Populäraste jobb

105Jobb hittades

105 Jobb hittades 

E
E

Gigant till Kassa/Lager/Merchandising/Support

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
3 dagar sedan
Linköping, ÖST
3 dagar sedan

Vi söker nu butiksmedarbetare till vår avdelning Aftersales Operations som består av kassa, lager, support och merchandising!

Är du en stjärna på kundvård och tar hand om kunder på bästa sätt samtidigt som du är ordningsam och strukturerad så kan du vara vår nya butiksmedarbetare. Tycker du dessutom om fartfyllda dagar där ingen dag är den andra lik kommer du förmodligen att trivas hos oss. Att arbeta på Elgiganten är både spännande och lärorikt och rollen som butiksmedarbetare består av flertalet varierande uppgifter där Du med din kompetens är betydelsefull och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar nämligen om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen tillsammans med kollegorna samt säkerställa ordning och reda.

Arbetsuppgifter:

  • Kundbemötande
  • Rutiner kring betalning
  • Stötta kunderna innan, under och efter köpet
  • Garantier/försäkringar
  • Produktlogistik
  • Säkerställa att dagliga arbetet är förenligt med företagets värderingar och kultur

Profil & Bakgrund
Som anställd på Elgiganten har vi höga förväntningar på dig – Du ska ständigt sträva mot att vara bäst och kunna lösa problem som uppkommer på vägen mot framgång. Som butiksmedarbetare kommer du att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Aftersales Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Det innebär att du kommer få grundläggande kunskaper inom samtliga ovan nämnda områden och en stor flexibilitet i din vardag, perfekt för dig som gillar variation. Många av våra medarbetare utvecklar med tiden en specialistkompetens och har sin bas i ett av de 4 expertområden vi har:

Kassa - I kassan har du äran att träffa de flesta av våra kunder, du är pricken över i:et som kan se till att alla kunder går glada ut genom dörren. Detta genom att du har ett kundanpassat bemötande och är lösningsorienterad genom att du tänker ur ett större perspektiv. Att arbeta i kassan innebär fartfyllda dagar med flertalet varierande arbetsuppgifter.
Lager och reparation/returer - Som medarbetare på lagret vet du hur viktigt det är att allting fungerar, din primära arbetsuppgift är att bemöta våra kunder i varuutlämningen där du levererad kundvård i högsta klass där målet är att kunden skall känna sig trygg och lämnar butiken nöjd. Du kommer hantera både in och ut leveranser där god struktur är av största vikt.
Support - Du är kundernas tekniska rådgivare, både före, under och efter köp. Dina huvuduppgifter är att säkerställa försäljning och utförande av supporttjänster.Du är experten inom det digitala området och förmedlar din kunskap till kunderna.
Merchandising - Arbetet som merchandiser innebär att göra det enkelt för våra kunder att hitta rätt vara, pris och information. Arbetsuppgifterna innehåller ansvar för påfyllning av varor, exponering, hålla utställningen ren och snygg och göra varuhusen så attraktiva som möjligt. Du vägleder också våra kunder till den produkt som bäst uppfyller deras behov.

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av XX på XXXX@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Elgiganten Linköping söker Säljare

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
3 dagar sedan
Linköping, ÖST
3 dagar sedan

Vi söker en säljare till avdelningen Telecom.

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

  • Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
  • Erbjuda och sälja produkter och tjänster
  • Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Säljare HOME

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
2 dagar sedan
Linköping, ÖST
2 dagar sedan

Vi söker en säljare till avdelningen Home där vi erbjuder produkter inom Kök, Hushåll och Vitvaror.

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

  • Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
  • Erbjuda och sälja produkter och tjänster
  • Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av dm.home.linkoping@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Säljledare HOME

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
2 dagar sedan
Linköping, ÖST
2 dagar sedan

Som Säljledare kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Home.

Ansvar för att coacha och träna andra
Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver försäljning av kompletta ”sälj”, det vill säga rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.

