Vill du jobba på ett bolag som alltid strävar efter att ligga i framkant och utvecklar egen teknologi?
Vi söker nu en Programmatic Specialisttill vårt programmatiska team i Göteborg, där du tillsammans med dinakollegor kommer att arbeta med vårt programmatiska erbjudande. Dina arbetsuppgifteroch främsta ansvarsområden består i allt från strategi och upplägg, till hantering och optimering, samt efterföljande rapportering och rekommendationer av programmatiska kampanjer.
Som Programmatic Specialist förväntas du bygga goda relationer med våra systerbyråer och annonsörer, alltid agera serviceinriktat och vara en instrumentell del i de olika kundteamen kopplat till programmatiska köp. Du rapporterar till Head of Programmatic som ett av de team som ingår i den programmatiska avdelningen. Totalt är vi 18 personer.
Dina ansvarsområden
I rollen som Programmatic Specialist förväntas du bidra i arbetet med den programmatiska strategin och plan som du sedan exekverar, allt från teknisk kapacitet till kontextuella möjligheter, samt ta fram relevanta rekommendationer och estimat för olika typer av kampanjer. Du kommer även att arbeta datadrivet med optimering av kampanjer och hantering av målgrupper i vår egenutvecklade DMP samt AI-plattform. Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen. Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet, en passion för digital marknadsföring och en stark analytisk och teknisk fallenhet. Viktigt är också förmågan att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar samt vilja och intresse att lära dig nya system. Du arbetar flexibelt, noggrant, med hög ansvarskänsla och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet inom:
·Digital annonsering, inklusive det digitala medielandskapet
·DSP/SSP
·Ad Ops eller Campaign Management
·HTML /Javascript
·Har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
·Har affärsmässig och ekonomisk förståelse
På GroupM uppskattar vi motiverade medarbetare som är utvecklingsorienterade, pålitliga, har god kommunikativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas med din leverans tycker du om att arbeta såväl operativt som att lyfta blicken och se helheten. På GroupM arbetar vi i team och har många kontaktytor mellan affärsområden och vi ser därför en god samarbetsförmåga som en nyckel till en lyckad leverans.
Vi erbjuder dig
Ett familjärt och värderingsstyrt företag som är en del av WPP, en stor internationell koncern, och vi arbetar för att kombinera det bästa av dessa två världar. Du erbjuds att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken på en stimulerande och utvecklande arbetsplats med hög trivselfaktor. Du kommer att sitta i centrala lokaler i stan tillsammans med inspirerande kollegor från olika bakgrunder med olika erfarenheter.
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar, finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba hos oss. Vi erbjuder såväl personlig utveckling som daglig kompetensutveckling samt att du har stor delaktighet och möjlighet att vara med och påverka ditt arbete.
Vi har en familjär anda med korta beslutsvägar och närhet mellan ledning och medarbetare och har stort fokus på att ständigt utveckla våra ledare. Vidare erbjuder vi konferenser, inspirationsseminarier och andra gemensamma aktiviteter för våra medarbetare. Vi har även ett marknadsmässigt hälsoerbjudande tillsammans med ett flertal andra attraktiva personalförmåner.
Hos oss får du möjligheten att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken, tillsammans med ett team som brinner för digital marknadsföring, och med marknadsledande teknologier. Du kommer att sitta i centrala lokaler på Birger Jarlsgatan med inspirerande kollegor från olika bakgrunder, som tillsammans driver digital marknadsföring till nästa nivå genom innovation och gediget arbete. Vidare finns stora möjligheter för personlig utveckling och karriärsutveckling inom GroupM Sverige, såväl som inom vårt globala nätverk.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering i lokaler centralt på Södra Hamngatan i Göteborg.
Är du intresserad?
GroupM är en arbetsplats där vi värderar kompetens och erfarenhet för given roll. Vi strävar efter en mångfald när det kommer till såväl kön som bakgrund och personlighet.
Välkommen att skicka in din ansökan och ditt personliga brev, som du registrerar via knappen "Ansök nu" på denna sida. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofia Larsson, Head of Programamtic.
Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Om GroupM
GroupM är en av Sveriges största mediebyrågrupper och består av Mediacom, Mindshare, Wavemaker och Quisma. Vi är drygt 300 medarbetare som arbetar med kommunikation, mediestrategier, data management, content, konceptutveckling, programmering och business science. Bolaget ingår i den globala koncernen WPP med 130 000 anställda 112 länder. GroupM är en värderingsstyrd organisation som arbetar för att inspirera människor och organisationer till att lära och växa.
Vill du jobba på ett bolag som alltid strävar efter att ligga i framkant och utvecklar egen teknologi?
Vi söker nu en Programmatic Specialist till vårt programmatiska team i Göteborg, där du tillsammans med dina kollegor kommer att arbeta med vårt programmatiska erbjudande. Dina arbetsuppgifter och främsta ansvarsområden består i allt från strategi och upplägg, till hantering och optimering, samt efterföljande rapportering och rekommendationer av programmatiska kampanjer.
