Populäraste jobb

133Jobb hittades

133 Jobb hittades 

R
R

Process Leader

Resursbrist Norden AB

Västerås, Ostergotland
15 dagar sedan
Västerås, Ostergotland
15 dagar sedan
We are currently looking for a Process Leader to our Client in Västerås

Our client is looking for a confident and stable leader with +5 years experience of production/process leadership to be on site in Västerås. The candidate should also have experience from chemistry process from before.

Scope and Working Hours
Full time, 08:00 - 17:00

Language
English

Period
As soon as possible - until further notice

Experience

At least 5 years


Please send your CV in Word Format.



According to requirements
A
A

Consultant Manager till Academic Work Västerås

Academic Work

Västerås, VTM
2 dagar sedan
Västerås, VTM
2 dagar sedan

We make people grow! Våra Consultant Managers har ett stort intresse för andra människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Du kommer att rekrytera konsulter till Academic Works kunder och vara deras närmsta chef. Här får du möjligheten att växa tillsammans med oss på Academic Work - och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

Om tjänsten

Så här beskriver en av våra Consultant Managers sin roll sin roll:

"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett team som arbetar brett inom flera affärsområden. Teamet arbetar med kunder, konsulter och kandidater inom framför allt teknik & IT då Västerås som region har många kunder inom dessa affärsområden. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare är Ida Karlsryd och hon arbetar också som Consultant Manager med egna kunder och konsulter. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

Arbetsuppgifter

  • Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
  • Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
  • Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc.

Vi söker dig som

har följande kompetenser: * Resultatinriktad * Uthållig * Personlig mognad * Affärsmässig * Flexibel

Vad tar du med dig i rollen som Consultant Manager?

  • Relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
  • Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt
  • B-körkort
  • Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?

  • Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
  • Erfarenhet av ett säljinriktat arbete

Vår kultur #weareacademicwork

Dina förmåner

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Consultant Manager kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION

*Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
  • Placering: Västerås
  • Vi som driver rekryteringsprocessen:

Lena Warghagen, Talent Acquisition Manager, Ida Karlsryd, Team Manager Operations

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under mina sidor på din profil.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på

    lena.warghagen@academicwork.se

    under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om företaget

Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

R
R

ledande montör till elmätarprojekt för eltel

Randstad

Västmanlands län, VTM
5 dagar sedan
Västmanlands län, VTM
5 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Vi på Eltel söker en ledande montör för ett spännande elmätarprojekt i Mellan-och Södra Sverige. Har du tidigare erfarenhet av att leda personal och gillar att se dig om i Sverige? Din roll som ledande montör inom Eltels affärsområde Smart Grid är att leda teamet och att säkerställa arbetet på plats både i kvalité och säkerhet. På Eltel erbjuds du utvecklingsmöjligheter och stor variation i arbetet. Du erbjuds även trygga anställningsvillkor med god förutsättning till bonus.

ansvarsområde.

Det är både fältarbete där du är närvarande och arbetar nära elektriker men även en del kontorsarbete med planering och rapportering. Som stöd har du en ledningsgrupp bestående av andra ledande montörer, teamledare, projektledare och planerare. Team ledaren på plats är din närmaste chef. Du kommer tillsammans med din team leader att ansvara för att utbilda elektrikerna i ditt team. Du ansvarar för att utföra kvalitetskontroller, säkerhetsrundor samt övriga administrativa uppgifter som kundklagomål och avvikelserapportering.
Du stöttar team ledaren i avtalsfrågor gällande samarbetet med kunder och underentreprenörer. Andra förekommande arbetsuppgifter är:
  • Ledning av och deltagande i projektuppföljningsmöten
  • Planering av inköp och beställning av material
  • Genomförande av skydds- och kvalitetskontroller
  • Installationsarbete vid speciella situationer

arbetstider.

Placering: Mellan-och Södra Sverige. Placeringen varierar projektvis (man reser till projektet och Eltel står för rese- och boendekostnader)
Arbetstider: Onsdag - onsdag eller måndag - torsdag.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning.

kvalifikationer.

