arkitekt jobb

502Jobb hittades

502 jobb hittades för arkitekt jobb

A
A

Systemarkitekt - var med och utveckla IoT-lösningar i världsklass!

Attentec AB

Linköping, ÖST
4 dagar sedan
Linköping, ÖST
4 dagar sedan

Attentec söker utvecklare och arkitekter till IoT-team. Här blir du en viktig del av ett självgående team som utvecklar IoT-lösningar i nära samarbete med kunden!

Ett IoT-projekt börjar med att vi träffar kunden för att förstå deras behov, detta görs tillsammans med någon av våra experter på internet of things och affären. Utifrån det tar teamet fram ett lösningsförslag och en övergripande systemarkitektur. 

Projektet fortsätter sedan med implementation av lösningen enligt en agil modell med kunden i fokus och tillika produktägare. Eftersom teamet bygger lösningen från grunden och i nära samarbete med kunden är det naturligt att hålla fokus på helheten och vad som är högt prioriterat. 

I ett IoT-team behövs kompetens inom systemarkitektur, devops, frontend, backend, hårdvarunära programmering, UX, kravhantering och arbetet blir varierat samtidigt som det är enkelt att hitta sin egen expertroll.


Vi har många nya spännande IoT-projekt på väg in under våren och behöver fler teammedlemmar. Är du vår nästa arkitekt, utvecklare, säljstöd, teamledare, IoT-expert eller varför inte din egen kombination av rollerna?

För att trivas i ett av våra team behöver du ha: 

  • en civil- eller högskoleingenjörsutbildning 
  • 3-5 års erfarenhet av mjukvaruutveckling
  • goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande är:

  • erfarenhet av kundkontakt och av att skapa kundnytta
  • erfarenhet av att driva projekt
  • erfarenhet av systemarkitektur 
  • projekt- och/eller teamledarerfarenhet
  • erfarenhet av AWS eller andra molnplattformar

Välkommen till en uppkopplad värld av spännande tekniska lösningar!

Hör av dig om du vill veta mer om hur vi anpassar din karriär efter dig och dina ambitioner! Sök idag då vi arbetar löpande med urvalet.

Har du frågor, kontakta Ida Evertsson på 0705-58 98 19 eller ida.evertsson@attentec.se 

I
I

Senior Azure Arkitekt Lead till Ironstone i Stockholm

Ironstone

Stockholm, STHM
1 dag sedan
Stockholm, STHM
1 dag sedan
Ironstone
Kort om tjänsten
Vi erbjuder nu en riktigt duktig Azure arkitekt en viktig Lead-nyckel roll i vår svenska organisation.
Huvudsyftet är att stärka upp vårt erbjudande mot främst svenska kunder.
I rollen som Senior Azure arkitekt Lead ges du en central plats för att växa affären genom din närvaro och kunnande.
Med en stark tillväxt under 2020 har vi skapat bra förutsättningar för rätt person att lyckas i rollen med vårt erbjudande för marknaden. Vi arbetar hårt för att erbjuda de bästa lösningar för våra kunder så din ambition och kunnande värdesätter vi högt. Vårt partnerskap med Microsoft gör oss till en viktig strategisk partner för många av våra kunder.
Om verksamheten
Ironstone är ett ungt, ambitiöst företag, centralt beläget i Oslo och Stockholm, där vårt huvudmål är sedan dag ett att hjälpa företag och organisationer med att nyttja molnets kraft.
Vi är Molnspecialister inom Microsofts Azure plattform! Den positionering som vi har gjort i marknaden sen bolaget bildades 2016 är något vi arbetar hårt för varje dag. Det har resulterat i: Nöjda kunder som väljer oss för vår kompetens där vi levererar lösningar som vi är stolta över.
Kulturen bekräftas av ett agilt arbetssätt med högt tempo, men det är viktigt att ha kul på arbetet.
Mer om tjänsten
För att lyckas i din roll som Azure arkitekt Lead hos oss så ska du ha erfarenhet från kundprojekt, viktigt att du känner dig bekväm i rollen av att leda både projekt och agera presales, samt erfarenhet från workshops och events vid behov.
Att få utveckla ditt ledarskap i en miljö med högt fokus på kvalitet för leveransen är något du tilltalas av, du inspireras av att få utveckla affärsprocesser och lösningar för kundens bästa.
För rätt person är det här en fantastisk möjlighet i karriären.
Rollen kräver även dokumenterad erfarenhet från:
Bevisad erfarenhet som molnarkitekt för större molnimplementeringar.
Mycket skicklig i att skapa Visio-skisser för visualisering av Azure.
Microsoft 365 lösningar och projekt.
Trivs i en uppskattad central roll.
Drivs av att utveckla affären för bästa kundupplevelsen.
Din profil
För att trivas hos oss ser vi att du har ett naturligt affärsintresse och driv som man inspireras av som kollega.
Du har en bra social kompetens med ett ärligt avtryck som man känner när du agerar med kund för bästa lösningen.
I grupp ser du till helheten och respekterar individers olikheter vilket alla märker i din roll som lead.
Med ditt agerande i olika situationer ser din omgivning de möjligheter du skapar och lyfter dom till nya nivåer.
Det är lika viktigt att du är skarp och trygg samtidigt som du lyfter gruppen med din prestigelöshet och humor.
Ironstone är ett ungt men framgångsrikt företag där vi firar framgång och tar oss igenom utmaningar på ett starkt sett.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
A
A

