byggledare jobb

21Jobb hittades

21 jobb hittades för byggledare jobb

I
I

Byggledare till IP-only!

IP-Only AB

Stockholm, STHM
7 dagar sedan
Stockholm, STHM
7 dagar sedan

IP-Only är inne i en stark tillväxtfas där vi utmanar de traditionella telekomstrukturerna och gör avtryck på Sveriges fiberkarta. Nu söker vi en byggledare med fokus på tätortsprojekt i Stockholmsområdet.

På IP-Only brinner vi för att alla ska få ta del av och bidra till den digitala världen på samma villkor, och vi är stolta över att få leverera infrastrukturen som gör det möjligt! Vi verkar i en snabbfotad miljö med mycket framåtanda och engagemang, där du som individ får förtroende och möjlighet att direkt bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi har kollegor från Malmö i syd till Kalix i norr, men i denna roll kommer du att utgå från vårt kontor i Stockholm.

Vi söker nu en byggledare som skall ansvara för och leda IP-Onlys byggnationen av fibernät från början till slut. Du är kravställare mot, men även stöd till, entreprenörer och säkerställer att de har möjlighet att lyckas med planerade installationer. Du upptäcker risker och förebygger hinder innan de uppstår och du lotsar projekten mot bästa möjliga resultat.

Vad kommer du göra hos oss?

Som byggledare ansvar du för leveransen av byggprojektet. Rollen ställer krav på god planering, uppföljning och hantering av avvikelser för att säkerställa att tidsplan, kvalitet och budget hålls.

Som byggledare ansvarar du för:

  • Att interna uppföljningsmöten hålls och dokumenteras.
  • Att externa uppföljningsmöten, bl.a. Byggmöten, kontinuerligt hålls och dokumenteras.
  • Att projekteringshandlingar och bygghandlingar granskas.
  • Att gällande bygghandlingar används i projektet.
  • Att nödvändiga tillstånd och avtal finns och är giltiga.
  • Att risker hanteras innan de faller ut.
  • Att hinder hanteras innan de uppstår.
  • Att lagar och regler följs.

I rollen är du en viktig ambassadör för IP-Only både internt och externt. Du kommer
supportera olika delar av organisationen i byggnationsfrågor och ansvara för samordning av gemensamma aktiviteter och möten.

Vem är du?


Du har flerårig erfarenhet att leda anläggningsprojekt och har medverkat i entreprenadupphandlingar. Du har grundläggande kunskaper inom entreprenadjuridik och har erfarenhet av budgetarbete.

Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga och tycker om att nätverka.

Vi hoppas att rollen låter spännande och att vi får se din ansökan om det är dig vi beskriver ovan! Sista ansökningsdatum är 28/2 men intervjuer sker löpande så passa på att söka tjänsten redan idag. Om du har frågor om rollen, tveka inte att kontakta rekryterande chef Lotte Orre på 076 796 0845.

I
I

Senior Byggledare till IP-only!

IP-Only AB

Stockholm, STHM
7 dagar sedan
Stockholm, STHM
7 dagar sedan

IP-Only är inne i en stark tillväxtfas där vi utmanar de traditionella telekomstrukturerna och gör avtryck på Sveriges fiberkarta. Nu söker vi en senior byggledare med fokus på landsbygdsprojekt i Stockholmsområdet.

På IP-Only brinner vi för att alla ska få ta del av och bidra till den digitala världen på samma villkor, och vi är stolta över att få leverera infrastrukturen som gör det möjligt! Vi verkar i en snabbfotad miljö med mycket framåtanda och engagemang, där du som individ får förtroende och möjlighet att direkt bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi har kollegor från Malmö i syd till Kalix i norr, men i denna roll kommer du att utgå från vårt kontor i Stockholm.

Vi söker nu en senior byggledare som skall ansvara för och leda IP-Onlys byggnationen av fibernät från början till slut. Du är kravställare mot, men även stöd till, entreprenörer och säkerställer att de har möjlighet att lyckas med planerade installationer. Du upptäcker risker och förebygger hinder innan de uppstår och du lotsar projekten mot bästa möjliga resultat.

Vad kommer du göra hos oss?

