ingela.gulliksson@randstad.se
Vi behöver dig som vill ta ansvar i ett både stabilt och expansivt bolag.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som reparatör/montör innebär att du på uppdrag av landets stora försäkringbolag, utför reparationsarbeten av parkettgolv ute hos både privatpersoner och företag i västra Sverige. Våra uppdrag innebära att reparera och laga parkettgolv vid exempelvis fukt- och brandskador som förstört funktionsdugliga golv. Tillsammans med dina tio kollegor utgår ni från vårt kontor/verkstad i Göteborg, där både specialtillverkning av parkettdetaljer samt utbildning äger rum.
Vi erbjuder
Hos oss finner du trygghet baserat på 30 års branscherfarenhet. Vi expanderar tack vara en offensiv inställning och en unik lösning mot en marknad som har ett stort behov av vår kompetens. Vi är ett ungt gäng bestående av hanterverkare, där alla har genomgått lång tids internutbildning med teori och praktik innan vi åker ut på egna uppdrag för första gången. Du kommer ingå i en ansvarstagande grupp där alla hjälps åt för att säkerställa att arbetet utförs på bästa sätt.
"Efterfrågan på våra tjänster har ökat kraftigt de senaste åren då vi spar både miljövärden men även stora kostnader. Vi är inne i en mycket spännande fas i företagets historia och vi dubblerar vår kapacitet varje år. Detta ställer krav på både organisation, ledning samt reparatörer.
Vi har ett öppet klimat och hjälps alla åt att tillsammans forma och utveckla företaget. Hos oss är medarbetarna viktigast. Med bra medarbetare säkerställer vi att kunderna alltid blir nöjda"
- Per Ludvigson, VD
Din profil
För att trivas hos oss är du händig, ansvarstagande och serviceinriktad, då tjänsten innebär mycket kontakt med både kunder, handläggare och entreprenörer. Du är driven och har en förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Du som söker har:
Vid frågor kring tjänsten eller bolaget, vänligen kontakta Anders Johansson på 070-637 29 55.
Välkommen med din ansökan!
Företagsbeskrivning
PL Parkettrenovningar, tidigare Ludvigson Parkettrenoveringar AB, startade 1989. Verksamheten startade med ambitionen att reparera samt laga funktionsdugliga och fina golv. Vi har utvecklat en metod att laga och lackera lokalt och få den lagade ytan att bli näst intill identisk med det övriga golvet i textur, glans och färg. PL Parkettrenoveringar AB är idag det största företaget i Sverige inom parkettvård med egen verkstad på Hildedalsgatan i Göteborg för tillverkning av parkettdetaljer.
Våra tjänster utförs enbart av anställd personal som utbildats av oss. Vår specialitet är att laga skadat golv, men vi utför också golvslipning. Med våra unika metoder och kunskap är vi ensamma på marknaden om att kunna reparera skador som ingen annan kan laga. Reparationer utgör ca 80 % av våra uppdrag. Vi erbjuder hög kapacitet med kort ledtid från beställning till utfört arbete. Våra största uppdragsgivare är försäkringsbolagen samt ett antal fastighetsbolag. I våra uppdrag samarbetar vi ofta med de större byggbolagen samt tork- och saneringsföretag.
Sökord: resande montör, hantverkare, installation, installatör, reparation, reparatör, händig, montering, installationstekniker, snickare
wpd har sedan år 2000 verkat för etablering av havsbaserad vindkraft och är idag en av de mest framgångsrika offshore vindkraft-projektutvecklarna i världen. wpd utvecklar, projekterar, bygger, driver och äger vindkraftsparker i egen regi över hela världen. I Sverige har wpd offshore en stark projektportfölj som omfattar flera projekt till havs varav ett är tillståndsgivet idag. Wpd offshore är just nu inne i en expansiv fas och söker därför en MKB-Specialist med några års erfarenhet som vill vara en del av vårt team.
I din roll som MKB-specialist kommer du ingå i ett specialiserat team (EIA team) bestående av dig, en senior MKB-expert, samt en Junior EIA-specialist. Ert huvudsakliga uppdrag består i att driva och utveckla miljörelaterade tillståndsinsatser som krävs i verksamheten.
I nedan film kan du lära dig mer om verksamheten och få en inblick i ett redan uppfört projekt.
Academic Work är ansvarig för rekryteringsprocessen men du kommer att anställas direkt hos wpd.
Som MKB-specialist kommer du arbeta med projektutvecklingsprocessen inför byggande av havsbaserade vindkraftsparker, samt uppföljande kontrollprogramsarbete under byggnation.
Du kommer till exempel att:
Det är meriterande (dock inget krav) om du har...