För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Säljchef” under namnet Säljledare. Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.

Kund- och Försäljningsansvar
Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.

Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära ledare
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Säljledaren ansvarar för

  • Motivera, coacha och träna säljare
  • Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
  • Försäljningsresultat för produktgruppen
  • Hur avdelningen drivs och fungerar

Säljledarens arbetsuppgifter

  • Arbetsleda och bemanna
  • Utbilda och träna i försäljning och produkter
  • Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
  • Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
  • Personligt säljmål, egen försäljning
  • Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
  • Hantera feedback och kundärenden
  • Arbeta med varuexponering och driftstandard
  • Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen

Home-avdelningen
Avdelning Home hjälper, vägleder och säljer de hushållsprodukter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna vitvaror, småel och kök. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna, enkelt och utan krångel. En positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att kunden ska återkomma till just Elgiganten nästa gång.

Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Det krävs också 3 års erfarenhet av en roll där du provat på att leda andra, arbetat med personlig uppföljning och medverkat vid rekrytering, introduktion, svåra samtal och medarbetarsamtal.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras via dm.home.linkoping@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

R
R

Ledande montör till elmätarprojekt för Eltel

Randstad

Östergötlands län, ÖST
7 dagar sedan
Östergötlands län, ÖST
7 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Vi på Eltel söker en ledande montör för ett spännande elmätarprojekt i Mellan-och Södrasverige. Har du tidigare erfarenhet av att leda personal och gillar att se dig om i Sverige? Din roll som ledande montör inom Eltels affärsområde Smart Grid är att leda teamet av elektriker och att säkerställa arbetet på plats både i kvalité och säkerhet. På Eltel erbjuds du utvecklingsmöjligheter och stor variation i arbetet. Här är arbetet för dig som trivs med att jobba ordentligt stötvis och däremellan få rejält med ledig tid samt trygga anställningsvillkor.

ansvarsområde.

Det är både fältarbete där du är närvarande och arbetar nära elektriker men även en del kontorsarbete med planering och rapportering. Som stöd har du en ledningsgrupp bestående av andra ledande montörer, teamledare, projektledare och planerare. Team ledaren på plats är din närmaste chef. Du kommer tillsammans med din team leader att ansvara för att utbilda elektrikerna i ditt team. Du ansvarar för att utföra kvalitetskontroller, säkerhetsrundor samt övriga administrativa uppgifter som kundklagomål och avvikelserapportering.
Du stöttar team ledaren i avtalsfrågor gällande samarbetet med kunder och underentreprenörer. Andra förekommande arbetsuppgifter är:
  • Ledning av och deltagande i projektuppföljningsmöten
  • Planering av inköp och beställning av material
  • Genomförande av skydds- och kvalitetskontroller
  • Installationsarbete vid speciella situationer

arbetstider.

Placering: Södra-och Mellansverige. Placeringen varierar projektvis (man reser till projektet och Eltel står för rese- och boendekostnader). Projektet pågår till en början i Borås.
Arbetstider: Onsdag-onsdag varannan vecka
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning

kvalifikationer.

För att lyckas behöver du:
  • Minst en gymnasial utbildning inom el
  • Tidigare erfarenhet av arbete som elektriker.
  • ECY-Certifikat och/eller minst B-behörighet
  • God datorvana och kunskaper i MS Office-paket med fokus på Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
  • B-körkort
  • Vara tillgänglig för resor i arbetet över hela Sverige
Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet av att leda medarbetare
  • Erfarenhet av elmätarprojekt.
  • Elingenjörsutbildning

För den här tjänsten söker vi dig som drivs av utveckling, är ansvarsfull och kommunikativ. Du är en trygg ledare som trivs med variation. Du har en hög stresstålighet och är van med ett högt arbetstempo. Du trivs med att arbeta med människor och att samarbeta. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdag 2021-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Amir Abdulla,

amir.abdulla@randstad.se

gärna svarar på dina frågor.

om Eltel Networks Infranet AB.

