Populäraste jobb

14Jobb hittades

14 Jobb hittades 

N
N

Speditör/Trafikplanerare till vårt kontor i Västberga

NTEX AB

Västberga/Hägerstern, STHM
6 dagar sedan
Västberga/Hägerstern, STHM
6 dagar sedan
NTEX AB

Speditör/Trafikplanerare till vårt kontor i Västberga

NTEX verksamhet växer och för att möta våra kunders behov söker vi nu en speditör med några års erfarenhet från branschen. Du kommer i huvudsak att arbeta med våra transport- och logistiktjänster till och från Europa.

Tjänsten Speditör/Trafikplanerare

Rollen som speditör är varierande, du har frihet under ansvar och arbetar i team.

Du ansvarar för att:

  • Boka och schemalägga transporter

  • Ha daglig kontakt med kunder och transportörer

  • Att bokningar hämtas och levereras enligt överenskommelse

  • Dokumenthantering och registrering av bokningarna

Din arbetsplats är vårt kontor i Västberga och du kommer att rapportera direkt till vår trafikchef i Västberga.

Om dig:

Gillar du att ha mycket att göra?
Har du arbetat några år inom transport och logistik och förmågan att ge god service?
Har du lätt att hitta tillbaka till dina arbetsuppgifter trots att du blir avbruten?
Då kommer du att trivas här.
Din förmåga att knyta kontakter på telefon och mail hjälper dig då du löser problem med hög kvalitet. Du är van vid att jobba i team och brinner för att ge kunderna det lilla extra. Du är van vid ett högt tempo och är samtidigt flexibel och lyhörd för att tillmötesgå kundens krav och önskemål.
Din engelska är god i både tal och i skrift. Du är van IT-användare och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem sedan tidigare samt Office.

Vi erbjuder:

Vi på NTEX har sedan starten 2003 haft ett starkt fokus på tillväxt när det gäller kunden, personalutveckling, organisk tillväxt och starka finanser. Vi är fortfarande en ung organisation där du får en chans att påverka och bidra till att vi fortsätter växa.
Det är viktigt att du som person får en stabil och bra start hos oss.
Vi ser därför till att erbjuda introduktionsprogram samt en mentor som du kan bolla frågor och idéer med.

Ansökan:

Låter det här som en roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret och bifogar CV och personligt brev. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2021-03-01 Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta HR-Chef Peter Åberg på

peter.aberg@ntex.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss:

NTEX är ett svenskt transport- och logistikföretag som erbjuder vägtransporter över hela Europa samt globala sjö- och flygfrakter. Vi är idag drygt 600 anställda och omsätter 2,0 miljarder SEK. NTEX har huvudkontor i Göteborg, samt kontor i Norge, Storbritannien, Tyskland, Polen, Estland, Lettland och Litauen. Vi har även agenter i ett antal europeiska länder. För ytterligare information: www.ntex.se

N
N

Logistics Developer - Materials

Northvolt

Stockholm
17 dagar sedan
Stockholm
17 dagar sedan

Northvolt has an exciting job offer for a Logistics Developer to join our bold, excellent, and passionate team in Stockholm. In joining us you will play an important part from the very start, building one of the first large scale European battery factories. Northvolt will play a significant role in the transformation to a carbon free society.

As Logistics Developer you would focus on supporting the process of designing, procuring and implementing the set-up of material logistics to our giga-factory "Northvolt Ett" in Skellefteå and later on Northvolt Zwei in Germany. As a key player in the Logistics Team you will have the opportunity to build and procure sustainable logistical solutions from scratch, both for Northvolt’s operations in Sweden as well as beyond. You will be based in Stockholm at Northvolt’s head office and report to Jessica Goguillon, Logistics Manager.

We:

In broad terms, team Logistics is responsible for everything that moves outside Northvolt factories' walls. Our mission is to support Northvolt’s growth and expansion with logistical expertise and to create a robust logistical framework, within which Northvolt units can operate.

