Populäraste jobb

1084Jobb hittades

1084 Jobb hittades 

R
R

Jula Skara söker Varuhuschef

Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail/E-commerce/FMCG

Skara
8 dagar sedan
Skara
8 dagar sedan
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.
Till Julas varuhus i Skara söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.
Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.
Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.
Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid.
Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.
E
E

Avdelningsledare Drift Skövde

Elgiganten AB

Skövde, VTG
1 dag sedan
Skövde, VTG
1 dag sedan

Som Avdelningschef för våra operativa driftavdelningar har du flera krävande men spännande ansvarsområden: Lager och Logistik, Service, Merchandising, Kassa och teknisk support (Knowhow). Allt detta ingår i driftsorganisationen.

Arbetsuppgifter och ansvar
Du kommer att ha personalansvar och organisera den totala driften av varuhuset. Med dig vid rodret är målet att vara den mest lönsamma, effektiva och kundvänliga avdelningen i varuhuset. För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Avdelningschef” under namnet Avdelningsledare. Som Avdelningsledare har du en teamleader-roll och det är ditt ansvar att leda din grupp mot uppsatta mål.

  • Fullt personalansvar
  • Leda, utveckla och motivera medarbetare
  • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna
  • Operativt huvudansvar för flera av varuhusets avdelningar
  • Budget-, resultat- och rapporteringsansvar
  • Ingå i varuhusets ledningsgrupp

Profil & Bakgrund
För att lyckas i det här jobbet behöver du arbeta aktivt och verksamhetsnära, även om en del av ditt arbete kommer att vara administrativt vill du inte sitta bakom ett skrivbord.

Som Avdelningsledare för ett brett område med många medarbetare är det en fördel med erfarenhet från en liknande roll sen tidigare men inget krav. Ditt engagemang i den dagliga verksamheten kommer att vara den avgörande faktorn för din framgång. Du är en ledare som:

  • Älskar utmaningar och har ambitioner
  • Visar engagemang och uthållighet
  • Är strukturerad och resultatorienterad
  • Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
  • Kommunicerar väl och är tydlig

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Kimmo på kimmo.kiiskinen@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

K
K

Operativ inköpare

Kvänum Kök AB

Kvänum, Vastra Gotaland
1 dag sedan
Kvänum, Vastra Gotaland
1 dag sedan

Kvänum kök växer och söker medarbetare till en nyinrättad tjänst på inköpsavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Beställning och leveransbevakning av kompletteringsprodukter till våra snickerier, såsom tex. vitvaror och armaturer
  • Avvikelsehantering mot leverantörer
  • Utvärdering och utveckling av samarbetet mellan Kvänum kök och våra leverantörer
  • Frekventa kontakter både med leverantörer och våra butiker

Då rollen är ny, så finns stora möjligheter för rätt person att påverka hur arbetet ska utformas.

Kvalifikationer:

Du som söker har adekvat utbildning på lägst gymnasienivå, goda kunskaper i engelska samt god datavana. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbete (gärna inom tillverkningsindustrin) och är bra på att skapa relationer såväl internt som externt. Tekniskt intresse är en fördel för tjänsten.

Personlighet:

Du är en engagerad, kvalitetsmedveten och serviceinriktad lagspelare med god kommunikationsförmåga.

Som person är du administrativt lagd, arbetar strukturerat, är flexibel och trivs med att lösa uppkomna problem.

Värdeord för företaget är:

  • Personliga och engagerade
  • Ärlighet och uppriktighet
  • Respekt för varandra
  • Lösningsfokuserad
  • Affärsmässighet och professionalism

Tjänsten:

Tjänsten är heltid med placering på huvudkontoret i Kvänum. Tillträde enligt överenskommelse.

Kollektivavtal:

Träindustriavtalet- TMF – Trä och möbelföretagen och Unionen

Vill du veta mer:

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta personalansvarig Carolina Cederqvist på tfn: 0512-79 77 19, carolina.cederqvist@kvanum.com.

