På IP-Only brinner vi för att alla ska få ta del av och bidra till den digitala världen på samma villkor, och vi är stolta över att få leverera infrastrukturen som gör det möjligt! Vi verkar i en snabbfotad miljö med mycket framåtanda och engagemang, där du som individ får förtroende och möjlighet att direkt bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi har kollegor från Malmö i syd till Kalix i norr, men i denna roll kommer du att utgå från vårt kontor i Stockholm.
Vi söker nu en byggledare som skall ansvara för och leda IP-Onlys byggnationen av fibernät från början till slut. Du är kravställare mot, men även stöd till, entreprenörer och säkerställer att de har möjlighet att lyckas med planerade installationer. Du upptäcker risker och förebygger hinder innan de uppstår och du lotsar projekten mot bästa möjliga resultat.
Som byggledare ansvar du för leveransen av byggprojektet. Rollen ställer krav på god planering, uppföljning och hantering av avvikelser för att säkerställa att tidsplan, kvalitet och budget hålls.
Som byggledare ansvarar du för:
I rollen är du en viktig ambassadör för IP-Only både internt och externt. Du kommer
supportera olika delar av organisationen i byggnationsfrågor och ansvara för samordning av gemensamma aktiviteter och möten.
Du har flerårig erfarenhet att leda anläggningsprojekt och har medverkat i entreprenadupphandlingar. Du har grundläggande kunskaper inom entreprenadjuridik och har erfarenhet av budgetarbete.
Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga och tycker om att nätverka.
Vi hoppas att rollen låter spännande och att vi får se din ansökan om det är dig vi beskriver ovan! Sista ansökningsdatum är 28/2 men intervjuer sker löpande så passa på att söka tjänsten redan idag. Om du har frågor om rollen, tveka inte att kontakta rekryterande chef Lotte Orre på 076 796 0845.
På IP-Only brinner vi för att alla ska få ta del av och bidra till den digitala världen på samma villkor, och vi är stolta över att få leverera infrastrukturen som gör det möjligt! Vi verkar i en snabbfotad miljö med mycket framåtanda och engagemang, där du som individ får förtroende och möjlighet att direkt bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi har kollegor från Malmö i syd till Kalix i norr, men i denna roll kommer du att utgå från vårt kontor i Stockholm.
Vi söker nu en senior byggledare som skall ansvara för och leda IP-Onlys byggnationen av fibernät från början till slut. Du är kravställare mot, men även stöd till, entreprenörer och säkerställer att de har möjlighet att lyckas med planerade installationer. Du upptäcker risker och förebygger hinder innan de uppstår och du lotsar projekten mot bästa möjliga resultat.
Som senior byggledare ansvar du för leveransen av byggprojektet. Rollen ställer höga krav på planering, uppföljning och hantering av avvikelser för att säkerställa att tidsplan, kvalitet och budget hålls. Vidare förväntas du ta ett stort ansvar för att samordna, granska och kontrollera att entreprenörerna håller sig till avtal både ekonomiskt och med förväntat kvalitet. Du rapporterar kontinuerligt till Regionbyggchefen och har ett tätt samarbete med företagets kommunansvariga och säljansvariga där ni tillsammans sätter byggnationsplanen för kommunen.
Som senior byggledare ansvarar du för:
I rollen är du en viktig ambassadör för IP-Only både internt och externt. Du kommer
supportera olika delar av organisationen i byggnationsfrågor och ansvara för samordning av gemensamma aktiviteter och möten.
Du har flerårig erfarenhet att leda anläggningsprojekt och har medverkat i större entreprenadupphandlingar. Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och har god erfarenhet av budgetarbete.
Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera. Du har goda ledaregenskaper och är förtroendeingivande i din kommunikation. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga, tycker om att nätverka och vara drivande i projekt.
Vi hoppas att rollen låter spännande och att vi får se din ansökan om det är dig vi beskriver ovan! Sista ansökningsdatum är 28/2 men intervjuer sker löpande så passa på att söka tjänsten redan idag. Om du har frågor om rollen, tveka inte att kontakta rekryterande chef Lotte Orre på 076 796 0845.
Product validation manager, CNH Industrial Are you a person who is attracted to leading a highly competent team within product validation in an international company with local roots in a traditional environment? As product validation manager at CNH Industrial, you get the opportunity to be part of the work of pursuing innovative solutions to our customers.
CNH Industrial
CNH Industrial is a multinational manufacturer of commercial vehicles such as trucks and agricultural machinery, with 63,000 employees worldwide. At the site in Överum, many of the components are manufactured for plows, seed drills and ramp spreaders. Production takes place in a high-tech and traditional industrial environment with a good proportion of automated machine steps such as automatic welds and multi-robots. Final assembly for finished products also takes place in Överum. CNH Industrial Sweden has about 100 employees on site in Överum.
