ledarskap jobb

Nära norrbottens län
110Jobb hittades

110 jobb hittades för ledarskap jobb Nära norrbottens län

E
E

Säljare / Kassamedarbetare Elgiganten

Elgiganten AB

Piteå, NOR
3 dagar sedan
Piteå, NOR
3 dagar sedan

Vi söker en säljare till avdelningen Tech där vi erbjuder produkter inom Telefoni, Data & Gaming och Ljud och Bild.

Vi söker en kassamedarbetare.

Vi söker en säljare till avdelningen PhoneHouse där vi erbjuder produkter inom Telefoni.

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

  • Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
  • Erbjuda och sälja produkter och tjänster
  • Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Sofia Borg på storemanager.pitea.ph@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Säljare Elgiganten

Elgiganten AB

Gällivare, NOR
6 dagar sedan
Gällivare, NOR
6 dagar sedan

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av XX på storemanager.gallivare@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

R
R

Kommundirektör till Haparanda

Randstad

Haparanda, NOR
6 dagar sedan
Haparanda, NOR
6 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Vill du vara med att fortsätta utveckla Haparanda tillsammans med oss? Vi har ett unikt samarbete med tvillingstaden Torneå vilket ger oss 32 000 invånare och gränslösa möjligheter. Här möts svenska och finska språken och kulturerna, gränshandeln, älven, havet och en livlig ström av människor. Gränsen och det geografiska läget gör området till ett populärt besöksmål. Det är naturligt att röra sig mellan anställning, utbildning och eget företagande. Här finns även en företagsamhet med många statliga företag samt en besöksnäring och handel däribland IKEA som är en stor dragningskraft till orten från hela Norrbotten och Finland.
Vi letar dig som drivs och inspireras av samarbete, organisation och människor. Vi tror vidare att jämställdhet, hållbarhet och samverkan är viktiga ämnen för dig. Att jobba med ortens näringsliv och vara med att skapa attraktivitet för Haparanda är andra delar av uppdraget vi erbjuder.
Haparanda kommun är organiserad i 4 förvaltningar, Kommunledningsförvaltningen, Socialförvaltningen, Barn och ungdomsförvaltningen och Samhällsbyggnadsförvaltningen. Kommunen har ca 975 tillsvidareanställda. I kommunkoncernen ingår även 2 aktiebolag; Haparanda värmeverk och Stiftelsen Haparanda bostäder.

ansvarsområde.

  • Ansvarar för beredning och föredragning av ärenden till kommunstyrelsen och dess arbetsutskott.
  • Lägga förslag till och verkställa kommunstyrelsens beslut.
  • Samordna kommun och de kommunala bolagen i syfte att nå dom kommunala målen och visionerna.
  • I samverkan med kommunstyrelsens presidium och andra förtroendevalda har Kommundirektören en drivande roll för att utveckla och effektivisera de kommunala verksamheterna.
  • I uppdraget ingår även ansvar för styrning och uppföljning utifrån kommunens styrmodell.
  • Samverka med Torneå och andra kommuner.
  • Utveckla helhetssynen för verksamheten och samordna förvaltningscheferna i detta arbete.
  • Vidare ingår att leda och utveckla hela organisationen med ett särskilt ansvar för att säkerställa att organisationen utvecklas enligt satta mål.

arbetstider.

Förordnande på heltid

kvalifikationer.

  • Relevant akademisk utbildning
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Grundläggande datakunskaper inom Office
  • Meriterande av att ha jobbat inom en politiskt styrd verksamhet

Som ledare är du tydlig och trygg i ditt ledarskap. Du är transparent, kreativ och resultatinriktad med förmåga att skapa resultat genom andra. Du har erfarenhet av att leda organisationer i samarbete. Du har ett kommunikativt sätt och förmåga att skapa sammanhang, engagemang och entusiasm. Din strategiska förmåga och helhetssyn kompletteras med att du är strukturerad och fokuserad med ett ekonomiskt sinne.
En viktig egenskap är förmågan att omsätta politiska mål i praktisk handling. Med god omvärldsorientering och engagemang i samhällsfrågor har du förmåga att agera i offentliga sammanhang.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du delar vår värdegrund som är respekt, förståelse, öppenhet, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

erfarenhet.

