Populäraste jobb

403Jobb hittades

403 Jobb hittades 

L
L

Jag är inskriven på Stöd och matchning i Växjö/Ljungby - Lernia

Lernia

Växjö
13 dagar sedan
Växjö
13 dagar sedan

Bifoga ditt CV och personliga brev under fliken "ansök nu"!

Svara på frågorna så får vi veta lite mer om dig.

På så sätt blir du synlig för Lernia Bemanning och kommer att bli kontaktad om det blir aktuellt med arbete.

P
P

Intresserad av att driva Pressbyrån i Växjö på Storgatan 7?

Pressbyrån

Växjö, KRBG
6 dagar sedan
Växjö, KRBG
6 dagar sedan

Arbetsuppgifter

Vill du bli egen företagare?

Nu kan du få möjlighet att driva din egen Pressbyråbutik.

Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida för att göra livet lite enklare. Vi har varit de som sett vad människor behöver, när de behöver det. På väg till jobbet, skolan eller festen. Under shoppingturen, innan pianolektionen och efter hockeyträningen. På långresan och kortresan, i tunnelbaneträngseln och vänthallen. Beviset på vår framgång finns i alla de tusentals människor som dagligen besöker någon av våra 320 butiker runtom i Sverige. Vill du göra vardagen lite roligare för våra kunder och samhället lite bättre i stort? Då kan du få möjligheten att driva din egen Pressbyråbutik.

Rollen som egen företagare

Som franchisetagare driver du din butik som ett eget aktiebolag men du slipper allt det jobbiga. För genom samarbetsavtalet med REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB (som äger Pressbyrån) står vi för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning, rikstäckande marknadsföring m.m. Så att du kan fokusera på att ge kunderna bästa möjliga service och driva ditt företag på bästa möjliga sätt.

Dina erfarenheter

För att bli en riktigt framgångsrik franchisetagare ser vi gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration samt att du har grundläggande datakunskaper. Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och att motivera din personal – och framförallt att vara en omtänksam glädjespridare i vardagen.

Varför Pressbyrån?

Att arbeta på Pressbyrån är kul. I vår omtänksamma kultur arbetar franchisetagare som inte bara är trevliga, utan som på riktigt bryr sig om varje enskild kund. Som rekommenderar en bra tidning till resan, bjuder på ett glas vatten till den som är törstig eller lånar ut ett paraply när det regnar ute. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till behövande flyktingar, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Allt det här kan du bli en del av.

Läs mer om Pressbyrån och vem vi söker som franchisetagare på www.pressbyran.se/jobba med oss och Driva egen butik.

Varmt välkommen!

För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat.

Kontaktuppgifter

Jens Anderberg
jens.anderberg@reitanconvenience.se

Om företaget

Sveriges modernaste kiosk. Pressbyråns vision är att göra vardagen lite enklare och trevligare med smarta måltider/mellanmål, tjänster i tiden och läsning.

Franchising

Butikskonceptet drivs som en franchisekedja, vår övertygelse är att driver man sin egen butik så blir resultatet det bästa.

Våra butiker

Pressbyrån ska vara det snabba och enkla alternativet, alltid tillgängliga vid knutpunkter där många människor är i farten. Pressbyrån är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige.

REITAN CONVENIENCE

Pressbyrån ägs av det Norska familjebolaget REITAN (fd Reitangruppen AS). REITAN bedriver convenience i sju länder vilka tillsammans omsätter 15,4 miljarder NOK 2019. Reitans vision är att vara Europas mest lönsamma och snabbast växande conveniencekedja. Tillsammans med 7-Eleven är Pressbyrån en del av REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB.

A
A

Beredare till Kraftringen i Växjö

Academic Work

Växjö, KRBG
3 dagar sedan
Växjö, KRBG
3 dagar sedan

Vi söker dig som vill bidra till att framtidens energiprojekt genomförs på det bästa sätt. Du vill vara med i energibranschens utveckling och samtidigt hänga med på Kraftringens expansiva resa!