Som senior byggledare ansvar du för leveransen av byggprojektet. Rollen ställer höga krav på planering, uppföljning och hantering av avvikelser för att säkerställa att tidsplan, kvalitet och budget hålls. Vidare förväntas du ta ett stort ansvar för att samordna, granska och kontrollera att entreprenörerna håller sig till avtal både ekonomiskt och med förväntat kvalitet. Du rapporterar kontinuerligt till Regionbyggchefen och har ett tätt samarbete med företagets kommunansvariga och säljansvariga där ni tillsammans sätter byggnationsplanen för kommunen.

Som senior byggledare ansvarar du för:

  • Att interna uppföljningsmöten hålls och dokumenteras.
  • Att externa uppföljningsmöten, bl.a. Byggmöten, kontinuerligt hålls och dokumenteras.
  • Att projekteringshandlingar och bygghandlingar granskas.
  • Att gällande bygghandlingar används i projektet.
  • Att nödvändiga tillstånd och avtal finns och är giltiga.
  • Att risker hanteras innan de faller ut.
  • Att hinder hanteras innan de uppstår.
  • Att lagar och regler följs.

I rollen är du en viktig ambassadör för IP-Only både internt och externt. Du kommer
supportera olika delar av organisationen i byggnationsfrågor och ansvara för samordning av gemensamma aktiviteter och möten.

Vem är du?


Du har flerårig erfarenhet att leda anläggningsprojekt och har medverkat i större entreprenadupphandlingar. Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och har god erfarenhet av budgetarbete.

Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera. Du har goda ledaregenskaper och är förtroendeingivande i din kommunikation. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga, tycker om att nätverka och vara drivande i projekt.

Vi hoppas att rollen låter spännande och att vi får se din ansökan om det är dig vi beskriver ovan! Sista ansökningsdatum är 28/2 men intervjuer sker löpande så passa på att söka tjänsten redan idag. Om du har frågor om rollen, tveka inte att kontakta rekryterande chef Lotte Orre på 076 796 0845.

A
A

Engineer (Building Engineer Supervisor)

Amerikanska Ambassaden

Stockholm, STHM
6 dagar sedan
Stockholm, STHM
6 dagar sedan
Duties
Under the supervision of the Facility Manager, the Building Engineer Supervisor leads a team of skilled tradespersons responsible for the operations and maintenance of the US Embassy Compound and owned and leased residences. Included among these are the Mechanical and Electrical Systems, Air Handling Units, Plumbing Systems, Fuel Storage and Distribution Systems, and the Fire Alarm and Fire Suppression Systems; Electrical Power Generation and Distribution Systems, etc. The drafting of Scopes of Work (SOWs), cost estimations, budgeting, vendor management, and project management are critical aspects of the position. Additional responsibilities include supervision of the grounds and carpentry maintenance staff, and overseeing an aggressive recycling and energy conservation program.
Qualifications and Evaluations
A minimum of five (5) years’ experience working as a project manager/supervisor/foreman at a manufacturing plant, major resort, hospital, office complex, or a large university/school system managing a preventative maintenance program that incorporates or utilizes a CMMS to track scheduled and unscheduled maintenance requests and their related expenses. The incumbents work experience must demonstrate a progression of increased responsibility throughout their career, including developing scopes of work, construction documents (plans and specifications) and cost estimates for new construction projects, building repairs, equipment overhauls, and equipment replacement schedules.
In addition, the candidate should have a minimum of one year of experience in management and supervisory duties.
Education Requirements:
The completion of a 4-year Bachelor of Science degree, or equivalent, in Mechanical/Electrical/General/Civil Engineering from an accredited university program is required. To be acceptable, the curriculum must: (1) be in a school of engineering with at least one curriculum accredited or equivalent by the Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) (or a host-country engineering board equivalent) as a professional engineering curriculum.
Evaluations:
LANGUAGE: Fluent Reading/Writing/Speaking English is required. Fluent Reading/Writing/Speaking Swedish is required.
This may be tested.
SKILLS AND ABILITIES: A valid driver's license is required.
EQUAL EMPLOYMENT OPPORTUNITY (EEO): The U.S. Mission provides equal opportunity and fair and equitable treatment in employment to all people without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, disability, political affiliation, marital status, or sexual orientation.
Qualifications:
All applicants under consideration will be required to pass medical and security certifications.
Benefits and Other Info
Agency Benefits:
Locally Employed Staff, including Members of Household (MOHs), and Third-Country Nationals (TCNs), working at the U.S. Mission in Stockholm may receive a compensation package that may include health, separation, and other benefits.
For EFMs, benefits should be discussed with the Human Resources Office.
The pay plan is assigned at the time of the conditional offer letter by the HR Office.
Other Information:
HIRING PREFERENCE SELECTION PROCESS: Applicants in the following hiring preference categories are extended a hiring preference in the order listed below. Therefore, it is essential that these applicants accurately describe their status on the application. Failure to do so may result in a determination that the applicant is not eligible for a hiring preference.
HIRING PREFERENCE ORDER:
1. AEFM / USEFM who is a preference-eligible U.S. Veteran*
2. AEFM / USEFM
3. FS on LWOP and CS with reemployment rights **
* IMPORTANT: Applicants who claim status as a preference-eligible U.S. Veteran must submit a copy of their most recent DD-214 (“Certificate of Release or Discharge from Active Duty”), equivalent documentation, or certification. A “certification” is any written document from the armed forces that certifies the service member is expected to be discharged or released from active duty service in the armed forces under honorable conditions within 120 days after the certification is submitted by the applicant. The certification letter should be on letterhead of the appropriate military branch of the service and contain (1) the military service dates including the expected discharge or release date; and (2) the character of service. Acceptable documentation must be submitted in order for the preference to be given.
** This level of preference applies to all Foreign Service employees on LWOP and CS with re-employment rights back to their agency or bureau.
For more information (i.e., what is an EFM, USEFM, AEFM, MOH, etc.?) and for additional employment considerations, please visit the following link.
How to Apply:
All candidates must be able to obtain and hold a public trust clearance.
To apply for this position click the “Submit Application” button. For more information on how to apply visit the Mission internet site.
Required Documents:
  • Driver’s License
  • DD-214 - Member Copy 4, Letter from Veterans’ Affairs, or other supporting documentation (if applicable)
  • Professional Diploma or License

