konstruktion jobb

23Jobb hittades

23 jobb hittades för konstruktion jobb

R
R

Projektledare Senior / Junior Entreprenad - Asemblin Ventilation

Rekryteringsmäklaren i Norden AB

Stockholm, STHM
1 dag sedan
Stockholm, STHM
1 dag sedan
Projektledare

Som projektledare på Assemblin Ventilation AB inom entreprenad leder du installationsprojekt från start, ansvarar för ekonomi och uppföljning under genomförandet och slutligen överlämning till kund. Våra kunder är främst bygg-, infrastruktur- och fastighetsbolag samt landsting. Vi tillhandahåller ett komplett erbjudande av entreprenader, konstruktion, service och underhåll inom ventilation. Det viktigaste för oss är att du är rätt person och vi tittar efter både erfarna och juniora projektledare.

Dina arbetsuppgifter
  • Som projektledare är du ansvarig mot kund att planera resurser, leda, fördela och följa upp arbetsuppgifterna i pågående projekt ända fram till att överlämning sker till kund. Genom kontinuerlig och noggrann prognostisering och uppföljning samt kontroll ser du till att projekten följer upprättad kalkyl och tidsplan.
  • Du lämnar offerter på ändringar och tillägg (ÄTA).
  • Som projektledare har du ett funktionellt ansvar att utveckla montörerna.
  • Du deltar aktivt i externa bygg- och installationsmöten.
  • Du ansvarar för dokumentation och att upprätta och följa kvalitets- och arbetsmiljöplaner.
  • Du rapporterar till entreprenadchefen och du blir placerad på vårt kontor i Solna.
Din bakgrund/personlighet
  • Du har arbetat som projektledare inom entreprenad- eller serviceprojekt i branscher såsom: ventilation, kyla värme, bygg, styr/regler eller elinstallation. Minst 3 års erfarenhet av projektledning är ett krav.
  • Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och att få leda, fördela och samordna projekt och teknik sett ur ett ekonomiskt och kundorienterat perspektiv. Du har lätt för att samarbeta i grupp och med ditt förtroendeingivande sätt skapar och utvecklar du relationer såväl internt som externt.
  • Har du kunskaper inom entreprenadjuridik är det meriterande.
  • Med ditt tydliga ledarskap och med god uppföljning ser du till att projekten utförs effektivt, håller ekonomi och utlovade tidsplaner.
  • Assemblin Ventilation arbetar i CAMvent (internt affärssystem) och i ekonomisystemet Visma. Vi förutsätter att du har goda it-kunskaper.
  • Några utmärkande drag för din personlighet är: affärsmässig, kundorienterad, strukturerad, serviceinriktad, självgående och noggrann.
  • Goda kunskaper i svenska och B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
  • Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi värnar om personalens hälsa, säkerhet och medarbetarutveckling. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget. Vill du vara med och bidra till företagets utveckling och framgång?
  • Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor.

I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till marie@rekryteringsmaklaren.se alt ansök via knappen nedan.

Välkommen att söka! Urval sker löpande.

Om företaget

Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa
projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier
mm. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar.

Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är
med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20
orter i Sverige, omsätter 1,4 miljarder kronor och är ungefär 600 anställda.

Assemblinkoncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 10 miljarder kronor.

Sökord: projektledare, projektör, installationssamordnare, kalkylator, kalkylerare, arbetsledare, arbetschef, serviceledare, servicechef, konsult, ledande montör, entreprenad, ventilation, värme, kyla, styr och regler, el, elinstallation, elteknik, bygg, industri,
I
I

Byggledare till IP-only!

IP-Only AB

Stockholm, STHM
7 dagar sedan
Stockholm, STHM
7 dagar sedan

IP-Only är inne i en stark tillväxtfas där vi utmanar de traditionella telekomstrukturerna och gör avtryck på Sveriges fiberkarta. Nu söker vi en byggledare med fokus på tätortsprojekt i Stockholmsområdet.

På IP-Only brinner vi för att alla ska få ta del av och bidra till den digitala världen på samma villkor, och vi är stolta över att få leverera infrastrukturen som gör det möjligt! Vi verkar i en snabbfotad miljö med mycket framåtanda och engagemang, där du som individ får förtroende och möjlighet att direkt bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi har kollegor från Malmö i syd till Kalix i norr, men i denna roll kommer du att utgå från vårt kontor i Stockholm.

Vi söker nu en byggledare som skall ansvara för och leda IP-Onlys byggnationen av fibernät från början till slut. Du är kravställare mot, men även stöd till, entreprenörer och säkerställer att de har möjlighet att lyckas med planerade installationer. Du upptäcker risker och förebygger hinder innan de uppstår och du lotsar projekten mot bästa möjliga resultat.

Vad kommer du göra hos oss?

