Populäraste jobb

13Jobb hittades

13 Jobb hittades 

A
A

Sjuksköterska

Aleris CityAkuten

Stockholm
26 dagar sedan
Stockholm
26 dagar sedan

Brinner du som vi för att hjälpa andra?

På Aleris Närakut Hötorget finns nu en ledig tjänst och ett föräldraledighetsvikariat som Sjuksköterska i vår akutverksamhet i hjärtat av Stockholm City.

Närakuten är öppen årets alla dagar mellan klockan 8.00 och 22.00. Vårt uppdrag är att avlasta innerstadens akutmottagningar och vi tar hand om både barn och vuxna på uppdrag av Region Stockholm. Vi använder journalsystemet TakeCare och patienter kommer såväl gående som med sjuktransport och ambulans.

Arbetsuppgifter

I arbetet ingår sedvanliga sjuksköterskeuppgifter likt på akutmottagning, att bedöma, prioritera och omhänderta patienter med akuta symtom som kan slutbehandlas på mottagningen. Som sjuksköterska roterar du mellan olika arbetsstationer och uppdrag. Du arbetar både självständigt och i team med läkare och undersköterska. Då vi är en relativt ny verksamhet och en liten arbetsgrupp förväntas du ha egna ansvarsområden. Vi har tillgång till röntgen och vi gipsar frakturer på såväl barn som vuxna.

Kvalifikationer

Vi söker en Sjuksköterska med mångårig erfarenhet av akutsjukvård, gärna med vidareutbildning inom akut- barn eller distriktssjukvård. Om du tidigare varit med i uppstarten av en ny verksamhet är det en bra erfarenhet att ha med sig då du kan förvänta dig kontinuerliga förändringar och justeringar av arbetsrutiner under vårt första år. Det är viktigt att du behärskar svenska språket fullgott och du bör även ha goda kunskaper i engelska. Har du ytterligare språkkunskaper är även det meriterande liksom gipskompetens.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som gillar högt tempo, har ett stort engagemang och är ansvarstagande. Du behöver vara öppen för kontinuerliga förändringar och har lätt för att anpassa dig. Du är ödmjuk, positiv, hjälpsam anser att ett gott bemötande är en självklarhet. Du ställer upp för patienter, närstående och dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringen.

Information om arbetsplatsen
Aleris Närakut Hötorget finns på Holländargatan 4 i nyrenoverade lokaler, tar emot patienter i alla åldrar med sjukdomstillstånd som inte är livshotande, men som kräver akutsjukvård inom den nya vårdnivån Närakut. Vi planerar för ett införande av beslutstödet RETTS vilket vi kommer använda parallellt med Region Stockholms hänvisningsstöd.

Övrig information
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdagen. En kontroll i belastningsregistret görs då vi vårdar barn. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras.

Anställningsform
Heltid, Tillsvidare med provanställning 6 månader

Förmåner friskvårdsersättning 3000 kr/år, fri läkarvård upp till högkostnadsnivån samt fri vaccinering mot den årliga säsongsinfluensan

Arbetstid per vecka är 37 timmar motsvarar heltid

Kontakt

Regina Karlsson Enhetschef

regina.karlsson@aleris.se

T
T

Software Developer FEM-based Model for Solidification

Thermo-Calc Software AB

Solna, STHM
3 dagar sedan
Solna, STHM
3 dagar sedan

Job Description


You will be working on the development of a FEM-based model for solidification with special application to Additive Manufacturing (AM). Over the last few years, Thermo-Calc has developed new models to predict thermophysical material properties using the CALPHAD method. Your work will build on top of this and you will be developing a model to solve the long-range temperature field in 3D for AM-processes by using available FEM code.  The focus will lie on a unified treatment of both process parameters and also alloy-dependent thermophysical properties. You will integrate this model into a solidification module within Thermo-Calc. Programming within our codebase will be an important part of your work.


As a software developer at Thermo-Calc Software, you will work on the entire development process, including analysis, design, implementation, testing, verification, and validation. The development is mostly done through agile working methods.


We are Looking for:


As a person, you are structured and you are stimulated by working on product development projects with others. We also believe that you are self-reliant and gladly take the initiative and inspire others by finding solutions.