Som Programmatic Specialist förväntas du bygga goda relationer med våra systerbyråer och annonsörer, alltid agera serviceinriktat och vara en instrumentell del i de olika kundteamen kopplat till programmatiska köp. Du rapporterar till Head of Programmatic som ett av de team som ingår i den programmatiska avdelningen. Totalt är vi 18 personer.
Dina ansvarsområden
I rollen som Programmatic Specialist förväntas du bidra i arbetet med den programmatiska strategin och plan som du sedan exekverar, allt från teknisk kapacitet till kontextuella möjligheter, samt ta fram relevanta rekommendationer och estimat för olika typer av kampanjer. Du kommer även att arbeta datadrivet med optimering av kampanjer och hantering av målgrupper i vår egenutvecklade DMP samt AI-plattform. Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen. Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet, en passion för digital marknadsföring och en stark analytisk och teknisk fallenhet. Viktigt är också förmågan att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar samt vilja och intresse att lära dig nya system. Du arbetar flexibelt, noggrant, med hög ansvarskänsla och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet inom:
· Digital annonsering, inklusive det digitala medielandskapet
· DSP/SSP
· Ad Ops eller Campaign Management
· HTML /Javascript
· Har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
· Har affärsmässig och ekonomisk förståelse
På GroupM uppskattar vi motiverade medarbetare som är utvecklingsorienterade, pålitliga, har god kommunikativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas med din leverans tycker du om att arbeta såväl operativt som att lyfta blicken och se helheten. På GroupM arbetar vi i team och har många kontaktytor mellan affärsområden och vi ser därför en god samarbetsförmåga som en nyckel till en lyckad leverans.
Vi erbjuder dig
Ett familjärt och värderingsstyrt företag som är en del av WPP, en stor internationell koncern, och vi arbetar för att kombinera det bästa av dessa två världar. Du erbjuds att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken på en stimulerande och utvecklande arbetsplats med hög trivselfaktor. Du kommer att sitta i centrala lokaler i stan tillsammans med inspirerande kollegor från olika bakgrunder med olika erfarenheter.
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar, finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba hos oss. Vi erbjuder såväl personlig utveckling som daglig kompetensutveckling samt att du har stor delaktighet och möjlighet att vara med och påverka ditt arbete.
Vi har en familjär anda med korta beslutsvägar och närhet mellan ledning och medarbetare och har stort fokus på att ständigt utveckla våra ledare. Vidare erbjuder vi konferenser, inspirationsseminarier och andra gemensamma aktiviteter för våra medarbetare. Vi har även ett marknadsmässigt hälsoerbjudande tillsammans med ett flertal andra attraktiva personalförmåner.
Hos oss får du möjligheten att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken, tillsammans med ett team som brinner för digital marknadsföring, och med marknadsledande teknologier. Du kommer att sitta i centrala lokaler på Birger Jarlsgatan med inspirerande kollegor från olika bakgrunder, som tillsammans driver digital marknadsföring till nästa nivå genom innovation och gediget arbete. Vidare finns stora möjligheter för personlig utveckling och karriärsutveckling inom GroupM Sverige, såväl som inom vårt globala nätverk.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering i lokaler centralt på Södra Hamngatan i Göteborg.
Är du intresserad?
GroupM är en arbetsplats där vi värderar kompetens och erfarenhet för given roll. Vi strävar efter en mångfald när det kommer till såväl kön som bakgrund och personlighet.
Välkommen att skicka in din ansökan och ditt personliga brev, som du registrerar via knappen "Ansök nu" på denna sida. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofia Larsson, Head of Programamtic.
Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Om GroupM
GroupM är en av Sveriges största mediebyrågrupper och består av Mediacom, Mindshare, Wavemaker och Quisma. Vi är drygt 300 medarbetare som arbetar med kommunikation, mediestrategier, data management, content, konceptutveckling, programmering och business science. Bolaget ingår i den globala koncernen WPP med 130 000 anställda 112 länder. GroupM är en värderingsstyrd organisation som arbetar för att inspirera människor och organisationer till att lära och växa.
Vill du arbeta med den senaste tekniken inom digital marknadsföring för några av Sveriges största annonsörer? Har du ett öga för detaljer, gillar siffror och är kunddriven? Har du ett brinnande intresse att lära dig ny teknik?
Vi söker nu en Ad Tech Specialist som kommer arbeta med några av våra mest ambitiösa kunder som ligger i framkant när det kommer till datadriven marknadsföring.
Arbetsuppgifter
Som Ad Tech Specialist ansvarar du för att alla led i kampanjuppsättningar sköts enligt ett och samma regelverk. Du kommer i perioder att sitta ute hos kund, varför samarbetsförmåga och förmåga att vårda relationer är viktiga egenskaper för att trivas i rollen. I arbetet ingår också att delta i och samordna uppföljningsmöten både med kund och interna team.
