personal jobb

Nära södermanlands län
134Jobb hittades

134 jobb hittades för personal jobb Nära södermanlands län

E
E

Elgiganten Strängnäs söker Avdelningsledare

Elgiganten AB

Strängnäs, SÖD
Idag
Strängnäs, SÖD
Idag

Som Avdelningschef kommer du att leda och utveckla många människor. Dina beslut kommer direkt att påverka varuhusets arbetssätt och resultat. Du har fullt kund- personal- och resultatansvar för din avdelning och samarbetar tätt tillsammans med övriga avdelningschefer och säljledare. Avdelningschefen ingår i varuhusets ledningsgrupp där du har ett helhetsperspektiv för såväl avdelningen som hela varuhuset.

Ansvar för att leda och utveckla andra
Din framgång speglas av hur du utvecklar gruppen och medarbetarnas personliga framgång. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier. Coachar och utvecklar säljledare och säljare samt ansvarar för rekrytering och personalplanering.

För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Avdelningschef” under namnet Avdelningsledare. Som Avdelningsledare har du en teamleader-roll och det är ditt ansvar att leda din grupp mot uppsatta mål. Avdelningschefen skapar ett vinnande ledarteam med avdelningens säljledare. Tillsammans motiverar, coachar och utbildar ni medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i gruppen. Du har lätt för att kommunicera, delegera och en vilja att utveckla dina medarbetare.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Det är Avdelningschefens ansvar att avdelningen drivs effektivt. Vår effektivitet är den faktiska anledningen till att vi kan erbjuda det största utbudet av produkter och tjänster till låga priser, samtidigt som vi aldrig gör avkall på kundens upplevelse. Du har enkelt för att fatta beslut, planera och genomföra, se samband och att arbeta metodiskt.

Resultatansvar
Avdelningschefen ansvarar även för avdelningens ekonomiska resultat. Du behöver ha god förståelse för försäljningsmekanismer och säljmetodik ansvarar för avdelningens budget, inköp, kampanjer försäljning och uppföljning. Avdelningschefen är också ansvarig för din avdelnings varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Allt för att göra varuhuset till kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Avdelningschefen ansvarar för

  • Avdelningens köpupplevelse och kundrelationer
  • Avdelningens personal och arbetsmiljö
  • Hur avdelningen leds, drivs och fungerar
  • Varuexponering, inköp och försäljning
  • Avdelningens ekonomiska resultat

Avdelningschefens arbetsuppgifter

  • Leda och utveckla avdelningens olika team, ledare och medarbetare
  • Anställa och bemanna effektivt
  • Genomföra och förmedla säljstrategier
  • Genomföra och förmedla standards och koncept
  • Inköp
  • Budget och uppföljning av resultat och nyckeltal

Home-avdelningen
Avdelning Home hjälper, vägleder och säljer de hushållsprodukter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna vitvaror, småel och kök. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna, enkelt och utan krångel. En positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att kunden ska återkomma till just Elgiganten nästa gång.
Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Det krävs också 3 års erfarenhet av en roll där du provat på att leda andra, arbetat med personlig uppföljning och medverkat vid rekrytering, introduktion, svåra samtal och medarbetarsamtal.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. .

