken där du även kan erbjuda kunden service och reparation på våra produkter.
Din roll Du kommer att jobba i ett väl inarbetat distrikt som huvudsakligen innebär att bearbeta och utveckla befintliga kunder, men även att hitta nya. Kunderna är i synnerhet måleriföretag och återförsäljare inom branschen. Vi levererar tekniskt optimala lösningar med högkvalitativa och välkända produkter. Förutom din operativa roll som säljare kommer för rätt person kunna erbjudas ansvar för avdelningen samt för de övriga 3 medarbetarna.
Din profil
Kontakt Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Anette Bergman 070-296 96 91.
Urval kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Anti-Corrosion startade 1970 och är ett familjeföretag med 22 anställda. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och vi har filialer i Malmö, Göteborg och Härnösand. Vår verksamhet består främst av försäljning, service och uthyrning av produkter för ytbehandling, såsom t.ex. färgsprutor och blästerutrustningar.
Sökord: Säljare, försäljare, försäljning, teknisk säljare, teknisk försäljare, teknisk försäljning, industriell säljare, industriell försäljare, industriell försäljning, gruppchef, avdelningschef, försäljningsingenjör, säljjobb, account manager, KAM, fältsäljare, utesäljare, teknikjobb, ingenjörsjobb, jobba, jobb, ledigt, lediga, karriär, distriktsäljare, distriktssäljare, distriktansvarig, distriktsansvarig, regionsäljare, regionssäljare, regionansvarig, regionsansvarigförsäljningschef, säljchef, teamleader, team leader, ledare, ledning, chef, chefsjobb, ledarjobb, ledningsjobb, gruppchefsjobb, gruppansvarig
Business Developer / Brand Manager
Victor Vaissier is expanding, and we are now looking for a highly motivated person to continue and elaborate our growth both in Sweden and the European market. As a member of Team Vaissier you are positive, self-driven and an experienced communicator. You are goal oriented, driven by opportunities and of course great success.
As a business developer at Victor Vaissier you will form the growth strategies and execute. At the same time, you will manage and retain relationship with existing clients. You will work closely to the Operative Director, setting goals and strategies for execution. You will be responsible for:
As a qualified business developer at Victor Vaissier you understand the connection between sales result and high activity, enthusiasm and good customer relations. You also understand the importance of close contact with both company management as well as sales staff at the customer.
You need to be able to travel within Europe on short notice. English on a high level is a must, German is preferred.
Working for Victor Vaissier you will be able to influence the global expansion of the company and at the same time be an important part of the positive team building at the head office in Stockholm, city center.
Contact:
Eva Prahl, Operative Director
eva@vaissier.com
Please apply as soon as possible but no later than 26th of February, 2021.
Victor Vaissier is a French fragrance house, founded in Paris 1889 and relaunched in Stockholm 2014. Today Victor Vaissier products are sold in most big department- and online stores, interior boutiques and perfumeries all over Scandinavia. Victor Vaissier strive for ultimate quality and sustainable products. The French origins permeate the choice of fragrance and design in the affordable luxury products.