Next Steps:
Applicants who are invited to take a language or skills test, or who are selected for an interview will be contacted via email.
For further information - the complete position description listing all of the duties, responsibilities, required qualifications, etc. may be obtained by contacting the Human Resources Office.
Thank you for your application and your interest in working at the U.S. Mission in Stockholm.
C
C

Product validation manager

CNH Industrial Sweden AB

Överum, KLMR
4 dagar sedan
Överum, KLMR
4 dagar sedan

Företagspresentation

Product validation manager, CNH Industrial Are you a person who is attracted to leading a highly competent team within product validation in an international company with local roots in a traditional environment? As product validation manager at CNH Industrial, you get the opportunity to be part of the work of pursuing innovative solutions to our customers.

CNH Industrial

CNH Industrial is a multinational manufacturer of commercial vehicles such as trucks and agricultural machinery, with 63,000 employees worldwide. At the site in Överum, many of the components are manufactured for plows, seed drills and ramp spreaders. Production takes place in a high-tech and traditional industrial environment with a good proportion of automated machine steps such as automatic welds and multi-robots. Final assembly for finished products also takes place in Överum. CNH Industrial Sweden has about 100 employees on site in Överum.

The company is on a journey of change where they have implemented a new strategy and an agenda to dramatically streamline the processes in the business. This means, among other things, investments in factory renovations and continuously pursuing innovative solutions to our customers to meet market requirements. On this journey you will play an important role!

As a PVM at CNH site in Överum, you get the opportunity to work globally in a company that has managed to retain the benefits of the "small company" such as close collaborations, low prestige, and quick action to achieve results.

About the role 

As product validation manager at CNH you will lead and manage the day to day activities and growth of the Överum product validation team. By reporting directly to the global Product Line Product Validation (PLPV), the validation manager will work within a dynamic cross functional team of engineers and program managers to meet platform goals of robust system and component validation for current and new products whitin the tillage platform. The product validation team are in close collaboration with the product development team and therefor it is of great importance that you act proactively towards product development with all that is needed from you and your team within your area of responsibility. 

You are responsible for the execution of the validation requirements related to product design and product lifecycle with a keen focus on build, test, evaluation, and development of prototype soil management equipment in physical and simulated field conditions. You will also provide oversight to the Överum Prototype Shop.

