byggprojektledare jobb

74Jobb hittades

74 jobb hittades för byggprojektledare jobb

V
V

Senior Technical Project Manager

Vergic AB

Malmö, SKÅ
6 dagar sedan
Malmö, SKÅ
6 dagar sedan
We are currently recruiting a technical project manager for our development team. Are you an experienced developer who has moved on to become an engaged technical project manager? Are you good at transforming roadmaps to requirements to development tasks and communicating the tasks to a team and stakeholders?

Role

The role as senior technical project manager will be based in Malmö.  You will be part of our core development team and will work directly with the management, support, delivery and the development team. You will also work internally with sales and product development. You will be managing projects for both improvements and new features.

Responsibilities include among other things:

  • Manage delivery and integration projects on time and according to budget
  • Discuss technical details internally and communicate technical solutions externally
  • Keep track of and communicate best practices for project management and software development
  • Continuously strive to grow as an individual and as member of a team

We want you to set high standards for yourself, your performances and your results. At the same time we are offering fantastic opportunities within an exciting and developing company. With us, you will become a part of a company that is characterized by team spirit, personal growth, innovation. There will be challenges and obstacles to overcome, but you will not face them alone, we are all in this together as a team.

Candidate Requirements:

  • Minimum four years of software development, experience in HTML, JavaScript, C# and other Microsoft technologies
  • Experience of web applications, frameworks, web services and cloud solutions.
  • ‘Experience/Knowledge of integrated solutions with external components.
  • Experience in taking the helm in software development projects involving external customers.

 

Personal skills:

  • Being humble and recognising the strengths of the team as well as each member.
  • Excellent communication skills – verbal and written (both Swedish and English)
  • Self-motivated with the ability to work effectively under pressure.
  • Having collaboration skills to get work done and move the business forward.
  • Taking ownership and having a positive drive

Apply here

If you have any questions, please contact Olav Grytli +46 70 441 13 70 or send your application to jobs@vergic.com

About Vergic

We deliver an easy to integrate Digital Engagement Platform, allowing brands & organisations to engage with customers through AI/BOT supported messaging and collaboration tools.

Vergic was founded in 2007 and today we are 23 employees with headquarters in Malmö with branches in Stockholm. Our customers are spread throughout the Nordics, US and Europe.

Today we serve our market through direct sales and our partner network consisting of Softronic, Enghouse Interactive, ATEA, Advania, and the global prize winning call center software company Nice InContact.

R
R

Projektledare till Visby Gotland

Randstad

Gotlands län, BLE
6 dagar sedan
Gotlands län, BLE
6 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Är du hemvändare eller boende på Gotland? Då har du möjlighet att vara med från start och utveckla Riksbyggens bostadsbyggande på Gotland. Som en del av denna satsning så söker vi en erfaren projektledare.
Som projektledare på Riksbyggen leder och driver du hela byggprocessen med nybyggnadsprojekt från den tidiga idéskissen fram till färdigställande av projekten.

ansvarsområde.

Du kommer att vara projektansvarig för nybyggnadsprojekt bostadsrätt eller hyresrätt alternativt nybyggnad om- eller tillbyggnad för vårt koncept boende för äldre i marknadsområdet. Du projektutvecklar, handlar upp och genomför projekt med ansvar för både kvalité och ekonomi. Du har stort eget ansvar och generösa arbetsvillkor samt inflytande över både arbetet och egen tid.
Arbetet passar dig som redan idag arbetar som byggprojektledare eller byggkonsult och som trivs med att arbeta självständigt och söker nya utmaningar i arbetet.

arbetstider.

