produktionschef jobb

Nära västra götaland
8Jobb hittades

8 jobb hittades för produktionschef jobb Nära västra götaland

R
R

Filialchef till Assemblin Ventilation sökes!

Rekryteringsmäklaren i Norden AB

Kungälv, VTG
3 dagar sedan
Kungälv, VTG
3 dagar sedan
Filialchef

Brinner du för affärer, ledarskap och projektledning? Då vill vi träffa dig! Som filialchef i Kungälv blir du budget- och resultatansvarig för 30 medarbetare. Din huvudsakliga uppgift är att skapa affärer, driva projekt och följa upp ekonomi/lönsamhet. Vår nuvarande filialchef kommer att fokusera på affärsmässiga aktiviteter på filialen och finns tillgänglig som en god resurs framöver. Våra kunder är främst bygg- och fastighetsbolag, kommuner och landsting. Vi tillhandahåller ett komplett erbjudande av entreprenader, konstruktion, service och underhåll inom ventilation.

Dina arbetsuppgifter
  • Fokus ligger på tillväxt och du ansvarar för att lägga strategier och planer som ligger till grund för ett operativt genomförande.
  • Du är aktiv ute hos befintliga och nya kunder för att identifiera och skapa affärer samt driva egna projekt.
  • Du ansvarar för att leda, motivera och utveckla/utbilda personalen. I ditt team ingår 30 kompetenta och självständiga medarbetare som består av projektledare, ekonomi/administratör, servicetekniker och montörer.
  • I vissa projekt samarbetar du med filialen i Göteborg.
  • Du har ett kvalitets- och arbetsmiljöansvar.
  • Du rapporterar till regionchefen som du har en tät kontakt med och träffar även kontinuerligt de andra filialcheferna inom regionen.
  • Vårt kontor ligger i Kungälv där du blir placerad.
Din bakgrund/personlighet
  • Du har arbetat som chef inom branscher såsom: bygg, installation, konsult eller fastighetsbolag.
  • Du kan uppvisa resultat från att ha utvecklat en verksamhet framgångsrikt.
  • Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom ventilation och du har erfarenhet av projektledning.
  • Du är en driven affärsman som sätter kunden i fokus. Med ditt förtroende och din professionalism skapar du affärsmöjligheter.
  • Du har kalkyl- och förhandlingsvana samt kunskaper inom entreprenadjuridik.
  • Assemblin Ventilation arbetar i CAMvent (internt affärssystem) och i ekonomisystemet Wisma. Du har goda it-kunskaper.
  • Resultatinriktad, tydlig, operativ, kommunikativ, personalorienterad, beslutsam och strukturerad är några utmärkande drag som du har som person. Du gillar utmaningar.
Vi erbjuder
  • Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi värnar om personalens hälsa, säkerhet och medarbetarutveckling. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget. Vill du vara med och bidra till företagets utveckling och framgång?
  • Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor.

I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till 

marie@rekryteringsmaklaren.se

 alt ansök via knappen nedan.

Välkommen att söka! Urval sker löpande.

Om företaget

Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa
projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier
m.m. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar.

Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är
med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20
orter i Sverige, omsätter 1,4 miljarder kronor och är drygt 500 anställda.

Assemblinkoncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 10 miljarder SEK.

Sökord: filialchef, entreprenadchef, servicechef, platschef, enhetschef, avdelningschef, chef, byggledare, byggherre, arbetschef, projektchef, projektgruppchef, konsultchef, försäljningschef, entreprenad, service, ventilation, värme, kyla, styr och regler
K
K

Maintenance Operations Manager, KONE Väst

KONE AB

Mölndal, VTG
4 dagar sedan
Mölndal, VTG
4 dagar sedan

Vill du arbeta i en stor global organisation som är marknadsledande inom sin bransch? Är du redo för att utvecklas i din ledarroll? Nu söker KONE efter en servicechef med placering i Mölndal, Göteborg.

KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar.

Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill fortsätta utvecklas i din ledarroll och trivs att arbeta strukturerat i en äkta servicekultur med kunden i centrum. Som Servicechef kommer du leda och coacha distriktschefer mot gemensamma mål och riktlinjer. I rollen som servicechef är rätt ledarskap av största vikt för att lyckas driva olika förändringsinitiativ och säkerställa att vi når våra tillväxtmål, du kommer vara en del av Sydväst ledningsgrupp .