The company is on a journey of change where they have implemented a new strategy and an agenda to dramatically streamline the processes in the business. This means, among other things, investments in factory renovations and continuously pursuing innovative solutions to our customers to meet market requirements. On this journey you will play an important role!
As a PVM at CNH site in Överum, you get the opportunity to work globally in a company that has managed to retain the benefits of the "small company" such as close collaborations, low prestige, and quick action to achieve results.
About the role
As product validation manager at CNH you will lead and manage the day to day activities and growth of the Överum product validation team. By reporting directly to the global Product Line Product Validation (PLPV), the validation manager will work within a dynamic cross functional team of engineers and program managers to meet platform goals of robust system and component validation for current and new products whitin the tillage platform. The product validation team are in close collaboration with the product development team and therefor it is of great importance that you act proactively towards product development with all that is needed from you and your team within your area of responsibility.
You are responsible for the execution of the validation requirements related to product design and product lifecycle with a keen focus on build, test, evaluation, and development of prototype soil management equipment in physical and simulated field conditions. You will also provide oversight to the Överum Prototype Shop.
Who are you?
As a leader, you see your employees' abilities as your greatest asset, and attach great importance to acting close to your employees. You have the ability to develop short- and long-range plans that are comprehensive and realistic. When things do not go as planned, you maintain positivity and commitment and continue to focus on a new direction. You are a team player and promote team effectiveness by facilitating and building on the ideas of others, furthermore, you seek to create win-win solutions. In addition, you communicate in a clear and effective way, but with sensitivity for the other party. You also have a good problem-solving ability and can analyse and solve complex situations in a constructive and highly efficient way. As a person you are loyal and strongly committed to your work and do not hesitate to act even when others may not.
Personal suitability is of great importance, but to succeed in the role, we see several required and preferred qualifications:
Required qualifications:
Preferred qualifications:
Application
Apply for the position by clicking on apply and register in our database, following guidelines according to GDPR.
Apply by writing a CV and possibly a personal letter in English.
For questions regarding the position or process, please contact the responsible recruitment team below;
Elin Hellström elin.hellstrom@unikresurs.se, 0760-19 23 99
Petra Meyer-Gardelin petra.meyer-gardelin@unikresurs.se, 076 - 778 15 08
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Are you passionate about Precision Farming products? And do you want to work in a truly international company, where you will have many opportunities for professional as well as personal growth? Then join CNH Industrial and become part of an exciting journey to grow our Precision Farming business.
CNH Industrial is a global leader in the capital goods sector. It develops and manufactures agricultural machinery, construction equipment and commercial & specialty vehicles, and is present in 180 markets with 12 brands and over 64,000 employees around the world.
Our segment CNH Agriculture is now searching for a Precision Farming Specialist whose primary role will be to support our various product brands - New Holland Agriculture, Case IH, Steyr and CNH Aftermarket Solutions (including AgXtend) - in developing our Precision Farming business in Sweden and Finland.
The job
You will work closely with colleagues responsible for precision farming technical support and training at country level. You will support brands and dealers with events, commercial negotiations and demonstrations of precision farming solutions and provide input on new products/features as well as potential volumes. More specifically, your role will be to:
You will be part of a small team of highly specialized professionals based in our Nordic headquarters in Albertslund, Denmark (greater Copenhagen area) and report to the Regional Marketing Manager based in the Ukraine. The main part of your job will be carried out in the field in the southern part of Sweden where most of our Swedish customers are located. Your workplace can be either in Sweden or Denmark - in the form of home office. There will be frequent travel to our offices in Denmark in order to participate in meetings, trainings, etc. You will also be required to travel to Finland a couple of times per year to visit our importer for the Finnish market.
Your qualifications & skills
Our offer
We offer a challenging position, in a dynamic and results-oriented company in growth, with excellent development opportunities. Our company culture is characterized by open communication and flexibility. We are passionate about our work and we encourage our people to take initiative and strive for excellence.
Keywords: säljare, sälj, försäljare, fältsäljare
I rollen som KONSTRUKTIONSANSVARIG blir du navet inom funktionen och får alla möjligheter att vara med och forma och påverka tjänstens fortsatta utveckling. Ditt team består i dagsläget av fyra personer med kompetens inom konstruktion och automationselektronik. Du planerar och fördelar de olika projekten i gruppen och agerar stödjande hela vägen. Du koordinerar och ser till att beställningar av ingående komponenter och material utförs och är vid behov delaktig vid kundförfrågningar och konstruktionsgenomgångar. Tillsammans genomförs slutavstämning och uppföljning.