Techlead/IT-arkitekt till Nordicstation

Academic Work

Stockholm, STHM
5 dagar sedan
Stockholm, STHM
5 dagar sedan

Har du runt fem års erfarenhet som IT-arkitekt och ser ditt nästa steg som tech lead på ett konsultbolag? Har du dessutom erfarenhet av främst .NET och SQL Server? I rollen som IT-arkitekt på Nordicstation behöver du ha goda tekniska kunskaper och du kommer att få en ledande roll i ett team och i ditt arbete stödja och leda utvecklare i olika typer av projekt med kund. Låter det som din nästa karriärsmöjlighet? Välkommen med din ansökan redan idag.

Om tjänsten

Som IT-arkitekt på Nordicstation tar du det tekniska ansvaret för att skapa och upprätthålla en gemensam övergripande lösning och arkitektur hos dina kunder. Du är länken mellan kunden och teamet och ansvarar för att alla leveranser håller den kvalité som kunden förväntar sig. På Nordicstation arbetar man i team tillsammans med andra utvecklare, analytiker, projektledare och testare. Du blir ofta involverad i flera moment i projektet, från design och lösning till utveckling, verifiering av kod, dokumentation och överlämning till förvaltning. Därför är det viktigt att du trivs i en konsulterande roll mot kund där lösningar diskuteras fram gemensamt och att du ser potentialen i att växa tillsammans med våra kunder. Våra uppdrag innefattar både nyutveckling och vidareutveckling av system. Så som att byta ut gamla finansiella system till nya moderna lösningar eller effektivisering av befintliga system som hanterar stora mängder data. Här jobbar vi även nära i teamen och utifrån ett agilt arbetssätt.

Du erbjuds

  • Stora utvecklingsmöjligheter och kompetensutbyte
  • Generöst friskvårdsbidrag
  • En arbetsplats som månar om sina anställda med ett stort fokus på hållbart arbete vilket genomsyrar flera delar i organisationen

Arbetsuppgifter

  • Skapa och upprätthålla en övergripande lösning och arkitektur hos kund
  • Vara en länk mellan kund och teamet
  • Ansvara för leveranserna
  • Ha det tekniska ansvaret för projekten hos kund

Vi söker dig som

  • Har minst fem års erfarenhet av att arbeta med SQL Server och erfarenhet av att bygga Data Warehouses
  • Har en Civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen inom IT, datateknik eller liknande tekniktungt område.
  • Behärskar svenska och engelska, såväl skriftligen som muntligen och kan föra dialog med kund ur ett tekniskt perspektiv.

Det är även meriterande om du:

  • Har vana av att utveckla .NET med C# i Visual Studio med GIT som versionshanteringsverktyg.
  • Har vana att leverera kod med Continues Integration och Continues Deployment (CI/CD).
  • Tidigare arbetat i en ledande roll som tech lead eller arkitekt
  • Har erfarenhet av Front-end utveckling med Angular eller React.
  • Har erfarenhet av Docker och Kubernetes.
  • Har modellerat Data Warehouse enligt Data Vault 2.0.
  • Innehar certifieringar inom .Net och SQL Server.
  • Erfarenhet från stora finansiella regelverksprojekt.