Your Profile:


You have at least a Master or preferably a PhD in Engineering or similar, with experience in developing and using codes for FEM. You are a skilled software developer. We think you have good knowledge in object-oriented languages, and it is also meritorious if you have experience or interest in any of the following:


  • Physics or material science
  • Mathematics and/or Numerical methods
  • Thermodynamic and/or kinetic modelling using CALPHAD tools
  • C++, Python, Java, JNI, Fortran, Swing
  • Windows, Linux, Mac
  • DevOps and Continuous integration
  • Machine Learning and Artificial Intelligence


You are proficient in English, both in written and spoken language. Our company language is English and knowledge of the Swedish language is not a requirement.


Benefits


Thermo-Calc Software is an attractive employer that offers competitive compensation and benefits as well as a stimulating work environment with colleagues from all over the world. Our head office in Stockholm has a light and modern environment and is within walking distance to local amenities and transportation hubs including Solna Station.


Our company values a spirit of teamwork and inclusiveness where we all work together to create the best possible products and services for our users. In addition to standard benefits, we offer all employees: 


  • A comprehensive health and benefits package that includes extended health coverage, regular health checks, wellness grant, occupational pension, and a generous bonus system.
  • Continuing educational and professional opportunities for personal skill development.
  • A flexible work schedule.


About Thermo-Calc Software


Thermo-Calc Software develops software for computational materials science. Our software products are used both for fundamental research in material science and for industrial applications in, for example, the design of new alloys, optimisation of processing conditions, and failure analysis. Our flagship product, Thermo-Calc, is licensed to over 1300 organisations in more than 60 countries. The company headquarters are located in Stockholm and there are fully-owned subsidiaries of Thermo-Calc Software in Pittsburgh, USA, and Seoul, Korea. In addition, we have local representation through partnerships in several other countries. The company was founded in 1997 and currently has over 40 employees.


How to Apply


We kindly request that you send your personal application and CV to Thermo-Calc Software AB via Apply (Ansök) button or via email at career@thermocalc.se. The application is due by Sunday, February 28, 2021


This position is based in Stockholm, Sweden. However, we are also considering applications of those who wish to work remotely. In this case you will occasionally need to travel to Stockholm. You are required to live in a European time zone.

Key words: software developer, engineer, software engineer, coding, code, physics, physicist, mathematics, mathematician, programmer, programming, FEM, product owner, product developer, agile, fullstack, frontend, backend, C++, Python, Java, JNI, Fortran, Swing, Windows, Linux, Mac, DevOps, AI, Artificial Intelligence


U
U

Nordic Media Specialist

Unilever Sverige AB

Solna, STHM
Idag
Solna, STHM
Idag

With more than 400 brands focused on health and wellbeing, chances are that our products are a familiar part of your daily routine. Our brands are trusted everywhere and, by listening to the people who buy them, we've grown into one of the world's most successful consumer goods companies. In fact, 150 million times a day, someone somewhere chooses a Unilever product. We create, market and distribute the products that people choose to feed their families and keep themselves and their homes clean and fresh

Nordic Media Specialist – Unilever

We are looking for a Nordic Media Specialist to join us in our Solna office in Sweden.

Media investment is a critical growth driver for Unilever. Maximizing return on these marketing investments for business growth is therefore a key priority. Our media/channel strategy is focused on delivering outstanding solutions for our brands and providing world class capability to drive brand, category and overall business growth. This involves leveraging different media channels and driving our presence and purposeful brands across all media in the most impactful, creative, innovative and cost-effective way.

About the role

The Nordic Media team is responsible for development and execution of the media strategy delivering maximum ROI, breakthrough innovation and functional excellence. As the Nordic Media Specialist you are involved in the overall management of the media value chain, with responsibility for the relation and partnership with the marketing teams in the Nordics and our media agency. This role also plays an important part in delivering better evidence/learnings on how our presence in media deliver business effect. You work across the Nordic countries (Sweden, Denmark, Finland and Norway) and with all our categories (Foods, Refreshments, Home Care and Beauty & Personal Care). You report to the Nordic Head of Media, with whom you also work in close collaboration.

Key responsibilities

  • Deliver outstanding consumer centric communication plans by working in close collaboration with marketing teams and agencies
  • Manage the media planning process, drive innovation and purposeful communication/ solutions in planning and execution
  • Deliver input, apply learnings and best practice to improve our media strategy and buying processes
  • Drive capability building and learnings in media with marketing teams and media agency
  • Support brand building in the Nordics with digital knowledge and develop our DDM agenda
  • Establish and entertain good and healthy partnerships with Unilever stakeholders, media and agencies
  • Use data and analytics to improve effect measurements
  • Handle administrative financial tasks

 

Qualifications

  • Degree within Marketing, Media, Business Administration or similar
  • Work experience from a media, marketing or channel role, preferably with a digital focus
  • Understanding of communication planning, local media landscape, communications channels and consumer behaviour
  • Basic understanding of marketing processes and media buying
  • Experience in finance- and invoice management
  • Fluent in English and Swedish, both written and spoken

Who are U?