Erfarenhet av ledarskap på strategisk nivå i större organisationer med komplex verksamhet.

ansökan.

För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Fors på Randstad. Telefonnummer 072-540 38 66, eller

carina.fors@randstad.se


Sista dag för att lämna in ansökan är 2021-03-21. Välkommen med din ansökan!

om Haparanda kommun.

Haparanda bjuder på en vacker skärgård och naturupplevelser, ljusa sommarnätter, gnistrande vinter, tio minuter till allt. Staden ligger vackert intill havet i ett enastående landskap och är Sveriges östligaste tätort. I kommunen bor ca 10 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Vi har ett unikt samarbete med tvillingstaden Torneå i Finland vilket ger oss 32 000 invånare och gränslösa möjligheter. Här möts svenska och finska språken och kulturerna, gränshandeln, älven, havet och en livlig ström av människor med gränsöverskridande aktiviteter.

https://www.haparanda.se


2
2

Distriktschef till Umeå och Luleå

2Complete AB

Luleå, NOR
4 dagar sedan
Luleå, NOR
4 dagar sedan
2Complete
Dina arbetsuppgifter
Vi söker just nu dig som vill arbeta som Distriktschef i regionen Umeå och Luleå för ett stort Hissföretag. Du kommer leda ett team servicetekniker inom affärsområdet eftermarknad i distriktet. Som Distriktschef kommer du vara en del av ett team om 12 distriktschefer och din uppgift blir att fortsätta driva och utveckla bolagets eftermarknadsaffär i samarbete med Field Operation Manager och säljare.
Som Distriktschef kommer du ha det operativa ansvaret att förvalta, driva och fortsätta arbetet med att utveckla en lönsam och effektiv eftermarknadsaffär. Detta innebär bland annat att du kommer ha ansvaret för rekrytering och bemanning av personal inom ditt distrikt samt att du kommer leda och ha det övergripande ansvaret för utförande av service och reparationer på hiss- och rulltrappasbeståndet i området.
I detta distrikt arbetar tretton mycket skickliga servicetekniker och du kommer ha det direkta personalansvaret för dem. Då serviceteknikerna stöter på många hinder under en arbetsdag kommer det vara ditt ansvar att stötta och coacha dem i allt från hantering av administration till att lösa problem som kan uppstå på fältet.
I rollen kommer du att rapportera direkt till Field Operation Manager. Du förväntas upprätthålla och bearbeta affären framåt med kunder och befintliga serviceavtal i distriktet. Du kommer ha en egen budget för ditt distrikt och arbeta aktivt med merförsäljning och kundvård. Du kommer även ansvara för de lokala affärerna gällande både reparationer och serviceavtal.
Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället
Din profil
Erfarenhet från en tidigare ledande position inom service, byggbranschen, eftermarknaden eller försäljning av tekniska produkter är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta mot externa kunder och med försäljning sen tidigare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet inom teknik-, bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande.
Ditt ledarskap präglas av coaching, uppföljning och engagemang. Rollen kräver att du har hög servicekänsla, klarar av tuffa samtal och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg och inger förtroende mot både kunder och medarbetare. Vi söker dig som är hungrig, vågar ta dig ann en utmaning och är driven. Det krävs även att du accepterar de uppsatta regelverk som finns i organisationen. Du är en riktig problemlösare som är strukturerad och som klarar av att ha många bollar i luften.
Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, emily.higgins@2complete.se eller 073-365 68 32
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Sökord: Distriktschef, Affärsområdeschef, Arbetsledare
R
R

Servicechef till Kiruna

Randstad

Kiruna, NOR
6 dagar sedan
Kiruna, NOR
6 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Har du erfarenhet av arbete som verkstadschef eller arbetsledare på fordonsverkstad? Är du en strukturerad och lyhörd ledare som trivs i en operativ roll? Då har vi det perfekta jobbet för dig när Hesselberg Maskin nu söker en servicechef till en nyinrättad tjänst i Kiruna!

ansvarsområde.