Som person är du engagerad, lösningsorienterad och ansvarsfull samt vill gärna dela med dig av din kompetens. Du bidrar till ditt team genom bra energi, god problemlösnings- och samarbetsförmåga och du är därtill kommunikativ och flexibel för att kunna bemöta Nordicstations kunder och anpassa dig efter deras behov.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och letar efter någon som besitter dessa kompetenser:

  • Ansvarstagande
  • Samarbetsförmåga
  • Problemlösningsförmåga
  • Serviceinriktad

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm, främst hemifrån under rådande omständigheter
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nordic Stations önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    lisette.lind@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Nordicstation är ett konsultbolag med 60 medarbetare med kontor i centrala Stockholm. Vi är certifierade Microsoft Partner men jobbar även med andra tekniker. Hållbart arbete är viktigt för oss och vi arbetar aktivt med FNs Globala Hållbarhetsmål där vi fokuserar på nr 3 - Hälsa och välbefinnande, nr 5 - Jämställdhet och nr 9 - Hållbar industri, innovationer och infrastruktur. Nordicstation satsar mycket på sina medarbetare, och för oss är det viktigt att du trivs och har roligt i ditt jobb. En stor del är att du får dela erfarenheter, kunskap och nytänk med dina kollegor. Du märker snabbt av den familjära stämningen i kombination med hög kompetens i företaget.

S
S

Senior Cybersecurity Architect

Scania CV AB

Södertälje, STHM
1 dag sedan
Södertälje, STHM
1 dag sedan

In the Product Cybersecurity group we enable Scania to offer products and services with the required cybersecurity. Together we analyse the needs and make sure that the architecture provides a secure foundation for the sustainable transportation, electrification and autonomous vehicle solutions of the future.  Understanding future needs and the risk landscape is part of our work but we also dive in to the technical details of software, hardware and protocols.

The group
The group consists of people with different expertise, experiences, age and background. While we work with serious topics, we have an open, humoristic and friendly approach towards each other.
As manager of the group I am positive, supportive and I strive for an open and inclusive leadership. I put great trust in all team members and involve the team in important decisions. I am always open for new suggestions and try to create the best environment possible, for the team, and for each individual team member to succeed.
Do you want to help create the cybersecurity architecture of the future?

Your role
As a cybersecurity architect, you will help create future security solutions by developing system design and selecting technical solutions. We offer cross-functional work where you, along with experts from the entire development organisation, find sustainable and balanced solutions. Together with the rest of our team you will also be involved in developing Scania’s cybersecurity concepts. To facilitate this, you will be part of all project phases, from research to early concept development right through to production launch. Working with cybersecurity architecture also involves ensuring the entire life cycle, e.g. service market and incident management.

Your profile
You probably have a BSc, MSc in engineering or similar knowledge gained from work experience. You have a number of years professional experience from cybersecurity during which you have gained an amount of integrity in your professional role. You are passionate about the topic and find it easy to cooperate. You are motivated by responsibility and enjoy solving problems. You are fluent in both written and spoken Swedish and English.
We offer
In addition to career and development opportunities, we can also offer other benefits, such as a company car, performance bonuses, a pension, flexible working hours, lunch at reduced prices and much more. If you live in Stockholm, we offer a direct bus service between Stockholm and Södertälje, the Scania JobExpress.
 
For further information, please contact:

Jörgen Wallebring, Group Manager, +46 (0)8-553 835 69

Application
Your application should include a CV, cover letter and copies of relevant certificates.
Interviews will be held continuously throughout the application period. Last day to apply is March 15th 2021.


About Scania

Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2018, we delivered 88,000 trucks, 8,500 buses as well as 12,800 industrial and marine engines to our customers. Net sales totalled to over SEK 137 billion, of which about 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 52,000 people. Research and development are concentrated in Sweden, with branches in Brazil and India. Production takes place in Europe, Latin America and Asia, with regional production centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON SE. For more information visit: www.scania.com
S
S

Fullstack-utvecklare till Sveriges Radio

Sveriges Radio AB

12 dagar sedan
12 dagar sedan

Sveriges Radios avdelning för Produkt- och Tjänsteutveckling växer! De senaste två åren har vi anställt över 30 nya medarbetare! Är det du som är vår nästa stjärna?