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

C
C

Förskollärare och lärare till olika skolformer

Clockwork Skolbemanning & Rekrytering

Eskilstuna, SÖD
4 dagar sedan
Eskilstuna, SÖD
4 dagar sedan
Clockwork Skolbemanning & Rekrytering
Om oss
Clockwork Skolbemanning & Rekrytering är företaget med mångårig erfarenhet av skolverksamhet. Vi bistår huvudmän och skolledare över hela landet med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till högskola. Vi arbetar mot samtliga skolformer och kan genom goda samarbeten och relationer skapa utrymme för det som vi tycker är viktigt – att du som skolledare och pedagog får vara elevernas främsta resurs för inlärning.
Vi har själva varit verksamma inom skolan i olika roller och har således en djup förståelse och insikt i uppdraget- så när ni samarbetar med oss, får ni all vår kompetens på köpet!
För dig som söker nya utmaningar, har vi stora nätverk. För dig som söker personal eller annat stöd, erbjuder vi skräddarsydda lösningar.
Alla våra konsulter erbjuds gemensamma aktiviteter samt stöd av legitimerade lärare. Vi är självklart auktoriserade och ISO-certifierade.
Vill du bli en av oss?
Registrera en jobbevakning via www.pedagogjobb.nu eller besök vår hemsida för mer information om hur vi arbetar och vad vi erbjuder www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag, och längden kan skilja sig åt – allt från någon vecka till en termin eller ett läsår. Att arbeta hos oss innebär att du antingen kan arbeta på uppdrag som konsult, eller bli presenterad för de samarbetsskolor som vi rekryterar åt. Vi kan med andra ord vidga dina chanser att hitta rätt tjänst på rätt förskola eller skola!
Din profil
Du är utbildad/legitimerad förskollärare, grundskollärare, ämneslärare eller har annan relevant utbildning/erfarenhet. Du har elevernas lärande i fokus och arbetar för att de ska nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling. Har du ytterligare behörigheter eller erfarenhet av att arbeta med barn eller ungdomar är det positivt.
Du är varmt välkommen med din ansökan. Vi intervjuar löpande och tillsättning kan ske omgående.
Sök tjänsten via: www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb
Besök oss gärna på:?
www.pedagogjobb.nu
Facebook.com/skolbemanning?
Instagram @skolbemanning
C
C

Ämneslärarstudent som vill arbeta extra under studietiden

Clockwork Skolbemanning & Rekrytering

Eskilstuna, SÖD
4 dagar sedan
Eskilstuna, SÖD
4 dagar sedan
Clockwork Skolbemanning & Rekrytering
Om oss
Clockwork Skolbemanning & Rekrytering är företaget med mångårig erfarenhet av skolverksamhet. Vi bistår huvudmän och skolledare över hela landet med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till högskola. Vi arbetar mot samtliga skolformer och kan genom goda samarbeten och relationer skapa utrymme för det som vi tycker är viktigt – att du som skolledare och pedagog får vara elevernas främsta resurs för inlärning.
Vi har själva varit verksamma inom skolan i olika roller och har således en djup förståelse och insikt i uppdraget- så när ni samarbetar med oss, får ni all vår kompetens på köpet!
För dig som söker nya utmaningar, har vi stora nätverk. För dig som söker personal eller annat stöd, erbjuder vi skräddarsydda lösningar.
Alla våra konsulter erbjuds ”lön varje fredag”, gemensamma aktiviteter samt stöd av legitimerade lärare. Vi är självklart auktoriserade och ISO-certifierade.
Vill du bli en av oss?
Registrera en jobbevakning via www.pedagogjobb.nu eller besök vår hemsida för mer information om hur vi arbetar och vad vi erbjuder www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Som ämneslärarstudent med inriktning högstadiet, gymnasiet eller komvux kommer du att arbeta på vikariat inom någon av dessa skolverksamheter. Längden på vikariaten kan skilja sig åt, från några veckor, till en termin eller läsår. Det handlar i regel om att täcka upp för ordinarie lärare, ibland med överlämnad planering för undervisningen och ibland där du behöver planera undervisningen själv.
Vårt område sträcker sig över hela Mälardalen, men vi finns även på fler orter. Som lärare på Clockwork har du möjlighet att utvidga ditt nätverk och få erfarenhet från flera olika verksamheter. Vem vet! Någon av dessa arbetsplatser kanske är din framtida arbetsgivare när du är klar med dina studier om du visar framfötterna under den tid du vikarierar.
Din profil
Du läser till ämneslärare och ser fördelarna med att vara ute och arbeta inom den pedagogiska världen parallellt med dina lärarstudier. Du som söker är flexibel, driven och vill hela tiden utvecklas för att lära dig nya saker som du kan ha användning av i ditt framtida yrke. Elevernas lärande är i fokus och du arbetar på ett kreativt sätt för att skapa meningsfulla och begripliga sammanhang. Du har lätt att anpassa dig och din undervisning utefter barn, ungdomar och elever med olika förutsättningar och bakgrunder.
För att hinna med att vikariera i skolan vid sidan av dina lärarstudier, är det viktigt att du är välplanerad och strukturerad som person, men även att du är ansvarsfull och ordningsam.
Är du lärarstudenten som vill ha ett meriterande extrajobb som gör dig attraktiv för rektorer när du är klar med dina lärarstudier?
Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan. Vi intervjuar löpande och tillsättning kan ske omgående. Sök via: www.clockworkpersonal.se/for-jobbsokande/
Följ oss:
www.linkedin.com/company/clockwork-skolbemanning
www.facebook.com/skolbemanning
www.pedagogjobb.nu
A
A