Om tjänsten

Som beredare arbetar du med beredning av anläggningsarbeten och underhållsåtgärder inom eldistributionsanläggningar 0,4-36kV. Syftet med beredningen är att skapa förutsättning och möjliggöra projektet ska kunna slutföras med mest optimala resultatet sätt till kostnader, konstruktion, byggteknik, materialleveranser och minimering av störning under utförandet. Det är även du som beredare som ansvarar för att starta upp de externa samarbeten som behövs för projektets genomförande, vilket ofta är kontakt med markägare och myndigheter. När beredningen är slutförd lämnas projektet vidare till en projektledare. Vid mindre projekt kan möjlighet ges att du själv ansvarar för även projektledningen.

Du kommer tillhöra ett team tillsammans med bland annat beredare, projektledare och serviceledare där delar sitter i Växjö och andra sitter på kontoret i Anderstorp. Denna rekrytering är för placering i Växjö.

Du erbjuds

  • Ett ansvarsfullt och utvecklande jobb där du får vara med från start och påverka kommande energiprojekt
  • Ett arbete hos en arbetsgivare där kompetensutveckling står i fokus vilket kommer spegla din möjlighet att gå utbildningar och utvecklas inom rollen samt vidare inom företaget

Rekryteringen sker i samarbete med Academic Work, men du kommer att anställas direkt av Kraftringen.

Arbetsuppgifter

  • Självständigt utföra beredning och detaljplanering av nybyggnads-, ombyggnads- och underhållsarbeten inom regionen du ansvarar för
  • Upprättande/ framtagande av tillstånd, materiallistor, elektriska och mekaniska dimensionering, kostnadskalkyler och rita arbetskartor
  • Säkerställa att det finns komplett dokumentationsunderlag
  • Följa upp projekt för att säkerställa god lönsamhet
  • Samverka med projektledare i tilldelade projekt
  • Bidra till utveckling av arbetsmetoder
  • Ansvarar för att beredningen utförs i enlighet med lagar och föreskrifter samt företagets kvalitets- och miljöledningssystem

Inte minst ingår det i rollen att arbeta affärsmässigt för att skapa god lönsamhet och att arbeta proaktivt med att skapa nöjda kunder och andra intressenter!

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet som beredare eller projektledare inom elkraft
  • Har teknisk utbildning på minst gymnasienivå, gärna inom el
  • B-körkort
  • Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift

Vi ser det som meriterande om du även har något av nedan (var då gärna tydlig med det i din ansökan):

  • Genomfört yrkesutbildning som beredare
  • Erfarenhet av montörsarbete eller liknande inom elbranschen
  • Erfarenhet av systemet dp Power
  • Kunskap kring EBR

Som person är/ har du:

  • God samarbetsförmåga, är kommunikativ och inlyssnande
  • Strukturerad och noggrann
  • God förmåga självständigt driva arbetet framåt

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående, efter överenskommelse
  • Omfattning: Heltidsanställning hos Kraftringen
  • Placering: Växjö
  • Problemlösning- och personlighetstest samt bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work. För frågor om processen kontakta ansvarig rekryterare

    mal09@academicwork.se

    .
  • Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. De erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster.

Kraftringen Service är vårt entreprenad- och servicebolag. Tjänsteområden är elkraft, belysning, ställverk och ställverksservice. Kunder är i huvudsak elnätsbolag, byggbolag, kommuner, markentreprenörer, fastighetsbolag, industri och bolagen inom Kraftringen.

C
C

Caverion söker servicetekniker el till Växjö

Caverion

Växjö
16 dagar sedan
Växjö
16 dagar sedan

Är du intresserad av ett stimulerande och utvecklande arbete? Tycker du om att arbeta i en bra arbetsmiljö och med trevliga arbetskamrater?

Till vår filial i Växjö söker vi nu en ansvarsfull och driven servicetekniker inom el som vill utvecklas och växa med oss. Enheten har lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner såsom el, ventilation, VS, kyla och säkerhet. Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete med varandra.

Arbetsuppgifter
Som servicetekniker på Caverion arbetar du med tillsyn, skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning inom allmän fastighets och processteknisk utrustning. Du arbetar även med att säkra den dagliga driften av befintliga system. Du kommer också att medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. Viktigt att du är serviceinriktad och tycker om kundkontakter och är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor.