S
S

Automationsingenjör-006HNT

Schneider Electric

Skara
13 dagar sedan
Skara
13 dagar sedan
Automationsingenjör - 006HNT


Schneider Electrics avdelning för automationsprojekt växer och för att förstärka vårt team söker vi nu fler automationsingenjörer.

 

Du kommer att vara delaktigi att utveckla och leverera våra lösningar ifrån hela fabriksanläggningar ner till enstaka maskiner. Det innebär att du får möjlighet att jobba genom hela kundens processer, från inleverans till utleverans. Du kommer att självständigt och i projektteam arbeta med utveckling, implementering och driftsättning. Du kommer dessutom utveckla metoder och tjänster för effektivisering av våra kunders anläggningar samt konfiguration av vårt egenutvecklade MES-system Empiri X3.https://youtu.be/8FAj7hcV9T4


I denna rollfår du arbeta med omväxlande och intressanta arbetsuppgifter i en flexibel och kundfokuserad organisation med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka och att utvecklas. Som Automationsingenjör kommer du även ha kundkontakt och bygga långsiktiga arbetsrelationer med kund vilket är en förutsättning för vår verksamhet. Du ingår i vår leveransorganisation inom process automation tillsammans med kollegor i Sverige men även med kollegor från bland annat UK.

 

Din kompetens och erfarenhet
Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet med arbete inom process automation, du har branscherfarenhet och att du har en utbildning inom området från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du behärskar svenska och engelska mycket väl både i tal och skrift och har goda IT-kunskaper. Erfarenhet utav kravhantering är meriterande.

 

För att bli framgångsrik i rollenbehöver du vara en ansvarstagande lagspelare med god kommunikativ förmåga. Problemlösning genom analytiskt tänkande är en stor del av tjänsten vilket vi gärna ser i kombination med ett stort teknikintresse.

 

Servicenivån och engagemanget till våra kunder utgör grunden för våra fortsatta framgångar. Därför är det även mycket viktigt att du är lyhörd för kundernas önskemål och behov samt har en förmåga att översätta dessa i lösningar på ett strukturerat sätt.

 

Det förekommer resor i tjänsten, varvid det är ett krav att du har körkort. Placeringsort är Skara.

 

Vårt erbjudande till digär ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!

 

Har du frågor om tjänstenså ring gärnaFredrik Ahlberg, tfn 0722 331 042.

 

Vi bearbetaransökningarnalöpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Läs mer om oss och ansök tjänsten via www.se.com/se/jobb

 
 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Schneider Electric kallar vi det Life Is On, läs mer på www.se.com/se/

 
 

Taggar: PLC, Automationsingenjör, PLC Programmerare, Industriell IT, IT, Automation, SCADA, Tekniker, utvecklare, testare, Empiri X3


Primary Location

: SE-O-Skara

Schedule

: Full-time

Unposting Date

: Ongoing
R
R

NC-operatör med flerops erfarenhet, Nossebro

Randstad

Västra Götalands län, VTG
2 dagar sedan
Västra Götalands län, VTG
2 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Är du en driven, samarbetsvillig och lösningsorienterad person som drivs att få ta eget ansvar och att vara en viktig medlem i teamet? Vill du bidra till våra kunders framgångar och samtidigt ha roligt på jobbet? Då kan NC-operatör med flerops erfarenhet hos oss vara rätt för dig!
Vi söker nu dig som är självgående person som klarar att ställa, byta verktyg, mäta och justera data i maskinerna för att uppfylla ritning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som NC-operatör / flerop ser vi att du har med dig erfarenheter och kunskaper i området.
Du är van vid byte av verktyg och program enligt instruktioner. Först och främst är behovet i flerops maskiner men vardagen kan också vara fräsning, svarvning och borrning och mätning. Meriterande om du har erfarenhet av programmering av maskiner.

arbetstider.