Kunskap, Utbildning och erfarenhet

För att lyckas I rollen tror vi att du har

  • En utbildningsbakgrund med marknadsekonomisk/teknisk inriktning på lägst kandidatnivå alternativt motsvarande erfarenhet.
  • Tidigare arbetat i minst en ledande roll med personalansvar
  • Innehar bra kunskap och erfarenhet av att arbeta med Kundrelationer
  • Erfarenhet av att jobba med strukturerad förändrings - och projektledning
  • Du talar och skriver svenska mycket väl, samt behärskar engelska som är vårt koncernspråk.
  • Kunskap eller erfarenhet om förvaltning inom byggnadsindustrin är meriterande.

Vi tror att du är en visionär ledare med förmågan att kommunicera med självförtroende och tydlighet. En ledare som identifierar och bryter ner hinder för en öppen kommunikation. Du uppmanar kollegor och teammedlemmar att dela samt genomföra sina idéer och förstå värdet av samarbete mellan olika funktioner.

Du har en förmåga att se situationer ifrån ett kundperspektiv, och därav förstå vikten av att fokusera på de aktiviteter som är kritiska för kundnöjdhet.

För dig är det viktigt att hålla dig uppdaterad om den nuvarande utvecklingen i branschen och att alltid söka förbättringar.

Säkerhet kommer först hos KONE. Därför är det viktigt att säkerställa att säkerhets- och affärsprocessen regelbundet granskas. I denna roll kommer du ständigt att identifiera eventuella korrigerande åtgärder och få dem implementerade. Säkerheten för både anställda och slutanvändare ligger inom Servicechefens ansvarsområde.

Du delar naturligtvis våra grundläggande värderingar; glädja kunder, kraft som förnyar, passion att prestera samt samarbete för framgång.

 

VI ERBJUDER

  • Vi erbjuder mycket goda utvecklingsmöjligheter i en innovativ och miljömedveten organisation.
  • Ett ansvarsfullt och fritt arbete i ett av världens ledande hissföretag.
  • Att få vidareutveckla och bygga kundrelationer på en växande marknad med marknadens mest innovativa produkter.
  • Marknadsmässig lön med tillhörande bonusprogram samt tjänstebil.
  • Kollektivavtal, förmånsportal och ATF.

ANSÖKAN

Välkommen att registrera din ansökan i from av ett CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 5 februari 2021. Urval kan komma att ske löpande och vi reserverar oss för att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Om Du har några frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Sophie Tigerhielm Rezaei på 010- 218 40 12 eller Region direktör Fredrik Hellström 070-6003813

 

ABOUT US

At KONE, our mission is to improve the flow of urban life. As a global leader in the elevator and escalator industry, KONE provides elevators, escalators and automatic building doors, as well as solutions for maintenance and modernization, which add value to the life cycle of any building.

Through more effective People Flow®, we make people’s journeys safe, convenient and reliable, in taller, smarter buildings. Together with our partners and customers around the world, we help cities to become better places to live in. In 2019, KONE had annual net sales of EUR 10 billion and at the end of the year over 60,000 employees. KONE class B shares are listed on the Nasdaq Helsinki Ltd. in Finland.

E
E

Director Operations Transformation

Einride

Gothenburg, N/A
6 dagar sedan
Gothenburg, N/A
6 dagar sedan

The operations team is responsible for the development of Einride’s intelligent routing software and for integrating Einride’s solution with existing client infrastructure. Putting theory into practice, they get the wheels of change spinning.

As Director Operations Transformation at Einride, youll be joining a top talent team of ambitious, creative, kind-hearted people who challenge conventional thinking, think big, and aim for zero.

Job description

Lead and execute strategic supply chain analysis together with our customers
Define short and long term business case of transforming road freight transportation towards digital, electric and autonomous capabilities
Build and develop strategic customer accounts based on Einrides product offering and core capabilities
Work as a thought leader within sustainable transportation and share that knowledge with external and internal stakeholders

Requirements 

+5 years experience from management consulting or equivalent role in an industry setting
Strong experience within Supply Chain management and/or Operations
Documented strategic and analytical capabilities
Business mindset with strong communication skills
Comfortable with driving discussions with e.g. Head of Supply Chain at larger corporations
Comfortable in a fast moving and changing work environment
Self management, high pace and emotional accountability 

E
E

Avdelningsledare Drift Skövde

Elgiganten AB

Skövde, VTG
4 dagar sedan
Skövde, VTG
4 dagar sedan

Som Avdelningschef för våra operativa driftavdelningar har du flera krävande men spännande ansvarsområden: Lager och Logistik, Service, Merchandising, Kassa och teknisk support (Knowhow). Allt detta ingår i driftsorganisationen.

