Populäraste jobb

81Jobb hittades

81 Jobb hittades 

A
A

Teamlead inom kundtjänst till välkänt företag i centrala Stockholm

Academic Work

Stockholm, STHM
2 dagar sedan
Stockholm, STHM
2 dagar sedan

Är du på jakt efter ett administrativt och serviceinriktat arbete med omgående start? Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet av att arbeta kundfokuserat som trivs i en varierande vardag. Som teamlead ansvarar du för ett mindre team som du ständigt utvecklar och engagerar. Ansök redan idag då behovet är omgående!

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en Teamlead till ett en växande kundtjänstavdelning som arbetar med att hjälpa kunder och besökare via telefon och mejl. Du kommer främst att arbeta med att driva en inhouse-kundtjänst i din dagliga drift. I rollen kommer du även att ha personalansvar och ansvara för coachning och utveckling hos dina medarbetare. Du kommer dessutom arbeta med att utveckla och förbättra processer och rutiner för att effektivisera verksamheten. Du kommer få möjlighet att arbeta med ett litet och härligt team som alltid stöttar varandra.

Uppdraget är på heltid där du arbetar kontorstider måndag till fredag. Detta är ett vikariat på 12 månader där du blir anställd som konsult på Academic Work.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Coacha medarbetare i hur de ska bemöta kunden och hantera ärendet.
  • Driva arbete för att förbättra rutiner och processer
  • Fördela arbetsuppgifter inom avdelningen, så som telefon, mail (inkl. olika inkorgar) samt sociala medier
  • Svara på frågor som uppkommer kring enskilda ärenden samt enligt gällande mandat lösa detsamma utefter bästa förmåga.
  • Schemaläggning och personalansvar

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av personalansvar eller annan motsvarande ledande befattning
  • Har en god administrativ vana
  • Har ett par års erfarenhet av kundkontakt eller försäljning
  • Talar och skriver obehindrat på svenska då dagliga kommunikationen sker på svenska

Det är meriterande om du:

  • Har tidigare erfarenhet från processutveckling av kundtjänstorganisationer
  • Har tidigare erfarenhet av webbtjänster

Som person är du:

  • Flexibel
  • Initiativtagande
  • Strukturerad

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 08.00-17.00 måndag-fredag
  • Placering: Vasastan, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    stw01@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

K
K

Norsktalande Kundservice

K2C

Helsingborg, SKÅ
5 dagar sedan
Helsingborg, SKÅ
5 dagar sedan
K2C
Kort om tjänsten
Talar du norska, samt brinner för kundservice? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Till vår kund K2C in Sweden AB söker vi personer som vill jobba inom kundservice i Helsingborg, med start i april.
Sökord: Kundservice, K2C, Service, Norsktalande
Om verksamheten
K2C in Sweden AB är ett expansivt tillväxtbolag inom Contact Center-branschen som präglas av teknisk innovation och en unik känsla för service i alla dess olika former. Deras samarbetspartners är i huvudsak välkända varumärken inom olika branscher såsom detaljhandel, resebranschen, byggbranschen och hälsobranschen m.fl. De erbjuder ett brett utbud av kundanpassade lösningar inom högklassig kundservice, olika tekniska plattformar, ledarskapsutbildningar och föreläsningar samt olika konsult och uthyrningstjänster. Med deras skandinavisktalande kontor i Göteborg och huvudkontor i Helsingborg har K2C över 50års erfarenhet inom branschen där de hanterar över 1,5 miljoner antal kundkontakter om året.
Mer om tjänsten
I rollen som Kundservicemedarbetare kommer du att arbeta självständigt, men ingå i ett större team av medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en högklassig service till kunderna. Dina främsta arbetsuppgifter är att hjälpa kunder med att besvara olika frågor samtidigt som du ger kunden en god serviceupplevelse. Främsta så kommer du att kommunicera med kunderna via telefon och mail men även andra kommunikationskanaler förekommer.
Din profil
För att trivas i rollen ska du tycka om att samarbeta, kunna arbeta efter uppsatta mål och dela med dig av kunskap och erfarenheter. Vidare har du lätt för att skapa nya relationer och låter gärna din goda energi smitta av sig på både kunder och kollegor. I en bransch som ständigt utvecklas krävs det att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt. Tjänsten innebär mycket kommunikation, det är därför av vikt att du kan uttrycka dig tydligt och enkelt på svenska, samt på norska i tal och skrift. Du är lösningsorienterad, självgående och snabblärd. Du inger förtroende samt är ansvarstagande och professionell i dina kundmöten. Det är av stor vikt att du har en god inställning och ett gott förhållningssätt till din omgivning. Du har god datavana. KRAV PÅ ATT VARA FLYTANDE PÅ NORSKA I TAL OCH SKRIFT.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
I
I