Who are you?

As a leader, you see your employees' abilities as your greatest asset, and attach great importance to acting close to your employees. You have the ability to develop short- and long-range plans that are comprehensive and realistic. When things do not go as planned, you maintain positivity and commitment and continue to focus on a new direction. You are a team player and promote team effectiveness by facilitating and building on the ideas of others, furthermore, you seek to create win-win solutions. In addition, you communicate in a clear and effective way, but with sensitivity for the other party. You also have a good problem-solving ability and can analyse and solve complex situations in a constructive and highly efficient way. As a person you are loyal and strongly committed to your work and do not hesitate to act even when others may not.

Personal suitability is of great importance, but to succeed in the role, we see several required and preferred qualifications:

 

Required qualifications:

  • Bachelor’s degree in Agricultural, Mechanical, Electrical, or related engineering discipline.
  • 5+ years of experience working in an engineering capacity supporting product development, validation, manufacturing, or quality.
  • 3+ years’ experience in project management, people leadership, or leading cross-functional engineering teams through effective collaboration.
  • Ability to effectively communicate (verbal and written) issues, problems, and observations of work being performed in both Swedish and English.
  • Operational competency with tillage equipment.

 

Preferred qualifications:

  • 3+ years of understanding of electrical and hydraulic systems.
  • Understanding of principles of sensing, instrumentation, and measurement techniques using CAN system and Data acquisition systems.
  • Prior experience managing or leading a team
  • Demonstrated ability to work with a cross functional team as well as being a strong individual contributor.
  • Experience in agricultural, construction, heavy equipment, or similar fields.
  • Proficient with Microsoft Office Suite (Excel, Word, PowerPoint, SharePoint, etc.)
  • Ability to execute test methods using appropriate problem solving and decision analysis techniques.
  • Ability to work with minimal supervision managing multiple projects and tasks 

Application

Apply for the position by clicking on apply and register in our database, following guidelines according to GDPR.

Apply by writing a CV and possibly a personal letter in English.

For questions regarding the position or process, please contact the responsible recruitment team below;

Elin Hellström elin.hellstrom@unikresurs.se,  0760-19 23 99

Petra Meyer-Gardelin petra.meyer-gardelin@unikresurs.se,  076 - 778 15 08

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

C
C

Field Specialist for Precision Farming business in Sweden and Finland

CNH Industrial Sweden AB

Malmö, SKÅ
5 dagar sedan
Malmö, SKÅ
5 dagar sedan


CNH Industrial CNH Industrial
Are you passionate about Precision Farming products? And do you want to work in a truly international company, where you will have many opportunities for professional as well as personal growth? Then join CNH Industrial and become part of an exciting journey to grow our Precision Farming business.

CNH Industrial is a global leader in the capital goods sector. It develops and manufactures agricultural machinery, construction equipment and commercial & specialty vehicles, and is present in 180 markets with 12 brands and over 64,000 employees around the world.

Our segment CNH Agriculture is now searching for a Precision Farming Specialist whose primary role will be to support our various product brands - New Holland Agriculture, Case IH, Steyr and CNH Aftermarket Solutions (including AgXtend) - in developing our Precision Farming business in Sweden and Finland.

The job

You will work closely with colleagues responsible for precision farming technical support and training at country level. You will support brands and dealers with events, commercial negotiations and demonstrations of precision farming solutions and provide input on new products/features as well as potential volumes. More specifically, your role will be to:

  • Prepare Precision Farming Business Plans with target dealers/key account customers in Sweden and with our importer in Finland, to achieve market penetration of products to all makes and models of machinery.
  • In collaboration with training team, develop and deliver training for Precision Farming product lines.
  • Assist dealer network in conducting customer clinics and open houses to assist with prospecting and promoting the complete line of New Holland, Case IH, Steyr and AgXtend products.
  • Provide customer input for future product design and development to ensure CNH is meeting evolving customer needs.
  • Remain current and up to date on developing trends in agronomy and precision farming technology to ensure the competitiveness of the CNH Precision Farming product lines.
  • Work directly with New Holland Agriculture, Case IH, Steyr and CNH Aftermarket Solutions to identify and target high potential dealers and key account customers.
  • Work directly with product support groups to identify problem resolution for escalated product issues.