Rollen är operativ och du driver parallellt egna konstruktionsprojekt. Ett mycket nära samarbete sker med ansvariga projektledare men eftersom vi är en platt organisation så är alla på företaget involverade på något sätt. Vi ger dig gärna möjligheter att driva igenom förbättringsarbeten och har du ideér till nya lösningar och/eller investeringar så välkomnar vi det. Tillsammans skapar vi framgång!
DIN PROFIL
Vi tror att du som söker har relevant erfarenhet av mekanisk konstruktion i 3D-CAD miljö. En bakgrund från maskinindustrin eller industriautomation är en stor fördel som ger dig en bred teknisk kunskap och förståelse för tillverkningsprocessen. Du behöver inte ha arbetat i en ledande roll tidigare men vi värdesätter ditt intresse för människor och möjligheten att vilja utvecklas tillsammans. Du har ett starkt tekniskt intresse med nyfikenhet att söka nya trender och förmågan/viljan att testa nya ideér. Du är van att arbeta i projektform och trivs i en roll som kräver god struktur och noggrannhet. Vår företagskultur kännetecknas av ett öppet och prestigelöst klimat med kreativitet, samarbete och personligt engagemang som viktiga hörnstenar. Känns dessa viktiga även för dig? Då kan du vara helt rätt för oss.
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Bors Automation & Tool med FindMood. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 070-894 11 01. Varmt välkommen med din ansökan till tjänsten på www.findmood.se.
Vill du arbeta och utvecklas i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med Rambolls intressanta projekt och kreativa lösningar finns en ständig strävan efter att utveckla sin bransch. Du kommer att bli en del av ett globalt företag som haft en stabil tillväxt sedan starten 1945 och som präglas av viljan att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar Rambolls medarbetare tillsammans nytta för människa, natur och samhälle.
I rollen som biträdande byggplatsuppföljare får du chansen till en riktigt bra start i karriären i ett spännande väg/markuppdrag där Ramboll har flertalet projekt åt till exempel Trafikverket och olika kommuner. Du kommer arbeta i projektform tillsammans med bland annat en erfaren entreprenadsakkunnig byggplatsuppföljare.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
Karaktärsdrag som beskriver dig:
mal07@academicwork.se
.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Rambol är en samhällsutvecklare vars innovativa och hållbara lösningar gör skillnad för människor, natur och samhället i stort. Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 2000 experter på 30 kontor över hela landet och företaget verkar i totalt 35 länder med 16 500 experter. En ledande samhällsrådgivare som designar framtidens städer och samhällen. Medarbetarnas kreativitet, kunskap och integritet är avgörande och företagets team består av personer med olika kompetenser och egenskaper för att nå de bästa lösningarna. Hållbarhet genomsyrar alla uppdrag och Ramboll bidrar till ett tryggt samhälle som människor vill leva i.
Vi växer och söker nu erfarna projektledare/uppdragsledare inom byggnader till Västerås. Motiveras du av att bygga och utveckla affärer då kan du vara den vi söker. Idag är vi ett glatt gäng med bred kompetens inom hus/byggnader och miljö som gärna delar med oss av våra kunskaper. I Västerås är vi idag fyra personer. Vi har ett nära samarbete med kollegorna Örebro och Eskilstuna men även med kollegor på andra orter i landet.
Som erfaren projektledare/uppdragsledare inom byggnader blir ditt uppdrag att tillsammans med kollegor ta in och driva varierande projekt både i storlek och karaktär genom alla dess skeden. Du ansvarar för övergripande projektledning, upphandling, avtal, utförande, ekonomistyrning och projektbudget. I större projekt ingår arbetsuppgifter som att leda projektorganisationen mot uppställda krav och mål.
Idag har vi en jämn fördelning av offentliga och privata beställare, så om du trivs att gå in och ur olika organisationstyper och kulturer kommer du att trivas hos oss. Hos oss får du möjligheten att driva projekt självständigt såväl som att utveckla enheten och vår kundbas tillsammans med kollegorna. Stort fokus kommer att ligga på att utöka samarbetet med fastighetsägare i Mälardalen.
Hos oss finns alla möjligheter att hjälpa till att forma avdelningens arbetssätt och etablering i staden. Med oss kommer du vara en del av ett engagerat gäng som inte räds utmaningar och gärna utvecklar projekt tillsammans. Vi arbetar i en kreativ och stöttande miljö där vi genom samarbete hittar nya möjligheter till utveckling och nya tjänster och uppdrag. Vi uppmuntrar till att ta egna initiativ och eget ansvar och hjälper alltid till om och när det skulle behövs. Vårt motto är- tillsammans är vi starkare. Eftersom vi tror att du motiveras av att dela med dig av dina kunskaper finns möjligheten att ta rollen som fadder eller mentor för juniora kollegor.
Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång! Därför satsar vi på dig och ger dig de bästa förutsättningar för att du ska växa som konsult och projektledare. Genom tydliga karriärvägar, intressanta projekt och vår egen projektskola Hifab Pro, stödjer vi våra medarbetare att utvecklas inom sin profession. Hos oss blir bra projektledare bättre.
Vi arbetar aktivt med att skapa goda förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Det gör vi genom att du, utifrån dina projekt och ansvarsområden har möjlighet att styra din egen arbetstid, men också genom friskvårdsbidrag, företagshälsovård och löneväxlingsmöjligheter.
Hos oss passar du som är prestigelös och som gärna delar med dig av dina erfarenheter. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du gillar att skapa relationer och har förmåga att se nya affärsmöjligheter. Du är strukturerad och organiserad. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och vi ser gärna att du är med och bidrar till den goda stämningen.
Intervjuer hålls löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor eller funderingar kontakta gärna: Cecilia Enbäck, Stf. Avdelningschef 0766-40 10 63.
Som projektledare på Assemblin Ventilation AB inom entreprenad leder du installationsprojekt från start, ansvarar för ekonomi och uppföljning under genomförandet och slutligen överlämning till kund. Våra kunder är främst bygg-, infrastruktur- och fastighetsbolag samt landsting. Vi tillhandahåller ett komplett erbjudande av entreprenader, konstruktion, service och underhåll inom ventilation. Det viktigaste för oss är att du är rätt person och vi tittar efter både erfarna och juniora projektledare.
I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till marie@rekryteringsmaklaren.se alt ansök via knappen nedan.
Välkommen att söka! Urval sker löpande.
Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa
projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier
mm. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar.
Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är
med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20
orter i Sverige, omsätter 1,4 miljarder kronor och är ungefär 600 anställda.
Assemblinkoncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 10 miljarder kronor.
Öppet arbetsklimat och stor delaktighet ger engagemang. En kund beskrev arbetskulturen på InLead med tre ord - GLÄDJE - KOMMUNIKATION - TILLGÄNGLIGHET. Det ser vi som ett gott betyg!
Följ med oss på en fortsatt utvecklande resa där du som PROJEKTANSVARIG blir en viktig medspelare.
Vi arbetar med modern automation som ger växtkraft och hos oss är alla nyckelpersoner inom sina kompetensområden. Genom en tydlig styrning blir våra projekt tillsammans framgångsrika. Vid projektstart tar vi fram en genomarbetad plan utifrån aktuellt projekt. Via verktyget Easy Planning planerar vi in de viktigaste sk "grindarna" som sedan bryts ned i en plan för respektive område el, mekanik/konstruktion och mjukvara. Det är i detta arbete du blir den samordnande och drivande länken med täta kontakter mot kund från uppstart, genomförande till installation och uppföljning. I nära samarbete med våra specialister håller du i den övergripande projektplaneringen och driver interna genomgångar/möten. Du har effektiva IT-verktyg till din hjälp. Efter avslutad installationsperiod lägger du upp planeringen för arbetet med eftermarknad/service både internt och externt. I samband med projektuppföljningsmomenten tar du tillsammans med marknad/sälj fram efterkalkyler. Parallellt arbetar vi med flera projekt samtidigt, större som mindre och de ligger alla oftast i olika faser.
I vårt gäng finns det alltid möjlighet att växa och fortsätta utveckla sina talanger och vi kan erbjuda dig en framåtriktad arbetsplats i ett gäng med problemlösande inställning och starkt kundfokus. Vi backar upp varandra och med personligt engagemang kommer du kunna påverka både din egen och företagets utveckling. När vi lärt känna varandra finns det en plats i ledningsgruppen för dig.
DIN PROFIL
Vi ser gärna att du som söker framförallt har ett stort personligt engagemang med intresse för samordning, struktur och kundfokus. Då du arbetar nära både interna och externa kontakter är samarbets- och kommunikationsförmåga mycket viktiga hörnstenar. Kommer du från en roll som t ex projektledare eller innesäljare inom tillverkande industrin är det en stor fördel. Du trivs i en miljö där du kan vara drivande och ta egna initiativ. Din serviceinriktade inställning engagerar och ger energi till övriga kollegor. Du är van att arbeta i Officemiljö.
Varmt välkommen med din ansökan!
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar InLead Automation med FindMood. Har du frågor kring tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare Anna Andersson på tel: 0708-94 11 01. Du ansöker senast den 16 september på www.findmood.se.
Typ av jobb
Heltid
Skickad
7 dagar sedan