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.
Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.
Eltels affärsområde Smart Grid är verksamt inom mätning av elförbrukning och ansvarar för att byta ut elmätare allt från hushåll till högspänning på uppdrag av nätägare.
Smart Grid har med sin långa erfarenhet av dessa typer av arbeten i hela Norden utvecklat ett unikt arbetssätt med ett omfattande och väl beprövat processpaket. Arbetssättet ger stora fördelar och är mycket uppskattat av både kunder och Smart Grids medarbetare.
Smart Grid har knutit ett antal av de större nätägarnas projekt till sin verksamhet i Sverige. Projekten kommer att pågå under cirka 5 år och består av både installation av elmätare för hushåll (Kategori 1) och mer tekniskt avancerade installationer (Kategori 2-5).

Sökord: Team leader, Teamleader, Team ledare, Teamledare, Projektledare, Ledande montör, Elektriker, El, Elmätare, Projekt, Utveckling, Resande, Ledare, Ledande, Chef, Elmontör, Installationselektriker

https://www.eltelnetworks.com/sv/svenska/infranet-solutions/smart-grid


E
E

Elgiganten Linköping Megastore söker Säljledare

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
3 dagar sedan
Linköping, ÖST
3 dagar sedan

Som Säljledare Data kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Tech.

Ansvar för att coacha och träna andra
Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap inom, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver hela försäljning, dvs. rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.

Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.

Kund- och Försäljningsansvar
Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.

Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära ledare
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Säljledaren ansvarar för

  • Motivera, coacha och träna säljare
  • Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
  • Försäljningsresultat för produktgruppen
  • Hur avdelningen drivs och fungerar

Säljledarens arbetsuppgifter

  • Arbetsleda och bemanna
  • Utbilda och träna i försäljning och produkter
  • Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
  • Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
  • Personligt säljmål, egen försäljning
  • Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
  • Hantera feedback och kundärenden
  • Arbeta med varuexponering och driftstandard
  • Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen

Tech-avdelningen
Avdelning Tech hjälper, vägleder och säljer de produkter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna tele, data, ljud & bild. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna samt en positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att Elgiganten ska bli förstahandsalternativet för kunderna.

Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning inom retail med gott försäljningsresultat och förståelse för hur en butikskedja driver koncept och store standard. Önskvärt även erfarenhet av arbete med personlig uppföljning och coachning.

Arbetsglädje
Här jobbar personer som är drivna och intresserade av kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt.

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Kyltekniker/vitvarutekniker - Elcare Nordic Linköping

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
7 dagar sedan
Linköping, ÖST
7 dagar sedan

Har du erfarenhet som Kyltekniker/vitvarutekniker och vill utvecklas tillsammans med vårt team?
Elcare Nordic satsar nu stort att fortsätta etablera sig på marknaden för service av klimatanläggningar och vitvaror. Hos Elcare Nordic ges du möjlighet att bygga vidare på dina tidigare kunskaper ute på roliga uppdrag.
Är du en stjärna på service, vill utvecklas men även har en teknisk skicklighet? Då är det Dig vi söker och vi hoppas att du vill bidra med dina kunskaper och färdigheter för Elcare Nordic med placering på vår verkstad i Linköping.

Information om tjänsten
Elcare Nordic söker en erfaren Kyltekniker som både skall arbeta ute på fält med service av värmepumpar och vitvaror, men även hjälpa till inne på vår verkstad i Linköping med samarbete och uppföljning av våra underleverantörer i Norden som utför uppdrag åt oss utanför vårt upptagningsområde.
Vi utför idag service åt Samsung, Panasonic, LG, Electrolux, Mitsubishi, Wilfa och Midea.
Elcare Nordic är Nordens ledande serviceverkstad på hemelektronik. Vi är en oberoende servicepartner men ägs av Elkjøp koncernen.

