produktionschef jobb

Nära uppsala, uppsala län
5Jobb hittades

5 jobb hittades för produktionschef jobb Nära uppsala, uppsala län

R
R

Produktionsansvarig

Randstad

Uppsala, UPP
11 dagar sedan
Uppsala, UPP
11 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Är du en ansvarstagande, noggrann och strukturerad person med ledaregenskaper? Har du lätt för att samarbeta och har tidigare erfarenhet av produktionsplanering? Då har vi ett intressant uppdrag för dig hos vår kund i Uppsala som står inför en spännande framtid!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Rollen innebär att självständigt utföra och ansvara för planering av tillverkning på veckobasis och säkerställa att material finns tillgängligt. Tillverkning av produkter enligt instruktioner som innefattar packning, fyllning, etikettering och lösningsberedning. Ansvara för produktionens lager och inköp. Administrera och sköta paketering och leverans samt ansvara för produktionslokaler och säkerställa kalibrering av utrustning som används i produktionen.
-Planera tillverkning på veckonivå tillsammans med QC och andra intressenter
-Tillverkning av produkter som innefattar, packning av kit, fyllning, etikettering och lösningsberedning
-Helhetsansvar för produktionens lager
-Ansvara för inköp av råvaror och säkerställa att brist inte uppstår
-Planera och beställa upphämtning och frakt till kund
-Paketera produkter för leverans
-Följa upp leveranser
-Lokal och utrustningsansvar
-Ansvara för frysrum och produktionslokaler
-Säkerställa kalibrering av utrustningar som används i produktionen

arbetstider.

Heltid med start omgående, 6 månader med stora möjligheter till anställning hos kund.

kvalifikationer.

Du har flerårig erfarenhet från produktion och logistikområdet, fördelaktigt från en mindre verksamhet. Vi ser gärna att du har utbildning och erfarenheter inom biokemiområdet och har vana att arbeta i en reglerad miljö, ISO 13485. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har god datorvana.
Som person är du driven, ansvarstagande och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och har goda ledaregenskaper.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Du har flerårig erfarenhet från produktion och logistikområdet i en reglerad miljö.

ansökan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Hanna Kaponen | Konsultchef |

