Populäraste jobb

65Jobb hittades

65 Jobb hittades 

N
N

Projektledare till Nordic Water Products AB, Mariestad

Nordic Water Products AB

Mariestad, VTG
7 dagar sedan
Mariestad, VTG
7 dagar sedan

Vår vision - Rent vatten till alla!

Många tar rent vatten för givet och tror att det finns i obegränsade mängder. Så är det tyvärr inte. Globalt sett är rent vatten en bristvara. Men det behöver det inte vara. Om vi tar hand om det vatten vi har på bästa tänkbara sätt, så får vi det att räcka till alla. Vi är stolta över att göra skillnad för miljön, vårt mål är att leverera hållbara ansvarsfulla produkter utan att äventyra framtida generationer.

Vill du vara med och bidra till en renare värld?

Vi söker nu:

Orderadministratör / Projektledare
till Mariestad

Nordic Water är ett renodlat ingenjörsföretag med en passion för att utveckla originalidéer och tekniska lösningar som revolutionerar vår bransch. Vi erbjuder en tjänst som lämnar stort utrymme för eget ansvar och med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Företaget har en tydlig projektmodell som med finess anpassas för det unika kundprojektet. Nordic Water är ett stolt bolag med en öppen och dynamisk arbetsplats och många trevliga kollegor som alla bidrar till en bättre värld.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i företagets projektgrupp och ansvara för kundorderprojekt för produktområde Screening. Som projektledare hanterar du flera projekt samtidigt av varierande storlek och omfattning. Du kommer att arbeta självständigt med många kontaktytor, både mot kunder, leverantörer och internt. Du är huvudansvarig i dina projekt från det att du tar över projektet från säljavdelningen tills att det är utlevererat och installerat, då du lämnar över till serviceavdelningen.

Dina viktigaste arbetsuppgifter

  • Leda, planera och ansvara för kundorderprojekt i samarbete med säljare, konstruktörer, inköpare och produktionsansvariga
  • Sköta all orderadministration och kontakt gentemot kund
  • Bearbeta teknisk information
  • Övervaka uppstart och överlämnande av utrustning till kund
  • Ansvara för ekonomin i projekten, t.ex. att säkerställa projektbudget
  • Förebygga och hantera risker i projekten
  • Deltaga och driva egna interna förbättringsprojekt
  • Orderregistrering, planering och inköp mot underleverantörer

Din profil
Vi söker dig som har teknisk utbildning på högskolenivå och minst 5 års erfarenhet av teknisk och kommersiell projektledning. Det krävs goda kunskaper i tillverkning inom verkstadsindustrin. Erfarenhet av konstruktion, logistikuppgifter samt inköp av tekniska komponenter är också meriterande.

Du är en noggrann person med en positiv inställning och förmåga att självständigt ta ansvar för, och lösa, komplexa uppgifter. Du måste ha en förmåga att klara av att hantera många order samtidigt (50-100st).

Vi ser det som självklart att du har god samarbetsförmåga samt att du är beslutsam och tar uppgifter till avslut. För att lyckas i denna tjänst bör du ha god erfarenhet av Microsoft Office-programmen samt behärska engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ERP-systemet Pyramid samt har förståelse för 3D-baserad CAD.

Grunden i vår verksamhet är våra kärnvärden W.E.T.Winning Spirit, Engagement, Teamwork, och vi lever som vi lär.

Placeringsort: Mariestad.

Kontakt
För frågor om tjänsten kontakta Operations Manager Magnus Torgin på +46731584461.

Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast 14 februari.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Nordic Water utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och utrustning för vatten- och avloppsvattenrening. Vi har många års erfarenhet och är världsledande inom våra specialområden med Dynasand kontinuerliga sandfilter, Johnson lamellseparator, Dynadisc skivfilter, Meva fingaller samt Zickert slamskrapor. Vi erbjuder såväl enskilda maskinkomponenter som integrerade system och lösningar. Nordic Water är sedan februari 2021 en del utav Sulzer AG. Vi har huvudkontor i Göteborg samt kontor och serviceenheter i Mariestad, Klippan och Kungsbacka, Spanien, Tyskland, Holland, Norge och Kina. Våra produkter säljs över hela världen genom ett nätverk av representanter och återförsäljare. Nordic Water omsätter ca 650 miljoner SEK och har ca 200 anställda.

Läs mer om oss här: http://www.nordicwater.com/sv, http://www.sulzer.com

Sökord: projektledare, teknisk projektledare, konstruktör, CAD, ingenjör

S
S

Teknisk Projektledare R&D/Produktutveckling Automotive

Senseair

Västerås, VTM
4 dagar sedan
Västerås, VTM
4 dagar sedan

Vill du vara med och rädda liv? Senseair Alcohol Sensing utvecklar högteknologiska apparater för mätning av alkoholhalten i en människas kropp genom analys av utandningsluften. Våra produkter är viktiga. Våra produkter efterfrågas över hela världen. Vi expanderar och söker fler medarbetare som vill vara med och göra skillnad och bidra till färre alkoholrelaterade olyckor.