Som byggledare ansvar du för leveransen av byggprojektet. Rollen ställer krav på god planering, uppföljning och hantering av avvikelser för att säkerställa att tidsplan, kvalitet och budget hålls.

Som byggledare ansvarar du för:

  • Att interna uppföljningsmöten hålls och dokumenteras.
  • Att externa uppföljningsmöten, bl.a. Byggmöten, kontinuerligt hålls och dokumenteras.
  • Att projekteringshandlingar och bygghandlingar granskas.
  • Att gällande bygghandlingar används i projektet.
  • Att nödvändiga tillstånd och avtal finns och är giltiga.
  • Att risker hanteras innan de faller ut.
  • Att hinder hanteras innan de uppstår.
  • Att lagar och regler följs.

I rollen är du en viktig ambassadör för IP-Only både internt och externt. Du kommer
supportera olika delar av organisationen i byggnationsfrågor och ansvara för samordning av gemensamma aktiviteter och möten.

Vem är du?


Du har flerårig erfarenhet att leda anläggningsprojekt och har medverkat i entreprenadupphandlingar. Du har grundläggande kunskaper inom entreprenadjuridik och har erfarenhet av budgetarbete.

Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga och tycker om att nätverka.

Vi hoppas att rollen låter spännande och att vi får se din ansökan om det är dig vi beskriver ovan! Sista ansökningsdatum är 28/2 men intervjuer sker löpande så passa på att söka tjänsten redan idag. Om du har frågor om rollen, tveka inte att kontakta rekryterande chef Lotte Orre på 076 796 0845.

I
I

Senior Byggledare till IP-only!

IP-Only AB

Stockholm, STHM
7 dagar sedan
Stockholm, STHM
7 dagar sedan

IP-Only är inne i en stark tillväxtfas där vi utmanar de traditionella telekomstrukturerna och gör avtryck på Sveriges fiberkarta. Nu söker vi en senior byggledare med fokus på landsbygdsprojekt i Stockholmsområdet.

På IP-Only brinner vi för att alla ska få ta del av och bidra till den digitala världen på samma villkor, och vi är stolta över att få leverera infrastrukturen som gör det möjligt! Vi verkar i en snabbfotad miljö med mycket framåtanda och engagemang, där du som individ får förtroende och möjlighet att direkt bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi har kollegor från Malmö i syd till Kalix i norr, men i denna roll kommer du att utgå från vårt kontor i Stockholm.

Vi söker nu en senior byggledare som skall ansvara för och leda IP-Onlys byggnationen av fibernät från början till slut. Du är kravställare mot, men även stöd till, entreprenörer och säkerställer att de har möjlighet att lyckas med planerade installationer. Du upptäcker risker och förebygger hinder innan de uppstår och du lotsar projekten mot bästa möjliga resultat.

Vad kommer du göra hos oss?

Som senior byggledare ansvar du för leveransen av byggprojektet. Rollen ställer höga krav på planering, uppföljning och hantering av avvikelser för att säkerställa att tidsplan, kvalitet och budget hålls. Vidare förväntas du ta ett stort ansvar för att samordna, granska och kontrollera att entreprenörerna håller sig till avtal både ekonomiskt och med förväntat kvalitet. Du rapporterar kontinuerligt till Regionbyggchefen och har ett tätt samarbete med företagets kommunansvariga och säljansvariga där ni tillsammans sätter byggnationsplanen för kommunen.

Som senior byggledare ansvarar du för:

  • Att interna uppföljningsmöten hålls och dokumenteras.
  • Att externa uppföljningsmöten, bl.a. Byggmöten, kontinuerligt hålls och dokumenteras.
  • Att projekteringshandlingar och bygghandlingar granskas.
  • Att gällande bygghandlingar används i projektet.
  • Att nödvändiga tillstånd och avtal finns och är giltiga.
  • Att risker hanteras innan de faller ut.
  • Att hinder hanteras innan de uppstår.
  • Att lagar och regler följs.

I rollen är du en viktig ambassadör för IP-Only både internt och externt. Du kommer
supportera olika delar av organisationen i byggnationsfrågor och ansvara för samordning av gemensamma aktiviteter och möten.

Vem är du?


Du har flerårig erfarenhet att leda anläggningsprojekt och har medverkat i större entreprenadupphandlingar. Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och har god erfarenhet av budgetarbete.

Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera. Du har goda ledaregenskaper och är förtroendeingivande i din kommunikation. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga, tycker om att nätverka och vara drivande i projekt.

Vi hoppas att rollen låter spännande och att vi får se din ansökan om det är dig vi beskriver ovan! Sista ansökningsdatum är 28/2 men intervjuer sker löpande så passa på att söka tjänsten redan idag. Om du har frågor om rollen, tveka inte att kontakta rekryterande chef Lotte Orre på 076 796 0845.

