Är du på jakt efter ett administrativt och serviceinriktat arbete med omgående start? Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet av att arbeta kundfokuserat som trivs i en varierande vardag. Som teamlead ansvarar du för ett mindre team som du ständigt utvecklar och engagerar. Ansök redan idag då behovet är omgående!
Academic Work söker för vår kunds räkning en Teamlead till ett en växande kundtjänstavdelning som arbetar med att hjälpa kunder och besökare via telefon och mejl. Du kommer främst att arbeta med att driva en inhouse-kundtjänst i din dagliga drift. I rollen kommer du även att ha personalansvar och ansvara för coachning och utveckling hos dina medarbetare. Du kommer dessutom arbeta med att utveckla och förbättra processer och rutiner för att effektivisera verksamheten. Du kommer få möjlighet att arbeta med ett litet och härligt team som alltid stöttar varandra.
Uppdraget är på heltid där du arbetar kontorstider måndag till fredag. Detta är ett vikariat på 12 månader där du blir anställd som konsult på Academic Work.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Det är meriterande om du:
Som person är du:
stw01@academicwork.se
.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Intersolia har sedan starten 1999 hjälpt företag som hanterar kemikalier att ta ett lagstadgat och aktivt ansvar för sin personal och vår miljö. Vi finns idag verksamma i 26 länder representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt konsult- och IT bolag. Med ett brett utbud av konsulttjänster och webbaserade system, bland annat iChemistry och iPublisher, stöttar vi i kemikaliehantering och erbjuder effektiva lösningar som hjälper våra kunder att säkerställa sitt arbete med att uppfylla aktuell lagstiftning – utifrån sitt unika behov.
Om tjänsten
Vi söker en ny medarbetare för att utöka vårt team. I kundtjänsten deltar du i den dagliga driften som består av telefon- och e-postsupport. Det innebär att du löser problem tillsammans med kunder och kollegor. Arbetet består också av dokumentation, avtalshantering, testning, problemlösning och implementation av våra system. En stor del av företagets framgång beror på vår service till våra kunder och det är därför viktigt att du som söker är en hjälpsam och serviceinriktad person med ambitionen om att ge förstklassig support. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Halmstad.
Vi ber dig söka omgående då vi kallar till intervju löpande.
Vi söker dig som:
Älskar kundservice och att lösa problem. Vill du vara med på vår tillväxtresa och utveckla vår kundtjänst? Detta är den centrala punkten på företaget där kunder, egna säljare och konsulter får hjälp. Vi önskar även att du:
• är noggrann, självständig och drivande
• ser saker från kundens synvinkel och försöker lösa problem
• ser möjligheter till att förändra och förbättra arbetet
• är ansvarstagande
• är serviceinriktad
• har väldigt god datakunskap
• har goda kunskaper i skrift och tal för både engelska och svenska.
• har gymnasieutbildning
Det är meriterande om du
• har fler språkkunskaper än engelska
• har erfarenhet från kundtjänst
• har fördjupad teknisk förståelse
• har skrivit teknisk dokumention
• har jobbat inom teknisk support
Vi erbjuder
arbete i ett internationellt växande bolag
dig att jobba för en bättre miljö
arbeta tillsammans med ett härligt gäng
Kontaktinformation
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Delivery Manager Jörgen Skoglund på telefon 0761-70 15 22, jorgen.skoglund@intersolia.com
eller Teamleader Caroline Nilsson, 0730-76 48 90, caroline.nilsson@intersolia.com
Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Intersolia godkänner och samtycker du till att Intersolia behandlar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (2016/679).
caroline.karlsson@randstad.se
BNP Paribas Cardif utvecklar och tillhandahåller personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker, finans- och försäkringsbolag. BNP Paribas Cardif är specialiserade på låneskyddsprodukter. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov kan BNP Paribas Cardif erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar.
Vi stärker nu vårt team på vårt nordiska huvudkontor i Göteborg med ytterligare en kundservicemedarbetare för ett tidsbegränsat uppdrag.I denna tjänst kommer du att arbeta mot vår svenska marknad och ha daglig kontakt med kunder och samarbetspartners.