Som servicechef kommer du att ha personalansvar för 16 medarbetare i Kiruna och Gällivare, och tillsammans med dem så är det ditt ansvar att se till att Hesselberg Maskins kunder får den bästa servicen i Malmfälten.
Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen och där bidra strategiskt med dina erfarenheter som du samlat på dig under åren, men till största del så kommer du att ha en väldigt operativ roll. Som servicechef så kommer du bland annat att:
  • lägga upp serviceplaner och planera arbetet
  • skapa arbetsordrar och fördela arbetet i Kiruna. I Gällivare finns en serviceledare redan på plats.
  • ansvara för att delar, material och verktyg som behövs finns att tillgå
  • sätta en struktur för regelbundna avstämningar med kund
  • följa upp ekonomin
  • jobba med uppgifter som medföljer normalt personalansvar

arbetstider.

Du kommer att jobba dagtid måndag-fredag och vara stationerad på Hesselberg Maskins anläggning i Kiruna.

kvalifikationer.

Vi söker dig som är en prestigelös och lyhörd ledare med god förmåga att skapa delaktighet bland medarbetarna. Du jobbar eller har jobbat som verkstadschef, arbets/serviceledare eller haft annan ledande befattning på fordonsverkstad, och har erfarenhet av arbete med mobila maskiner, lastbilar eller personbilar. Du är affärsmässig och duktig på att hantera kunder i olika sammanhang. För att vara aktuell för tjänsten så har du också:
  • erfarenhet av arbete i underhållssystem
  • kunskaper i excel
  • B-körkort
  • goda kunskaper, såväl muntligt som skriftligt, i engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbetsleda servicetekniker.

ansökan.

För information: I den här rekryteringen samarbetar Hesselberg Maskin med Randstad Rekrytering, där rekryteringskonsult Christer Sjögren, tel 073-3570093 eller

christer.sjogren@randstad.se

gärna svarar på frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen. Du är välkommen med din ansökan på www.randstad.se där du kan bifoga ditt CV och personliga brev. Vänligen observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt
Sista ansökningsdag är den 21 mars 2021. Urval och intervjuer kommer dock att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Ansök därför gärna redan idag!

om Hesselberg Maskin AB.

Hesselberg Maskin AS är ett dotterbolag till koncernen AS Sigurd Hesselberg. Koncernen har över 300 anställda inom sälj- och serviceavdelningar över hela Norge. Sedan 2009 finns företaget även representerat i Kiruna och Gällivare, där det idag finns drygt 20 anställda. Hesselberg Maskin är återförsäljare till Komatsu, som erbjuder allt från stora gruvmaskiner till mindre hjullastare. Befintliga och potentiella kunder finns både inom gruvindustrin och i mindre entreprenadföretag.
Läs mer på www.hesselbergmaskin.se

https://www.hesselbergmaskin.nu


D
D

VD till en av Sveriges största däckkedjor

Däckteam i Sverige AB

6 dagar sedan
6 dagar sedan

VD

Vi söker en VD till Däckteam i Sverige AB

Däckteam i Sverige AB är en av Sveriges största däckkedjor med 150 verkstäder runt om i landet. Däckteam ägs av dess medlemmar och har en tydlig organisation i hela ledet. Vi strävar efter att växa och eftersöker nu en VD som kan fortsätta driva denna utveckling då vår nuvarande VD kommer att sluta.

Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla och driva organisationer.
Du har erfarenhet av strategiskt försäljnings- och inköpsarbetearbete med såväl medlemmar som leverantörer. Du behöver därför ha en god förmåga att analysera trender och utveckling i branschen. Vidare har du erfarenhet från att leda en diversifierad och konkurrensutsatt verksamhet som ytterst drivs baserat på medlemmarnas intressen. Vi uppskattar att du har erfarenhet av branschen och förståelse för de utmaningar som uppstår hos medlemmar, prospects och leverantörer.
Som person är du ambitiös och driven med en passion för tillväxt. Du har modet att tänka nytt och motiveras av utmaningen att utveckla och underhålla goda relationer med såväl medlemmar, leverantörer som övriga intressenter.
Vidare är du en god ledare av personal, med förmåga att ta ansvar för helheten och du är skicklig på att kommunicera såväl muntligen som skriftligen.

 

Erfarenhet:

  • Gedigen branscherfarenhet är meriterande
  • Erfarenhet som chef/ledare
  • Erfarenhet av att leda verksamheter, varav ledarskap för medlemsstyrda och/eller inköpsorganisationer betraktas som ett plus
  • Erfarenhet av att driva strategiskt, taktiskt och operativt förändringsarbete

 

Personliga egenskaper:

  • Stark egen drivkraft och målfokuserad
  • Passion för tillväxt
  • Vilja att utveckla Däckteams verksamhet och personal
  • Mod att tänka nytt och vara kreativ för att utveckla Däckteams relationer med medlemmar (nuvarande och kommande) och leverantörer
  • Drivs av att leverera goda resultat med hög kvalitét
  • Kommunikativ, Förmågan att vara en tydlig kommunikatör och representera Däckteam inom branschen och i stort.
  • Förmåga att ta ansvar för helheten

 

 

Förväntade resultat/fokusområden framåt:

  • Ökad tillväxt (medlemmar, volymer)
  • Fortsatt nära samarbete med leverantörerna
  • Nöjda medlemmar
  • God kostnadskontroll
  • Effektiv verksamhet
  • Engagerad personal
  • Utveckla konceptet och affärsmodellen

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid.

Organisatoriskt kommer du att vara underställd styrelsen och delta på regelbundna styrelsemöten. I dagsläget innebär tjänsten personalansvar för de fyra personer som är anställda på Däckteam i Sverige AB.
Huvudkontoret ligger i dagsläget i Malmö, men det är inget krav att VD utgår därifrån.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta styrelseordförande Markus Eriksson.

Välkommen med din ansökan via mail senast 30/4.

 

Kontaktpersoner

Markus Eriksson

Styrelseordförande Däckteam i Sverige AB

0703-482177

markus@gekodack.se

T
T

Radioplanerare till Tre

Tre

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

Var med på resan att göra Sveriges mobila nät ännu bättre – nu söker vi en Radioplanerare i Malmö.

Radiogruppen ingår i Networks som är en central del av Tres nätverksamhet. Vår huvuduppgift är att se till att Tres mobila nät utvecklas inom täckning, kapacitet och funktionalitet. Vi är fem team som är placerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö och Sundsvall.
Vårt nät utvecklas snabbt. Vi expanderar och utvecklar infrastruktur och tjänster löpande samtidigt som vi månar om att bibehålla högsta kvalitet för våra kunder. Vi är en viktig del i Tres strävan att alltid leverera högsta kvalitet, prestanda och tillgänglighet till våra kunder.

Om rollen
I rollen som Radioplanerare kommer du att ansvara för planering av täckningsutbyggnad, kvalitetsuppföljning/optimering och kapacitet i radionätet. Du är ensamt ansvarig över ditt geografiska ansvarsområde som är Malmö och Lund med omnejd. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår täcknings- och kapacitetsplanering i vårt Radioplaneringsverktyg, statistikuppföljning, sitebesök och verifieringsmätningar.
Du styr självständigt dina arbetsuppgifter men du kommer också att ha ett nära samarbete med kollegor inom byggnation, transmission och drift. Utöver detta ingår även hantering av kunder med frågor och mätningar i Radionätet. Denna roll har placeringsort Malmö.