Tjänsten är en tillsvidareanställnings på heltid med placering på Gotland.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har byggteknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper. Du har mångårig erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen, entreprenaderfarenhet samt arbetat med byggprocessens alla delar. Du har god kännedom om byggprocessen på Gotland och gärna ett brett kontaktnät både på entreprenad- och kommunsidan.
Du är initiativrik, självständig och ansvarsfull. Vi vill att du har förmågan att se och möta kunders behov. Du är bra på att samarbeta med alla parter, har förmågan att överblicka helheten, och arbetar engagerat för att nå uppsatta mål. Det är även viktigt att du har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog och att kunna kommunicera på ett tydligt sätt.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

ansökan.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb och karriär senast 2021-03-15. Vi arbetar med löpande intervjuer och ser fram emot din ansökan.
Kontakt
I denna rekryteringsprocess samarbetar Riksbyggen med Randstad. Vid eventuella frågor eller funderingar kontakta Hannah Sandström, tel 073 - 343 45 34 hannah.sandstrom@randstad.se

om Riksbyggen ekonomisk förening.

Om Riksbyggen
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!
Läs mer

https://www.riksbyggen.se


N
N

Projektledare till Nordic Water Products AB, Mariestad

Nordic Water Products AB

Mariestad, VTG
2 dagar sedan
Mariestad, VTG
2 dagar sedan

Vår vision - Rent vatten till alla!

Många tar rent vatten för givet och tror att det finns i obegränsade mängder. Så är det tyvärr inte. Globalt sett är rent vatten en bristvara. Men det behöver det inte vara. Om vi tar hand om det vatten vi har på bästa tänkbara sätt, så får vi det att räcka till alla. Vi är stolta över att göra skillnad för miljön, vårt mål är att leverera hållbara ansvarsfulla produkter utan att äventyra framtida generationer.

Vill du vara med och bidra till en renare värld?

Vi söker nu:

Orderadministratör / Projektledare
till Mariestad

Nordic Water är ett renodlat ingenjörsföretag med en passion för att utveckla originalidéer och tekniska lösningar som revolutionerar vår bransch. Vi erbjuder en tjänst som lämnar stort utrymme för eget ansvar och med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Företaget har en tydlig projektmodell som med finess anpassas för det unika kundprojektet. Nordic Water är ett stolt bolag med en öppen och dynamisk arbetsplats och många trevliga kollegor som alla bidrar till en bättre värld.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i företagets projektgrupp och ansvara för kundorderprojekt för produktområde Screening. Som projektledare hanterar du flera projekt samtidigt av varierande storlek och omfattning. Du kommer att arbeta självständigt med många kontaktytor, både mot kunder, leverantörer och internt. Du är huvudansvarig i dina projekt från det att du tar över projektet från säljavdelningen tills att det är utlevererat och installerat, då du lämnar över till serviceavdelningen.

Dina viktigaste arbetsuppgifter

  • Leda, planera och ansvara för kundorderprojekt i samarbete med säljare, konstruktörer, inköpare och produktionsansvariga
  • Sköta all orderadministration och kontakt gentemot kund
  • Bearbeta teknisk information
  • Övervaka uppstart och överlämnande av utrustning till kund
  • Ansvara för ekonomin i projekten, t.ex. att säkerställa projektbudget
  • Förebygga och hantera risker i projekten
  • Deltaga och driva egna interna förbättringsprojekt
  • Orderregistrering, planering och inköp mot underleverantörer

Din profil
Vi söker dig som har teknisk utbildning på högskolenivå och minst 5 års erfarenhet av teknisk och kommersiell projektledning. Det krävs goda kunskaper i tillverkning inom verkstadsindustrin. Erfarenhet av konstruktion, logistikuppgifter samt inköp av tekniska komponenter är också meriterande.

Du är en noggrann person med en positiv inställning och förmåga att självständigt ta ansvar för, och lösa, komplexa uppgifter. Du måste ha en förmåga att klara av att hantera många order samtidigt (50-100st).

Vi ser det som självklart att du har god samarbetsförmåga samt att du är beslutsam och tar uppgifter till avslut. För att lyckas i denna tjänst bör du ha god erfarenhet av Microsoft Office-programmen samt behärska engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ERP-systemet Pyramid samt har förståelse för 3D-baserad CAD.