För att arbeta som servicetekniker hos oss bör du vara uppdaterad vad gäller ny teknik samt vara en kreativ problemlösare inom ditt område.
Som servicetekniker på Caverion har du ett självständigt och engagerande arbete som inkluderar ett stort kontaktnät både internt och externt. Du har möjlighet att utvecklas inom arbetet och på sikt få ett större ansvar.
I rollen ingår även

  • Merförsäljning genom att se möjligheter, föreslå förbättringar och uppdateringar av de tekniska systemen via uppföljningsrapporter
  • Uppföljning och återrapportering
  • Planering av eget arbete
  • Utföra tekniska serviceuppdrag

Kompetens

  • Elteknisk utbildning
  • Giltigt ECY certifikat
  • Kunskap om Kylteknik och eller Styr- och reglerteknik är en merit
  • Några års erfarenhet av arbete som elektriker
  • Kunskap om el-dokumentation
  • Förmåga att kunna arbeta självständigt med dagliga kundkontakter
  • Som person är du ordningsam, social och serviceminded
  • B-körkort

Kort om Caverion
Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2019 cirka 2.1 miljarder euro och har cirka 16.000 anställda inom 11 länder i norra och centrala Europa.

Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på drygt 75 orter. Detta gör att du som anställd har stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. Caverion jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller.
Varför Caverion?

På Caverion genomsyras vårt arbete av värderingarna:

  • Innovation
  • Samarbete
  • Ansvar
  • Professionalitet

Mångfald och jämlikhet är självklart för Caverion och fokus ligger på rätt kompetens på rätt plats.
Kontakt & Ansökan
Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga, kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander, tel. 0730- 81 74 04 eller mail

lisbeth.m.hulander@caverion.com

alt. servicechef Thomas Persson tel. 070-885 25 04 mail

thomas.persson@caverion.com


Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Din ansökan vill vi ha senast den 16 mars 2021!
OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag,
Välkommen med din ansökan!

A
A

Nerds, Welcome! Ingenjörer till AWAs Traineeprogram, Växjö

Academic Work

Växjö, KRBG
1 dag sedan
Växjö, KRBG
1 dag sedan

Kallar du dig själv för nörd? Nörd som i engagemang, kunskap och passion för det du gör och tar dig an! På AWA kallar man sig själv för nördar och är stolta över det. De älskar immaterialrätt (Intellectual Property, IP) och varje liten detalj inom området. De ser inga begränsningar i nya innovativa idéer utan brinner för att hjälpa sina kunder i teknikens framkant. Programmet är det enda av sitt slag i Europa (kanske hela världen). Nu har du chansen att bli en del av AWA och en framtida expert inom IP - Nerds, Welcome!

Om tjänsten

I september drar AWA för 24e gången igång sitt uppskattade Traineeprogram där många av företagets ledande personer en gång började sin karriär inom IP-området. Med din ingenjörsbakgrund erbjuds du en unik möjlighet till en karriärväg inom ett spännande område i gränslandet mellan teknik, affär och juridik. Hos AWA får du en omväxlande vardag där du kommer arbeta i teknikens framkant med innovationer och uppfinningar ur ett immaterialrättsligt perspektiv. Traineeprogrammet ger dig stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling där du utbildas och tränas i allt från juridik till språkträning och hur man skriver en patentansökan.

Du erbjuds

  • Ett unikt traineeprogram med syftet att bli patentombud
  • En god karriärutveckling med målet att på sikt bli European Patent Attorney
  • Ett företag som satsar på sin personal och nyligen, för andra gången, erhållit certifiering för Great Place to Work ®

Arbetsuppgifter

Traineeprogrammet pågår under sju månader där du växelvis erbjuds utbildning (teori) och arbete på ditt lokala kontor tillsammans med ditt team och mentor (praktik). Utbildningsblocken hålls på AWAs olika kontor runt om i Sverige där du träffar dina andra traineekolleger (beroende på hur situationen ser ut kan detta istället komma att ske digitalt) och får möjligheten att bygga ditt nätverk inom AWA. Du kommer under traineeprogrammet vägledas av seniora patentombud vilka ger dig grunderna i immaterialrätt, svensk och internationell, samt strategisk rådgivning ur ett affärsperspektiv.