Arbetsuppgifter
I arbetet som Kyltekniker har du en variationsrik vardag där du tillsammans med dina kollegor eller självständigt utför bland annat serviceunderhåll, installationer och felsökningar av klimatanläggningar och vitvaror. I arbetet får du introduktion i hur Electrocare Nordic AB arbetar, därefter förväntas du självständigt kunna utföra dina arbetsuppgifter med viss support ifrån våra producenter.
Vi söker dig som
Har minst ett års erfarenhet som Kyltekniker, alternativt tillräcklig erfarenhet för att vara självgående i arbetet. Du har B-körkort och hanterar det svenska och engelska språket i tal och skrift då det krävs i arbetet. Vidare har du Kylbehörighet 1, genomfört lödarprövning och Heta Arbeten. Det är meriterande för tjänsten om du också har elektrikerutbildning.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Elcare Nordic. Du är initiativtagande och trivs att arbeta självständigt såväl som i team. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad.
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elcare Nordic genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Vi tror att du gillar snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som även ställer upp för andra. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elcare Nordic
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elcare Nordic skapar vi engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss.

Vi erbjuder
• Avtalsenlig lön
• Förmåner inom friskvård och personalköp


På Elcare Nordic gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande kandidat kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.
Frågor om tjänsten besvaras av patrik.sandgren@elcare.com

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi kan använda oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering

V
V

Group HR Director

Volaris Group

Linkoping
30+ dagar sedan
Linkoping
30+ dagar sedan

Job Summary:

The Company
Lumine Group (www.luminegroup.com) acquires, strengthens, and grows communications & media software businesses. Lumine’s focus is always long-term, we buy and hold forever, and we believe in the long-term success of our businesses. We use best practices to empower teams with the knowledge and expertise to make the best decisions for their business. We operate with an entrepreneurial spirit –– we embrace critical thinking, innovation, and constant learning.
The position
We are seeking an HR professional who is self-motivated, a critical thinker, influential, diplomatic, and very business savvy. This role is equally HR-focused and business-based and is very well-suited to an individual who can see the big picture and execute on all the necessary steps toward continued Group growth and achievement of portfolio and corporate goals. This is a great opportunity for a seasoned HR leader who is comfortable working independently, is proactive, enjoys collaborating within a matrix environment, and dealing with operational global HR issues.
The role will be reporting directly to VP Group Leader. The Group has a responsibility for a group of Business units, primarily on the Scandinavian market but also an Asian based Business unit. Our mission is to grow this Group were currently 4 independent Business units will become more. Current Business Units are Netadmin Systems i Sverige AB, Avance Metering AB, Symbrio AB and Tarantula Inc.

Job Description:

  • TheGroup HR Director will build collaborative relationships at multiple organizational levels, with Executives, Managers and Employees located globally (currently Scandinavia, Europe and Asia). 
  • The Group HR Director will support the execution of Portfolio HR programs and processes, as well as manage the evaluation of results to ensure the desired outcome and to make necessary modifications when needed. 
  • The Group HR Director will ensure high quality delivery of HR services to employees and will share best practices with other Portfolio companies through the Portfolio HR community portals.
  • The Group HR Director is critical to the development of the organization.Strong business acumen is necessary as the successful candidate will be called upon to participate as a true business partner with more than Human Resource responsibilities. This is position is strategic and tactical in nature.
  • In partnership with the Portfolio VP HR, the Group HR Director will be a key member when onboarding newly acquired companies and ensuring portfolio HR programs and processes are adhered to and support in performing due diligence on global acquisition targets.