hanna.kaponen@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se


M
M

Manufacturing Manager

Mondelez International

Upplands Vaesby
17 dagar sedan
Upplands Vaesby
17 dagar sedan
Job Description
Are You Ready to Make It Happen at Mondelēz International?
Join our Mission to Lead the Future of Snacking. Make It With Pride.
Our Upplands Vaesby plant is going through an exciting period of change. We are looking to recruit a key role within the Leadership Team, leading the operations of the plant (from receipt of raw materials, mass making and packing though to shipping to our DC), reporting directly to the Manufacturing Director.
As the leader, you will create strong partnerships across the business to ensure delivery of our Supply Chain strategies in line with our growth agenda. You will be responsible for leading, coaching and developing our plant teams, creating the right culture and safe environment, that will increase our Reliability, Productivity, efficiency and effectiveness. Your goal will be to establish an agile and synchronized supply chain.
How you will contribute
You will:
+ Work cross functionally to develop and implement a mid to long-term strategic plan and annual operating plan, proactively identifying key opportunities and linking strategy to action to enable safe, reliable, flexible and cost efficient manufacturing capability that is a demonstrable competitive advantage to Mondelēz.
+ Partner with multi-functional leads to define and meet Safety, Quality, Cost, Delivery, Sustainability and Engagement goals.
+ Establish a strong governance to review & control operational performance and continuous Improvement plan and embed a zero loss mindset across the site to deliver against best in class both internally and externally
+ Provide daily coaching and situational leadership towards implementation of IL6S-Integrated Lean 6 sigma ways of working as per the plant’s masterplan and journey towards self-sufficient teams.
+ Role model Values and Principles through effective coaching, mentoring and development of the multi-functional team
+ Accountable to protect the value of the assets through appropriate assessment of needs and planning of spend. Lead and be accountable to ensure all Manufacturing Standards and Governance requirements are in place, understood by all employees at the site, and regularly reviewed and monitored for compliance to policy.
+ Lead and be accountable for Talent, Capabilities & Engagement for the plant - identify and implement critical levers to attract, retain & develop critical talent and build capability at all levels, (technical and behavioural), to build a sustainable workforce profile for the future.
+ Interface with key stakeholders internally & externally to establish/maintain effective relationships, align priorities in order to deliver the company objectives, goals and build the company equity and image.
What you will bring
A desire to drive your future and accelerate your career and the following experience and knowledge:
+ Significant experience in leading manufacturing performance in a fast-moving manufacturing environment delivering exceptional results with a career that has seen time in the core operation and/or Manufacturing Manager level.
+ Demonstrable and intuitive knowledge on the fundamentals of good manufacturing practice, process improvement and optimization.
+ Considerable experience in working within a unionised environment.
+ Proven track record in strong engagement with teams, from shop floor to leadership team.
+ Experience in leading and driving a growth and change agenda.
+ Strong knowledge and experience with Continuous Improvement techniques within a World Class Manufacturing environment.
+ Demonstrated abilities in Analytics, Problem Solving and Team Building with a strong financial & business acumen and project management skillset.
+ Experience in TPM-Total Productive Maintenance, 5s, LEAN, 6 sigma tools and concepts
+ Excellent communication (verbal & written), coaching, and leadership skills in a team-based environment.
+ Experience in interfacing with the broader supply chain and commercial functions and a high level of capability around managing relationships and outcomes with Demand Planning, Supply Planning, Logistics, Customer Service, Category and Sales.
More about this role
What you need to know about this position:
What extra ingredients you will bring:
Manufacturing Excellence IL6S experience
Ability to enable cultural change
Education / Certifications:
Degree in Engineering
Job specific requirements:
Travel requirements:
Minimal travel required. Occasional benchmarking trips
Work schedule:
As required to deliver the role specifics
The responsibilities of this position are performed within the framework of a regional business model that is defined and managed by Mondelēz Europe GmbH, Switzerland .
Country to country Relocation support available through our Global Mobility Policies
Business Unit Summary
At Mondelez Europe, we are proud, not only of the iconic brands we make, but also of the people who make them. Our delicious products are created in 52 plants across Europe by more than 28,000 passionate people. We are the top maker of chocolate and biscuits and a leading maker of gum and candy. We make sure our powerful global brands and local jewels like_Cadbury_,_Milka_and_Alpen Gold_chocolates,_Oreo_,_belVita_,_LU_and_Tuc_biscuits, and_Stimorol_and_Dirol_gums get safely into our customers hands—and mouths. Great people and great brands. That’s who we are. Join us on our journey to continue leading the future of snacking around the world by offering the right snack, for the right moment, made the right way.
Mondelēz International is an equal opportunity employer and all qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation or preference, gender identity, national origin, disability status, protected veteran status, or any other characteristic protected by law.
Job Type
Regular
Manufacturing support
Manufacturing
At Mondelēz International, our purpose is to empower people to snack right through offering the right snack, for the right moment, made the right way. That means delivering a broader range of delicious, high-quality snacks that nourish life's moments, made with sustainable ingredients and packaging that consumers can feel good about.
We have a rich portfolio of strong brands – both global and local. Including many household names such as Oreo, belVita and LU biscuits; Cadbury Dairy Milk, Milka and Toblerone chocolate; Sour Patch Kids candy and Trident gum. We are proud to hold the number 1 position globally in biscuits, chocolate and candy as well as the No. 2 position in gum
Our 80,000 Makers and Bakers are located in our operations in more than 80 countries and are working to sell our products in over 150 countries around the world. They are energized for growth and critical to us living our purpose and values. We are a diverse community that can make things happen, and happen fast.
Join us and Make It An Opportunity!
Y
Y

Affärsansvarig Företagsutbildning för fordonsindustrin

YrkesAkademin

15 dagar sedan
15 dagar sedan

Vi erbjuder unika utbildningar för individ och företag. Med fokus på ny teknik, miljö och hållbarhet drivs vi av en vilja att bidra till samhällets förändringsresa, tillsammans skapar vi kompetens för en klimatpositiv och hållbar framtid.

Kan du identifiera dig med våra mål och samtidigt drivs av att skapa utveckling, lönsamma affärer och mervärde för kund, är du rätt person för oss.

Vi erbjuder en tjänst som Affärsansvarig inom Privat och Företagsutbildning på YrkesAkademin. Du kommer att verka som ämnesområdeschef med ansvar för utbildningar i framkant riktade mot fordonsindustrins behov. Med stöd från kollegor bygga verksamhet och skapa ett framgångsrikt team. I rollen ingår personalansvar, ekonomiskt ansvar men också utveckling och säljansvar mot din bransch. Uppdraget gäller främst El och elfordonsutbildningar men kommer också omfatta andra områden.

YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997.Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 400 anställda fördelade på ett 60-tal orter.