You:

Generally speaking, we believe that you already have a reasonable level of experience within logistics and transportation. For a few years now, you have either designed and developed logistical networks or managed the execution, monitored, and followed up international shipping across different transport modes: sea, air, road, rail and intermodal. You are familiar with the administrative side of the logistical process, documentation required to despatch, clear customs, receive and store cargo.

You have supported or led logistics projects around warehouse sizing or optimization. You can crunch data and have strong analytical skills.

You also appreciate the importance of adequate packaging to ensure safety and sound condition of the product in transit, as well as at the warehouse. Ideally you also have good understanding on how to use, or even better set up, different systems and modules (ERP/WMS/TMS) to support logistical planning and execution.

You might also have been involved in and supported logistics procurement processes: setting requirements, collecting relevant documentation, preparing data sets, and analysing the submitted bids and offers. Experience in shipping and handling of DG (dangerous goods) and familiarity with applicable laws and regulations within transportation and warehousing will be considered a plus.

When joining Northvolt, you would primarily be focused on establishing the framework for Northvolt Material logistics. Together with the Sourcing and Raw Materials Team you would start by securing the logistics behind the procurement of materials and components for Northvolt’s giga-factory in Skellefteå going operational in 2021 your attention would also extend to Northvolt Zwei in Germany over time.

We are looking for a great team player who wants to be a part of building a world class logistics department at Northvolt. Your assignments will go beyond the inbound operation as you will be supporting the colleagues across all locations in planning, design, and procurement of logistical solutions.

As Northvolt develops, so will you and your range of responsibilities.

In your job you will:

  • proudly represent the hashtag #materiallogistics

  • be the key contact in all logistical matters for the Sourcing and Strategic Raw Materials Teams as well as internal logistics colleagues and Northvolt’s suppliers

  • support the factory design process with logistics input

  • together with LSPs and Northvolt units draft and develop Standard Operational Procedures, as well as other standards, requirement sheets and processes ensuring logistically optimal and safe operation

  • collect, manage, organise and analyse logistical data, seeking improvement possibilities

  • continuously improve overall logistics operations of Northvolt together with your team

Skills & Requirements

You are or you have/are:

  • Master’s degree in logistics or related field

  • 5+ years of experience as a supply chain/logistics specialist/co-ordinator/developer

  • Excellent English skills, written and oral

  • Entrepreneurial mind set

  • Problem-solving attitude with strong organisation skills (we mean it!)

  • Agile in your way of working

  • A solid relationship builder

  • Self-motivated and autonomous who enjoy working both in a team and on your own

  • Data savvy

  • Proficiency in Microsoft Office (you love MS Excel)

  • Experience in work with an ERP / TMS / WMS systems (Preferably MS Dynamics / 365 ERP environment)

  • Have worked in multi-cultural environment (a must!),

  • Ability to speak Japanese, Korean, Mandarin, Polish, German or Swedish is a plus

  • Experience in working with Dangerous Goods is a plus

The person we are looking for is cheerful, positive, curious, creative, and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organisation requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Northvolt's Logistics Developer is a vital member of the Logistics Team and wider Supply Chain Organisation and key to Northvolt's mission to enable the future of energy.

R
R

Reparationstekniker/Ground handler till Envirotainer i Rosersberg

Randstad

Stockholms län, STHM
7 dagar sedan
Stockholms län, STHM
7 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Här är en roll för dig som är en noggrann tekniker, ground handler med erfarenhet av Part 145; och som trivs med att arbeta under stort eget ansvar. Vi söker nu just dig till Envirotainer i Rosersberg. Här tillverkas lastcontainrar med kylreglage för att frakta läkemedel med flygtrafik. Containrarna fyller en viktig och ansvarsfull funktion för alla de barn och vuxna runt om i världen som är i behov av sin medicin. Här kommer du att spela en viktig roll i att reparera och underhålla containrarna så att de blir flygredo igen för ny medicin. Som reparationstekniker hos Envirotainer jobbar du nära både utveckling och produktion. Du kommer att ha daglig kontakt med andra stationer som också reparerar containrar runt om i världen. Du blir här också erbjuden utbildning till truckkort.

ansvarsområde.