Kvalifikationer
Ansökan och tjänst
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Övrigt
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar så finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba här:
Om GroupM
GroupMär en av Sveriges största mediebyrågrupper och består avWavemaker, Mediacom, Mindshare och Quisma.GroupM:s främsta mål är att skapa fördelar för våra kunder via samarbeten med gruppens byråer. Det gör vi bland annat genom skalfördelar inom trading, teknik och data. Vi är en del av WPP som är en av världens största koncerner inom marknadskommunikation med över 190 000 medarbetare på global basis. GroupM Sverige har cirka 320 medarbetare i Stockholm och Göteborg.
Vill du arbeta med den senaste tekniken inom digital marknadsföring för några av Sveriges största annonsörer? Har du ett öga för detaljer, gillar siffror och är kunddriven? Har du ett brinnande intresse att lära dig ny teknik?
Vi söker nu en Ad Tech Specialist som kommer arbeta med några av våra mest ambitiösa kunder som ligger i framkant när det kommer till datadriven marknadsföring. Vi på GroupM vill tänja på gränserna för vad som är möjligt att åstadkomma inom marknadsföring med hjälp av teknik och mjukvara. Vi utvecklar kontinuerligt en mängd nya initiativ och produkter, vilket gör att vår Ad tech avdelning ligger i framkant i utvecklingen inom digital marknadsföring.
GroupM Digital, där Ad tech ingår, består av totalt 50 personer med specialistkompetens inom annonsteknologi och datadrivna medier som sök, social och programmatic.
Om rollen
Som Ad Tech Specialist kommer du att få arbeta med en rad olika kunder där du som navet i det digitala hjulet ansvarar för att kundernas digitala kampanjer fungerar och levererar. Du kommer att arbeta i de annonshanteringssystem som används av respektive kund där du ansvarar för att alla led i kampanjuppsättningar sköts enligt ett och samma regelverk. Du kommer även hantera annonsmaterial, arbeta med teknisk felsökning och agera knutpunkt mellan våra byråer och specialistteam inom Programmatic och Social.
Vem är du?
Vi söker dig som är engagerad, utvecklingsorienterad, har ett intresse för digital marknadsföring och sätter kunden i fokus. Du har ett stort intresse för tech och har vana av att sitta i olika system. Vi tror att du har ett eller ett par års relevant arbetslivserfarenhet inom digital kampanjhantering och inte är rädd för framtidens teknik.
Utöver detta är det fördelaktigt om du har:
Ansökan och tjänst
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Kontakt
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta
oscar.larsson@groupm.com
, Managing Director GroupM Digital Services. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via epost.
Om GroupM
GroupM är en av Sveriges största mediebyrågrupper och består av Wavemaker, Mediacom, Mindshare och Quisma. GroupM:s främsta mål är att skapa fördelar för våra kunder via samarbeten med gruppens byråer. Det gör vi bland annat genom skalfördelar inom trading, teknik och data. Vi är en del av WPP som är en av världens största koncerner inom marknadskommunikation med över 190 000 medarbetare på global basis. GroupM Sverige har cirka 320 medarbetare i Stockholm och Göteborg.
Vill du jobba på ett bolag som alltid strävar efter att ligga i framkant och utvecklar egen teknologi?
Vi söker nu en Programmatic Specialist till vårt programmatiska team i Göteborg, där du tillsammans med dina kollegor kommer att arbeta med vårt programmatiska erbjudande. Dina arbetsuppgifter och främsta ansvarsområden består i allt från strategi och upplägg, till hantering och optimering, samt efterföljande rapportering och rekommendationer av programmatiska kampanjer.
Som Programmatic Specialist förväntas du bygga goda relationer med våra systerbyråer och annonsörer, alltid agera serviceinriktat och vara en instrumentell del i de olika kundteamen kopplat till programmatiska köp. Du rapporterar till Head of Programmatic som ett av de team som ingår i den programmatiska avdelningen. Totalt är vi 18 personer.
Dina ansvarsområden
I rollen som Programmatic Specialist förväntas du bidra i arbetet med den programmatiska strategin och plan som du sedan exekverar, allt från teknisk kapacitet till kontextuella möjligheter, samt ta fram relevanta rekommendationer och estimat för olika typer av kampanjer. Du kommer även att arbeta datadrivet med optimering av kampanjer och hantering av målgrupper i vår egenutvecklade DMP samt AI-plattform. Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen. Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet, en passion för digital marknadsföring och en stark analytisk och teknisk fallenhet. Viktigt är också förmågan att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar samt vilja och intresse att lära dig nya system. Du arbetar flexibelt, noggrant, med hög ansvarskänsla och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet inom:
· Digital annonsering, inklusive det digitala medielandskapet
· DSP/SSP
· Ad Ops eller Campaign Management
· HTML /Javascript
· Har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
· Har affärsmässig och ekonomisk förståelse
På GroupM uppskattar vi motiverade medarbetare som är utvecklingsorienterade, pålitliga, har god kommunikativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas med din leverans tycker du om att arbeta såväl operativt som att lyfta blicken och se helheten. På GroupM arbetar vi i team och har många kontaktytor mellan affärsområden och vi ser därför en god samarbetsförmåga som en nyckel till en lyckad leverans.