As a person you are responsible, communicative, creative and business minded. You also have good influencing skills and a bias for action. Since you work across all our Nordic countries and categories, you persist strong coordinating skills, you are organized and thrive in a consumer focused role. You have a positive mindset and you are good at relationship building and management. Furthermore, you enjoy taking ownership of your own work as much as you like to share your knowledge and experience with both internal and external stakeholders.

Apply today!

Please submit your application and resume in English as soon as possible and the 28th February 2021 the latest. Apply via "Ansök-button".

Please observe that there will be an on-going screening process and that the position can be filled before last application date. We embrace diversity in our workforce. This means giving full and fair consideration to all applicants.

Contact 

If you have questions regarding the position please contact Nordic Head of Media, Eva Nygardhs on eva.nygardhs@unilever.com

If you have questions regarding the recruitment - or the application process, please contact Talent Advisor Heidi Hansen on +45 2064 7087.

Please note that we do not accept applications through e-mail.  

D
D

Norsktalande kundservicemedarbetare

De Lage Landen Finans AB

Stockholm, STHM
Idag
Stockholm, STHM
Idag

Norwegian speaking Customer Service Desk Officer, Stockholm
Om DLL

Söker du efter en internationell och välmående organisation där du får möjlighet att utvecklas? Vill du arbeta i team med tydliga mål, men där du självständigt driver dina egna processer? Nu söker vi på DLL en norsktalande kundservicemedarbetare till vårt kontor i centrala Stockholm. DLL har specialiserat sig på tillgångsbaserade finansieringslösningar för tillverkare, återförsäljare och distributörer av utrustning inom kontor, jordbruks-, livsmedels-, sjukvårds-,”clean technology”, transport- och byggindustrin. Vi är verksamma i mer än 35 länder och möjliggör för företag att investera och använda den utrustning de behöver för att bedriva sin verksamhet. Vårt erbjudande innefattar leasing, leverantörsfinansiering, kommersiell finansiering och “life cycle asset management”. Vi nöjer oss inte bara med att leva upp till de förväntningar som våra kunder ställer på oss idag, vi skapar också lösningar som lever upp till morgondagen behov. För mer information, besök www.dllgroup.com.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en norsktalande kundservicemedarbetare till Sverige. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att tillhöra vårt norska kundserviceteam vars främsta uppgift är att supportera våra kunder på bästa sätt. I rollen ingår det att du tar emot och besvarar inkommande samtal och e-mail från våra slutkunder. Du kommer att hantera administrativa uppgifter och ansvara för vår avtalsportfölj, exempelvis genom att uppdatera kundinformation i våra system och säkerställa snabba och korrekta svar på våra kunders frågor. Rollen är baserad i Stockholm och du blir en viktig del av vårt nordiska team och kommer även jobba nära det svenska kundserviceteamet. Vi strävar ständigt efter att förbättra oss och leverera högst möjliga service till våra kunder. Innovation och processförbättring är något vi aktivt jobbar med och uppmuntrar till.

Dina erfarenheter och kvalifikationer

Vi söker en kandidat med en hög servicenivå och förmåga att kommunicera på ett professionellt sätt. För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare bör du ha en viss telefonvana och trivas i ett högt tempo. Du är en positiv lagspelare som bidrar till god stämning. Dessutom har du ett starkt driv och trivs med att få saker gjorda. Du drivs av att göra det lilla extra och ge god service. Du har erfarenhet ifrån ett serviceyrke som t ex. kundservice, callcenter eller reception. Det är ett krav att du kan tala och skriva flytande på norska och engelska.

Vi erbjuder:

Hos DLL anser vi att personalen är vår största tillgång. Som en värdefull medlem hos oss på DLL, bidrar du till en informell och professionell atmosfär där alla uppmuntras till att skapa nätverk genom hela organisationen. Med samlad kompetens blir vi effektiva och kundfokuserade och den främsta partnern inom finansiella lösningar. Under pandemin jobbar de flesta medarbetarna hemifrån, något även du kommer ha möjlighet till. Vi ser gärna att du är bosatt i Stockholmsområdet men det är inte ett krav. Alla medlemmar får: - Två arbetsdagar per år att vara volontär för en lokal välgörenhet - Hälsa och välbefinnande program - Karriärmöjligheter: online-lärande och utvecklingsprogram - Kollektivavtal med attraktiva pensions- och försäkringspaket