Våra publika produkter når 2 miljoner användare och våra interna system används av 2000 journalister och ljudtekniker.

Som fullstack-utvecklare på Sveriges Radio får du vara kreativ och utveckla till vårt demokratiska uppdrag – att erbjuda ett ljudutbud där det finns något för alla. Vårt uppdrag är viktigt och därför behöver vi dig som vill möjliggöra att våra lyssnare nås av allt ifrån nyheter till musik och humorprogram. Du hamnar mitt i händelsernas centrum och blir en viktig del av ett företag som värnar om demokrati, det fria ordet och alla människors lika värde.

Som utvecklare i våra team är du med och driver utvecklingen av sverigesradio.se, api.sr.se, vårt publiceringssystem Isidor och andra interna system. Vi jobbar med continuous delivery, mobbprogrammering, användarbeteendeanalys genom A/B-tester och clean architecture, allt i en modern Microsoft-teknikstack.

Vi jobbar i agila team där varje kollega är lika viktig. Våra utvecklingsteam är korsfunktionella och består av utvecklare, analytiker och UX-designers.

Vi ser fördelarna med allas våra olikheter och är stolta över att vi jobbar på en arbetsplats där vi verkligen har chans att göra skillnad.

Vad gör man som fullstack-utvecklare på SR?

  • Jobbar med mjukvaruutveckling i agila team, främst i .NET (C#) men även i Javascript och CSS
  • Förvaltar och utvecklar nya funktioner för Sveriges Radios interna och externa produkter
  • Samarbetar med andra team om kod och releaser
  • Jobbar med SQL-databaser, Git och Azure boards.

Vem är du?

  • Vi söker dig som är nyfiken, driven och har stort användarfokus
  • Du har erfarenhet av utveckling i .NET, och du tycker om att jobba i team
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av Vue.js eller andra Javascript-ramverk, Webpack, MVC, MS SQL, Elasticsearch, Microsoft IIS, Powershell, TeamCity, Octopus Deploy och Docker

Vad vi erbjuder dig:
På Sveriges Radio vill vi att du ska få chansen att utvecklas. Därför anordnar vi designsprintar, lär av varandra i mobbprogrammering och på kompetensfredagar, och deltar i både nationella och internationella samarbeten.

Större delen av vår avdelning arbetar i Radiohuset i Stockholm, men vi har också medarbetare på olika lokala kontor runt om i Sverige. Därför välkomnar vi sökanden från hela landet.

Vår värdegrund
Sveriges Radio är en värdegrundsstyrd organisation och för oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs merom vår värdegrund på vår Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Är du redo för en ny, spännande utmaning så ser vi gärna att du ansöker omgående så vi kan träffas för ett första videomöte snart.

Vill du veta mer? För frågor, kontakta Sofia Lybeck, Intake på Produkt- och Tjänsteutveckling, på

sofia.lybeck@sr.se

Fackliga frågor besvaras av Unionen, Saco och Journalistförbundet, samtliga nås genom växeln på 08-7845000.

Varmt välkommen med din ansökan!

A
A

VD till Art of Light

Art of Light

7 dagar sedan
7 dagar sedan

Art of Light drivs av passion för ljus, innovation, utveckling och design. Vi har samlat de bästa ljusdesigners inom branschen för att skapa unik ljusdesign som inte bara fokuserar på ljus men också stämning och atmosfär. Vårt internationella ljusdesign-team består av en rad olika kreatörer, designers och tekniska experter som gör att vi kan skapa extraordinära ljusrelaterade lösningar framtagna för ett specifikt Case. Våra projekt finns i Sverige och internationellt och spänner allt från exklusiva privata hem, lyxhotell, och offentliga miljöer. Vi samarbetar med ledande arkitekter, inredare och designers. Du hittar oss på Östermalm i ”hjärtat av Stockholm”.

Bolaget startades 2019 och är en del av Aloud koncernen. Som extern VD kommer din energi och karisma tillföra organisatorisk utveckling i Art of Lights fortsatta tillväxtresa.