Medarbetare till kundtjänst!

Intersolia

Halmstad, HLL
2 dagar sedan
Halmstad, HLL
2 dagar sedan
Intersolia

Intersolia har sedan starten 1999 hjälpt företag som hanterar kemikalier att ta ett lagstadgat och aktivt ansvar för sin personal och vår miljö. Vi finns idag verksamma i 26 länder representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt konsult- och IT bolag. Med ett brett utbud av konsulttjänster och webbaserade system, bland annat iChemistry och iPublisher, stöttar vi i kemikaliehantering och erbjuder effektiva lösningar som hjälper våra kunder att säkerställa sitt arbete med att uppfylla aktuell lagstiftning – utifrån sitt unika behov.

Om tjänsten

Vi söker en ny medarbetare för att utöka vårt team. I kundtjänsten deltar du i den dagliga driften som består av telefon- och e-postsupport. Det innebär att du löser problem tillsammans med kunder och kollegor. Arbetet består också av dokumentation, avtalshantering, testning, problemlösning och implementation av våra system. En stor del av företagets framgång beror på vår service till våra kunder och det är därför viktigt att du som söker är en hjälpsam och serviceinriktad person med ambitionen om att ge förstklassig support. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Halmstad.

Vi ber dig söka omgående då vi kallar till intervju löpande.

Vi söker dig som:

Älskar kundservice och att lösa problem. Vill du vara med på vår tillväxtresa och utveckla vår kundtjänst? Detta är den centrala punkten på företaget där kunder, egna säljare och konsulter får hjälp. Vi önskar även att du:

• är noggrann, självständig och drivande

• ser saker från kundens synvinkel och försöker lösa problem

• ser möjligheter till att förändra och förbättra arbetet

• är ansvarstagande

• är serviceinriktad

• har väldigt god datakunskap

• har goda kunskaper i skrift och tal för både engelska och svenska.

• har gymnasieutbildning

Det är meriterande om du

• har fler språkkunskaper än engelska

• har erfarenhet från kundtjänst

• har fördjupad teknisk förståelse

• har skrivit teknisk dokumention

• har jobbat inom teknisk support

Vi erbjuder

  • arbete i ett internationellt växande bolag

  • dig att jobba för en bättre miljö

  • arbeta tillsammans med ett härligt gäng

Kontaktinformation

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:

Delivery Manager Jörgen Skoglund på telefon 0761-70 15 22, jorgen.skoglund@intersolia.com

eller Teamleader Caroline Nilsson, 0730-76 48 90, caroline.nilsson@intersolia.com

Skydd för den personliga integriteten

När du skickar in din ansökan till Intersolia godkänner och samtycker du till att Intersolia behandlar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (2016/679).

