hr konsult jobb

Nära malmö, skåne län
19Jobb hittades

19 jobb hittades för hr konsult jobb Nära malmö, skåne län

R
R

Rekryterare Malmö

Randstad

Malmö, SKÅ
13 dagar sedan
Malmö, SKÅ
13 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Har du erfarenhet av rekrytering? Är du intresserad av att få erfarenhet från offentlig verksamhet? Då har vi ha ett uppdrag till just dig. Just nu söker vi på Randstad efter rekryterare till en spännande myndighet i centrala Malmö.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

I tjänsten som rekryterare kommer du att hålla i interna rekryteringsprocesser till myndighetens olika profiler. Du kommer att arbeta med rekryteringsprocessens alla delar som kravprofil, annons, urval, intervjuer och referenser. Du kommer att arbeta kompetensbaserat utefter principen om förtjänst och skicklighet.

arbetstider.

Uppdraget är på heltid, kontorstid måndag – fredag.

kvalifikationer.

För att vara aktuell som rekryterare behöver du ha erfarenhet från rekryteringsprocessens alla delar. Som person behöver du att vara driven, lättlärd och lyhörd. Då mycket av arbetet och intervjuer kommer ske på distans är det bra om du har erfarenhet från videobaserade intervjuer.
Krav för tjänsten:
  • Minst 1 års erfarenhet från arbete med rekrytering
  • Eftergymnasial utbildning och examen inom personalvetenskap, eller likvärdigt.
  • Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Mycket goda kunskaper i Ms Office
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från rekrytering i offentlig verksamhet.
Uppdraget är säkerhetsklassat och alla slutkandidater kommer därmed att genomgå en säkerhetsprövningsintervju.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdatum är 2021-03-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Danielle Giander, Konsultchef

danielle.giander@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se


R
R

Affärsdriven Rekryteringskonsult till Randstad Technologies

Randstad

Malmö, SKÅ
9 dagar sedan
Malmö, SKÅ
9 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer, från början till slut? Har du dessutom ett stort intresse av eller en bakgrund inom IT? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies i Malmö helt rätt för dig.
Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360-gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär.

ansvarsområde.

Du kommer att ansvara för:
  • försäljning
  • bearbetning av befintliga och nya kunder
  • framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester
  • att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater
I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från utvecklare till chefer inom IT och vi tror att det är just det du tycker är roligt!
Varför ska du jobba hos oss?
Vi är en härlig mix, där var och en har sin egen ingång till IT-världen. Någon är systemvetare, någon är ingenjör, någon är ekonom eller personalvetare och i oss alla finns ett IT-intresse. Vårt arbete präglas av professionalism och intresse för teknik, vilket gjort oss till en av branschens största spelare. I vårt team tycker vi om att ha kul på jobbet, vi älskar att arbeta med människor och bygga långsiktiga relationer till både våra kunder, konsulter och kandidater. Du blir en viktig del i vår fortsatta tillväxt!
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

kvalifikationer.

Din bakgrund
  • För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning samt att du har några års erfarenhet inom konsult- och rekryteringsbranschen.
  • Erfarenhet eller intresse av tjänsteförsäljning
  • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.
Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns.

ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 2021-03-17. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Mustafa Lazem via:

mustafa.lazem@randstad.se

eller varför inte connecta med oss på Linkedin?

om Randstad Technologies.

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se


M
M

Rekryteringskonsult till Meritmind i Malmö

Meritmind AB

Malmö, SKÅ
4 dagar sedan
Malmö, SKÅ
4 dagar sedan
Meritmind AB

Meritmind fortsätter att växa och vi stärker nu upp vår rekryteringsorganisation för att möta en ökad efterfrågan från våra kunder. Vi söker en driven rekryteringskonsult som med utgångspunkt från vårt Malmökontor kommer att bearbeta marknaden, etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater, samt genomföra affärer med fokus på att både kunder och kandidater ska vara nöjda. I fokus är vårt erbjudande Executive Search där du kommer att vara en viktig spelare när det gäller rekrytering av nyckelkompetens i form av chefer och specialister.