Arbetsuppgifter och ansvar
Du kommer att ha personalansvar och organisera den totala driften av varuhuset. Med dig vid rodret är målet att vara den mest lönsamma, effektiva och kundvänliga avdelningen i varuhuset. För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Avdelningschef” under namnet Avdelningsledare. Som Avdelningsledare har du en teamleader-roll och det är ditt ansvar att leda din grupp mot uppsatta mål.

  • Fullt personalansvar
  • Leda, utveckla och motivera medarbetare
  • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna
  • Operativt huvudansvar för flera av varuhusets avdelningar
  • Budget-, resultat- och rapporteringsansvar
  • Ingå i varuhusets ledningsgrupp

Profil & Bakgrund
För att lyckas i det här jobbet behöver du arbeta aktivt och verksamhetsnära, även om en del av ditt arbete kommer att vara administrativt vill du inte sitta bakom ett skrivbord.

Som Avdelningsledare för ett brett område med många medarbetare är det en fördel med erfarenhet från en liknande roll sen tidigare men inget krav. Ditt engagemang i den dagliga verksamheten kommer att vara den avgörande faktorn för din framgång. Du är en ledare som:

  • Älskar utmaningar och har ambitioner
  • Visar engagemang och uthållighet
  • Är strukturerad och resultatorienterad
  • Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
  • Kommunicerar väl och är tydlig

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Kimmo på kimmo.kiiskinen@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

A
A

Driftledare Kolonial ICA Maxi Göteborg

Anthav Konsult AB

Göteborg
23 dagar sedan
Göteborg
23 dagar sedan
Maxi ICA Stormarknad består av två företag i nära samarbete. Maxi Livs som säljer dagligvaror och Maxi Special som säljer non-food och säsongsvaror. Vi agerar mot våra kunder som om vi är ett företag. Vi är också väldigt stolta över att ha flera bolag på plats i butiken. Apoteket Hjärtat, Sushi och Min Doktor Kliniken. Den 10 november 1994 slog vi upp portarna och är idag en av Sveriges tio största dagligvarubutiker. Vi är ett familjeföretag och finns till för att inspirera och göra kundernas vardag både enklare och bättre. Hos oss hittar kunderna cirka 40 000 artiklar under ett och samma tak. Med en ny entré, parkeringsyta och onlinehandel (sedan 2019) står vi redo med vår fantastiska personalstyrka att bemöta och välkomna våra två miljoner besökare per år. VisionVi förenklar vardagen. AffärsidéMaxi ICA Stormarknad Göteborg ska vara en av Europas bästa och mest rationella stormarknader, med fokus på kundvård, ordning & reda, medarbetare, sortiment och lönsamhet. Vi ska alltid uppträda på ett sätt som gör att kunden känner att vi är glada att man valt just oss. Hos oss ska man kunna hitta ”allt under ett tak” och få mer för pengarna. MålgruppMaxis största målgrupp är barnfamiljen men vi är även närbutik för många äldre och 1-personshushåll i området, vilket är unikt för en stormarknad. VärdegrundVi står för GLÄDJE i allt vi gör, arbetsglädje, mat – och serviceglädje.
26 år av tillväxt. Vi är Göteborgs första Ica Maxi och bland de största i landet.
Nu söker vi vår sista pusselbit i ledningsgruppen, vår nya Driftledare för avdelning Kolonial.
 
Vi söker dig som
Är du relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för service, människor och resultat. Om du - som vi, älskar tempot och driften i butik kommer du stormtrivas hos oss. Du har tidigare ledarerfarenhet och vet att det är i handeln du hör hemma och vill utvecklas inom.
 
Som person är du effektiv och får saker att hända. Du har ett coachande förhållningssätt där du på ett enkelt och engagerat vis får med dig andra framåt. Som ledare är du ansvarsfull, kommunikativ och visar vägen genom goda exempel, du vågar delegera, ge feedback och följa upp arbetet för din personal.
 
Om rollen
Som Driftledare ingår du i ledningsgrupp som tillsammans arbetar för att utveckla och driva en av Sveriges bästa Maxibutiker framåt. Inom ditt ansvarsområde leder du arbetet effektivt framåt, där du skapar och förankra rutiner i det dagliga arbetet som gör att avdelningen drivs på bästa möjliga vis.
 