För att lyckas behöver du:
  • Minst en gymnasial utbildning inom relevant område
  • ECY-Certifikat och/eller minst B-behörighet
  • Tidigare erfarenhet av arbete som elektriker
  • Erfarenhet av att leda andra
  • God datorvana och kunskaper i MS Office-paket med fokus på Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
  • B-körkort
  • Vara tillgänglig för resor i arbetet över hela Sverige
Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet av att arbeta i elprojekt
  • Elingenjörsutbildning

För den här tjänsten söker vi dig som drivs av utveckling, är ansvarsfull och kommunikativ. Du är en trygg ledare som trivs med variation. Du har en hög stresstålighet och är van med ett högt arbetstempo. Du trivs med att arbeta med människor och att samarbeta. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdag 2021-03-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Amir Abdulla,

amir.abdulla@randstad.se

gärna svarar på dina frågor.

om Eltel Networks Infranet AB.

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.
Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.
Eltels affärsområde Smart Grid är verksamt inom mätning av elförbrukning och ansvarar för att byta ut elmätare allt från hushåll till högspänning på uppdrag av nätägare.
Smart Grid har med sin långa erfarenhet av dessa typer av arbeten i hela Norden utvecklat ett unikt arbetssätt med ett omfattande och väl beprövat processpaket. Arbetssättet ger stora fördelar och är mycket uppskattat av både kunder och Smart Grids medarbetare.
Smart Grid har knutit ett antal av de större nätägarnas projekt till sin verksamhet i Sverige. Projekten kommer att pågå under cirka 5 år och består av både installation av elmätare för hushåll (Kategori 1) och mer tekniskt avancerade installationer (Kategori 2-5).

Sökord: Team leader, Teamleader, Team ledare, Teamledare, Projektledare, Ledande montör, Elektriker, El, Elmätare, Projekt, Utveckling, Resande, Ledare, Ledande, Chef, Elmontör

https://www.eltelnetworks.com/sv/svenska/infranet-solutions/smart-grid


R
R

Säljare till Randstad Finance i Västerås

Randstad

Västmanlands län, VTM
23 dagar sedan
Västmanlands län, VTM
23 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Är du en relationsbyggare och har ett utpräglat intresse för ekonomi? Är du nyfiken av naturen och motiveras av att ständigt få lära nytt? Har du dessutom ett starkt inre driv och ett intresse av att ständigt utveckla och skapa affärer där alla är vinnare? Då har vi tjänsten för dig! Bli vår Sales Consultant inom Randstad Finance och hjälp individer och företag att växa och nå sin fulla potential!
Som säljare på Randstad Finance är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom helt rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal samt skapa och bibehålla relationer med våra kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att vidareutveckla befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt.

ansvarsområde.

I rollen som säljare kommer du att ansvara för att:
  • genom en nära dialog bygga vidare och driva tillväxt för befintliga kunder.
  • bearbeta marknaden genom att bygga nätverk och boka möten med kunder och prospects.
  • självständigt hitta och skapa konsult- och rekryteringsaffärer av specialister och ledare inom ekonomiområdet.
  • identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem.
  • ha ett nära samarbete med konsultchefer och rekryteringskonsulter i verksamheten.
Varför ska du jobba hos oss?
Som Sales Consultant hos oss kommer du att ingå i ett team som idag består av fyra personer. I teamet värdesätter vi relationer och kommunikation. Tillsammans når vi framgång i samarbete med kunder, konsulter och kandidater. Här får du känna glädje, engagemang och att du bidrar till utveckling hos både kunder och kandidater! Tillsammans med rekryteringskonsulterna kommer du som Sales Consultant vara Randstad Finance ansikte utåt med den huvudsakliga målsättningen att växa vår affär ytterligare.
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
Läs mer om oss: /link/d29ceefe0ff141f28ed8e04f25fc6e55.aspx

arbetstider.

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från Randstads kontor i centrala Västerås. Då du kommer att verka i Mälardalen, som också omfattar Uppland, så kan tjänsten placeras i Uppsala om så önskas.

kvalifikationer.

Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger – vi söker därför dig som trivs med en högkvalitativ aktivitetsnivå och som ser värdet i att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och nätverka och möta våra kunder i deras vardag, där det händer!
Vi ser framför oss att du har:
  • tidigare erfarenhet av att framgångsrikt jobba med försäljning inom B2B och/eller rekrytering och konsultverksamhet för ledare och specialister där försäljning ingått. Det är starkt meriterande om det dessutom är inom ekonomiområdet eller om du har erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning.
  • eftergymnasial utbildning – vi ser gärna att du själv har ekonomiutbildning i botten.
  • ett genuint och starkt intresse för försäljning samt förmåga att skapa affärer och bygga olika typer av relationer, och förstår de framgångsfaktorer som gör dem långvariga.
  • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter människor med olika bakgrund.
  • B-körkort.
  • vana av att sammanställa och hålla presentationer för olika målgrupper.
  • vana av att arbeta i olika affärs- och CRM-system.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är målinriktad, socialt kompetent och handlingskraftig - du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. Du har ett stort lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare. Vi ser att du ledigt kan röra dig på olika nivåer i verksamheter och är skicklig på att anpassa budskap utifrån mottagare. Du är innovativ och flexibel, med god förmåga att hitta nya vägar där andra människor ser hinder. Vi tror också att du har en positiv grundsyn och nära till skratt, samt brinner för att lyckas i ditt arbete. Du är strukturerad, kan administrera och kan planera din tid på ett effektivt sätt.

ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 1/3. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Fredrik Patcha via:

fredrik.patcha@randstad.se

eller varför inte connecta med oss på Linkedin?

om Randstad Finance.

Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se


R
R

Produktionschef ombyggnad till Riksbyggen

Randstad

Västmanlands län, VTM
11 dagar sedan
Västmanlands län, VTM
11 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Produktionschef MO Ombyggnad Öst
Som produktionschef kommer du ha personalansvar och resultatansvar för ombyggnadsverksamheten i en av tre Marknadsgrupper i Marknadsområdet.
Nuvarande personal består av projektchefer, projektledare och biträdande projektledare.
Du kommer rapportera till marknadsområdeschefen för Marknadsområde Ombyggnad Öst.
Ombyggnadsverksamheten i Marknadsområde Ombyggnad Öst utgår från våra förvaltningskontor i Sthlm, Visby, Uppsala, Västerås, Örebro, Linköping, Norrköping samt Nyköping. Geografin för den marknadsgrupp som tjänsten avser är Uppsala, Västerås, Örebro, Eskilstuna. Placeringsort tror vi är Västerås eller Uppsala.

ansvarsområde.

Som chef i Riksbyggen har man tre ansvarsområden som man agerar utifrån och hanterar parallellt:
  • Ett verksamhets- och resultatansvar
  • Att vara arbetsgivarens företrädare
  • Att vara en ledare och förebild
Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning, projekt, bemanning och avtal med leverantörer. Att säkerställa kvalitet i offerter, avtal och kalkyler är en viktig del av uppdraget. Som personalansvarig ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal.
I rollen ingår även att projektleda underhålls- och ombyggnadsprojekt.

arbetstider.

I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid.

kvalifikationer.

Vem är du?
Det är meriterande om du har erfarenhet av Riksbyggens ombyggnadsverksamhet och Riksbyggens ombyggnadsavtal. Du är byggingenjör eller civilingenjör och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet.
Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga.
Som person är du ambitiös, ansvarstagande, och hjälpsam. Du är resultatinriktad, har goda ledaregenskaper och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare. För att passa i en chefsroll på Riksbyggen är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete.
Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor.
Det krävs körkort och tillgång till egen bil.

ansökan.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.
Välkommen med din ansökan senast den 2021-03-15. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!
Har du några frågor eller funderingar?
I denna rekryteringsprocess samarbetar Riksbyggen med Randstad. Vid eventuella frågor eller funderingar kontakta Hannah Sandström, tel 073 - 343 45 34

hannah.sandstrom@randstad.se

Tveka inte att höra av dig.
Vi ser fram emot din ansökan!

om Riksbyggen ekonomisk förening.