Efter avslutat traineeprogram blir du patentombud. Det är som nämnt en mycket spännande och utvecklande roll, men även mångfasetterad och komplex. Du kommer därför de första åren efter programmet fortsatt arbeta under handledning av erfarna kollegor och hjälpa dem i ärenden för de kunder de arbetar med. Därmed har du fortsatt möjlighet att utveckla dina färdigheter inom alla olika aspekter av immaterialrätt. Långsiktiga mål kan vara att du kvalificerar dig som europeiskt patentombud, eller att du specialiserar dig på den affärsstrategiska rådgivningen kring immaterialrättens olika aspekter.

I rollen som patentombud kommer du till exempel att: * Göra undersökningar avseende nya uppfinningar och tekniska jämförelser med vad som är känt sedan tidigare * Skriva patentansökningar samt argumentera för dessa gentemot patentverk världen över * Hjälpa kunder med strategisk rådgivning kring bäst väg framåt på deras marknader och i förhållande till sina konkurrenter. * Invända mot patent som hindrar kundens affär på något sätt * Delta som teknisk expert i tvister kunden eventuellt hamnar i

Du kommer arbeta med nationella och internationella kunder, från ensamuppfinnare till globala företag, och med myndigheter och ombud i Sverige/Europa men även världen över.

Kika gärna på klippet nedan för att höra om hur nuvarande och tidigare traineer upplevt sin traineetid och varför de trivs på AWA.

Vi söker dig som

Du lockas av en roll som kombinerar teknik med juridik och affärer, har ett stort intresse för språk, är skicklig på att uttrycka dig i skrift och ser en spännande framtid i att arbeta som patentombud åt några av Europas mest intressanta innovationsföretag.

  • Är civilingenjör, disputerad eller har minst en kandidatexamen inom fysik, elektroteknik, datavetenskap/IT, maskinteknik, eller motsvarande. Nyutexaminerad eller gärna med något års arbetslivserfarenhet.
  • Har en hög språklig kompetens i såväl svenska som engelska i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet
  • Har ett stort tekniskt intresse, speciellt för nya innovationer
  • Har ett intresse för immaterialrättsliga frågor

Som person är du ambitiös, resultatinriktad, noggrann och god förmåga att arbeta självständigt. Du har en ivrig vilja att använda din tekniska expertis för att hjälpa företagets kunder framåt och motiveras av att skapa goda relationer med såväl kunder som internt på AWA.

AWA söker traineer till följande kontor i Sverige; Göteborg, Linköping, Jönköping, Växjö, Stockholm, Uppsala, Östersund, Malmö/ Lund och Helsingborg. Klicka på respektive ort för att komma till annonsen för orten du söker till. If you are interested in joining AWA´s Copenhagen office, that recruitment process opens in May. Keep an eye on our LinkedIn!

Övrig information

  • Start: 13 September 2021
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Växjö
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AWAs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    mal09@academicwork.se

    .
  • I samband med processen kommer du som kandidat få göra tre tester: ett personlighetstest, ett problemlösningstest och ett språktest. Mer information om dessa får du som kandidat under processens gång.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Här kan du läsa mer om AWAs traineeprogram och få svar dina frågor.

O
O

Ekonomiassistent till Outnorth

Outnorth

Växjö
10 dagar sedan
Växjö
10 dagar sedan

Outnorth är Skandinaviens ledande e-handel inom outdoor. Vi säljer kläder, skor och utrustning för livet och äventyren utomhus. Sortimentet består till stor del av nordiska varumärken kryddat med produkter som speglar hur vi ser på Outdoor – vi kallar det ” The best of Scandinavian Outdoor”. Vi jobbar för att få fler människor att vara utomhus mer, oavsett ambitionsnivå eller tidigare erfarenhet.

Outnorth är snabbt växande och ökade 2019 omsättningen med över 30 procent, till 705 miljoner kronor och levererar dessutom ett positivt rörelseresultat uppgående till 15 miljoner kronor. Sedan december 2018 ingår Outnorth i Outnordic koncernen där även norska Fjellsport ingår. Koncernen omsatte 2019 för mer än 1,1 miljarder svenska kronor. Majoritetsägare för Outnordic är den nordiska mediekoncernen Egmont.

