Populäraste jobb

231Jobb hittades

231 Jobb hittades 

R
R

Jula Skara söker Varuhuschef

Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail/E-commerce/FMCG

Skara
8 dagar sedan
Skara
8 dagar sedan
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.
Till Julas varuhus i Skara söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.
Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.
Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.
Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid.
Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.
E
E

Elgiganten Uddevalla söker Kökssäljare

Elgiganten AB

Uddevalla, VTG
6 dagar sedan
Uddevalla, VTG
6 dagar sedan

Är du intresserad av inredning, design, elektronik och smarta lösningar? Kan du tänka dig att jobba med att utforma kunders drömkök varje dag? Då ska du definitivt läsa vidare.

Som Kökssäljare hos oss är du bra på att kommunicera och nå goda resultat. Du gillar att träffa nya människor och tar dig an olika uppgifter varje dag. Vår avdelning Kitchen har haft en spektakulär tillväxt och nu kan du få vara en del av det roliga.

Kreativa lösningar och noggrannhet är egenskaper du har och som bidrar till att kunderna erbjuds den bästa kökslösningen av just dig! Köksutställningen ser alltid tiptop ut när du är i tjänst och du har inga problem med att arbeta självständigt.

Som kökssäljare på Elgiganten ansvarar du för köksområdet. Din uppgift är att använda din specialistkompetens för att skapa ett starkt förtroende hos kunderna, du ska vara det stöd de behöver i den viktiga köpprocess som det innebär att köpa ett komplett kök.

Det är din uppgift att se till att kunderna har fått sitt drömkök när de lämnar varuhuset. Viss erfarenhet av kök-och vitvaruförsäljning är en fördel, men inte ett krav. Denna tjänst avser deltid.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

  • Hjälpa kunder att hitta bästa lösning till drömköket
  • Erbjuda och sälja produkter och tjänster
  • Vårda köksutställningen
  • Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

M
M

Chef - Rektor

Movant

Skövde
23 dagar sedan
Skövde
23 dagar sedan

Det här blir du en del av

Vill du arbeta med att utbilda vuxna inom bristyrken inom Bygg, VVS och Fordon! Vi letar efter en ny duktig ledare med ambitioner och driv att leda vår fina verksamhet i Skövde.

Ditt uppdrag som rektor

Som rektor/chef på Movant Skövde ansvarar du för personal och leder det pedagogiska arbetet. Du har ekonomiskt ansvar för enheten samt för kontakterna med våra uppdragsgivare/beställare. I uppdraget ingår även kontakter med olika företag och branscher som skolan har kontakt med för att fullfölja sitt uppdrag. Som chef ansvarar du även för marknadsföring, vilket omfattar att representera Movant i olika sammanhang. Tjänsten innebär även en del resor till olika gemensamma konferenser och utbildningar som vi gör tillsammans. Du har också en självklar plats i vårt rektorsteam för Movant väst tillsammans med duktiga rektorskollegor att både utvecklas och dela utmaningar tillsammans.
Uppdraget kräver goda kunskaper i tal och skrift då kommunikation är ett viktigt verktyg både vid interna såväl som externa kontakter. Goda datorkunskaper är en självklarhet då datorn är ett viktigt arbetsredskap.

Din profil

Vi söker en ledare som antingen är rektor, eller som genom erfarenhet och utbildning har erforderlig pedagogisk kompetens. Vi vill ha en chef som genom engagemang, entusiasm och gott ledarskap tar täten för skolan. Har du arbetat med vuxenutbildning tidigare är det meriterande. Du ska ha ett intresse för att lära dig nya saker, då vår verksamhet kräver att man har goda detaljkunskaper inom flera segment. Förutom att kunna de styrdokument och avtal som vi som skola och underleverantör lyder under, ska du även sätta dig in i de olika utbildningarna vi genomför på skolan.

Vi värdesätter det goda ledarskapet och goda kommunikativa förmågor då kraven på dessa egenskaper är hög.
Det här erbjuder vi dig

Movant har över 15 års erfarenhet av yrkesutbildning för vuxna och finns på flera orter i Sverige. Genom en långsiktig strategi har vi under dessa år växt från den lokala aktören till att finnas från Malmö i söder till Luleå i norr. Det som fortfarande kännetecknar oss är småskaligheten i form av närhet till eleven, korta beslutsvägar och utbildning i välanpassade lokaler.
I Skövde har vi funnits sedan starten. Vi arbetar främst inom yrkesutbildningar, och då inom programmen: Bygg- och Anläggning, Fordon- och transport, VVS- och Fastighet. Skolan har ca 10 medarbetare fördelat mellan programmen. Uppdragen vi genomför kommer från avtal med Skövde kommun och Arbetsförmedlingen.
Movant Skövde har även ett regionalt samarbete med flera andra skolor inom koncernen, bland annat Jönköping och Borås. Det innebär samverkan både vad det gäller elever men även ibland personal.