Ditt uppdrag

Som VD leder du vägen tillsammans med teamet. Ihop med resten av koncernen förverkligar du idéer och inför processer och goda strukturer. Genom nya arbetssätt och mod att testa nya vägar får ni verksamheten att utvecklas. Med din karisma och energi bidrar du till den arbetsglädje som finns i koncernen idag. Du är den som visar stabilitet och tydlighet samtidigt som du är flexibel och tar nya beslut när möjligheter dyker upp. Ihop med ägare, koncernchef och resten av teamet kommer Art of Light ta nya marknadsandelar.

Din roll är att implementera och skapa effektiva processer, vilket är en viktig del av den häftiga tillväxtresa som bolaget står inför. Du förbättrar förutsättningarna för att företaget ska kunna genomföra fler projekt och öka den redan höga kvalitet- och servicenivå som företaget har.

Hög kvalitet och fokus på kunden är nyckeln för företagets framgång, som idag har en mix av privata kunder samt privata och offentliga bolag.

Rapportering sker direkt till koncernchef. Idag har Art of Light kontor på Sturegatan, där 8 anställda arbetar. Ditt arbete utgår från kontoret i Stockholm men du kommer även vara involverad i projekt som innefattar resor, främst i Europa.

Din erfarenhet av budget- och resultatansvar tycker vi är intressant och vi vill gärna att du beskriver detta i din ansökan.

Profil

För att vara rätt person till detta spännande uppdrag har du en starkt affärsinriktad profil med intresse för entreprenörskap och en stor vilja att kontinuerligt genomföra förändringar och förbättringar. Rollen kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ansvarsroller där du haft fullt resultat- och personalansvar för ditt område. Vi tror att du, för att snabbt komma in i rollen, har erfarenhet från belysningsbranschen. Har du stort intresse för teknik och brinner för design så är det mycket passande.

Du arbetar idag i en roll där du har kontakt med kunder, vilket du trivs väldigt bra med, men du söker efter nästa steg i karriären som får dig att utvecklas. Som ledare är din styrka att bygga relationer och du är duktig på att skapa teamet där alla är betydelsefulla. Alla ska se sin del i att hela koncernen drivs framåt. Rollen kräver att du äger processerna och att du är operativ och delaktig i många delar av verksamheten.

Du är flexibel och får energi när det blir snabba vändningar i frågor som påverkar ditt arbete. Att testa och sedan ändra, lägger du ingen prestige i, utan ser det som ett sätt att hitta bästa lösningen.

Du har en stark kommunikativ förmåga både skriftligt och i tal. Högskole-/universitet utbildning är meriterande. Tjänsten kräver att du obehindrat hanterar både svenska och engelska. Talar och skriver du även franska så är det mycket meriterande.

För oss är din personlighet viktig. Vi ser gärna att du inledningsvis ger oss ett smakprov i form av en kortare video som du spelar in samtidigt som du skickar in din ansökan.

I denna tjänst samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. Urval och intervjuer sker löpande så länge annonsen är aktiv.

Tjänsten kommer att tillträda enligt överenskommelse.

För alla frågor om processen och för ytterligare information vänligen kontakta Pointpeople Rekrytering & Executive Search, Jenny Bohm,

jenny@pointpeople.se

, telefon: 070-530 80 13.

Välkommen med din ansökan!

B
B

Tjänsten är tillsatt - Redovisningsekonom till Blique by Nobis

Blique by Nobis

13 dagar sedan
13 dagar sedan

I april 2019 öppnade vi vår senaste hotellsatsning, Blique by Nobis Hotel på Gävlegatan i nya stadsdelen Hagastaden, ett modernt hotellkoncept om 249 rum, generösa sociala ytor, flexibla event- och mötesmöjligheter, två restauranger, barer, samt en takterrass med utsikt över Stockholm. Här skapar vi en levande och social mötesplats med starka inslag av arkitektur, design och andra former kreativa uttryck. Vi driver sen tidigare välkända varumärken som bland annat Operakällaren och designhotellen Nobis Hotel Stockholm, Nobis Hotel Copenhagen, Hotel Skeppsholmen och Miss Clara.

Vi söker nu en driven och ambitiös Redovisningsekonom till på Blique by Nobis

Vi söker dig som vill arbeta med ekonomifunktionens alla delar. Du sköter den dagliga redovisningen såsom kassahantering, in- och utbetalningar och hantering av leverantör & kundreskontra. Du jobbar nära både COO och VD och tillsammans tar ni fram prognoser, utfallsrapporter samt följer upp resultat. Du sitter med i ledningsgruppen för hotellet och är delaktig i viktiga beslut som tas för hotellets verksamhet. Du ska vara behjälplig/stötta avdelningscheferna med sådant som tex bruttovinster, schemaläggning, prognos och personalfrågor. Du ansvarar även för lönehanteringen.