 

Vad gör vi? Senseair är ett globalt, högteknologiskt företag som utvecklar och tillverkar sensorlösningar för bland annat koldioxid och alkohol i luften. I Sverige är vi ca 180 medarbetare i Västerås, Kista och Delsbo. Internationellt finns vi i Chengdu, Chicago och Düsseldorf. I Västerås jobbar ca 20 medarbetare med utveckling och försäljning av avancerade produkter inom affärsområdet Alcohol Sensing. Sedan flera år pågår det ett viktigt utvecklingsarbete med inriktning mot automotive. Tillsammans med ledande biltillverkare utvecklas smarta inbyggda sensorsystem för mätning av alkohol hos bilförare på ett säkert sätt. Målet är att tekniken på sikt ska integreras som en naturlig del i alla bilar för att på så sätt bidra till att minska de över 2,5 miljoner alkoholrelaterade bilolyckor som sker varje år.

 

I Västerås är vi ett hängivet och dedikerat team. Hos oss jobbar ingenjörer inom olika områden som hårdvara, mjukvara, elektronik, mekanik, kvalitet och test. Vi har även medarbetare inom sälj och marknad, projektledning, systemägare och vi har en egen småskalig tillverkning av prototyper.

 

Vårt erbjudande till dig: Vi befinner oss i en oerhört spännande tid då våra ägare satsar stort på utveckling av våra produkter och marknaden efterfrågar dem. Rollen innebär att jobba som Teknisk Projektledare för ett av våra större projekt inom automotive. Du får en sammanhållande roll för tekniken och du leder mindre team av olika kompetenser som HW, SW, mekanik/integration och test. Du leder och styr projekten mot uppsatta mål, tids- och budgetramar. Att verifiera testresultat, göra riskanalyser och ansvara för att dokumentation följer standard inom automotive blir också en del av dina uppgifter hos oss. Då vi befinner oss i början av industrialiseringsfasen med en produkt inom automotive, vilket är en ny bransch för oss, får du en viktig roll i utveckling av processer, projektmetodik och tekniska vägval.

 

Vi erbjuder dig även en härlig arbetsmiljö med fina möjligheter att trivas och må gott på jobbet. Vårt fina kontor ligger idylliskt utanför Västerås, vid Hässlö, med nära access till E18. Lite på landet men ändå inte. Tillsammans fyller vi våra dagar med nytänk, utveckling, eftertanke och en hel del skratt.

 

Vem är du? Du är en erfaren projektledare med ett stort hjärta och skarp hjärna och du har en gedigen verktygslåda för jobbet. Du har tidigare erfarenhet av att leda projekt inom R&D och produktutveckling, gärna som tech lead, av produkter som ska masstillverkas/industrialiseras för hög volym. Med dig i bagaget har du en akademisk ingenjörsutbildning. Du är van att jobba nära kunder internationellt och du behärskar engelska i tal och skrift. Erfarenhet av automotivebranschen och IATF standarden är mycket meriterande.

 

Som person är du entusiastisk och du är en positiv ledare med förmåga att coacha och leda ditt projektteam mot uppsatta mål. Du är tekniskt intresserad och mycket van att ta tekniska diskussioner. Du har god förmåga att planera och strukturera upp arbetet i projekten. Som person är du noggrann och lösningsfokuserad. Vidare har du en kommunikativ skicklighet och du är trygg i den ledande rollen.

 

Tänker du som oss?  Vi gillar ny teknik! Vi vill utveckla produkter som bidrar till sparade liv. Vi uppmuntrar till omvärldsbevakning och vi är generösa mot varandra gällande kompetensutbyte. Vi utvecklar hela tiden vårt arbetssätt och struktur för att jobba effektivt och kvalitativt, utan att för den skulle bygga in oss i tunga processer. Keep it simple!

 

Varmt välkommen till oss på Senseair!

 

Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med Skills Rekrytering. Sök tjänsten senast den 7 mars via www.skillsrekrytering.se Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii på 070- 33 55 290.

 

Senseair is a global, high technology company that develops and manufactures air sensor solutions for CO2 and alcohol, based on cutting-edge NDIR technology. Senseair has subsidiaries in Sweden, Germany, the USA, and China. As an industry leader with over 20 patented products, Senseair strives to continue to deliver innovative and cost-efficient solutions to customers and retailers all around the world. Senseair is an Asahi Kasei Group Company since 2018. For more information: www.senseair.com

 

V
V

Senior Technical Project Manager

Vergic AB

Malmö, SKÅ
4 dagar sedan
Malmö, SKÅ
4 dagar sedan
We are currently recruiting a technical project manager for our development team. Are you an experienced developer who has moved on to become an engaged technical project manager? Are you good at transforming roadmaps to requirements to development tasks and communicating the tasks to a team and stakeholders?

Role

The role as senior technical project manager will be based in Malmö.  You will be part of our core development team and will work directly with the management, support, delivery and the development team. You will also work internally with sales and product development. You will be managing projects for both improvements and new features.

Responsibilities include among other things:

  • Manage delivery and integration projects on time and according to budget
  • Discuss technical details internally and communicate technical solutions externally
  • Keep track of and communicate best practices for project management and software development
  • Continuously strive to grow as an individual and as member of a team

We want you to set high standards for yourself, your performances and your results. At the same time we are offering fantastic opportunities within an exciting and developing company. With us, you will become a part of a company that is characterized by team spirit, personal growth, innovation. There will be challenges and obstacles to overcome, but you will not face them alone, we are all in this together as a team.

Candidate Requirements:

  • Minimum four years of software development, experience in HTML, JavaScript, C# and other Microsoft technologies
  • Experience of web applications, frameworks, web services and cloud solutions.
  • ‘Experience/Knowledge of integrated solutions with external components.
  • Experience in taking the helm in software development projects involving external customers.