A
A

Projektledare till expanderade ByggTema

AxÖ Consulting

Karlstad
1 dag sedan
Karlstad
1 dag sedan

ByggTema växer i Karlstad och förstärker nu sin värmländska organisation med en projektledare. Större projekt ligger i pipen och planerna för regionen är omfattande. Här finns chansen att vara med på en resa – välkommen till ett nytänkande byggföretag med gott renommé som erbjuder trygghet, engagemang och hög kvalitet i utförandet. Här finner du en arbetsplats som ligger långt fram inom branschen vad gäller byggmetoder, arbetssätt, säkerhet och medarbetarnas kompetens.

Bakgrund

Med ett 100-tal medarbetare är ByggTema Örebros största privata byggföretag. Nu har man siktet inställt på Karlstad och Värmland, där man sedan något år tillbaka har etablerat sig med flera viktiga ram-avtal inom byggservice. Inom kort kommer man påbörja större projekt i regionen och planerna för kontoret är expansiva. Därför söker man med hjälp av AxÖ Consulting efter en Projektledare med placering på Karlstadskontoret. Samarbete mellan kontoren är en självklarhet och möjlighet finns därför att även arbeta med projekt i Örebro.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom AxÖ Consulting men du kommer anställas direkt hos ByggTema.

Arbetsuppgifter

Som projektledare är du ytterst ansvarig från idé till färdig leverans. Du samordnar arbetet i projektet och är huvudansvarig för tidsplaner och framdrift liksom ansvarar för de andra i projektorganisationen avseende arbetsmiljö och personalplanering. Samarbetsytorna är stora såväl internt som externt – som projektledare deltar du t.ex. i byggmöten och ansvarar ofta för kundmöten, projekteringsmöten, partnering-workshops samt koordinerar underentreprenörer.

Du kommer till exempel att:

  • Vara ansvarig för projektet i helhet
  • Arbeta med renoveringsprojekt, totalentreprenader och utförandeentreprenader, gärna i partneringform.
  • Genomföra inköp och förbereda beställningar.
  • Säkerställa att dokumentation och administration genomförs enligt kvalitetssystem i projektet.
  • Arbeta med projekt i storleksordningen 20-100 MSEK och ansvara för projektets ekonomi med ekonomisk uppföljning i projektets alla faser.
  • Driva ÄTA Arbeten

Resor inom regionen förekommer på dagsbasis och tjänstebil ingår därför i anställningsavtalet. Rollen rapporterar till Entreprenadchef.

Kvalifikationer

Du har antingen arbetat som snickare och därefter byggt på med en akademisk utbildning inom bygg-/VVS-/El, byggteknik, samhällsbyggnad etc med kortare erfarenhet efter studierna. Eller så har du snickarbakgrund, arbetat dig uppåt och finns idag i roll som tex Platschef men är redo för nästa kliv i din karriär.

Ytterligare efterfrågad kompetens:

  • Förståelse för projekt är väsentligt och vi vill därför att du har följt byggprojekt från tidigt projektutvecklingsskede till överlämning till slutkund.
  • B-körkort då dagsresor inom regionen förekommer.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal/skrift.
  • Vidare har du vana av ekonomisk uppföljning och styrning samt god förmåga att planera och dokumentera.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av projekteringsledning.

För att lyckas i rollen är du lyhörd med ett ödmjukt förhållningssätt till dina kollegor, allas bidrag är lika viktigt för att nå slutmålet. Vidare är du en god kommunikatör med förmåga till överblick och struktur. Ditt goda affärssinne och förmåga att driva projekt i hamn ser vi som en självklarhet.

Om ByggTema

ByggTema är entreprenörsföretaget som sedan 1990 stadigt befäst sin position på marknaden till att idag vara Örebros största byggföretag med en omsättning på ca 700 MKR. Man genomför alltifrån enkla renoveringsjobb till stora nybyggnationer i Mellansverige – ofta med Partnering som samverkansform. Arbetsglädjen och lagkänslan är stor hos de dryga 100 medarbetarna och du kan förvänta dig en företagskultur som präglas av god kommunikation och stort engagemang. ByggTema har höga ambitioner och siktet inställt på att nå 1 000 MKR i omsättning 2027 – här finns alla möjligheter att bli en del av en spännande utvecklingsresa!

Som medarbetare uppmuntras du att delta i olika aktiviteter där laganda, samarbetsförmåga och sammanhållning stärks. Bland annat har man ett eget ishockeylag och gemensam cross-fit-träning. Självklart får du friskvårdsbidrag! Hos ByggTema finner du helt enkelt en arbetsgivare som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter, härliga kollegor och en trivsam arbetsmiljö.

Självklart är ByggTema kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat och har siktet inställt på ytterligare certifiering bl.a. inom samverkan i affärsrelationer.

Information och ansökan

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på AxÖ Consulting; Oskar Bernling, 073-915 70 61. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten är på heltid och med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. 