Vem du är
För att lyckas i rollen bör du ha flerårig erfarenhet av mobila nätverk. Du har goda kunskaper inom design och optimering av LTE/UMTS radionät, vi ser även gärna att du har kunskaper inom 5G. Det ligger i din natur att arbeta proaktivt och ständigt arbeta med förbättringar, i så väl som arbetssätt till metoder och verktyg. Som person är du flexibel, ansvarstagande och drivande. Då det ingår många kontaktytor ser vi att du är en kommunikativ person som har lätt för att samarbeta med andra. Du behöver ha goda kunskaper i engelska i skrift och tal då vi jobbar i en internationell miljö. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder
Hos oss får du jobba tillsammans med mycket engagerade och erfarna kollegor som känner stor stolthet i vårt uppdrag. Våra ledare har själv erfarenhet av din vardag och vi är ett kompetent team som stöttar varandra.

Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Hos Tre finns alla förutsättningar för att du ska kunna utvecklas och se oss som en långsiktig arbetsgivare. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare och för sjätte året i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work.

Din ansökan
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Kent Lydell på

kent.lydell@tre.se

.

Varmt välkommen med din ansökan!

#LI-PRIORITY

B
B

UPPDRAG GENOMFÖRT - PRODUKTIONSLEDARE - BL Stainless / PURUS i Smålandsstenar

BL Stainless AB / PURUS

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

UPPDRAG GENOMFÖRT.

När standard sätter onödiga gränser är vi som bäst! För att ständigt ligga i framkant tror vi på att vara innovativa och satsa på den senaste tekniken. Vi är en stabil organisation med korta beslutsvägar och bred kompetens. Välkommen!

I vår anläggning i Smålandsstenar förbrukas varje år cirka 500 ton rostfritt stål och här finns ett gediget kunnande, inte minst inom rostfri tunnplåt och kundanpassade kvalitetsprodukter för både privata bostäder och offentliga miljöer. Som PRODUKTIONSLEDARE hos oss blir du en mycket viktig medspelare. I ditt team har du fullt personalansvar för 30 medarbetare vilka arbetar inom områden som kantpressning, svetsning, ytbehandling, pressning och montering. Alla moment i våra produktionsprocesser sker under ett och samma tak och i dagsläget har du fyra samordnare till din hjälp.

Ditt fokus ligger i den dagliga operativa styrningen för att säkerställa att processerna uppfyller rätt kvalité och uppsatt mål. Du ser till att bemanningskapaciteten är rätt och arbetar kontinuerligt med kartläggning och utveckling av kompetens i gruppen. Verksamheten i sin helhet är stabil och självgående vilket till viss del beror på att vi aktivt arbetar med att driva förbättringsarbete proaktivt och här blir du en viktig resurs. Du samarbetar tätt ihop med våra övriga nyckelpersoner inom framförallt produktionsledning, planering, produktionsteknik och marknad/sälj. Du har stöd i personalrelaterade frågor via HR-ansvarig för koncernen och rapporterar till Platschef i Smålandsstenar. Att vara engagerad i åtgärder som gynnar effektiviseringar och ökad produktivitet är alltid välkommet!
Tjänsten är förlagd dagtid.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har erfarenhet från en ledande roll inom produktion / tillverkande industrin med gnistan att driva mot resultat genom att leda och utveckla både arbetssätt och människor. Ditt tekniska intresse är starkt och har du erfarenhet från produktion med plåt som material är det en fördel men inte ett krav. Vi värdesätter ett personligt engagemang i ditt ledarskap som är synligt, tillgängligt och produktionsnära. Du drivs av att utveckla en positiv och effektiv arbetsplats där medarbetarna trivs, tar ansvar, känner sig motiverade och delaktiga att göra sitt bästa.

Det är viktigt för oss att du delar våra värdeord engagemang, mod och ansvar.

Bli vår nya PRODUKTIONSLEDARE - Välkommen med din ansökan!

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar BLS Stainless/PURUS med FindMood. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 070- 894 11 01. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Hör gärna av dig med frågor under processens gång. Vi avser att påbörja urvals- och intervjuarbetet v 2. Deadline är satt till 20 jan.

