Populäraste jobb

1Jobb hittades

1 Jobb hittades 

A
A

Kundkoordinator till logistikföretag

Academic Work

Hallsberg, ÖBRO
2 dagar sedan
Hallsberg, ÖBRO
2 dagar sedan

Nu söker vi ännu en kundkoordinator till vår kund. Om du brinner för att ge service och lösa problem har du hittat helt rätt! Uppskattar du dessutom att arbeta i team och är den som sprider energi till andra är det dig vi söker. Tjänsten som kundkoordinator i Hallsberg passar dig som har bra koll på datasystem och vill ha en ny utmaning i en spännande bransch. Tveka inte att söka redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Nu söker vi ytterligare en person för kundserviceteamet inom handel och logistik. Vår kund utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik med skandinavien som hemmamarknad. De har sitt huvudkontor i Hallsberg och behöver nu stärka upp med ytterligare personer som vill jobba med transportsupport och koordinering.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är ett vikariat och kommer att vara på heltid med start omkring 1 mars och stäcka sig primärt 6 månander framöver.

Arbetsuppgifter

"Tycker du om att ha kontakt med människor och företag kommer du att trivas! Det som är den absoluta fördelen är att det alltid är olika saker, det är aldrig en dag som är den andra lik, arbetsuppgifterna är samma men arbetet är så otroligt varierande!" Så beskriver Anton, som arbetat i rollen, sitt arbete.

I rollen som kundkoordinator kommer du att arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för olika kunder och branscher. Arbetet och kommunikationen mot kunder sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder men främst arbeta operativt i företagets system.

Du kommer till exempel att:

  • Hantera det administrativa flödet kring kundens transporter
  • Ha både kund- och interna kontakter i olika avseenden och ärenden, muntligt samt skriftligt
  • Boka transporter, registrera, återkoppla och lösa kundens önskemål

Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar en varierande arbetsdag med många kontaktytor. Många av de anställda menar att en av de bidragande anledningarna till att de trivs så bra på arbetsplatsen är kollegorna. Tack vare att Hallsberg nu är huvudkontor finns det dessutom flera olika avdelningar vilket gynnar dina utvecklingsmöjligheter och banar väg för en karriär inom organisationen.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av service och administration i någon form
  • Har god dator-och systemvana
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då mail samt telefonkontakt kommer sker på båda språken

Det är meriterande om du:

  • Har kunskaper i Excel och Outlook
  • Har arbetat inom logistikbranschen

Övrig information * Plats: Hallsberg, nära stationen * Start: 1a mars

  • Arbetstider: Dagtid; 07:00-15:30, 07:30 - 16:00 alt. 08:00-16:30 rullande olika dagar (30 min lunch)

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till

ore02@academicwork.se

.

Välkommen in med din ansökan.

Inga fler resultat

Typ av jobb

Heltid

Skickad

2 dagar sedan

Beskrivning

Nu söker vi ännu en kundkoordinator till vår kund. Om du brinner för att ge service och lösa problem har du hittat helt rätt! Uppskattar du dessutom att arbeta i team och är den som sprider energi till andra är det dig vi söker. Tjänsten som kundkoordinator i Hallsberg passar dig som har bra koll på datasystem och vill ha en ny utmaning i en spännande bransch. Tveka inte att söka redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Nu söker vi ytterligare en person för kundserviceteamet inom handel och logistik. Vår kund utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik med skandinavien som hemmamarknad. De har sitt huvudkontor i Hallsberg och behöver nu stärka upp med ytterligare personer som vill jobba med transportsupport och koordinering.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är ett vikariat och kommer att vara på heltid med start omkring 1 mars och stäcka sig primärt 6 månander framöver.

Arbetsuppgifter

"Tycker du om att ha kontakt med människor och företag kommer du att trivas! Det som är den absoluta fördelen är att det alltid är olika saker, det är aldrig en dag som är den andra lik, arbetsuppgifterna är samma men arbetet är så otroligt varierande!" Så beskriver Anton, som arbetat i rollen, sitt arbete.

I rollen som kundkoordinator kommer du att arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för olika kunder och branscher. Arbetet och kommunikationen mot kunder sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder men främst arbeta operativt i företagets system.

Du kommer till exempel att:

  • Hantera det administrativa flödet kring kundens transporter
  • Ha både kund- och interna kontakter i olika avseenden och ärenden, muntligt samt skriftligt
  • Boka transporter, registrera, återkoppla och lösa kundens önskemål

Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar en varierande arbetsdag med många kontaktytor. Många av de anställda menar att en av de bidragande anledningarna till att de trivs så bra på arbetsplatsen är kollegorna. Tack vare att Hallsberg nu är huvudkontor finns det dessutom flera olika avdelningar vilket gynnar dina utvecklingsmöjligheter och banar väg för en karriär inom organisationen.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av service och administration i någon form
  • Har god dator-och systemvana
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då mail samt telefonkontakt kommer sker på båda språken

Det är meriterande om du:

  • Har kunskaper i Excel och Outlook
  • Har arbetat inom logistikbranschen

Övrig information * Plats: Hallsberg, nära stationen * Start: 1a mars

  • Arbetstider: Dagtid; 07:00-15:30, 07:30 - 16:00 alt. 08:00-16:30 rullande olika dagar (30 min lunch)

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till

ore02@academicwork.se

.

Välkommen in med din ansökan.


Om företaget

A
A
A
A

Academic Work

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. 

Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på academicwork.se 

 

Företagets storlek

1,000 till 1,499 anställda