Som rekryteringskonsult kommer du att driva hela rekryteringsprocessen från kravprofil och annonsering till urval, intervjuer, kandidatpresentationer och tillämpning av arbetspsykologiska tester. Meritmind är ett bolag som står för kvalitet i det vi levererar och vi vill att detta stämmer överens med din syn på kund- och kandidathantering.

På Meritmind arbetar vi i små flexibla team, vilket innebär att du kommer ha nära samarbete och utbyte med både konsultchefer och kundansvariga. Du som rekryteringskonsult arbetar framförallt i team med kandidatansvarig i rekryteringsprocesserna. I ryggen har du ett av landets mest välrenommerade varumärken för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet.

Är du beredd att anta utmaningen och vara med och utveckla vår affär?

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som rekryteringskonsult på Meritmind

  • Bearbetning av befintliga samt nya kunder, självständigt och tillsammans med kundansvariga
  • Framtagning av kravprofil i samarbete med kund
  • Screening av CV och personliga brev
  • Intervjuer
  • Personlighetsbedömning, testning, och referenstagning av kandidater
  • Utveckling av nätverk för kvalificerade ekonomer
  • Proaktivt arbeta med relationen mellan Meritmind och kandidater

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en akademisk examen och har arbetat i en roll där du har haft ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering av företrädesvis chefer eller specialister, har det varit inom ekonomiområdet är det en fördel. Du är van vid förhandlingssituationer och trivs i möten med kunder och med att göra affärer. Du kommunicerar med lätthet på både svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är bekväm i rollen som rekryteringskonsult och som uppskattar dynamiken mellan det personliga och det affärsmässiga i rollen. Du trivs i både förhandlingssituationer med kunder och i möten med nya människor och du uppskattar det viktiga konsultativa momentet i rollen.  Du längtar efter att bidra till utveckling och innovation av våra produkter och tjänster. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av nätverk för att fördjupa relationer med kandidater och kunder. Du är beredd att bjuda på dig själv både på kontoret och i relationen till kunder och kandidater.

Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind

  • Ett värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap alltid uppmuntras
  • Möjlighet att vara med i innovationsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
  • Utbildning med utgångspunkt i nya arbetsmetoder, system och trender i marknaden
  • Roliga hälsofrämjande aktiviteter
  • Konferenser och kickoffer som i vissa fall innebär utlandsresor
  • Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån när det behövs och passar
  • Förmåner genom Benify
  • Nära samarbete med kollegor med härlig stämning och mycket skratt!

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
  • Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
  • Din ansökan önskar vi att du skickar in till oss via mail på adressen

    rekrytering.malmo@meritmind.se

  • Har du några frågor är du välkommen att kontakta Regionchef Caroline Thörn på vårt kontor i Malmö 070-7870375 eller på 

    caroline.thorn@meritmind.se

  • Välkommen med din ansökan på 

    rekrytering.malmo@meritmind.se

     så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Obs! Vänligen använd ej ansökningsknappen. 

Varmt välkommen med din ansökan!