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!

https://www.riksbyggen.se


F
F

Turbine Specialist

Fortum Sverige AB

Västerås, VTM
Idag
Västerås, VTM
Idag

Business Area Description

At Fortum we drive change where it matters. We are a European energy company providing our customers with electricity, gas, heating and cooling as well as smart solutions to improve resource efficiency. Together with our subsidiary Uniper, we are the third largest producer of CO2-free electricity in Europe. With around 19,000 professionals and activities in more than 40 countries, we have the competence and resources to grow and to drive the energy transition forward. We strive to make an impact through a culture of open leadership, curiosity and continuous improvement. Do you want to take an active role for a cleaner world? Come lead the change with us! www.fortum.com

Fortum eNext helps utilities and energy intensive industries improve their operations and reduce emissions. Building on our heritage and knowhow of running and optimising our own fleet, we offer highly specialised expert services throughout the whole life cycle of a power plant. We have over 300 professionals and more than 2,000 clients worldwide. www.fortum.com/enext

 

Your role

We are looking for a Turbine Specialist to join our Turbine and Generator Services.

As a Specialist you will be responsible for providing engineering support in our production and maintenance activities in Sweden, Finland and abroad. In your duties you will also support sales, workshop and on-site activities with various tasks related to turbine services and problem solving.

 

We offer you

This is the start of your meaningful career journey at Fortum. We actively encourage job rotation and development activities across the company with open leadership as our guiding principle. Come join Fortum Turbine and Generator Services (TGS) and reach for our vision of becoming the #1 non-OEM service supplier in Scandinavia and the Baltics!

Fortum TGS offers you a rewarding position in a dynamic group with high targets and potential for growth. With us you will have the ability to work in and support an excellent team that lets you contribute to the success of the organization as well as find opportunities for personal development.

You will get to work with great, committed colleagues who share your passion. Our values – curiosity, responsibility, honesty and respect – form the foundation of everything we do. We believe in open leadership, which means empowering and also challenging our people. We coach and encourage our experts to find their own solutions and to question the status quo. We value team work and co-creation to reach our common targets.

Your place of employment will be in Västerås, Sweden.

 

Your qualifications

You have a Bachelor degree as a minimum in mechanical engineering, at least 5 years of experience of steam turbines and power plants. You have good computer skills and experience of design engineering software is a plus.

Since both our customers and own staff are international you must be ready for travel, sometimes with a short notice. Ability to react rapidly in changing situations is an appreciated skill. You are fluent in Swedish and English. Knowledge of Finnish is an advantage.

 

Interested?

Send your application with salary request via our online recruitment tool by March 4th 2021 at the latest. For further information, please contact Miika Saavalainen, Group Manager, Turbines Engineering miika.saavalainen@fortum.com.

To be selected for the position, the applicant must go through background clearance and health examination including drug testing.

For contact with union representatives in Fortum, please call +46 8 671 70 00.

Fortums Akademiker: Per Kenttä

Unionen: Birgitta Henriksson

F
F

Site Manager

Fortum Sverige AB

Västerås, VTM
Idag
Västerås, VTM
Idag

Business Area Description

At Fortum we drive change where it matters. We are a European energy company providing our customers with electricity, gas, heating and cooling as well as smart solutions to improve resource efficiency. Together with our subsidiary Uniper, we are the third largest producer of CO2-free electricity in Europe. With around 19,000 professionals and activities in more than 40 countries, we have the competence and resources to grow and to drive the energy transition forward. We strive to make an impact through a culture of open leadership, curiosity and continuous improvement. Do you want to take an active role for a cleaner world? Come lead the change with us! www.fortum.com 

Fortum eNext helps utilities and energy intensive industries improve their operations and reduce emissions. Building on our heritage and knowhow of running and optimising our own fleet, we offer highly specialised expert services throughout the whole life cycle of a power plant. We have over 300 professionals and more than 2,000 clients worldwide. www.fortum.com/enext

 

Your role

We are looking for a Turbine Site Manager to join our Energy Services.

As a Site Manager you will lead our own employees as well as subcontractors in turbine maintenance projects. You will be responsible for ensuring that the site work is carried out safely and meeting all HSEQ requirements. Monitoring and reporting of work progress, quality and site related contractual matters are other important duties. Planning, scheduling and negotiations with customers and sub-contractors are part of your role. Supporting Sales will also be part of your role.