M
M

Finsktalande kundtjänst

Michael Page Sweden

Stockholm, STHM
6 dagar sedan
Stockholm, STHM
6 dagar sedan

Söker du nya möjligheter inom kundtjänst? Har du tidigare erfarenhet av serviceinriktat och administrativt arbete och behärskar dessutom det finska språket? Då kommer vi gärna i kontakt med dig!
Client Details
Vi på Michael Page söker ständigt efter kandidater för att utöka vårt nätverk inom området Business Support. Vi söker nu efter dig som vill jobba med kundservice för att kunna tillgodose våra kunders kommande behov inom området.
Oavsett om du aktivt letar jobb för tillfället, eller har funderat på att söka dig vidare och se vilka roller vi har att erbjuda så tar vi gärna kontakt med dig. Vi ses gärna på en generell intervju för att höra mer om dig och dina erfarenheter för att kunna ha dig i åtanke för uppdrag framöver.
Description
Företagen vi samarbetar med är verksamma inom flera olika branscher och rollen kan således variera beroende på vilken kund som just du hamnar oss. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i dessa typer av roller är:
  • Kundkontakt via telefon/mail/chatt
  • Hantera inkommande ärenden från kund
  • Reklamationer, fakturafrågor, orderhantering
  • Felsökning och problemlösning
  • Övrig administration

Många av dessa roller är konsultuppdrag, där du blir anställd av Michael Page och arbetar ute hos vår kund. På sikt finns även möjligheten att bli anställd direkt hos vår kund vid avslutat konsultuppdrag.
Profile
För att passa bra i dessa typer av roller ser vi gärna att du är serviceminded och har ett gott kundbemötande. Gillar du problemlösning och har en god administrativ förmåga är det en fördel i denna typ av roll. Du talar svenska samt engelska obehindrat och har du dessutom kunskaper i ytterligare språk är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.
Job Offer
Som konsult hos Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt livförsäkring, samtidigt som ett väl utfört arbete gör dig aktuell för uppkommande permanenta och temporära rekryteringar.
Är du intresserad av att anmäla ditt intresse för framtida roller, höra mer kring den nuvarande arbetsmarknaden eller bara komma i kontakt med en rekryterare? Tveka inte att skicka in ansökan redan idag!
R
R

Kundtjänst e-handel i Stockholm

Randstad

Stockholms län, STHM
9 dagar sedan
Stockholms län, STHM
9 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Har du erfarenhet av kundtjänst inom e-handel med telefon som ditt främsta arbetsverktyg med ett stort intresse för kundservice i världsklass och har högsta fokus på kund & kvalitet? Skulle du beskriva dig själv som en social, initiativtagande och kundorienterad person som drivs av att göra skillnad för kunderna? Du kommer arbeta för ett företag i Tyresö som säljer verktyg, maskiner, arbetskläder och skyddsutrustning. Här välkomnas du av trevliga kollegor och en arbetsplats med härlig stämning. Det är start omgående fram till 31 december 2021 med chans till förlängning. Låter det som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan, redan idag!

ansvarsområde.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Hjälpa ett av företags kunder genom att besvara samtal och ta emot mejl
  • Säkerställa att kundens ärenden blir lösta på bästa möjliga sätt från start till mål.
  • Orderhantering
  • Enklare dokumentation
  • Du ger god service mot kunderna och är företagets roll utåt.
  • Det är viktigt att du trivs med telefonen och datorn som verktyg och kan navigera snabbt emellan.
  • Arbeta i affärssystemet Jeevs

arbetstider.

Heltid, start omgående till och med 31/12 med chans till förlängning. Kontoret är beläget i Tyresö med direktbuss från Gullmarsplan. Arbetet sker idag på plats på kontoret och på distans i och med rådande pandemi. Arbetstiderna är 8-17 med 1 h lunch.

kvalifikationer.

Det här behöver du:
  • Erfarenhet av kundtjänst inom specifikt e-handel med telefon som ditt främsta arbetsverktyg
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Flytande kunskaper i Svenska, i tal såväl som i skrift
  • God datavana samt lättlärd i olika system
  • Avklarad gymnasieutbildning
Det är är meriterande, dock ej ett krav:
  • Kunskaper i affärssystemet Jeevs eller annat affärssystem
  • Goda kunskaper i Engelska, i tal såväl som i skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du nyfiken, inititativtagande och framåt med ett kundorienterad inställning samt noggrannt arbetssätt. Du har alltid kunden i högsta fokus och drivs av att hitta lösningar på problem. Du hjälper gärna dina kollegor, arbetar bra i både i team och självständigt tillsammans med mycket tålamod.

ansökan.