T
T

Student Assistant in Compensation & Benefits

Total

COPENHAGEN-AMERIKA PLADS(DNK)
16 dagar sedan
COPENHAGEN-AMERIKA PLADS(DNK)
16 dagar sedan
Application deadline: 5th March 2021
Expected start date: April/May
Appetizer:
Ever thought about unlocking your potential in an international, high performing energy company? Then, seize the opportunity to become a Student Assistant in TOTAL’s Compensation & Benefits Team! Are you a current student seeking to combine your studies and theoretical knowledge with practical experience from an international, high performing energy organization? And are you interested in kick-starting your career within HR and/or the area of C&B? If yes, then this student assistant position at Total’s office in Copenhagen might be your match!
Key Responsibilities:
The team consists of 4 Full-Time C&B professionals working in close collaboration and closely together with the wider HR team and other local departments in our area of operation. As the team’s student assistant, you will have the opportunity to work with/in collaboration with HR professionals with the aim of providing high quality and commercially integrated subject matter expertise to our internationally orientated business.
In the C&B team, you will be provided with an in-depth insight into the everyday work-life interfacing with stakeholders across different Departments. This is a way for you to turn theory from e.g. economics, data analytics, communication, human resources etc. into practice.
Working hours will be approximately 15-20 weekly, with great flexibility in planning.
You will be working with both repetitive and preparatory tasks individually and in close collaboration with your colleagues in the C&B team. Furthermore, you will be an important factor in the team’s analyses and execution on essential C&B processes as well as internal- and external projects.
Overall, you will drive or offer support to a wide range of tasks including but not limited to:
  • Development, design and maintain current internal analysis tools
  • Quarterly bonus estimation and reporting
  • Internal and external data surveys
  • Support to the Yearly bonus and Salary Review process
  • Monthly Reporting of foreign exchange rate
  • Various Ad-Hoc tasks
A
A

HR Koordinator

Alfa Laval Inc

Lund, SKÅ
10 dagar sedan
Lund, SKÅ
10 dagar sedan

Alfa Laval, Lund söker

HR Koordinator till föräldravikariat

Vem är du?

Vi tror att du motiveras av att hjälpa andra och trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och har en god  förmåga att prioritera och ta ansvar.

Om jobbet

Som HR Koordinator hjälper och supporterar du både linjeorganisationen och dina HR kollegor.

Du stöttar vår HR organisation administrativt kring förmånsbilar, bonusprocess och rekrytering samt utför administration i våra HR system. Du samarbetar med övriga HR koordinatorer.

Du kommer även att bevaka vårt ärendehanteringssystem gällande vissa ärenden, samt vara backup till vår first line HR support.

Arbetet är självständigt samtidigt som det är en serviceroll med hela teamets leverans i centrum, därför är samarbete A och O.

Vi är måna om vår Alfa Laval kultur och som HR medarbetare är du en viktig kulturbärare. Kvalitet och kundfokus är viktigt i allt vi gör.

Vad kan du?

Som person är du en strukturerad och serviceminded teamplayer samt noggrann och handlingskraftig.

Du står för en hög servicenivå och har en god datorvana.

Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.

Du har minst än 3 års erfarenhet från en självständig HR administrativ roll,Du har en högskoleutbildning inom området personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder.

För mer information gällande tjänsten vänligen kontakta

Maria Törnqvist, Talent Acquisition Partner,

+46 723 71 56 15

Annette Lynge Iwersen Manager HR Customer Support & Payroll Services

+46 702 83 59 76

För fackliga företrädare, vänligen kontakta:

Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 289 16 64

Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367 364

Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 36 69 85

Vänligen skicka din ansökan senast den 9 mars 2021

Skicka in din ansökan så snart som möjlig då intervjuer sker löpande

A
A

Rekryteringskoordinator till Inriver i Malmö

Academic Work

Malmö, SKÅ
6 dagar sedan
Malmö, SKÅ
6 dagar sedan

Har du erfarenhet av att jobba med rekrytering? Är du prestigelös och vill arbeta i en koordinerande roll samtidigt som du jobbar hands-on i rekryteringsprocesserna? I denna roll får du får bidra till Inrivers tillväxt i Malmö såväl som deras internationella kontor. Sök tjänsten redan nu då vi jobbar med löpande urval!

Om tjänsten

Då Inriver nu står inför en större rekryteringsvåg till deras kontor i USA, Sverige, Nederländerna, Tyskland och England leter vi nu efter en rekryteringskoordinator till deras Malmökontor. I rollen kommer du att jobba tillsammans med Inrivers Talent Acquisition Specialist och agera stöttande i rekryteringsprocesserna.