Här ansvarar du över det viktiga arbetet med att ta emot lastcontainrar som varit ute i trafik och reparera, rengöra och se över så att de blir redo för nästa leverans.
I arbetet ingår:
  • Utföra inspektion, reparation och kontroll över att reparationsstationsarbete utförs i enlighet med fastställda utförandestandarder och tillämpliga specifikationer.
  • Se till att alla artiklar, utrustning och materiel är korrekt identifierade.
  • Registrera rätt reservdelar som används för att utföra reparationer.
  • Dokumentation av utfört arbete.
  • Lastning och lossning av lastbilar med truck.
  • Säkerställa mottagning och leverans av lastcontainrar enligt instruktioner.
  • Se till till att LUC-dokument och annan dokumentation överensstämmer med förfarandet.
  • Inspektera lastcontainrar för luftvärdighet och funktionalitet.
  • Rengöring av lastcontainrar enligt gällande förfaranden och hög noggrannhet.
  • Reservdelshantering, lagerhållning och dokumentation i enlighet med Part 145.

arbetstider.

Heltid och du blir direkt anställd hos Envirotainer. Arbetstider är dagtid måndag till fredag.

kvalifikationer.

Här behöver du;
  • Utbildning och kompetens inom Part 145.
  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
  • B-körkort (Du kommer inte att köra bil i tjänsten utan behöver körkort som grund för utbildningen av truck som Envirotainer står för).

Det är också meriterande om du har;
  • Utbildning inom teknik/mekanik.
  • Erfarenhet inom flygteknik.

ansökan.

Sista ansökningsdag 2021-03-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Kristin Olofsson,

kristin.olofsson@randstad.se

072-988 90 38, gärna svarar på dina frågor.

om Envirotainer AB.

Envirotainer is the global market leader in secure cold chain solutions for air transport of pharmaceuticals. Our employees are the backbone of our success.
Our combined experience and more than 35 years of industry expertise allow us to provide advice and help pharmaceutical companies, and their logistics partners, to deliver pharmaceuticals in need of temperature-control all over the world. The main objective is the safe delivery of pharmaceuticals by maintaining the integrity and quality of their products throughout the cold chain.
Currently, we are more than 320 employees in 3 regional operations centers, 50+ service stations, central operations as well as sales management teams, our in-house production facility, and our own R&D department. We develop, manufacture and offer leasing of FAA/EASA certified, clean and functional containers as well as innovative tools and services for validation, planning, shipping, and follow-up of temperature-controlled air transport. Together we work to meet our customers’ need for innovative and reliable solutions – available from any location to any destination. We are supported by a partner service network that includes an additional 300 people who work with our solutions every day.
At Envirotainer, our core values describe how we interact with each other, with our customers and partners.
These values form the strong foundation on which we perform our work and conduct ourselves. They are embedded in our history and are critical to Envirotainer’s long-term success.
Trustworthiness
We are professional, act with integrity and take responsibility for our work and our actions. We are open, honest and transparent in our communication.
Passion
We are passionate about our business and walk the extra mile to contribute to our customers' success. We are proud of our company and ultimately how we help bring critical medical supplies to people.
Agility
We strive to be agile and to act fast. We have a pragmatic, creative, and solution-oriented approach to how we do business.
Team Spirit
We are a strong team working together with our partners towards common goals, across functions and borders. We treat each other with respect and trust.

Sökord: Tekniker, Ground handler, reparationstekniker, Part 145, servicetekniker, flygfrakt, läkemedel, containrar, lastcontainrar, flygcontainrar, flyg, last, reparation.

https://www.envirotainer.com


S
S

Truckförare sökes för extrajobb till varudepå i Brunna!