Sista ansökningsdag: 2020-03-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Caroline Karlsson

caroline.karlsson@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se


B
B

Medarbetare till Kundservice sökes (visstid)

BNP Paribas

Göteborg
30+ dagar sedan
Göteborg
30+ dagar sedan
Job Description
SWE000061

BNP Paribas Cardif utvecklar och tillhandahåller personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker, finans- och försäkringsbolag. BNP Paribas Cardif är specialiserade på låneskyddsprodukter. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov kan BNP Paribas Cardif erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar.




Vi stärker nu vårt team på vårt nordiska huvudkontor i Göteborg med ytterligare en kundservicemedarbetare för ett tidsbegränsat uppdrag.I denna tjänst kommer du att arbeta mot vår svenska marknad och ha daglig kontakt med kunder och samarbetspartners.




I arbetet ingår att:

  • Besvara inkommande telefonsamtal och mejl
  • Administrera och registrera försäkringsansökningar
  • Andra administrativa uppgifter på avdelningen



Kompetenskrav:

  • Erfarenhet av en serviceinriktad roll, gärna inom kundservice

  • Erfarenhet av administrativt arbete

  • Engelska – god förståelse i tal och skrift


Meriterande:

  • Erfarenhet från försäkringsbranschen

  • Vana av att bemöta kunder via telefon

  • Språkkunskaper i danska eller norska


Din bakgrund och egenskaper:
Som person är du positiv och trivs med att arbeta i ett växlande tempo. För att trivas i rollen har du lätt för att anpassa dig efter rådande situation och hjälper till där det behövs.


Du kommer att arbeta både individuellt och i team och det är därför viktigt att du vågar fatta egna beslut och samtidigt är en lagspelare.


Vi ser också att du är noggrann, strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta och har ett stort resultat- och kundfokus.


Vi erbjuder:

  • Kompetenta, engagerade och trevliga kollegor

  • Arbete i ett internationellt och expansivt företag

  • I våra förmåner ingår bla. en förmånlig pensionsplan, Benify, friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.

  • Gå gärna på Linkedin på BNP Paribas Cardif eller vår nordiska #bnpparibascardifnordic för att se mer vilka vi är.


Mer om tjänsten:


Tjänsten är en visstidsanställning på heltid fram till 28:e februari 2021 med placering på det nordiska huvudkontoret i Göteborg. Tillträde sker enligt överenskommelse.




Har du frågor om tjänsten går det bra att mejla till Helena Högström, Gruppchef Kundservice, helena.hogstrom@bnpparibascardif.com.




Sista ansökningsdag är den 27April 2020. Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi bearbetar inkommande ansökningar löpande och vi kan komma att anställa någon innan ansökningstiden har löpt ut.


A
A

Kundtjänstmedarbetare till ledande svensk storbank

Academic Work

Stockholm, STHM
2 dagar sedan
Stockholm, STHM
2 dagar sedan

Brinner du för service och trivs med att arbeta i en föränderlig och fartfylld miljö? Har du tidigare erfarenhet av kundservice och skulle beskriva dig själv som en serviceminded, driven och initiativrik person? Då kan denna tjänst som vara precis det du letar efter! Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval så sök så snart som möjligt.

Om tjänsten

Inom Kundservice hanterar banken nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år, främst via telefon och mail. I varje interaktion med kunder strävar de efter att göra skillnad, och av den anledningen är deras viktigaste mål att leverera service i världsklass.

Academic Work söker på bankens räkning tre kundservicemedarbetare som ska förstärka avdelningen som hanterar avtal och företagssupport av betalkort. Denna funktion av banken är representerad i alla nordiska länder och kundservice för den svenska, finska och norska marknaden bedrivs från Arenastaden i Solna. Avdelningen genomgår en digitaliseringsresa där bankens kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler, och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.

