mirnesa.omerika@randstad.se
Som en del av Infotiv Embedded Systems får du en unik möjlighet att påverka hur framtidens system skall se ut, fungera och utvecklas. Vår målsättning är att kunna erbjuda våra kunder den bästa kompetensen inom området och våra medarbetare de mest utmanande, utvecklande och roligaste jobben på marknaden!
Vi söker nu erfarna underkonsulter som letar efter intressanta uppdrag genom en partner som har starka ramavtal med de flesta stora kunder i branschen, intressanta nischbolag och även har egen intern produktutveckling.
Vi erbjuder en skalbar avtalsmodell för att passa de affärsmässiga och utvecklingsmässiga behov du som underkonsult kan ha.
Kompetenskrav och personliga egenskaper
Meriterande kompetenser
Du skall kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Att jobba lösningsorienterat med projektleveranser och kunden i fokus är givet för dig. Du tycker om att jobba självständigt men trivs också med att ingå i ett större team.
Vi på infotiv jobbar med att utveckla lösningar för våra kunder som utvecklar morgondagens produkter inom transport-, telekom- och energibranschen. Vi erbjuder både kompetens och helhetsåtagande inom alla faser av utvecklingsprocessen. Genom att ha verksamhet inom utveckling, verifiering, projektledning och teknisk dokumentation kan vi tillgodose våra kunders krav på heltäckande lösningar.
Som en del av Infotiv Embedded Systems får du en unik möjlighet att påverka hur framtidens system skall se ut, fungera och utvecklas. Vår målsättning är att kunna erbjuda våra kunder den bästa kompetensen inom området och våra medarbetare de mest utmanande, utvecklande och roligaste jobben på marknaden.
Tjänsten är heltid, tillsvidare. Resor i tjänsten kan förekomma.
Bifoga CV samt personligt brev när du söker.
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande.
Har du ett brinnande intresse för lager och teknik? Då har vi jobbet för dig!
Nu söker vi lager- och administrativa medarbetare till vår kund som producerar helt integrerade elektroniska lösningar för kundens unika industri- och fordonsapplikationer.
Om tjänsten
Som lagermedarbetare kommer du att arbeta med materialhantering på kundföretagets interna lager där man plockar komponenter och förbereder för produktion. Truckkörning kommer tillkomma vid mottagning av leveranser i deras höglager. Det kommer förekomma mycket arbete i deras interna system. God datorvana samt ett tekniskt intresse är därav viktigt!
Som administrativ medarbetare kommer du att arbeta 50% administrativt och 50% i lagret. Du kommer att ansvara för att boka transporter, kundkontakt via telefon och mail, orderhantering, lossning och lastning samt hantering av fakturor m.m. Beroende på din bakgrund samt dina ambitioner finns det utvecklingsmöjligheter till att potentiellt bli teamledare.
Krav för tjänsten:
Meriterande:
Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat som truckförare eller på lager och vill fortsätta att arbeta inom lager och logistik. Du har erfarenhet av truckkörning och är van att arbeta i ett högt tempo. Du har en positiv inställning och är inte rädd för att ta i när det behövs. Du är självgående, initiativrik och tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp. Noggrannhet, struktur och ett teknikintresse är viktigt för att kunna hantera allt material varsamt och lära sig företagets system.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Information
Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via lernia.se! Ansökningar tas endast emot via hemsidan.
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Tack vare vår breda rekryteringsbas och våra marknadsanpassade utbildningar kan vi snabbt och träffsäkert förse svenskt näringsliv med rätt kompetens. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden!
Läs mer på lernia.se.
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.
About us
In the inbound logistics engineering EMEA team within supply chain logistics we work together with internal and external stakeholders to find the best logistical solutions for our global inbound supply chain towards our production plants in Europe. This is done by implementing our current standards and systems, but also data analysis and benchmarking to understand the full supply chain with potential cost savings and environmental impact as drivers. The current electrification journey Volvo Cars started, has a big impact on our network and it is crucial that we develop a transportation network that fits these future needs. We are a diverse team with international experience that is looking for an extra person to continue our journey.
What you will do
You will get a deep understanding of the global Volvo Cars inbound logistical network towards EMEA and become an expert. You will learn the logistical inbound processes and (digital) tools to develop and further improve these processes and tools. You will learn to know, set-up and design our network end to end from supporting the commercial process until implementation. This can be by implementing the current standards, but also by using new business models, partners and strategies based on your own and the team’s expertise as well as cross functional work with other teams, benchmarking and network analysis will support you to make the best commercial and sustainable solution for Volvo Cars and our environment. Your employment location will be in Gothenburg.
Do you fit the profile?
You have many years solid and recent experience in a logistical function and A M.Sc. in Engineering or similar university degree in Supply Chain Management is a requirement. You have a good general understanding of the end-to-end supply chain with a focus on the inbound area. You are experienced in project management and understand commercial processes and you need to be fluent in English both written and spoken.
As person you easily grasps the big picture and sees opportunities, want to work in a global organization and can communicate effectively selling new ideas both to management and in operations. You will be active in driving change and implementing new ideas in cooperation with external partners. You are curious and base your solutions on facts, figures and analytics.
Meritorious skills
Previous experience in transportation and lean supply chain is a merit, a background in logistics or supply chain consultancy is an extra merit. Experience in multimodal transportation, crossdocking and sustainable solutions is an asset. You are interested in taking part of our journey to develop a global sustainable logistical network to support our new electric future.
How to learn more and apply
For questions about the position please contact Senior Manager, Philippe Fouquaet, philippe.fouquaet@volvocars.com
For questions regarding the recruitment process, please contact, Senior Recruiter, Camilla Andréasson, camilla.andreasson@volvocars.com
We’d like to receive Your application at latest March 7th, 2021, Interviews will be held continuously.
Please note due to GDPR we only accept application via Our Recruitment Tool
Praktikupplägg Supply Chain
Supply Chain arbetar med planering av inleveranser och transporter till våra olika lager samt planerar och administrerar material- och informationsflödet kopplat till vår Inköpslogistik. Som praktikant på Supply Chain är du en del av det löpande arbetet på avdelningen, är medverkande på möten och får genomföra dagliga assisterande uppgifter. Flera av våra tidigare praktikanter har efter avslutad praktik-/studieperiod blivit erbjudna extraanställning.
Vi söker dig som vill praktisera under sommar eller höst 2021.
Exempel på praktikuppgifter
- Orderläggning och kontrollering av leveranser
- Kontrollera dokument, avvikelser, servicemål och kvalité i materialflödet
- Planering och koordinering av logistikytor, kapacitet och lagringsbehov
Du kommer att vara med genom hela kedjan av orderläggning, från A-Ö.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är student och som är på jakt efter praktikplats om minst 8 veckor på heltid. Det är viktigt att du har goda IT- och skrivkunskaper. Som person är du strukturerad, noggrann och effektiv. På Jollyroom har vi alltid kundfokus i allt vi gör, ibland krävs det teamwork över avdelningsgränserna för att vi skall lyckas hålla våra tuffa servicemål och ha branschens nöjdaste kunder. Så för oss är det viktigt att du är öppen, flexibel och prestigelös.
Vi erbjuder:
- En spännande praktikplats i ett företag med stora ambitioner.
- Möjlighet till anställning efter väl genomförd praktik.
- Möjlighet till karriär inom företaget.
Upplägg, ansökan och kontakt:
- Placering: Göteborg; Torslanda
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Kontakt: Therese via
therese.wassen@jollyroom.se
Observera att praktiken är oavlönad.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Typ av jobb
Heltid
Skickad
10 dagar sedan
mirnesa.omerika@randstad.se