I arbetet ingår att:
Kompetenskrav:
Erfarenhet av en serviceinriktad roll, gärna inom kundservice
Erfarenhet av administrativt arbete
Engelska – god förståelse i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet från försäkringsbranschen
Vana av att bemöta kunder via telefon
Språkkunskaper i danska eller norska
Din bakgrund och egenskaper:
Som person är du positiv och trivs med att arbeta i ett växlande tempo. För att trivas i rollen har du lätt för att anpassa dig efter rådande situation och hjälper till där det behövs.
Du kommer att arbeta både individuellt och i team och det är därför viktigt att du vågar fatta egna beslut och samtidigt är en lagspelare.
Vi ser också att du är noggrann, strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta och har ett stort resultat- och kundfokus.
Vi erbjuder:
Kompetenta, engagerade och trevliga kollegor
Arbete i ett internationellt och expansivt företag
I våra förmåner ingår bla. en förmånlig pensionsplan, Benify, friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.
Gå gärna på Linkedin på BNP Paribas Cardif eller vår nordiska #bnpparibascardifnordic för att se mer vilka vi är.
Mer om tjänsten:
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid fram till 28:e februari 2021 med placering på det nordiska huvudkontoret i Göteborg. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten går det bra att mejla till Helena Högström, Gruppchef Kundservice, helena.hogstrom@bnpparibascardif.com.
Sista ansökningsdag är den 27April 2020. Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi bearbetar inkommande ansökningar löpande och vi kan komma att anställa någon innan ansökningstiden har löpt ut.
Brinner du för service och trivs med att arbeta i en föränderlig och fartfylld miljö? Har du tidigare erfarenhet av kundservice och skulle beskriva dig själv som en serviceminded, driven och initiativrik person? Då kan denna tjänst som vara precis det du letar efter! Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval så sök så snart som möjligt.
Inom Kundservice hanterar banken nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år, främst via telefon och mail. I varje interaktion med kunder strävar de efter att göra skillnad, och av den anledningen är deras viktigaste mål att leverera service i världsklass.
Academic Work söker på bankens räkning tre kundservicemedarbetare som ska förstärka avdelningen som hanterar avtal och företagssupport av betalkort. Denna funktion av banken är representerad i alla nordiska länder och kundservice för den svenska, finska och norska marknaden bedrivs från Arenastaden i Solna. Avdelningen genomgår en digitaliseringsresa där bankens kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler, och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.
Denna rekrytering är mot den svenska marknaden, parallellt med denna process rekryterar vi även till det norska teamet, med krav på norska.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på storbanken. Uppdraget kommer att vara på heltid och anställningen kommer inledas på en visstidsanställning på 6 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
För att lyckas i rollen är det viktigt att hålla en jämn och hög servicenivå samt ha god förmåga att skapa struktur då det periodvis kan vara högt tempo.
Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då man i rollen arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och kan driva din egen kompetensutveckling. Vidare ser du problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Brinner du för god service och vill vara med på Lifeplans resa mot att vända upp och ner på en hel bransch? Är du en kommunikativ och driven person som utmanas av att förklara saker på ett enkelt sätt? Då kan det vara just dig vi söker!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Service Specialist på Lifeplan kommer du arbeta i ett sammansvetsat litet team som arbetar med att ge förstklassig service och support till våra kunder. Du arbetar också med administrativa uppgifter kring insamling av försäkringsinformation. Du kommer behandla många olika ärenden parallellt och därför är det viktigt att du gillar att arbeta strukturerat. Utöver en stark känsla för service arbetar du gärna analytiskt och proaktivt.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som brinner för god service och som drivs av att arbeta i ett snabbväxande bolag med ambitiösa kollegor. Vi ser att du som söker har:
Vi ser att du som söker har jobbat minst 2 år i en liknande roll med fokus mot kundservice och support. Du skall ha erfarenhet av att jobba med telefon och dator som ditt främsta arbetsverktyg.