Som person är du prestigelös, driven och noggrann. För att passa in i denna roll måste du även vara strukturerad samt kunna arbeta självständigt med alla delar i ekonomiarbetet.

Du har lätt för att samarbeta med andra och du trivs med att jobba i en föränderlig miljö. Meriterande är om du har en bakgrund från hotell- och restaurangbranschen, men inte ett krav.

Du kommer att jobba i en härlig miljö och du ingår i ett dynamiskt team. För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter inom Nobis Hospitality Group.
Huvudsakliga arbetsområden:

  • Löpande redovisning
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Dagliga avstämningar
  • Moms och skattedeklarationer
  • Prognoser- och utfallsrapporter
  • Månads- och årsbokslut
  • Löneadministration

Välkommen med din ansökan snarast! Urval sker löpande så vänta inte! I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare info kontakta

helena@pointpeople.se

OBS! Tjänsten är tillsatt

H
H

IT Arkitekt JEE

Hire IT

Norrköping, Sweden
30+ dagar sedan
Norrköping, Sweden
30+ dagar sedan
IT Arkitekt JEE
Kunden behöver behöver förstärka sin arkitekturfunktion med en lösningsarkitekt som ska arbeta med utveckling och systemarkitektur inom kundens system och uppgifter relaterade till det.
 
Konsulten som efterfrågas behöver kompetens för design och utveckling av IT-system utifrån verksamhetens krav. Kunden arbetar alltid i team där man hjälps åt att ta fram de bästa lösningarna, så konsulten behöver vara intresserade av att kontinuerligt diskutera och utvärdera sina egna och andras idéer och problem. Konsulten implementerar tillsammans med teamet valda tekniska lösningar av ett system som svarar upp mot ställda krav samt att valda lösningar ansluter sig till val av systemarkitektur. Arkitekten tar personligt ansvar för kvaliteten i vald teknisk lösning.
 
Kompetenskrav:
  • Konsulten ska ha 6 års arbetslivserfarenhet av It-arkitekturarbete
  • Konsulten ska ha arbetat i större organisationer/företag (minst 1000 anställda).
  • Konsulten ska ha 4 års arbetslivserfarenhet av system-/lösningsarkitektur i standardiserade JEE-miljöer.
  • Konsulten ska ha 6 års arbetslivserfarenhet av informationsmodellering.
  • Konsulten ska ha 6 års arbetslivserfarenhet av dokumentation av arkitektur.
  • Konsulten ska ha 6 års arbetslivserfarenhet av agila utvecklingsmetoder.
  • Konsulten ska ha 4 års arbetslivserfarenhet av modellering med Sparx EA.
 
Placeringsort: Norrköping
Uppdragslängd: 2021-03-01 - 2022-02-28 med option om förlängning till 2023-02-28.
Omfattning: 100% av heltid
A
A

Webbutvecklare av industriella system

Academic Work

Malmö, SKÅ
7 dagar sedan
Malmö, SKÅ
7 dagar sedan

Webbutveckling är din grej! Men du är också den som gillar snacket med kund, att förstå dem och att hitta den bästa lösningen till din kund. Novotek har sin kärnkompetens inom integrationslösningar för industriell IT. Som utvecklare hos dem är du den som utvecklar framtidens IT-lösningar för deras kunder!

Om tjänsten

I rollen som webbutvecklare kommer du både självständigt och i grupp driva projekt mot kund för att ge dem den mest optimala och anpassade systemlösningen för deras behov. Projekten varierar i storlek och längd och inte sällan arbetar du med flera parallellt löpande projekt. Novoteks kunder är främst inom tillverknings- och processindustrin och du kommer utföra projekt mot välkända företag i Sverige.

Din formella titel kommer att bli "Industrial IT Solutions Architect". Du kommer ha flera kollegor med samma titel men ni har olika inriktningar och nu söker vi dig med inriktning på webb.

