Brinner du för att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter!
Vi söker fler konsulter till vår konsultverksamhet.
Som konsult hos oss får du ta del av vårt HR-nätverk Happy, happy, happy! Du delar vår värdegrund som innebär att genom ömsesidig respekt, transparens och glädje skapar vi affärsnytta och mervärde för individ och företag.
Om oss
Holm Rekrytering erbjuder interim tjänster inom HR och Finance samt chef- och specialistrekryteringar. Vår mission är att stötta företag i att bli ännu mer lönsamma genom en god och välplanerad personalstrategi.
www.holmrekrytering.se
Vem är du
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom HR-området som specialist och/eller generalist. Du har förmodligen arbetat som HR-chef eller specialist under flera år med erfarenhet från olika branscher och företag. Du har troligtvis även erfarenhet av att arbeta internationellt. Vi ser även att du har några års erfarenhet av att arbeta som konsult samt att har eget bolag.
Som person är du öppen och nyfiken och gillar att dela med dig av dina kunskaper och erfaren inom HR-området.
Ansökan
Vi läser ansökningar löpande och ser gärna att du skickar in din ansökan omgående.
Frågor om tjänsten besvaras av Viveka Holm på Holm rekrytering tel:0790744099 eller viveka@holmrekrytering.se
Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och söker en bredare HR roll där du får möjlighet att utvecklas inom HR-området?
Du kommer till en mindre HR- och marknadsgrupp med stora ambitioner! Det är en roll för dig som trivs med självständigt arbete där du också har möjlighet att bolla dina idéer och arbetsuppgifter med kollegorna i gruppen. Inom ramen för HR-arbetet har du ett nära samarbete med Setterwalls HR- och marknadschef och i frågor som rör bland annat employer branding kommer du att samarbeta med kollegorna på marknad.
I rollen som HR-generalist arbetar du i en bred roll där du supportar verksamheten i varierade operativa HR-frågor . I din roll ingår bland annat:
Vidare kommer du att vara involverad i våra medarbetares hälsa och välmående genom vårt initiativ Setterwalls Wellness. För att säkerställa att våra kollegor får rätt verktyg att utvecklas hos oss kommer du även att koordinera kompetensutvecklingsinsatser genom Setterwalls Academy.
Rollen innebär kontaktytor mot all personal internt samt externa kontakter i samband med exempelvis rekrytering, arbetsmarknadsdagar och event. Det kommer att finns stora möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling.
Tjänsten är en visstidsanställning med start per omgående. Tjänsten beräknas pågå cirka 12-18 månader beroende överenskommet startdatum. Du kommer att gå parallellt med nuvarande HR-generalist fram t.o.m. sommaren vilket möjliggör en god introduktion till din nya roll.
Vi söker dig som har studerat personalvetarprogram eller motsvarande och som har 1-2 års erfarenhet av rekrytering. Du söker nu en utvecklande roll där du får arbeta i en bredare HR-roll.
För oss är din personlighet minst lika viktig som dina formella meriter. Du delar våra värderingar, drivs av att ge förstklassig service och levererar alltid hög kvalitet i allt du gör. För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du är initiativtagande, förtroendeingivande och ha ett proaktivt förhållningssätt. Vidare ser vi gärna att du är noggrann, strukturerad och har en god social förmåga.
Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av HR-administration samt arbetat i en liknande bransch och/eller inom tjänstemannasektorn.
Vi intervjuar löpande så välkommen in med din ansökan så snart som möjligt. Kanske är det du som är vår nästa kollega!
För ytterligare information kontakta Felicia Fischerström, kontaktuppgifter nedan.
Vår värdegrund
Vi har tillsammans lagt ett stort engagemang på att formulera vilka vi är, vår vision och våra spelregler – som är fundamentet för vår verksamhet och vår väg framåt. Det har resulterat i nyckelorden – fokuserade, okomplicerade, ansvarstagande och engagerade – och präglar oss i allt vi gör.
HR Business Partner – Compensation & Benefits
På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder.
Om rollen
Ditt specialistområde kommer vara Compensation & Benefits och du kommer att driva samt supportera hela Xylems verksamhet inom detta område i Sverige. Du kommer att driva, leda, utveckla och samordna frågor inom b. la lönestruktur, bonusprogram, lönerevisions- och lönekartläggningsprocessen. Andra uppgifter som ingår i rollen är att arbeta med och utveckla vår lönemodell inom tillverkning tillsammans med cheferna i produktion samt vara kontakten med den globala funktionen för Compensation & Benefits.
I rollen ingår också att arbeta som HR Business Partner till chefer i verksamheten med processer såsom rekrytering, rehabilitering arbetsrätt och ledarutveckling. Arbetsfördelningen kommer att följa vårt HR årshjul och verksamhetetens behov.
Tillsammans med dina HR-kollegor kommer du även att implementera och samordna globala HR-strategier och processer på lokal nivå, vilket kan gälla allt från systemstöd till kompetensutveckling och företagskultur. Vårt arbetssätt är strategiskt konsultativt och vi har ett nära samarbete med våra produktionsenheter samt supportfunktioner. I rollen arbetar du också tillsammans med vårt HR Shared Service för Norden som också är placerade i Emmaboda.
Kompetens & Erfarenhet
Du har relevant högskoleexamen eller motsvarande utbildning, samt erfarenhet av arbete inom området Compensation & Benefits inom tillverkning och/eller en större internationell organisation. Det är ett plus om du också har arbetat med pensions- och försäkringsfrågor. Vi ser också att du har arbetat som HR Business Partner med erfarenhet från ledarutveckling, sjukfrånvaro och rehabiliteringsarbete. Vi arbetar med Workday som vårt HRIS system och det är meriterande om du har erfarenhet av detta eller liknande system.