Sökord: Sälj, Säljare, Säljjobb, Försäljning, Försäljare, försäljningsjobb, fältsäljare, utesäljare, fieldsales, retail, retailjobb, retailsäljare, butik, butiksäljare, butikssäljare, butikförsäljning, butiksförsäljning, startup, start-up, marknad, marknadsjobb, marknadsföring, merchandiser, visual, dvh, dagligvaruhandeln, FMCG, distriktansvarig, distriktsansvarig, distriktsäljare, regional, international, internationell, internationellt, Sverige Tyskland, tyska, detaljhandeln, detaljhandel, job, jobb, jobba, medarbetare, skönhet, beuty, mode, branding, manager, management, developing, utveckling, affärsutveckling, affärsutvecklare, marketing, säljchef, försäljningsansvarig, säljledare, säljledning, KAM, KeyAccount Manager, hm, doft, tvål, tvålar, entreprenör, entreprenörsjobb, entreprenöriell, entreprenöriellt, branding, customersuccess manager, customer-success, customersuccess, butiksjobb, heltid, deltid, resa, resor, europa, global, globalt, EU, kvalificerad, sociala mdier, social media, marknadsanalys, marknadsanalytiker, analys, analytiker, BrandManager, BusinessDeveloper, influencer, influencermarknadsföring, selling, exklusivt, exklusiva, exclusive
Vi söker en kökssäljare till Marbodal på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm. Du kommer att sälja köksinredning med branschens starkaste varumärke. Du kommer vara en del av vårt team om fem engagerade och kunniga säljare. Det är en service- och kunskapsbaserad roll där din noggrannhet och förmåga att förstå och sätta dig in i kundens behov är i fokus. Försäljningen kommer att ske via utställningen i butiken där kunden får råd om design, färger och materialkombinationer efter givna förutsättningar när det gäller allt från mindre kök och garderober till helrenoveringar.
Hos oss på Marbodal arbetar du i hela kedjan; från första kundkontakten, genom det kreativa stadiet vid ritbordet till färdiglevererat kök. Din roll innebär att du är kundens huvudsakliga kontaktperson genom hela säljprocessen och ansvarar för både kunden och affären. Du kommer att skapa offerter i vårt avancerade ritprogram, göra avslut och följa upp leveranser samt jobba med försäljning av tillbehör till kund i butik. För att trivas med detta måste du kunna fatta egna beslut, förmå att guida kunden genom köksprocessen och slutligen driva affären framåt till ett avslut.
Som person tror vi att du har lätt att lära dig nya program och tycker det är roligt med teknik. Självklart är du en social och utåtriktad säljare som gillar att skapa goda relationer med både kunder och medarbetare. Det ställer krav på goda administrativa och vissa matematiska egenskaper samt fokus på smart och tidseffektiv planering.
För att lyckas i denna roll tror vi att du har följande kompetenser:
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med provanställning i sex månader.
Placering: Stockholm, Birger Jarlsgatan
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.
Du ansöker genom att klicka på knappen ”Ansök”.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Monster.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Naomi Korang, naomi.korang@monster.se
Telefon: +46 70 342 04 14
Söker du ett utvecklande arbete i ett expansivt företag, då kan detta vara någonting för dig! Autoexperten är en ständigt växande aktör inom bilverkstadssektorn som just nu söker en ny utesäljare till vår Stockholms region.
Vi söker en driven utesäljare med några års erfarenhet och det är en fördel om du redan idag har kännedom om bilverkstadsbranschen i området. Det är viktigt att du drivs av att göra affärer, har förmåga att etablera och underhålla nya samt befintliga kundrelationer. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du kommer att arbeta med våra butiker och verkstäder.
Arbetstid/Varaktighet: Heltidstjänst, tillsvidare. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Tjänsten utgår från hemmet, med Stockholm som region.
För mer information om företaget, besök oss på www.autoexperten.se och www.kgk.se
Välkommen med din ansökan!
Teknisk Säljare med möjlighet att bli Gruppchef
Vi erbjuder dig ett utmanande och självständigt arbete i ett framgångsrikt familjeföretag med mycket god sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att jobba med starka varumärken där du även kan erbjuda kunden service och reparation på våra produkter.
Din roll Du kommer att jobba i ett väl inarbetat distrikt som huvudsakligen innebär att bearbeta och utveckla befintliga kunder, men även att hitta nya. Kunderna är i synnerhet måleriföretag och återförsäljare inom branschen. Vi levererar tekniskt optimala lösningar med högkvalitativa och välkända produkter. Förutom din operativa roll som säljare kommer för rätt person kunna erbjudas ansvar för avdelningen samt för de övriga 3 medarbetarna.
