The World Maritime University (WMU) is established by the International Maritime Organization. WMU’s mission is to be the world centre of excellence in postgraduate maritime and ocean education, professional training and research, while building global capacity and promoting sustainable development. With the University’s new strategic directions, specifically expansion of its mandate to include ocean-related matters, and strengthening ocean research, WMU is well positioned for this collaborative partnership with the Nippon Foundation.
The WMU-Sasakawa Global Ocean Institute (GOI) has been established within the framework of the WMU. It is to be a world-leading center of excellence for ocean research, dialogue, capacity building and policy support in meeting ocean obligations, addressing existing and emerging challenges, and seizing the opportunities inherent in contemporary ocean governance and the 2015 sustainable development commitments. Please read more on our page: https://www.wmu.se/goi
The Secretary will report to the Director of the WMU-Sasakawa Global Ocean Institute. He/she will provide administrative and secretarial support to the Head of Research and the Research Officers.
The incumbent will in particular provide the following support services:
Administrative Processes
Outreach and communication
Finance and Procurement
Education
Essential
Experience
Essential
Languages
Essential
Desirable
Desirable Qualifications, Competencies and Professional Experience
This vacancy is open to male and female candidates. WMU seeks to increase the number of women at all levels and, therefore, qualified women are particularly encouraged to apply. WMU will make every effort to facilitate the employment of persons with disabilities.
Application
Applicants must fill in the Personal history form and send it together with a letter of interest/statement of contribution, a complete CV, and the contact information of three referees to Marco Batista, Head of Human Resources on email mb@wmu.se.
This position is only open to persons legally authorized to live and work in Sweden. The selected candidate will be locally recruited.
Deadline for Applications: 28 February 2021
Oatly vill inspirera till en förändrad livsstil genom att få fler till att välja en växtbaserad kost för såväl klimatets som hälsans skull.
Företaget grundades på 90-talet och har sitt ursprung i forskning från Lunds Universitet. Idag erbjuder Oatly ett brett utbud av näringsrika och hållbara havrebaserade produkter som bygger på en patenterad teknik där naturliga enzymer omvandlar fiberrik havre till näringsrik flytande föda, perfekt anpassad för oss människor.
Oatly har idag cirka 550 anställda. Med produktion och globalt huvudkontor i Sverige, samt kontor och fabriker på flera andra håll finns Oatly idag i nästan 30 länder i Europa, Asien, Nordamerika och Australien. Och de har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor de når ut till, desto större skillnad kan vi tillsammans göra för vår planet.
Läs gärna mer om Oatly här
OM ROLLEN
Vi söker nu dig som vill vara med på en tillväxt- och förändringsresa som underhållschef hos framgångsrika Oatly.
Rollen som underhållschef innebär ett helhetsansvar för underhållsavdelningen på Oatly Landskrona, både från ett operativt och strategiskt perspektiv. Oatly befinner sig på en tillväxt- och förändringsresa både fysiskt och kulturellt. Bolaget växer från att vara ett lokalt bolag till att vara en global aktör med närvaro och produktion på flera marknader runt om i världen. Detta ställer stora krav på såväl organisation som ledarskap.
För att kunna expandera enligt plan och möta framtidens utmaningar, innebär det en strategisk förändring inom underhåll. För att lyckas krävs ett skickligt ledarskap tillsammans med en stark kulturefterlevnad.
Som underhållschef kommer du att driva förändringsarbetet mot ett mer prediktivt underhåll, ha tätt samarbete med produktionsavdelningen i syfte att förbättra rutiner och processer och leda din personalstyrka om ca 13 personer. Detta ställer krav på att du är en trygg ledare med lång erfarenhet av liknande roller, troligtvis inom processindustri alternativt livsmedel och har kunskap inom både fyllningsdelen och processdelen. Du förstår underhåll och strategier kopplat till detta och har erfarenhet av att göra förändringsresor i större organisationer i syfte att skapa en mer effektiv och prediktiv verksamhet.