DLL i korthet:

DLL har specialiserat sig på tillgångsbaserade finansieringslösningar för tillverkare, återförsäljare och distributörer av utrustning inom kontor, jordbruks-, livsmedels-, sjukvårds-,”clean technology”, transport- och byggindustrin. Vi är verksamma i mer än 35 länder och möjliggör för företag att investera och använda den utrustning de behöver för att bedriva sin verksamhet. Vårt erbjudande innefattar leasing, leverantörsfinansiering, kommersiell finansiering och “life cycle asset management”. Vi nöjer oss inte bara med att leva upp till de förväntningar som våra kunder ställer på oss idag, vi skapar också lösningar som lever upp till morgondagen behov. För mer information, besök www.dllgroup.com

Ansökan

Urval sker löpande, skicka din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag: 10 mars 2021. Skicka dina ansökan via vår karriärsida www.workingatdllgroup.com För mer information kan du kontakta Irene Stierna HR Business Partner Nordics via +46 (0) 70 481 70 14

 
R
R

Projektledare Senior / Junior Entreprenad - Asemblin Ventilation

Rekryteringsmäklaren i Norden AB

Stockholm, STHM
4 dagar sedan
Stockholm, STHM
4 dagar sedan
Projektledare

Som projektledare på Assemblin Ventilation AB inom entreprenad leder du installationsprojekt från start, ansvarar för ekonomi och uppföljning under genomförandet och slutligen överlämning till kund. Våra kunder är främst bygg-, infrastruktur- och fastighetsbolag samt landsting. Vi tillhandahåller ett komplett erbjudande av entreprenader, konstruktion, service och underhåll inom ventilation. Det viktigaste för oss är att du är rätt person och vi tittar efter både erfarna och juniora projektledare.

Dina arbetsuppgifter
  • Som projektledare är du ansvarig mot kund att planera resurser, leda, fördela och följa upp arbetsuppgifterna i pågående projekt ända fram till att överlämning sker till kund. Genom kontinuerlig och noggrann prognostisering och uppföljning samt kontroll ser du till att projekten följer upprättad kalkyl och tidsplan.
  • Du lämnar offerter på ändringar och tillägg (ÄTA).
  • Som projektledare har du ett funktionellt ansvar att utveckla montörerna.
  • Du deltar aktivt i externa bygg- och installationsmöten.
  • Du ansvarar för dokumentation och att upprätta och följa kvalitets- och arbetsmiljöplaner.
  • Du rapporterar till entreprenadchefen och du blir placerad på vårt kontor i Solna.
Din bakgrund/personlighet
  • Du har arbetat som projektledare inom entreprenad- eller serviceprojekt i branscher såsom: ventilation, kyla värme, bygg, styr/regler eller elinstallation. Minst 3 års erfarenhet av projektledning är ett krav.
  • Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och att få leda, fördela och samordna projekt och teknik sett ur ett ekonomiskt och kundorienterat perspektiv. Du har lätt för att samarbeta i grupp och med ditt förtroendeingivande sätt skapar och utvecklar du relationer såväl internt som externt.
  • Har du kunskaper inom entreprenadjuridik är det meriterande.
  • Med ditt tydliga ledarskap och med god uppföljning ser du till att projekten utförs effektivt, håller ekonomi och utlovade tidsplaner.
  • Assemblin Ventilation arbetar i CAMvent (internt affärssystem) och i ekonomisystemet Visma. Vi förutsätter att du har goda it-kunskaper.
  • Några utmärkande drag för din personlighet är: affärsmässig, kundorienterad, strukturerad, serviceinriktad, självgående och noggrann.
  • Goda kunskaper i svenska och B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
  • Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi värnar om personalens hälsa, säkerhet och medarbetarutveckling. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget. Vill du vara med och bidra till företagets utveckling och framgång?
  • Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor.

I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till marie@rekryteringsmaklaren.se alt ansök via knappen nedan.

Välkommen att söka! Urval sker löpande.

Om företaget

Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa
projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier
mm. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar.

Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är
med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20
orter i Sverige, omsätter 1,4 miljarder kronor och är ungefär 600 anställda.

Assemblinkoncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 10 miljarder kronor.

Sökord: projektledare, projektör, installationssamordnare, kalkylator, kalkylerare, arbetsledare, arbetschef, serviceledare, servicechef, konsult, ledande montör, entreprenad, ventilation, värme, kyla, styr och regler, el, elinstallation, elteknik, bygg, industri,
R
R

IT-Tekniker – Journalsystem till Region Stockholm!