Vi erbjuder dig
Ett familjärt och värderingsstyrt företag som är en del av WPP, en stor internationell koncern, och vi arbetar för att kombinera det bästa av dessa två världar. Du erbjuds att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken på en stimulerande och utvecklande arbetsplats med hög trivselfaktor. Du kommer att sitta i centrala lokaler i stan tillsammans med inspirerande kollegor från olika bakgrunder med olika erfarenheter.
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar, finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba hos oss. Vi erbjuder såväl personlig utveckling som daglig kompetensutveckling samt att du har stor delaktighet och möjlighet att vara med och påverka ditt arbete.
Vi har en familjär anda med korta beslutsvägar och närhet mellan ledning och medarbetare och har stort fokus på att ständigt utveckla våra ledare. Vidare erbjuder vi konferenser, inspirationsseminarier och andra gemensamma aktiviteter för våra medarbetare. Vi har även ett marknadsmässigt hälsoerbjudande tillsammans med ett flertal andra attraktiva personalförmåner.
Hos oss får du möjligheten att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken, tillsammans med ett team som brinner för digital marknadsföring, och med marknadsledande teknologier. Du kommer att sitta i centrala lokaler på Birger Jarlsgatan med inspirerande kollegor från olika bakgrunder, som tillsammans driver digital marknadsföring till nästa nivå genom innovation och gediget arbete. Vidare finns stora möjligheter för personlig utveckling och karriärsutveckling inom GroupM Sverige, såväl som inom vårt globala nätverk.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering i lokaler centralt på Södra Hamngatan i Göteborg.
Är du intresserad?
GroupM är en arbetsplats där vi värderar kompetens och erfarenhet för given roll. Vi strävar efter en mångfald när det kommer till såväl kön som bakgrund och personlighet.
Välkommen att skicka in din ansökan och ditt personliga brev, som du registrerar via knappen "Ansök nu" på denna sida. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef
sofia.larsson@groupm.com
, Head of Programamtic.
Om GroupM
GroupM är en av Sveriges största mediebyrågrupper och består av Mediacom, Mindshare, Wavemaker och Quisma. Vi är drygt 300 medarbetare som arbetar med kommunikation, mediestrategier, data management, content, konceptutveckling, programmering och business science. Bolaget ingår i den globala koncernen WPP med 130 000 anställda 112 länder. GroupM är en värderingsstyrd organisation som arbetar för att inspirera människor och organisationer till att lära och växa.
Vill du jobba på ett bolag som alltid strävar efter att ligga i framkant och utvecklar egen teknologi?
Vi söker nu en Programmatic Specialisttill vårt programmatiska team i Stockholm, där du tillsammans med dinakollegor kommer att arbeta med vårt programmatiska erbjudande. Dina arbetsuppgifteroch främsta ansvarsområden består i allt från strategi och upplägg, till hantering och optimering, samt efterföljande rapportering och rekommendationer av programmatiska kampanjer.
Som Programmatic Specialist förväntas du bygga goda relationer med våra systerbyråer och annonsörer, alltid agera serviceinriktat och vara en instrumentell del i de olika kundteamen kopplat till programmatiska köp. Du rapporterar till Head of Programmatic som ett av de team som ingår i den programmatiska avdelningen. Totalt är vi 18 personer.
Dina ansvarsområden
I rollen som Programmatic Specialist förväntas du bidra i arbetet med den programmatiska strategin och plan som du sedan exekverar, allt från teknisk kapacitet till kontextuella möjligheter, samt ta fram relevanta rekommendationer och estimat för olika typer av kampanjer. Du kommer även att arbeta datadrivet med optimering av kampanjer och hantering av målgrupper i vår egenutvecklade DMP samt AI-plattform. Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen. Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet, en passion för digital marknadsföring och en stark analytisk och teknisk fallenhet. Viktigt är också förmågan att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar samt vilja och intresse att lära dig nya system. Du arbetar flexibelt, noggrant, med hög ansvarskänsla och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet inom:
·Digital annonsering, inklusive det digitala medielandskapet
·DSP/SSP
·Ad Ops eller Campaign Management
·HTML /Javascript
·Har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
·Har affärsmässig och ekonomisk förståelse
På GroupM uppskattar vi motiverade medarbetare som är utvecklingsorienterade, pålitliga, har god kommunikativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas med din leverans tycker du om att arbeta såväl operativt som att lyfta blicken och se helheten. På GroupM arbetar vi i team och har många kontaktytor mellan affärsområden och vi ser därför en god samarbetsförmåga som en nyckel till en lyckad leverans.
Vi erbjuder dig
Ett familjärt och värderingsstyrt företag som är en del av WPP, en stor internationell koncern, och vi arbetar för att kombinera det bästa av dessa två världar. Du erbjuds att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken på en stimulerande och utvecklande arbetsplats med hög trivselfaktor. Du kommer att sitta i centrala lokaler i stan tillsammans med inspirerande kollegor från olika bakgrunder med olika erfarenheter.