Övrig information

Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss på Movant får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben ger dig dessutom en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken.

Som del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag, är karriärmöjligheterna hos oss på Movant stora. Välkommen att bli en del av vårt engagerade och glada team.

Anställningsvillkor och kontaktperson

Tillträdesdag: 20210401 eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Skövde
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Sista ansökningsdag: Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Petra Rydbacken Regionschef (petra.rydbacken@movant.se)

Är du den vi söker?

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

R
R

Kommunikationschef till Uddevalla kommun

Randstad

Västra Götalands län, VTG
13 dagar sedan
Västra Götalands län, VTG
13 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Är du en tillitsfull, engagerad och modig ledare med helhetssyn som har siktet inställt på ett modernt kommunikationsarbete? Har du dessutom kompetens och erfarenhet av att tillsammans med dina medarbetare stödja ledning och verksamhet i både strategiska och operativa kommunikationsfrågor då kanske det här är jobbet för dig!
Uddevallas läge mitt i Bohuslän, lockar allt fler och det byggs som aldrig förr för att möta efterfrågan. Här finns stora tillväxtmöjligheter och ambitiösa framtidsplaner, tillsammans med ett utmärkt geografiskt läge, precis vid havet och mittemellan viktiga storstäder.
Välkommen in med din ansökan!

ansvarsområde.

Vi söker en ny Kommunikationschef som kan vara med och driva utvecklingen av kommunikationsarbetet i Uddevalla kommun. Vi söker dig som brinner för gott ledarskap och kommunikation som skapar värde för Uddevallaborna och kommunens medarbetare.
I egenskap av Kommunikationschef leder du arbetet på enheten för Kommunikation och Kontaktcenter.
Kontaktcenter är en gemensam funktion i kommunen som stöttar verksamheterna inom organisationen genom att ge svar på frågor via mejl, inlägg i sociala medier, telefonsamtal, tar emot besök och är en väg in till kommunen. Kontaktcenter håller en mycket hög servicenivå och
ger snabb service till både invånarna, företagen, tillfälliga besökare och andra.
Inom Kommunikation leder du det operativa arbetet med kommunens övergripande kommunikation och marknadsföring, utvecklingen av kommunens webbplats och sociala medier, medborgardialog, kriskommunikation och medierelationer.
Till uppdraget hör också det strategiska arbetet kopplat till Uddevalla kommuns plats och arbetsgivarvarumärke.
Som Kommunikationschef har du personalansvar för 20 medarbetare, du ansvarar för en god arbetsmiljö och en ekonomi i balans. Du rapporterar till Personal & Kommunikationschefen på Kommunledningskontoret.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Ansvara för att tillsammans med ledningen utveckla Uddevalla kommuns plats- och arbetsgivarvarumärke samt grafiska profil
• Strategiskt och operativt kommunikationsstöd både i intern och extern kommunikation
• Utveckla verksamheten vid kommunens kontaktcenter
• Ansvara för förändring- och kriskommunikation
• Ansvara för mediehantering och stötta organisationen i mediefrågor
• Samordna det innehållsmässiga och redaktionella arbetet i våra olika kanaler

kvalifikationer.

Du innehar en akademisk examen inom media och kommunikation, marknadsföring eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete i ledande befattning, gärna inom en större organisation. I tidigare roller har du arbetat med verksamhetsutveckling genom digitalisering och innehaft press- och mediakontakt. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom offentlig sektor och en politiskt styrd organisation.
För att lyckas i den här rollen är du en trygg och modig ledare som tar vara på dina medarbetares kompetenser genom ett coachande förhållningssätt. Ditt ledarskap präglas av dialog och återkoppling, där du involverar, skapar delaktighet och är tydlig i ditt sätt att kommunicera.
Du är en förändringsledare som trivs med att ständigt utveckla och förbättra verksamheten. Du är ansvarstagande, visar gott omdöme och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

I denna rekrytering samarbetar Uddevalla kommun med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 5 mars. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Petra Pettersson på

Petra.Pettersson@randstad.se

om Uddevalla Kommun.