Du är en lyhörd, servicemedveten och lösningsorienterad person med stort driv och engagemang. Vidare har du god kommunikationsförmåga samt lätt för samarbete och beslutsfattande. Självklart värdesätter vi även ditt genuina intresse för människor och teknik. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare. Du arbetar proaktivt med förbättringar, har ett strategiskt arbetssätt samt erfarenhet från att arbeta med projekt och förändringsledning
Det är viktigt att du känner igen dig i våra grundvärderingar - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Övrig information
Har du frågor är du välkommen att kontakta Leila Sayyad, Corporate Recruiter, leila.sayyad@xyleminc.com
Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan!
Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, 0471 – 24 70 00, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00.
Xylem |ˈzīləm|
1) The tissue in plants that brings water upward from the roots;
2) a leading global water technology company.
Xylem, a leading global water technology company dedicated to solving the world’s most challenging water issues, is the leading global provider of efficient, innovative and sustainable water technologies improving the way water is used, managed, conserved and re-used. Our international team is unified in a common purpose: creating advanced technology and other trusted solutions to solve the world’s water challenges. We are committed to creating an organization of inclusion and diversity, where everyone feels involved, respected, valued and connected, and where everyone is free to bring their authentic selves and ideas.
If you are excited and passionate about helping us #letssolvewater, we want to hear from you! For more information, please visit us at www.xylem.com.
We Offer You More Than Just “A Job”
Xylem seeks to hire a Manager, Continuous Improvement – HR Europe.
Essential Duties/Principal Responsibilities:
Minimum Qualifications: Education, Experience, Skills, Abilities, License/Certification:
Xylem is an Equal Opportunity Employer. Employment decisions are made without regard to race, colour, religion, national or ethnic origin, sex, sexual orientation, gender identity or expression, age, disability, protected veteran status or other characteristics protected by law.
Life is On when things keep communicating even when we’re sleeping! In Schneider Electric, we help the world to keep life on 24/7 while making energy smarter. This is who we are:https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ
Now we’re looking for a HR Business Partner who can share her/his energy with us to develop a better future. The position is part-time, 50%, and you will support our Distribution Center on site in Örebro
In the HR function we aim to create an environment for employees to deliver the best of Schneider Electric to our customers. We are experts in people matters, our collaboration and the engagement of each of us is key to achieve our company's growth and business ambitions.
In this role, you will have a great opportunity to work closely with the business in a local and international environment. As HR Business Partner you play a key role in the organization and work closely with our managers and teams. You will be part of the management team and the main contact for local managers and unions.
To be successful in this position you are a true business partner with drive and high ambition, who is people and business minded, strong in change management and have excellent communication skills. It’s key that you have a genuine interest in people, is enthusiastic and confident.
Minimum 3-5 years of experience in a HR Business Partner role, ideally with experience from a large international company. Relevant University degree and fluent in written and spoken English and Swedish is a must. You are familiar with Swedish context in terms of legislation, collective agreement, pension etc.
This is your main priorities
What can we offer you?
At Schneider Electric we have a strong belief in people, and we want our employees to be the best. That is why we do not compromise on education and personal development. We offer our employees a meaningful purpose where they can contribute to a better future for all of us.
We have a high-performance culture and we believe that helping you as an individual to realize your full potential will benefit the company overall to achieve outstanding results. We believe in authentic leadership where our employees have trustworthy and honest relations while moving towards a shared vision.
We care about our employee’s well-being because we know a better future starts with healthy and happy employees. We promote diversity and inclusion because we recognize that it is a source of strength and competitive advantage. Creativity and innovation spring from a mixture of backgrounds and viewpoints.
We invest in technology and digitalization because we want to build a better and more sustainable future for you and the planet.
Eager to learn more?
If you have questions about this role feel free to call Liselott Wigstrand on 0725 200 797.
Do you want to join our Human Resources team?
Please apply now!
Learn more about us and apply for available positions athttps://www.se.com/se/jobbWe continuously process the applications and encourage you to apply as soon as possible.
At Schneider Electric, we call this Life Is On. For more information:https://www.se.com/se/jobb
Skickad
4 dagar sedan
Brinner du för att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter!
Vi söker fler konsulter till vår konsultverksamhet.
Som konsult hos oss får du ta del av vårt HR-nätverk Happy, happy, happy! Du delar vår värdegrund som innebär att genom ömsesidig respekt, transparens och glädje skapar vi affärsnytta och mervärde för individ och företag.
Om oss
Holm Rekrytering erbjuder interim tjänster inom HR och Finance samt chef- och specialistrekryteringar. Vår mission är att stötta företag i att bli ännu mer lönsamma genom en god och välplanerad personalstrategi.
www.holmrekrytering.se
Vem är du
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom HR-området som specialist och/eller generalist. Du har förmodligen arbetat som HR-chef eller specialist under flera år med erfarenhet från olika branscher och företag. Du har troligtvis även erfarenhet av att arbeta internationellt. Vi ser även att du har några års erfarenhet av att arbeta som konsult samt att har eget bolag.
Som person är du öppen och nyfiken och gillar att dela med dig av dina kunskaper och erfaren inom HR-området.
Ansökan
Vi läser ansökningar löpande och ser gärna att du skickar in din ansökan omgående.
Frågor om tjänsten besvaras av Viveka Holm på Holm rekrytering tel:0790744099 eller viveka@holmrekrytering.se