 

Personal skills:

  • Being humble and recognising the strengths of the team as well as each member.
  • Excellent communication skills – verbal and written (both Swedish and English)
  • Self-motivated with the ability to work effectively under pressure.
  • Having collaboration skills to get work done and move the business forward.
  • Taking ownership and having a positive drive

Apply here

If you have any questions, please contact Olav Grytli +46 70 441 13 70 or send your application to jobs@vergic.com

About Vergic

We deliver an easy to integrate Digital Engagement Platform, allowing brands & organisations to engage with customers through AI/BOT supported messaging and collaboration tools.

Vergic was founded in 2007 and today we are 23 employees with headquarters in Malmö with branches in Stockholm. Our customers are spread throughout the Nordics, US and Europe.

Today we serve our market through direct sales and our partner network consisting of Softronic, Enghouse Interactive, ATEA, Advania, and the global prize winning call center software company Nice InContact.

Q
Q

Senior projektledare

QPharma

Malmö, Skane
6 dagar sedan
Malmö, Skane
6 dagar sedan

QPharma AB ligger i Malmö där vi i närmare 50 år har utvecklat och tillverkat läkemedel på kontrakt till globala och lokala läkemedelsföretag inom en mängd olika terapiområden. Antalet anställda är ca 250 personer. Nya produkter införs på QPharma antingen genom eget farmaceutiskt utvecklingsarbete eller genom tech-transfer av produkter. För mer information om företaget se vår hemsida www.qpharma.com.

Som stolta vinnare av Malmö stads näringslivspris för 2019 i Life Science-kategorin erbjuder vi dig en utmanande och inspirerande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. QPharma befinner sig för närvarande i en expansiv fas med många spännande, roliga utvecklingsprojekt och nya kommersiella produkter. 

Vi söker nu en senior projektledare för en tillsvidaretjänst. Du kommer att ha nära kundkontakt (internt och externt) och arbeta med komplexa projekt inom framför allt utveckling av läkemedel och kombinationsprodukter. Vi genomför allt från tidiga produktutvecklingsprojekt till transferprojekt i fullskalig produktion samt interna investeringsprojekt. Du kommer tillhöra vår projektledaravdelning, Project Management.

På QPharma drivs projekt enligt vår projektmodell, vilken avser projektstyrningsaktiviteter i samtliga steg från inkommen förfrågan, uppstart och genomförande, till avslut och effekthemtagning. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med alla företagets avdelningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden består av:

  • Genomföra projekt med resultat inom satta ramar överenskomna med kund och internt
  • Arbeta aktivt med riskstyrning i projektet
  • Kommunicera och rapportera projektstatus till relevanta intressenter
  • Ansvara för projektets ekonomi
  • Utveckla och effektivisera projektarbetet på QPharma
  • Säkerställa att organisationen och arbetssättet i projekt är ändamålsenligt, dokumenterat och tydligt
  • Fördela och följa upp arbetet inom projektgrupper

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen krävs minst fem års erfarenhet av projektledning samt erfarenhet från läkemedelsbranschen och GMP. Du har akademisk examen som t.ex. apotekare, naturvetare eller civilingenjör. Är du dessutom certifierad inom projektledning ser vi det som meriterande. Du har goda kunskaper i Microsoft Office och att arbeta med projektverktyg som Project Place eller Canea samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du ansvarstagande, resultatorienterad och självständig. Du angriper dina arbetsuppgifter med ett ödmjukt förhållningssätt där din förmåga att snabbt hitta effektiva lösningar kommer till sin rätta. Du är en naturlig ledare som engagerar och inspirerar dina projektdeltagare med tydliga mål och bidrar till ett roligt och trivsamt arbetsklimat.

Det är viktigt för oss att du delar QPharmas tre värderingar som är viktiga för oss:

  • Göra skillnad
  • Nära kunderna
  • Bästa arbetsplatsen

Arbetstider och omfattning

Heltid, anställningsformen är tillsvidareanställning.

Sista ansökningsdag är 2021-01-31, men intervjuer och urval kommer att ske löpande. Om du brinner för att göra skillnad för människors och speciellt kvinnors hälsa, tveka inte med att genast skicka in din ansökan via vår hemsida.

Mer information om tjänsten lämnas av: Avdelningschef Project Management, Marie Svensson, 0709 – 29 85 47

Fackliga företrädare: Hedvig Samuelsson, Unionen, tel. 040-36 18 09, Shahpar Ghobadi, Akademikerföreningen (AF), tel. 040-36 18 83

O
O

Project Manager Innovation & Lead Innovation Lab (vikariat)

Orkla Confectionery and Snacks

Solna, STHM
2 dagar sedan
Solna, STHM
2 dagar sedan

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Smash. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Kungälv och Nöbbelöv. Bolaget, med cirka 600 medarbetare, omsätter ca 1,5 miljarder kronor årligen.

Job description:

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Smash. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Kungälv och Nöbbelöv. Bolaget, med cirka 600 medarbetare, omsätter ca 1,5 miljarder kronor årligen.

 

 

Till vår innovationsavdelning söker vi nu en drivande, resultatinriktad och utvecklingsorienterad Project Manager Innovation & Lead Innovation Lab. Rollen ingår i ett team tillsammans med innovationschef, två innovationsprojektledare, en förpackningsprojektledare samt en förpackningsadministratör.