Testanalytiker på deltid till Werlabs

Academic Work

Eskilstuna, SÖD
5 dagar sedan
Eskilstuna, SÖD
5 dagar sedan

Om du under rådande Coronasituation vill göra skillnad och samhällsnytta så kan detta vara din möjlighet. Företaget Werlabs hjälper nu olika företag med att genomföra Antigen-test av Covid-19. Nu behöver de Biomedicinska Analytiker (BMA)/labbingenjörer på deltid till en kund i Eskilstuna, med start omgående. Uppgiften är att analysera proverna för att avgöra huruvida medarbetarna på kundföretaget är smittbärare eller ej. Detta för att hjälpa Werlabs kunder att återgå till arbetet på ett säkert sätt. Personerna som testas ska inte ha något symptom vid testtillfället.

Om tjänsten

Werlabs grundades i Stockholm 2013 och erbjuder idag en mangd olika halsokontroller till manniskor som proaktivt vill följa, förstå och förbättra sin hälsa. Werlabs har nu ställt om sin verksamhet till att även fokusera på tester av Covid-19 och ska nu hjälpa ett företag i Eskilstuna med Antigen-testning av Covid 19 för deras personal. Testningen kommer utföras två dagar i veckan i syfte att säkerställa att kundens medarbetare inte bär på smittan och tar med den in till kontoret.

Testet utförs av sköterskor på plats genom topsning. Därefter ska testet analyseras av dig som BMA/labbingenjör. När detta är klart ska svaret registreras i systemet som heter Comachi. Arbetstiden kommer vara förlagd måndagar 22.15-00.30 och tisdagar 8.00-17, men andra arbetstider kan förekomma. Du kommer att få en gedigen utbildning och introduktion av Werlabs innan uppdragets start för att säkerställa en säker arbetsmiljö och ge dig rätt förutsättningar för att klara arbetsuppgifterna.

Du erbjuds:

  • En möjlighet att hjälpa dina medmänniskor i en tid när det behövs som mest
  • En möjlighet att skaffa dig värdefull erfarenhet inom ditt studieområde
  • Ett flexibelt arbete vid sidan av dina studier

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Förbereda testet för analys samt genomföra analysen. Analysen är enkel, men behöver göras på en given tidpunkt för att den ska kunna utläsas korrekt vilket gör att din noggrannhet är av största vikt
  • Registrera resultatet i systemet Comachi

Vi söker dig som

  • Studerar Biomedicinsk analytiker, labbingenjör eller annan utbildning där du fått erfarenhet av att hantera pipett. Vi tror att du studerat minst 1,5 år och gärna genomfört praktik
  • Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal samt skrift, då båda språken används i tjänsten
  • Har möjlighet starta uppdraget omgående
  • Har varit symptomfri i två veckor

Som person är du:

  • Noggrann
  • Flexibel
  • Ansvarstagande
  • Serviceinriktad

Övrig information:

  • Start: Omgående
  • Omfattning: 2 dagar i veckan, mån 22:15-00:30 och tis 8-17:00
  • Placering: Hos Werlabs kund i Eskilstuna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Werlabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Information om företaget

Werlabs grundades i Stockholm 2013 av allmanlakaren Rickard Lagerqvist efter att han konstaterat att manga av de folksjukdomar som han dagligen behandlade sina patienter for hade kunnat forebyggas. Manga patienter var alltsa sjuka, helt i onodan! Ett blodprov hade daremot tidigt kunnat visa om dessa patienter befunnit sig i en riskzon for att drabbas av livsstilssjukdomar. Idag erbjuder vi en mangd olika halsokontroller till manniskor som proaktivt vill folja, forsta och forbattra sin halsa. Du kan valja att gora din halsokontroll pa over 140 olika provtagningsstallen, fran Umeå i norr till Malmo i soder.

D
D

VD till en av Sveriges största däckkedjor

Däckteam i Sverige AB

6 dagar sedan
6 dagar sedan

VD

Vi söker en VD till Däckteam i Sverige AB

Däckteam i Sverige AB är en av Sveriges största däckkedjor med 150 verkstäder runt om i landet. Däckteam ägs av dess medlemmar och har en tydlig organisation i hela ledet. Vi strävar efter att växa och eftersöker nu en VD som kan fortsätta driva denna utveckling då vår nuvarande VD kommer att sluta.

Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla och driva organisationer.
Du har erfarenhet av strategiskt försäljnings- och inköpsarbetearbete med såväl medlemmar som leverantörer. Du behöver därför ha en god förmåga att analysera trender och utveckling i branschen. Vidare har du erfarenhet från att leda en diversifierad och konkurrensutsatt verksamhet som ytterst drivs baserat på medlemmarnas intressen. Vi uppskattar att du har erfarenhet av branschen och förståelse för de utmaningar som uppstår hos medlemmar, prospects och leverantörer.
Som person är du ambitiös och driven med en passion för tillväxt. Du har modet att tänka nytt och motiveras av utmaningen att utveckla och underhålla goda relationer med såväl medlemmar, leverantörer som övriga intressenter.
Vidare är du en god ledare av personal, med förmåga att ta ansvar för helheten och du är skicklig på att kommunicera såväl muntligen som skriftligen.

 

Erfarenhet:

  • Gedigen branscherfarenhet är meriterande
  • Erfarenhet som chef/ledare
  • Erfarenhet av att leda verksamheter, varav ledarskap för medlemsstyrda och/eller inköpsorganisationer betraktas som ett plus
  • Erfarenhet av att driva strategiskt, taktiskt och operativt förändringsarbete

 

Personliga egenskaper:

  • Stark egen drivkraft och målfokuserad
  • Passion för tillväxt
  • Vilja att utveckla Däckteams verksamhet och personal
  • Mod att tänka nytt och vara kreativ för att utveckla Däckteams relationer med medlemmar (nuvarande och kommande) och leverantörer
  • Drivs av att leverera goda resultat med hög kvalitét
  • Kommunikativ, Förmågan att vara en tydlig kommunikatör och representera Däckteam inom branschen och i stort.
  • Förmåga att ta ansvar för helheten

 

 

Förväntade resultat/fokusområden framåt:

  • Ökad tillväxt (medlemmar, volymer)
  • Fortsatt nära samarbete med leverantörerna
  • Nöjda medlemmar
  • God kostnadskontroll
  • Effektiv verksamhet
  • Engagerad personal
  • Utveckla konceptet och affärsmodellen

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid.

Organisatoriskt kommer du att vara underställd styrelsen och delta på regelbundna styrelsemöten. I dagsläget innebär tjänsten personalansvar för de fyra personer som är anställda på Däckteam i Sverige AB.
Huvudkontoret ligger i dagsläget i Malmö, men det är inget krav att VD utgår därifrån.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta styrelseordförande Markus Eriksson.

Välkommen med din ansökan via mail senast 30/4.

 

Kontaktpersoner

Markus Eriksson

Styrelseordförande Däckteam i Sverige AB

0703-482177

markus@gekodack.se

F
F

Bilplåtslagare

Fiks Group AB

5 dagar sedan
5 dagar sedan

Om tjänsten

Vad söker vi?

Bilplåtslagare till kund i Eskilstuna som kommer att arbeta med skadereparationer. Arbetet kommer att innefatta allt från enkla reparationer till lite mer avancerade strukturskador och måttriktning av olika slags karosseriskador.

Din profil

Vem är du?

Som person är du självgående och ser alltid kundens behov som en självklar utgångspunkt. Du är social, positiv och uthållig och gör det som krävs för att varje kund ska bli nöjd.

Vad kan du?

Du har några års dokumenterad erfarenhet som bilplåtslagare och plåtslagarutbildning. Körkort B är ett krav.

 

Om verksamheten

Fiks Group AB erbjuder inhyrning av personal under korta eller längre perioder.
Fiks skall upplevas som en naturlig samarbetspartner i Mälardalen när behov av personal uppstår.
Genom en nära relation mellan företag och personal arbetar vi tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Vi vill skapa nöjda kunder och nöjd personal.

Vi rekryterar kompetent personal, utvecklar och bemannar kundens verksamhet.
Vår snabbhet och kompetens är vår styrka och er möjlighet.

Fiks Group är ett auktoriserat bemanningsföretag i ALMEGA.