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle – för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!

https://www.uddevalla.se


E
E

Elgiganten Uddevalla söker Aftersales / Lagermedarbetare

Elgiganten AB

Uddevalla, VTG
3 dagar sedan
Uddevalla, VTG
3 dagar sedan

Är du vår nya medarbetare?

Elgiganten Uddevalla söker personal till Lager / Kassa / Supportcenter / Merchandising och tjänsten avser deltid, 50% tillsvidare.

Som medarbetare på lagret så vet du hur viktigt det är att allt fungerar. När du är på jobbet så kommer varorna in från leverantörerna och ut till kunderna, precis som du har planerat och alla systemen är uppdaterade. Är kunderna nöjda och kollegorna glada, så har du har lyckats.

Dagarna är fartfyllda och uppgifterna många, så du trivs med action i det dagliga arbetet. Du arbetar självständigt och sansat samtidigt som du enkelt löser utmaningar. Nyckelorden är: en god överblick och lättillgängliga produkter.

Är du också en lagspelare som gillar att hjälpa dina kollegor, har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett bra jobb som Lagermedarbetare. Har du truckkort, så det är en bonus.

Profil & Bakgrund
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

T
T

Team Manager för DBA, Tools and IT Sec på Tre

Tre

28 dagar sedan
28 dagar sedan

Är du en driven och engagerad ledare som trivs i att leda tekniskt seniora medarbetare? Då ska du fortsätta läsa denna annons!

Om rollen
I rollen som Team Manager över gruppen DBA, Tools och IT Security kommer du att tillhöra Enterprise IT & Operations, som är en del av Tre Technology. Du leder ett nyligen sammansatt team som består av 8 personer som arbetar i den dagliga driften med databaser, monitorering, övervakning och IT-säkerhet över Tres system i Sverige och Danmark. Genom ett tätt samarbete inom teamet, och tillsammans med resten av Technology-organisationen, arbetar vi ständigt med kontinuerlig effektivisering och driftkvalitet.
Som Team Manager har du en bred och varierande roll. Du kommer ansvara över att teamet sköter driften av våra databaser, operationsverktyg och vår IT-säkerhet. I rollen förväntas du göra en nulägesanalys över Tres IT-säkerhet för att sätta plan framåt samt implementera den, vilket även innebär att driva förändringar samt att stötta dina medarbetare i sitt förändringsarbete. Vidare har teamet ärvt många system senaste året och i din roll kommer du bidra med, tillsammans med teamet, att sätta processer och strukturer på plats. IT-säkerhet står högt på agendan och här ser vi att du kommer vara en ledande kraft i vårt arbete kring hur vi kan modernisera och effektivisera våra processer och verktyg.
Du har övergripande budget- och personalansvar samt ansvarar för licenser och leverantörs- och avtalsuppföljningar. I dina arbetsuppgifter ingår även medarbetssamtal och skapa individuella utvecklingsplaner för dina medarbetare. Som Team Manager ingår du i ledningsgruppen för Enterprise IT & Operations där Team Managers, tillsammans med Head of Enterprise IT & Operations, hanterar frågorna som rör den övergripande verksamheten för IT-avdelningen och dess utveckling.

Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen trivs du med utmanande ansvarsområden och teknisk komplexitet. Med intresse för närvarande och coachande ledarskap får du dina medarbetare att växa och utvecklas. Du är skicklig på att skapa teamkänsla genom att engagera och arbeta tätt tillsammans med dina medarbetare. Vidare använder du ditt tekniska intresse samt positiva och lösningsorienterade attityd för att på bästa sätt leda teamet och individernas utveckling.

DBA, Tools and IT Sec är ett område med många kontaktytor och därför ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och tycker om att bygga kontaktnät. Du har goda kunskaper i engelska i skrift och tal. Vidare är du duktig på att samarbeta med andra stakeholders och är van vid att verka i en organisation med olika kulturer och språk.
Du behöver ha ett par års erfarenhet med personalansvar över seniora medarbetare samt djup teknisk förståelse för infrastruktur, nätverk och databaser. Eftersom vi står inför en resa att utvärdera Tres IT-säkerhet ser vi gärna att du har gjort en liknande resa inom detta område. Meriterande om du har kunskap av LEK och säkerhetsskyddslagen.