Under fyra månader beräknas cirka 30 rekryteringar att genomföras där du kommer att få ansvaret för att koordinera i processerna och säkerställa att de går i lås. Profilerna du kommer att jobba med kommer att vara blandade roller med allt från försäljning till utvecklare. Både juniora men främst seniora roller.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av: * Koordinering av rekryteringsprocesser * Screening av ansökningar * Search för seniora tjänster * Referenstagning * Möjlig annan uppstöttning i rekryteringsprocesserna

Uppdraget kommer initialt att sträcka sig på fyra månader då det är under den tiden man planerar landa med rekryteringarna. Men om Inriver fortsätter att växa och mer kompetens ska hittas framåt finns möjligheter till förlängning så länge alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Vi söker dig som

  • Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver detta
  • Har erfarenhet av att arbeta med rekryteringsprocesser
  • Har erfarenhet av search via LinkedIn
  • Det är meriterande om du har arbetat i rekryteringsverktyget Team Tailor

Stor vikt i denna process kommer att läggas vid din motivation för tjänsten samt hur du är som person. Som person ser vi att du är:

  • Självgående
  • Orädd
  • Har god samarbetsförmåga
  • Prestigelös

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, konsultuppdrag fyra månader
  • Placering: Centrala Malmö

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Inrivers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

mal10@academicwork.se

.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Om du vill läsa mer om Inriver kan du göra det HÄR!

P
P

Rekryteringskonsult till vårt kontor i Malmö

PAf Rekrytering AB

Malmö
16 dagar sedan
Malmö
16 dagar sedan


I PAf-Gruppen ingår:

PAf Rekrytering har sedan 1993 byggt upp en unik kunskap och erfarenhet om hur våra kunders resultat ökar genom att rekrytera rätt kompetens. Vi utför rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänstemän, specialister, säljare och chefer.

PAf Personal & Ledarutveckling hjälper chefer, tjänstemän och kollektivanställda vidare mot nästa arbete. Ta hjälp av våra erfarna och affärsmässiga konsulter gällande ledarutveckling och Talent Management.

Bemannus målsättning är att hjälpa dig med ditt personalbehov, oavsett om du är i en stor industrikoncern eller litet verkstadsföretag. Vi hyr ut och rekryterar främst kollektivanställd personal.

Säljrekryteraren är specialiserad på att rekrytera och utbilda säljare i samarbete med Säljcoachen AB.

Stockholm, Göteborg, Malmö
Vi är konsulter med lång och gedigen erfarenhet av kvalificerad rekrytering. Detta ger oss en god inblick i många branscher och ett mycket stort kontaktnät, vilket vi använder för att hjälpa företag och organisationer i hela Sverige. Vi är ett rekryteringsföretag som har stora ambitioner och vi gillar att jobba med framgångsrika företag och intressanta människor. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö är vi rikstäckande.

Konsult till vårt kontor i Malmö

Vi söker konsulter och partners
Till PAf Rekrytering söker vi nu ytterligare en kollega som vill vara delaktig i att lösa våra kunders behov av kvalificerad rekrytering. Som konsult hos oss kan du arbeta med rekrytering, bemanning och ledarutveckling. Det ger en bred bas att stå på och många kontaktvägar in på företagen.

Arbetet
Som konsult på PAf Rekrytering arbetar du med rekrytering av chefer på ledningsnivå och specialister. Du ansvarar för hela processen från första kontakt med kunden till genomförande av rekryteringsuppdraget. Det inkluderar analys av kundens behov, specifikation av kravprofil, tester och utvärdering av kandidater. Du arbetar fritt, under ansvar, med kvalificerade kunder och uppdrag, i ett team av engagerade kollegor.
Du ingår i ett nätverk av franchising tagare och har egen F-skattesedel. Det innebär att du kan få en god inkomst men inte har någon fast lön.

Om du har rätt entreprenörsanda kan också ett partnerskap bli aktuellt.

Välkommen till vårt kontor, centralt beläget i Malmö.