F
F

Betongarbetare

Fiks Group AB

Kvicksund
1 dag sedan
Kvicksund
1 dag sedan

Om tjänsten

Vad söker vi? Snickare/formbyggare till kund i Mälardalen. Arbetsuppgifterna består bland annat av armering, gjutning och formning.

Din profil

Vem är du? Vi ser att du har erfarenhet av arbete som betongare /armerare. Meriterande är om du har yrkesbevis och körkort. Vi ser gärna att du behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du självgående och ser alltid kundens behov som en självklar utgångspunkt. Du är social, positiv och uthållig och gör det som krävs för att varje kund ska bli nöjd.

B-körkort är ett krav.

Traverskort.

Om verksamheten

Fiks Group AB erbjuder inhyrning av personal under korta eller längre perioder.
Fiks skall upplevas som en naturlig samarbetspartner i Mälardalen när behov av personal uppstår.
Genom en nära relation mellan företag och personal arbetar vi tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Vi vill skapa nöjda kunder och nöjd personal.

Vi rekryterar kompetent personal, utvecklar och bemannar kundens verksamhet.
Vår snabbhet och kompetens är vår styrka och er möjlighet.

Fiks Group är ett auktoriserat bemanningsföretag i ALMEGA.

Vi har funnits sedan 1997 i Eskilstuna men finns nu i hela Mälardalen. Vi bemannar lager, industri samt tillverkningsbranschen.

F
F

Billackerare

Fiks Group AB

5 dagar sedan
5 dagar sedan

Om tjänsten

Vad söker vi?

Billackerare till kund i Eskilstuna som kommer att arbeta med lackera bilar samt skadereparationer. Arbetet kommer att innefatta allt från enkla reparationer till lite mer avancerade karosseriskador.

Din profil

Vem är du?

Som person är du självgående och ser alltid kundens behov som en självklar utgångspunkt. Du är social, positiv och uthållig och gör det som krävs för att varje kund ska bli nöjd.

Vad kan du? Du har några års dokumenterad erfarenhet som billackerare. Körkort B är ett krav.

Om verksamheten

Fiks Group AB erbjuder inhyrning av personal under korta eller längre perioder.
Fiks skall upplevas som en naturlig samarbetspartner i Mälardalen när behov av personal uppstår.
Genom en nära relation mellan företag och personal arbetar vi tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Vi vill skapa nöjda kunder och nöjd personal.

Vi rekryterar kompetent personal, utvecklar och bemannar kundens verksamhet.
Vår snabbhet och kompetens är vår styrka och er möjlighet.

Fiks Group är ett auktoriserat bemanningsföretag i ALMEGA.

Vi har funnits sedan 1997 i Eskilstuna men finns nu i hela Mälardalen. Vi bemannar lager, industri samt tillverkningsbranschen.

F
F

Fastighetstekniker (Inre samt yttre skötsel i Gottsunda, Uppsala)

Fiks Group AB

1 dag sedan
1 dag sedan

Om tjänsten

Uppdraget gäller i Gottsunda, Uppsala.

Ansvara för att förebyggande och felavhjälpande underhåll görs efter rondering eller felanmälan från hyresgäst. Upprätthålla god kontakt med hyresgästerna i sitt område.

  • Utföra fastlagd schema för rondering
  • Hantera inkommande felanmälningar av hyresgäster
  • Se till att hyresgästerna är nöjda
  • Funktionskontroll i samband med inflyttning
  • Lyssna och informera hyresgästerna kring lagar samt regler
  • 6 månaders provanställning

Arbetslivserfarenhet

  • Gymnasium eller motsvarande kunskap
  • Körkort B
  • Erfarenhet av fastighetsskötsel eller dylikt
  • Kompetens att utföra enklare arbeten inom fastighetsunderhåll
  • Självgående, kvalitetsmedveten, stabil, serviceinriktad, samarbetsförmåga

Om verksamheten

Fiks Group AB erbjuder bemanning och rekrytering till våra kunder och samarbetspartners. Fiks skall upplevas som en naturlig medarbetare när behov av personal uppstår. Genom en nära relation mellan företag och personal arbetar vi tillsammans för att nå alla uppsatta mål. Vi vill skapa nöjda kunder och nöjd personal.

Vi rekryterar kompetent personal, utvecklar och bemannar kundens verksamhet. Vår snabbhet och kompetens är vår styrka och er möjlighet.

