Vi får löpande in konsult- och interimsuppdrag för våra kunders räkning för dig som är Financial Controller och vill arbeta inom Stockholmsområdet. Om du har ett års tidigare erfarenhet som Financial Controller eller varit Financial Controller på senior nivå är våra uppdrag intressanta för dig. Utöver detta ser vi att du är civilekonom med tidigare erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och rapportering. Vi samarbetar med uppdragsgivare inom olika spännande branscher, samt allt ifrån väletablerade aktörer till nästa snabbväxande uppstickare. Vi kommer gärna i kontakt med dig som är tillgänglig omgående eller inom en månad och är intresserad av nästa intressanta konsultuppdrag i din karriär!
Arbetsuppgifter som Financial Controller
För dig som Financial Controller kan arbetsuppgifterna komma att variera utifrån uppdragstyp och kund. Huvudsakliga arbetsuppgifter är i regel:
· Löpande månadsbokslut inklusive avstämningar
· Rapportering av affärsenhetens och bolagets finansiella resultat
· Ansvara för de finansiella delarna av årsredovisningen
· Rapportering av prognoser, budget och affärsplan
· Kontakt med revisorer
Du levererar genom goda datakunskaper, och behärskar förmågan att sätta dig in i olika ekonomi- och rapporteringssystem. Du har goda kunskaper inom Excel och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vid våra uppdrag lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, inställning och för att trivas i rollen är du engagerad, ansvarstagande, nyfiken och genom din erfarenhet kan du effektivt sätta dig in i nya situationer.
Om Clarify
Vårt genuina intresse är människor och vår drivkraft är att skapa framgång för individer och därmed också för våra kunder. Med engagemang och närvaro matchar vi framgångsrikt rätt person till rätt plats. Clarify är ett konsultbolag som specialiserat sig på interimslösningar, rekryteringar och att utveckla chefer och medarbetare. Via vår historia, som startade redan på 80-talet, har vi inom Clarify byggt upp en gedigen kompetens och förmåga att lösa utmanande och komplexa rekryterings- och konsultuppdrag.
Att arbeta som konsult hos oss på Clarify
Som konsult hos oss på Clarify får du mer uppskattning än du någonsin erfarit. Via vårt unika koncept Clarify Potential, kommer vi att ta en aktiv roll under vårt samarbete där vi erbjuder löpande stöttning och coaching. Självklart erbjuder vi även marknadsmässiga villkor, konsultträffar och framförallt spännande uppdrag!
Bli en del av Clarify och skapa din framtid tillsammans med oss!
Om du är intresserad av kommande konsult- och interimsuppdrag som Business Controller tveka inte att ansöka! Vill du veta mer om hur det är att arbeta som konsult på Clarify, kontakta Fanny Mörk på telefon 070-789 87 79 eller fanny@clarify.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Arbetsbeskrivning
Vi på PCNET befinner oss i ett expansivt skede och söker nu efter en ekonomiansvarig till vår verksamhet. Har du erfarenhet av ett brett ekonomiskt arbete och vill nu ta klivet till att ha fullt ansvar över ekonomifunktionen på ett spännande IT-konsultföretag? Fortsätt läs!
Rollen avser i första hand ansvar för ekonomi och administrativ funktion hos oss på PCNET. Som ekonomiansvarig kommer du att vara delaktig i bolagets tillväxtresa, därav har du viss möjlighet att styra och bygga upp funktionen enligt dina önskemål.
I rollen som ekonomiansvarig kommer du även ha ett övergripande kontorsansvar, kontakter med leverantörer och kunder.
Några av dina arbetsuppgifter:
Din profil:
Vi tror att du har arbetat brett inom ekonomi tidigare och nu vill ta klivet upp och ansvara för helheten avseende ekonomifunktionen. Du har en adekvat utbildning inom relevant ekonomiskt område och har tidigare arbetat på redovisningsbyrå, revisionsbyrå eller liknande. Om du har arbetat med ekonomiansvar tidigare är detta meriterande. Vidare ser vi gärna att du är ansvarstagande och har ett öga för detaljer.
Krav:
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm, Lugnets Allé 82
Tillträdesdatum: Snarast
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan till jobb@pcnet.se.
Har du frågor om tjänsten kontaktar du Thomas Parmenfälth i första hand per e-post jobb@pcnet.se.
Om företaget
PCNET Norden AB är ett mindre privatägt IT konsultföretag. PCNET sitter sedan 2015 i moderna lokaler i Hammarby Sjöstad. Vi ser gärna kvinnliga sökanden för en jämnare könsfördelning.