Bakgrund & Profil
Det är inte nödvändigt att du är rekryterare idag. Du bör däremot ha en gedigen erfarenhet från näringslivet, helst i ledande befattning. Vilken bransch du kommer ifrån är mindre viktigt, då vi tillsammans redan har en mycket bred branscherfarenhet. Vi ser en fördel med att kunna komplettera varandra och samarbeta. Är du redan idag en framgångsrik rekryterare och vill utveckla dig vidare i en stimulerande miljö, är du självfallet mycket välkommen.

För att lyckas bör du ha ett gediget intresse för andra människor och en god analytisk förmåga. Du måste också ha ett strukturerat och målinriktat arbetssätt och en vilja att sälja och göra affärer.

Antag utmaningen och sök tjänsten snarast!

Är du nyfiken och vill veta mer skicka ett SMS till Jimmy Schwartz, 070-735 06 22.

N
N

Payroll & Employee Benefit Coordinator Nordics (Maternity cover)

NAS KAO

Copenhagen
12 dagar sedan
Copenhagen
12 dagar sedan
Overview
At Kao EMEA we are passionate about beauty and our brands truly reflect that. Whether cutting edge, innovative products for salons, transformative skin and hair care solutions, or luxury bath and shower gels, our brands are committed to quality, safety and high performance.
We are open to remote workers who have experience working in a Nordics payroll and benefits environment.
The role:
We are now seeking a proactive, approachable and analytical Payroll Controls & Employee Benefits Coordinator to provide our Nordic region with a professional, efficient and value adding Payroll & HR support service. In this role you will work with both internal and external customers and will need a thorough grasp of Nordic based payroll and benefit legislation. Day to day you will follow administration procedures, policies and legislation within HCD (Human Capital Development) and the Nordic region to ensure that data is managed accurately and processed correctly and timely. In addition you will manage HR administrative tasks in connection with new hires and exits, general data maintenance in the HRIS (Workday) and supply data to external payroll systems,Working closely with the HCD Manager for the Nordics, you will be a key member of the HCD team and a pivotal point of contact within the organisation.
What you will do:
Payroll Data and Controls Coordination within the 4 countries of the Kao Nordic Region
  • Collate data from multiple data sources - Workday, external and internal providers
  • Check and input payroll data (base pay and tax references, additional pay elements and entitlements, absences, overtime, any deductions reportable for payroll processing, etc) in an accurate and timely manner to external third party payroll providers in the payroll systems for the 4 Nordic countries
  • Act as first point of contact and key liaison with the Account Management teams of the external payroll providers in each of the 4 countries - coordinate input and output / demand ad-hoc updates and responsible for the calendar of activities and the service delivery levels
  • Support the Payroll reconciliation process and act as a coordinator between the external payroll providers and any local authorities reporting, legislative submission and internal Kao stakeholders
  • Audit and controls of the work complete by external payroll providers
  • Ensure any collective agreements and changes to the Kao internal processes are well documented and shared timely and agreed in detail with the External Payroll Providers;
  • Perform tests to ensure that changes are reflected in payroll processing outputs
  • Day to day contact with the External third party payroll processing team ensuring any changes are communicated and actioned

HRIS/Workday
  • Ensure that any updates of Workday are timely communicated to the HRIS Team at Kao, are appropriately prioritized and that these are tested locally and are performing according to legislation, policies and collective agreements
  • Has an understanding of the reporting options in Workday and able to collate and work with excel master database to prepare templates for reporting to internal and external parties; Handling all employee data - regular audits for accuracy and reporting the data accurately to any third party providers reference to the benefits and contractual employee entitlements

Key contact locally for the Finance Team at Kao Shared Service Centre / provide updates for Kao General Ledger
  • Manage the data transfer/reports for pay processing and accruals to Finance through accurate updates and coordination of the GL reporting with the External payroll providers
  • Ensure correct updates of cost centers, account codes, sectors, input on head-count per month, etc.
  • Coordinating and distributing to the relevant parties any inquiries from the GL accountant/Finance