 

Vi erbjuder dig:

Du kommer till ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken. Vår kultur präglas av ett högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att utvecklas. Modig, pålitlig och inspirerande är våra värdeord och hjälper oss att utmana oss själva och leverera mot våra affärsmål. Rollen erbjuder en möjlighet att forma framtidens innovationsagenda inom snacks, kex och mellanmål med utgångspunkt i företagets långsiktiga strategier. Tjänsten är ett 15 månaders föräldravikariat med start 5 april 2021.

 

Ansvarsområden:

Med fokus på samarbeten med externa leverantörer kommer du leda tvärfunktionella innovationsprojekt från idé till lansering och säkerställa att projekten följer fastställd budget, kvalitet och tidsram. Genom att översätta brief från marknadsavdelningen till genomförbart uppdrag för hela projektgruppen agerar du som brygga mellan marknad och produktutveckling, leverantörer, inköp, planering och produktion. Utöver de projekt du driver är du ansvarig för att utveckla och facilitera bolagets nya innovation lab, som ska öka vår innovationgrad genom att jobba med agila arbetssätt.

 

I ditt dagliga arbete jobbar du med att:


  • genomföra projektmöten samt organisera, planera, delegera ansvar och följa upp arbete i tvärfunktionella team
  • på ett strukturerat sätt driva projekt och koordinera gentemot övriga avdelningar samt externt för att säkerställa att produkten lanseras i tid
  • identifiera effektiva produktlösningar tillsammans med produktutveckling när det kommer till förpackning, material, produktionsmetoder m.m.
  • skapa processer och rutiner för ökad innovationsgrad & innovationskultur genom innovation lab och agila arbetssätt

 

Tjänstens placeringsort kan vara i antingen Kungälv, Solna eller Filipstad. Du rapporterar till Innovationschef som är placerad i Solna. Resor förekommer till leverantörer i Europa, vårt huvudkontor i Solna samt våra fabriker i Kungälv & Filipstad. Resornas omfattning varierar beroende på vilka projekt och aktiviteter som för tillfället drivs.

 

Kvalifikationer

Vi söker Dig med akademisk utbildning inom livmedelskemi, företagsekonomi eller teknisk ingenjörsutbildning samt minst 2-3 års erfarenhet av projektledning och arbete i tvärfunktionella team. Du kanske idag jobbar som projektledare, innovationsprojektledare, inköpare, produktutvecklare, Brand Manager eller produktchef inom FMCG. Det är en stor fördel om du erfarenhet från utvecklingsarbete med snabbrörliga konsumtionsvaror. Du har god kunskap i Office-paketet.

 

Personliga egenskaper

Som person är du drivande och resultatinriktad med en förmåga att få saker att hända. Du brinner för att utveckla i stort och smått och utmanar rådande arbetssätt. Att skapa relationer och peka ut riktningen för andra kommer naturligt för dig, likaså att motivera och inspirera andra. Du är kreativ och strukturerad vilket möjliggör att dina och organisationens kreativa idéer kan bli verkliga innovationer.

 

Ansökan

Är du den vi söker? Ansök med CV och personligt brev senast den 28 februari 2021. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten kontakta Nick Carlsson, Innovation Manager, 0761-334 404. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Theresa Berggren, HR Business Partner, 0730-254999.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

.

R
R

Projektledare Senior / Junior Entreprenad - Asemblin Ventilation

Rekryteringsmäklaren i Norden AB

Stockholm, STHM
6 dagar sedan
Stockholm, STHM
6 dagar sedan
Projektledare

Som projektledare på Assemblin Ventilation AB inom entreprenad leder du installationsprojekt från start, ansvarar för ekonomi och uppföljning under genomförandet och slutligen överlämning till kund. Våra kunder är främst bygg-, infrastruktur- och fastighetsbolag samt landsting. Vi tillhandahåller ett komplett erbjudande av entreprenader, konstruktion, service och underhåll inom ventilation. Det viktigaste för oss är att du är rätt person och vi tittar efter både erfarna och juniora projektledare.

Dina arbetsuppgifter
  • Som projektledare är du ansvarig mot kund att planera resurser, leda, fördela och följa upp arbetsuppgifterna i pågående projekt ända fram till att överlämning sker till kund. Genom kontinuerlig och noggrann prognostisering och uppföljning samt kontroll ser du till att projekten följer upprättad kalkyl och tidsplan.
  • Du lämnar offerter på ändringar och tillägg (ÄTA).
  • Som projektledare har du ett funktionellt ansvar att utveckla montörerna.
  • Du deltar aktivt i externa bygg- och installationsmöten.
  • Du ansvarar för dokumentation och att upprätta och följa kvalitets- och arbetsmiljöplaner.
  • Du rapporterar till entreprenadchefen och du blir placerad på vårt kontor i Solna.
Din bakgrund/personlighet
  • Du har arbetat som projektledare inom entreprenad- eller serviceprojekt i branscher såsom: ventilation, kyla värme, bygg, styr/regler eller elinstallation. Minst 3 års erfarenhet av projektledning är ett krav.
  • Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och att få leda, fördela och samordna projekt och teknik sett ur ett ekonomiskt och kundorienterat perspektiv. Du har lätt för att samarbeta i grupp och med ditt förtroendeingivande sätt skapar och utvecklar du relationer såväl internt som externt.
  • Har du kunskaper inom entreprenadjuridik är det meriterande.
  • Med ditt tydliga ledarskap och med god uppföljning ser du till att projekten utförs effektivt, håller ekonomi och utlovade tidsplaner.
  • Assemblin Ventilation arbetar i CAMvent (internt affärssystem) och i ekonomisystemet Visma. Vi förutsätter att du har goda it-kunskaper.
  • Några utmärkande drag för din personlighet är: affärsmässig, kundorienterad, strukturerad, serviceinriktad, självgående och noggrann.
  • Goda kunskaper i svenska och B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
  • Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi värnar om personalens hälsa, säkerhet och medarbetarutveckling. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget. Vill du vara med och bidra till företagets utveckling och framgång?
  • Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor.