Responsibilities

Strategic

  • Talent development
    • Execute on the Portfolio Talent Strategy for a specific group of businesses, in alignment with Portfolio processes and objectives towards talent development.  
    • Collaborate with managers to build appropriate development and succession plans with each Business Unit and within the Group.
  • Ensure adherence to Volaris HR Policies, Lumine HR policies and Workday governance across the Group. Suggest improvements and revisions as required based on recent events/legislations changes.
  • Advise on organizational policy matters and ongoing changes to employment legislation for Europe and Asia

Operational

  • Act as the Portfolio contact for the various business units in the Group for the HR function. Consolidate HR data, project and program information to be reported to the Portfolio VP HR.
  • Act as an advisor to the business unit; escalating matters to Portfolio VP HR where required as per the HR and general business Approvals Matrix. 
  • Coordinate, organize, and administer annual employee performance, salary and bonus planning processes.  
  • Lead and support the recruitment efforts on BU level within a group of businesses:
    • Identify and target key hires within the software industry.
    • Coordination of search and interview schedule; maintenance of candidate pool; employer/candidate liaison and perform interviews.
    • Coordinate and drive the process together with a recruitment firm and/or respective manager
  • Accountable for all Group HR reporting and data accuracy into Lumine Group and Volaris Group systems.
  • Develop and lead HR programs for business units within a designated Group.
  • Support and drive the process in organizational restructuring initiatives.
  • Design and prepare job descriptions and global compensation benchmarking.
  • Research and recommend international corporate benefits for various businesses, as required.
  • Work with Executive Teams to resolve performance and disciplinary issues.
  • In partnership with the Portfolio HR community, participate and contribute to the continuous improvement of HR policies, best practices, process, and tools.
  • Other duties/projects as required.

Skills and Qualifications 

We are seeking an HR professional who is self-motivated, a critical thinker, influential, diplomatic, and very business savvy. This role is equally HR-focused and business-based and is very well-suited to an individual who can see the big picture and execute on all the necessary steps toward continued Group growth and achievement of portfolio and corporate goals. 

  • Minimum 7 years’ progressive Human Resources experience.
  • Relevant university degree or equivalent education
  • Proven track record of building strong working relationships with business and human resource partners while fostering a cooperative work environment.
  • Thorough knowledge of Scandinavian labor laws and high-level competence in international labor laws
  • Ability to maintain confidentiality and remain objective while working with sensitive and confidential materials.
  • Results oriented and self-motivated with natural leadership abilities
  • Energetic and determined to succeed
  • Entrepreneurial individual placing focus on the company’s short-term and long-term goals and objectives. ​
  • Possesses excellent verbal and written communication skills
  • Able to contribute to the overall management strategy and interact with cross functional teams. ​
  • Creative, logical, and analytical. Willing to try new approaches and to constantly innovate.
  • Occasionally international travel will be required (Post COVID-19).

Worker Type:

Regular

Number of Openings Available:    

1

Job Summary:

The Company
Lumine Group (www.luminegroup.com) acquires, strengthens, and grows communications & media software businesses. Lumine’s focus is always long-term, we buy and hold forever, and we believe in the long-term success of our businesses. We use best practices to empower teams with the knowledge and expertise to make the best decisions for their business. We operate with an entrepreneurial spirit –– we embrace critical thinking, innovation, and constant learning.
The position
We are seeking an HR professional who is self-motivated, a critical thinker, influential, diplomatic, and very business savvy. This role is equally HR-focused and business-based and is very well-suited to an individual who can see the big picture and execute on all the necessary steps toward continued Group growth and achievement of portfolio and corporate goals. This is a great opportunity for a seasoned HR leader who is comfortable working independently, is proactive, enjoys collaborating within a matrix environment, and dealing with operational global HR issues.
The role will be reporting directly to VP Group Leader. The Group has a responsibility for a group of Business units, primarily on the Scandinavian market but also an Asian based Business unit. Our mission is to grow this Group were currently 4 independent Business units will become more. Current Business Units are Netadmin Systems i Sverige AB, Avance Metering AB, Symbrio AB and Tarantula Inc.