Grunden i vår verksamhet är våra kärnvärden W.E.T.Winning Spirit, Engagement, Teamwork, och vi lever som vi lär.

Placeringsort: Mariestad.

Kontakt
För frågor om tjänsten kontakta Operations Manager Magnus Torgin på +46731584461.

Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast 14 februari.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Nordic Water utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och utrustning för vatten- och avloppsvattenrening. Vi har många års erfarenhet och är världsledande inom våra specialområden med Dynasand kontinuerliga sandfilter, Johnson lamellseparator, Dynadisc skivfilter, Meva fingaller samt Zickert slamskrapor. Vi erbjuder såväl enskilda maskinkomponenter som integrerade system och lösningar. Nordic Water är sedan februari 2021 en del utav Sulzer AG. Vi har huvudkontor i Göteborg samt kontor och serviceenheter i Mariestad, Klippan och Kungsbacka, Spanien, Tyskland, Holland, Norge och Kina. Våra produkter säljs över hela världen genom ett nätverk av representanter och återförsäljare. Nordic Water omsätter ca 650 miljoner SEK och har ca 200 anställda.

Läs mer om oss här: http://www.nordicwater.com/sv, http://www.sulzer.com

Sökord: projektledare, teknisk projektledare, konstruktör, CAD, ingenjör

V
V

Scrum Master Navigation/OTA

Volvo Car Corporation

Gothenburg, VTG
6 dagar sedan
Gothenburg, VTG
6 dagar sedan

Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

Job description:

Who are we

The ART InCar Remote Control Application (ARTIRCA) consist of approx. 20 agile teams focusing on mainly software development to create a word leading in-car digital experience. We are now looking for a scrum master that can work together with two development teams. One team develops and tests the logic and the HMI for downloading SW updates to the vehicle. The other team is responsible for navigation and maps in our vehicles. You will work in a creative environment, within an ART that is constantly implementing new functionality, where we focus on both developing the product but also the individuals. We are organized according to SAFe and want to build empowered self-organizing teams that act proactively, take responsibility and strive to build a great product for the end customer.

What you will do

As a Scrum Master you will continuously work with coaching the Scrum teams, refining the team’s processes, facilitating Scrum ceremonies and removing impediments. You will have a close collaboration with the Product Owners, Team managers and other people with interface to the team. As a Scrum Master you will be part of a Scrum Master community to share experience, ideas and contribute to drive change throughout the whole ART. Part of your role will be to communicate status, escalate and track issues when required and be transparent in documentation and communication.

Who are you

We are looking for you who have a B.Sc. or M.Sc. degree in Electronics, Computer Science or equivalent with relevant work experience as a Scrum Master.

To thrive in this role, we believe you have very good practical and theoretical knowledge of agile principles. You are skilled in servant leadership, communication and collaboration. Leading teams, motivating and creating confidence in other comes natural for you. You are engaged with a curious, open-minded and positive approach. You like structure and have things organized and well planned. Since we are a global organisation is fluency in English a must.

This could the next step in your development, do not hesitate to apply.

How to learn more and apply


If you have questions regarding the recruitment process, please reach out to Claudia Leskow, claudia.leskow.2@volvocars.com

 

For questions about the position please contact Team Manager Daniel Lidsten +46 723 716828 or at daniel.lidsten@volvocars.com

 

Please note, that applications received via mail will not be accepted.

A
A

Driven Projektkoordinator till Swedish Match

Academic Work

Stockholm, STHM
6 dagar sedan
Stockholm, STHM
6 dagar sedan

Passion, ägarskap, innovation och kvalitet är budskap som Swedish match värderar högt hos sina medarbetare. Att bli en del av detta vinnande lag innebär bra förmåner och marknadsmässiga löner med rätt person på rätt position. Du kommer att arbeta med engagerade och motiverade kollegor som tillsammans arbetar mot samma mål - en värld utan cigaretter. Vi söker dig som trivs att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo och som vill vara en del av ett vinnande koncept!