Vi erbjuder
Här jobbar du tillsammans med kompetenta och erfarna chefskollegor samt medarbetare som känner stor stolthet i vårt uppdrag och som arbetar kontinuerligt med att leverera och förbättra vår IT miljö. Du ges här möjligheten att utvecklas som ledare i en bred ledande teknisk tjänst inom IT-drift och infrastruktur.

Vi erbjuder en arbetsplats där individuell utveckling är ett av våra fokusområden. Med hjälp av engagerade medarbetare och ledare och tillsammans med vår interna utbildningsenhet, vill vi ge dig verktygen att bli bäst på det du gör. Vi är en trygg arbetsgivare, som tar väl hand om våra medarbetare, vilket märks av de utmärkelser som vi årligen får – sjätte året i rad vi vunnit topplacering i Great Place to Work. Vi har en fantastisk ny kontorsbyggnad precis bredvid Globen.

Ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Jenny Björn på

jenny.bjorn@tre.se

.

Varmt välkommen med din ansökan!

#LI-PRIORITY

R
R

Ledande montör till elmätarprojekt för Eltel

Randstad

Västra Götalands län, VTG
3 dagar sedan
Västra Götalands län, VTG
3 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Vi på Eltel söker en ledande montör för ett spännande elmätarprojekt i Mellan-och Södrasverige. Har du tidigare erfarenhet av att leda personal och gillar att se dig om i Sverige? Din roll som ledande montör inom Eltels affärsområde Smart Grid är att leda teamet av elektriker och att säkerställa arbetet på plats både i kvalité och säkerhet. På Eltel erbjuds du utvecklingsmöjligheter och stor variation i arbetet. Här är arbetet för dig som trivs med att jobba ordentligt stötvis och däremellan få rejält med ledig tid samt trygga anställningsvillkor.

ansvarsområde.

Det är både fältarbete där du är närvarande och arbetar nära elektriker men även en del kontorsarbete med planering och rapportering. Som stöd har du en ledningsgrupp bestående av andra ledande montörer, teamledare, projektledare och planerare. Team ledaren på plats är din närmaste chef. Du kommer tillsammans med din team leader att ansvara för att utbilda elektrikerna i ditt team. Du ansvarar för att utföra kvalitetskontroller, säkerhetsrundor samt övriga administrativa uppgifter som kundklagomål och avvikelserapportering.
Du stöttar team ledaren i avtalsfrågor gällande samarbetet med kunder och underentreprenörer. Andra förekommande arbetsuppgifter är:
  • Ledning av och deltagande i projektuppföljningsmöten
  • Planering av inköp och beställning av material
  • Genomförande av skydds- och kvalitetskontroller
  • Installationsarbete vid speciella situationer

arbetstider.

Placering: Södra-och Mellansverige. Placeringen varierar projektvis (man reser till projektet och Eltel står för rese- och boendekostnader). Projektet pågår till en början i Borås.
Arbetstider: Onsdag-onsdag varannan vecka
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning

kvalifikationer.

För att lyckas behöver du:
  • Minst en gymnasial utbildning inom el
  • Tidigare erfarenhet av arbete som elektriker.
  • ECY-Certifikat och/eller minst B-behörighet
  • God datorvana och kunskaper i MS Office-paket med fokus på Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
  • B-körkort
  • Vara tillgänglig för resor i arbetet över hela Sverige
Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet av att leda medarbetare
  • Erfarenhet av elmätarprojekt.
  • Elingenjörsutbildning
För den här tjänsten söker vi dig som drivs av utveckling, är ansvarsfull och kommunikativ. Du är en trygg ledare som trivs med variation. Du har en hög stresstålighet och är van med ett högt arbetstempo. Du trivs med att arbeta med människor och att samarbeta. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdag 2021-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Amir Abdulla,

amir.abdulla@randstad.se

gärna svarar på dina frågor.

om Eltel Networks Infranet AB.

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.
Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.
Eltels affärsområde Smart Grid är verksamt inom mätning av elförbrukning och ansvarar för att byta ut elmätare allt från hushåll till högspänning på uppdrag av nätägare.
Smart Grid har med sin långa erfarenhet av dessa typer av arbeten i hela Norden utvecklat ett unikt arbetssätt med ett omfattande och väl beprövat processpaket. Arbetssättet ger stora fördelar och är mycket uppskattat av både kunder och Smart Grids medarbetare.
Smart Grid har knutit ett antal av de större nätägarnas projekt till sin verksamhet i Sverige. Projekten kommer att pågå under cirka 5 år och består av både installation av elmätare för hushåll (Kategori 1) och mer tekniskt avancerade installationer (Kategori 2-5).