 

We offer you

This is the start of your meaningful career journey at Fortum. We actively encourage job rotation and development activities across the company with open leadership as our guiding principle. Come join Fortum Turbine and Generator Services (TGS) and reach for our vision of becoming the #1 non-OEM service supplier in Scandinavia and the Baltics!

Fortum TGS offers you a rewarding position in a dynamic group with high targets and potential for growth. With us you will have the ability to work in and support an excellent team that lets you contribute to the success of the organization as well as find opportunities for personal development.

You will get to work with great, committed colleagues who share your passion. Our values – curiosity, responsibility, honesty and respect – form the foundation of everything we do. We believe in open leadership, which means empowering and also challenging our people. We coach and encourage our experts to find their own solutions and to question the status quo. We value team work and co-creation to reach our common targets.

Your place of employment will be in Västerås, Sweden.

 

Your qualifications

We believe that suitable candidates have an educational background in engineering and at least 3-5 years of experience of turbine plants maintenance business and management work.

Since both our customers and own staff are international you must be ready to travel, sometimes with a short notice. Ability to react rapidly in changing situations is an appreciated skill. You are fluent in Swedish and English. Knowledge of Finnish is an advantage.

 

Interested?

Send your application with salary request via our online recruitment tool by March 4th 2021 at the latest. For further information, please contact Jesse Pellonpää, Group Manager, Turbine Site Management & Operations, jesse.pellonpaa@fortum.com 

To be selected for the position, the applicant must go through background clearance and health examination including drug testing.

For contact with union representatives in Fortum, please call +46 8 671 70 00.

Fortums Akademiker: Per Kenttä

Unionen: Birgitta Henriksson

T
T

Kundservicemedarbetare till Tele2 Eskilstuna - start 6 april

Transcom Sweden

Eskilstuna, D
3 dagar sedan
Eskilstuna, D
3 dagar sedan

 

VI ÄR TRANSCOM

Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 50 kontaktcenter i 21 länder på 33 språk (wow!). Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor.


DIN ROLL

I din roll som kundservicemedarbetare kommer du, för vår kund (Tele2 företagskunder), att hantera inkommande samtal inom telefoni, bredband och försäljning. Du får mycket eget ansvar, men lämnas aldrig utan stöd tack vare den starka teamkänsla och höga engagemang från både kollegor och ledare.


DETTA FÅR DU

På Transcom får möjlighet att utvecklas och växa som individ. Här kan du bygga en karriär, bland annat inom sälj, produktkunskap, ledarskap och säljcoaching. Vi är stolta över att kunna säga att nästan alla tjänster hos oss har tillsatts av personer som en gång hade rollen som kundservicemedarbetare. Har du en drivkraft kan vi garanterat göra underverk.


ANSTÄLLNINGSFÖRHÅLLANDEN

Befattning: CSR (Customer Service Representative) Transcom.

Arbetstid: Schemalagd arbetstid, med öppettider 08:00-18:00. Helger och röda dagar: stängt.

Anställningsgrad: 80%.

Kollektivavtal: Unionen.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader

Startdatum: 23 februari 


Förmåner

Utöver ljusa lokaler, trevliga kollegor och engagerade ledare erbjuder vi även

  • kollektivavtal
  • rikskortet
  • friskvårdsbidrag
  • utvecklingsmöjligheter
  • utbildning
  • möjlighet till bonus och provision.


REKRYTERINGSPROCESSEN
Du behöver inte skicka något CV till oss.
Direkt efter att du fyllt i din ansökan kommer du istället att få ett mail med 4 tester som är första steget i vår urvalsprocess. Vid godkända tester är nästa steg en telefonintervju.
Överensstämmer din profil med den vi söker, så bjuder vi in dig till en av våra kandidatdagar. Där får vi möjlighet att berätta mer om tjänsten, och vi får lära känna dig bättre genom en personlig intervju.


Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

För frågor om jobbet, kontakta jobb.sverige@transcom.com



 

DINA SUPERKRAFTER

Det är viktigt för oss att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du måste vara över 18 år gammal och ha en gymnasieexamen. Utöver det ser vi gärna att du har ett genuint intresse för att jobba med människor, är tydlig i din kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter kundens olika behov och humör.