I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till marie@rekryteringsmaklaren.se alt ansök via knappen nedan.

Välkommen att söka! Urval sker löpande.

Om företaget

Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa
projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier
mm. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar.

Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är
med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20
orter i Sverige, omsätter 1,4 miljarder kronor och är ungefär 600 anställda.

Assemblinkoncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 10 miljarder kronor.

Sökord: projektledare, projektör, installationssamordnare, kalkylator, kalkylerare, arbetsledare, arbetschef, serviceledare, servicechef, konsult, ledande montör, entreprenad, ventilation, värme, kyla, styr och regler, el, elinstallation, elteknik, bygg, industri,
T
T

Key Account Manager

Telemanagement

Stockholm, STHM
5 dagar sedan
Stockholm, STHM
5 dagar sedan

Key Account Manager till växande bolag på framtidsmarknad

Telemanagements affärsidé är att öka företags tillväxt, kvalité och lönsamhet genom optimerade processer, arbetssätt och digitala verktyg. Detta med hjälp av erfarna konsulter och projektledare. Verksamhetsområdena är inom kundupplevelse, infrastruktur och digitala möten/telefoni. TM är inne i en expansion- och förändringsfas med bl a namnbyte på agendan. I samband med det en flytt till nya lokaler på Kungsgatan 28, Stockholm.

TM har en platt nätverksorganisation där de hjälper varandra genom teamarbete. Detta ger stora möjligheter till påverkan, nära beslutsfattande och egen utveckling, men som såklart förutsätter leverans av mål

Företaget har en mångfald i kunder och du träffar många olika människor vilket ger nya utmaningar i uppdragen varje dag.

 

Sagt av Maria Lindell, VD
Jag ser att ett team med rätt typ av människor är den enskilt viktigaste faktorn för att få en digital transformation att verkligen hända och fungera i vardagen.

  • Är du en av dem?  

Då har du nu möjligheten att ta steget till ett expansivt och framgångsrikt företag som levererar lösningar för framtidens företag & organisationer. Telemanagement söker dig som är en driven person som förstår varför vissa organisationer är mer framgångsrika än andra, och ser skillnaden mellan produktförsäljning och lösningsorienterad försäljning.
Du är självgående, tycker om förändringsarbete, verksamhetsutveckling och förstår hur man skapar verkligt värde ute hos kund.

 

Huvudsaklig arbetsbeskrivning
Konceptförsäljning genom att utveckla befintliga trogna kunder långsiktigt, både gällande volym och lönsamhet, - men också söka och bearbeta nytt.
Detta sker genom att proaktivt utveckla affärsförslag och att agera konsultativt med att hjälpa kunden hitta lösningar för sina utmaningar.
Du tar det övergripande ansvaret för att utveckla företagets relation till kunden.

 

Efterfrågade kompetenser
För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet av att ha jobbat med lösnings- eller idéförsäljning, gärna konsulttjänster. Du gör behovsanalysen hos kunden först och därefter tänker på processen hur man kommer till lösning.
Vi ser också att du kan ha jobbat med t ex verksamhetsutveckling, projektledning, kundupplevelse och förändringsledning i andra roller och brinner för nyttan av dessa processer.
Du är bekväm med att interagera med ledningspersoner.

 

De viktiga avgörande personliga egenskaperna som gör dig framgångsrik
Mål- och resultatinriktad.
Du tror på dig själv, och har sociala egenskaper som ger trygg relation – ditt sätt att tycka om människor inger förtroende.
Självledarskap och envishet med att jobba långsiktigt med kunderna.
Har intresse och fallenhet för verksamhetsfrågor och förstår kundens utmaningar.
Vågar prata verksamhet och nyttofrågor med ledningspersoner och vara genuint intresserad av kunden.
Förhandlingsförmåga.

 

Telemanagement är kända som dom som ”får det gjort” och vi är alltid snabba till handling. Ledorden är INSIKT, PASSION och GENOMFÖRANDEKRAFT.

Tycker du detta låter som en intressant utmaning är du varmt välkommen att söka. Eller ser du kanske någon som passar bättre? Välkommen att tipsa hen.
Telemanagement har valt att genomföra denna rekrytering tillsammans med NXT Interim & NXT Rekrytering, kontaktperson

annika.svanstrom@nxtinterim.se

 

 

Telemanagement är oberoende konsultföretag med kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors. Företaget hjälper sina uppdragsgivare inom näringsliv och offentlig sektor, att optimera processer, arbetssätt och digitala verktyg, för att förverkliga det enkla kundmötet.Företaget flyttar till Kungsgatan 28, Stockholm i februari.

