Vi söker en säljare till avdelningen Tech där vi erbjuder produkter inom Telefoni, Data & Gaming och Ljud och Bild.
Vi söker en kassamedarbetare.
Vi söker en säljare till avdelningen PhoneHouse där vi erbjuder produkter inom Telefoni.
Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.
Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.
Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!
Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.
Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.
Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård
Elgiganten erbjuder
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Sofia Borg på storemanager.pitea.ph@giganten.se.
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.
Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.
Elgiganten erbjuder
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av XX på storemanager.gallivare@giganten.se.
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
carina.fors@randstad.se
christer.sjogren@randstad.se
gärna svarar på frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen. Du är välkommen med din ansökan på www.randstad.se där du kan bifoga ditt CV och personliga brev. Vänligen observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätthttps://www.hesselbergmaskin.nu
VD
Vi söker en VD till Däckteam i Sverige AB
Däckteam i Sverige AB är en av Sveriges största däckkedjor med 150 verkstäder runt om i landet. Däckteam ägs av dess medlemmar och har en tydlig organisation i hela ledet. Vi strävar efter att växa och eftersöker nu en VD som kan fortsätta driva denna utveckling då vår nuvarande VD kommer att sluta.
Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla och driva organisationer.
Du har erfarenhet av strategiskt försäljnings- och inköpsarbetearbete med såväl medlemmar som leverantörer. Du behöver därför ha en god förmåga att analysera trender och utveckling i branschen. Vidare har du erfarenhet från att leda en diversifierad och konkurrensutsatt verksamhet som ytterst drivs baserat på medlemmarnas intressen. Vi uppskattar att du har erfarenhet av branschen och förståelse för de utmaningar som uppstår hos medlemmar, prospects och leverantörer.
Som person är du ambitiös och driven med en passion för tillväxt. Du har modet att tänka nytt och motiveras av utmaningen att utveckla och underhålla goda relationer med såväl medlemmar, leverantörer som övriga intressenter.
Vidare är du en god ledare av personal, med förmåga att ta ansvar för helheten och du är skicklig på att kommunicera såväl muntligen som skriftligen.
Erfarenhet:
Personliga egenskaper:
Förväntade resultat/fokusområden framåt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid.
Organisatoriskt kommer du att vara underställd styrelsen och delta på regelbundna styrelsemöten. I dagsläget innebär tjänsten personalansvar för de fyra personer som är anställda på Däckteam i Sverige AB.
Huvudkontoret ligger i dagsläget i Malmö, men det är inget krav att VD utgår därifrån.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta styrelseordförande Markus Eriksson.
Välkommen med din ansökan via mail senast 30/4.
Kontaktpersoner
Markus Eriksson
Styrelseordförande Däckteam i Sverige AB
0703-482177
markus@gekodack.se
Var med på resan att göra Sveriges mobila nät ännu bättre – nu söker vi en Radioplanerare i Malmö.
Radiogruppen ingår i Networks som är en central del av Tres nätverksamhet. Vår huvuduppgift är att se till att Tres mobila nät utvecklas inom täckning, kapacitet och funktionalitet. Vi är fem team som är placerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö och Sundsvall.
Vårt nät utvecklas snabbt. Vi expanderar och utvecklar infrastruktur och tjänster löpande samtidigt som vi månar om att bibehålla högsta kvalitet för våra kunder. Vi är en viktig del i Tres strävan att alltid leverera högsta kvalitet, prestanda och tillgänglighet till våra kunder.
Om rollen
I rollen som Radioplanerare kommer du att ansvara för planering av täckningsutbyggnad, kvalitetsuppföljning/optimering och kapacitet i radionätet. Du är ensamt ansvarig över ditt geografiska ansvarsområde som är Malmö och Lund med omnejd. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår täcknings- och kapacitetsplanering i vårt Radioplaneringsverktyg, statistikuppföljning, sitebesök och verifieringsmätningar.
Du styr självständigt dina arbetsuppgifter men du kommer också att ha ett nära samarbete med kollegor inom byggnation, transmission och drift. Utöver detta ingår även hantering av kunder med frågor och mätningar i Radionätet. Denna roll har placeringsort Malmö.