StudentConsulting

Stockholm, STHM
1 dag sedan
Stockholm, STHM
1 dag sedan
Logistik/Transport
Ett krav för tjänsten är att du studerar eller har ett annat jobb på minst 50 %. Vi söker dig med truckkort A1 som vill ha ett extrajobb som truckförare på lager i Brunna, norr om Stockholm.
Information om uppdraget:
Arbetsuppgifterna innebär att med hjälp av truck plocka varor. Andra uppgifter som förekommer är exempelvis kontroll av utgående kundorder, packning, paketsortering, påfyllning av varor samt lagerrelaterade sysslor. Arbetet är på många sätt självständigt men trots det är samarbete med kollegorna mycket viktigt. På lagret förväntas alla medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Arbetstiderna för detta uppdrag varierar men passen är i huvudsak förlagda mellan kl. 07-20 på vardagar, måndag-torsdag. Ett krav är att du kan arbeta minst 2 av dessa dagar varje vecka.
Notera att du inte kommer att bli aktuell för tjänsten om du inte är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och kan visa intyg på det.
Låter detta intressant? Ansök redan idag! Intervjuer och urval sker löpande.
Detta söker vi:
Vi söker främst dig som är student och vill jobba 2 dagar i veckan. Men du som har ett extrajobb om minst 50% och vill kombinera nuvarande arbete med att arbeta extra för oss är också intressant. Truckkort är ett krav.
Det krävs att du:
- Är Studerande eller har annan sysselsättning på minst 50% och kan visa intyg på det
- Är minst 20 år
- Kan kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift
- Är ostraffad
- Krav med truckkort A1 men meriterande med mer behörigheter så som A2-A4 B1-B4
Notera att du i denna tjänst kommer att hantera alkohol.
Beskrivning av företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
S
S

Supply Planner till skönhetsbolag sökes omgående!

StudentConsulting

Stockholm, STHM
3 dagar sedan
Stockholm, STHM
3 dagar sedan
Ekonomi/Finans
Älskar du logiskt tänkande, struktur och processer? Tycker du om att jobba med många kontaktytor, skapar bra relationer och är lösningsorienterad? Då har vi tjänsten för dig!
Information om uppdraget:
Vi söker nu för kunds räkning en Supply Planner till deras nordiska inköpsteam. Vår kund är verksam inom skönhetsbranschen där de arbetar för att långsiktigt utveckla skönhetsaffären inom koncernen och möjliggöra nya satsningar för att möta dagens och morgondagen skönhetskunder. Du kommer att vara en mycket viktig del i varuförsörjningskedjan och ha ett nära samarbete med olika funktioner inom bolaget. Dina huvudsakligaarbetsuppgifter kommer omfattas av;
- Se till att nyheter, kampanjvaror kommer ut till butik i rätt mängd och tid
- Kvalitetssäkra prognoser
- Underhålla styrparametrar för automatisk varuförsörjning
- Leveransbevakning
- Följa upp och utvärdera tillgänglighet, leveransförmåga och lagernivåer
Uppdraget innebär att du är anställd av oss på StudentConsulting men arbetar hos vår kund på deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är ett vikariat med start omgående och löper på till och med 31/8 2021 där stor möjlighet till förlängning finns. Arbetet är förlagt under kontorstider på vardagar.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har eftergymnasialutbildning inom ekonomi eller logistik, alternativt att du besitter likvärdiga kunskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med prognos eller varustyrning sedan tidigare, åtminstone erfarenhet ifrån detaljhandeln. Har du erfarenhet från affärssystemet Relex är det starkt meriterande. Vidare har du god analytisk och logisk förmåga med sinne för siffror och matte. Som person är du ambitiös, kreativ, positiv, kommunikativ och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du har ett starkt driv, tar egna initiativ och kommer med lösningar. Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.
Beskrivning av företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
W
W

Customer & Cargo Coordinator

Wallenius Wilhelmsen

Stockholm
21 dagar sedan
Stockholm
21 dagar sedan

About Wallenius Wilhelmsen

This is a temporary employment of 12 months. Starting as soon as possible.

The Wallenius Wilhelmsen group is a market leader in RoRo shipping and vehicle logistics, transporting cars, trucks, rolling equipment and breakbulk around the world. Listed on the Oslo Stock Exchange and located in 29 countries, the group consists of Wallenius Wilhelmsen Ocean, Wallenius Wilhelmsen Solutions, EUKOR Car Carriers and ARC.