Region Stockholm

Stockholm, STHM
4 dagar sedan
Stockholm, STHM
4 dagar sedan
Vill du arbeta med IT för framtidens sjukvård där din insats har stor betydelse för många? Arbetar du inom IT idag och är sugen på att gå vidare mot nya utmaningar? Är du en person med nyfikenhet, starkt personligt driv och förmåga att leverera? Har du dessutom en bakgrund inom applikationsdrift? Då kanske du är den driftspecialist som vi söker!

Arbetsuppgifter:
Som IT-tekniker inom Infrastruktur och Applikationsdrift arbetar du med daglig drift
och proaktivt underhåll vilket bla innebär:

  • Incident-, change-, problem- och ärendehantering
  • Installation och uppgradering av applikationer, system och servrar
  • Övervakning
  • Felsökning
  • Konfigurering
  • Planering
  • Dokumentation
  • Projektarbete

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har:

  • En eftergymnasial utbildning/högskoleutbildning inom IT
  • Dokumenterad erfarenhet av databasdrift och jour-arbete i en virtuell applikationsmiljö

Vi ser även att du har: 

  • Dokumenterad erfarenhet av drift av MS Windows server 2012 och nyare. IIS,
    felsökning och optimering
  • Kunnig i Powershell
  • God kännedom av T-SQL
  • God kunskap inom certifikat hantering
  • Erfarenhet av SQL-applikationsdrift
  • God förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska

Erfarenhet av följande är meriterande:

  • ITIL
  • Erfarenhet från Enterprise miljö
  • Kännedom om olika typer av vårdprocesser
  • Underhålla befintliga SSRS rapporter samt byggande av nya

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är lösningsorienterad, prestigelös, strukturerad och målinriktad.
Vidare är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och har ett naturligt driv.
Du trivs med att jobba under eget ansvar och du är van vid att ta egna initiativ.
Du har ett utåtriktat sätt och som person är du engagerad, ansvarfull,
kommunikativ och har ett genuint intresse för teknik.
- Du bör ha god förmåga att arbeta både i grupp och självständigt.
- Du har ett strukturerat arbetssätt, är logisk, noggrann och har god dokumentationsförmåga.
- Du kan fokusera på både helhet och detaljer.
- Du är serviceinriktad, initiativrik och sätter kunden i fokus.
- Du lyssnar, rådfrågar andra och kommunicerar proaktivt.
- Du visar respekt för andras åsikter och bidrag.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/
Sista ansökningsdag: 2021-02-26

Kontakt

Patrick Olsen

Gruppchef Unix/Linux/JournalSystem

contacticon mobile 070-0038629

 

Fackliga representanter

Vision Anne-Lie Vestlund

tfn 08-123 142 80

SACO Mona Ternelius

tfn 08-123 178 30


Serviceförvaltningen – en nyckelspelare

Serviceförvaltningen levererar kvalitativa och konkurrenskraftiga tjänster inom IT, upphandling, ekonomi, HR, facility management och kommunikation till förvaltningar och bolag inom Region Stockholm. Det gör oss till en nyckelspelare i arbetet med att skapa mervärde för verksamheterna som ansvarar för regionens hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regionala utveckling och kultur. Vill du arbeta i en organisation där din insats gör stor skillnad och där du får både utveckla och utvecklas? Då är serviceförvaltningen rätt för dig.

www.sll.se/ledigajobb

K
K

Payroll Manager

Kry

Stockholm, STHM
2 dagar sedan
Stockholm, STHM
2 dagar sedan

Kry is a digital healthcare service enabling patients to meet and seek advice from healthcare professionals online. We’re on a mission to build better and more accessible healthcare by providing digital and seamless digi-physical services that gives patients the best possible health care experience, regardless of location.

We are looking for a Payroll Manager who will lead the Swedish payroll team and thereby ensure accurate and in-time payroll management in accordance with applicable laws and regulations to all Swedish employees in scope.

As a Payroll Manager you will take an active part in finalizing the implementation of our future new payroll system, HR+ 8, and ensure proper transition from current systems.