Uppgiften att bygga ett vinnande lag och avdelning ligger på ditt bord, där ingår allt från inköp, försäljning, rekrytering, schemaläggning, kompetensutveckling och svåra samtal. I din vardag kommer du att ha många kontaktytor med kunder, leverantörer och personal. Samtidigt axlar du rollen som förebild för andra i driften där du med gott omdöme tar ansvar och ger service i världsklass ut mot kund och personal.
 
Vi erbjuder
Ett spännande arbete i en stimulerande miljö. Hos oss har du möjlighet till att utveckla ditt ledarskap samtidigt som du bidrar till butikens framgång. Våra mål och visioner är tydliga och vi på Maxi ICA Stormarknad Göteborg sätter stor stolthet i det vi gör, - att förenkla vardagen för våra kunder och oss själva.
 
Villkor
·         Yrkestitel: Driftledare
·         Start: Tillträde enl. överenskommelse.
·         Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas i 6 månader.
·         Lönevillkor: 
·         Arbetstid: 38,25h/veckan. Arbete var fjärde helg ingår.
 
 
Butiken är öppen mellan 06.00-23.00 och vi startar igång klockan 05.00 på morgonen, därav är körkort och tillgång till bil en fördel. Tycker du att detta låter intressant och är beredd att satsa fullt ut tillsammans med oss – tveka inte, ta chansen! 
Söktjänsten på
 
 
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 
Välkommen med din ansökan
 
 
 
 
 
Y
Y

Affärsansvarig Företagsutbildning för fordonsindustrin

YrkesAkademin

15 dagar sedan
15 dagar sedan

Vi erbjuder unika utbildningar för individ och företag. Med fokus på ny teknik, miljö och hållbarhet drivs vi av en vilja att bidra till samhällets förändringsresa, tillsammans skapar vi kompetens för en klimatpositiv och hållbar framtid.

Kan du identifiera dig med våra mål och samtidigt drivs av att skapa utveckling, lönsamma affärer och mervärde för kund, är du rätt person för oss.

Vi erbjuder en tjänst som Affärsansvarig inom Privat och Företagsutbildning på YrkesAkademin. Du kommer att verka som ämnesområdeschef med ansvar för utbildningar i framkant riktade mot fordonsindustrins behov. Med stöd från kollegor bygga verksamhet och skapa ett framgångsrikt team. I rollen ingår personalansvar, ekonomiskt ansvar men också utveckling och säljansvar mot din bransch. Uppdraget gäller främst El och elfordonsutbildningar men kommer också omfatta andra områden.

YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997.Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 400 anställda fördelade på ett 60-tal orter.

Vi värdesätter ordning och struktur du bör också ha erfarenhet att leda personal och ha budget och resultatansvar. God digital vana och vana i att hantera information och sociala medier. Du ska kunna kommunicera i tal och skrift på engelska.

Du är fri att arbeta från valfri ort eller från hemmet, I tjänsten förekommer också en hel del resor och kundbesök.

Sista ansökningsdag 30 mars men vi Vi kan komma att tillsätta tjänster under ansökningsperioden , för frågor mejla foretag@ya.se

Välkommen med din ansökan!

R
R

Operations Engineer

Recorded Future

Gothenburg
2 dagar sedan
Gothenburg
2 dagar sedan

Want to be part of shaping the future? Our breakthrough ability to unlock insights from the web radically improves intelligence and cyber threat visibility. We’re a high-energy, fast-paced, and fast-growing company that partners closely with our customers. This role is integral in delivering best practice threat intelligence solutions to our customers and building lasting, productive relationships between users and the company. 

We are looking for a talented and skilled Operations Engineer and Infrastructure Developer to join our team in Gothenburg. You love to write code used in operation and will be working with infrastructure management including automation and development of supporting applications. You like to work with all the exciting and tough problems that come with working with a rapidly growing big data site doing operations 24/7/365 in the cloud. You will be part of a global team and work closely together with colleagues in the Philippines, Sweden and US.

You also love new stuff! At Recorded Future you will get a chance to play with new technology, evaluate it and see what’s most appropriate for solving real-world problems. You have at least a couple of years of experience in operations and coding. You are a self-starter and have good communication skills.