Vi värdesätter ordning och struktur du bör också ha erfarenhet att leda personal och ha budget och resultatansvar. God digital vana och vana i att hantera information och sociala medier. Du ska kunna kommunicera i tal och skrift på engelska.

Du är fri att arbeta från valfri ort eller från hemmet, I tjänsten förekommer också en hel del resor och kundbesök.

Sista ansökningsdag 30 mars men vi Vi kan komma att tillsätta tjänster under ansökningsperioden , för frågor mejla foretag@ya.se

Välkommen med din ansökan!

S
S

Sr. Engagement Manager

ServiceNow

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

Senior Engagement Manager
Location: Stockholm, Sweden
ServiceNow is changing the way people work. With a service-orientation toward the activities, tasks and processes that make up day-to-day work life, we help the modern enterprise operate faster and be more scalable than ever before.
We’re disruptive. We work hard but try not to take ourselves too seriously. We are highly adaptable and constantly evolving. We are passionate about our product, and we live for our customers. We have high expectations and a career at ServiceNow means challenging yourself to always be better.
ServiceNow is currently seeking a Senior Engagement Manager preferably with previous ServiceNow experience to establish, maintain and deliver on-site and remote management of a customer’s implementation from Pre-Sales through to customer handover and acceptance.
What you get to do in this role:
The role is primarily responsible for managing the successful deployment of the solution, acting as the primary customer contact for services, handling any issues arising, escalating as appropriate, providing status reporting to all stakeholders and maintaining high levels of customer satisfaction.

  • Deliver Pre-Sales presentations around the ServiceNow deployment methodology.
  • Work with Sales to produce Statements of Work (SOW’s) based on customer requirements.
  • Project team leading with an understanding of project management methodologies and principles.
  • Plan and deliver project kick-off meetings.
  • Deliver ITIL based Gap Analysis workshops to assist customer derive product requirements.
  • Work with customer to produce a project plan.
  • Engagement management of multiple ServiceNow projects on behalf of ServiceNow to an EMEA customer base.
  • Be single point of contact / escalation point for customer to ServiceNow.
  • Hold regular project review calls / meetings with customers
  • Project status reporting for stakeholders
  • Maintain project history on the Internal server.
  • Work with Services Manager(s) to allocate appropriate resources either with direct resources or via partner.
  • Identify up sell opportunities and provide details to Sales / CSM’s.


In order to be successful in this role, we need someone who has: 

  • Fluency in Engish is essential; fluency in Swedish is highly preferred 
  • Proven implementation leadership experience with ITSM solution (preferably ServiceNow), a background in the ITIL business process, and working knowledge of IT operations.
  • Very strong communication skills with the ability to set appropriate expectations with the customer. Ideally from a Service Management background managing and resolving customer escalations.
  • ServiceNow Administrator certification
  • Comfortable leading workshops including to the hierarchy of a Fortune 100 companies.
  • ITSM and IT Infrastructure Library (ITIL) business processes
  • Preparation of business documentation e.g. Statements of Work
  • Project team leading with an understanding of project management methodologies, principles and reporting
  • Experience managing projects deploying Web Technologies (XML, HTML, JavaScript, Web Services, etc.)
  • Expertise in the full software and application development life cycle andarchitecture. Ideally with Scrum Master certification.
  • Previous work experience with industry leading providers of help desk, IT service management, asset management, network and systems management or similar technologies a definite plus.
  • Global roll out experience, working with teams in multiple countries
  • Programme definition and management. Managing multiple projects and initiatives in very large customer accounts
  • Building Cross-functional teams to work in major accounts


We offer a competitive salary.

We provide competitive compensation, generous benefits and a professional atmosphere. This is a very collaborative and inclusive work environment where individuals strong on aptitude and attitude will have an opportunity to grow their professional careers through working with some of the most advanced technology and talented developers in the business.

 

F
F

Produktionsledare

Forsen

Kungsängsvägen 25, UPP
30+ dagar sedan
Kungsängsvägen 25, UPP
30+ dagar sedan

Som produktionsledare på Forsen får du möjlighet att leda och delta i många intressanta projekt och arbeta för en aktör med framstående kompetens inom Construction Management. Denna rekrytering är speciellt inriktad till stora projekt. Vi ser gärna att du verkar i Uppsala/Norra Stockholm. 