Fiks Group är ett auktoriserat bemanningsföretag i ALMEGA.

Vi har funnits sedan 1997 i Eskilstuna men bemannar och rekryterar vart än behovet i Sverige uppstår. Vi bemannar lager-, industri- samt tillverkningsbranschen, till detta utför vi även rekrytering åt handel- och restaurangbranschen.

S
S

Marketing Manager Sweden - Maternity Cover

Siteimprove

9 dagar sedan
9 dagar sedan

Marketing Manager Sweden (maternity cover)

Siteimprove is looking for a bright and energetic team player to join our Swedish team, based in our Stockholm office. As Marketing Manager, you will be responsible for ensuring the ongoing success and brand awareness of Siteimprove in Sweden.

This is a fast-paced, high-growth culture so you need to be a self-starter with strong initiative and drive. You will report directly to the Country Sales Manager and work closely with the Global Marketing team, based in Copenhagen, and Marketing Managers in other regions.

What the Role is About As a member of the Swedish team at Siteimprove, you will play a pivotal role in lead generation and ensuring that potential customers know who Siteimprove is and what we do, hence ensuring we are positioned as the number one digital management tools solution provider in Sweden. 

The position is a maternity cover lasting minimum 12 months

You will:

  • Create local go to market strategy and plan in collaboration with the local sales and customer success teams

  • Design and execute Swedish marketing initiatives, from sales campaigns to lead generation (including ABM), across all online and offline marketing channels

  • Generate, nurture, and track leads strategically and analytically

  • Drive local customer advocacy and customer campaigns.

  • Plan, conceptualize and execute local events, webinars, sponsored tradeshows events for Sweden working closely with stakeholders.

  • Work closely with Group Marketing & Communications, Global Product Marketing based out of Copenhagen, to localize campaigns and materials

  • Produce Swedish content (Case Studies, newsletters, eBooks, blogs, etc.)

  • Own country marketing budget & track marketing expenses


What We Require of You
  • 3+ years working in a marketing, lead generation or sales enablement role within a B2B SaaS company and adept at qualifying and nurturing leads
  • Relevant education i.e. a Bachelor Degree, a Master Degree or any equivalent combination of experience and training that provides the required knowledge, skills and abilities.

  •  Experience in campaign management, planning and handling online & offline events

  • Experience with online marketing (webinars, content marketing, social/Google ads, email nurturing), event planning, social media, and online business models

  • Excellent time management, organizational, and planning skills

  • Resourceful with a ‘make-things-happen’ attitude.

  • Strong collaboration and team building skills. 

  • Native Swedish speaker, with excellent written and communication skills + fluency in English.

What We'll Love About You

  • Experience with field and digital marketing in the IT industry, preferably with a software company.

  • Experience with online marketing, event planning, social media and online business models.

  • Excellent time management, organizational and planning skills.

  • Familiar with SalesForce and Pardot (or similar marketing campaign management and sales systems like Hubspot/Marketo/Eloqua) for campaign execution and lead and customer management

What You Need to Know About Team Sweden
You’ll be joining a highly skilled team of Siteimprovers who are incredibly passionate about what they do and are characterized by their commitment to working as a team and an ever-present customer focus. We are a small, social and tight-knit team and we can’t wait for you to join us!

What We Hope You’ll Love About Siteimprove

1. Great and Inspiring Company Culture. Read more about the Siteimprovers and our inclusive, people-centric culture in this section here: https://careers.siteimprove.com/culture/
2. Corporate Social Responsibility. Siteimprove is a global thought leader within the field of digital inclusion and we proudly give back to the community locally as well as globally.
3. Internal Training Team. We prioritize your personal development and have clear Customer Success Career Path model.
4. Outstanding Office Location. The Swedish office is in Vasagatan – as central as it gets. Our global HQ is located in the heart of Copenhagen in a beautiful building sometimes referred to as “the Palace” by our employees.
5. We offer Preventive health care benefits (“Friskvård”), Healthcare insurance and pension scheme as well as company paid phone, internet and laptop.