2
2

VD inom bygg/ installation sökes till spännande bolag

2Complete AB

Järfälla, STHM
1 dag sedan
Järfälla, STHM
1 dag sedan
2Complete AB
Dina arbetsuppgifter
Är du en driven, ambitiös och affärsfokuserad person som vill leda ett bolag i stark expansionsfas? Motiveras du av att utveckla organisationer, affärer samt uppnå resultat? Då har vi möjligheten för dig här.
Din främsta uppgift som VD är att driva utvecklingen av bolaget framåt, utveckla kundstocken samt ta det övergripande ansvaret i deras resa framåt. Du utvecklar aktivt organisationen och verksamheten med din motiverande ledarstil. Du tar ett helhetsgrepp för verksamheten innefattande försäljning, produktion och logistik samt ekonomi och resultatuppföljning. Du kommer även att arbeta med kundbearbetning, leda deras säljarbete framåt och skapa nya kunder såväl som att vårda befintliga kundrelationer. Du rapporterar direkt till styrelsen/ ägarna.
Arbetsplatsen utgörs av ett tajt team där alla har en viktig roll att fylla. För att trivas hos vår kund behöver du tycka att försäljning, affärsutveckling och ledarskap är riktigt, riktigt roligt. I gengäld kommer du få leda ett framgångsrikt företag med starka produkter/ tjänster, ha ett stort inflytande samt arbeta mot tydliga mål.
Detta är en rekrytering med start under Q1 eller enligt överenskommelse, stor vikt läggs vid personlighet.
Om företaget
Du kommer få möjlighet att arbeta i ett företag med en stark entreprenörsanda och stora planer på expansion. Företaget är verksamma inom bygg med produktion, installation och montage. Företaget omsätter idag cirka 60 miljoner och består av 22 anställda. Bolaget har en finsk majoritetsägare och tre delägare som är verksamma i företaget i Sverige.
Mer information ges vid personlig kontakt.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande roller i en expansiv verksamhet alternativt arbetat i ledande ställning med B2B i några år och nu vill ta nästa kliv in i en verksamhetsledande roll. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom byggsektorn och en god teknisk kunskap. Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning från till exempel Handels eller Tekniska samt en hög administrativ förmåga och ett strategiskt tankesätt. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, finska är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som har ett innovativt tankesätt, förmågan att driva igenom förändring och som person är du driven, strategisk och initiativtagande. Du föredrar att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften och många kontaktytor. Du motiveras av utmaningar och har modet att driva igenom affärer. Vidare är det viktigt att du i din roll är ödmjuk, kommunikativ och har förmågan att skapa goda relationer med alla i organisationen.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 eller anna@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
I
I

UPPDRAG GENOMFÖRT - PROJEKTANSVARIG - InLead Automation AB

InLead Automation AB

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

UPPDRAG GENOMFÖRT.

Öppet arbetsklimat och stor delaktighet ger engagemang. En kund beskrev arbetskulturen på InLead med tre ord - GLÄDJE - KOMMUNIKATION - TILLGÄNGLIGHET. Det ser vi som ett gott betyg!

Följ med oss på en fortsatt utvecklande resa där du som PROJEKTANSVARIG blir en viktig medspelare.

Vi arbetar med modern automation som ger växtkraft och hos oss är alla nyckelpersoner inom sina kompetensområden. Genom en tydlig styrning blir våra projekt tillsammans framgångsrika. Vid projektstart tar vi fram en genomarbetad plan utifrån aktuellt projekt. Via verktyget Easy Planning planerar vi in de viktigaste sk "grindarna" som sedan bryts ned i en plan för respektive område el, mekanik/konstruktion och mjukvara. Det är i detta arbete du blir den samordnande och drivande länken med täta kontakter mot kund från uppstart, genomförande till installation och uppföljning. I nära samarbete med våra specialister håller du i den övergripande projektplaneringen och driver interna genomgångar/möten. Du har effektiva IT-verktyg till din hjälp. Efter avslutad installationsperiod lägger du upp planeringen för arbetet med eftermarknad/service både internt och externt. I samband med projektuppföljningsmomenten tar du tillsammans med marknad/sälj fram efterkalkyler. Parallellt arbetar vi med flera projekt samtidigt, större som mindre och de ligger alla oftast i olika faser.

I vårt gäng finns det alltid möjlighet att växa och fortsätta utveckla sina talanger och vi kan erbjuda dig en framåtriktad arbetsplats i ett gäng med problemlösande inställning och starkt kundfokus. Vi backar upp varandra och med personligt engagemang kommer du kunna påverka både din egen och företagets utveckling. När vi lärt känna varandra finns det en plats i ledningsgruppen för dig.