Denna rekrytering är mot den svenska marknaden, parallellt med denna process rekryterar vi även till det norska teamet, med krav på norska.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på storbanken. Uppdraget kommer att vara på heltid och anställningen kommer inledas på en visstidsanställning på 6 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Bakgrundskontroll

  • För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att fylla i den blankett som du finner här och skicka till registerutdrag@polisen.se eller med post till Rikspolisstyrelsen, Box 757, 981 27 Kiruna. Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
  • Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.
  • En sekretessbilaga för banken signeras i samband med anställningsavtalet

Arbetsuppgifter

  • Kundsupport via mail och telefon. Mer specifikt kommer du att hjälpa kunder med frågor som rör bland annat fakturor, transaktioner, reklamationer, krediter, räntor samt guida dem i bankens olika digitala kanaler med målet att alltid ge bästa tänkbara service. Merparten av kunderna kommer vara från Sverige men även inom Norden.

För att lyckas i rollen är det viktigt att hålla en jämn och hög servicenivå samt ha god förmåga att skapa struktur då det periodvis kan vara högt tempo.

Vi söker dig som

  • Du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet från en supportfunktion där du arbetat med kundkontakt via telefon och mail. Du känner dig trygg i kundkontakten brinner för att ge god service med ett professionellt bemötande och affärsfokus.
  • Kundkontakterna sker främst svenska och engelska och därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig på dessa språk i tal och skrift
  • Har en avslutad gymnasial utbildning
  • Utöver detta lägger vi stor vikt att du förstår och har ett intresse för det digitala och tekniska då du i ditt arbete kommer hantera ett flertal IT-system samt kommer att arbeta mycket med att guida bankens kunder i deras digitala tjänster.

Meriterande krav

  • Talar fler nordiska språk
  • Eftergymnasiala studier
  • Tidigare erfarenhet av arbete i en större organisation.

Som person är du

  • Serviceinriktad och flexibel
  • Ansvarstagande och problemlösande
  • Initiativtagande

Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då man i rollen arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och kan driva din egen kompetensutveckling. Vidare ser du problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 38,5 h per vecka
  • Placering: Arenastaden, Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

L
L

Customer Service Specialist till Lifeplan!

Lifeplan

25 dagar sedan
25 dagar sedan

Brinner du för god service och vill vara med på Lifeplans resa mot att vända upp och ner på en hel bransch? Är du en kommunikativ och driven person som utmanas av att förklara saker på ett enkelt sätt? Då kan det vara just dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Service Specialist på Lifeplan kommer du arbeta i ett sammansvetsat litet team som arbetar med att ge förstklassig service och support till våra kunder. Du arbetar också med administrativa uppgifter kring insamling av försäkringsinformation. Du kommer behandla många olika ärenden parallellt och därför är det viktigt att du gillar att arbeta strukturerat. Utöver en stark känsla för service arbetar du gärna analytiskt och proaktivt.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som brinner för god service och som drivs av att arbeta i ett snabbväxande bolag med ambitiösa kollegor. Vi ser att du som söker har:

  • Avslutad gymnasieutbildning. Det är även meriterande med vidareutbildning inom exempelvis pension och försäkring, ekonomi, kommunikation eller IT.
  • Allmänt IT-intresse
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.
  • Flytande språkkunskaper i både svenska och engelska.

Vi ser att du som söker har jobbat minst 2 år i en liknande roll med fokus mot kundservice och support. Du skall ha erfarenhet av att jobba med telefon och dator som ditt främsta arbetsverktyg.

Som person är du positiv och har ett personligt inre driv. Du är flexibel inför nya utmaningar och har en vilja att hela tiden lära dig mer och utvecklas. Du motiveras av att nå dina mål och gillar att arbeta i ett högt tempo som samtidigt ställer krav på noggrannhet. Då du i rollen som Customer Service Specialist bemöter många kunder är det viktigt att du som söker är förtroendeingivande samt professionell. Du är duktig på att kommunicera, är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga.

Om Lifeplan

Rådgivning till alla, helt oberoende, vetenskapligt och utan provisioner. Det är den modell som gjort Lifeplan till en av Sveriges bästa placeringsrådgivare inom pension. Företaget grundades 2007 av forskare från Handelshögskolan i Göteborg med målet att höja svenskarnas pensioner och öka konsumentnyttan. Lifeplan är sedan 2012 systerföretag till Benify.

ANSÖKAN
Låter ovan intressant? Då vill vi verkligen höra ifrån dig! Klicka på ”ansök” nedan för att skicka in din ansökan!