You will be part of a small team of highly specialized professionals based in our Nordic headquarters in Albertslund, Denmark (greater Copenhagen area) and report to the Regional Marketing Manager based in the Ukraine. The main part of your job will be carried out in the field in the southern part of Sweden where most of our Swedish customers are located. Your workplace can be either in Sweden or Denmark - in the form of home office. There will be frequent travel to our offices in Denmark in order to participate in meetings, trainings, etc. You will also be required to travel to Finland a couple of times per year to visit our importer for the Finnish market.

Your qualifications & skills

  • Bachelor’s Degree in agriculture/marketing/business or related field.
  • +2 years of field experience - including direct selling and/or marketing of Precision Farming products with knowledge of competitive practices, equipment capabilities, marketing techniques, business management, materials creation and current farming practices.
  • Experience in plant health, soil conservancy, crop consulting, agronomy or a related field.
  • Excellent understanding of operations within an OEM farm machinery dealership.
  • Excellent knowledge of MS-office including Excel, Word and PowerPoint.
  • Fluent in Swedish and English (written and spoken).

Our offer

We offer a challenging position, in a dynamic and results-oriented company in growth, with excellent development opportunities. Our company culture is characterized by open communication and flexibility. We are passionate about our work and we encourage our people to take initiative and strive for excellence.


Keywords: säljare, sälj, försäljare, fältsäljare

 

B
B

UPPDRAG GENOMFÖRT - KONSTRUKTIONSANSVARIG - Bors Automation & Tools AB

Bors Automation & Tool AB

Värnamo, Jonkoping
30+ dagar sedan
Värnamo, Jonkoping
30+ dagar sedan

UPPDRAG GENOMFÖRT.

Vi är ett gott gäng mitt i Småland som med lång erfarenhet, stark teknisk kompetens och fullt kundfokus skapar framgång tillsammans!

I rollen som KONSTRUKTIONSANSVARIG blir du navet inom funktionen och får alla möjligheter att vara med och forma och påverka tjänstens fortsatta utveckling. Ditt team består i dagsläget av fyra personer med kompetens inom konstruktion och automationselektronik. Du planerar och fördelar de olika projekten i gruppen och agerar stödjande hela vägen. Du koordinerar och ser till att beställningar av ingående komponenter och material utförs och är vid behov delaktig vid kundförfrågningar och konstruktionsgenomgångar. Tillsammans genomförs slutavstämning och uppföljning.

Rollen är operativ och du driver parallellt egna konstruktionsprojekt. Ett mycket nära samarbete sker med ansvariga projektledare men eftersom vi är en platt organisation så är alla på företaget involverade på något sätt. Vi ger dig gärna möjligheter att driva igenom förbättringsarbeten och har du ideér till nya lösningar och/eller investeringar så välkomnar vi det. Tillsammans skapar vi framgång!

DIN PROFIL
Vi tror att du som söker har relevant erfarenhet av mekanisk konstruktion i 3D-CAD miljö. En bakgrund från maskinindustrin eller industriautomation är en stor fördel som ger dig en bred teknisk kunskap och förståelse för tillverkningsprocessen. Du behöver inte ha arbetat i en ledande roll tidigare men vi värdesätter ditt intresse för människor och möjligheten att vilja utvecklas tillsammans. Du har ett starkt tekniskt intresse med nyfikenhet att söka nya trender och förmågan/viljan att testa nya ideér. Du är van att arbeta i projektform och trivs i en roll som kräver god struktur och noggrannhet. Vår företagskultur kännetecknas av ett öppet och prestigelöst klimat med kreativitet, samarbete och personligt engagemang som viktiga hörnstenar. Känns dessa viktiga även för dig? Då kan du vara helt rätt för oss.

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Bors Automation & Tool med FindMood. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 070-894 11 01. Varmt välkommen med din ansökan till tjänsten på www.findmood.se.

A
A

Biträdande byggplatsuppföljare till Ramboll i Skåne och Halland

Academic Work

Malmö, SKÅ
7 dagar sedan
Malmö, SKÅ
7 dagar sedan

Vill du arbeta och utvecklas i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med Rambolls intressanta projekt och kreativa lösningar finns en ständig strävan efter att utveckla sin bransch. Du kommer att bli en del av ett globalt företag som haft en stabil tillväxt sedan starten 1945 och som präglas av viljan att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar Rambolls medarbetare tillsammans nytta för människa, natur och samhälle.