I denna rekrytering kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Motivera därför väl i din ansökan varför du valt att söka just denna tjänst. De personliga kompetenser vi ser som särskilt viktiga är:
Läs mer om wpd på deras hemsida: https://www.wpd.se/
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.
KTH söker en HR-handläggare som kommer bistå chefer och medarbetare inom GVS med stöd och rådgivning i HR-frågor. Tjänsten är placerad på Personalavdelningen som i dagsläget består av cirka 50 medarbetare. Som HR-handläggare välkomnas du till en kompetent arbetsgrupp om 9 personer med olika specialistområden inom frågor gällande arbetsrätt och arbetsmiljö.
Rollen är bred och innefattar stöd och rådgivning inom bl.a. rekrytering, rehab, svåra samtal samt arbetsrättsliga frågor.
Exempel på arbetsuppgifter: * Bistå chefer och medarbetare med stöd och rådgivning i HR-frågor * Stöd till chefer vid rehabilitering och olika typer av individärenden * Planering och genomförande av utbildningsinsatser för chefer och medarbetare inom HR-området * Administration och stöd till chefer vid rekrytering, KTH använder sig av kompetensbaserad rekryteringsmetod * Personaladministration så som stöd vid upprättande av anställningsavtal, bevakning av tidsbegränsade anställningar och varsel * Framtagande av HR-statistik och andra personalrelaterade underlag * Vara administrativt reseansvarig för anställda vid GVS, vilket innebär att ge stöd och vid behov ge information om resesystemet * I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom en HR-funktion
Krav * Examen från högskola/universitet med inriktning personal, arbetsliv och organisation, eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig * Minst tre års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete * God data- och systemvana * Mycket goda kunskaper inom både svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet
Meriterande * Utbildning inom arbetsrätt * Erfarenhet av arbete med kompetensbaserad rekrytering * Erfarenhet av HR-arbete inom statlig myndighet
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Vi ser även att du är strukturerad och kan driva ditt arbete framåt samt har en hög personlig mognad.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).
Om anställningen
Anställningen gäller tillsvidare och inleds med en provanställning om 6 månader.
Övrigt
Jämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering läs mer här.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående/Enligt överenskommelse
Löneform: Månadslön
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: 100%
Ort: Stockholm
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: VP-2021-0044
Kontakt: Rekryteringskonsult Elin Yeap, elin.yeap@academicwork.se
Publicerat: 2021-02-17
Sista ansökningsdag: 2021-03-10
Are you interested in providing your skills within administration on the exciting journey of this Tech Talent Acquisition Team? This Global Fashion Company are investing a lot in their Tech journey and they now need the help of an self-reliant and positive administrator to work with both recruitment processes and the onboarding. Does this sound like the position for your? Apply today, since we work with ongoing selection.
This is an exciting time for this Fashion Company! New consumer behaviors and rapid tech development will continue to transform how and when people shop. The company wants to continue to integrate the physical stores with the online platforms. They want to release the power of people, data and technology.
Therefor we are now looking for an Administrator to their Tech Talent Acquisition team. In this assignment you will work as a central part of the TA team with all kinds of support and administration connected to Talent Acquisition. You will also work with the onboarding process to give the best possible onboarding experience for employees and consultants. You will support the recruiters and managers in the daily work with different administrative tasks and give the candidates the best possible candidate experience.
As a consultant at Academic Work you are offered a great opportunity to grow as a professional, extend your network and establish valuable contacts for the future. Read more about our offer (in Swedish).
o Handle administration connected to employment and onboarding
o Handle consultant administration and perform administrative duties as required to support the recruiting team
o Assist with scheduling candidate and consultant interviews, reserve rooms, book travels, and any other logistics when needed, to ensure our candidates have the best possible experience
o Handle international recruitment administration/coordination
o Ensure that all new colleagues have a first onboarding plan and get an excellent onboarding experience
o Update and maintain information on Sharepoint related to Staff Responsibility, Pre/On-and Offboarding
o You with excellent administration and coordination skills
o You with great skills in Office365 for example Sway, Forms and some SharePoint administration
o A candidate that is self-driven in a fast-paced recruiting environment with the ability to take own initiatives
o A candidate that communicates professionally and maintains a high level of confidentiality at all times both internally and externally with our candidates
o A candidate that is well organized with a structured way of working
o A candidate that masters fluent English in speech and writing
As a person you are:
Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.
More information on the company will be given later on in the recruitment process.
alice.lindell@randstad.se
Typ av jobb
Heltid
Skickad
15 dagar sedan
ingela.gulliksson@randstad.se