Job Description:

  • TheGroup HR Director will build collaborative relationships at multiple organizational levels, with Executives, Managers and Employees located globally (currently Scandinavia, Europe and Asia). 
  • The Group HR Director will support the execution of Portfolio HR programs and processes, as well as manage the evaluation of results to ensure the desired outcome and to make necessary modifications when needed. 
  • The Group HR Director will ensure high quality delivery of HR services to employees and will share best practices with other Portfolio companies through the Portfolio HR community portals.
  • The Group HR Director is critical to the development of the organization.Strong business acumen is necessary as the successful candidate will be called upon to participate as a true business partner with more than Human Resource responsibilities. This is position is strategic and tactical in nature.
  • In partnership with the Portfolio VP HR, the Group HR Director will be a key member when onboarding newly acquired companies and ensuring portfolio HR programs and processes are adhered to and support in performing due diligence on global acquisition targets.

Responsibilities

Strategic

  • Talent development
    • Execute on the Portfolio Talent Strategy for a specific group of businesses, in alignment with Portfolio processes and objectives towards talent development.  
    • Collaborate with managers to build appropriate development and succession plans with each Business Unit and within the Group.
  • Ensure adherence to Volaris HR Policies, Lumine HR policies and Workday governance across the Group. Suggest improvements and revisions as required based on recent events/legislations changes.
  • Advise on organizational policy matters and ongoing changes to employment legislation for Europe and Asia

Operational

  • Act as the Portfolio contact for the various business units in the Group for the HR function. Consolidate HR data, project and program information to be reported to the Portfolio VP HR.
  • Act as an advisor to the business unit; escalating matters to Portfolio VP HR where required as per the HR and general business Approvals Matrix. 
  • Coordinate, organize, and administer annual employee performance, salary and bonus planning processes.  
  • Lead and support the recruitment efforts on BU level within a group of businesses:
    • Identify and target key hires within the software industry.
    • Coordination of search and interview schedule; maintenance of candidate pool; employer/candidate liaison and perform interviews.
    • Coordinate and drive the process together with a recruitment firm and/or respective manager
  • Accountable for all Group HR reporting and data accuracy into Lumine Group and Volaris Group systems.
  • Develop and lead HR programs for business units within a designated Group.
  • Support and drive the process in organizational restructuring initiatives.
  • Design and prepare job descriptions and global compensation benchmarking.
  • Research and recommend international corporate benefits for various businesses, as required.
  • Work with Executive Teams to resolve performance and disciplinary issues.
  • In partnership with the Portfolio HR community, participate and contribute to the continuous improvement of HR policies, best practices, process, and tools.
  • Other duties/projects as required.

Skills and Qualifications 

We are seeking an HR professional who is self-motivated, a critical thinker, influential, diplomatic, and very business savvy. This role is equally HR-focused and business-based and is very well-suited to an individual who can see the big picture and execute on all the necessary steps toward continued Group growth and achievement of portfolio and corporate goals. 

  • Minimum 7 years’ progressive Human Resources experience.
  • Relevant university degree or equivalent education
  • Proven track record of building strong working relationships with business and human resource partners while fostering a cooperative work environment.
  • Thorough knowledge of Scandinavian labor laws and high-level competence in international labor laws
  • Ability to maintain confidentiality and remain objective while working with sensitive and confidential materials.
  • Results oriented and self-motivated with natural leadership abilities
  • Energetic and determined to succeed
  • Entrepreneurial individual placing focus on the company’s short-term and long-term goals and objectives. ​
  • Possesses excellent verbal and written communication skills
  • Able to contribute to the overall management strategy and interact with cross functional teams. ​
  • Creative, logical, and analytical. Willing to try new approaches and to constantly innovate.
  • Occasionally international travel will be required (Post COVID-19).