Sökord: Säljare KeyAccount Manager Kundupplevelse Verksamhetsutveckling Förändringsledning Konsultsäljare Projektledning projektledare projektledarjobb säljjobb försäljning säljare sälj regionsansvarig regionansvarig distriktansvarig distriktsansvarig fältsäljare senior verksamhetsutveckling TjänsteförsäljningFörsäljning Marknadsföring

A
A

Vikarierande Sälj- och marknadskoordinator till Arvid Nordquist- Out Of Home

Arvid Nordquist HAB

Stockholm, STHM
2 dagar sedan
Stockholm, STHM
2 dagar sedan
Vikarierande Sälj- och marknadskoordinator till Arvid Nordquist- Out Of Home

Vikarierande Sälj- och marknadskoordinator till Arvid Nordquist- Out Of Home

Arvid Nordquist HAB är ett familjeföretag med 280 medarbetare över hela Norden som brinner för att erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna. Vårt sortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad påverkan på människa och miljö. Läs gärna mer på www.arvidnordquist.se.

Out Of Home

Våra kunder finns inom säljkanalerna Horeca, Vending (kaffe på kontor), kontorsfackhandel, Industri och Travel & Retail, vårt produkterbjudande omfattar kaffe, vin, livs och non food. Vi söker nu en vikarie för en föräldraledighet.

Rollen som Sälj- och marknadskoordinator Out Of Home är lite av en ”spindeln i nätet” i organisationen. Du är länken mellan sälj och marknadsavdelningarna, du är ett stöd till säljorganisationen i stort och smått, din arbetsinsats resulterar i att OOH:s försäljnings- och marknadsarbete sker effektivt och med mycket hög kvalitet, såväl internt som mot kund.   

I rollen som sälj- och marknadskoordinator kommer du:

  • Administrativt stödja organisationen OOH, ex planering inför möten, konferenser och utbildningar, utskick och rapporter och uppföljningar
  • Koordinera arbetet mellan försäljnings- och marknadsorganisationerna såsom samordningsansvar för kundaktiviteter, mässor, säljstyrning, kampanjer och sammankallande för marknadsrådet
  • Drivande i att utveckla OOH:s paketering, kommunikation och erbjudande
  • Vara med och utveckla OOH:s CRM-system

Din profil:

Vi söker dig som är ambitiös och har en vilja att ständigt förbättra och utveckla ditt ansvarsområde. Du har vana av, och trivs med, att hålla ihop och koordinera projekt och arbeta med många olika arbetsuppgifter. Vi tror därför att du är noggrann och ansvarstagande. Du är en riktig ”team player”, du är helt prestigelös och du har en mycket hög social kompetens.

Du har:

  • Relevant examen inom projektledning och/eller media/marknad
  • Arbetat som sälj och/eller marknadsassistent
  • Gärna erfarenhet från Horeca, Vending eller liknande bransch
  • Stor vana av Microsoft Office, Photoshop/InDesign och CRM-system
  • Mycket hög administrativ förmåga
  • Kunskap och intresse av SOME
  • Intresse för mat och dryck

Arvid Nordquist erbjuder en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Du får ingå i ett dynamiskt team och får arbeta med en spännande produktportfölj med starka varumärken. Arvid Nordquist uppmuntrar hälsa och träning och i huset finns eget gym och lunchrestaurang. Vi ger dig personlig utveckling i en roll där du får arbeta inom alla delar av OOH med många olika arbetsuppgifter och med många intressenter och kontaktytor.

Övrig information:

Omfattning: Vikariat, ca 1 år.
Placering: Stockholm, Solna
Tillträde: Urval sker löpande och tjänsten tillsätts utifrån överenskommelse, dock senast 1:a maj.

Om du tycker att detta låter intressant och är någonting för dig ansöker du genom att klicka på Ansök nedan, observera att vi ej hanterar ansökningar via email. 

Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV och ett personligt brev.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Monster.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Naomi Korang, naomi.korang@monster.se
Telefon: +46 70 342 04 14
Sökord: Säljassistent, sälj, marknadsassistent, markandskoordinator, projektledning, ”sociala medier”, ” CRM system”, marknad, marketing, Digital coordinator, projektledare, customer experience, marknadskoordinator, koordinator, marknadskoordinatorsjobb, media, marknadsjobb, säljsupport, sales support, marknadsassistent, content, sociala medier, DVH, Dagligvaruhandeln, assistent, manager, office manager, ”marketing assistent”
B
B

Project Manager

Black Box Corporation

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

Black Box Anställer Nu! - Project Manager, Luleå, Sweden


Black Box is a leading technology solutions provider. Our mission is to accelerate our customers’ business by valuing relationships with our team members, clients and stakeholders. By continuously growing our knowledge, we remain relevant in the market and are in a superior position to help customers design, deploy and manage their IT infrastructure. Through our values, such as innovation, ownership, transparency, respect and open-mindedness, we deliver high-value products and services through our global presence and 2,500+ team members in 24 countries and growing. Black Box is a wholly-owned subsidiary of AGC Networks.

 

Based out of one of our major client sites you will manage multiple large scale customer projects while supporting them as a key account contact. You will ensure quality of installations and service delivery as well as help drive the increasing revenue potential, profitability and client retention and growth. This role reports to the Program manager EMEA and is critical in Black Box's EMEA expansion planning.

 

Ticking all the boxes so far? Here's some more detail for you to be sure...