För att du ska trivas ser vi att du är serviceminded, tålmodig och resultatorienterad. Tempot hos oss är högt, men alltid med en grym teamkänsla – på Transcom jobbar vi tillsammans.



    R
    R

    ledande montör till elmätarprojekt för eltel

    Randstad

    Västmanlands län, VTM
    5 dagar sedan
    Västmanlands län, VTM
    5 dagar sedan

    arbetsbeskrivning.

    Vi på Eltel söker en ledande montör för ett spännande elmätarprojekt i Mellan-och Södra Sverige. Har du tidigare erfarenhet av att leda personal och gillar att se dig om i Sverige? Din roll som ledande montör inom Eltels affärsområde Smart Grid är att leda teamet och att säkerställa arbetet på plats både i kvalité och säkerhet. På Eltel erbjuds du utvecklingsmöjligheter och stor variation i arbetet. Du erbjuds även trygga anställningsvillkor med god förutsättning till bonus.

    ansvarsområde.

    Det är både fältarbete där du är närvarande och arbetar nära elektriker men även en del kontorsarbete med planering och rapportering. Som stöd har du en ledningsgrupp bestående av andra ledande montörer, teamledare, projektledare och planerare. Team ledaren på plats är din närmaste chef. Du kommer tillsammans med din team leader att ansvara för att utbilda elektrikerna i ditt team. Du ansvarar för att utföra kvalitetskontroller, säkerhetsrundor samt övriga administrativa uppgifter som kundklagomål och avvikelserapportering.
    Du stöttar team ledaren i avtalsfrågor gällande samarbetet med kunder och underentreprenörer. Andra förekommande arbetsuppgifter är:
    • Ledning av och deltagande i projektuppföljningsmöten
    • Planering av inköp och beställning av material
    • Genomförande av skydds- och kvalitetskontroller
    • Installationsarbete vid speciella situationer

    arbetstider.

    Placering: Mellan-och Södra Sverige. Placeringen varierar projektvis (man reser till projektet och Eltel står för rese- och boendekostnader)
    Arbetstider: Onsdag - onsdag eller måndag - torsdag.
    Start: Enligt överenskommelse
    Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning.

    kvalifikationer.

    För att lyckas behöver du:
    • Minst en gymnasial utbildning inom relevant område
    • ECY-Certifikat och/eller minst B-behörighet
    • Tidigare erfarenhet av arbete som elektriker
    • Erfarenhet av att leda andra
    • God datorvana och kunskaper i MS Office-paket med fokus på Excel
    • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
    • B-körkort
    • Vara tillgänglig för resor i arbetet över hela Sverige
    Det är meriterande om du har:
    • Erfarenhet av att arbeta i elprojekt
    • Elingenjörsutbildning

    För den här tjänsten söker vi dig som drivs av utveckling, är ansvarsfull och kommunikativ. Du är en trygg ledare som trivs med variation. Du har en hög stresstålighet och är van med ett högt arbetstempo. Du trivs med att arbeta med människor och att samarbeta. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

    ansökan.

    Sista ansökningsdag 2021-03-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
    För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Amir Abdulla,

    amir.abdulla@randstad.se

    gärna svarar på dina frågor.

    om Eltel Networks Infranet AB.

    Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.
    Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.
    Eltels affärsområde Smart Grid är verksamt inom mätning av elförbrukning och ansvarar för att byta ut elmätare allt från hushåll till högspänning på uppdrag av nätägare.
    Smart Grid har med sin långa erfarenhet av dessa typer av arbeten i hela Norden utvecklat ett unikt arbetssätt med ett omfattande och väl beprövat processpaket. Arbetssättet ger stora fördelar och är mycket uppskattat av både kunder och Smart Grids medarbetare.
    Smart Grid har knutit ett antal av de större nätägarnas projekt till sin verksamhet i Sverige. Projekten kommer att pågå under cirka 5 år och består av både installation av elmätare för hushåll (Kategori 1) och mer tekniskt avancerade installationer (Kategori 2-5).

