Det här är ditt blivande jobb
ICA Special är den del av ICA som arbetar med allt utom mat, till exempel husgeråd, kläder, böcker, leksaker samt grilltillbehör och arbetar mot ICA´s 1400 butiker i Sverige. Funktionen ansvarar också för resultat och drift av ICA Maxi Special, en helintegrerad kedja med närmare 90 butiker som drivs i Maxi ICA Stormarknad. Vi har idag ca 900 medarbetare och har en omsättning på ca 3,6 miljarder kronor. Livsdelen ägs och drivs av enskild handlare.
Som säljare på Maxi Special är du en viktig lagspelare som deltar i arbetet över hela butiken. Du kommer att ta emot varor, fylla på i butik och kontrollera korrekt prismärkning och skyltning. Arbetet innefattar till största del försäljning genom personlig service. Genom detta vill vi att du bidrar till en positiv kundupplevelse och god försäljningsutveckling i butiken. Arbetet innebär varierande arbetstider.
Teamet i butik består av en butikschef, en försäljningsansvarig samt ca 6 säljare.
Tillsvidareanställning
2021-03-31
Butikschef Henric Rodlert
0498-65567
2021-03-07
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Det här är ditt blivande jobb
ICA Special är den del av ICA som arbetar med allt utom mat, till exempel husgeråd, kläder, böcker, leksaker samt grilltillbehör och arbetar mot ICA´s 1400 butiker i Sverige. Funktionen ansvarar också för resultat och drift av ICA Maxi Special, en helintegrerad kedja med närmare 90 butiker som drivs i Maxi ICA Stormarknad. Vi har idag ca 900 medarbetare och har en omsättning på ca 3,6 miljarder kronor. Livsdelen ägs och drivs av enskild handlare.
Som säljare på Maxi Special är du en viktig lagspelare som deltar i arbetet över hela butiken. Du kommer att ta emot varor, fylla på i butik och kontrollera korrekt prismärkning och skyltning. Arbetet innefattar till största del försäljning genom personlig service. Genom detta vill vi att du bidrar till en positiv kundupplevelse och god försäljningsutveckling i butiken. Arbetet innebär varierande arbetstider.
Teamet i butik består av en butikschef, en försäljningsansvarig samt ca 6 säljare.
Tillsvidareanställning
2021-03-31
Butikschef Henric Rodlert
0498-65567
2021-03-07
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Du kommer att ansvara för vår B2B försäljning av fordonsbelysning till återförsäljare i distrikt Norr som omfattar norra Sverige ner till och med Sundsvall och Östersund. Lämplig bostadsort är t ex Skellefteå eller Umeå. Du kommer att arbeta med branschledande varumärken och produkter som gör körningen säkrare och fordon snyggare. Vi erbjuder dig personlig utveckling och ett stimulerade jobb tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor.
Sökord: distriktssäljare, regionsäljare, fältsäljare, utesäljare, säljare, försäljning, automotive, fordon, fordonsbelysning, extraljus, ledramp, varselljus, styling, biltillbehör, bildelar, reservdelar, bil, bilhandel, lastbil
Diodhuset är ett framgångsrikt tillväxtföretag som utvecklar och marknadsför innovativ fordonsbelysning till eftermarknaden. Vi strävar efter långsiktiga kundrelationer och arbetar tillsammans i högt tempo mot högt uppställda mål.
Detta är drömtjänsten för dig som vill utveckla och driva dina affärer självständigt och vill hitta nya marknader för våra produkter med stark support från vår organisation. Vi söker en erfaren Distriktssäljare med dokumenterad framgång från liknande uppdrag som vill vara med och utveckla vår försäljning och bidra till Diodhusets fortsatta tillväxt. Du är en affärsmässig, drivande och resultatorienterad person med erfarenhet av eller stort intresse för fordonsorienterad belysning.
Arbetsuppgifter
Kompetenser
Vi erbjuder dig en intressant tjänst i ett stabilt företag med spännande produkter och framtid, som 5 gånger utsetts till ett Gasellföretag av Dagens Industri och 7 år i rad utsetts till ett av Sveriges Superföretag av Veckans Affärer. Diodhuset Sverige AB har c:a 900 återförsäljare och distributörer i Sverige, Norden och Europa, samt 22 medarbetare och kontor och lager i Åstorp utanför Helsingborg.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Ericsson, VD, via bengt@diodhuset.se eller +46 42 453 34 69.