D
D

Vi letar nya kollegor till olika roller med start Q1 2021. Skicka in din ansökan idag!

DJV Consulting - Rekrytering

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

Vi letar nya kollegor till olika roller med start Q1 2021. Skicka in din ansökan idag!

DJV växer och vi letar nu efter nya kollegor som vill bli en del av DJV familjen. DJV Consulting startades år 2014, men har en historia ända tillbaka till 1980 talet vilket gör att vi har över 20 års erfarenhet att hjälpa våra kunder att driva igenom förändringar, innovationer, processer, projekt-/uppdragsledning, organisationsutveckling, styrning och best practice med beprövade och moderna verktyg. Idag fokuserar bolaget helt på IT och verksamhetsnära konsulttjänster med starkt fokus på agilt ledarskap, både med egna anställda och med ett stort underkonsultnätverk. Vi är specialiserade på att driva komplexa IT och verksamhetsprojekt med mänsklig kommunikation.

Vi letar främst efter dig som har erfarenhet som eller vill utvecklas inom:

  • Agil ledare och/eller Agil coach
  • Scrum master
  • Produktägare
  • Teknisk projektledare
  • Business analyst
  • Processledare, ITIL 4
  • Tech lead
  • Utvecklare (Frontend och/eller Backend)

Känner du inte igen dig i någon av dessa roller, men vill vara en del av DJV är du varmt välkommen att skicka in din profil ändå så tar vi upp en närmare dialog.

Vi ser gärna att du har:

  • Minst 5års erfarenhet i rollen som konsult
  • Arbetat i agila organisationer eller team, gärna varit med eller drivit en agil omställning/transformation med fokus på IT
  • Erfarenhet från större organisationer och företag, meriterande med både privat och offentlig sektor
  • Erfarenhet att coacha team, ledare och chefer
  • Har stor vana och erfarenhet att verka i ledande befattning
  • Förmåga att inspirera
  • Hög förmåga att kunna arbeta självständigt och i team
  • Hög affärsmässighet
  • Stort nätverk
  • Innehar en eftergymnasial utbildning (helst högskola) inom ingenjörslinje, teknik, systemvetenskap, IT/Data, Ekonomi.

Som person beskriver du dig själv som:

  • Ansvarstagande
  • En stark vilja att utvecklas (eager to learn)
  • Starkt självledarskap
  • Affärsmässig konsult
  • Lätt till skratt
  • Omtänksam
  • Resultatdriven men prestigelös
  • Motiveras och drivs av att göra smarta affärer
  • Tar egna initiativ
  • Trivs att jobba i team
  • Du engageras av att bygga relationer och har en hög energinivå

Du får:

  • En plats i ett bolag som drivs av värderingarna Smart, Stolt, Glädje
  • Work life balance
  • De verktyg och den kompetensutveckling du behöver
  • Spännande och utvecklande uppdrag hos marknadsledande kunder
  • Vi arbetar utifrån våra kunders krav och rekommendationer, just nu innebär det 100 % remote
  • En engagerad och motiverad chef och kollegor
  • Möjlighet att påverka utvecklingen av DJV som företag
  • Årlig utveckling anpassad för dig för att möta marknadens krav
  • En tydlig karriärväg internt med möjlighet att över tid ta mer ansvarsfulla roller
  • En rörlig eller fast lönemodell med möjlighet till bonus
  • Marknadsmässiga förmåner

Välkommen in för att diskutera vad som är viktigt för dig!

Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare, annars ser vi gärna att du skickar in din ansökan via länken.