Du kommer jobba med både juniora som seniora kollegor och därmed kunna ta tillvara på andras kunskaper och erfarenheter. Novotek präglas av det lilla företagets öppenhet och initiativförmåga, samtidigt med det stora företagets möjligheter till utveckling och marknadsföring. Personalens engagemang och lojalitet har alltid varit av central betydelse och en förutsättning för deras framgång. Långa relationer såväl internt som gentemot deras kunder skapar ett förtroende som är nödvändigt för att skapa en vinn-vinn-situation. För att uppnå detta ägnar Novotek mycket resurser åt personalutveckling. Med individuella utvecklingsplaner visualiserar de möjligheterna för både personal och ledning.

Arbetsuppgifter

  • Förstå kundens behov och utifrån detta skriva kravspecifikation och skräddarsy en lösning
  • Utveckla kundanpassade lösningar av systemen, görs främst i främst HTLM5 och Javascript
  • Konfigurera och programmera av standardprogramvaror för industriell IT
  • Ha en kontinuerlig dialog med kund
  • Genomföra driftsättningen hos kund och utbildning av de utvecklade lösningarna

Vi söker dig som

  • Har en civilingenjör- eller högskoleexamen inom Data/IT, elektro eller teknisk fysik alternativt annan inriktning som kan bedömas som likvärdig
  • Har kunskap och erfarenhet av utveckling i HTML5 eller Javascript. Har du dessutom java, .Net och/eller SQL så ses det som meriterande
  • Talar och skriver flytande i svenska och engelska då du kommer att kommunicera på båda språken i arbetet

Har du erfarenhet av utveckling i Azure eller annan cloud-plattform ses det som meriterande, skriv då gärna med detta i din ansökan

Tjänsten passar dig som är nyexaminerad men också dig som hunnit få ett par års erfarenhet efter avslutad utbildning. Har du erfarenhet från liknande arbete så ses det som meriterande men inget krav.

Som person är/har du:

  • Kreativ och har god problemlösningsförmåga
  • Flexibel i ditt arbetssätt
  • God samarbetsförmåga
  • Kommunikativ

Övrig information

  • Start: Omgående, efter överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning
  • Placering: Malmö, Höjdrodergatan 18.
    (Vi söker även precis samma tjänst med placering i Eskilstuna, har du intresse av den så går det bra att skicka in ansökan via denna annons men ange Eskilstuna i din ansökan)

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och inRivers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

mal09@academicwork.se

.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Novotek på deras hemsida

A
A

Brand- och Riskingenjör till Sweco

Academic Work

Stockholm, STHM
7 dagar sedan
Stockholm, STHM
7 dagar sedan

Brinner du för Brand- och Riskfrågor och önskar att bredda dig i din roll, byta inriktning eller få mer omväxlande uppdrag än vad du erbjuds idag?

Om tjänsten

Sweco Brand- och Riskteknik finns på 11 kontor placerade från Luleå till Malmö. Hos oss har du en unik möjlighet att vara med och påverka vad du vill arbeta med och göra skillnad både för kunder och för vår framtida verksamhet. Tjänsteutbudet är brett och omfattar allt från rådgivning och projektering till kontroll och besiktning inom VVS, el, tele, brand och systemintegration. Med sin bredd inom kompetensområdet Brand- och Risk kan Sweco erbjuda dig skräddarsydd kompetensutveckling och aktiva satsningar för att se till att du får arbeta inom just det område som du intresserar dig för.

Vill du arbeta tillsammans med kunniga kollegor inom brandteknik, konstruktion, installation, arkitektur, industri, infrastruktur, miljö, säkerhet med flera så är du välkommen med din ansökan.

Arbetsuppgifter

Vi söker just nu efter en senior konsult inom Brand och Riskteknik till en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser, Sweco, med placering Stockholm eller Uppsala. På Sweco finns ca 50 konsulter inom brand- och riskteknik, gruppen i denna region består av ca 10 konsulter med olika senioritet.

Hos oss får du möjlighet att forma ett säkert samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Du får jobba med kompetenta kollegor som brinner för att skapa smarta lösningar. Att arbeta på Sweco innebär att arbeta med många olika typer av projekt, både i storlek och i karaktär. Hos oss är professionell utveckling inte bara en möjlighet, det är en förutsättning. Rollen som brandingenjör och/eller riskingenjör hos Sweco erbjuder stor frihet och påverkan av arbetsuppgifter, är du nyfiken och engagerad så finns alla möjligheter att sätta din egen plan för utveckling och arbetsroll.

