Populäraste jobb

16Jobb hittades

16 Jobb hittades 

C
C

Account Manager till Coromatic

Coromatic AB

Västra Frölunda, Vastra Gotaland
19 dagar sedan
Västra Frölunda, Vastra Gotaland
19 dagar sedan

Vill du arbeta med Servicesaffärer där du är med och säkrar kundens kritiska verksamhet? Gillar du att utmanas i säljrollen där du både förvaltar snabba möjligheter till affär som jobbar med mer komplexa och affärsutvecklande lösningar?

Hos oss på Coromatic erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande jobb där du får vara med och bidra till att samhällsviktiga funktioner som Sjukhus, Räddningstjänst, Datacenter, Industri och andra verksamheter kan driva sin verksamhet utan störningar eller avbrott.

Om rollen

I rollen som Account Manager ligger fokus på att bedriva ett säljutvecklingsarbete för nya och befintliga kunder inom vårt affärsområde Services. Vi lägger också stor vikt i att aktivt möta våra kunder där vi utifrån nuläge och strategiska mål diskuterar framtida möjligheter! Coromatic servicetjänster innefattar flera olika teknikområden och består av tjänster inom serviceavtal, serviceprojekt (installationer och driftsättningar), jour- och felavhjälpningstjänster samt Drift- och Operations (helhetsansvar för drift av kundens anläggning).

Vem är du?

För att kunna utföra jobbet på bästa sätt ser vi gärna att du har med dig:

  • Flera års erfarenhet av B2B-, konsultativ- och lösningsförsäljning
  • En förmåga att förstå både vår och kundens verksamhet
  • Du är trygg med att kommunicera muntligt och skriftligt samt omsätta komplexa tekniska sammanhang till lösningar med fokus på drift av kritisk infrastruktur

För denna roll letar vi efter dig som trivs med att skapa och bygga långsiktiga affärsrelationer med kunderna. Vi letar efter dig som är förtroendeingivande och trygg i förhandlingssituationer, och som har strukturen och drivkraften för att arbeta med både längre och kortare säljcykler.

Om Coromatic

Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan.

När strömmen går ser vi till att Universitetssjukhuset i Linköping alltid har strömförsörjning för fungerande operationssalar och vård. Vi säkrar att Färöborna kan kommunicera med den uppkopplade världen även vid driftsstopp, och att flygplanen alltid kan landa säkert på Bromma flygplats

Coromatic har mer än 500 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen. Som Account manager hos oss är du med och skapar ett säkrare samhälle.

Låter vi som rätt match för dig? Välkommen in med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Antti Piippo

antti.piippo@coromatic.se

/ mob: 0738 441026.

Till alla rekryteringssäljare: Tack för att du tänker på och vill hjälpa oss. För att vi alla ska kunna använda vår tid på bästa sätt vill vi vara tydliga med att vi har kontakt med de samarbetspartners som vi behöver och i dagsläget inte är intresserade av fler. Vid frågor är du välkommen att höra av dig till stina.zillen@coromatic.se.

C
C

Account Manager till Canon Business Center, Trollhättan

Canon Business Center Väst

Trollhättan, VTG
7 dagar sedan
Trollhättan, VTG
7 dagar sedan

Canon Business Center med verksamhet i Trollhättan, Karlstad och Jönköping söker nu

Account Manager / Säljare till Trollhättan

Canon erbjuder dig ett självständigt och stimulerande arbete med ett mycket starkt produktsortiment och marknadsmässiga villkor. Du kommer att ha en central roll i vår tillväxtresa som präglas av korta beslutsvägar och många kontaktytor.

Du kommer arbeta självständigt med hela säljprocessen vilket innebär att du bokar och genomför möten, föreslår produkter och lösningar och följer upp. Vi vill hjälpa våra kunder till bästa möjliga lösning och det är viktigt att du kan anpassa dig till olika kontaktytor och analysera kundernas behov. Du kommer att skapa nya samt upprätthålla och utveckla befintliga kundrelationer i Trestadsregionen med omnejd.