Din profil
Kontakt Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Anette Bergman 070-296 96 91.
Urval kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Anti-Corrosion startade 1970 och är ett familjeföretag med 22 anställda. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och vi har filialer i Malmö, Göteborg och Härnösand. Vår verksamhet består främst av försäljning, service och uthyrning av produkter för ytbehandling, såsom t.ex. färgsprutor och blästerutrustningar.
Sökord: Säljare, försäljare, försäljning, teknisk säljare, teknisk försäljare, teknisk försäljning, industriell säljare, industriell försäljare, industriell försäljning, gruppchef, avdelningschef, försäljningsingenjör, säljjobb, account manager, KAM, fältsäljare, utesäljare, teknikjobb, ingenjörsjobb, jobba, jobb, ledigt, lediga, karriär, distriktsäljare, distriktssäljare, distriktansvarig, distriktsansvarig, regionsäljare, regionssäljare, regionansvarig, regionsansvarigförsäljningschef, säljchef, teamleader, team leader, ledare, ledning, chef, chefsjobb, ledarjobb, ledningsjobb, gruppchefsjobb, gruppansvarig
Vill du vara med och utveckla fleetförsäljningen hos oss på Affärsområde Autoexperten?
Vi söker dig som har erfarenhet från business to business försäljning och med stort engagemang delar vår målsättning som verkstadskedja att ”ingen ska behöva köpa en ny bil”. På Autoexperten arbetar vi enligt kärnvärdena; Transparenta, Kompetenta och Relevanta och det är därför av största betydelse att du kan identifiera dig i dessa värdeord.
Detta är en ny tjänst för oss på Affärsområde Autoexperten som du kommer att vara med i uppstart och utvecklingen av. Det innebär att du i ett distrikt som vi kallar Stor-Stockholm kommer att prospektera nya och delvis befintliga kunder. I din roll kommer du aktivt att söka upp och bearbeta företag med en befintlig bilpark (Fleetägare) där målsättningen är att sälja Autoexpertens verkstadstjänster och skapa långsiktiga affärsrelationer mellan kunden, våra butiker och Autoexpertens bilverkstäder. Du ansvarar för hela processen från mötesbokningen till tecknade avtal. Du kommer också att få ett koordinerande ansvar för 2-3 kollegor med samma arbetsuppgifter på andra distrikt i Sverige. Dina närmaste kollegor i distriktet är den regionala försäljningschefen, 3 st utesäljare, verkstadsutvecklare och butikerna. Du rapporterar löpande till Affärsområdeschefen och får hela tiden stöd i vardagen för att gemensamt hitta nycklarna för att lyckas med affären.
Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet inom "business to business" försäljning. Vi önskar att du har flera års erfarenhet av tjänsterelaterad försäljningslösning med goda dokumenterade säljresultat. Tidigare erfarenhet av bilförsäljning, verkstadsförsäljning, tjänsteförmedling och kundbesök samt kunskap i företagsekonomi är meriterande. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigare att du är rätt person än att du har formell utbildning. Tycker du sen om bilar är det naturligtvis positivt. Du har grundläggande kunskaper i Office-paketet samt behärskar svenska i tal och skrift och självklart innehar du B-körkort.
Arbetstid/Varaktighet: Heltidstjänst, tillsvidare. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Tjänsten innebär att du utgår från hemmet, med distrikt Stor-Stockholm som arbetsområde.
För mer information om företaget, besök oss på www.autoexperten.se och www.kgk.se
Välkommen med din ansökan!
Typ av jobb
Heltid
Skickad
3 dagar sedan
Brinner du för att vårda kundrelationer som leder till tillväxt? Älskar du att köra, kanske att sjunga högt i bilen när ingen hör, lyssna på radion, poddar eller ljudböcker? Har du ett intresse för teknik och tycker att maskiner är ganska kul? Om svaren är JA på dessa frågor, kan detta vara ditt drömjobb! Vi letar efter dig som är energifylld och utåtriktad person i början av din karriär med en passion för kundnöjdhet och resultat. Du ser detta som en position för att bevisa dina säljfärdigheter för att senare bli en framgångsrik Account Manager.