Om tjänsten

Academic Work söker för Swedish Match räkning en Projektkoordinator som kommer att vara länken mellan sälj- och marknadsteamet. Du kommer att tillhöra Business Unit Sweden som i dagsläget består av ca 100 medarbetare. Swedish match satsar på sina medarbetare och deras ambition är att du på sikt ska vidareutvecklas i andra roller inom organisationen. Rollen som Projektkoordinator är en perfekt väg in, då du kommer att ha flera kontaktytor både internt och externt. Det kommer att ge dig bra introduktion i bolaget och mycket goda förutsättningar att utvecklas vidare.

Swedish Match from Jobylon on Vimeo.

Du erbjuds

  • Att bli en del av ett stort och stabilt företag med trygga anställningsformer
  • Att bli en del av ett företag där det händer otroligt mycket där deras ambition är att du ska utvecklas vidare i andra tjänster internt, förutsatt att du visar att du vill det
  • En arbetsplats med högt i tak som värderar dina idéer och tankar högt, där de uppmuntrar dig att komma med initativ till förbättring

Arbetsuppgifter

Som Projektkoordinator på Swedish Match kommer du att vara länken mellan sälj- och marknadsavdelningen samt även supportera ledningsgruppen för Business Unit Sverige. Du kommer att

  • Supportera i det dagliga arbetet i form av administrativa uppgifter för både sälj- och marknadsteamen
  • Planera, genomföra och följa upp interna och externa möten, utbildningar och event med upp till 250 deltagare
  • Projektkoordinera diverse sälj- och marknadsrelaterade projekt inom områden som relaterar till varumärken, effektivisering av resurser, säljmaterial etc.
  • Samordna introduktion vid nyanställningar

Vi söker dig som

  • Har en avslutad akademisk bakgrund inom ekonomi eller marknadsföring
  • Har tidigare erfarenheter av att planera evenemang
  • Mycket goda kunskaper i Office365
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då du kommer att kommunicera dagligen på båda språken

Som person är du

  • Samarbetsvillig
  • Strukturerad
  • Analytisk och problemlösande
  • Initiativtagande

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    stw07@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Rökfria produkter, Cigarrer samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och USA.

H
H

Program Management (Digital)

HCL

Gothenburg, Västra Götaland County
18 dagar sedan
Gothenburg, Västra Götaland County
18 dagar sedan
JD:
1.            Strong Cloud(Azure) Program director
2.            Been part of at least one Enterprise Agile implementation namely SAFe, LeSS or DaD
3.            Strong knowledge on Agile methodologies like SCRUM and Kanban
4.            Must have had P&L ownership
5.            Strong appreciation of DevOps namely Continuous Integration, Continuous Deployment, Continuous Inspection, Continuous Monitoring and Continuous Provisioning
6.            Create, lead and develop a cross function feature teams and ensuring the correct team structure and skill competencies.
7.            Own the delivery roadmap, working with the Product Owner to prioritise a backlog and planning the releases with the teams
8.            Servant Leadership who can roll up the sleeves and work the team to resolve impediments and creating a learning environment for the team
9.            Identifying right metrics, tracking and taking corrective action
10.          Have oversight over the architecture, working with your technical leads
11.          Ensure an efficient software methodology is in place, aligned to agile / lean principles, learning and iterating frequently, highly collaborative and regularly improved.
12.          Align to the DevOps principles and toolsets being established with high degrees of automation throughout the development process. Continuous integration, continuous deployment and continuous operational monitoring are baseline goals.
13.          Ensure that security, reliability and performance are embedded into the team skills, development process and architecture.
14.          Measure and monitor the solutions you develop, regularly reviewing operational metrics to validate the effectiveness of your product in meeting customer needs.
15.          Excellent knowledge of modern platforms and tools, using the correct product where appropriate, especially open source and open standards.
S
S

Projektansvarig

Sisab

Stockholm
14 dagar sedan
Stockholm
14 dagar sedan

Vill du ansvara för byggprojekt i ett bolag med långsiktigt fastighetsägaransvar samtidigt som du bidrar till en god skolmiljö för Stockholms barn och ungdomar? I så fall kanske du är SISAB:s nya projektansvarig?