Wallenius Wilhelmsen’s sophisticated supply chain solutions ensure an efficient integration of ocean transportation, inland distribution, terminal handling, processing and a comprehensive range of technical services. The Group has a strong environmental focus and is an industry leader in developing innovative solutions to reduce its operational impacts on the environment.

Our core values are at the heart of how we do things. We believe that most people want to work for a company that tries to do the right thing!

Located in the heart of Södermalm, we offer a fantastic workplace with colleagues from around the world. We look forward to receiving your application!

Job description

The role requires both customer and cargo coordination with responsibility for:

  • Co-ordinating cargo in order to fulfil contractual commitments and maximize customer satisfaction whilst contributing towards best tonnage utilisation with optimal cargo mix and voyage results
  • Ensuring customer satisfaction and commitments are met and work is carried out according to our defined processes and procedures.

The position will report to the Manager of Customer & Customer Coordination. The role is on local terms and is subject to eligibility to work in Sweden. Our working language is English.

Key Responsibilities

Cargo Coordination

  • Develop and manage cargo allocation plans in alignment with capacity management
  • Identify potential space challenges and pro-actively provide solutions
  • Follow up on space availability, deliveries and waitlisted cargo
  • Responsible for liaison with Area Sales Teams, Port Operations and Terminal to enhance the ability to prioritize and optimize use of space allocations
  • Play an active role in implementation and execution of customer prioritization and optimal cargo mix decisions
  • Monitor volume levels and provide input on optimal routing and port rotation across the trade.
  • Guide vessel scheduling based on customer requirements
  • Ability to foresee, identify, and initiate actions to support higher earnings

Customer Coordination

  • Act as primary customer interface developing customer focus and relationships
  • Respond to all general customer enquiries
  • Responsible for customer bookings
  • Record and respond to customer feedback/complaints and actively follow up
  • Support account management for nominated customers
  • Monitor customer KPIs and seek corrective action to ensure adherence to performance targets.

Key Interfaces

  • Customers
  • Area Sales
  • Capacity Management
  • Stowage Planning
  • Port Operations
  • Terminal Operators

Competencies

  • Ability to communicate with a wide range of colleagues and customers in a multi-cultural environment
  • Ability to build relationships and understand the needs of the customer
  • Ability to make decisions and take responsibility
  • Strong team player
  • Result orientated
  • Ability to prioritize work and have a sense of urgency
  • Effectively deal with pressure and able to be flexible and adapt to changing circumstances
  • Solution driven
  • Service orientated
  • Computer literate
  • Ability to focus on detail and follow up where necessary
  • Excellent communication skills in English, both verbal and written
  • Experience of customer service, preferably in a B2B industry
  • Shipping or logistics experience is preferred
  • German language skills are advantageous

We are an equal opportunity employer that strongly believes in diversity and a values-driven culture. The successful candidate will enjoy working in a global company with colleagues and stakeholders from different cultures and countries and where English is the working language.

Our values: Speed, Courage, Trust, Imagination & Candor

Application:

A crucial success factor for any company is to make use of people's differences and you can easily search by registering your CV by clicking on the application button below or with your Linkedin profile. Selection and interviews will be ongoing.

For any questions pls conact Iréne Nilsson, 070-279 83 21 or

irene.nilsson@firstreserve.se

With reference to GDPR we do not have the opportunity to receive any applications by mail.

I
I

Bli leveransansvarig/chaufför på ICA e-handelslager, Haninge

ICA Sverige AB

Jordbro, STHM
1 dag sedan
Jordbro, STHM
1 dag sedan

Mat på nätet växer så det knakar när fler och fler människor i Sverige väljer e-handel för sin veckohandling. På ICA satsar många butiker stort på att vara det självklara valet även på nätet. I Stockholm erbjuder ICA Sverige utökat logistikstöd till butikerna vad gäller centraliserat orderplock och en transportlösning för hemleverans direkt till konsument. Detta stöd levereras från ICA:s e-handels lager i Stockholm och möjliggör ett förstärkt e-handelserbjudande för storstadskunden.