Vad förväntar vi oss av dig?
Vi vill jobba med människor som kan uppnå det exceptionella genom att arbeta tillsammans, som har modet att riskera nya sätt att göra saker och har förmågan att se världen som deras kunder ser den. Vi letar efter kreativa problemlösare som dig, någon som kan se till att Canon är i framkant av en ständigt föränderlig värld.

Din profil

  • Vi söker dig som har en säljerfarenhet och som brinner för att skapa och utveckla goda affärsrelationer
  • Som person är du målinriktad, van att jobba självständigt samt en god lagspelare
  • Du är beredd att arbeta hårt, är förtroendeingivande och duktig på att skapa relationer
  • Du drivs av en nyfikenhet att ständigt utveckla dig själv och din kompetens
  • Du söker aktivt den information som krävs för att förstå och ligga i framkant i vår bransch
  • Det är meriterande om du har ett stort nätverk i Trestad

"Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra. Du kommer tillhöra ett team där framåtandan är tydlig och värderingarna genomsyrar allt, vilket innebär att du får arbeta tillsammans med kollegor som är lyhörda och engagerade."

– Mattias Anteby, Team Leader

Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på Canon Business Center Väst på https://career.masterhelp.se/canon/trollhattan

Vi erbjuder
Dig en fantastisk möjlighet till personlig utveckling och möjligheten att få arbeta med andra framgångsrika säljare/affärsmän i ett marknadsledande bolag. Medarbetarna är grunden för vår framgång och utveckling - därför är vårt viktigaste mål entusiastiska medarbetare. Canon erbjuder en av branschens bästa affärsskolor (Canon Business School) där du finner: säljutbildning, produktutbildning och finansieringsutbildning. Allt planeras utefter dina önskemål, arbetsuppgifter och utveckling.

Vad vi ger
Hos Canon får du det stöd och den uppmuntran du behöver för att växa, från personer som delar din ambition. Vi investerar i din professionella utveckling för att hjälpa dig att lära dig och utvecklas i din roll med oss. Du finner ledare som ger dig frihet att utforska nya saker och ett team där kunskap delas öppet.

Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar vi med Säljpoolen. Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Säljpoolens Rekryteringskonsult Dan Andersson på 031-7045171 eller Jon Spjuth 031-7045187. Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

I samband med att du registrerar din ansökan och fyller i dina uppgifter samtycker du till att vi får ta del av dina personuppgifter samt att du läst och accepterat Canon Europas integritetsmeddelande vid rekrytering, https://www.canon.se/terms_and_conditions/recruitment-privacy-notice/.

Your browser does not support the video tag.

Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär kort "att leva och arbeta tillsammans för allas bästa". Med filosofin som ledord arbetar vi för att skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet. Du kommer att forma framtiden för ett företag som är starkt, ambitiöst och omtyckt, där människor gör bra saker tillsammans.

Sökord: Säljchef, försäljningschef, Sales Manager, Regionschef, KAM, Key Account Manager, säljare, försäljare, försäljning, distriktsäljare, regionsäljare, utesäljare, fältsäljare, account manager, sälj

R
R

Driven Försäljningsledare för Key Account Managers på ICA Reklam

Randstad

Västra Götalands län, VTG
13 dagar sedan
Västra Götalands län, VTG
13 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Nu rekryterar vi till ICA Reklam en Kompetensledare för Key Account Managers, en roll som kräver gedigen kunskap och erfarenhet av försäljning samt att leda och coacha team. Du är säljdriven och ser KPI:er och relationer som utmärkta hjälpmedel att nå dina mål.
Vi erbjuder dig att bli en del av Sveriges största inhousebyrå där du är med och gör vardagen lite enklare för miljontals människor varje dag. På ICA Reklam skapas kommunikation som gör skillnad för drygt 1300 ICA-butiker runt om i landet samt alla övriga bolag inom ICA Gruppen. Som inhousebyrå kombineras detaljkunskap om ICA med spetskompetens inom kommunikation och olika mediekanaler – ett brett och spännande verksamhetsområde. ICA Reklam är helt enkelt en heltäckande kommunikationsbyrå som just nu letar medarbetare till sin stora verksamhet där du kan bli en av dem.

ansvarsområde.