EXEMPEL PÅ ANSVARSOMRÅDEN:
DU ERBJUDS
VEM DU ÄR
FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN TROR VI ATT DU HAR FÖLJANDE KOMPETENSER
Vi hoppas att vi lockat ditt intresse och ser fram emot din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse.
Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider.
Plats: Landskrona
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Oatlys önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub.
Är du student inom miljö, ekosystem eller liknande och samtidigt är flexibel och prestigelös? Vill du arbeta på ett ledande bolag inom sin bransch? Vill du dessutom skaffa dig bra erfarenhet under tiden du studerar? Då är detta ett jobb för dig! Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!
Academic Work söker för Sydstens räkning en miljökoordinator på deltid till deras site i Dalby. I din roll som administratör med miljöfokus på Sydsten kommer du att få arbeta tillsammans med produktionscheferna och arbetsledarna i Dalby för att stötta dem i miljörelaterade frågor tillsammans med andra uppgifter som kan dyka upp under deras arbetsdag. Du kan alltså i den här rollen få en chans till bredd i arbetsuppgifterna då det kommer att förväntas att du tycker det är roligt att hugga tag i det som behövs göras.
Som administratör med miljöfokus kommer du att ha en varierad arbetsdag, där du får arbeta både praktiskt och administrativt. Du kommer bland annat att:
Som person är du flexibel då detta uppdrag är på deltid och behöver förläggas under tider som passar både Sydsten, men även fungerar i samband med dina studier. Vi ser även att du är självgående, där du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt arbete och driver dina uppgifter vidare så att de leder i målets riktning.
mal07@academicwork.xx
.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Sydsten är den ledande utvecklaren, tillverkaren och leverantören av krossprodukter och fabriksblandad betong, med tillhörande kringtjänster, i Skåne, Blekinge och Halland. Inom affärsområdet bergmaterial tillverkas krossprodukter i stora mängder i en industriell process. Bergtäkten i Dalby är en av Sydstens fyra täkter och en av Sveriges största.
The World Maritime University (WMU) is established by the International Maritime Organization. WMU’s mission is to be the world centre of excellence in postgraduate maritime and ocean education, professional training and research, while building global capacity and promoting sustainable development. With the University’s new strategic directions, specifically expansion of its mandate to include ocean-related matters, and strengthening ocean research, WMU is well positioned for this collaborative partnership with the Nippon Foundation.
The WMU-Sasakawa Global Ocean Institute (GOI) has been established within the framework of the WMU. It is to be a world-leading center of excellence for ocean research, dialogue, capacity building and policy support in meeting ocean obligations, addressing existing and emerging challenges, and seizing the opportunities inherent in contemporary ocean governance and the 2015 sustainable development commitments. Please read more on our page: https://www.wmu.se/goi
The Secretary will report to the Director of the WMU-Sasakawa Global Ocean Institute. He/she will provide administrative and secretarial support to the Head of Research and the Research Officers.
The incumbent will in particular provide the following support services:
Administrative Processes
Outreach and communication
Finance and Procurement
Education
Essential
Experience
Essential
Languages
Essential
Desirable
Desirable Qualifications, Competencies and Professional Experience
This vacancy is open to male and female candidates. WMU seeks to increase the number of women at all levels and, therefore, qualified women are particularly encouraged to apply. WMU will make every effort to facilitate the employment of persons with disabilities.
Application
Applicants must fill in the Personal history form and send it together with a letter of interest/statement of contribution, a complete CV, and the contact information of three referees to Marco Batista, Head of Human Resources on email mb@wmu.se.
This position is only open to persons legally authorized to live and work in Sweden. The selected candidate will be locally recruited.
Deadline for Applications: 28 February 2021
Är du student inom miljö, ekosystem eller liknande och samtidigt är flexibel och prestigelös? Vill du arbeta på ett ledande bolag inom sin bransch? Vill du dessutom skaffa dig bra erfarenhet under tiden du studerar? Då är detta ett jobb för dig! Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!