På PCNET är vi ett förhållandevis ungt team som arbetar i ett relativt högt tempo där slutkundens behov och krav alltid står i centrum. Vi arbetar i första hand med löpande IT drift för våra kunder, men även löpande support våra kunders olika användargrupper. PCNET har kunder i många olika branscher med olika IT mässiga förutsättningar. Vi tror att den gemensamma faktorn som gör oss attraktiva för presumtiva kunder, är vårt stora engagemang, djupa och breda kompetens inom våra områden, i alla projekt vi genomför.
Sökord: ekonomiansvarig, ekonomichef, redovsingninsekonom, redovisningsansvarig, controller, ekonomi, CFO, ekonomijobb, ekonom, civilekonom, nationalekonom, office manager, Excel, Office, jobb, Stockholm, (diverse ekonomisystem)
Vi söker dig som har förmågan att forma och bygga upp en ny ekonomifunktion på högskolan tillsammans med medarbetare och förvaltningschef. Du får med din expertis en central roll i utvecklingen av högskolans ekonomistyrningsprinciper samtidigt som du har ett linjeansvar.
Som ekonomichef har du ett utvecklande och stimulerande arbete med hög grad av delaktighet, där du är med och formar ett relevant stöd för högskolans kärnverksamhet samt för ledningens säkerställande av styrning. Som funktionschef över ekonomifunktionen har du en viktig roll i rekryteringen av kompetenta medarbetare inom ekonomifunktionen. Som medarbetare erbjuds du flexibla arbetstider och tillgång till olika personalförmåner. Din arbetsplats är belägen på campus Ersta på Stigberget med en av Södermalms bästa utsikter. Som medarbetare på Ersta Sköndal Bräcke högskola är du en viktig del i en verksamhet som bidrar till utveckling och förbättring i samhället.
Befattningsbeskrivning
Som ekonomichef har du ett brett ansvarsområde i en expanderande organisation. Du ansvarar för ett ändamålsenligt stöd vad gäller ekonomi- och löneadministrativa processer för hela högskolan, vilket innefattar att leda och fördela och även själv delta i arbetet kring ekonomi och löneadministration. En viktig del i arbetet är att utveckla administrativa och digitala arbetsmetoder i högskolans pågående kvalitetsarbete. Som ekonomichef tillika funktionschef har du både en expertroll samt ett linjeansvar där du leder ekonomifunktionens fyra medarbetare. Du arbetar direkt under förvaltningschefen och är föredragande i högskolans styrelse av budget, uppföljning och årsbokslut.
Du ansvarar för
Ekonomifunktionen är en del av avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen för verksamhetsstöd bildades den 1 januari 2021 efter en översyn av högskolans samlade ekonomi- och personaladministrativa funktioner, i syfte att stärka kvaliteten och att effektivisera processer genom att samordna och centralisera verksamhetsstödet ytterligare inom högskolan. Avdelningen för verksamhetsstöd leds av förvaltningschefen och består även av Funktionen för utbildningsstöd, IT-funktionen, Fastighetsfunktionen och Kommunikations- och HR-funktionen.
Vid Ersta Sköndal Bräcke högskola anordnas utbildning på grundnivå och avancerad nivå i vårdvetenskap och socialt arbete. Utbildning bedrivs även i teologi, kyrkomusik och psykoterapi. Forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, vård och kyrkomusik. Forskarutbildning anordnas inom området Människan i välfärdssamhället med två forskarutbildningsämnen, Palliativ vård och Social välfärd med inriktning mot civilsamhället. Högskolans uppdragsutbildning erbjuder kompetensutveckling och skräddarsydda vidareutbildningar.
Ersta Sköndal Bräcke högskola är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.
Kvalifikationer och bedömningsgrunder
Du har:
Det är meriterande om du har
Vidare har du:
Upplysningar
Information om tjänsten lämnas av förvaltningschefen Karin Jakobsson
karin.jakobsson@esh.se
För facklig information, kontakta Veronica Ekström (Akademikerföreningen/ SULF)
veronica.ekstrom@esh.se
Anställningsvillkor och ansökan
Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: 100%
Tillträde: snarast möjligt efter överenskommelse
Välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev senast den 28 februari. Kopior på betyg, intyg och information om referenser tar du med till en eventuell intervju.
Vi kallar till intervju löpande under processen och intervjuer kan ske innan sista ansökningsdag.
Ansökan i sin helhet skickas digitalt till HR-konsult Ida Sagström
ida.sagstrom@esh.se
I rollen som Business Controller hos oss på L&T får du ett utvecklande och utmanande jobb i ett bolag med hög ambitionsnivå och drivna kollegor. Primärt kommer du att arbeta mot en till två av våra perativa regioner, där bokslut, budget och prognos samt uppföljning och analys är del av dina arbetsuppgifter. Du får en roll med många kontaktytor där ditt uppdrag att agera affärsstöd blir väldigt viktigt. Du blir del av den regionala ledningsgruppen och tillhör en controllergrupp om fem personer och rapporterar till vår chefscontroller.