Administration of employee benefits
  • Record/update data on the payroll software and on external provider's websites to ensure correct invoicing of benefits, collate data from the car fleet provider to ensure correct use of company cars, business mileage and taxation, ensure employee data is timely and accurately shared and health-care providers & pensions providers to ensure accurate employee covers, premiums and application of contractual entitlements, correct invoicing of benefits, etc.
  • Handle and coordinate any employee queries in relation to employee benefits and contractual entitlements - escalate appropriately

HR Administration
  • First point of contact to employees on any employment related queries - respond, coordinate and escalate appropriately
  • Take part in HCD project teams regionally / Any general HR ad hoc tasks
  • Express keen learning and knowledge enhancing attitude toward the local and regional legislative updates and company specific policies and process changes - actively communicate and coordinate any changes with all third party providers

What you will need:
  • Bachelor's Degree or similar experience required
  • 2-3 years of professional payroll experience would be desired; Advanced use of Excel and analytical skills would be critical for this role
  • Fluent in English, understanding Scandinavian languages and speaking at least one - ideally Swedish.
  • Experience with HRIS system
  • Experience with Excel
  • Ideally experience with Swedish and Finnish Collective Agreements

Who we are: Founded in Japan in 1887, Kao is passionate about making a difference in people's lives with our high quality products and services that make the life of our consumers and customers more beautiful. In the region Europe, Middle East, Africa (EMEA) Kao focuses on premium beauty brands across three distinct sectors: Kao Salon Division, Premium Mass and our London based boutique brand Molton Brown.
How we work: Having been selected among the World's Most Ethical Companies for 13 consecutive years, we are a company with a purpose and strong corporate values. We never compromise on quality and craft our products with care for the consumer and the environment. At Kao, each employee can actively shape their job and their career. We work collaboratively to achieve our common goals, always aiming to deliver the best for our customers.
What we offer: A friendly and flexible work environment with competitive salaries, benefits package, ongoing development and the opportunity to enhance your skills and deliver tangible results. At Kao your voice will be heard. Your opinion really counts. We believe that change comes from taking opportunities into your own hands, so we value and reward entrepreneurial thinking and innovation.
Hiring Process: Kao embraces the diversity and the individual personalities of its people because we believe it is diversity that makes us strong. This is why we welcome applications from all areas of the global community.
Want to learn more: If you feel you are as unique as our products and want to find out why 33,000 people across the globe opted for a career with us please visit https://www.kao.com/emea/en/

Typ av jobb

Heltid

Skickad

13 dagar sedan

Beskrivning

arbetsbeskrivning.

Har du erfarenhet av rekrytering? Är du intresserad av att få erfarenhet från offentlig verksamhet? Då har vi ha ett uppdrag till just dig. Just nu söker vi på Randstad efter rekryterare till en spännande myndighet i centrala Malmö.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

I tjänsten som rekryterare kommer du att hålla i interna rekryteringsprocesser till myndighetens olika profiler. Du kommer att arbeta med rekryteringsprocessens alla delar som kravprofil, annons, urval, intervjuer och referenser. Du kommer att arbeta kompetensbaserat utefter principen om förtjänst och skicklighet.

arbetstider.

Uppdraget är på heltid, kontorstid måndag – fredag.

kvalifikationer.

För att vara aktuell som rekryterare behöver du ha erfarenhet från rekryteringsprocessens alla delar. Som person behöver du att vara driven, lättlärd och lyhörd. Då mycket av arbetet och intervjuer kommer ske på distans är det bra om du har erfarenhet från videobaserade intervjuer.

Krav för tjänsten:
  • Minst 1 års erfarenhet från arbete med rekrytering
  • Eftergymnasial utbildning och examen inom personalvetenskap, eller likvärdigt.
  • Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Mycket goda kunskaper i Ms Office
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från rekrytering i offentlig verksamhet.

Uppdraget är säkerhetsklassat och alla slutkandidater kommer därmed att genomgå en säkerhetsprövningsintervju.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdatum är 2021-03-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Danielle Giander, Konsultchef

danielle.giander@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se