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar, finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba hos oss. Vi erbjuder såväl personlig utveckling som daglig kompetensutveckling samt att du har stor delaktighet och möjlighet att vara med och påverka ditt arbete.
Vi har en familjär anda med korta beslutsvägar och närhet mellan ledning och medarbetare och har stort fokus på att ständigt utveckla våra ledare. Vidare erbjuder vi konferenser, inspirationsseminarier och andra gemensamma aktiviteter för våra medarbetare. Vi har även ett marknadsmässigt hälsoerbjudande tillsammans med ett flertal andra attraktiva personalförmåner.
Hos oss får du möjligheten att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken, tillsammans med ett team som brinner för digital marknadsföring, och med marknadsledande teknologier. Du kommer att sitta i centrala lokaler på Birger Jarlsgatan med inspirerande kollegor från olika bakgrunder, som tillsammans driver digital marknadsföring till nästa nivå genom innovation och gediget arbete. Vidare finns stora möjligheter för personlig utveckling och karriärsutveckling inom GroupM Sverige, såväl som inom vårt globala nätverk.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering i lokaler centralt på Birger Jarlsgatan i Stockholm.
Är du intresserad?
GroupM är en arbetsplats där vi värderar kompetens och erfarenhet för given roll. Vi strävar efter en mångfald när det kommer till såväl kön som bakgrund och personlighet.
Välkommen att skicka in din ansökan och ditt personliga brev, som du registrerar via knappen "Ansök nu" på denna sida. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofia Larsson, Head of Programamtic.
Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Om GroupM
GroupM är en av Sveriges största mediebyrågrupper och består av Mediacom, Mindshare, Wavemaker och Quisma. Vi är drygt 300 medarbetare som arbetar med kommunikation, mediestrategier, data management, content, konceptutveckling, programmering och business science. Bolaget ingår i den globala koncernen WPP med 130 000 anställda 112 länder. GroupM är en värderingsstyrd organisation som arbetar för att inspirera människor och organisationer till att lära och växa.
Vill du jobba på ett bolag som alltid strävar efter att ligga i framkant och utvecklar egen teknologi?
Vi söker nu en Programmatic Specialist till vårt programmatiska team i Göteborg, där du tillsammans med dina kollegor kommer att arbeta med vårt programmatiska erbjudande. Dina arbetsuppgifter och främsta ansvarsområden består i allt från strategi och upplägg, till hantering och optimering, samt efterföljande rapportering och rekommendationer av programmatiska kampanjer.
Som Programmatic Specialist förväntas du bygga goda relationer med våra systerbyråer och annonsörer, alltid agera serviceinriktat och vara en instrumentell del i de olika kundteamen kopplat till programmatiska köp. Du rapporterar till Head of Programmatic som ett av de team som ingår i den programmatiska avdelningen. Totalt är vi 18 personer.
Dina ansvarsområden
I rollen som Programmatic Specialist förväntas du bidra i arbetet med den programmatiska strategin och plan som du sedan exekverar, allt från teknisk kapacitet till kontextuella möjligheter, samt ta fram relevanta rekommendationer och estimat för olika typer av kampanjer. Du kommer även att arbeta datadrivet med optimering av kampanjer och hantering av målgrupper i vår egenutvecklade DMP samt AI-plattform. Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen. Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet, en passion för digital marknadsföring och en stark analytisk och teknisk fallenhet. Viktigt är också förmågan att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar samt vilja och intresse att lära dig nya system. Du arbetar flexibelt, noggrant, med hög ansvarskänsla och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet inom:
· Digital annonsering, inklusive det digitala medielandskapet
· DSP/SSP
· Ad Ops eller Campaign Management
· HTML /Javascript
· Har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
· Har affärsmässig och ekonomisk förståelse
På GroupM uppskattar vi motiverade medarbetare som är utvecklingsorienterade, pålitliga, har god kommunikativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas med din leverans tycker du om att arbeta såväl operativt som att lyfta blicken och se helheten. På GroupM arbetar vi i team och har många kontaktytor mellan affärsområden och vi ser därför en god samarbetsförmåga som en nyckel till en lyckad leverans.
Vi erbjuder dig
Ett familjärt och värderingsstyrt företag som är en del av WPP, en stor internationell koncern, och vi arbetar för att kombinera det bästa av dessa två världar. Du erbjuds att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken på en stimulerande och utvecklande arbetsplats med hög trivselfaktor. Du kommer att sitta i centrala lokaler i stan tillsammans med inspirerande kollegor från olika bakgrunder med olika erfarenheter.
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar, finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba hos oss. Vi erbjuder såväl personlig utveckling som daglig kompetensutveckling samt att du har stor delaktighet och möjlighet att vara med och påverka ditt arbete.