What you will be doing

  • Based in our Gothenburg office you will be working in a global automation and operations team
  • Building, deploying and destroying servers, from quick test beds to mission critical clusters
  • Development of applications used to support our infrastructure
  • Scaling and managing our platform
  • Debugging runtime issues and solving complex problems under the radar or in the heat of fatal system incidents
  • Assisting with core application development
  • Monitor and maintain our SaaS production systems, including being on duty

What you will need

  • Solid experience in operating and maintaining large-scale business critical cloud based production environments
  • Proficiency as a developer, preferably with Ruby
  • Worked with AWS or other cloud environments
  • Experience working with infrastructure automation technologies as Chef (preferred), Ansible, Puppet, SaltStack, Terraform etc.
  • A background in UNIX and a love of replacing the command­ line with automation
  • A love of open source
  • A cool head! 

What we would love to see

  • Experience with either or more of ElasticSearch, RabbitMQ, Consul, Vault, NoSQL databases as MongoDB
  • Experience in building and maintaining web applications
  • Knowledge of scaling issues and approaches
  • Comfortable working in distributed and global teams

Why should you join Recorded Future?
From over 35 nationalities, our Futurists are the perfect recipe of humility, accountability, and collaborative attitudes. Our dedication to empowering clients with elite intelligence to disrupt adversaries has earned us a 4.7-star user rating from Gartner and 8 of the top 10 Fortune 100 companies as clients.

Want more info?
Blog & Podcast: Learn everything you want to know (and maybe some things you’d rather not know) about the world of cyber threat intelligence
Instagram & Twitter: What’s happening at Recorded Future
The Record: The Record is a cybersecurity news publication that explores the untold stories in this rapidly changing field
Timeline: History of Recorded Future

We are committed to maintaining an environment that attracts and retains talent from a diverse range of experiences, backgrounds and lifestyles.  By ensuring all feel included and respected for being unique and bringing their whole selves to work, Recorded Future is made a better place every day.

Recorded Future will not discharge, discipline or in any other manner discriminate against any employee or applicant for employment because such employee or applicant has inquired about, discussed, or disclosed the compensation of the employee or applicant or another employee or applicant.

Recorded Future is an equal opportunity and affirmative action employer and we encourage candidates from all backgrounds to apply. Recorded Future does not discriminate based on race, religion, color, national origin, gender including pregnancy, sexual orientation, gender identity, age, marital status, veteran status, disability or any other characteristic protected by law.

S
S

Sr. Engagement Manager

ServiceNow

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

Senior Engagement Manager
Location: Stockholm, Sweden
ServiceNow is changing the way people work. With a service-orientation toward the activities, tasks and processes that make up day-to-day work life, we help the modern enterprise operate faster and be more scalable than ever before.
We’re disruptive. We work hard but try not to take ourselves too seriously. We are highly adaptable and constantly evolving. We are passionate about our product, and we live for our customers. We have high expectations and a career at ServiceNow means challenging yourself to always be better.
ServiceNow is currently seeking a Senior Engagement Manager preferably with previous ServiceNow experience to establish, maintain and deliver on-site and remote management of a customer’s implementation from Pre-Sales through to customer handover and acceptance.
What you get to do in this role:
The role is primarily responsible for managing the successful deployment of the solution, acting as the primary customer contact for services, handling any issues arising, escalating as appropriate, providing status reporting to all stakeholders and maintaining high levels of customer satisfaction.

  • Deliver Pre-Sales presentations around the ServiceNow deployment methodology.
  • Work with Sales to produce Statements of Work (SOW’s) based on customer requirements.
  • Project team leading with an understanding of project management methodologies and principles.
  • Plan and deliver project kick-off meetings.
  • Deliver ITIL based Gap Analysis workshops to assist customer derive product requirements.
  • Work with customer to produce a project plan.
  • Engagement management of multiple ServiceNow projects on behalf of ServiceNow to an EMEA customer base.
  • Be single point of contact / escalation point for customer to ServiceNow.
  • Hold regular project review calls / meetings with customers
  • Project status reporting for stakeholders
  • Maintain project history on the Internal server.
  • Work with Services Manager(s) to allocate appropriate resources either with direct resources or via partner.
  • Identify up sell opportunities and provide details to Sales / CSM’s.