Responsibilities:

  • Lead the Swedish payroll team and ensure the team’s process efficiency in a dynamic environment
  • Ensure accurate payroll every month in a fast-moving and complex environment with multiple employee types
  • Cooperate with Comp & Ben to ensure that all relevant data for new and existing employees is recorded properly, including pension, benefits and insurances
  • Onboard acquired companies and units in relation to all payroll-related activities
  • Ensure that all payroll related queries from employees, authorities and managers are addressed timely and properly
  • Support activities aiming to automate data integration between different Kry systems and applications   
  • Identify areas of process improvement and ways to eliminate the need for manual processing
  • Develop payroll colleagues and secure that Kry payroll department has the competencies required to fulfill its tasks 

What we're looking for: 

  • 6+ years of Payroll Management Experience 
  • Exceptional attention to detail, problem solver and highly organized
  • Strong customer service mindset to support our amazing team
  • Experience from having payroll in-house in a Swedish context and also to onboard acquired companies
  • Deep knowledge of payroll best practices
  • Able to adjust to fast-changing environment
  • Experience from HR+ 8 and also Quinyx and Skovik is a plus

 

This is your chance to work for a meaningful company that encourages personal development and celebrates diversity. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, or marital status.

 

kontor_26_web.jpg

 

 

We offer a unique opportunity to gain a broad and deep understanding of the inner working at Europe’s leading digital healthcare provider. We value grit and a can-do attitude; there is a long and challenging journey ahead of us. You are brave enough to set high goals and then work passionately to achieve them. Last, but not least, we think you believe in that by working together we will achieve greater things than by working alone. At Kry we care about each other and the world around us. Expect to have fun and learn new things every day!

Please submit your application by including your CV, LinkedIn, GitHub or Portfolio.

If you have any questions regarding jobs or our recruitment process, please read our FAQ or contact us on jobs@kry.se. Please note that we do not accept any email applications due to GDPR.  

S
S

HR-administratör vikariat

S:t Eriks Ögonsjukhus AB

Solna, STHM
Idag
Solna, STHM
Idag

Vi söker dig som vill arbeta inom HR med våra administrativa processer och bidra till att utveckla HR-arbetet på S:t Eriks Ögonsjukhus. 

På HR-avdelningen är vi tre medarbetare och en HR-chef. Vi har ett nära samarbete och stöttar chefer och medarbetare tillsammans i HR-frågor.

S:t Eriks Ögonsjukhus finns i nya moderna lokaler i Hagastaden.

Om tjänsten  

I arbetet ingår främst att sköta administrationen inom HR-området. Du arbetar i personalsystemet ”Heroma” med anställningar och är behjälplig i anställnings-, arbetsrätts- och kollektivavtalsfrågor samt lönefrågor. Du arbetar med rekrytering och stöttar chefer i rekryteringsprocesser. Utöver löpande HR-administration driver du självständigt ett antal områden. 

I dina arbetsuppgifter ingår även att uppdatera HR-information på intranätet och arbeta i dokumenthanteringssystemet Canea. Du rekryterar sommarpraktikanter, tar löpande fram personalstatistik, skriver minnesanteckningar vid möten och ordnar diverse arrangemang.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR med minst två års erfarenhet från arbete inom HR. Du har goda kunskaper i arbetsrätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personalsystemet Heroma och SKRs avtalsområde. Du har god datorvana och behärskar svenska bra i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och tycker om att arbeta administrativt med varierande arbetsuppgifter. Du är en öppen och kommunikativ person som är pedagogisk i ditt sätt. Du ska vara självgående och initiativtagande samt ha stor integritet.

Anställningsform

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid i drygt ett år. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Övrigt

Urval och intervjuer sker löpande.  

För S:t Erik är det viktigt att du som medarbetare trivs och är motiverad att driva ögonsjukvården framåt tillsammans med oss. Vi uppmuntrar till nytänkande och kompetensutveckling samt satsar på hälsofrämjande arbetsplatser med god arbetsmiljö. 

Se även vår webbplats www.sankterik.se


Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/
S:t Eriks Ögonsjukhus är ett av Europas ledande ögonsjukhus. Här erbjuder vi högspecialiserad ögonsjukvård och tar varje år emot cirka 175 000 patienter från Stockholms län, Sverige och utlandet. Tillsammans med Karolinska Institutet bedriver vi forskning och utbildning inom ögonområdet. Sjukhuset har 450 medarbetare och drivs som ett aktiebolag med Region Stockholm som ägare.
Sista ansökningsdag: 2021-02-28
Kontakt
Ulrika Campbell 
HR-chef 08 672 32 32

S
S

Anestesisjuksköterska med intresse för ögon

S:t Eriks Ögonsjukhus AB

Solna, STHM
4 dagar sedan
Solna, STHM
4 dagar sedan

Vill du vara med och utveckla anestesiverksamheten på S:t Eriks Ögonsjukhus? Vi söker dig som är utbildad anestesisjuksköterska.