Academic Work söker för Sydstens räkning en miljökoordinator på deltid till deras site i Dalby. I din roll som administratör med miljöfokus på Sydsten kommer du att få arbeta tillsammans med produktionscheferna och arbetsledarna i Dalby för att stötta dem i miljörelaterade frågor tillsammans med andra uppgifter som kan dyka upp under deras arbetsdag. Du kan alltså i den här rollen få en chans till bredd i arbetsuppgifterna då det kommer att förväntas att du tycker det är roligt att hugga tag i det som behövs göras.
Som administratör med miljöfokus kommer du att ha en varierad arbetsdag, där du får arbeta både praktiskt och administrativt. Du kommer bland annat att:
Som person är du flexibel då detta uppdrag är på deltid och behöver förläggas under tider som passar både Sydsten, men även fungerar i samband med dina studier. Vi ser även att du är självgående, där du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt arbete och driver dina uppgifter vidare så att de leder i målets riktning.
mal07@academicwork.xx
.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Sydsten är den ledande utvecklaren, tillverkaren och leverantören av krossprodukter och fabriksblandad betong, med tillhörande kringtjänster, i Skåne, Blekinge och Halland. Inom affärsområdet bergmaterial tillverkas krossprodukter i stora mängder i en industriell process. Bergtäkten i Dalby är en av Sydstens fyra täkter och en av Sveriges största.
Are you passionate about cloud computing?
Would you like to help us build fun and engaging social gaming experiences for millions of kids around the world?
Then we would love to hear from you and get you on board as our new Junior Cloud/IT Administrator.
As a Junior Cloud/IT Administrator you will be placed in our DevOps Team consisting of you and 3 other colleagues.The DevOps Team reports directly to the CTO.
Your main responsibility will be to to ensure that MovieStarPlanet’s employee’s have all the tools they need to perform their work:
We offer a broad learning opportunity to increase your technology skills as we aim to follow relevant new trends and technologies.
Being part of the DevOps team, you will also have the opportunity to influence which technologies we use, and work with them on a daily basis.
We have almost completed a migration of all physical on-premise server infrastructure, which means all our servers and services will run in AWS or as SaaS solutions.
Additionally, we have simplified and automated many of the tasks that the IT-Administrator would handle, which means this role can focus on cloud solutions and process improvements and relatively few manual, routine tasks.
As a result, you will have the chance to focus on developing your skills within Security, Servers, Networking, Coding/Scripting and Cloud Computing (AWS).
You are a service minded person who can work independently and knows how to prioritize and plan your work. You have an affection for IT, and love to acquire new knowledge. Furthermore you have:
MovieStarPlanet ApS is the company behind the games and social networks MovieStarPlanet and BlockStarPlanet targeted for kids aged 8-13 years. In the virtual worlds, users design their own MovieStar or BlockStar avatar, which is used to play the games and have fun with friends.
Some of the key features include dress-up, chat with friends, create looks, make movies and scrapbooks, design clothes, build worlds and prefabs and play mini-games.
Launched in Denmark in 2009, MovieStarPlanet ApS has experienced explosive growth. Currently, the games are live in 16 countries across 11 European markets as well as the United States, Canada, Australia and New Zealand. Globally we rank among the most popular virtual worlds for the target group with more than 300 million registered profiles.
MovieStarPlanet ApS employs around 75 staff at the Headquarter based in the attractive surroundings of the new and modern part of Copenhagen called Ørestad, located very close to the city center and the metro line. Corporate language is English.
Please apply for this position online by clicking the "Apply for this position" button. Your application should contain the following:
Thank you for applying.
Oatly vill inspirera till en förändrad livsstil genom att få fler till att välja en växtbaserad kost för såväl klimatets som hälsans skull.
Företaget grundades på 90-talet och har sitt ursprung i forskning från Lunds Universitet. Idag erbjuder Oatly ett brett utbud av näringsrika och hållbara havrebaserade produkter som bygger på en patenterad teknik där naturliga enzymer omvandlar fiberrik havre till näringsrik flytande föda, perfekt anpassad för oss människor.