Mejla din ansökan till bengt@diodhuset.se . Sista ansökningsdag är 2021-03-07 men vi tar gärna emot din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du bidra med dina kunskaper inom programmering? Har du god erfarenhet av programmering inom Umbraco? Kan du samarbeta med andra för att nå ett gemensamt mål – hög kvalitet och effektivitet? Då kan det här vara nästa steg i din karriär! Filmtopp International söker en ambitiös programmerare, som vill vara med och vidareutveckla Sveriges bästa film- och seriesajt!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer agilt arbeta med att vidareutveckla vår hemsida, som idag är en content baserad plattform och ha ansvar för utvecklingsarbetet. Plattformen skall integreras med rörlig media, API:er och med smart navigering för användaren där din hjälp behövs. Vi har siktet högt ställt och förväntar oss ett långsiktigt samarbete, där egen kreativitet och innovationsförmåga uppmuntras. Merparten av arbetet kan ske från hemmet med möjlighet för fysiska träffar. Arbetsord är flexibel.
Om oss
Filmtopp är en av Sveriges största nöjessajter med fokus på film, serier och streaming. Med ett arkiv på närmare 10 000 artiklar har vi en unik position i det svenska nöjeslandskapet genom våra insikter om streamingmarknaden och vår egen unika data. I dag samarbetar vi med samtliga streamingaktörer och distributörer som verkar i Sverige. Vi söker dig som vill vara med och påverka morgondagens beteende i hur vi söker information om, och konsumerar, film och serier. Vi har en kraftig tillväxt av besökare och kommer inom fem år vara den självklara aktören i Norden att vända sig till för att snabbt och smidigt navigera till rätt film och serie för kvällen.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom data/IT eller motsvarande, samt erfarenhet av CMS:et Umbraco. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och vi ser att du som söker är driven, lösningsorienterad och brinner för att lära dig nya saker. Vi ser gärna att du är ansvarsfull och noggrann samt har en stark vilja av att utvecklas inom dina arbetsområden. Vi ser även att du har god svenska och engelska i tal och skrift och får gärna ha ett intresse av film och serier.
Meriterande är erfarenhet inom ReactJS och programmeringsspråken C, C#, Python och C++.
Vill du bli en del av vårt team? Skicka ditt CV och personliga brev till
jobb@filmtoppmedia.se
.
Gårdsservice Syd AB expanderar!
Gårdsservice Syd AB etablerar under första halvan av 2021 sitt fjärde säljdistrikt i ett av Sveriges starkaste lantbruksområden. Vår ambition med detta förvärv är att fortsätta bygga ett starkt varumärke på marknaden. Med en stark grund i organisationen, byggd på hög kompetens, sakkunskap och serviceanda kommer vi oförtrutet att fortsätta utveckla förtroendet på marknaden.
Företaget:
Gårdsservice Syd AB, med lager i Korsholm - Hörby, är ett expansivt, lönsamt och utvecklingsorienterat företag specialiserat på framför allt diskmedel och rengöring till mjölkgårdar över hela Sverige. Försäljning och service sker direkt till lantbrukare med personliga besök från en "Gårdsservicebuss", butiker eller webb-handel. Ett väl avvägt sortiment, en personlig kontakt med kunskap och engagemang, är vår starkaste tillgång kombinerat med hög tillgänglighet och snabba leveranser.
Vi söker dig som…
…har erfarenhet av att jobba med försäljning inom Sveriges lantbruk och, gärna bakgrund från arbete på gården eller i annan verksamhet kopplad till lantbruk. Du är en glad, positiv serviceinriktad person som brinner för att hjälpa andra med din servicekänsla och kunskap. Du är ansvarstagande och självgående samt har förmågan att underhålla affärskontakter, kontakta och utveckla nya inom din region.
Rollen…
Du besöker gårdar inom ditt distrikt efter en och säljer aktivt av det sortiment som finns ombord på lastbilen liksom från det sortiment som finns på vår webb-sida. Du bistår kunden med problemlösning och råd där våra produkter spelar en nyckelroll. Att lämna bästa service till våra mjölkbönder är ett av våra starkaste konkurrensmedel.
Utgångsort:
Lämpliga utgångsorter för området i höjd med Falkenberg och in i landet mot Hyltebruk, Ullared, Gislaved
Distrikt:
Huvudsakligen Halland med Kungsbacka i norr, Halmstad i söder och Värnamo i öster.
Krav:
Vad erbjuder vi?
Ett mycket omväxlande jobb i nära samarbete med både våra kunder, huvudsakligen mjölkbönder, men också med kollegor i Gårdsservice-gruppen över hela landet och på lagret i Korsholm/Hörby
Lön: Efter överenskommelse
Placering: Tjänsten utgår från hemmet
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidaretjänst, inleds med 6 månaders provanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansökan: Sista ansökningsdag 21-01-15
Skicka din ansökan: Mejl till ”soren@gardsservice.se”
För att vi ska kunna göra en bra rekrytering måste din ansökan innehålla följande:
Frågor om tjänsten?