Filippa Funck

filippa.funck@djv.se

070-256 40 08

X
X

Hr Business Partner

Xylem

25 dagar sedan
25 dagar sedan

HR Business Partner
På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru-märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. https://www.youtube.com/channel/UCRN-eNAikasEjcQE9PTZu9w
Produktions siten i Emmaboda är den största inom Xylem-koncernen och vi är idag cirka 1200 anställda. I tillverkningen ingår alla moment från gjutning fram till färdig produkt. På siten finns det förutom kärnverksamheten inom produktion även distributionscenter samt supportfunktioner såsom IT, Finans och HR.
Om rollen
Till vår HR Business Partner-avdelning i Emmaboda söker vi nu en HR Business Partner. Vårt arbetssätt är strategiskt konsultativt och vi har ett nära samarbete med våra produktionsenheter samt supportfunktioner.
Rollen som HR Business Parter är en operativ roll med strategiska inslag, där du kommer att samarbeta med och stödja chefer på olika nivåer, inom flera varierande och utmanade områden. Du kommer att driva, leda, utveckla och samordna frågor inom bland annat organisation, ledarskap, karriär- och ersättarplanering, bemanning, lönesättning/-revision och fackliga förhandlingar. Inom området kompetensutveckling så ser vi gärna att du kan vara med och bidra med din kompetens i t ex workshops för chefer. I arbetsuppgifterna ingår även löpande personaladministrativa uppgifter.
Tillsammans med dina HR-kollegor kommer du att implementera och samordna globala HR-strategier och processer på lokal nivå, vilket kan gälla allt från systemstöd till kompetensutveckling och företagskultur.
HR Business Partner-avdelningen i Emmaboda består av en Senior HR manager, tre HR Business Partners och en Learning & Development Manager. I rollen som HR Business Partner arbetar du tillsammans med vårt HR Shared Service för Norden som också sitter i Emmaboda.
Kompetens & Erfarenhet
Du har relevant högskoleexamen eller motsvarande utbildning, samt minst 7 års erfarenhet av HR Business Partner-arbete – gärna inom produktion och/eller en större internationell organisation. Vidare behöver du god kompetens inom arbetsrätt, facklig förhandlingsvana samt kunskap om centrala avtal. Dessutom har du erfarenhet från ledarutveckling, sjukfrånvaro och rehabiliteringsarbete. Vi ser gärna att du själv har erfarenhet av att ha arbetat som ledare.
Du är en lyhörd, servicemedveten och lösningsorienterad person med stort driv och engagemang. Vidare har du god kommunikationsförmåga samt lätt för samarbete och beslutsfattande. Självklart värdesätter vi även ditt genuina intresse för människor och teknik. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare.
Det är viktigt att du känner igen dig i våra grundvärderingar - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Övrig information
Har du frågor är du välkommen att kontakta Leila Sayyad, Corporate Recruiter, 08-475 60 21eller rekryterande chef Karin Petermann, Senior HRBP Manager 0706-56 74 88.
Välkommen in med din ansökan, dock senast 2020-12-23. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, 0471 – 24 70 00, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00.

Typ av jobb

Heltid

Skickad

3 dagar sedan

Beskrivning

Vi söker en säljare till avdelningen Tech där vi erbjuder produkter inom Telefoni, Data & Gaming och Ljud och Bild.

Vi söker en kassamedarbetare.

Vi söker en säljare till avdelningen PhoneHouse där vi erbjuder produkter inom Telefoni.

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

  • Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
  • Erbjuda och sälja produkter och tjänster
  • Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Sofia Borg på storemanager.pitea.ph@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.


Om företaget

E
E
E
E

Elgiganten AB

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. År 2018 utsågs Elgiganten till "Årets Butikskedja" vid handelsgalan Retail Awards som arrangeras av Svensk Handel och nu senast under september år 2020 utsågs Elgiganten till Årets Arbetsgivare. Detta är vi mycket stolta över då kunden och medarbetaren är vårt absoluta huvudfokus. Elgiganten etablerades i Sverige år 1994 och har idag närmare 3 400 anställda och 174 varuhus och butiker. Med butiker avses våra Elgiganten Phone House butiker som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elgiganten ingår i Elkjop-koncernen som ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Elkjop-koncernen är i sin tur ett av Nordens största detaljhandelsföretag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37.3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11 000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107 000 m² stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Företagets storlek

2 500 till 4 999 anställda

Grundades

1994