Om tjänsten

I rollen som biträdande byggplatsuppföljare får du chansen till en riktigt bra start i karriären i ett spännande väg/markuppdrag där Ramboll har flertalet projekt åt till exempel Trafikverket och olika kommuner. Du kommer arbeta i projektform tillsammans med bland annat en erfaren entreprenadsakkunnig byggplatsuppföljare.

Du erbjuds

  • Att ta del av ett talangprogram med utbildningar fördelat under ditt första år.
  • Coaching från både Academic Works och Rambolls sida och du får direkt vid starten en mentor från Ramboll
  • Delaktighet i spännande projekt som har stor betydelse för Sveriges framtida infrastruktur

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

  • Kvalitetskontroll och granskning av handlingar
  • Uppföljning och uppdatering av dokumentation samt slutdokumentation
  • Sammanställning av rapporter
  • Stöttning i fältkontroller samt uppföljning av dessa
  • Utföra byggmöten, ansvar för att föra protokoll
  • Teknikstöd åt projektörer Väg/mark/VA
  • Agera representant för Rambolls räkning gentemot entreprenörer
  • Granska tekniska lösningar och ritningar

Vi söker dig som

  • Har en ingenjörsexamen inom relevant område, exempelvis inom bygg och anläggning, väg och vatten alternativt miljö.
  • Är obehindrad i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • Har B-körkort
  • Meriterande är om du har något års erfarenhet från entreprenadsidan

Karaktärsdrag som beskriver dig:

  • Ansvarstagande
  • Kommunikativ
  • Noggrann
  • Strukturerad

Övrig information

  • Start: april/maj
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Olika placeringsorter i Skåne/Halland. Placeringsorten är flexibel.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Rambolls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    mal07@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Rambol är en samhällsutvecklare vars innovativa och hållbara lösningar gör skillnad för människor, natur och samhället i stort. Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 2000 experter på 30 kontor över hela landet och företaget verkar i totalt 35 länder med 16 500 experter. En ledande samhällsrådgivare som designar framtidens städer och samhällen. Medarbetarnas kreativitet, kunskap och integritet är avgörande och företagets team består av personer med olika kompetenser och egenskaper för att nå de bästa lösningarna. Hållbarhet genomsyrar alla uppdrag och Ramboll bidrar till ett tryggt samhälle som människor vill leva i.

H
H

Erfaren projektledare inom byggnader till Västerås

Hifab

Västerås, Vastmanland
30+ dagar sedan
Västerås, Vastmanland
30+ dagar sedan

Ditt nya jobb

Vi växer och söker nu erfarna projektledare/uppdragsledare inom byggnader till Västerås. Motiveras du av att bygga och utveckla affärer då kan du vara den vi söker. Idag är vi ett glatt gäng med bred kompetens inom hus/byggnader och miljö som gärna delar med oss av våra kunskaper. I Västerås är vi idag fyra personer. Vi har ett nära samarbete med kollegorna Örebro och Eskilstuna men även med kollegor på andra orter i landet.
Som erfaren projektledare/uppdragsledare inom byggnader blir ditt uppdrag att tillsammans med kollegor ta in och driva varierande projekt både i storlek och karaktär genom alla dess skeden. Du ansvarar för övergripande projektledning, upphandling, avtal, utförande, ekonomistyrning och projektbudget. I större projekt ingår arbetsuppgifter som att leda projektorganisationen mot uppställda krav och mål.
Idag har vi en jämn fördelning av offentliga och privata beställare, så om du trivs att gå in och ur olika organisationstyper och kulturer kommer du att trivas hos oss. Hos oss får du möjligheten att driva projekt självständigt såväl som att utveckla enheten och vår kundbas tillsammans med kollegorna. Stort fokus kommer att ligga på att utöka samarbetet med fastighetsägare i Mälardalen.