Vi erbjuder dig ett intressant arbete med inriktning mot ögonsjukvård. På S:t Eriks Ögonsjukhus utför vi varje år ungefär 10 000 ögonoperationer varav 3 000 i narkos och cirka 500 barnanestesier. Av våra tio nybyggda operationssalar är fem utrustade för narkos. Vi utför alla typer av ögonoperationer från ett års ålder inom gråstarr, näthinna, plastik, onkologi och skelning samt hornhinnetransplantationer.

Tillsammans arbetar vi för att skapa de bästa förutsättningarna för avancerad ögonkirurgi i våra nya moderna lokaler i Hagastaden.

Om tjänsten
Som anestesisjuksköterska är du en del av teamet inom anestesiverksamheten där även uppvak och anestesimottagning ingår. Verksamheten har ett nära samarbete med operationsavdelningen och dagkirurgiska avdelningen.

Kvalifikationer
Du är specialistsjuksköterska inom anestesisjukvård och har minst tre års arbetslivserfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av arbete med barn, barnanestesi eller inom ögonsjukvård så är det meriterande.

Personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och har ett professionellt bemötande. Du har en positiv och öppen attityd och gillar att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.  

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan bli aktuellt. Du arbetar dagtid måndag till fredag med viss beredskapstjänstgöring kvällar och helger.

Övrigt
Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag: 2021-03-03

Vi gör registerkontroll före anställning av denna tjänst.

För S:t Erik är det viktigt att du som medarbetare trivs och är motiverad att driva ögonsjukvården framåt tillsammans med oss. Vi uppmuntrar till nytänkande och kompetensutveckling samt satsar på hälsofrämjande arbetsplatser med god arbetsmiljö.

Se även vår webbplats www.sankterik.se


Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/
S:t Eriks Ögonsjukhus är ett av Europas ledande ögonsjukhus. Här erbjuder vi högspecialiserad ögonsjukvård och tar varje år emot cirka 175 000 patienter från Stockholms län, Sverige och utlandet. Tillsammans med Karolinska Institutet bedriver vi forskning och utbildning inom ögonområdet. Sjukhuset har 450 medarbetare och drivs som ett aktiebolag med Region Stockholm som ägare.

Kontakt
Lars Löfström

Chefsjuksköterska

contacticon phone 08-672 33 93

A
A

Nattsjuksköterska till Aleris Palliativa avdelning, Handen

Aleris Palliativa avdelningen Handen

Stockholm
13 dagar sedan
Stockholm
13 dagar sedan

Vill du arbeta i ett sammansvetsat team där patientens bästa är i fokus? Är du erfaren legitimerad sjuksköterska och intresserad av den palliativa vården? Då kan den här tjänsten vara något för dig!

Om arbetet

Vi vårdar patienter med många olika medicinska sjukdomar i palliativ fas och ofta i livets slutskede. Allt ifrån nyupptäckta sjukdomar med akut karaktär till kroniska sjukdomar. Vi har relativt korta vårdtider och arbetar i ett nära samarbete med ASIH, geriatriken och övriga vårdgivare. Vi är en relativt liten avdelning där alla känner varandra och trivs ihop.

Palliativ vård är en aktiv vårdform, vilket innebär att vi arbetar aktivt med att sätta in och utvärdera åtgärder vid symtom. Om åtgärderna inte är tillfredsställande provar vi nya metoder. Det kräver systematiskt arbete, kompetens och innebär ibland ett högt tempo. Du arbetar teambaserat med undersköterskor, läkare och paramedicinare. Vi arbetar personcentrerat och använder de 6S:n som ett värdefullt verktyg.

Varför arbeta hos oss?

Vår verksamhet präglas av ständiga förbättringar och vi värnar om att vi ska må bra på arbetet. Hos oss har du möjlighet att utvecklas och få en bred medicinsk kompetensutveckling. Vi ger dig förutsättningarna att utvecklas i ditt ledarskap, ta ansvar och anta nya utmaningar. Du har en individuell utvecklingsplan som du tar fram tillsammans med din chef. Ett kontinuerligt arbete med kompetensutvecklande utbildningar, kvalitetsarbete kring bland annat patientsäkerhet och patientens delaktighet gör att vi ständigt jobbar på att höja kvaliteten, vidareutveckla vården, utveckla våra medarbetare och våra arbetssätt.

Hos oss blir du en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå gemensamma mål. Vi har roligt tillsammans och en fin gemenskap.

Vad erbjuder vi?