Stockholm stad är i tillväxt. SISAB har i uppdrag att möta det utökade behovet av platser på skolor och förskolor i Stockholms stad, dels genom nyproduktion och dels genom att utveckla det befintliga fastighetsbeståndet. För att klara detta uppdrag söker nu SISAB till projektavdelningen en strukturerad och affärsmässig Projektansvarig med goda ledaregenskaper!

Rollen som Projektansvarig

Som projektansvarig ansvarar du för projektets alla skeden, från planeringsstadiet till att det färdiga projektet levereras till hyresgäst. Din roll är central och mycket viktig för projektets framdrift och det är du som säkerställer att ekonomi, tidsplan och kvalitet motsvarar uppsatta ramar. Du ansvarar för att tillsammans med din projektgrupp ta fram ekonomiska beslutsunderlag och genomförandestrategi. Du är lösningsorienterad och fokuserar på att hitta de bästa lösningarna tidigt i projektet med fokus på långsiktig hållbarhet och totalkostnad. Du är också en viktig part i projektets styrgrupp och är byggherrens representant i arbetsmiljöarbetet.

Projekten är av varierande karaktär som till-, om- och nybyggnationer av både grundskolor, gymnasieskolor och förskolor, där du kommer att ansvara för flera projekt samtidigt. Dina kontaktytor internt och externt är många såsom, förvaltare, hyresgäst, brukare, myndigheter, konsulter och entreprenörer. Tjänsten ingår i ett av fyra projektområden på vår projektavdelning.

Vem är du?

Du har minst 5 års erfarenhet av projektgenomförande med ekonomiskt ansvar. Kanske har du jobbat som platschef, arbetschef eller motsvarande, alternativt som projektledare, projektchef och/eller beställarombud på fastighetsägarsidan. Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och ekonomistyrning.

Du har en högskoleutbildning inom fastighet/ bygg eller motsvarande. Om du dessutom har kunskap avseende upphandling enligt LOU är detta meriterande.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Rätt kandidat har en affärsmässig framtoning och starkt kundfokus. Eftersom rollen är självständig är det även viktigt att du kan ta egna initiativ, har god planeringsförmåga och arbetar strukturerat. Du är en engagerande ledare som resursätter projektet, motiverar andra och driver projekten mot uppsatta mål. Du skapar förutsättningar för dialog, medinflytande, samverkan och trivsel i projekten. I rollen ingår det att ha många kontaktytor och därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ.

SISAB erbjuder dig

På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.

Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.

Vill du veta mer?

https://sisab.se/sv/om-sisab/

Ansökan och Rekryteringsprocess

På SISAB använder vi oss av kompetensbaserad rekryteringsmetod och det ger oss möjlighet att göra en djupare bedömning för att kunna utläsa även framtida potential och inte enbart se till CV innehåll. För att kunna få en så pass rättvisande bild som möjligt blir det viktigt att undersöka personliga egenskaper som är viktiga i både arbetslivet och rollen. Därför ingår alltid arbetspsykologiska test i vår rekryteringsprocess. Ibland redan i samband med din ansökan. Detta fungerar som ett komplement och ger värdefullt beslutsunderlag för rekryterande chef.

Vi tycker också att det är viktigt att ha ett högt säkerhetstänk när vi rekryterar. Därför anser vi att bakgrundskontroller är en naturlig del i vår rekryteringsprocess. Tjänsten avser en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. .

Kontakta Pia Lundgren (Projektområdeschef) eller Marie Langheden (HR) via vår växel. 08 508 460 00 . Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

S
S

Projektledare

Stena Fastigheter

Skåne
21 dagar sedan
Skåne
21 dagar sedan

Vill du vara med att utveckla vårt fastighetsbestånd i Malmöregionen?