What You May Already Know About Siteimprove

Siteimprove is a Danish-founded multinational company with 600 employees worldwide. In addition to our headquarters in Copenhagen, we have offices in 12 other locations worldwide and our more than 7,000 customers are spread across North America, Europe, and Asia-Pacific.
How You Apply

Click on the ‘Apply Now’ button to submit your application in English preferably. If you have any questions regarding the job, feel free to contact Talent Acquisition Specialist, Mark Selch Petersen, msp@siteimprove.com.  We review applications on a continuous basis, so the sooner you apply, the better.
Siteimprove is a global corporation and has developed data practices designed to assure your personally-identifiable information is appropriately protected. Please note that personal information may be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in accordance with our Privacy Policy at Siteimprove.com/privacy

Typ av jobb

Heltid

Skickad

Idag

Beskrivning

Som Avdelningschef kommer du att leda och utveckla många människor. Dina beslut kommer direkt att påverka varuhusets arbetssätt och resultat. Du har fullt kund- personal- och resultatansvar för din avdelning och samarbetar tätt tillsammans med övriga avdelningschefer och säljledare. Avdelningschefen ingår i varuhusets ledningsgrupp där du har ett helhetsperspektiv för såväl avdelningen som hela varuhuset.

Ansvar för att leda och utveckla andra
Din framgång speglas av hur du utvecklar gruppen och medarbetarnas personliga framgång. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier. Coachar och utvecklar säljledare och säljare samt ansvarar för rekrytering och personalplanering.

För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Avdelningschef” under namnet Avdelningsledare. Som Avdelningsledare har du en teamleader-roll och det är ditt ansvar att leda din grupp mot uppsatta mål. Avdelningschefen skapar ett vinnande ledarteam med avdelningens säljledare. Tillsammans motiverar, coachar och utbildar ni medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i gruppen. Du har lätt för att kommunicera, delegera och en vilja att utveckla dina medarbetare.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Det är Avdelningschefens ansvar att avdelningen drivs effektivt. Vår effektivitet är den faktiska anledningen till att vi kan erbjuda det största utbudet av produkter och tjänster till låga priser, samtidigt som vi aldrig gör avkall på kundens upplevelse. Du har enkelt för att fatta beslut, planera och genomföra, se samband och att arbeta metodiskt.

Resultatansvar
Avdelningschefen ansvarar även för avdelningens ekonomiska resultat. Du behöver ha god förståelse för försäljningsmekanismer och säljmetodik ansvarar för avdelningens budget, inköp, kampanjer försäljning och uppföljning. Avdelningschefen är också ansvarig för din avdelnings varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Allt för att göra varuhuset till kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Avdelningschefen ansvarar för

  • Avdelningens köpupplevelse och kundrelationer
  • Avdelningens personal och arbetsmiljö
  • Hur avdelningen leds, drivs och fungerar
  • Varuexponering, inköp och försäljning
  • Avdelningens ekonomiska resultat

Avdelningschefens arbetsuppgifter

  • Leda och utveckla avdelningens olika team, ledare och medarbetare
  • Anställa och bemanna effektivt
  • Genomföra och förmedla säljstrategier
  • Genomföra och förmedla standards och koncept
  • Inköp
  • Budget och uppföljning av resultat och nyckeltal

Home-avdelningen
Avdelning Home hjälper, vägleder och säljer de hushållsprodukter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna vitvaror, småel och kök. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna, enkelt och utan krångel. En positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att kunden ska återkomma till just Elgiganten nästa gång.

Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Det krävs också 3 års erfarenhet av en roll där du provat på att leda andra, arbetat med personlig uppföljning och medverkat vid rekrytering, introduktion, svåra samtal och medarbetarsamtal.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. .

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.


Om företaget

E
E
E
E

Elgiganten AB

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. År 2018 utsågs Elgiganten till "Årets Butikskedja" vid handelsgalan Retail Awards som arrangeras av Svensk Handel och nu senast under september år 2020 utsågs Elgiganten till Årets Arbetsgivare. Detta är vi mycket stolta över då kunden och medarbetaren är vårt absoluta huvudfokus. Elgiganten etablerades i Sverige år 1994 och har idag närmare 3 400 anställda och 174 varuhus och butiker. Med butiker avses våra Elgiganten Phone House butiker som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elgiganten ingår i Elkjop-koncernen som ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Elkjop-koncernen är i sin tur ett av Nordens största detaljhandelsföretag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37.3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11 000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107 000 m² stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Företagets storlek

2 500 till 4 999 anställda

Grundades

1994