Ekonomiassistent till Outnorth

Nu har du chansen att bli en del av oss på Outnorth! Vi söker en ekonomiassistent med driv och vilja att växa tillsammans med oss i en spännande bransch som går på högtryck. Du ingår i vårt ekonomiteam om sex kolleger på Outnorths huvudkontor i Växjö. Tjänsten är placerad i Växjö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med vår leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår kontroll av fakturor och kreditfakturor, kontering och bokföring samt registrering av nya leverantörer. Du kommer ha löpande kontakt med både inköpsavdelning och kundtjänstavdelning och kommer även ha kontakt med våra leverantörer. I rollen ingår även kontoavstämningar samt vissa administrativa uppgifter. Du kommer bli en viktig resurs i ekonomiteamet och förutom ovan arbetsuppgifter kommer du även vara insatt i andra flöden för att kunna bistå kollegor vid behov.

Din profil

För att bli framgångsrik i rollen som ekonomiassistent hos oss bör du trivas med att arbeta i ett dynamiskt företag med tydligt affärsfokus, högt tempo och snabb tillväxt. Du behöver vara strukturerad, proaktiv och flexibel för att kunna hantera ett stort workflow i en snabbväxande organisation. Du är noggrann och levererar resultat med god precision även under tidspressade förhållanden. Du har lätt för att lära dig nya saker och förmåga att kunna se helheten samtidigt som du har öga för detaljer. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och trivs med att ha många interna kontakter där du är lösningsorienterad inför dina kollegors behov. Som person är du rak, öppen och prestigelös, du fungerar väl i grupp och gillar att samarbeta.

För att vara aktuell för tjänsten har du

  • minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • kunskap kring momsregler
  • mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
  • mycket goda Excel kunskaper

Meriterande kvalifikationer för tjänsten är:

  • relevant utbildning inom ekonomi
  • vana av stora transaktionsmängder och flöden
  • erfarenhet av internationella momsregler
  • erfarenhet av kontoavstämningar erfarenhet av affärssystemet SAP

Villkor

Det är en heltidstjänst och vi tillämpar provanställning. Beräknat startdatum är den 19 April.

Ansökan

Sista ansökningsdatum är den 1 mars 2021, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval.

För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anne Line Håland, anne.line.haland@outnorth.com.

S
S

Truckförare sökes till sommarvikariat under nattetid!

StudentConsulting

Växjö, KRBG
2 dagar sedan
Växjö, KRBG
2 dagar sedan
Logistik/Transport
Är du på jakt efter nya utmaningar och söker ett sommarjobb? Pluggar du och vill dryga ut studentkassan? Föredrar du ett aktivt arbete och har truckkort? Är du intresserad av att arbeta natt? Då kan du vara just den vi söker!
Information om uppdraget:
Till vår kund söker vi nu en driven och engagerad truckförare till ett sommarvikariat som kommer arbeta på ett väletablerat företag i Växjö. I din roll som truckförare kommer du arbeta självständigt, ta eget ansvar och egna initiativ.
Arbetsuppgifterna består främst av truckkörning samt orderplock men det kan också förekomma andra uppgifter som till exempel att kontrollera utgående kundorder, packning, paketsortering, påfyllning av varor samt lagerrelaterade sysslor. Förutom att arbetet till stor del är självständigt är samarbetet med kollegorna mycket viktigt. På lagret förväntas alla medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Arbetstiderna är förlagda under kvälls- och nattid, måndag till söndag. Det innebär en bra möjlighet att kombinera studierna med extrajobb för dig som vill dryga ut studentkassan.
Du kommer att vara anställd av StudentConsulting men uthyrd till vår kund.
Uppdraget kommer starta cirka v24 med en introduktion och fortlöper sedan på heltid under veckorna v26-33. Det kommer även finnas en möjlighet att jobba extra både under vår samt höst. Under vår och höst är det ett krav att du skall kunna jobba minst 2 pass i veckan, men vi ser gärna att du är tillgänglig för att arbeta mer.
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du är antingen student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%.
Detta söker vi:
- Vi letar efter dig som kanske är i början av dina studier eller har minst 1 år kvar.
- Uppdraget kräver att man har truckkort A1-4 behörighet.
- Du har god datavana
- Vi ser att du är en flexibel, ansvarsfull, pålitlig och arbetsvillig person som kan vara redo att hoppa in med kort varsel.
- Arbetet kan vara relativt tungt så det krävs att man har god fysik.
- Företaget är beläget i utkanten av Växjö och därför ser vi gärna att du som söker har körkort och tillgång till bil.
Vi erbjuder dig ett fritt arbete med stort ansvar hos en väletablerad kund. Låter tjänsten intressant? Tveka inte på att ansöka redan idag - vi är intresserade av dig och dina erfarenheter! Intervjuer sker löpande.
Beskrivning av företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
D
D