DIN PROFIL
Vi ser gärna att du som söker framförallt har ett stort personligt engagemang med intresse för samordning, struktur och kundfokus. Då du arbetar nära både interna och externa kontakter är samarbets- och kommunikationsförmåga mycket viktiga hörnstenar. Kommer du från en roll som t ex projektledare eller innesäljare inom tillverkande industrin är det en stor fördel. Du trivs i en miljö där du kan vara drivande och ta egna initiativ. Din serviceinriktade inställning engagerar och ger energi till övriga kollegor. Du är van att arbeta i Officemiljö.

Varmt välkommen med din ansökan!

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar InLead Automation med FindMood. Har du frågor kring tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare Anna Andersson på tel: 0708-94 11 01. Du ansöker senast den 16 september på www.findmood.se.

H
H

Erfaren besiktningsman inom bygg

Hifab

Stockholm, STHM
30+ dagar sedan
Stockholm, STHM
30+ dagar sedan

Ditt nya jobb

Nu förstärker vi vårt härliga gäng i Stockholm med ytterligare en erfaren entreprenadbesiktningsman. I Stockholm har vi idag flertalet besiktningsmän med kompetens inom bygg, anläggning, VS, Ventilation, El och Styr & Regler. Då uppdragen är många inom besiktning söker ytterligare en kollega som kan förstärka vårt team ytterligare. Hifab är idag en stark aktör inom besiktningar på flera orter runt om i landet: Med ett 50-tal besiktningsmän inom olika discipliner stöttar vi varandra och samarbetar gärna över hela landet.

Vi söker dig som har en bred erfarenhet av entreprenadbesiktningar inom bygg. Du har en lokal förankring bland presumtiva kunder och samarbetspartners. Att skapa nya relationer och affärsmöjligheter är något du brinner för likväl som du är mån och att vårda befintliga kundrelationer. Hos oss arbetar du i intressanta och komplexa projekt med stor variation. Vi arbetar med allt inom entreprenadbesiktning, som exempelvis sjukhus, skolor, kontor, bostäder, idrottsplatser samt infrastruktur. Vi har en jämn fördelning mellan offentliga och privata beställare, så om du trivs med att gå in och ut ur olika organisationer och kulturer kommer du att trivas hos oss. Hos oss blir det aldrig tråkigt!

Varför Hifab?

Utöver besiktning arbetar avdelningarna i Stockholm även med projektledning, byggledning, miljö, installationssamordning och olika typer av energiuppdrag. Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång! Därför satsar vi på dig och ger dig de bästa förutsättningarna för att du skall växa som konsult tillsammans med Sveriges främsta besiktningsorganisation. Genom tydliga karriärvägar, intressanta projekt och vår egen projektskola Hifab Pro stödjer vi våra medarbetare att växa inom sin profession. Våra erfarna konsulter ses som en viktig del i utvecklingen av mer juniora kollegor. Hos oss får du möjligheten att dela med dig av dina kunskaper som fadder till nyanställda eller som mentor i vårt mentorsprogram.

Vi arbetar aktivt med att skapa goda förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Det gör vi genom att du, utifrån dina projekt och ansvarsområden har möjlighet att styra din egen arbetstid, men också genom friskvårdsbidrag, företagshälsovård och löneväxlingsmöjligheter.

Vi ser att du har/är:

  • Flera års erfarenhet av besiktningsuppdrag inom bygg
  • God kunskap om lagstiftning och bestämmelser
  • God byggnadsteknisk kunskap
  • Goda referenser och dokumentation av väl utförda besiktningsuppdrag
  • Är du certifierad besiktningsman så är det meriterande

Som person är du ansvarsfull och social. Vi ser också att du har förmåga att se helhet utifrån kundens perspektiv, och kan planera och strukturera upp besiktningsuppdrag. Du tar stort eget ansvar för dina uppdrag och som person är du samarbetsinriktad, noggrann, prestigelös och gillar att dela med dig av erfarenheter och kunskaper.

Vid frågor:

Kontakta gärna mig, Christian Johansson, Avdelningschef, tfn: 076-521 59 81. Intervjuer kommer att hållas löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

B
B

UPPDRAG GENOMFÖRT - KONSTRUKTIONSANSVARIG - Bors Automation & Tools AB

Bors Automation & Tool AB

Värnamo, Jonkoping
30+ dagar sedan
Värnamo, Jonkoping
30+ dagar sedan

UPPDRAG GENOMFÖRT.

Vi är ett gott gäng mitt i Småland som med lång erfarenhet, stark teknisk kompetens och fullt kundfokus skapar framgång tillsammans!

I rollen som KONSTRUKTIONSANSVARIG blir du navet inom funktionen och får alla möjligheter att vara med och forma och påverka tjänstens fortsatta utveckling. Ditt team består i dagsläget av fyra personer med kompetens inom konstruktion och automationselektronik. Du planerar och fördelar de olika projekten i gruppen och agerar stödjande hela vägen. Du koordinerar och ser till att beställningar av ingående komponenter och material utförs och är vid behov delaktig vid kundförfrågningar och konstruktionsgenomgångar. Tillsammans genomförs slutavstämning och uppföljning.