Worker Type:

Regular

Number of Openings Available:    

1
A
A

Consultant Manager till Academic Work Linköping

Academic Work

Linköping, ÖST
3 dagar sedan
Linköping, ÖST
3 dagar sedan

We make people grow! Våra Consultant Managers har ett stort intresse för andra människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Du kommer att rekrytera konsulter till Academic Works kunder och vara deras närmsta chef. Här får du möjligheten att växa tillsammans med oss på Academic Work - och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

Om tjänsten

Så här beskriver en av våra Consultant Manager på Linköpingskontoret sin roll:

"Det som jag älskar med min roll som CM är variationen samt att den ena dagen aldrig är den andra lik! Det finns tre saker i rollen som jag värdesätter mest. Det första är att få ansvara för hela rekryteringsprocessen för att sedan när konsulten är på plats få vara stöttande, närvarande och se hens karriärutveckling! Det andra är kundkontakten och att med ett grymt gäng till kollegor samarbeta för att hitta strategiska vägar framåt för kund och vara en partner. Och det tredje är energin och kulturen som finns på kontoret bland alla som jobbar här."

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett team som arbetar inom IT och Ekonomi. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare är Linda Ek och hon arbetar som Operation Process Specialist på Linköpingskontoret. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

Arbetsuppgifter

  • Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
  • Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
  • Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc.

Vi söker dig som

har följande kompetenser:

  • Resultatinriktad
  • Uthållig
  • Personlig mognad
  • Affärsmässig
  • Flexibel

Vad tar du med dig i rollen som Consultant Manager?

  • Relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
  • Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt
  • B-körkort
  • Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?

  • Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
  • Erfarenhet av ett säljinriktat arbete

Vår kultur #weareacademicwork

Dina förmåner

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Consultant Manager kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
  • Placering: Linköping
  • Rekryteringsansvarig:

    talentacquisitionlinkoping@academicwork.se

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under mina sidor på din profil.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på

    talentacquisitionlinkoping@academicwork.se

    under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om företaget

Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants

tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

A
A

Erfaren tekniker inom infrastruktur

Academic Work

Linköping, ÖST
6 dagar sedan
Linköping, ÖST
6 dagar sedan

Om du gillar att utvecklas och har erfarenhet inom infrastruktur är detta tjänsten för dig! Här får du möjlighet att påverka dina uppdrag för att utvecklas inom det du själv är intresserad av. Du kommer jobba i team där ni delar kunskap, lär av varandra och hjälper varandra varje dag. Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!

Om tjänsten

Vår kund är ett globalt konsultbolag med många medarbetare nationellt och internationellt. De har många olika kunder och uppdrag inom infrastrukturområdet och därför finns möjlighet att anpassa vilka uppdrag du jobbar med efter vad du är intresserad av.

Du erbjuds

  • Möjlighet att utvecklas, antingen om du vill specialisera dig, lära dig nya tekniker eller utvecklas till ledare
  • En arbetsplats som präglas av samarbeten, stöttning och hjälpsamma kollegor

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Rollen som tekniker innebär att bygga och underhålla nätverksinfrastruktur, antingen inom Unix/Linux eller Windows, och att ha ett säkerhetstänk i ditt arbete. Du kommer ha möjlighet att påverka vilka uppdrag du jobbar med efter ditt eget intresseområde.

Vi söker dig som

  • Har arbetslivserfarenhet inom Unix/Linuxbaserade eller Windowsbaserade operativsystem
  • Är svensk medborgare
  • Har B-körkort
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt, eftersom kommunikation med kollegor och kunder är en stor del av rollen

Beroende på vilket uppdrag du jobbar med kan en säkerhetsprövning genomföras.

Det är meriterande om du har erfarenhet eller kunskaper inom: * Nätverk * Tunna klienter * IT-säkerhet * Storage * Något scriptspråk

Som person är du:

  • Resultatinriktad
  • Flexibel
  • samt har god samarbetsförmåga

Övrig information

  • Start: enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Linköping eller Norrköping
  • Arbetstider: Kontorstider, men jour och beredskap kan förekomma
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    lin04@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Typ av jobb

Heltid

Skickad

3 dagar sedan

Beskrivning

Vi söker nu butiksmedarbetare till vår avdelning Aftersales Operations som består av kassa, lager, support och merchandising!