Univar Solutions gör nu en stor expansion i de fyra nordiska länderna, där man växer med ca 15 personer och nya digitala plattformar. Detta för att expandera ytterligare från en redan ledande marknadsposition. Denna position är en av dessa nya viktiga funktioner!
Lokalisering: Ditt kontor är där du bor
I rollen som Utesäljare så har du hela Sverige som arbetsplats, och arbetar inom området Agri (Jordbrukssektorn) där du kommer besöka främst återförsäljare av jordbruks- och skogsmaskiner. Våra kunder tillhandahåller smörjmedel och servar de ledande varumärkena i Norden. Din roll är att stärka vår position på marknaden genom nära relation med våra kunder.
Du har chansen att inreda ditt eget kontor, då du har den i ditt eget hem. Du utgår därifrån och reser sedan ut till kunderna i landet för att öka vår fysiska närvaro. Du är den som har örat mot rälsen och lyssnar efter de behov våra kunder har, bygger starka relationer och ökar vår framgång ute på fältet.
I rollen har du hela Sverige som arbetsplats, dock har vi våra flesta kunder från Mälardalens breddgrader och söder ut. Du får möjligheten att se de vackra landsvägarna och vara ute på resande fot ungefär 4 dagar i veckan. Lite av vad du kommer att göra:
Boka upp dina egna kundbesök och planera efter geografi och affärsmöjligheter.
Bearbeta våra befintliga kundlistor och i samspel med kollegor finna nya kunder.
Ha daglig kontakt med engagerad personal inne på Univar Solutions för att lösa våra kunders behov. Det kan exempelvis röra sig om behov för mer utbildning, behov för större volymer eller prisfrågor.
Implementera nya produkter och ständigt ha en dialog med våra kunder kring deras behov.
Se till att våra kunder är fullständigt nöjda!
Vi tror att du är i början av din karriär, men har dokumenterad erfarenhet av försäljning inom b2b, gärna ute från fältet där resande varit en del av din vardag. Vi kommer att lära upp dig inom våra produkter, du kommer få en gedigen introduktion och vi kommer välkomna dig in i teamet på bästa sätt! Vad du dock behöver ha med dig är de rätta personliga egenskaperna och viljan att lära.
För att lyckas i rollen har du förmågan att se affärsmöjligheter och är resultatorienterad. Du är initiativtagande och ser till att saker händer. Då du utgår från ditt eget hem, behöver du vara självständig men samtidigt har du förmågan att knyta goda relationer och prata med alla du möter. Då du planerar din egen vardag är du en fena på struktur och har ordning och reda.
Du är flytande i svenska och engelska, du har självklart körkort och det är ett stort plus om du tycker det är otroligt kul med stora maskiner och jordbruk.
Univar Solutions har cirka 10 000 anställda över hela världen. I Norden är vi en ledande specialist inom distribution av kemikalier, tillsatser, ingredienser och smörjmedel. En position uppnådd av en stark företagskultur med fokus på kvalitet, miljö, säkerhet och att vara ledande när det gäller att hitta innovativa lösningar för våra kunder. Ingen annan leverantör i Norden erbjuder ett bredare produktsortiment än Univar Solution Nordic. Hos oss får du möjligheten att arbeta inom en internationell organisation med tätt samarbete som bidrar till en god team-känsla. Du får möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke och högklassiga produkter där varje dag hos oss bjuder på nya utmaningar och möjligheter. För mer info om området Univar Lubricants gå in på https://univarlubricants.com/.
Ansök genom att klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev. Urval sker löpande, så sök redan idag! Sista ansökningsdag 28/2 2021. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på
lina.friberg@roirekrytering.se
.