Rollen är operativ och du driver parallellt egna konstruktionsprojekt. Ett mycket nära samarbete sker med ansvariga projektledare men eftersom vi är en platt organisation så är alla på företaget involverade på något sätt. Vi ger dig gärna möjligheter att driva igenom förbättringsarbeten och har du ideér till nya lösningar och/eller investeringar så välkomnar vi det. Tillsammans skapar vi framgång!

DIN PROFIL
Vi tror att du som söker har relevant erfarenhet av mekanisk konstruktion i 3D-CAD miljö. En bakgrund från maskinindustrin eller industriautomation är en stor fördel som ger dig en bred teknisk kunskap och förståelse för tillverkningsprocessen. Du behöver inte ha arbetat i en ledande roll tidigare men vi värdesätter ditt intresse för människor och möjligheten att vilja utvecklas tillsammans. Du har ett starkt tekniskt intresse med nyfikenhet att söka nya trender och förmågan/viljan att testa nya ideér. Du är van att arbeta i projektform och trivs i en roll som kräver god struktur och noggrannhet. Vår företagskultur kännetecknas av ett öppet och prestigelöst klimat med kreativitet, samarbete och personligt engagemang som viktiga hörnstenar. Känns dessa viktiga även för dig? Då kan du vara helt rätt för oss.

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Bors Automation & Tool med FindMood. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 070-894 11 01. Varmt välkommen med din ansökan till tjänsten på www.findmood.se.

B
B

Construction Manager

Black Box Corporation

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

Black Box Anställer Nu! - Construction Manager , Luleå, Sweden


Black Box is a leading technology solutions provider. Our mission is to accelerate our customers’ business by valuing relationships with our team members, clients and stakeholders. By continuously growing our knowledge, we remain relevant in the market and are in a superior position to help customers design, deploy and manage their IT infrastructure. Through our values, such as innovation, ownership, transparency, respect and open-mindedness, we deliver high-value products and services through our global presence and 2,500+ team members in 24 countries and growing. Black Box is a wholly-owned subsidiary of AGC Networks.

 

Purpose of Job:


Achieve operational efficiency and effectiveness of program management through full end-to-end design and delivery across multiple industries. Perform day-to-day construction management work activities using PMO standards, processes, methodologies and systems. Utilize structured and disciplined practices to ensure construction management activities are consistent with company initiatives and expectations and achieve high quality, professional client service delivery. Achieve the attainment of financial targets inclusive of annual budget, gross profit and related financial metrics within area of responsibility. Ensure construction management activities meet corporate customer satisfaction objectives as well as internal and external SLAs. Work collaboratively across all levels and departments of the organization and ensure a seamless transition of work activities to execute operations functions.

 

 

Ticking all the boxes so far? Here's some more detail for you to be sure...


  • Execute PMO standards, processes and methodologies in a consistent manner for construction planning and execution activities including the following:
  • Construction planning fundamentals: initiating, planning, estimating, resourcing, scheduling and budgeting
  • Construction control fundamentals: monitoring, anticipating potential problems, identifying Construction conflicts, taking corrective action, resolving issues, managing scope, schedule, cost, profit and budget, Construction reporting, quality review and assurance.
  • Relationship management fundamentals: client relationship management; Construction team management; and overall change management
  • Assist in proposal development and contract and subcontract negotiations with the sales and legal teams.
  • Prepare Construction Roadmap with concurrence of all participating organizations and negotiate agreement with the customer, including identification of work and organizational breakdown structures, requirements creation and management, cost and material estimates, milestone payment schedule, risk and communication management plans.
  • Establish milestones and monitor adherence to master plans and schedules, identify program problems and obtain solutions, such as allocation of resources or changing contractual specifications.
  • Direct the work of employees assigned to the program from technical, professional, or administrative areas.
  • Manage the delivery and execution of Constructions through a balance of best-in-class and pragmatic Construction methodologies and practices that achieve KPIs and meet or exceed business results, client satisfaction and SLAs.
  • Act as primary customer contact for construction activities, leading construction review sessions with clients to discuss cost, schedule, and technical performance. Conduct recurring customer reviews addressing costs, schedules, risks and customer considerations.
  • Develop new business or expand the product line with the client as applicable. Manage customer enhancement programs including all bid and schedule estimates and management approval activities.
  • Issue and communicate program status to leadership, steering committee and other stakeholders as appropriate.
  • Manage construction issues/risks in a timely manner, escalating when necessary.
  • Foster collaborative working relationships within operations and across all levels and departments of the organization to execute construction management activities and company priorities.
  • Promote continuous growth of construction management practices within the PMO and organization to achieve client and organizational objectives.
  • Achieve performance targets established by leadership for applicable Key Performance Indicators.
  • Perform other duties as assigned by management.