A
A

Norsktalande kundtjänstmedarbetare till svensk storbank

Academic Work

Stockholm, STHM
2 dagar sedan
Stockholm, STHM
2 dagar sedan

Har du tidigare erfarenhet av kundservice och vill vara med och bygga upp bankens nya norska Kundserviceteam? Då kan denna tjänst som vara precis det du letar efter! Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval så sök så snart som möjligt.

Om tjänsten

Inom Kundservice hanterar banken nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år, främst via telefon och mail. I varje interaktion med kunder strävar de efter att göra skillnad, och av den anledningen är deras viktigaste mål att leverera service i världsklass.

I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att vara del av att bygga upp ett nytt team som kommer att arbeta mot den norska marknaden. Academic Work söker därför på bankens räkning ett antal kundservicemedarbetare som ska förstärka avdelningen som hanterar avtal och företagssupport av betalkort. Avdelningen genomgår en digitaliseringsresa där bankens kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler, och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.

Denna funktion av banken är representerad i alla nordiska länder och kundservice för den svenska och finska marknaden bedrivs från Arenastaden i Solna. Det norska teamet har nyligen flyttats till Arenastaden och du kommer i rollen få möjlighet att följa med på denna resa.

Denna rekrytering är mot den norska marknaden, parallellt med denna tjänst rekryterar vi även till det svenska teamet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på storbanken. Uppdraget kommer att vara på heltid och anställningen kommer inledas på en visstidsanställning på 6 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Bakgrundskontroll

  • För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att fylla i den blankett som du finner här och skicka till registerutdrag@polisen.se eller med post till Rikspolisstyrelsen, Box 757, 981 27 Kiruna. Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
  • Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.
  • En sekretessbilaga för banken signeras i samband med anställningsavtalet

Arbetsuppgifter

  • Kundsupport via mail och telefon. Mer specifikt kommer du att hjälpa kunder med frågor som rör bland annat fakturor, transaktioner, reklamationer, krediter, räntor samt guida dem i bankens olika digitala kanaler med målet att alltid ge bästa tänkbara service. Merparten av kunderna kommer vara från norge men även inom Norden.

För att lyckas i rollen är det viktigt att hålla en jämn och hög servicenivå samt ha god förmåga att skapa struktur då det periodvis kan vara högt tempo.

Vi söker dig som

  • Du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet från en supportfunktion där du arbetat med kundkontakt via telefon och mail. Du känner dig trygg i kundkontakten brinner för att ge god service med ett professionellt bemötande och affärsfokus.
  • Kundkontakterna sker främst på norska, men även svenska och engelska och därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig på dessa språk i tal och skrift
  • Har en avslutad gymnasial utbildning
  • Har en god förståelse och ett intresse för det digitala och tekniska då du i ditt arbete kommer hantera ett flertal IT-system samt kommer att arbeta mycket med att guida bankens kunder i deras digitala tjänster.

Meriterande krav

  • Talar fler nordiska språk
  • Eftergymnasiala studier
  • Tidigare erfarenhet av arbete i en större organisation.

Som person är du

  • Serviceinriktad och flexibel
  • Ansvarstagande och problemlösande
  • Initiativtagande

Eftersom du kommer att vara delaktig i att etablera ett nytt team behöver du tycka om att ta egna initiativ och ansvar. Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då man i rollen arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och kan driva din egen kompetensutveckling. Vidare ser du problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 38,5 h/v
  • Placering: Arenastaden, Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