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med ett positivt samarbetsklimat som inspirerar och utvecklar. Tillsammans utvecklar vi städer och tar hand om kunder och hus med omtanke.

Om rollen

Som Projektledare får du en nyckelfunktion på Stena Fastigheter i Malmö. Du arbetar brett med utvecklingsprojekt i alla steg från idé till genomförande och överlämnande till förvaltningen.

Du arbetar i nära samverkan med ditt team, entreprenörer, konsulter och leverantörer. Det innebär ett självständigt och utvecklande arbete i ett härligt gäng med fokus på bästa lösningen för respektive projekt.

Som projektledare har du ett övergripande ekonomiskt ansvar samt kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöansvar. Därför förväntas du vara uppdaterad på nya branschregler, lagar och annat inom specialistområdet. Du får också vara delaktig i och driva förbättringsarbete in om Stena och förvaltningsområdet.

I byggprojekten får du helhetsansvaret för att driva allt från förstudie, upprättande av förfrågningsunderlag- och entreprenadhandlingar, uppstart, kalkyl och budget, kvalitet, resurs- och tidsplanering, kontakter med stadsbyggnadskontor, upphandling, avslut och uppföljning.

Projekten varierar i storlek, vanligtvis mellan 1–100 miljoner kr. Vi arbetar med långsiktiga planer för ROT-projekt och ombyggnader. Till din hjälp finns biträdande projektledare och förvaltningsgruppen du tillhör, liksom andra projektledare i tvärgruppen projektledare.

Kvalifikationer och egenskaper

För att lyckas i rollen tror vi att du har en gedigen bakgrund inom byggprojekt och att du redan har arbetat flera år i branschen. Kvaliteter vi värderar högt är att du är initiativrik, självständig och ansvarsfull. Vi vill att du har förmågan att se möjligheter i förvaltningsområdet och viljan att tillsammans med kollegor utveckla och optimera fastigheterna.

Du har lätt för att samarbeta med alla parter, förmågan att överblicka helheten och arbetar engagerat för att nå uppsatta mål. Det är därför viktigt att du har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog.

Vi söker dig som har byggteknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper och kan byggprocessens olika delar. Arbetet passar dig som redan idag arbetar som byggprojektledare, byggkonsult eller arbetar som platschef och som trivs med att arbeta självständigt och som söker nya utmaningar i arbetet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du utgår från Stenas nya, fräscha huvudkontor på Skeppsbron 13B i Malmö. Du rapporterar till Fastighetschef för Stenas förvaltningsområde 1 som innefattar Malmö, Lund, Lomma och Landskrona.

Ansökan

Låter detta som en roll som skulle passa dig? Sök då redan eftersom vi vill rekrytera löpande under ansökningstiden. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Rita Smedberg eller Christina Armbäck.

I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stena Fastigheter är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag med 26 000 bostäder och 1 250 lokaler i storstadsregionerna. Internationellt bedrivs verksamheten i Stena Realty. Vi utvecklar städer och förvaltar med omtanke. Hållbarhetsfrågorna står högt på agendan och genom arbetssättet relationsförvaltning sker områdesutvecklingen tillsammans med de boende och andra intressenter för att skapa attraktiva områden där människor trivs och bor kvar länge. Läs mer på www.stenafastigheter.se

B
B

Project Manager

Black Box Corporation

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

Black Box Anställer Nu! - Project Manager, Luleå, Sweden


Black Box is a leading technology solutions provider. Our mission is to accelerate our customers’ business by valuing relationships with our team members, clients and stakeholders. By continuously growing our knowledge, we remain relevant in the market and are in a superior position to help customers design, deploy and manage their IT infrastructure. Through our values, such as innovation, ownership, transparency, respect and open-mindedness, we deliver high-value products and services through our global presence and 2,500+ team members in 24 countries and growing. Black Box is a wholly-owned subsidiary of AGC Networks.