Oatly har idag cirka 550 anställda. Med produktion och globalt huvudkontor i Sverige, samt kontor och fabriker på flera andra håll finns Oatly idag i nästan 30 länder i Europa, Asien, Nordamerika och Australien. Och de har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor de når ut till, desto större skillnad kan vi tillsammans göra för vår planet.
Läs gärna mer om Oatly här
OM ROLLEN
Vi söker nu dig som vill vara med på en tillväxt- och förändringsresa som underhållschef hos framgångsrika Oatly.
Rollen som underhållschef innebär ett helhetsansvar för underhållsavdelningen på Oatly Landskrona, både från ett operativt och strategiskt perspektiv. Oatly befinner sig på en tillväxt- och förändringsresa både fysiskt och kulturellt. Bolaget växer från att vara ett lokalt bolag till att vara en global aktör med närvaro och produktion på flera marknader runt om i världen. Detta ställer stora krav på såväl organisation som ledarskap.
För att kunna expandera enligt plan och möta framtidens utmaningar, innebär det en strategisk förändring inom underhåll. För att lyckas krävs ett skickligt ledarskap tillsammans med en stark kulturefterlevnad.
Som underhållschef kommer du att driva förändringsarbetet mot ett mer prediktivt underhåll, ha tätt samarbete med produktionsavdelningen i syfte att förbättra rutiner och processer och leda din personalstyrka om ca 13 personer. Detta ställer krav på att du är en trygg ledare med lång erfarenhet av liknande roller, troligtvis inom processindustri alternativt livsmedel och har kunskap inom både fyllningsdelen och processdelen. Du förstår underhåll och strategier kopplat till detta och har erfarenhet av att göra förändringsresor i större organisationer i syfte att skapa en mer effektiv och prediktiv verksamhet.
EXEMPEL PÅ ANSVARSOMRÅDEN:
DU ERBJUDS
VEM DU ÄR
FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN TROR VI ATT DU HAR FÖLJANDE KOMPETENSER
Vi hoppas att vi lockat ditt intresse och ser fram emot din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse.
Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider.
Plats: Landskrona
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Oatlys önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub.
Typ av jobb
Heltid
Skickad
2 dagar sedan
The World Maritime University (WMU) is established by the International Maritime Organization. WMU’s mission is to be the world centre of excellence in postgraduate maritime and ocean education, professional training and research, while building global capacity and promoting sustainable development. With the University’s new strategic directions, specifically expansion of its mandate to include ocean-related matters, and strengthening ocean research, WMU is well positioned for this collaborative partnership with the Nippon Foundation.
The WMU-Sasakawa Global Ocean Institute (GOI) has been established within the framework of the WMU. It is to be a world-leading center of excellence for ocean research, dialogue, capacity building and policy support in meeting ocean obligations, addressing existing and emerging challenges, and seizing the opportunities inherent in contemporary ocean governance and the 2015 sustainable development commitments. Please read more on our page: https://www.wmu.se/goi
The Secretary will report to the Director of the WMU-Sasakawa Global Ocean Institute. He/she will provide administrative and secretarial support to the Head of Research and the Research Officers.
The incumbent will in particular provide the following support services:
Administrative Processes
Outreach and communication
Finance and Procurement
Education
Essential
Experience
Essential
Languages
Essential
Desirable
Desirable Qualifications, Competencies and Professional Experience
This vacancy is open to male and female candidates. WMU seeks to increase the number of women at all levels and, therefore, qualified women are particularly encouraged to apply. WMU will make every effort to facilitate the employment of persons with disabilities.
Application
Applicants must fill in the Personal history form and send it together with a letter of interest/statement of contribution, a complete CV, and the contact information of three referees to Marco Batista, Head of Human Resources on email mb@wmu.se.
This position is only open to persons legally authorized to live and work in Sweden. The selected candidate will be locally recruited.
Deadline for Applications: 28 February 2021