Vi har en familjär anda med korta beslutsvägar och närhet mellan ledning och medarbetare och har stort fokus på att ständigt utveckla våra ledare. Vidare erbjuder vi konferenser, inspirationsseminarier och andra gemensamma aktiviteter för våra medarbetare. Vi har även ett marknadsmässigt hälsoerbjudande tillsammans med ett flertal andra attraktiva personalförmåner.
Hos oss får du möjligheten att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken, tillsammans med ett team som brinner för digital marknadsföring, och med marknadsledande teknologier. Du kommer att sitta i centrala lokaler på Birger Jarlsgatan med inspirerande kollegor från olika bakgrunder, som tillsammans driver digital marknadsföring till nästa nivå genom innovation och gediget arbete. Vidare finns stora möjligheter för personlig utveckling och karriärsutveckling inom GroupM Sverige, såväl som inom vårt globala nätverk.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering i lokaler centralt på Södra Hamngatan i Göteborg.
Är du intresserad?
GroupM är en arbetsplats där vi värderar kompetens och erfarenhet för given roll. Vi strävar efter en mångfald när det kommer till såväl kön som bakgrund och personlighet.
Välkommen att skicka in din ansökan och ditt personliga brev, som du registrerar via knappen "Ansök nu" på denna sida. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef
sofia.larsson@groupm.com
, Head of Programamtic.
Om GroupM
GroupM är en av Sveriges största mediebyrågrupper och består av Mediacom, Mindshare, Wavemaker och Quisma. Vi är drygt 300 medarbetare som arbetar med kommunikation, mediestrategier, data management, content, konceptutveckling, programmering och business science. Bolaget ingår i den globala koncernen WPP med 130 000 anställda 112 länder. GroupM är en värderingsstyrd organisation som arbetar för att inspirera människor och organisationer till att lära och växa.
Jobba i en spännande och fartfylld roll som Ad operator på Schibsted, ett av Sveriges största mediahus med bolag som Aftonbladet och blocket.se. Har du ett intresse för marknadsföring, webben och ny teknik är detta rollen för dig!
Academic Work söker för Schibsteds räkning en ny medarbetare till rollen som Ad operator. Schibsted är ett av av Sveriges största mediahus och en internationell koncern som äger bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, blocket.se och tv.nu. Företagets medarbetare sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm där det är rörelse och aktivitet dygnet runt på kontoret! Med tanke på Covid-19 arbetar du i dagsläget hemifrån, vilket även innebär att onboarding kommer att ske digitalt. Något vi gjort med ett par konsulter som började under 2020, vilket var mycket lyckat.
Vi har haft ett långsiktigt samarbete med Schibsted och har flera konsulter på plats i dagsläget. En av konsulterna beskriver sitt arbete så här:
"Kortfattat så arbetar jag i en väldigt varierande tjänst där det händer mycket och där jag får ta mycket ansvar. Man får ett stort kontaktnät och får chansen att arbeta med härliga människor som skapar en bra förutsättning för dig på jobbet. Bland mina vardagliga arbetsuppgifter så handlar det mycket med rodda i olika kampanjer och ha en daglig kontakt med både säljare och mediebyråer. Jag är även delaktig i den tekniska processen med appar och liknande och har en viss påverkan på utvecklingen, nya format etc. Jag arbetar dagligen med externa tredjepartsbolag för att förbättra företags format och jag har ständigt en dialog med både bolag och försäljningschef om hur vi ska kunna förbättra och skapa en produkt som är både estiskt snygg men som även konverterar bra. Jag arbetar även mycket med säljarna och har i princip varje dag en avstämning med dem för att gå igenom hur deras kampanjer går samt fungerar som tekniskt stöd."
För att börja på Schibsted behöver du beställa ett utdrag ur belastningsregistret från polisens hemsida. Gör gärna det i samband med din ansökan, då det kan ta upp till två veckor innan det kommer hem till dig. Var noga med att inte öppna brevet från polisen, det gör vi tillsammans i ett eventuellt slutskede.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Det finns goda förutsättningar till förlängning och överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Som Ad operator kommer du att ansvara för annonser och kampanjer på hemsidor tillhörande mediahusets bolag. Du kommer att vara en länk mellan försäljningsavdelningen och IT-avdelningen hos företaget. Försäljningsavdelningen skickar annonser till dig och du kommer vara den som lägger ut annonserna och kampanjerna på hemsidan. Du ser även till att systemet fungerar bra och att annonserna ser bra ut visuellt på hemsidan.
Du kommer till exempel att:
Du kommer att arbeta i en sammansvetsad grupp och kommer få lära dig de senaste teknikerna inom området för annonshantering. Tjänsten passar dig som gillar att arbeta i ett serviceyrke med ett högt tempo. Det är en kombinerad social och teknisk roll och är perfekt för dig med ett intresse för webben.
Är i början av din karriär och innehar de tekniska kunskaperna från studier inom IT-området. Vidare ser vi gärna att du har ett stort intresse för IT och kommunikation. Har du jobbat som Ad-op tidigare är det ett stort plus.
Efterfrågade specifika kompetenser:
Det är meriterande om du har kunskaper i Photoshop och mer ingående kunskaper i Excel, men det är inget krav.