 

Knowledge, Skills, Abilities

 

Accountability - Demonstrates an understanding of the link between one’s own job responsibilities and overall organizational goals and needs, and performs one’s job with the broader goals in mind.  Looks beyond the requirements of one’s own job to offer suggestions for improvements of overall organization operations. Takes personal ownership in organization’s success.

 

Customer Focus - Demonstrates concern for meeting internal and external customers’ needs in a manner that provides satisfaction for the customer.  Considers the impact on the external customer when taking action, setting policies or carrying out one’s own job tasks. Looks for external trends that are likely to shape the wants and needs of customers in the near future. Looks for creative approaches to providing or improving services that may increase efficiency and decrease cost.

 

Business Acumen - Interprets situations and events from a business standpoint in order to make decisions that are consistent and congruent with the organizations strategic direction and goals.  Demonstrates the ability to use technology to enhance decision making, and provide cost-effective organizational and management tools.  Aligns policies for a consistent and united business approach.  Increases cooperation and communications between departments.

 

Decision Making - Makes good decisions using a combination of analysis, knowledge, experience, and judgment.  Analyzes and distinguishes core problems by looking at the symptoms.  Resolves key issues behind major problems in the short term while developing and executing long term solutions. Has a strong record for making decisions that are correct and accurate. Applies strategies to implement effective decision making during crises.

 

Results Focused - Demonstrates concern for achieving or surpassing results against an internal or external standard of excellence, shows a passion for improving the delivery of services with a commitment to continuous improvement. Sets and maintains high performance standards for self and others that support organization’s strategic plan.


  • Bachelor’s Degree in Computer Science, Information Systems, Business or related field, or equivalent, relevant experience.
  • Extensive Construction Management experience within the technology services industry.
  • Excellent service philosophy and understanding the challenges in providing superior customer experience at a national level while controlling costs.
  • Superior collaboration and communication skills: team building, conflict resolution, stakeholder management, risk management, product management, negotiation & decision making.
  • Ability to work effectively across many internal functional groups to optimize product offerings, create a seamless internal and external customer experience and resolve issues.
  • Proven ability to continuously expand and leverage knowledge of market and industry trends and translating to recommending and implementing process and efficiency improvements.
  • End-to-end process thinker, with proven experience in leading change within an organization and understands how change affects employees and utilizes strategies to reduce risk to the organization.
  • Strong experience handling employee issues and making sound judgment decisions in this area.
  • Proficient in MS Office (Word, Excel, PowerPoint), Outlook, SharePoint, MS Construction, PPM tools, ERP, Salesforce.com, workforce management and cloud based technology systems.
  • Able and willing to travel up to 20%.


Supervisory Responsibility

Will have onsite responsibilities for technicians

H
H

Erfaren projektledare inom byggnader till Västerås

Hifab

Västerås, Vastmanland
30+ dagar sedan
Västerås, Vastmanland
30+ dagar sedan

Ditt nya jobb

Vi växer och söker nu erfarna projektledare/uppdragsledare inom byggnader till Västerås. Motiveras du av att bygga och utveckla affärer då kan du vara den vi söker. Idag är vi ett glatt gäng med bred kompetens inom hus/byggnader och miljö som gärna delar med oss av våra kunskaper. I Västerås är vi idag fyra personer. Vi har ett nära samarbete med kollegorna Örebro och Eskilstuna men även med kollegor på andra orter i landet.
Som erfaren projektledare/uppdragsledare inom byggnader blir ditt uppdrag att tillsammans med kollegor ta in och driva varierande projekt både i storlek och karaktär genom alla dess skeden. Du ansvarar för övergripande projektledning, upphandling, avtal, utförande, ekonomistyrning och projektbudget. I större projekt ingår arbetsuppgifter som att leda projektorganisationen mot uppställda krav och mål.
Idag har vi en jämn fördelning av offentliga och privata beställare, så om du trivs att gå in och ur olika organisationstyper och kulturer kommer du att trivas hos oss. Hos oss får du möjligheten att driva projekt självständigt såväl som att utveckla enheten och vår kundbas tillsammans med kollegorna. Stort fokus kommer att ligga på att utöka samarbetet med fastighetsägare i Mälardalen.

Dina kommande möjligheter

Hos oss finns alla möjligheter att hjälpa till att forma avdelningens arbetssätt och etablering i staden. Med oss kommer du vara en del av ett engagerat gäng som inte räds utmaningar och gärna utvecklar projekt tillsammans. Vi arbetar i en kreativ och stöttande miljö där vi genom samarbete hittar nya möjligheter till utveckling och nya tjänster och uppdrag. Vi uppmuntrar till att ta egna initiativ och eget ansvar och hjälper alltid till om och när det skulle behövs. Vårt motto är- tillsammans är vi starkare. Eftersom vi tror att du motiveras av att dela med dig av dina kunskaper finns möjligheten att ta rollen som fadder eller mentor för juniora kollegor.