Mejla Sören Wilhelmsson på adressen ”soren@gardsservice.se”.
Vänta inte med att sända in din ansökan, rekryteringsprocessen startar direkt.
VD
Vi söker en VD till Däckteam i Sverige AB
Däckteam i Sverige AB är en av Sveriges största däckkedjor med 150 verkstäder runt om i landet. Däckteam ägs av dess medlemmar och har en tydlig organisation i hela ledet. Vi strävar efter att växa och eftersöker nu en VD som kan fortsätta driva denna utveckling då vår nuvarande VD kommer att sluta.
Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla och driva organisationer.
Du har erfarenhet av strategiskt försäljnings- och inköpsarbetearbete med såväl medlemmar som leverantörer. Du behöver därför ha en god förmåga att analysera trender och utveckling i branschen. Vidare har du erfarenhet från att leda en diversifierad och konkurrensutsatt verksamhet som ytterst drivs baserat på medlemmarnas intressen. Vi uppskattar att du har erfarenhet av branschen och förståelse för de utmaningar som uppstår hos medlemmar, prospects och leverantörer.
Som person är du ambitiös och driven med en passion för tillväxt. Du har modet att tänka nytt och motiveras av utmaningen att utveckla och underhålla goda relationer med såväl medlemmar, leverantörer som övriga intressenter.
Vidare är du en god ledare av personal, med förmåga att ta ansvar för helheten och du är skicklig på att kommunicera såväl muntligen som skriftligen.
Erfarenhet:
Personliga egenskaper:
Förväntade resultat/fokusområden framåt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid.
Organisatoriskt kommer du att vara underställd styrelsen och delta på regelbundna styrelsemöten. I dagsläget innebär tjänsten personalansvar för de fyra personer som är anställda på Däckteam i Sverige AB.
Huvudkontoret ligger i dagsläget i Malmö, men det är inget krav att VD utgår därifrån.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta styrelseordförande Markus Eriksson.
Välkommen med din ansökan via mail senast 30/4.
Kontaktpersoner
Markus Eriksson
Styrelseordförande Däckteam i Sverige AB
0703-482177
markus@gekodack.se
As we grow at a fast pace we need to reinforce our financial team with a colleague that will handle our bookkeeping, closing, annual reporting, tax and legal for our subsidiary i US. We expect nothing less than that you can handle multiple challenges in a continuous changing world with a smile on your face. You have the knowledge, but furthermore important the drive to build Ridestore to the next level.
At Ridestore, you’re going to create your role, and we’re going to support you in that. An eCommerce snow revolution starts by forgetting everything you know and starting something fresh. We’re not going to bog you down with formalities or hierarchy. At Ridestore, you don’t have to let your passion collide with your work schedule. Here, you’re constantly on the move, but you get to plan your time your way.
We’ll let you walk through that challenging terrain solo when necessary, but we’re going to help pick you up and push you forward when you need it. So come be part of the change. We’re waiting for you.
Who We Are:
Ridestore was founded over 10 years ago. We had a passion to create products and brands that people truly wanted.
The era where brands told people what they should wear or do is dead. Everyone’s an expert. You know what you like and want to wear much better than the designer. So our job is to listen. A brand in this new era is there to serve and empower You. The customer. The expert. If you do that well then your brand will spread from one person to another, peer to peer. This changes everything in how you design products and create a brand. You have to truly listen to the customers, not just make them heard. You have to give them a voice and empower them.
We get things done. That has taken us more than a half billion sek in revenue and 100% year on year organic growth.
We want to own the outerwear conversation online. Our brands Dope Snow & Montecwear are the first brands created from listening to what You want.
Read about us on: https://inside.ridestore.com/ and https://www.ridestore.se/
Who You Are:
You are the star in accounting, and you love to handle GST reporting. You work in multiple systems and you really like digitalized flows. You can dig into small deviations, but you’re not locked to the details and can change to the birds-eye perspective when it’s needed. In many areas you will be like an explorer; breaking new ground together with the CFO and group accounting manager, finding solutions for challenges that business has not even found.
What you will be doing:
What you will have at Ridestore:
Requirements:
Because you will have a lot of freedom and responsibilities in such a crucial role, we do have some additional requirements beyond you being a kick-ass person
You especially rock if you have the following:
Ready to partner up with the best of the best from around the world? Come make something special at Ridestore!
In this recruitment process Ridestore partner with Meritmind. For more information, please feel free to contact the responsible recruitment consultant at Meritmind, Susanne Areschoug on 0701-66 08 03. Interviews and selection process will commence week 2 in January- so please ensure your application is with us by then. The position is available to apply for as long as the ad is shown on our website.