Vem du är
För att lyckas i rollen bör du ha flerårig erfarenhet av mobila nätverk. Du har goda kunskaper inom design och optimering av LTE/UMTS radionät, vi ser även gärna att du har kunskaper inom 5G. Det ligger i din natur att arbeta proaktivt och ständigt arbeta med förbättringar, i så väl som arbetssätt till metoder och verktyg. Som person är du flexibel, ansvarstagande och drivande. Då det ingår många kontaktytor ser vi att du är en kommunikativ person som har lätt för att samarbeta med andra. Du behöver ha goda kunskaper i engelska i skrift och tal då vi jobbar i en internationell miljö. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vi erbjuder
Hos oss får du jobba tillsammans med mycket engagerade och erfarna kollegor som känner stor stolthet i vårt uppdrag. Våra ledare har själv erfarenhet av din vardag och vi är ett kompetent team som stöttar varandra.
Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Hos Tre finns alla förutsättningar för att du ska kunna utvecklas och se oss som en långsiktig arbetsgivare. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare och för sjätte året i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work.
Din ansökan
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Kent Lydell på
kent.lydell@tre.se
.Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-PRIORITY
I vår anläggning i Smålandsstenar förbrukas varje år cirka 500 ton rostfritt stål och här finns ett gediget kunnande, inte minst inom rostfri tunnplåt och kundanpassade kvalitetsprodukter för både privata bostäder och offentliga miljöer. Som PRODUKTIONSLEDARE hos oss blir du en mycket viktig medspelare. I ditt team har du fullt personalansvar för 30 medarbetare vilka arbetar inom områden som kantpressning, svetsning, ytbehandling, pressning och montering. Alla moment i våra produktionsprocesser sker under ett och samma tak och i dagsläget har du fyra samordnare till din hjälp.
Ditt fokus ligger i den dagliga operativa styrningen för att säkerställa att processerna uppfyller rätt kvalité och uppsatt mål. Du ser till att bemanningskapaciteten är rätt och arbetar kontinuerligt med kartläggning och utveckling av kompetens i gruppen. Verksamheten i sin helhet är stabil och självgående vilket till viss del beror på att vi aktivt arbetar med att driva förbättringsarbete proaktivt och här blir du en viktig resurs. Du samarbetar tätt ihop med våra övriga nyckelpersoner inom framförallt produktionsledning, planering, produktionsteknik och marknad/sälj. Du har stöd i personalrelaterade frågor via HR-ansvarig för koncernen och rapporterar till Platschef i Smålandsstenar. Att vara engagerad i åtgärder som gynnar effektiviseringar och ökad produktivitet är alltid välkommet!
Tjänsten är förlagd dagtid.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har erfarenhet från en ledande roll inom produktion / tillverkande industrin med gnistan att driva mot resultat genom att leda och utveckla både arbetssätt och människor. Ditt tekniska intresse är starkt och har du erfarenhet från produktion med plåt som material är det en fördel men inte ett krav. Vi värdesätter ett personligt engagemang i ditt ledarskap som är synligt, tillgängligt och produktionsnära. Du drivs av att utveckla en positiv och effektiv arbetsplats där medarbetarna trivs, tar ansvar, känner sig motiverade och delaktiga att göra sitt bästa.
Det är viktigt för oss att du delar våra värdeord engagemang, mod och ansvar.
Bli vår nya PRODUKTIONSLEDARE - Välkommen med din ansökan!
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar BLS Stainless/PURUS med FindMood. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 070- 894 11 01. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Hör gärna av dig med frågor under processens gång. Vi avser att påbörja urvals- och intervjuarbetet v 2. Deadline är satt till 20 jan.
DJV växer och vi letar nu efter nya kollegor som vill bli en del av DJV familjen. DJV Consulting startades år 2014, men har en historia ända tillbaka till 1980 talet vilket gör att vi har över 20 års erfarenhet att hjälpa våra kunder att driva igenom förändringar, innovationer, processer, projekt-/uppdragsledning, organisationsutveckling, styrning och best practice med beprövade och moderna verktyg. Idag fokuserar bolaget helt på IT och verksamhetsnära konsulttjänster med starkt fokus på agilt ledarskap, både med egna anställda och med ett stort underkonsultnätverk. Vi är specialiserade på att driva komplexa IT och verksamhetsprojekt med mänsklig kommunikation.
Vi letar främst efter dig som har erfarenhet som eller vill utvecklas inom:
Känner du inte igen dig i någon av dessa roller, men vill vara en del av DJV är du varmt välkommen att skicka in din profil ändå så tar vi upp en närmare dialog.
Vi ser gärna att du har:
Som person beskriver du dig själv som:
Du får:
Välkommen in för att diskutera vad som är viktigt för dig!