Vi söker dig som

  • Har minst 3-5 års erfarenhet som teknikkonsult inom brand- eller riskteknik
  • Har utbildning som Brandingenjör och/eller civilingenjör i riskhantering, eller motsvarande inom brand och risk
  • Är flytande i svenska, både tal och skrift

Det är meriterande om du har: * Flerårig erfarenhet av infrastrukturprojekt * Erfarenhet av verktygen för simulering av bränder, utrymning och konsekvenser vid olyckor, exempelvis FDS eller Pathfinder

Vi är speciellt intresserade av dig som kan tänka dig att agera mentor och lära upp yngre kolleger inom riskhantering samtidigt som möjlighet finns att själv delta som riskspecialist i våra projekt inom infrastruktur och samhällsbyggnad. Vi ser gärna att du är med och utvecklar vår risk- och säkerhetsaffär genom deltagande i vår nationella expertgrupp inom risk.

Som person beskriver du dig som självgående och problemlösande. Du drivs av att känna ansvar för dina uppgifter och att finna flexibla lösningar utefter varje specifik situation. Vi söker sig som har en god samarbetsförmåga och trivs bra med att arbeta i grupp. Du brinner för risk- och brandteknik och tycker att det är viktigt att ha kul på jobbet tillsammans med dina kollegor! Känner du igen dig? Då ser vi fram emot att berätta mer om möjligheten på Sweco.

Övrig information

  • Start: Flexibelt, med hänsyn till din uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm eller Uppsala

Rekryteringsprocessen hanteras av AW Executive Search och Swecos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av vår konsult

emelie.karlsson@awexecutivesearch.se

, 070161 79 16. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 17 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 20.6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Sweco är dessutom en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser och är branschbäst när unga ingenjörer rankar sin drömarbetsgivare. Hos Sweco får du möjlighet att forma ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Du får jobba med kompetenta kollegor som brinner för att skapa smarta lösningar. Att arbeta på Sweco innebär att arbeta med många olika typer av projekt, både i storlek och i karaktär.

Läs mer om Sweco här

Typ av jobb

Heltid

Skickad

4 dagar sedan

Beskrivning

Attentec söker utvecklare och arkitekter till IoT-team. Här blir du en viktig del av ett självgående team som utvecklar IoT-lösningar i nära samarbete med kunden!

Ett IoT-projekt börjar med att vi träffar kunden för att förstå deras behov, detta görs tillsammans med någon av våra experter på internet of things och affären. Utifrån det tar teamet fram ett lösningsförslag och en övergripande systemarkitektur. 

Projektet fortsätter sedan med implementation av lösningen enligt en agil modell med kunden i fokus och tillika produktägare. Eftersom teamet bygger lösningen från grunden och i nära samarbete med kunden är det naturligt att hålla fokus på helheten och vad som är högt prioriterat. 

I ett IoT-team behövs kompetens inom systemarkitektur, devops, frontend, backend, hårdvarunära programmering, UX, kravhantering och arbetet blir varierat samtidigt som det är enkelt att hitta sin egen expertroll.


Vi har många nya spännande IoT-projekt på väg in under våren och behöver fler teammedlemmar. Är du vår nästa arkitekt, utvecklare, säljstöd, teamledare, IoT-expert eller varför inte din egen kombination av rollerna?

För att trivas i ett av våra team behöver du ha: 

  • en civil- eller högskoleingenjörsutbildning 
  • 3-5 års erfarenhet av mjukvaruutveckling
  • goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande är:

  • erfarenhet av kundkontakt och av att skapa kundnytta
  • erfarenhet av att driva projekt
  • erfarenhet av systemarkitektur 
  • projekt- och/eller teamledarerfarenhet
  • erfarenhet av AWS eller andra molnplattformar

Välkommen till en uppkopplad värld av spännande tekniska lösningar!

Hör av dig om du vill veta mer om hur vi anpassar din karriär efter dig och dina ambitioner! Sök idag då vi arbetar löpande med urvalet.

Har du frågor, kontakta Ida Evertsson på 0705-58 98 19 eller ida.evertsson@attentec.se