Dina kommande möjligheter

Hos oss finns alla möjligheter att hjälpa till att forma avdelningens arbetssätt och etablering i staden. Med oss kommer du vara en del av ett engagerat gäng som inte räds utmaningar och gärna utvecklar projekt tillsammans. Vi arbetar i en kreativ och stöttande miljö där vi genom samarbete hittar nya möjligheter till utveckling och nya tjänster och uppdrag. Vi uppmuntrar till att ta egna initiativ och eget ansvar och hjälper alltid till om och när det skulle behövs. Vårt motto är- tillsammans är vi starkare. Eftersom vi tror att du motiveras av att dela med dig av dina kunskaper finns möjligheten att ta rollen som fadder eller mentor för juniora kollegor.

Vad Hifab kan erbjuda

Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång! Därför satsar vi på dig och ger dig de bästa förutsättningar för att du ska växa som konsult och projektledare. Genom tydliga karriärvägar, intressanta projekt och vår egen projektskola Hifab Pro, stödjer vi våra medarbetare att utvecklas inom sin profession. Hos oss blir bra projektledare bättre.
Vi arbetar aktivt med att skapa goda förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Det gör vi genom att du, utifrån dina projekt och ansvarsområden har möjlighet att styra din egen arbetstid, men också genom friskvårdsbidrag, företagshälsovård och löneväxlingsmöjligheter.

Vi söker dig som:

  • Har relevant civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen
  • Har minst 7 + års arbetserfarenhet som projektchef, projektledare eller motsvarande inom bygg- & fastighetsbranschen
  • Har ett brett kontaktnät i branschen
  • Meriterande om du har erfarenhet av konsultrollen
  • Är kundinriktad och du gillar att skapa relationer
  • Meriterande om du har erfarenhet av besiktningsuppdrag och/eller är certifierad kontrollansvarig.

Hos oss passar du som är prestigelös och som gärna delar med dig av dina erfarenheter. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du gillar att skapa relationer och har förmåga att se nya affärsmöjligheter. Du är strukturerad och organiserad. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och vi ser gärna att du är med och bidrar till den goda stämningen.

Frågor om tjänsten

Intervjuer hålls löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor eller funderingar kontakta gärna: Cecilia Enbäck, Stf. Avdelningschef 0766-40 10 63.

R
R

Projektledare Senior / Junior Entreprenad - Asemblin Ventilation

Rekryteringsmäklaren i Norden AB

Stockholm, STHM
1 dag sedan
Stockholm, STHM
1 dag sedan
Projektledare

Som projektledare på Assemblin Ventilation AB inom entreprenad leder du installationsprojekt från start, ansvarar för ekonomi och uppföljning under genomförandet och slutligen överlämning till kund. Våra kunder är främst bygg-, infrastruktur- och fastighetsbolag samt landsting. Vi tillhandahåller ett komplett erbjudande av entreprenader, konstruktion, service och underhåll inom ventilation. Det viktigaste för oss är att du är rätt person och vi tittar efter både erfarna och juniora projektledare.

Dina arbetsuppgifter
  • Som projektledare är du ansvarig mot kund att planera resurser, leda, fördela och följa upp arbetsuppgifterna i pågående projekt ända fram till att överlämning sker till kund. Genom kontinuerlig och noggrann prognostisering och uppföljning samt kontroll ser du till att projekten följer upprättad kalkyl och tidsplan.
  • Du lämnar offerter på ändringar och tillägg (ÄTA).
  • Som projektledare har du ett funktionellt ansvar att utveckla montörerna.
  • Du deltar aktivt i externa bygg- och installationsmöten.
  • Du ansvarar för dokumentation och att upprätta och följa kvalitets- och arbetsmiljöplaner.
  • Du rapporterar till entreprenadchefen och du blir placerad på vårt kontor i Solna.
Din bakgrund/personlighet
  • Du har arbetat som projektledare inom entreprenad- eller serviceprojekt i branscher såsom: ventilation, kyla värme, bygg, styr/regler eller elinstallation. Minst 3 års erfarenhet av projektledning är ett krav.
  • Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och att få leda, fördela och samordna projekt och teknik sett ur ett ekonomiskt och kundorienterat perspektiv. Du har lätt för att samarbeta i grupp och med ditt förtroendeingivande sätt skapar och utvecklar du relationer såväl internt som externt.
  • Har du kunskaper inom entreprenadjuridik är det meriterande.
  • Med ditt tydliga ledarskap och med god uppföljning ser du till att projekten utförs effektivt, håller ekonomi och utlovade tidsplaner.
  • Assemblin Ventilation arbetar i CAMvent (internt affärssystem) och i ekonomisystemet Visma. Vi förutsätter att du har goda it-kunskaper.
  • Några utmärkande drag för din personlighet är: affärsmässig, kundorienterad, strukturerad, serviceinriktad, självgående och noggrann.
  • Goda kunskaper i svenska och B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
  • Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi värnar om personalens hälsa, säkerhet och medarbetarutveckling. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget. Vill du vara med och bidra till företagets utveckling och framgång?
  • Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor.