In order to be successful in this role, we need someone who has: 

  • Fluency in Engish is essential; fluency in Swedish is highly preferred 
  • Proven implementation leadership experience with ITSM solution (preferably ServiceNow), a background in the ITIL business process, and working knowledge of IT operations.
  • Very strong communication skills with the ability to set appropriate expectations with the customer. Ideally from a Service Management background managing and resolving customer escalations.
  • ServiceNow Administrator certification
  • Comfortable leading workshops including to the hierarchy of a Fortune 100 companies.
  • ITSM and IT Infrastructure Library (ITIL) business processes
  • Preparation of business documentation e.g. Statements of Work
  • Project team leading with an understanding of project management methodologies, principles and reporting
  • Experience managing projects deploying Web Technologies (XML, HTML, JavaScript, Web Services, etc.)
  • Expertise in the full software and application development life cycle andarchitecture. Ideally with Scrum Master certification.
  • Previous work experience with industry leading providers of help desk, IT service management, asset management, network and systems management or similar technologies a definite plus.
  • Global roll out experience, working with teams in multiple countries
  • Programme definition and management. Managing multiple projects and initiatives in very large customer accounts
  • Building Cross-functional teams to work in major accounts


We offer a competitive salary.

We provide competitive compensation, generous benefits and a professional atmosphere. This is a very collaborative and inclusive work environment where individuals strong on aptitude and attitude will have an opportunity to grow their professional careers through working with some of the most advanced technology and talented developers in the business.

 

Inga fler resultat

Typ av jobb

Heltid

Skickad

3 dagar sedan

Beskrivning

Filialchef



Brinner du för affärer, ledarskap och projektledning? Då vill vi träffa dig! Som filialchef i Kungälv blir du budget- och resultatansvarig för 30 medarbetare. Din huvudsakliga uppgift är att skapa affärer, driva projekt och följa upp ekonomi/lönsamhet. Vår nuvarande filialchef kommer att fokusera på affärsmässiga aktiviteter på filialen och finns tillgänglig som en god resurs framöver. Våra kunder är främst bygg- och fastighetsbolag, kommuner och landsting. Vi tillhandahåller ett komplett erbjudande av entreprenader, konstruktion, service och underhåll inom ventilation.

Dina arbetsuppgifter
  • Fokus ligger på tillväxt och du ansvarar för att lägga strategier och planer som ligger till grund för ett operativt genomförande.
  • Du är aktiv ute hos befintliga och nya kunder för att identifiera och skapa affärer samt driva egna projekt.
  • Du ansvarar för att leda, motivera och utveckla/utbilda personalen. I ditt team ingår 30 kompetenta och självständiga medarbetare som består av projektledare, ekonomi/administratör, servicetekniker och montörer.
  • I vissa projekt samarbetar du med filialen i Göteborg.
  • Du har ett kvalitets- och arbetsmiljöansvar.
  • Du rapporterar till regionchefen som du har en tät kontakt med och träffar även kontinuerligt de andra filialcheferna inom regionen.
  • Vårt kontor ligger i Kungälv där du blir placerad.
Din bakgrund/personlighet
  • Du har arbetat som chef inom branscher såsom: bygg, installation, konsult eller fastighetsbolag.
  • Du kan uppvisa resultat från att ha utvecklat en verksamhet framgångsrikt.
  • Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom ventilation och du har erfarenhet av projektledning.
  • Du är en driven affärsman som sätter kunden i fokus. Med ditt förtroende och din professionalism skapar du affärsmöjligheter.
  • Du har kalkyl- och förhandlingsvana samt kunskaper inom entreprenadjuridik.
  • Assemblin Ventilation arbetar i CAMvent (internt affärssystem) och i ekonomisystemet Wisma. Du har goda it-kunskaper.
  • Resultatinriktad, tydlig, operativ, kommunikativ, personalorienterad, beslutsam och strukturerad är några utmärkande drag som du har som person. Du gillar utmaningar.
Vi erbjuder
  • Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi värnar om personalens hälsa, säkerhet och medarbetarutveckling. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget. Vill du vara med och bidra till företagets utveckling och framgång?
  • Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor.

I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till 

marie@rekryteringsmaklaren.se

 alt ansök via knappen nedan.

Välkommen att söka! Urval sker löpande.

Om företaget

Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa
projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier
m.m. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar.

Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är
med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20
orter i Sverige, omsätter 1,4 miljarder kronor och är drygt 500 anställda.

Assemblinkoncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 10 miljarder SEK.

Sökord: filialchef, entreprenadchef, servicechef, platschef, enhetschef, avdelningschef, chef, byggledare, byggherre, arbetschef, projektchef, projektgruppchef, konsultchef, försäljningschef, entreprenad, service, ventilation, värme, kyla, styr och regler