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare, annars ser vi gärna att du skickar in din ansökan via länken.
Filippa Funck
filippa.funck@djv.se
070-256 40 08
HR Business Partner
På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru-märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. https://www.youtube.com/channel/UCRN-eNAikasEjcQE9PTZu9w
Produktions siten i Emmaboda är den största inom Xylem-koncernen och vi är idag cirka 1200 anställda. I tillverkningen ingår alla moment från gjutning fram till färdig produkt. På siten finns det förutom kärnverksamheten inom produktion även distributionscenter samt supportfunktioner såsom IT, Finans och HR.
Om rollen
Till vår HR Business Partner-avdelning i Emmaboda söker vi nu en HR Business Partner. Vårt arbetssätt är strategiskt konsultativt och vi har ett nära samarbete med våra produktionsenheter samt supportfunktioner.
Rollen som HR Business Parter är en operativ roll med strategiska inslag, där du kommer att samarbeta med och stödja chefer på olika nivåer, inom flera varierande och utmanade områden. Du kommer att driva, leda, utveckla och samordna frågor inom bland annat organisation, ledarskap, karriär- och ersättarplanering, bemanning, lönesättning/-revision och fackliga förhandlingar. Inom området kompetensutveckling så ser vi gärna att du kan vara med och bidra med din kompetens i t ex workshops för chefer. I arbetsuppgifterna ingår även löpande personaladministrativa uppgifter.
Tillsammans med dina HR-kollegor kommer du att implementera och samordna globala HR-strategier och processer på lokal nivå, vilket kan gälla allt från systemstöd till kompetensutveckling och företagskultur.
HR Business Partner-avdelningen i Emmaboda består av en Senior HR manager, tre HR Business Partners och en Learning & Development Manager. I rollen som HR Business Partner arbetar du tillsammans med vårt HR Shared Service för Norden som också sitter i Emmaboda.
Kompetens & Erfarenhet
Du har relevant högskoleexamen eller motsvarande utbildning, samt minst 7 års erfarenhet av HR Business Partner-arbete – gärna inom produktion och/eller en större internationell organisation. Vidare behöver du god kompetens inom arbetsrätt, facklig förhandlingsvana samt kunskap om centrala avtal. Dessutom har du erfarenhet från ledarutveckling, sjukfrånvaro och rehabiliteringsarbete. Vi ser gärna att du själv har erfarenhet av att ha arbetat som ledare.
Du är en lyhörd, servicemedveten och lösningsorienterad person med stort driv och engagemang. Vidare har du god kommunikationsförmåga samt lätt för samarbete och beslutsfattande. Självklart värdesätter vi även ditt genuina intresse för människor och teknik. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare.
Det är viktigt att du känner igen dig i våra grundvärderingar - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Övrig information
Har du frågor är du välkommen att kontakta Leila Sayyad, Corporate Recruiter, 08-475 60 21eller rekryterande chef Karin Petermann, Senior HRBP Manager 0706-56 74 88.
Välkommen in med din ansökan, dock senast 2020-12-23. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, 0471 – 24 70 00, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00.
Typ av jobb
Heltid
Skickad
3 dagar sedan
Vi söker en säljare till avdelningen Tech där vi erbjuder produkter inom Telefoni, Data & Gaming och Ljud och Bild.
Vi söker en kassamedarbetare.
Vi söker en säljare till avdelningen PhoneHouse där vi erbjuder produkter inom Telefoni.
Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.
Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.
Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!
Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.
Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.
Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård
Elgiganten erbjuder
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Sofia Borg på storemanager.pitea.ph@giganten.se.
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. År 2018 utsågs Elgiganten till "Årets Butikskedja" vid handelsgalan Retail Awards som arrangeras av Svensk Handel och nu senast under september år 2020 utsågs Elgiganten till Årets Arbetsgivare. Detta är vi mycket stolta över då kunden och medarbetaren är vårt absoluta huvudfokus. Elgiganten etablerades i Sverige år 1994 och har idag närmare 3 400 anställda och 174 varuhus och butiker. Med butiker avses våra Elgiganten Phone House butiker som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.
Elgiganten ingår i Elkjop-koncernen som ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Elkjop-koncernen är i sin tur ett av Nordens största detaljhandelsföretag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37.3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11 000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107 000 m² stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.
Företagets storlek
2 500 till 4 999 anställda
Grundades
1994