I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till marie@rekryteringsmaklaren.se alt ansök via knappen nedan.

Välkommen att söka! Urval sker löpande.

Om företaget

Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa
projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier
mm. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar.

Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är
med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 20
orter i Sverige, omsätter 1,4 miljarder kronor och är ungefär 600 anställda.

Assemblinkoncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 10 miljarder kronor.

Sökord: projektledare, projektör, installationssamordnare, kalkylator, kalkylerare, arbetsledare, arbetschef, serviceledare, servicechef, konsult, ledande montör, entreprenad, ventilation, värme, kyla, styr och regler, el, elinstallation, elteknik, bygg, industri,
I
I

UPPDRAG GENOMFÖRT - PROJEKTANSVARIG - InLead Automation AB

InLead Automation AB

30+ dagar sedan
30+ dagar sedan

UPPDRAG GENOMFÖRT.

Öppet arbetsklimat och stor delaktighet ger engagemang. En kund beskrev arbetskulturen på InLead med tre ord - GLÄDJE - KOMMUNIKATION - TILLGÄNGLIGHET. Det ser vi som ett gott betyg!

Följ med oss på en fortsatt utvecklande resa där du som PROJEKTANSVARIG blir en viktig medspelare.

Vi arbetar med modern automation som ger växtkraft och hos oss är alla nyckelpersoner inom sina kompetensområden. Genom en tydlig styrning blir våra projekt tillsammans framgångsrika. Vid projektstart tar vi fram en genomarbetad plan utifrån aktuellt projekt. Via verktyget Easy Planning planerar vi in de viktigaste sk "grindarna" som sedan bryts ned i en plan för respektive område el, mekanik/konstruktion och mjukvara. Det är i detta arbete du blir den samordnande och drivande länken med täta kontakter mot kund från uppstart, genomförande till installation och uppföljning. I nära samarbete med våra specialister håller du i den övergripande projektplaneringen och driver interna genomgångar/möten. Du har effektiva IT-verktyg till din hjälp. Efter avslutad installationsperiod lägger du upp planeringen för arbetet med eftermarknad/service både internt och externt. I samband med projektuppföljningsmomenten tar du tillsammans med marknad/sälj fram efterkalkyler. Parallellt arbetar vi med flera projekt samtidigt, större som mindre och de ligger alla oftast i olika faser.

I vårt gäng finns det alltid möjlighet att växa och fortsätta utveckla sina talanger och vi kan erbjuda dig en framåtriktad arbetsplats i ett gäng med problemlösande inställning och starkt kundfokus. Vi backar upp varandra och med personligt engagemang kommer du kunna påverka både din egen och företagets utveckling. När vi lärt känna varandra finns det en plats i ledningsgruppen för dig.

DIN PROFIL
Vi ser gärna att du som söker framförallt har ett stort personligt engagemang med intresse för samordning, struktur och kundfokus. Då du arbetar nära både interna och externa kontakter är samarbets- och kommunikationsförmåga mycket viktiga hörnstenar. Kommer du från en roll som t ex projektledare eller innesäljare inom tillverkande industrin är det en stor fördel. Du trivs i en miljö där du kan vara drivande och ta egna initiativ. Din serviceinriktade inställning engagerar och ger energi till övriga kollegor. Du är van att arbeta i Officemiljö.

Varmt välkommen med din ansökan!

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar InLead Automation med FindMood. Har du frågor kring tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare Anna Andersson på tel: 0708-94 11 01. Du ansöker senast den 16 september på www.findmood.se.

Typ av jobb

Heltid

Skickad

7 dagar sedan