  • Run multiple projects and converse at a senior level within the accounts.
  • Be the primary interface and contact on behalf of Black Box to the customer and their project leaders.
  • Some pre-sales duties, for example influencing opportunity qualification and producing quotes and (tender) documents.
  • Development  and implementation of necessary working processes and project delivery procedures to successfully deliver key projects, support contracts and/or generally service our clients requirements.
  • Be responsible for controlling this projects, and support contracts on-site, to ensure the standard of workmanship is as expected, and to deal with any H&S, personnel, or site issues as they arise.
  • Be responsible for controlling the project finances and financial reporting in monthly or adhoc reporting meetings.  This will include P&L, estimations, quotations, invoicing, variations and forecasting.
  • Risk Management and Quality Control of the project and other support activities carried out on the clients’ sites from a commercial and technical aspect as well as ensuring H&S requirements are met in full.


Key competencies:

  • Commercially focused with demonstrated ability to commercially track projects.
  • Excellent project planning and people management skills.
  • Good Commercial and Negotiation Skills and ability to control project finances. 
  • Excellent technical datacomms knowledge & understanding.
  • The ability to delegate tasks and motivate teams to achieve their goals.
  • Good internal and external communication skills both written and oral. 
  • Ability to work and manage in high pressure and time critical situations.
  • Ability to Deliver results, to think around potential obstacles and meet objectives.

  • Proven track record with managing data center projects ideally focused within data centre infrastructure.
  • Prince 2, or similar standard of Project Management or equivalent working experience is a requirement for this role.

This post is based on-site in Luleå, Sweden and is open to applicants who can relocate.

 

Black Box is an equal opportunity employer. Black Box does not discriminate against individuals on the basis of race, color, marital status, sex, sexual orientation, gender identity, religion, national origin, age, disability, veteran status, genetic information, or any other protected status, and endorses those policies and practices which seek to recruit, hire, train and promote the most qualified persons into available jobs.

 

S
S

Projektansvarig

Sisab

Stockholm
5 dagar sedan
Stockholm
5 dagar sedan

Vill du ansvara för byggprojekt i ett bolag med långsiktigt fastighetsägaransvar samtidigt som du bidrar till en god skolmiljö för Stockholms barn och ungdomar? I så fall kanske du är SISAB:s nya projektansvarig?

Stockholm stad är i tillväxt. SISAB har i uppdrag att möta det utökade behovet av platser på skolor och förskolor i Stockholms stad, dels genom nyproduktion och dels genom att utveckla det befintliga fastighetsbeståndet. För att klara detta uppdrag söker nu SISAB till projektavdelningen en strukturerad och affärsmässig Projektansvarig med goda ledaregenskaper!

Rollen som Projektansvarig

Som projektansvarig ansvarar du för projektets alla skeden, från planeringsstadiet till att det färdiga projektet levereras till hyresgäst. Din roll är central och mycket viktig för projektets framdrift och det är du som säkerställer att ekonomi, tidsplan och kvalitet motsvarar uppsatta ramar. Du ansvarar för att tillsammans med din projektgrupp ta fram ekonomiska beslutsunderlag och genomförandestrategi. Du är lösningsorienterad och fokuserar på att hitta de bästa lösningarna tidigt i projektet med fokus på långsiktig hållbarhet och totalkostnad. Du är också en viktig part i projektets styrgrupp och är byggherrens representant i arbetsmiljöarbetet.

Projekten är av varierande karaktär som till-, om- och nybyggnationer av både grundskolor, gymnasieskolor och förskolor, där du kommer att ansvara för flera projekt samtidigt. Dina kontaktytor internt och externt är många såsom, förvaltare, hyresgäst, brukare, myndigheter, konsulter och entreprenörer. Tjänsten ingår i ett av fyra projektområden på vår projektavdelning.

Vem är du?

Du har minst 5 års erfarenhet av projektgenomförande med ekonomiskt ansvar. Kanske har du jobbat som platschef, arbetschef eller motsvarande, alternativt som projektledare, projektchef och/eller beställarombud på fastighetsägarsidan. Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och ekonomistyrning.

Du har en högskoleutbildning inom fastighet/ bygg eller motsvarande. Om du dessutom har kunskap avseende upphandling enligt LOU är detta meriterande.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Rätt kandidat har en affärsmässig framtoning och starkt kundfokus. Eftersom rollen är självständig är det även viktigt att du kan ta egna initiativ, har god planeringsförmåga och arbetar strukturerat. Du är en engagerande ledare som resursätter projektet, motiverar andra och driver projekten mot uppsatta mål. Du skapar förutsättningar för dialog, medinflytande, samverkan och trivsel i projekten. I rollen ingår det att ha många kontaktytor och därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ.

SISAB erbjuder dig

På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.

Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.

Vill du veta mer?

https://sisab.se/sv/om-sisab/

Ansökan och Rekryteringsprocess

På SISAB använder vi oss av kompetensbaserad rekryteringsmetod och det ger oss möjlighet att göra en djupare bedömning för att kunna utläsa även framtida potential och inte enbart se till CV innehåll. För att kunna få en så pass rättvisande bild som möjligt blir det viktigt att undersöka personliga egenskaper som är viktiga i både arbetslivet och rollen. Därför ingår alltid arbetspsykologiska test i vår rekryteringsprocess. Ibland redan i samband med din ansökan. Detta fungerar som ett komplement och ger värdefullt beslutsunderlag för rekryterande chef.

Vi tycker också att det är viktigt att ha ett högt säkerhetstänk när vi rekryterar. Därför anser vi att bakgrundskontroller är en naturlig del i vår rekryteringsprocess. Tjänsten avser en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. .