 

Based out of one of our major client sites you will manage multiple large scale customer projects while supporting them as a key account contact. You will ensure quality of installations and service delivery as well as help drive the increasing revenue potential, profitability and client retention and growth. This role reports to the Program manager EMEA and is critical in Black Box's EMEA expansion planning.

 

Ticking all the boxes so far? Here's some more detail for you to be sure...


  • Run multiple projects and converse at a senior level within the accounts.
  • Be the primary interface and contact on behalf of Black Box to the customer and their project leaders.
  • Some pre-sales duties, for example influencing opportunity qualification and producing quotes and (tender) documents.
  • Development  and implementation of necessary working processes and project delivery procedures to successfully deliver key projects, support contracts and/or generally service our clients requirements.
  • Be responsible for controlling this projects, and support contracts on-site, to ensure the standard of workmanship is as expected, and to deal with any H&S, personnel, or site issues as they arise.
  • Be responsible for controlling the project finances and financial reporting in monthly or adhoc reporting meetings.  This will include P&L, estimations, quotations, invoicing, variations and forecasting.
  • Risk Management and Quality Control of the project and other support activities carried out on the clients’ sites from a commercial and technical aspect as well as ensuring H&S requirements are met in full.


Key competencies:

  • Commercially focused with demonstrated ability to commercially track projects.
  • Excellent project planning and people management skills.
  • Good Commercial and Negotiation Skills and ability to control project finances. 
  • Excellent technical datacomms knowledge & understanding.
  • The ability to delegate tasks and motivate teams to achieve their goals.
  • Good internal and external communication skills both written and oral. 
  • Ability to work and manage in high pressure and time critical situations.
  • Ability to Deliver results, to think around potential obstacles and meet objectives.

  • Proven track record with managing data center projects ideally focused within data centre infrastructure.
  • Prince 2, or similar standard of Project Management or equivalent working experience is a requirement for this role.

This post is based on-site in Luleå, Sweden and is open to applicants who can relocate.

 

Black Box is an equal opportunity employer. Black Box does not discriminate against individuals on the basis of race, color, marital status, sex, sexual orientation, gender identity, religion, national origin, age, disability, veteran status, genetic information, or any other protected status, and endorses those policies and practices which seek to recruit, hire, train and promote the most qualified persons into available jobs.

 

M
M

Scrum master / Agil Coach

Mpya Sci & Tech

7 dagar sedan
7 dagar sedan

Scrum master / Agil Coach

Mpya Sci & Tech är byggt av och för ingenjörer. Vi har ambitionen att skapa ett bolag där du som medarbetare alltid är i fokus. I allt vi gör, strävar vi efter att skapa en hög grad av delaktighet och vara lyhörda inför våra medarbetares tankar kring sitt arbete och sin karriär. Att bygga en stark tillsammanskultur med förmånliga villkor för dig som konsult och hitta uppdraget där du får utvecklas och som du brinner för, är vår primära uppgift.

Vi erbjuder

Stora möjligheter att tillsammans med dina kollegor utveckla Mpya Sci & Tech och komma med idéer och input. Coachning tillsammans med våra Talent Advisors för att se till att du möter dina karriärsmål på bästa sätt genom nya intressanta uppdrag eller genom att ta en större roll inom bolaget. Tillgång till mentorer och nätverk inom din teknikgren där utbyte sker på olika event och gemensamma aktiviteter regelbundet. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt och flexibelt erbjudande där du sätter ramarna för vad som är viktigt för dig och just din livssituation. Vi tror nämligen att ju mer liv du lever, desto mer passion, nyfikenhet och välbefinnande tar du med dig till jobbet.

Om rollen

Du kommer att arbeta med att starta upp det Agia arbetssättet för en grupp med 6 utvecklare i en verksamhet som inte har etablerade agila arbetssätt.
Du kommer att arbeta med att förankra metodik i verksamheten och skapa förutsättningar för att metodiken stödjer kraven från projektorganisation och löpande produktion.
I nästa skede kommer du att ta ytterligare ett team med andra arbetsuppgifter och starta upp med samma metodik.