Logistikverksamheten producerar både centralplockade matkassar (middagslösningen ICA:s Matkasse) och lösplocksorder – där kunden själv plockar ihop sin order från en webbshop och väljer från samma varuavsnitt som den är van att handla från i butik. Med vår transporttjänst levererar vi direkt hem till kund.

Om tjänsten

Vi söker dig som har ett stort engagemang och hjärta i ditt arbete och vill utvecklas med oss på ICA och vårt e-handelslager i Jordbro, Haninge. Vi är butikernas butik och leverer direkt hem till kund. Vill du vara med och bidra till nöjda kunder och vårt gemensamma resultat?

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom service och som vill arbeta som leveransansvarig/chaufför i Stockholmsområdet.

Arbetsuppgifterna består av att köra ut leveranser av beställda varor ut till kund. Lastningen sker från kyllagret till våra bilar som också är utrustade med kylaggregat.

Din arbetsdag startar på e-handelslagret och här får du information om hur din dag kommer att vara upplagd och vilka kunder du ska leverera till.

Du kommer att vara ICAs ansikte utåt och det är din uppgift att bemöta våra kunder med professionalitet och service.

Om dig

Du har tidigare erfarenhet av arbete med kunder och kundservice på något sätt. Där har du lärt dig att hantera de olika situationer som kan uppstå i kundmötet på ett bra sätt.

Du sätter stort fokus på kundnöjdhet och gör alltid ditt yttersta för att lämna dem med en positiv erfarenhet. Du trivs med att arbeta självständigt och tar gärna mycket eget ansvar.

Tjänsten kräver svenskt B-körkort i minst 2 år. Svenska i tal och skrift. Arbetet är fysiskt krävande och du behöver vara stresstålig och framförallt serviceinriktad.

Det är meriterande med engelska i tal och skrift samt att du tidigare har kört budbil eller matleverans tidigare.

Anställning

Vi söker både dig som vill jobba deltid, minst 24 h/vecka främst kvällstider och helger.

Tillträde och anställningsform enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag

28 februari 2021

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte hanterar ansökningar via mail.

Kontaktperson

Annie Andreasson, Gruppchef Transport, mailadress

annie.andreasson@ica.se

ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap.

ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.

S
S

Truckförare sökes på heltid till kommande uppdrag i Norrort!

StudentConsulting

Upplands-Bro, STHM
6 dagar sedan
Upplands-Bro, STHM
6 dagar sedan
Logistik/Transport
Nu söker vi truckförare till kommande uppdrag i norra Stockholm. Har du truckkort A1-4 med erfarenhet av att köra truck, tidigare jobbat inom lager, bor norr om Stockholm samt har körkort och tillgång till bil är du rätt för den här tjänsten!
Information om uppdraget:
I denna roll kommer du att utföra sedvanliga lageruppgifter såsom orderplock, plock och pack, lastning av pallar, samt truckkörning. Arbetet innebär en hel del tunga lyft och är fysiskt krävande, därför är det extra viktigt att du har mycket god fysik och inte är rädd för att ta i.
I denna roll arbetar man efter högt uppsatta mål och coachas dagligen i utveckling, det är därför viktigt att man trivs i ett högt arbetstempo.
Arbetstiderna är måndag till fredag och vi ser att du är morgonpigg och flexibel. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men kommer att vara uthyrd till vår kund.
I det här uppdraget kommer du få möjlighet att jobba inom ett mycket välkänt företag tillsammans med drivna och engagerade kollegor!
Detta söker vi:
För att passa i den här rollen bör du uppfylla följande krav:
* Truckkort A1-4 med körvana
* Lagererfarenhet
* God fysisk form
* B-körkort samt tillgång till bil
* Bo i Norrort
* Morgonpigg
Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel, stark och arbetsvillig. Då arbetet kan vara stressigt samt monotont söker vi någon som är stresstålig och som trivs med monotona arbetsuppgifter. Du tycker om att arbeta självständigt samt tar eget ansvar i ditt arbete.
Vi kommer att begära polisregisterutdrag och utföra drogtest som en del av processen.
Beskrivning av företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
S
S