Är du en stjärna på kundvård och tar hand om kunder på bästa sätt samtidigt som du är ordningsam och strukturerad så kan du vara vår nya butiksmedarbetare. Tycker du dessutom om fartfyllda dagar där ingen dag är den andra lik kommer du förmodligen att trivas hos oss. Att arbeta på Elgiganten är både spännande och lärorikt och rollen som butiksmedarbetare består av flertalet varierande uppgifter där Du med din kompetens är betydelsefull och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar nämligen om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen tillsammans med kollegorna samt säkerställa ordning och reda.

Arbetsuppgifter:

  • Kundbemötande
  • Rutiner kring betalning
  • Stötta kunderna innan, under och efter köpet
  • Garantier/försäkringar
  • Produktlogistik
  • Säkerställa att dagliga arbetet är förenligt med företagets värderingar och kultur

Profil & Bakgrund
Som anställd på Elgiganten har vi höga förväntningar på dig – Du ska ständigt sträva mot att vara bäst och kunna lösa problem som uppkommer på vägen mot framgång. Som butiksmedarbetare kommer du att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Aftersales Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Det innebär att du kommer få grundläggande kunskaper inom samtliga ovan nämnda områden och en stor flexibilitet i din vardag, perfekt för dig som gillar variation. Många av våra medarbetare utvecklar med tiden en specialistkompetens och har sin bas i ett av de 4 expertområden vi har:

Kassa - I kassan har du äran att träffa de flesta av våra kunder, du är pricken över i:et som kan se till att alla kunder går glada ut genom dörren. Detta genom att du har ett kundanpassat bemötande och är lösningsorienterad genom att du tänker ur ett större perspektiv. Att arbeta i kassan innebär fartfyllda dagar med flertalet varierande arbetsuppgifter.
Lager och reparation/returer - Som medarbetare på lagret vet du hur viktigt det är att allting fungerar, din primära arbetsuppgift är att bemöta våra kunder i varuutlämningen där du levererad kundvård i högsta klass där målet är att kunden skall känna sig trygg och lämnar butiken nöjd. Du kommer hantera både in och ut leveranser där god struktur är av största vikt.
Support - Du är kundernas tekniska rådgivare, både före, under och efter köp. Dina huvuduppgifter är att säkerställa försäljning och utförande av supporttjänster.Du är experten inom det digitala området och förmedlar din kunskap till kunderna.
Merchandising - Arbetet som merchandiser innebär att göra det enkelt för våra kunder att hitta rätt vara, pris och information. Arbetsuppgifterna innehåller ansvar för påfyllning av varor, exponering, hålla utställningen ren och snygg och göra varuhusen så attraktiva som möjligt. Du vägleder också våra kunder till den produkt som bäst uppfyller deras behov.

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av XX på XXXX@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.


Om företaget

E
E
E
E

Elgiganten AB

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. År 2018 utsågs Elgiganten till "Årets Butikskedja" vid handelsgalan Retail Awards som arrangeras av Svensk Handel och nu senast under september år 2020 utsågs Elgiganten till Årets Arbetsgivare. Detta är vi mycket stolta över då kunden och medarbetaren är vårt absoluta huvudfokus. Elgiganten etablerades i Sverige år 1994 och har idag närmare 3 400 anställda och 174 varuhus och butiker. Med butiker avses våra Elgiganten Phone House butiker som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elgiganten ingår i Elkjop-koncernen som ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Elkjop-koncernen är i sin tur ett av Nordens största detaljhandelsföretag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37.3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11 000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107 000 m² stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Företagets storlek

2 500 till 4 999 anställda

Grundades

1994