Sökord: Team leader, Teamleader, Team ledare, Teamledare, Projektledare, Ledande montör, Elektriker, El, Elmätare, Projekt, Utveckling, Resande, Ledare, Ledande, Chef, Elmontör, Installationselektriker

https://www.eltelnetworks.com/sv/svenska/infranet-solutions/smart-grid


W
W

Country Sales Manager

Wildix

Göteborg, Vastra Gotaland
12 dagar sedan
Göteborg, Vastra Gotaland
12 dagar sedan

Our position is opened in Sweden for remote

Are you interested in joining the fastest-growing, most talent-driven company in Unified Communications?

Wildix was built to help professionals achieve more in their jobs, and every day hundreds of thousands of people use our solutions to make connections, work more efficiently and collaborate among themselves. Our global reach means we get to make a direct impact on the world’s workforce in ways no other company can. We’re much more than a Unified Communication and Collaboration Platform – we transform businesses through innovative products and technology. Wildix has been constantly growing over the past 10 years!

 

Responsibilities:

 

In this role you will:

  • Build the new Wildix Nordics market from scratch, focusing on the Swedish market first. How? Recruiting new partners and managing the Wildix channel portfolio and making them grow with us. You will develop the vision and the strategy for this new market
  • Work in an incredibly successful and fast-paced tech company
  • Work with the sales leadership team to set strategic objectives and run the day-to-day operations for the business
  • Recommend and influence scalable operations, solutions, and improvements to support Wildix’s continued growth
  • Be an expert of the components and best practices of Wildix Products, Wildix workflows, systems, processes, and execution, and constantly optimize individualtime resources
  • Take on projects to support the Sales Leadership in making concrete improvements to our Wildix business process or operations.

We expect you to: 

  • Consistently achieve and overachieve your revenue target;
  • Ensure you think “Partner-first”, relying on metrics that matter: long-term revenue growth, customer value, and partner understanding of the Wildix product and solutions;
  • Identify, implement, and manage the Key Performance Indicators to track the health of your business;
  • Drive excellence in your market by aligning with other sales leaders and proactively input into the go-to-market strategy based on a strong understanding of marketing and business objectives;
  • Possess strong general management capabilities. e.g. an ability to report on key business trends, create business plans and quarterly reviews;
  • Leverage your industry knowledge and in-market relationships to foster growth.

Qualifications:

  • Excellent networking skills and a strong Executive Presence
  • Proven track record of sales achievements
  • Fluency in both verbal and written English and Swedish
  • 5+ years of experience in a sales position  in a telecom or UC&C vendor or in a System Integrator/MSP
  • Familiarity with some if not all of the following technologies: Unified Communication, Telecommunication, VoIP, Video, Contact Center
  • Excellent organizational and interpersonal skills; a proven ability to work in a matrix organization and effectively influence colleagues
  • Demonstrated ability to be strategic, analytical, flexible, and agile in a fast paced, high growth environment
  • Experience in selling value-oriented solutions

What we offer

  • Competitive salary and benefits package
  • On-the-job training
  • Work from anywhere you want
  • A philosophy of trust and a shared vision of excellence
  • The possibility to join the fastest-growing, most talent-driven company in Unified Communications
  • The chance to advance your career building a team for the Nordics countries within a successful, smart and international business

 

E
E

Elgiganten Borås söker Kökssäljare 50%

Elgiganten AB

Borås, VTG
1 dag sedan
Borås, VTG
1 dag sedan

Är du intresserad av inredning, design, elektronik och smarta lösningar? Kan du tänka dig att jobba med att utforma kunders drömkök varje dag? Då ska du definitivt läsa vidare.

Tjänsten är en deltidstjänst på 50%

Som Kökssäljare hos oss är du bra på att kommunicera och nå goda resultat. Du gillar att träffa nya människor och tar dig an olika uppgifter varje dag. Vår avdelning Kitchen har haft en spektakulär tillväxt och nu kan du få vara en del av det roliga.

Kreativa lösningar och noggrannhet är egenskaper du har och som bidrar till att kunderna erbjuds den bästa kökslösningen av just dig! Köksutställningen ser alltid tiptop ut när du är i tjänst och du har inga problem med att arbeta självständigt.

Som kökssäljare på Elgiganten ansvarar du för köksområdet. Din uppgift är att använda din specialistkompetens för att skapa ett starkt förtroende hos kunderna, du ska vara det stöd de behöver i den viktiga köpprocess som det innebär att köpa ett komplett kök.