Rollen är nyinrättad. Som Kompetensledare för ICA Reklams åtta Key Account Managers är du ansvarig för kompetens, förmåga och gemensamma standarder för att stödja högkvalitativt utförande för dina medarbetare. Du säkerställer utveckling av kompetensområden och de medarbetare som behövs för uppdraget idag och framåt samt skapar produkter och tjänster utifrån kundernas behov och i linje med ICA Reklam, ICA Marknad och övriga ICA Sverige.
Du driver ICA Reklams sälj och bearbetningsprocess och utvecklar det dagliga kundmötet med fokus på att generera maximal effekt för våra butiker.
I rollen ingår att:
- bidra till ICA Reklams mål att vara Sveriges bästa inhousebyrå.
- definiera och driva ICA Reklams kunddialog.
- bidra till ICA Reklams högt satta kundmål och interna mål kring försäljning.
- bidra till ICA Reklams mål att ligga rätt till i den digitala transformationen.
- bedriva och utveckla ett hållbart chefs- och ledarskap.
- leva ICAs värderingar och bygga ICAs varumärke.

arbetstider.

Heltid. Tillsvidareanställning med sex månaders Provanställning.

kvalifikationer.

För rollen behöver du:
- eftergymnasial- eller högskoleutbildning.
- ha god kunskap om KPI:er, excel och siffror.
- vara affärsdriven, bra på att identifiera affärer och förmedla nytta.
- erfarenhet av att leda och coacha team.
- erfarenhet av att bygga upp och förvalta en nationell sälj och bearbetningsprocess.
- vara utåtriktad och kommunikativ.
- vara tydlig och med god struktur och ordning.
- vara ansvarstagande och med personlig mognad.
- ha helhetssyn, strategiskt tänk och vara flexibel.
- ha förmågan att se dig själv i det större perspektivet och kunna arbeta i tvärfunktionella komplexa miljöer inom ICA.
Det är meriterande om du:
- har branscherfarenhet, erfarenhet av att leda produktområden inom matindustrin eller kommer från konsultbranschen.
- relevant utbildning inom försäljning.
Du behöver ha erfarenhet av att leda och coacha team och medarbetare, vara lyhörd och ha förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är även kundorienterad, van att hålla möten och presentationer och har ett stort eget driv och nyfikenhet samt är pådrivande och har förmåga att se potentiella affärer.
Du kommer att ha cirka 20-30 resdagar per år.

ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan senast 2021-03-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information:
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Marcom. Välkommen att kontakta Annika Grimelund,

annika.grimelund@randstad.se

om du önskar mer information.

om ICA Sverige AB.

Vi på ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

https://www.ica.se


P
P

Affärsdriven säljare

Platsa AB

Göteborg
16 dagar sedan
Göteborg
16 dagar sedan
POS Solution Sweden AB levererar kassasystem inom de flesta branscher med ett tydligt fokus att kunna erbjuda enkla helhetslösningar för sina kunder. De värdesätter långsiktiga kundrelationer vilket ställer krav att de alltid levererar över kundens förväntan.
Älskar du känslan av att skapa förtroende och göra affärer? Att styra ditt arbete och lägga upp dina dagar så som det passar dig? Att bli en del av ett mindre bolag med stora möjligheter? Vi på Platsa AB har fått möjlighet att rekrytera nästa stjärnsäljare till POS Solution AB. Kanske är det dig vi söker? Läs mer om tjänsten och ansök redan idag!
 