Vad Hifab kan erbjuda

Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång! Därför satsar vi på dig och ger dig de bästa förutsättningar för att du ska växa som konsult och projektledare. Genom tydliga karriärvägar, intressanta projekt och vår egen projektskola Hifab Pro, stödjer vi våra medarbetare att utvecklas inom sin profession. Hos oss blir bra projektledare bättre.
Vi arbetar aktivt med att skapa goda förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Det gör vi genom att du, utifrån dina projekt och ansvarsområden har möjlighet att styra din egen arbetstid, men också genom friskvårdsbidrag, företagshälsovård och löneväxlingsmöjligheter.

Vi söker dig som:

  • Har relevant civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen
  • Har minst 7 + års arbetserfarenhet som projektchef, projektledare eller motsvarande inom bygg- & fastighetsbranschen
  • Har ett brett kontaktnät i branschen
  • Meriterande om du har erfarenhet av konsultrollen
  • Är kundinriktad och du gillar att skapa relationer
  • Meriterande om du har erfarenhet av besiktningsuppdrag och/eller är certifierad kontrollansvarig.

Hos oss passar du som är prestigelös och som gärna delar med dig av dina erfarenheter. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du gillar att skapa relationer och har förmåga att se nya affärsmöjligheter. Du är strukturerad och organiserad. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och vi ser gärna att du är med och bidrar till den goda stämningen.

Frågor om tjänsten

Intervjuer hålls löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor eller funderingar kontakta gärna: Cecilia Enbäck, Stf. Avdelningschef 0766-40 10 63.

Typ av jobb

Heltid

Skickad

1 dag sedan

Beskrivning

Projektledare



Som projektledare på Assemblin Ventilation AB inom entreprenad leder du installationsprojekt från start, ansvarar för ekonomi och uppföljning under genomförandet och slutligen överlämning till kund. Våra kunder är främst bygg-, infrastruktur- och fastighetsbolag samt landsting. Vi tillhandahåller ett komplett erbjudande av entreprenader, konstruktion, service och underhåll inom ventilation. Det viktigaste för oss är att du är rätt person och vi tittar efter både erfarna och juniora projektledare.

Dina arbetsuppgifter
  • Som projektledare är du ansvarig mot kund att planera resurser, leda, fördela och följa upp arbetsuppgifterna i pågående projekt ända fram till att överlämning sker till kund. Genom kontinuerlig och noggrann prognostisering och uppföljning samt kontroll ser du till att projekten följer upprättad kalkyl och tidsplan.
  • Du lämnar offerter på ändringar och tillägg (ÄTA).
  • Som projektledare har du ett funktionellt ansvar att utveckla montörerna.
  • Du deltar aktivt i externa bygg- och installationsmöten.
  • Du ansvarar för dokumentation och att upprätta och följa kvalitets- och arbetsmiljöplaner.
  • Du rapporterar till entreprenadchefen och du blir placerad på vårt kontor i Solna.
Din bakgrund/personlighet
  • Du har arbetat som projektledare inom entreprenad- eller serviceprojekt i branscher såsom: ventilation, kyla värme, bygg, styr/regler eller elinstallation. Minst 3 års erfarenhet av projektledning är ett krav.
  • Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och att få leda, fördela och samordna projekt och teknik sett ur ett ekonomiskt och kundorienterat perspektiv. Du har lätt för att samarbeta i grupp och med ditt förtroendeingivande sätt skapar och utvecklar du relationer såväl internt som externt.
  • Har du kunskaper inom entreprenadjuridik är det meriterande.
  • Med ditt tydliga ledarskap och med god uppföljning ser du till att projekten utförs effektivt, håller ekonomi och utlovade tidsplaner.
  • Assemblin Ventilation arbetar i CAMvent (internt affärssystem) och i ekonomisystemet Visma. Vi förutsätter att du har goda it-kunskaper.
  • Några utmärkande drag för din personlighet är: affärsmässig, kundorienterad, strukturerad, serviceinriktad, självgående och noggrann.
  • Goda kunskaper i svenska och B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
  • Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi värnar om personalens hälsa, säkerhet och medarbetarutveckling. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget. Vill du vara med och bidra till företagets utveckling och framgång?
  • Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor.

I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till marie@rekryteringsmaklaren.se alt ansök via knappen nedan.

Välkommen att söka! Urval sker löpande.

Om företaget

Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa
projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier
mm. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar.

Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är
med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20
orter i Sverige, omsätter 1,4 miljarder kronor och är ungefär 600 anställda.

Assemblinkoncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 10 miljarder kronor.

Sökord: projektledare, projektör, installationssamordnare, kalkylator, kalkylerare, arbetsledare, arbetschef, serviceledare, servicechef, konsult, ledande montör, entreprenad, ventilation, värme, kyla, styr och regler, el, elinstallation, elteknik, bygg, industri,