Det är din uppgift att se till att kunderna har fått sitt drömkök när de lämnar varuhuset. Viss erfarenhet av kök-och vitvaruförsäljning är en fördel, men inte ett krav.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

  • Hjälpa kunder att hitta bästa lösning till drömköket
  • Erbjuda och sälja produkter och tjänster
  • Vårda köksutställningen
  • Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

S
S

Tillväxtorienterad konsultchef i Göteborg

Sigma Technology Development AB

Goteborg, VTG
4 dagar sedan
Goteborg, VTG
4 dagar sedan

Rollbeskrivning

Sigma Technology Development har framgångsrikt byggt upp en verksamhet inom inbyggda system i Göteborg under de senaste 10 åren. Vi tar nu ytterligare ett steg i vår expansion och söker därför en tillväxtorienterad konsultchef till Göteborg som ska ansvara för att starta och bygga upp en ny avdelning.

Sigma Technology är en global leverantör av ingenjörstjänster inom inbyggda system, produktinformation och offshore-utveckling. Bland våra kunder finns till exempel några av världens största fordonstillverkare och världens största tillverkare av utrustning för nätverk för mobil kommunikation.

Som konsultchef är du vårt ansikte utåt och ansvarar för att utveckla vår verksamhet i regionen. Tjänsten innebär bland annat att arbeta med rekrytering av nya medarbetare och försäljning mot nya och befintliga kunder. Tjänsten innefattar även fullt personal- och budgetansvar för din egen enhet.

Du kommer att arbeta tillsammans med många ledande svenska och internationella företag och vara en del av ett företag som värdesätter långsiktiga relationer och öppna och ärliga diskussioner med sina medarbetare och kunder. Hög trivsel och stora möjligheter att utvecklas kännetecknar också vårt bolag.

Vi söker nu dig som har viljan av att utvecklas i ett framgångsrikt och lönsamt företag och som är redo för att ta nästa steg mot dina framtida mål.

Grundläggande krav

  • Du har arbetat med rekrytering och/eller personalansvar antingen i bemannings- eller konsultföretag
  • Du har minst 10 års arbetslivserfarenhet
  • Du får gärna ha goda relationer inom försvars-, telekom- eller fordonsbranscherna

Önskade övriga kunskaper, personliga egenskaper och erfarenheter

Vi lägger störst vikt vid din personlighet och vi värdesätter att du är en empatisk lagspelare och har väldigt hög energinivå.

Andra kvalifikationer vi värdesätter:

  • Resultat- och målorienterad med höga ambitioner att åstadkomma tillväxt med god lönsamhet
  • Engagerad, tydlig, kommunikativ, inspirerande, lyhörd och handlingskraftig
  • Vi ser gärna kvinnliga sökande
  • Naturligt omtyckt ledare/coach som är långsiktig i sin syn på medarbetare/kunder

Vi erbjuder

Ingenjörstjänster för industrin, framförallt inom inbyggda system (elektronik och mjukvara) och möjligheter till en internationell karriär. Vi är ett mycket kraftigt växande företag med fortsatt stora ambitioner. Våra kunder består idag av några av Sveriges största industriföretag.

Sigma Technology är utsett till Sveriges mest rekommenderade företag och tredje bästa arbetsgivare 2020, ett kvitto vi är mycket stolta över och ger oss ett bra utgångsläge när vi söker nya anställda.

Att arbeta för Sigma Technology innebär att arbeta för ett framgångsrikt och lönsamt företag med en positiv tillväxtkurva. Du kommer att ingå i ett företag som alltid strävar efter framgång och som kommer att ge dig stora utmaningar i ditt dagliga arbete. Som anställd kommer du att vara en del av ett företag med en platt organisation och en mycket öppen atmosfär.

Många anställda nämner den vänliga kulturen och det faktum att det är lätt att känna sig delaktig i företaget som en av de främsta styrkorna Sigma Technology har som arbetsgivare.

Vi ser varje anställd som en viktig pusselbit i vår gemensamma framgång och arbetar aktivt med att skapa en utvecklande och trivsam arbetsmiljö genom ett personligt ledarskap.

Kontakt

Klas Persson,

klas.persson@sigmatechnology.se


Ansök på: http://profiler.sigmatechnology.se

Skickad

8 dagar sedan

Beskrivning

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.
Till Julas varuhus i Skara söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. 

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.
Källa: Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail/E-commerce/FMCG