Tjänsten
Du kommer boka in kundmöten och presentera POS Solutions unika erbjudande inom kassasystem på ett attraktivt och förtroendeingivande sätt. Kunderna finns i de flesta branscher både inom butik, salong, restaurang. Alla företag som har någon form av kassasystem. Tjänsten innbär alltså både kalla samtal, kundmöten och avtalshantering. Tjänsten inleds med en introduktion där du kommer bli utbildad inom företagets koncept och få de bästa förutsättningarna för att bli en framgångsrik säljare.  
Tjänsten omfattning motsvarar heltid med flexibla arbetstider, framförallt anpassat efter kunden.
Lön: fast lön 20 000 kr + generös provision
 
Vem söker vi?
Vi söker dig som är hungrig, har passion för att skapa affärer och är en förtroendeingivande relationsbyggare. Du är trygg i dig själv, social och trivs med uppsökande verksamhet. Du motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål och lägger upp ditt arbete på ett effektivt och målinriktat sätt. Vi söker framförallt en personlighet som har de rätta egenskaperna snarare än dokumenterad erfarenhet inom sälj, även om det kan vara meriterande. Tjänsten passar dig som älskar ett varierande arbete där det är mycket frihet under ansvar.   
 
Krav 
  • Körkort + tillgång till bil
  • Erfarenhet inom service/sälj
 
Meriterande
  • Erfarenhet av uppsökande verksamhet
 
Välkommen att ansök redan idag, då vi jobbar med löpande urval.
 
I den här rekryteringen samarbetar POS Solutions Sweden AB med Platsa AB. Alla frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare Evelina Löfberg 0733-281860. 
 
Platsa är en helhetsleverantör kring all typ av rekrytering. Genom kunskap, engagemang, och en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess lokaliserar vi rätt person till rätt plats. Vi är med hela vägen och ger oss inte förrän vi hittat den ni söker. En lyckad rekrytering hjälper företag att få in nya tankar, andra erfarenheter och mer energi. Det är lätt att söka efter den mest kvalificerade kandidaten, när det egentligen är både kompetens och personliga egenskaper som skapar den perfekta matchningen. Vi är givetvis auktoriserade.
I
I

ISS söker en Regional sales representative

ISS Facility Services AB

4 dagar sedan
4 dagar sedan

Drivs du avmöjligheten att få utveckla din försäljningsförmågahos en av världens största privata arbetsgivare?Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Regional sales representative.

ISS är inne i en spännande fas och vill nu stärka upp vårt drivna säljteam med ytterligare en Regional sales representative. Du kommer att få möjlighet att representera och sälja ISS hela tjänsteutbud med huvudfokus på tjänster inom kontorsservice, städ och matmot den privata sektorn. ISS kunder är allt från banker, konsultföretag, sjukhus, transportsektorn, industri, retailmfl.Vi finns där våra kunder finns, och ISS bidrar till att skapa platser som fungerar, inspirerar och ger, oavsett om det handlar om att ge service i världsklass på ett kontor, säkra biljettkontroller i Stockholms lokaltrafik eller utföra sanering på kärnkraftverk.

Vad du kommer att jobba med
Det här är rollen för dig som älskar att vara nära dina kunder – det är där affärsmöjligheter uppstår.Dina kunder är främst mindre till medelstora bolag och ditt distrikt innefattar östra Sverige. Bearbetning av kunder i andra delar av Sverige kan ske varpå resor i tjänsten förekommer på veckobasis. Du kommer att ansvara för att driva försäljning och merförsäljning mot nya och befintliga kunder genom uppsökande försäljning, både genom kalla samt varma leads.I rollen ingår även samarbete med operations för att kunna skapa positiva och välfungerande uppstarter för kund och medarbetare. Vidare innefattar ditt arbete bland annat följande:

  • Att identifiera nya affärsmöjligheter för ISS och bidra till ISS övergripande tillväxtstrategi​
  • Hantera ISS kommersiella säljprocess – från start till mål​
  • Sälja hela facility management–erbjudandet till kund ​
  • Säkerställa leverans mot budget för att bidra till ISS tillväxtmål​
  • Projektleda interna resurser​
  • Ansvara för prospektering av nya kunder samt omförhandlingar av befintliga kontrakt
  • Bygga och upprätthålla relationer med beslutsfattare hos kund
  • Utveckla och presentera värdeerbjudanden genom anbudsförfarandet och unika kund-presentationer​

Dina erfarenheter och kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterat goda säljresultat och betydelsefull erfarenhet av B2B/B2C försäljning. Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarandeoch du har med fördel erfarenhet av projektledning. Vidare ser vi att du har förståelse och erfarenhet av att arbeta med säljprocesser och anbudsförfarandet och att du är van att förhandla och komma till avslut.

Du har förmågan att kommunicera effektivt och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Din IT-mognad är hög med erfarenhet av MS Office samt arbete i CRM-system.

Vem du är som person
För att trivas i denna roll behöver du ha ett genuintintresse för försäljning och triggas av att stänga affärer. Vi söker dig som är en utpräglad affärskvinna/man med ett starkt kommersiellt driv och strukturerat arbetssätt. Du trivs med fördel av att arbeta självständigt men har förmågan att samarbeta med kollegor inom andra funktioner för att nå bästa möjliga resultat.

Du är effektiv, lösningsorienterad, en stark förhandlare och en god kommunikatör. Vi ser gärna att du sätter stolthet i att ha långsiktiga och goda relationer, både internt och externt, och är därför öppen och lyhörd inför dina kunders behov.

Vi erbjuder
Du kommer att tillhöra ett drivet och målfokuserat team där du rapporterar till Area sales manager. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. Du kommer att få ett fritt och stimulerande arbete och ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att People make places. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Har vi väckt ditt intresse?
Är du genuint intresserad av försäljning och drivs av att få vara en del av ett drivet och målfokuserat team? Då är detta en tjänst för dig. Varmt välkommen att skicka in din ansökan, dock senast 14 mars 2021. Vi kommer att gå igenom ansökningar och kalla till intervjuer löpande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med inledande provanställning, med start så snart som möjligt. Tjänsten är placerad i Stockholm och ISS kontor ligger i Marievik med utsikt över Liljeholmskajen.

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Anna Lindberg, mail:
Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/karriär/sök jobb/se våra lediga tjänster här och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

N
N

Tekniks säljare till Göteborg

Nordomatic

Göteborg
23 dagar sedan
Göteborg
23 dagar sedan

Teknisk Säljare inom klimatsmart fastighetsautomation och ny kollega till Nordomatic i Göteborg

Vill du bidra och verka i en framtidsbransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering är vardag?
Nordomatic är Sveriges största oberoende specialist inom klimatsmart fastighetsautomation. Vi söker nu en Teknisk Säljare med tidigare erfarenhet från vår bransch eller närliggande, som vill vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet i Göteborgsområdet.
Arbetsbeskrivning
Som Teknisk Säljare på Nordomatic kommer du aktivt arbeta med våra befintliga och nya kunder huvudsakligen i och runt Göteborgsområdet. Våra huvudkunder utgörs av fastighetsägare, byggbolag, konsultbolag samt installations-företag där vi som partner tillhandahåller kundorienterade och anpassade lösningar. Det är viktigt att du är van vid att möta kunder face to face och kan sälja in helhetslösningar, eller den lösning som passar enskild kund bäst. I dialog med enhetschefen samt projektledaren ansvarar du för hela säljprocessen. Vi uppskattar att du kommer arbeta med runt 70% sälj och 30% kalkylering. Säljet har den ungefärliga fördelningen 70% befintliga kunder och 30% nykundsbearbetning. Du kommer att utgå från vårt kontor i Mölndal.

Du är helt enkelt specialist på att skapa långsiktiga och lönsamma relationer!

Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en varierande säljtjänst och arbetsmiljö fylld av utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling i ett innovativt samt marknadsledande företag inom en framtidsbransch.
Hos oss hjälps vi åt, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans.
Vi erbjuder fast lön + eventuell bonus + personalbil samt ett fritt arbete där du kan styra din tid.
För rätt person kommer det att finnas goda utvecklingsmöjligheter inom Nordomatic.
Erfarenhet som krävs
Du som söker tjänsten skall ha minst fem års dokumenterad erfarenhet som säljare (B2B), projektledare eller projektör alternativt likvärdig från fastighetsinstallationsbranschen. Som person är du tekniskt intresserad och kunnig. Att arbeta med dator, Officepaketet framförallt Excel och CRM-system är helt naturligt för dig. Du har körkort samt behärskar svenska i tal och skrift.
Du har idag ett stort upparbetat loklat nätverk med relevanta affärskontakter, vilka kommer bidra till att du lyckas i rollen som Teknisk Säljare hos oss.
Personliga egenskaper
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är en person som stimuleras av att besöka kunder och som har stort driv, du tycker om att förhandla och har förmågan att hjälpa kunden att få den tekniskt och ekonomiskt bästa lösningen för sin verksamhet. Det är viktigt att du är lagspelare som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. Ansökningsformulär hittar du i nedan länk, varmt välkommen med din ansökan!

https://my.careerhub.se/?jobid=116831&source=&showjob=1


R
R

Driven Försäljningsledare för Key Account Managers på ICA Reklam

Randstad

Västra Götalands län, VTG
13 dagar sedan
Västra Götalands län, VTG
13 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Nu rekryterar vi till ICA Reklam en Kompetensledare för Key Account Managers, en roll som kräver gedigen kunskap och erfarenhet av försäljning samt att leda och coacha team. Du är säljdriven och ser KPI:er och relationer som utmärkta hjälpmedel att nå dina mål.
Vi erbjuder dig att bli en del av Sveriges största inhousebyrå där du är med och gör vardagen lite enklare för miljontals människor varje dag. På ICA Reklam skapas kommunikation som gör skillnad för drygt 1300 ICA-butiker runt om i landet samt alla övriga bolag inom ICA Gruppen. Som inhousebyrå kombineras detaljkunskap om ICA med spetskompetens inom kommunikation och olika mediekanaler – ett brett och spännande verksamhetsområde. ICA Reklam är helt enkelt en heltäckande kommunikationsbyrå som just nu letar medarbetare till sin stora verksamhet där du kan bli en av dem.

ansvarsområde.

Rollen är nyinrättad. Som Kompetensledare för ICA Reklams åtta Key Account Managers är du ansvarig för kompetens, förmåga och gemensamma standarder för att stödja högkvalitativt utförande för dina medarbetare. Du säkerställer utveckling av kompetensområden och de medarbetare som behövs för uppdraget idag och framåt samt skapar produkter och tjänster utifrån kundernas behov och i linje med ICA Reklam, ICA Marknad och övriga ICA Sverige.
Du driver ICA Reklams sälj och bearbetningsprocess och utvecklar det dagliga kundmötet med fokus på att generera maximal effekt för våra butiker.
I rollen ingår att:
- bidra till ICA Reklams mål att vara Sveriges bästa inhousebyrå.
- definiera och driva ICA Reklams kunddialog.
- bidra till ICA Reklams högt satta kundmål och interna mål kring försäljning.
- bidra till ICA Reklams mål att ligga rätt till i den digitala transformationen.
- bedriva och utveckla ett hållbart chefs- och ledarskap.
- leva ICAs värderingar och bygga ICAs varumärke.

arbetstider.

Heltid. Tillsvidareanställning med sex månaders Provanställning.

kvalifikationer.