Som person är du serviceminded och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är strukturerad och håller ordning och reda omkring dig samt att du tar ansvar för dina ärenden tills de är i mål. För att trivas i rollen tror vi att du är en social person med stort driv som kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra i grupp.
ÖVRIG INFORMATION
START: Omgående (max 1 månads uppsägningstid)
ARBETSTIDER: Kontorstider. Kommer ingå beredskap längre fram.
OMFATTNING: Heltid med chans till förlängning eller överrekrytering.
PLACERING: Centrala Stockholm
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Schibsted Mediagroup är en norsk mediakoncern med 6.800 anställda världen över. Kontoret i Stockholm är placerat centralt vid Kungsbron och verksamhet pågår på kontoret dygnet runt. I koncernen ingår bolag som hitta.se, tv.nu blocket.se samt Aftonbladet och Svenska Dagbladet. Läs mer på deras hemsida www.schibsted.com
Har du ett brinnande intresse för digital marknadsföring?
Vi sökeren sökspecialist tillGroupMoch vårtteam som idag består av ca 15 personer. Du kommerarbeta med digital marknadsföring med fokus på sökmarknadsföringoch hjälpa annonsörer att skapa effektiva kampanjer i sökmotorer som Google och Bing. Arbetsuppgifterna kommer bland annat vara att arbeta i team med mer seniora kollegor och ta fram sökstrategier för våra kunder, sätta upp kampanjer, optimera, analysera, följa upp och presentera resultat.
Tre bästa sakerna med jobbet:
Förväntningar
Om tre månader kommer du att:
Om 12 månader kommer du att:
Vem är du?
Din profil
Vi erbjuder dig
Hos oss får du möjligheten att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken, tillsammans med ett team som brinner för digital marknadsföring, och med marknadsledande teknologier. Du kommer att sitta i centrala lokaler på Birger Jarlsgatan med inspirerande kollegor från olika bakgrunder, som tillsammans driver digital marknadsföring till nästa nivå genom innovation och gediget arbete. Vidare finns stora möjligheter för personlig utveckling och karriärsutveckling inomGroupMSverige, såväl som inom vårt globala nätverk.
GroupMSverige
Vi är ett familjärt företag som är en del av WPP, en stor internationell koncern, och vi arbetar för att kombinera det bästa av dessa två världar. Du erbjuds att arbeta på en stimulerande och utvecklande arbetsplats med hög trivselfaktor och kollegor som har nära till skratt. Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar så finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba här:
Ansökan & tjänst
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.
Kontakt
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Oscar Larsson,ManagingDirectorGroupMDigitalServices. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via epost.
Vill du vara med och utveckla den Trevligaste aktören på marknaden i vår digitala transformation? Vill du sätta innehållet för vår kundinteraktion i digitala kanaler och jobba med content i sälj genom e-mail, sms och mobil? Då är rollen som Marketing Automation Content Specialist tjänsten för dig!
Om rollen
I rollen som Marketing Automation Content Specialist har du uppdraget att förse våra digitala säljkanaler som e-mail, sms och mobilinteraktion med Trevligt content. Det här är en kombinerad roll där du både skapar innehåll genom att bland annat producera texter, bygger med HTML, CSS men också där du skapar dynamiskt personligt innehåll med hjälp av AMP-Scripts. Vi är ett mindre, korsfunktionellt team med inriktning på en särskild fas i kundlivscykeln och där samarbete med alltifrån kundservicemedarbetare till produktutvecklare och analytiker erbjuds. Tre har en inhouse reklambyrå som i tätt samarbete med teamet stöttar oss med ramarna för våra kampanjer men du jobbar också självständigt för att sätta den rätta känslan till just dina utskick. Att våra erbjudanden når våra kunder på det sätt som passar dem bäst, är viktigt för oss. Därför har din roll ett stort värde i hela kundresan på Tre.
Om dig
Vi söker dig som tycker att det här med kundkonvertering via digitala plattformar är riktigt spännande och vägen till en Trevligare framtid. Du ser att online som plattform inte är enda vägen för kundinteraktion på den digitala arenan och du drivs av att utveckla de övriga kanalernas slagkraft tillsammans med teamet. Du är bevandrad i marknadsföringslagen och vet vilket material som fungerar både utifrån ett kundperspektiv och ur en legal synvinkel.
Som person är du hungrig, idérik och gillar att leverera. Du trivs att jobba strukturerat och blir kreativ när du har ramar och riktlinjer att förhålla dig till. På Tre jobbar vi som ett team och din förmåga att vara en lagspelare av rang kommer verkligen till pass hos oss.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. I den här rollen är du med och bygger något nytt och är med och skapar ett otroligt värde för kundresan på Tre. Du får jobba med några av de vassaste MA-specialisterna i branschen och utvecklas i din karriär tillsammans med oss.
Vi sitter i toppmoderna lokaler precis intill Globen, byggda för våra medarbetare på Tre. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare och för sjunde året i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work.