Kvalifikationer

  • Goda Kunskaper i Agila arbetssätt och arbete med Scrum som metodik.
  • Med fördel erfarenhet av att införa fungerande agila arbetssätt i verksamheter utan redan etablerade processer.
  • God engelska i tal och skrift
  • Svenska i tal och skrift är önskvärt

Om oss på Mpya Sci & Tech

Mpya Sci & Tech är skapat av och för människor som älskar teknik och naturvetenskap. Vi är inte här för att göra något som andra gör. Vi tar nischad rekrytering och konsulting till en ny nivå med fokus på kandidatperspektivet. Det är därför vi kallar oss Talent Advisors. Vi tror att de riktiga talangerna är de individer som vågar utvecklas genom hela livet. Med lång erfarenhet och djup kunskap om branschen har vi skapat ett framåtlutat och spetsigt bolag, på vårt sätt.

På Mpya Sci & Tech tror vi på ett hållbart arbetsliv där vi tillsammans bygger en kultur med genuin delaktighet, ivrig nyfikenhet och möjlighet att få vara sig själv. Kom och utvecklas ihop med oss i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Hos en arbetsgivare i världsklass. Läs mer på www.mpyascitech.com

Kontakt

För fråger om rollen eller dylikt, kontakta Talent Advisor, Patrik Artman, 0733-90 80 35. Vi arbetar med löpande urval såvänta inte med din ansökan. Ansök via www.mpyascitech.com senast 7 mars, 2021.
Välkommen!

Typ av jobb

Heltid

Skickad

6 dagar sedan

Beskrivning

We are currently recruiting a technical project manager for our development team. Are you an experienced developer who has moved on to become an engaged technical project manager? Are you good at transforming roadmaps to requirements to development tasks and communicating the tasks to a team and stakeholders?

Role

The role as senior technical project manager will be based in Malmö.  You will be part of our core development team and will work directly with the management, support, delivery and the development team. You will also work internally with sales and product development. You will be managing projects for both improvements and new features.

Responsibilities include among other things:

  • Manage delivery and integration projects on time and according to budget
  • Discuss technical details internally and communicate technical solutions externally
  • Keep track of and communicate best practices for project management and software development
  • Continuously strive to grow as an individual and as member of a team

We want you to set high standards for yourself, your performances and your results. At the same time we are offering fantastic opportunities within an exciting and developing company. With us, you will become a part of a company that is characterized by team spirit, personal growth, innovation. There will be challenges and obstacles to overcome, but you will not face them alone, we are all in this together as a team.

Candidate Requirements:

  • Minimum four years of software development, experience in HTML, JavaScript, C# and other Microsoft technologies
  • Experience of web applications, frameworks, web services and cloud solutions.
  • ‘Experience/Knowledge of integrated solutions with external components.
  • Experience in taking the helm in software development projects involving external customers.

 

Personal skills:

  • Being humble and recognising the strengths of the team as well as each member.
  • Excellent communication skills – verbal and written (both Swedish and English)
  • Self-motivated with the ability to work effectively under pressure.
  • Having collaboration skills to get work done and move the business forward.
  • Taking ownership and having a positive drive

Apply here

If you have any questions, please contact Olav Grytli +46 70 441 13 70 or send your application to jobs@vergic.com

About Vergic

We deliver an easy to integrate Digital Engagement Platform, allowing brands & organisations to engage with customers through AI/BOT supported messaging and collaboration tools.

Vergic was founded in 2007 and today we are 23 employees with headquarters in Malmö with branches in Stockholm. Our customers are spread throughout the Nordics, US and Europe.

Today we serve our market through direct sales and our partner network consisting of Softronic, Enghouse Interactive, ATEA, Advania, and the global prize winning call center software company Nice InContact.