För rollen behöver du:
- eftergymnasial- eller högskoleutbildning.
- ha god kunskap om KPI:er, excel och siffror.
- vara affärsdriven, bra på att identifiera affärer och förmedla nytta.
- erfarenhet av att leda och coacha team.
- erfarenhet av att bygga upp och förvalta en nationell sälj och bearbetningsprocess.
- vara utåtriktad och kommunikativ.
- vara tydlig och med god struktur och ordning.
- vara ansvarstagande och med personlig mognad.
- ha helhetssyn, strategiskt tänk och vara flexibel.
- ha förmågan att se dig själv i det större perspektivet och kunna arbeta i tvärfunktionella komplexa miljöer inom ICA.
Det är meriterande om du:
- har branscherfarenhet, erfarenhet av att leda produktområden inom matindustrin eller kommer från konsultbranschen.
- relevant utbildning inom försäljning.
Du behöver ha erfarenhet av att leda och coacha team och medarbetare, vara lyhörd och ha förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är även kundorienterad, van att hålla möten och presentationer och har ett stort eget driv och nyfikenhet samt är pådrivande och har förmåga att se potentiella affärer.
Du kommer att ha cirka 20-30 resdagar per år.

ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan senast 2021-03-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information:
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Marcom. Välkommen att kontakta Annika Grimelund,

annika.grimelund@randstad.se

om du önskar mer information.

om ICA Sverige AB.

Vi på ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

https://www.ica.se


Skickad

19 dagar sedan

Beskrivning

Vill du arbeta med Servicesaffärer där du är med och säkrar kundens kritiska verksamhet? Gillar du att utmanas i säljrollen där du både förvaltar snabba möjligheter till affär som jobbar med mer komplexa och affärsutvecklande lösningar?

Hos oss på Coromatic erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande jobb där du får vara med och bidra till att samhällsviktiga funktioner som Sjukhus, Räddningstjänst, Datacenter, Industri och andra verksamheter kan driva sin verksamhet utan störningar eller avbrott.

Om rollen

I rollen som Account Manager ligger fokus på att bedriva ett säljutvecklingsarbete för nya och befintliga kunder inom vårt affärsområde Services. Vi lägger också stor vikt i att aktivt möta våra kunder där vi utifrån nuläge och strategiska mål diskuterar framtida möjligheter! Coromatic servicetjänster innefattar flera olika teknikområden och består av tjänster inom serviceavtal, serviceprojekt (installationer och driftsättningar), jour- och felavhjälpningstjänster samt Drift- och Operations (helhetsansvar för drift av kundens anläggning).

Vem är du?

För att kunna utföra jobbet på bästa sätt ser vi gärna att du har med dig:

  • Flera års erfarenhet av B2B-, konsultativ- och lösningsförsäljning
  • En förmåga att förstå både vår och kundens verksamhet
  • Du är trygg med att kommunicera muntligt och skriftligt samt omsätta komplexa tekniska sammanhang till lösningar med fokus på drift av kritisk infrastruktur

För denna roll letar vi efter dig som trivs med att skapa och bygga långsiktiga affärsrelationer med kunderna. Vi letar efter dig som är förtroendeingivande och trygg i förhandlingssituationer, och som har strukturen och drivkraften för att arbeta med både längre och kortare säljcykler.

Om Coromatic

Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan.

När strömmen går ser vi till att Universitetssjukhuset i Linköping alltid har strömförsörjning för fungerande operationssalar och vård. Vi säkrar att Färöborna kan kommunicera med den uppkopplade världen även vid driftsstopp, och att flygplanen alltid kan landa säkert på Bromma flygplats

Coromatic har mer än 500 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen. Som Account manager hos oss är du med och skapar ett säkrare samhälle.

Låter vi som rätt match för dig? Välkommen in med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Antti Piippo

antti.piippo@coromatic.se

/ mob: 0738 441026.

Till alla rekryteringssäljare: Tack för att du tänker på och vill hjälpa oss. För att vi alla ska kunna använda vår tid på bästa sätt vill vi vara tydliga med att vi har kontakt med de samarbetspartners som vi behöver och i dagsläget inte är intresserade av fler. Vid frågor är du välkommen att höra av dig till stina.zillen@coromatic.se.

Källa: Coromatic AB