  • En anpassad introduktion med uppföljning varje vecka
  • Väl utarbetad kompetensutvecklingsmodell för sjuksköterskor där det är tydligt vad som förväntas av dig
  • En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
  • Den avancerade vården på det lilla sjukhuset
  • Fina förmåner i form av bla friskvårdsbidrag, flextid, fredagsfrukost samt att vi är duktiga på att fira alla framsteg
  • God arbetsmiljö med korta beslutsvägar, fokus på att rätt förutsättningar finns ett tydligt ledarskap

Vi söker dig som

  • är legitimerad sjuksköterska, gärna med några års yrkeserfarenhet och erfarenhet av arbete inom slutenvård.
  • arbetar evidensbaserat och är professionell i ditt bemötande samt värnar om att sätta patienten först
  • är flexibel och öppen för nya utmaningar
  • är en teamplayer och uppskattar att arbeta i multiprofessionella team
  • kan anpassa ditt arbetstempo beroende på aktuell situation
  • har förmåga att analysera och ta fram lämpliga åtgärder
  • har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
  • har kunskaper inom TakeCare (meriterande)

Anställningsvillkor

  • Anställningsform: Tillsvidare, provanställning om 6 månader
  • Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse
  • Tillträde: Enligt överenskommelse
  • Lön: Individuell lönesättning
  • Kollektivavtal finns

Har du frågor om tjänsten?

Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2021-04-30 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef, Linda Siberg på 072 002 0379.

Skickad

26 dagar sedan

Beskrivning

Brinner du som vi för att hjälpa andra?

På Aleris Närakut Hötorget finns nu en ledig tjänst och ett föräldraledighetsvikariat som Sjuksköterska i vår akutverksamhet i hjärtat av Stockholm City.

Närakuten är öppen årets alla dagar mellan klockan 8.00 och 22.00. Vårt uppdrag är att avlasta innerstadens akutmottagningar och vi tar hand om både barn och vuxna på uppdrag av Region Stockholm. Vi använder journalsystemet TakeCare och patienter kommer såväl gående som med sjuktransport och ambulans.

Arbetsuppgifter

I arbetet ingår sedvanliga sjuksköterskeuppgifter likt på akutmottagning, att bedöma, prioritera och omhänderta patienter med akuta symtom som kan slutbehandlas på mottagningen. Som sjuksköterska roterar du mellan olika arbetsstationer och uppdrag. Du arbetar både självständigt och i team med läkare och undersköterska. Då vi är en relativt ny verksamhet och en liten arbetsgrupp förväntas du ha egna ansvarsområden. Vi har tillgång till röntgen och vi gipsar frakturer på såväl barn som vuxna.

Kvalifikationer

Vi söker en Sjuksköterska med mångårig erfarenhet av akutsjukvård, gärna med vidareutbildning inom akut- barn eller distriktssjukvård. Om du tidigare varit med i uppstarten av en ny verksamhet är det en bra erfarenhet att ha med sig då du kan förvänta dig kontinuerliga förändringar och justeringar av arbetsrutiner under vårt första år. Det är viktigt att du behärskar svenska språket fullgott och du bör även ha goda kunskaper i engelska. Har du ytterligare språkkunskaper är även det meriterande liksom gipskompetens.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som gillar högt tempo, har ett stort engagemang och är ansvarstagande. Du behöver vara öppen för kontinuerliga förändringar och har lätt för att anpassa dig. Du är ödmjuk, positiv, hjälpsam anser att ett gott bemötande är en självklarhet. Du ställer upp för patienter, närstående och dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringen.

Information om arbetsplatsen
Aleris Närakut Hötorget finns på Holländargatan 4 i nyrenoverade lokaler, tar emot patienter i alla åldrar med sjukdomstillstånd som inte är livshotande, men som kräver akutsjukvård inom den nya vårdnivån Närakut. Vi planerar för ett införande av beslutstödet RETTS vilket vi kommer använda parallellt med Region Stockholms hänvisningsstöd.

Övrig information
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdagen. En kontroll i belastningsregistret görs då vi vårdar barn. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras.

Anställningsform
Heltid, Tillsvidare med provanställning 6 månader

Förmåner friskvårdsersättning 3000 kr/år, fri läkarvård upp till högkostnadsnivån samt fri vaccinering mot den årliga säsongsinfluensan

Arbetstid per vecka är 37 timmar motsvarar heltid

Kontakt

Regina Karlsson Enhetschef

regina.karlsson@aleris.se

Källa: Aleris CityAkuten