Arbetsuppgifterna varierar beroende på projektens karaktär och beställarens krav men innebär i stort att självständigt leda en produktionsorganisation bestående av ett antal produktions- och installationsledare som i sin tur ansvarar för ett antal delentreprenörer. I projekt ansvarar du, utöver att ha ett övergripande ansvar, för produktionsledning, produktionsplanering, byggmöten, ekonomifrågor, produktionsbudget, kostnadsuppföljning, arbetsmiljöfrågor mm. Du ansvarar även som BAS-U i projekten.


Erfarenhet, utbildning och person

Vi söker en god ledare som har erfarenhet av ledarskap i en projektorganisation och/eller i en linjebefattning. I grunden har du med dig en ingenjörsexamen  eller motsvarande kunskap förvärvad genom yrkeserfarenhet. Du bör ha minst 10 års branscherfarenhet som entreprenör. Rollen kräver goda kunskaper inom teknik- och metodval, produktionsplanering, kostnadsuppföljning, prognosarbete samt KMA. Erfarenhet, kunskap och intresse för Construction Management är meriterande.

Vidare värderas självständighet och god initiativförmåga samt förmåga att hitta lösningar. Du är genuint intresserad av produktion och ser till kundens behov. Du kommunicerar väl i tal och skrift.

Du trivs med att arbeta strukturerat och noggrant och har en god helhetssyn där du förstår olika samband och hur ditt agerande och dina beslut påverkar affären. Om du gillar att vara mitt i projekten och vill kunna påverka både det dagliga och det mer långsiktiga arbetet, så kommer du att trivas hos oss.

Varför ska du välja Forsen?

- Forsen är certifierade som en utmärkt arbetsplats enligt Great Place to Work Intitute (GPTW)


- Vi har en sund personalpolitik där det finns bra balans mellan jobb/fritid

- Vi har en härlig företagskultur med gemenskap, gott samarbete och omtanke samt en stark vi-känsla

- Du får arbeta i projekt av mycket varierande storlek, områden samt olika genomförandeformer, med spets inom Construction Management (delad entreprenad)

- Vi lägger individuella utvecklingsplaner för varje medarbetare så att du kan bygga din långsiktiga karriär hos oss

Givetvis får du som grädde på moset också ett stort gäng nyfikna, professionella och trevliga kollegor som du kan umgås och ha roligt med varje dag.

En kollega beskriver det så här: ”Här har vi en skön kultur som är svår att sätta fingret på. Men den känns. I magen”.

För att ansöka går du in via ansökan längst ner och skickar in CV samt några korta rader om dig själv. Intervjuer sker löpande.

Inga fler resultat

Typ av jobb

Heltid

Skickad

11 dagar sedan

Beskrivning

arbetsbeskrivning.

Är du en ansvarstagande, noggrann och strukturerad person med ledaregenskaper? Har du lätt för att samarbeta och har tidigare erfarenhet av produktionsplanering? Då har vi ett intressant uppdrag för dig hos vår kund i Uppsala som står inför en spännande framtid!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Rollen innebär att självständigt utföra och ansvara för planering av tillverkning på veckobasis och säkerställa att material finns tillgängligt. Tillverkning av produkter enligt instruktioner som innefattar packning, fyllning, etikettering och lösningsberedning. Ansvara för produktionens lager och inköp. Administrera och sköta paketering och leverans samt ansvara för produktionslokaler och säkerställa kalibrering av utrustning som används i produktionen.

-Planera tillverkning på veckonivå tillsammans med QC och andra intressenter

-Tillverkning av produkter som innefattar, packning av kit, fyllning, etikettering och lösningsberedning

-Helhetsansvar för produktionens lager

-Ansvara för inköp av råvaror och säkerställa att brist inte uppstår

-Planera och beställa upphämtning och frakt till kund

-Paketera produkter för leverans

-Följa upp leveranser

-Lokal och utrustningsansvar

-Ansvara för frysrum och produktionslokaler

-Säkerställa kalibrering av utrustningar som används i produktionen



arbetstider.

Heltid med start omgående, 6 månader med stora möjligheter till anställning hos kund.

kvalifikationer.

Du har flerårig erfarenhet från produktion och logistikområdet, fördelaktigt från en mindre verksamhet. Vi ser gärna att du har utbildning och erfarenheter inom biokemiområdet och har vana att arbeta i en reglerad miljö, ISO 13485. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har god datorvana.

Som person är du driven, ansvarstagande och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och har goda ledaregenskaper.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Du har flerårig erfarenhet från produktion och logistikområdet i en reglerad miljö.

ansökan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Hanna Kaponen | Konsultchef |

hanna.kaponen@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se