We look forward to receiving your application!
Consider this before you submit your application
· Your application shall not contain any personal data relating to civil status, family/children, ethnic origin, age, political opinions, religious or philosophical beliefs, trade-union membership, health or sexual orientation.
· Make sure our name and contact information is included in your resume.
· It is only possible to attach one document, so please add your resume and your personal letter, if needed, as one file.
· Your application will be sent when you select the file and click Open.
Arbetsbeskrivning
Ditt huvudsakliga ansvar blir att utföra besiktningar av hus, fastigheter och bostadsrätter samt utreda fukt- och inomhusmiljöer. Du hjälper band annat våra kunder med att upptäcka eventuella skador vid försäljning/köp av fastighet och om problem redan uppstått ger du kunden råd utifrån din kompetens. Efter besiktningen ska du på ett pedagogiskt sätt förklara för kunden hur huset mår samt skriva ett utförligt protokoll. Du kommer även att utföra energideklarationer av villor och flerfamiljshus och är certifierad energiexpert, alternativt så blir du det hos oss. Jobbet kan också komma att innebära arbete med andra hustjänster som vi erbjuder våra kunder. Tjänsten är placerad på Gotland med möjlighet att jobba flexibelt hemifrån och från vårt kontor i Visby.
Vi erbjuder dig
• En gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande internutbildning
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify
• Tjänstebil
Vi är stolta över våra värderingar, Trust, Innovation, Passion, de genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi vet att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.
Vem är du?
• Du har högskoleutbildning inom bygg, bygg- och fastighetsekonomi eller relevant tvåårig KY-utbildning inom bygg- och anläggning eller liknande praktisk erfarenhet inom förvaltning, husbesiktning, nyproduktion, byggskador, renovering, el, VVS, energi eller ventilation.
• Du har erfarenhet från arbetsuppgifter med nära anknytning till energianvändning och inomhusmiljö och målet är att du ska bli certifierad energiexpert hos oss om du inte redan är det (kontroller gärna att du har den erfarenhet och utbildning som krävs för certifiering till Energiexpert på någon av certifieringsorganens websidor, kiwa.se eller ri.se, innan du ansöker).
• Du talar och skriver svenska obehindrat, även andra språkkunskaper är meriterande
• Du innehar B-körkort
För att trivas i rollen behöver du känna dig bekväm att möta olika människor och samarbeta med andra. Du är pedagogisk, noggrann och analytisk. Du brinner för att ge service, har lätt för att kommunicera och att skapa relationer.
Ansökan
Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 17/3-21. Vi tar inte emot ansökningar via epost. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kim Wiström 070-828 76 55.
Välkommen med din ansökan!
Typ av jobb
Heltid, Deltid
Skickad
5 dagar sedan
Det här är ditt blivande jobb
ICA Special är den del av ICA som arbetar med allt utom mat, till exempel husgeråd, kläder, böcker, leksaker samt grilltillbehör och arbetar mot ICA´s 1400 butiker i Sverige. Funktionen ansvarar också för resultat och drift av ICA Maxi Special, en helintegrerad kedja med närmare 90 butiker som drivs i Maxi ICA Stormarknad. Vi har idag ca 900 medarbetare och har en omsättning på ca 3,6 miljarder kronor. Livsdelen ägs och drivs av enskild handlare.
Som säljare på Maxi Special är du en viktig lagspelare som deltar i arbetet över hela butiken. Du kommer att ta emot varor, fylla på i butik och kontrollera korrekt prismärkning och skyltning. Arbetet innefattar till största del försäljning genom personlig service. Genom detta vill vi att du bidrar till en positiv kundupplevelse och god försäljningsutveckling i butiken. Arbetet innebär varierande arbetstider.
Teamet i butik består av en butikschef, en försäljningsansvarig samt ca 6 säljare.
Tillsvidareanställning
2021-03-31
Butikschef Henric Rodlert
0498-65567
2021-03-07
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Varje dag möter vi miljontals människor. Vår vision är att göra varje dag lite enklare för var och en av dessa. Vill du vara med? Då kan du vara vår nästa viktiga ingrediens i vårt framgångsrecept!
Kärnan i ICA Gruppens verksamhet är handel med dagligvaror. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet.
English
Every day we meet millions of people. Our vision is to make every day a little easier for each of them. Do you want to join? Then you can be our next important ingredient in our success recipe!
ICA Gruppen’s core business is grocery retail. The Group includes ICA Sweden and Rimi Baltic which mainly conduct grocery retail, ICA Real Estate which owns and manages properties, ICA Bank which offers financial services and Apotek Hjärtat which conducts pharmacy operations.
Företagets storlek
10 000 anställda eller fler