Vi tror att du har:
Vi söker dig som vill utvecklas och motiveras av att vara del i ett företag som befinner sig i en stark förändringsfas, där kreativitet och flexibilitet är starka inslag. Du är analytisk, har sinne för siffror och affärer. Vidare har du förmåga att se helheten och kan på ett pedagogiskt sätt nå fram till andra. Med kunskap, intresse och engagemang inger du förtroende och bygger på så vis goda relationer. Du vågar ta plats, är kommunikativ och driver ditt arbete framåt med genomslagskraft. Utöver din kunskap tillför du mycket energi där du i positiv anda söker löningar på utmaningar och lyfter förbättringsförslag.
Vi är ett bolag som befinner oss i ett spännande skede, vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas och att påverka.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Hovrén, rekrytering, på telefonnummer 073 071 1270 eller Magnus Bruno, Chefscontroller, på telefonnummer 07 0 764 42 01
Vi kallar till intervju löpande så vänta inte med din ansökan
Annonsinformation
Företag: Lassila & Tikanoja FM
Kontaktperson: Anna Hovrén
Senaste ansökningsdatum: 2021-03-04
Sökord: controller, business controller, kontroll, finans, ekonomi, ekonom
Telenor söker nu en engagerad och strukturerad Senior Financial Controller till Financial Controller teamet.
För Telenor kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.
Som Senior Financial Controller kommer du mötas av många spännande och utmanande redovisningsfrågor. Du är ansvarig mot vår outsourcingpartner inom redovisning och underhåller, följer upp och utvecklar samarbetet. Gillar du dessutom högt tempo och en verksamhet i ständig förändring kommer du trivas hos oss! Du kommer tillhöra en grupp på nio personer men du kommer också arbeta i ett nära samarbete med kollegorna inom Telenors skandinaviska kluster. Som Senior Financial Controller rapporterar du till Head of Financial Control.
Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och söker medarbetare som drivas av att tänka nytt och på eget sätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vem är du?
Vi ser att du har mångårig erfarenhet av kvalificerad redovisning från större bolag med komplex verksamhet och systemmiljö samt drivit förändringsarbeten och processutveckling. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi och goda kunskaper inom IFRS och K3. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel samt goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenhet av att arbeta mot outsourcing byrå alternativt SSC är starkt meriterande liksom erfarenhet av att drivit systembyten och RPA.
Som person söker vi dig med vana att arbeta självständigt på ett strukturerat och noggrant sätt. Du tar ansvar för deadlines och gillar att arbeta i en föränderlig miljö och testa nya arbetssätt. Vi ser att du har ett högt engagemang i kombination med ett analytiskt mindset. Du är en person med hög integritet och värnar om dina kollegor genom att vara lyhörd.
Vad kan Telenor erbjuda dig?
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
Har vi väckt ditt intresse?
Låter det intressant? Vill du höra mer? I denna rekrytering samarbetar Telenor med Mpya Finance. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Maria Brisheim på
maria.brisheim@mpya.se
, 070-842 13 77 eller Helene Werme påhelene.werme@mpya.se
.Terragona är en familjeägd koncern som investerar i såväl fastigheter som nischade service- och industribolag. Koncernen, som omsätter ca 100 mkr, består i dagsläget av tre helägda portföljbolag som alla är under tillväxt.
Vi söker nu en ekonomichef som kan bistå i den löpande förvaltningen av gruppens portföljbolag samt vara del av den fortsatta utvecklingen. Det är en roll med stor bredd samtidigt som det kräver stort helhetsansvar och egna initiativ. Du är affärsinriktad och har ett högt engagemang i det du gör. Du driver framåt och bidrar aktivt i verksamheten. Du arbetar i en entreprenöriell miljö och rapporterar direkt till ägare samt respektive portföljbolags VD.
Kontoret är beläget i Danderyd, norr om Stockholm.
Arbetsuppgifter
Profilbeskrivning
I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search.
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten är tillgänglig omgående
För ytterligare information vänligen kontakta:
Helena Larson, 070-753 33 10, helena@pointpeople.se
Välkommen med din ansökan!
AH Executives har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar.
AH Executives modellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på AH Executives har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. AH-modellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag.
Vi söker en ambitiös och driven ekonomichef till ett mycket intressant bolag beläget i centrala Stockholm. I denna roll kommer du vara delaktig i bolagets starka tillväxtresa och arbeta strategiskt med att bygga upp ekonomifunktionen genom att ha ett helhetsansvar innefattande både intern- och extern redovisning.