M
M

Flerspråkig kundtjänstmedarbetare

Michael Page Sweden

Stockholm, STHM
1 dag sedan
Stockholm, STHM
1 dag sedan

Söker du din nästa utmaning inom kundtjänst? Är du en serviceinriktad person som dessutom behärskar flera språk? Just nu ser vi en ökad efterfrågan från våra kunder inom detta område och vill därför utökade vårt befintliga nätverk med fler duktiga kandidater!
Information om kunden
Vi på Michael Page söker ständigt efter kandidater för att utöka vårt nätverk inom området Business Support. Vi söker nu efter dig som vill jobba med kundservice för att kunna tillgodose våra kunders kommande behov inom området.
Oavsett om du aktivt letar jobb för tillfället, eller har funderat på att söka dig vidare och se vilka roller vi har att erbjuda så tar vi gärna kontakt med dig. Vi ses gärna på en generell intervju för att höra mer om dig och dina erfarenheter för att kunna ha dig i åtanke för uppdrag framöver.
Beskrivning
Företagen vi samarbetar med är verksamma inom flera olika branscher och rollen kan således variera beroende på vilken kund som just du hamnar oss. Vi arbetar både med uppdrag inom first line och second line support. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i dessa typer av roller är:
  • Kundkontakt via telefon/mail/chatt
  • Hantera inkommande ärenden från kund
  • Reklamationer, fakturafrågor, orderhantering
  • Felsökning och problemlösning
  • Övrig administration

Många av dessa roller är konsultuppdrag, där du blir anställd av Michael Page och arbetar ute hos vår kund. På sikt finns även möjligheten att bli anställd direkt hos vår kund vid avslutat konsultuppdrag.
Sökandes profil
För att passa bra i dessa typer av roller ser vi gärna att du är serviceminded och har ett gott kundbemötande. Gillar du problemlösning och har en god administrativ förmåga är det en fördel i denna typ av roll. Du talar svenska samt engelska obehindrat och har du dessutom kunskaper i ytterligare språk är det ofta starkt meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och har arbetat i något större affärssystem.
Jobberbjudande
Som konsult hos Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt livförsäkring, samtidigt som ett väl utfört arbete gör dig aktuell för uppkommande permanenta och temporära rekryteringar.
Är du intresserad av att anmäla ditt intresse för framtida roller, höra mer kring den nuvarande arbetsmarknaden eller bara komma i kontakt med en rekryterare? Tveka inte att skicka in ansökan redan idag!

Typ av jobb

Heltid

Skickad

2 dagar sedan

Beskrivning

Är du på jakt efter ett administrativt och serviceinriktat arbete med omgående start? Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet av att arbeta kundfokuserat som trivs i en varierande vardag. Som teamlead ansvarar du för ett mindre team som du ständigt utvecklar och engagerar. Ansök redan idag då behovet är omgående!

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en Teamlead till ett en växande kundtjänstavdelning som arbetar med att hjälpa kunder och besökare via telefon och mejl. Du kommer främst att arbeta med att driva en inhouse-kundtjänst i din dagliga drift. I rollen kommer du även att ha personalansvar och ansvara för coachning och utveckling hos dina medarbetare. Du kommer dessutom arbeta med att utveckla och förbättra processer och rutiner för att effektivisera verksamheten. Du kommer få möjlighet att arbeta med ett litet och härligt team som alltid stöttar varandra.

Uppdraget är på heltid där du arbetar kontorstider måndag till fredag. Detta är ett vikariat på 12 månader där du blir anställd som konsult på Academic Work.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Coacha medarbetare i hur de ska bemöta kunden och hantera ärendet.
  • Driva arbete för att förbättra rutiner och processer
  • Fördela arbetsuppgifter inom avdelningen, så som telefon, mail (inkl. olika inkorgar) samt sociala medier
  • Svara på frågor som uppkommer kring enskilda ärenden samt enligt gällande mandat lösa detsamma utefter bästa förmåga.
  • Schemaläggning och personalansvar

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av personalansvar eller annan motsvarande ledande befattning
  • Har en god administrativ vana
  • Har ett par års erfarenhet av kundkontakt eller försäljning
  • Talar och skriver obehindrat på svenska då dagliga kommunikationen sker på svenska

Det är meriterande om du:

  • Har tidigare erfarenhet från processutveckling av kundtjänstorganisationer
  • Har tidigare erfarenhet av webbtjänster

Som person är du:

  • Flexibel
  • Initiativtagande
  • Strukturerad

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 08.00-17.00 måndag-fredag
  • Placering: Vasastan, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    stw01@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Om företaget

A
A
A
A

Academic Work

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. 

Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på academicwork.se 

 

Företagets storlek

1,000 till 1,499 anställda