Distriktsansvarig säljare - Småland

Danone AB

Växjö, KRBG
2 dagar sedan
Växjö, KRBG
2 dagar sedan
Är du en ambitiös tävlingsinriktad person som letar efter nästa steg i din karriär i en internationell miljö? Vill du vara en del av ett målstyrt FMCG-företag? Kanske är rollen som distriktsansvarig säljare Småland rätt roll för dig. Du skulle spela en viktig roll i att driva försäljning och synlighet av våra varumärken genom att etablera långsiktiga relationer med våra dagligvarubutiker.
OM TJÄNSTEN
Som ansvarig för ett eget distrikt förväntas du att bygga långsiktiga relationer med våra kunder, säkerställa att Danones produkter finns tillgängliga i hyllan och även på sekundära placeringar.
Du arbetar och följs upp mot såväl kortsiktiga som mer långsiktiga mål i ditt egna geografiska distrikt, med cirka 120 butiker som besöks kontinuerligt. Du triggas av att arbeta i ett högt tempo och i en föränderlig miljö där du är lösningsorienterad och ser möjligheter. Du kommer ingå i ett team med 3 Distriktsansvariga där du rapporterar till Regionchefen. Ditt distrikt är Småland och det är därför bra med en bostadsort i eller i närheten av Växjö, Kalmar eller Oskarshamn.
Ansvarsområden som ingår i tjänsten:
• Representera Danone, våra varumärken och produkter på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.
• Skapa försäljning och tillväxt för din kundstock, ditt distrikt och din portfölj.
• Skapa långsiktiga och affärsdrivande relationer med dina butiker.
• Planlägga, utföra, följa upp försäljningsinsatser på butiksnivå.
• Planera och strukturera ditt arbete och din rapportering för att uppnå såväl mål som maximal effektivitet.
OM DIG
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• B körkort.
• Goda kunskaper i svenska.
• Tidigare erfarenhet av försäljning eller inköp.
• Tidigare erfarenhet av DVH/FMCG är meriterande.
• Goda kunskaper i engelska är meriterande.
• Erfarenhet av att arbeta med surfplatta och/eller Argus CRM är en fördel.
VI ERBJUDER
En karriär i ett värderingsstyrt och snabbrörligt internationellt bolag. Vi har en högpresterande kultur men hur vi når våra mål är minst lika viktigt som slutresultatet. I linje med våra värderingar fostrar vi en vänskaplig, motiverande och stöttande kultur där alla ses som ledare, oavsett roll och position. Vi uppmuntrar ett entreprenöriellt mind-set genom att ge våra medarbetare möjligheten att driva tillväxt av starka varumärken, bidra till en hälsosammare värld samt utvecklas professionellt.
OM OSS
Danones mission är att skapa hälsa genom mat till så många som möjligt och för att vi ska lyckas med vår mission behöver vi en hälsosam planet. Vi har över 100 000 anställda världen över inom tre olika affärsområden: Essential Dairy & Plant Based Products, Specialized Nutrition och Waters som alla strävar för vår vision One Planet One Health.
Danone i Norden har över 450 anställda baserade i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Vår varumärkesportfölj inkluderar flera starka varumärken så som ProViva, Alpro, Activia, Actimel, Danonino, Nutricia och Aqua d´Or.
Vår Essential Dairy & Plant-based Products division utvecklar hälsosamma matval för alla och driver tillväxt av starka varumärken med nära samarbete med våra kunder och konsumenter. Vi fortsätta utmana oss själva för att vara ett steg före kommande trender och smaker.
ANSÖK HÄR
Du söker tjänsten via vår karriärsida: https://careers.danone.com/en-global/vacancies/distriktsansvarig-saljare-smaland-168982-en-us/ . Skicka gärna in din ansökan snarast då urval och intervjuer för denna tjänst sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 26e Februari.
Vi på Danone vet att mångfald är nyckeln till att vår verksamhet ska fortsätta utvecklas, därför uppmanar vi både kvinnor som män, unga som gamla, och personer från olika bakgrund att söka sig till oss. Varmt välkommen med din ansökan!
Danone AB with its registered office in Stockholm (Gårdsvägen 14, 169 70 Solna) is the controller of your personal data disclosed in the profile and in documents submitted during the recruitment process.
L
L