För tjänsten söker vi en driven och engagerad person som trivs i en ansvarsfull roll. Du är van att arbeta i en dynamisk och snabbföränderlig miljö och har en god förmåga att kunna anpassa dig därefter. Vi ser vi gärna att du är affärsorienterad, kommunikativ, analytisk och en god problemlösare med helhetsperspektiv.
I rollen som Ekonomichef har du huvudsakligt ansvar för bolagets ekonomifunktion och ansvarar för:
Erfarenhet och önskvärda egenskaper för rollen som ekonomichef:
Förutom relevanta erfarenheter är det också viktigt att du är en person som är noggrann, strukturerad, driven och engagerad. Du har en god förmåga och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team och har lätt för att kommunicera med andra.
Har du frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta ansvariga rekryteringskonsulter.
Hans Holmqvist,
hans.holmqvist@ahexecutives.se%22%20%5Ct%20%22_blank%22%20%5Ct%20%22_blank
, tel. +46 (0)700 929 420Niklas Almquist,
niklas.almquist@ahexecutives.se%22%20%5Ct%20%22_blank%22%20%5Ct%20%22_blank
, tel. +46 (0)733 640 640Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt då våra intervjuer sker löpande.
Välkommen!
Vill du som driven och prestigelös ekonom vara med på den fortsatta utvecklingen på denna kreativa byrå? Är du som bokslutssjälvständig högskoleekonom redo att anta utmaningen och axla ansvaret som Head of Finance på House of Radon? Söker du en verksamhetsnära roll där du som ekonomichef har ett övergripande ansvar för ekonomistyrningen i denna ambitiösa och sympatiska organisation?
Vi söker en Head of Finance som ska utgöra en central del av en av Stockholms ledande kreativa byråer. Du kommer utöver att vara ansvarig för bolagets ekonomi vara bollplank mot kreativa kollegor och skapa en förståelse för ekonomistyrningsfrågor i alla delar av vår verksamhet. Du rapporterar direkt till VD och tillhör projektledarteamet vilket innebär att du är med på deras veckomöten, team-dagar m.m.
Huvudsakliga arbetsuppgifter som Head of Finance
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleexamen inom företagsekonomi, redovisning, management eller liknande. Du har troligtvis 2-4 års erfarenhet från ekonomirelaterade tjänster. Om du tidigare arbetat på större revisions/konsultbolag är det meriterande och tidigare arbete med utveckling/effektivisering av processer och arbetsflöden är även det en merit. Engelska och svenska behärskar du flytande i såväl tal som skrift och du är en avancerad Excel-användare. Har du erfarenhet från arbete i Google Sheets är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet från koncernredovisning.
Personliga egenskaper
För att trivas på House of Radon är du en nyfiken och prestigelös person. Du tycker om att arbeta självständigt och ta ansvar för egna projekt/processer. Du sporras av att arbeta i ett bolag där det är snabba beslut och ett högt tempo och du är inte rädd för att hantera spännande utmaningar såväl som nödvändiga administrativa uppgifter. Du är analytisk och har ett stort sinne för detaljer. På House of Radon värderar vi personligheterna hos våra medarbetare väldigt högt. Därför trivs du i en social miljö med flera kreativa, glada och fantastiska kollegor. Du är helt enkelt en av oss som brinner för ditt jobb!
Vad erbjuder House of Radon dig?
I det öppna och kreativa arbetsklimat som är kännetecknande för House of Radon får du möjlighet att utvecklas inom dina ansvarsområden. I våra fina lokaler, centralt på Regeringsgatan 109, äter vi alla dagligen lunch tillsammans som vår kock Alexandra lagar. Även frukost och mellanmål serveras hos oss för att ytterligare underlätta våra arbetsdagar och samverkan mellan medarbetare och arbetsgrupper. Vi har många trevliga sociala aktiviteter såsom bioklubb, bokklubb, träning och vi gör en gemensam konferensresa per år.
Placeringsort: Stockholm
Om House of Radon
Radon är en reklambyrå, start-up studio, PR-byrå, produktionsbyrå, mediabyrå och restaurang. Vi startade 2006 med idén att framtidens byrå har allt detta under samma tak och idag kallar vi oss för en kreativ hybridbyrå.
Besök gärna vår hemsida https://www.houseofradon.com/
I denna rekryteringsprocess samarbetar House of Radon med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter på Meritmind, Ulrika Wallerman på 070-166 08 60 eller Martin Nyström på 070-166 08 11. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
Varmt välkommen med din ansökan!
Typ av jobb
Kontraktsanställd, Heltid
Skickad
5 dagar sedan
Företagets storlek
100 till 499 anställda