Kontakta Pia Lundgren (Projektområdeschef) eller Marie Langheden (HR) via vår växel. 08 508 460 00 . Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

Typ av jobb

Heltid

Skickad

7 dagar sedan

Beskrivning

Vår vision - Rent vatten till alla!

Många tar rent vatten för givet och tror att det finns i obegränsade mängder. Så är det tyvärr inte. Globalt sett är rent vatten en bristvara. Men det behöver det inte vara. Om vi tar hand om det vatten vi har på bästa tänkbara sätt, så får vi det att räcka till alla. Vi är stolta över att göra skillnad för miljön, vårt mål är att leverera hållbara ansvarsfulla produkter utan att äventyra framtida generationer.

Vill du vara med och bidra till en renare värld?

Vi söker nu:

Orderadministratör / Projektledare
till Mariestad

Nordic Water är ett renodlat ingenjörsföretag med en passion för att utveckla originalidéer och tekniska lösningar som revolutionerar vår bransch. Vi erbjuder en tjänst som lämnar stort utrymme för eget ansvar och med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Företaget har en tydlig projektmodell som med finess anpassas för det unika kundprojektet. Nordic Water är ett stolt bolag med en öppen och dynamisk arbetsplats och många trevliga kollegor som alla bidrar till en bättre värld.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i företagets projektgrupp och ansvara för kundorderprojekt för produktområde Screening. Som projektledare hanterar du flera projekt samtidigt av varierande storlek och omfattning. Du kommer att arbeta självständigt med många kontaktytor, både mot kunder, leverantörer och internt. Du är huvudansvarig i dina projekt från det att du tar över projektet från säljavdelningen tills att det är utlevererat och installerat, då du lämnar över till serviceavdelningen.

Dina viktigaste arbetsuppgifter

  • Leda, planera och ansvara för kundorderprojekt i samarbete med säljare, konstruktörer, inköpare och produktionsansvariga
  • Sköta all orderadministration och kontakt gentemot kund
  • Bearbeta teknisk information
  • Övervaka uppstart och överlämnande av utrustning till kund
  • Ansvara för ekonomin i projekten, t.ex. att säkerställa projektbudget
  • Förebygga och hantera risker i projekten
  • Deltaga och driva egna interna förbättringsprojekt
  • Orderregistrering, planering och inköp mot underleverantörer

Din profil
Vi söker dig som har teknisk utbildning på högskolenivå och minst 5 års erfarenhet av teknisk och kommersiell projektledning. Det krävs goda kunskaper i tillverkning inom verkstadsindustrin. Erfarenhet av konstruktion, logistikuppgifter samt inköp av tekniska komponenter är också meriterande.

Du är en noggrann person med en positiv inställning och förmåga att självständigt ta ansvar för, och lösa, komplexa uppgifter. Du måste ha en förmåga att klara av att hantera många order samtidigt (50-100st).

Vi ser det som självklart att du har god samarbetsförmåga samt att du är beslutsam och tar uppgifter till avslut. För att lyckas i denna tjänst bör du ha god erfarenhet av Microsoft Office-programmen samt behärska engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ERP-systemet Pyramid samt har förståelse för 3D-baserad CAD.

Grunden i vår verksamhet är våra kärnvärden W.E.T.Winning Spirit, Engagement, Teamwork, och vi lever som vi lär.

Placeringsort: Mariestad.

Kontakt
För frågor om tjänsten kontakta Operations Manager Magnus Torgin på +46731584461.

Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast 14 februari.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Nordic Water utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och utrustning för vatten- och avloppsvattenrening. Vi har många års erfarenhet och är världsledande inom våra specialområden med Dynasand kontinuerliga sandfilter, Johnson lamellseparator, Dynadisc skivfilter, Meva fingaller samt Zickert slamskrapor. Vi erbjuder såväl enskilda maskinkomponenter som integrerade system och lösningar. Nordic Water är sedan februari 2021 en del utav Sulzer AG. Vi har huvudkontor i Göteborg samt kontor och serviceenheter i Mariestad, Klippan och Kungsbacka, Spanien, Tyskland, Holland, Norge och Kina. Våra produkter säljs över hela världen genom ett nätverk av representanter och återförsäljare. Nordic Water omsätter ca 650 miljoner SEK och har ca 200 anställda.

Läs mer om oss här: http://www.nordicwater.com/sv, http://www.sulzer.com

Sökord: projektledare, teknisk projektledare, konstruktör, CAD, ingenjör


Om företaget

N
N
N
N

Nordic Water Products AB

Denna rekrytering hanteras av Intenso Teknikrekrytering som är specialiserade på rekrytering och search av chefer och specialister inom teknik och it.

Vår vision är att rekrytering ska vara enkelt. Vi har lösningarna som gör det enkelt. Oavsett hur ni vill att vi hjälper er så finns det en enkel lösning hos oss. Vi ska ge vår kunder kostnadseffektiva lösningar med hög leveransprecision. 

Search är en viktig del i vårt arbete. För våra uppdragsgivare är det en trygghet att veta att oddsen för en lyckad rekrytering är goda även i de svåraste fallen. 

Vi ingår i samma koncern som Säljpoolen, ett av Sveriges ledande rekryteringsföretag inom sälj och marknadsföring. Med hjälp av vårt gemensamma, egenutvecklade rekryteringssystem Masterhelp har vi byggt upp en stor databas av kvalificerade kandidater och smarta tekniska lösningar för effektiv rekrytering. 

Företagets storlek

10 till 19 anställda