Nu söker vi montörer till Växjöområdet

Lernia

Växjö
10 dagar sedan
Växjö
10 dagar sedan

Om företaget
Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men arbetar ute hos en av våra kunder. Hos oss har du samma rättigheter som en traditionell arbetsgivare, men har möjlighet att prova på flera olika arbetsplatser.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta ute i produktionen med montering. Arbetet ställer krav på högt tempo, noggrannhet och att du har en vilja att utvecklas med företaget. Du kommer också att kunna bidra till att utveckla arbetssätt och aktivt jobba för att bibehålla och förbättra dessa målsättningar.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med montering tidigare eller har likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren anser vara relevant. Viktigt för oss är att du som söker har en god samarbetsförmåga och en stark vilja att alltid bidra med ditt bästa för att uppnå produktionens mål. Truckkort och utbildning inom industri är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person är du ansvarsfull, noggrann och har en stor drivkraft. Du har en positiv och ödmjuk inställning och tycker om att jobba självständigt såväl som i grupp. Du är alltid mån om att lämna ifrån dig ett felfritt och väl utfört arbete. Vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Att vara anställd hos oss betyder att du behandlar alla med lika värde och respekt, alla ska ha kul och trivas på jobbet.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning / Heltid / Växjö med omnejd

Krav för anställning inom bemanning:
B-körkort och tillgång till bil

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse.
Information
Ansökan redan idag via www.lernia.se.

Vid frågor, kontakta Linda Olsson,

linda.olsson@lernia.se


Välkommen med din ansökan!

Forma framtiden med oss!Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.

P
P

Specialpedagog

Praktiska Gymnasiet

Växjö
21 dagar sedan
Växjö
21 dagar sedan

Om tjänsten

Tjänsten innebär att handleda pedagoger, driva skolutveckling samt vara ett stöd till elever vid behov. Ditt uppdrag kommer att innebära att identifiera, analysera och undanröja hinder som orsakar svårigheter i lärandemiljön. I arbetet ingår också att vara ett stöd för lärare i arbetet med extra anpassningar och särskilt stöd. Du kommer att göra pedagogiska kartläggningar samt upprätta och utvärdera åtgärdsprogram. Du kommer också vara kontaktperson vid övergången från grundskolan.

Tjänsten är ett vikariat med start enligt överenskommelse.

Din bakgrund

Vi söker Dig med specialpedagogutbildning, gärna med erfarenhet av gymnasieskolan. Att du har lätt för att skapa goda relationer och positiva möten med elever, pedagoger och vårdnadshavare ser vi som en förutsättning för att lyckas i uppdraget.

Vi ser gärna att du har en adekvat lärarutbildning och lärarlegitimation, alternativ annan behörighet och/eller erfarenhet som är lämplig för uppdraget.

Övrigt

Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 020305. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Marie-Charlotte Bäckström på 070-728 10 03 eller via mail

marie-charlotte.bacsktrom@praktiska.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Om AcadeMedia

Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.

Skickad

13 dagar sedan

Beskrivning

Bifoga ditt CV och personliga brev under fliken "ansök nu"!

Svara på frågorna så får vi veta lite mer om dig.

På så sätt blir du synlig för Lernia Bemanning och kommer att bli kontaktad om det blir aktuellt med arbete.

Källa: Lernia