Som person är du positiv och har ett personligt inre driv. Du är flexibel inför nya utmaningar och har en vilja att hela tiden lära dig mer och utvecklas. Du motiveras av att nå dina mål och gillar att arbeta i ett högt tempo som samtidigt ställer krav på noggrannhet. Då du i rollen som Customer Service Specialist bemöter många kunder är det viktigt att du som söker är förtroendeingivande samt professionell. Du är duktig på att kommunicera, är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga.
Om Lifeplan
Rådgivning till alla, helt oberoende, vetenskapligt och utan provisioner. Det är den modell som gjort Lifeplan till en av Sveriges bästa placeringsrådgivare inom pension. Företaget grundades 2007 av forskare från Handelshögskolan i Göteborg med målet att höja svenskarnas pensioner och öka konsumentnyttan. Lifeplan är sedan 2012 systerföretag till Benify.
ANSÖKAN
Låter ovan intressant? Då vill vi verkligen höra ifrån dig! Klicka på ”ansök” nedan för att skicka in din ansökan!
Har du tidigare erfarenhet av kundservice och vill vara med och bygga upp bankens nya norska Kundserviceteam? Då kan denna tjänst som vara precis det du letar efter! Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval så sök så snart som möjligt.
Inom Kundservice hanterar banken nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år, främst via telefon och mail. I varje interaktion med kunder strävar de efter att göra skillnad, och av den anledningen är deras viktigaste mål att leverera service i världsklass.
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att vara del av att bygga upp ett nytt team som kommer att arbeta mot den norska marknaden. Academic Work söker därför på bankens räkning ett antal kundservicemedarbetare som ska förstärka avdelningen som hanterar avtal och företagssupport av betalkort. Avdelningen genomgår en digitaliseringsresa där bankens kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler, och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.
Denna funktion av banken är representerad i alla nordiska länder och kundservice för den svenska och finska marknaden bedrivs från Arenastaden i Solna. Det norska teamet har nyligen flyttats till Arenastaden och du kommer i rollen få möjlighet att följa med på denna resa.
Denna rekrytering är mot den norska marknaden, parallellt med denna tjänst rekryterar vi även till det svenska teamet.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på storbanken. Uppdraget kommer att vara på heltid och anställningen kommer inledas på en visstidsanställning på 6 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
För att lyckas i rollen är det viktigt att hålla en jämn och hög servicenivå samt ha god förmåga att skapa struktur då det periodvis kan vara högt tempo.
Eftersom du kommer att vara delaktig i att etablera ett nytt team behöver du tycka om att ta egna initiativ och ansvar. Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då man i rollen arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och kan driva din egen kompetensutveckling. Vidare ser du problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Typ av jobb
Heltid
Skickad
2 dagar sedan
Är du på jakt efter ett administrativt och serviceinriktat arbete med omgående start? Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet av att arbeta kundfokuserat som trivs i en varierande vardag. Som teamlead ansvarar du för ett mindre team som du ständigt utvecklar och engagerar. Ansök redan idag då behovet är omgående!
Academic Work söker för vår kunds räkning en Teamlead till ett en växande kundtjänstavdelning som arbetar med att hjälpa kunder och besökare via telefon och mejl. Du kommer främst att arbeta med att driva en inhouse-kundtjänst i din dagliga drift. I rollen kommer du även att ha personalansvar och ansvara för coachning och utveckling hos dina medarbetare. Du kommer dessutom arbeta med att utveckla och förbättra processer och rutiner för att effektivisera verksamheten. Du kommer få möjlighet att arbeta med ett litet och härligt team som alltid stöttar varandra.
Uppdraget är på heltid där du arbetar kontorstider måndag till fredag. Detta är ett vikariat på 12 månader där du blir anställd som konsult på Academic Work.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Det är meriterande om du:
Som person är du:
stw01@academicwork.se
.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag.
Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på academicwork.se
Företagets storlek
1,000 till 1,499 anställda