Truckförare sökes på 80% till lager i Kungsängen, Stockholm

StudentConsulting

Upplands-Bro, STHM
2 dagar sedan
Upplands-Bro, STHM
2 dagar sedan
Logistik/Transport
Vi söker nu truckförare för en tjänst på 80%. Tjänster kräver truckkort A och är förlagd i Brunna, norr om Stockholm.
Information om uppdraget:
Vi söker lagermedarbetare med truckkort A för en tjänst på 80% i Brunna.
Arbetsuppgifterna innebär att med hjälp av truck plocka varor. Andra uppgifter som förekommer är exempelvis kontroll av utgående kundorder, packning, paketsortering, påfyllning av varor samt lagerrelaterade sysslor. Arbetet är på många sätt självständigt men trots det är samarbete med kollegorna mycket viktigt. På lagret förväntas alla medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Arbetstiderna är förlagt måndag-torsdag under någon av följande tider:
07.00-15.30
11.30-20.00
Låter detta intressant? Ansök redan idag! Intervjuer och urval sker löpande.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har truckkort och vill jobba 80%. Vi ser att du som söker har bra social kompetens, är stresstålig och har god serviceanda. Du bör även vara punktlig och noggrann. Det kommer även att förekomma tunga lyft dagligen.
Det krävs att du:
- Är minst 20 år
- Krav med truckkort A1 men meriterande med mer behörigheter så som A2-A4 B1-B4
- Kan kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift
- Är ostraffad
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av lager eller industriarbete
Beskrivning av företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Typ av jobb

Heltid

Skickad

6 dagar sedan

Beskrivning

NTEX AB

Speditör/Trafikplanerare till vårt kontor i Västberga

NTEX verksamhet växer och för att möta våra kunders behov söker vi nu en speditör med några års erfarenhet från branschen. Du kommer i huvudsak att arbeta med våra transport- och logistiktjänster till och från Europa.

Tjänsten Speditör/Trafikplanerare

Rollen som speditör är varierande, du har frihet under ansvar och arbetar i team.

Du ansvarar för att:

  • Boka och schemalägga transporter

  • Ha daglig kontakt med kunder och transportörer

  • Att bokningar hämtas och levereras enligt överenskommelse

  • Dokumenthantering och registrering av bokningarna

Din arbetsplats är vårt kontor i Västberga och du kommer att rapportera direkt till vår trafikchef i Västberga.

Om dig:

Gillar du att ha mycket att göra?
Har du arbetat några år inom transport och logistik och förmågan att ge god service?
Har du lätt att hitta tillbaka till dina arbetsuppgifter trots att du blir avbruten?
Då kommer du att trivas här.

Din förmåga att knyta kontakter på telefon och mail hjälper dig då du löser problem med hög kvalitet. Du är van vid att jobba i team och brinner för att ge kunderna det lilla extra. Du är van vid ett högt tempo och är samtidigt flexibel och lyhörd för att tillmötesgå kundens krav och önskemål.

Din engelska är god i både tal och i skrift. Du är van IT-användare och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem sedan tidigare samt Office.

Vi erbjuder:

Vi på NTEX har sedan starten 2003 haft ett starkt fokus på tillväxt när det gäller kunden, personalutveckling, organisk tillväxt och starka finanser. Vi är fortfarande en ung organisation där du får en chans att påverka och bidra till att vi fortsätter växa.
Det är viktigt att du som person får en stabil och bra start hos oss.
Vi ser därför till att erbjuda introduktionsprogram samt en mentor som du kan bolla frågor och idéer med.

Ansökan:

Låter det här som en roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret och bifogar CV och personligt brev. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2021-03-01 Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta HR-Chef Peter Åberg på

peter.aberg@ntex.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss:

NTEX är ett svenskt transport- och logistikföretag som erbjuder vägtransporter över hela Europa samt globala sjö- och flygfrakter. Vi är idag drygt 600 anställda och omsätter 2,0 miljarder SEK. NTEX har huvudkontor i Göteborg, samt kontor i Norge, Storbritannien, Tyskland, Polen, Estland, Lettland och Litauen. Vi har även agenter i ett antal europeiska länder. För ytterligare information: www.ntex.se