    Sökord: Team leader, Teamleader, Team ledare, Teamledare, Projektledare, Ledande montör, Elektriker, El, Elmätare, Projekt, Utveckling, Resande, Ledare, Ledande, Chef, Elmontör

    https://www.eltelnetworks.com/sv/svenska/infranet-solutions/smart-grid


    T
    T

    Kundservicemedarbetare till Comhem i Eskilstuna -start 15 mars

    Transcom Sweden

    Eskilstuna, D
    2 dagar sedan
    Eskilstuna, D
    2 dagar sedan

     

    VI ÄR TRANSCOM

    Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 50 kontaktcenter i 21 länder på 33 språk (wow!). Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. 


    DIN ROLL

    I din roll som kundservicemedarbetare kommer du, för vår kund Com Hem , att hantera inkommande samtal inom TV, bredband, telefoni och försäljning. Du strävar efter att ge våra kunder en sömlös och förstklassig kundupplevelse, bland annat genom att säkerställa att kunden har rätt tjänst anpassat efter dennes behov. Som kundservicemedarbetare arbetar du därför kontinuerligt i samtalen med merservice/merförsäljning utifrån dina behovsanalyser. Du får mycket eget ansvar, men lämnas aldrig utan stöd tack vare tydliga rutiner, en stark teamkänsla och ett högt engagemang bland både kollegor och ledare.


    DETTA FÅR DU

    På Transcom får du möjlighet att utvecklas och växa som individ. Här kan du bygga en karriär, bland annat inom sälj, produktkunskap, ledarskap och säljcoaching. Din anställning startar med en 3 veckors grundutbildning på distans, där du får lära dig verktygen du behöver i rollen. Vi är stolta över att kunna säga att nästan alla tjänster hos oss har tillsatts av personer som en gång hade rollen som kundservicemedarbetare. Har du en drivkraft kan vi garanterat göra underverk tillsammans!


    ANSTÄLLNINGSFÖRHÅLLANDEN

    Befattning: CSR (Customer Service Representative) Transcom.

    Arbetstid: Schemalagd arbetstid, med öppettider vardagar: 08:00-19:00. Helger 09:00-15:00

    Anställningsgrad: 80%. 

    Kollektivavtal: Call/Contact Center och Marknadsundersökningsföretag

    Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader

    Startdatum:  15 mars

    Förmåner

    Utöver ljusa lokaler, trevliga kollegor och engagerade ledare erbjuder vi även

    • kollektivavtal
    • tjänstepension
    • rikskortet
    • friskvårdsbidrag
    • utvecklingsmöjligheter
    • utbildning
    • fast grundlön med möjlighet till provision.


    REKRYTERINGSPROCESSEN
    Du behöver inte skicka något CV till oss.
    Direkt efter att du fyllt i din ansökan kommer du istället att få ett mail med 4 tester som är första steget i vår urvalsprocess. Vid godkända tester är nästa steg en telefonintervju.
    Överensstämmer din profil med den vi söker, så bjuder vi in dig till en av våra kandidatdagar. Där får vi möjlighet att berätta mer om tjänsten, och vi får lära känna dig bättre genom en personlig intervju.


    Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

    För frågor om jobbet, kontakta jobb.sverige@transcom.com



     DINA SUPERKRAFTER


    Vi söker dig som är målinriktad och stresstålig i ditt arbete, är viljestark i din kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter kundens olika behov och humör. Utmaningen inom kundservice är att prestera med rätt attityd och att ge ett kundbemötande i världsklass, och samtidigt leverera bästa möjliga resultat varje dag. Personlig lämplighet har en stor betydelse när vi gör vår bedömning.  Det är viktigt för oss att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du måste vara över 18 år gammal och ha en gymnasieexamen.

      Skickad

      15 dagar sedan

      Beskrivning

      We are currently looking for a Process Leader to our Client in Västerås

      Our client is looking for a confident and stable leader with +5 years experience of production/process leadership to be on site in Västerås. The candidate should also have experience from chemistry process from before.


      Scope and Working Hours
      Full time, 08:00 - 17:00

      Language
      English

      Period
      As soon as possible - until further notice

      Experience

      At least 5 years


      Please send your CV in Word Format.




      According to requirements
      Källa: Resursbrist Norden AB