Ansök nu
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning som start. Vi jobbar löpande med vår rekryteringsprocess så vänta inte, ansök idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring rollen kontakta rekryterande chef Lisa Björnskär (lisa.bjornskar@tre.se ) Sök via länken.
Varmt välkommen till Tre!
Skickad
30+ dagar sedan
Vill du jobba på ett bolag som alltid strävar efter att ligga i framkant och utvecklar egen teknologi?
Vi söker nu en Programmatic Specialisttill vårt programmatiska team i Göteborg, där du tillsammans med dinakollegor kommer att arbeta med vårt programmatiska erbjudande. Dina arbetsuppgifteroch främsta ansvarsområden består i allt från strategi och upplägg, till hantering och optimering, samt efterföljande rapportering och rekommendationer av programmatiska kampanjer.
Som Programmatic Specialist förväntas du bygga goda relationer med våra systerbyråer och annonsörer, alltid agera serviceinriktat och vara en instrumentell del i de olika kundteamen kopplat till programmatiska köp. Du rapporterar till Head of Programmatic som ett av de team som ingår i den programmatiska avdelningen. Totalt är vi 18 personer.
Dina ansvarsområden
I rollen som Programmatic Specialist förväntas du bidra i arbetet med den programmatiska strategin och plan som du sedan exekverar, allt från teknisk kapacitet till kontextuella möjligheter, samt ta fram relevanta rekommendationer och estimat för olika typer av kampanjer. Du kommer även att arbeta datadrivet med optimering av kampanjer och hantering av målgrupper i vår egenutvecklade DMP samt AI-plattform. Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen. Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet, en passion för digital marknadsföring och en stark analytisk och teknisk fallenhet. Viktigt är också förmågan att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar samt vilja och intresse att lära dig nya system. Du arbetar flexibelt, noggrant, med hög ansvarskänsla och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet inom:
·Digital annonsering, inklusive det digitala medielandskapet
·DSP/SSP
·Ad Ops eller Campaign Management
·HTML /Javascript
·Har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
·Har affärsmässig och ekonomisk förståelse
På GroupM uppskattar vi motiverade medarbetare som är utvecklingsorienterade, pålitliga, har god kommunikativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas med din leverans tycker du om att arbeta såväl operativt som att lyfta blicken och se helheten. På GroupM arbetar vi i team och har många kontaktytor mellan affärsområden och vi ser därför en god samarbetsförmåga som en nyckel till en lyckad leverans.
Vi erbjuder dig
Ett familjärt och värderingsstyrt företag som är en del av WPP, en stor internationell koncern, och vi arbetar för att kombinera det bästa av dessa två världar. Du erbjuds att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken på en stimulerande och utvecklande arbetsplats med hög trivselfaktor. Du kommer att sitta i centrala lokaler i stan tillsammans med inspirerande kollegor från olika bakgrunder med olika erfarenheter.
Förutom det självklara, som bra arbetsvillkor, trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar, finns det ett par saker som gör det lite extra bra att jobba hos oss. Vi erbjuder såväl personlig utveckling som daglig kompetensutveckling samt att du har stor delaktighet och möjlighet att vara med och påverka ditt arbete.
Vi har en familjär anda med korta beslutsvägar och närhet mellan ledning och medarbetare och har stort fokus på att ständigt utveckla våra ledare. Vidare erbjuder vi konferenser, inspirationsseminarier och andra gemensamma aktiviteter för våra medarbetare. Vi har även ett marknadsmässigt hälsoerbjudande tillsammans med ett flertal andra attraktiva personalförmåner.
Hos oss får du möjligheten att arbeta med många av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken, tillsammans med ett team som brinner för digital marknadsföring, och med marknadsledande teknologier. Du kommer att sitta i centrala lokaler på Birger Jarlsgatan med inspirerande kollegor från olika bakgrunder, som tillsammans driver digital marknadsföring till nästa nivå genom innovation och gediget arbete. Vidare finns stora möjligheter för personlig utveckling och karriärsutveckling inom GroupM Sverige, såväl som inom vårt globala nätverk.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering i lokaler centralt på Södra Hamngatan i Göteborg.
Är du intresserad?
GroupM är en arbetsplats där vi värderar kompetens och erfarenhet för given roll. Vi strävar efter en mångfald när det kommer till såväl kön som bakgrund och personlighet.
Välkommen att skicka in din ansökan och ditt personliga brev, som du registrerar via knappen "Ansök nu" på denna sida. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofia Larsson, Head of Programamtic.
Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Om GroupM
GroupM är en av Sveriges största mediebyrågrupper och består av Mediacom, Mindshare, Wavemaker och Quisma. Vi är drygt 300 medarbetare som arbetar med kommunikation, mediestrategier, data management, content, konceptutveckling, programmering och business science. Bolaget ingår i den globala koncernen WPP med 130 000 anställda 112 länder. GroupM är en värderingsstyrd organisation som arbetar för att inspirera människor och organisationer till att lära och växa.