Heltid, dagtid men stor möjlighet till anställning hos kund efter inhyrd period.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har:
  • Relevant gymnasial utbildning
  • 2 års erfarenhet som NC-operatör med erfarenhet i flerop & svarv.
  • Verkstadsvana – erfarenhet av borrning, fräsning, svarvning & mätning.
  • Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
Meriterande om du har:
  • kunskap om programmering av NC-maskiner,
  • truckkort
  • traverskort
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sök tjänsten endast via länk , t.o.m. 2021-03-08 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Petter Digneus, Konsultchef, petter.digneus@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se


G
G

Spontanansökan - MediaCom (Stockholm/Göteborg)

GroupM

Göteborg
30+ dagar sedan
Göteborg
30+ dagar sedan

Hittar du ingen aktuell roll som matchar din profil men är intresserad av kommande öppningar hos oss på MediaCom? Dela gärna din spontanansökan här så hör vi av oss när det dyker upp nya spännande möjligheter.
Om oss
Vi är ett gäng på ca. 70 personer som har ett gemensamt synsätt att allt vi gör är sammanlänkat i ett större system av egna, förtjänade och köpta kanaler. Vi måste därför tänka och agera på ett helt nytt sätt. Med fokus på människor, teknologi och insikter optimerar vi helheten för att kunna skapa bästa möjliga tillväxt för våra kunder. Det är människorna som gör skillnaden och vi kallar oss ”systemtänkare”. Människor som är duktiga navigatörer i den digitala världen är våra superstars. People First, Better Results.
Vi har kontor både i Stockholm och Göteborg och vi arbetar med många spännande varumärken inom flera typer av branscher. Vi ägs av WPP, ett av världens största nätverk av reklambyråer, PR-byråer,undersökningsföretag och mediebyråer.
Läs gärna mer om oss på vårhemsida.



R
R

Underhållstekniker Vårgårda

Randstad

Västra Götalands län, VTG
3 dagar sedan
Västra Götalands län, VTG
3 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Som underhållstekniker kommer du arbeta med att säkerställa driften på våra helautomatiska produktionslinjer som tillverkar gasgeneratorer till airbags. Arbetet innebär både direkt avhjälpande av fel men även förebyggande underhåll.

ansvarsområde.

Du kommer att arbeta i nära samverkan med produktion och vara först på plats vid ett maskinfel.

arbetstider.

Du kommer i huvudsak jobba självständigt på skift och ansvara för driften av din del av processen.

kvalifikationer.

Minst gymnasieutbildning med inriktning mot automation/mekanik, alternativt god erfarenhet av felsökning av automationsprocesser.
• Behärska automations-el, läsa och förstå el-schema.
• Några års erfarenhet av service och underhåll av maskiner.
• Allmän kunskap om olika svetsprocesser.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
• Erfarenhet av PLC, robotprogrammering och visionteknik är meriterande.
• Erfarenhet av produktion inom bilindustrin är meriterande.

ansökan.

Ansökan sker via Randstad.se eller Platsbanken. Ej via telefon

om Autoliv Sverige AB.

Autoliv ligger i absolut framkant inom utveckling och produktion av säkerhetssystem. Varje år räddar Autolivs produkter 30 000 liv, och målet är att rädda 150 000 liv årligen. Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta med spännande teknik i utmanande miljöer tillsammans med individer som hjälper varandra att utvecklas. I Vårgårda utvecklas airbags, bältessystem, inflators och specialprodukter. Vi har dessutom unika testmöjligheter med flera krockbanor. Här finns även en modern produktionsanläggning där vi tillverkar världsledande gasgeneratorer.

https://www.autoliv.se


W
W

Vi söker servicemedarbetare med säljfokus!

Workz Sweden AB

Göteborg, Vastra Gotaland
8 dagar sedan
Göteborg, Vastra Gotaland
8 dagar sedan

Har du erfarenhet av telefonförsäljning med goda resultat men är redo att ta nästa steg?

BESKRIVNING AV TJÄNSTEN
Workz söker säljande servicemedarbetare till ett av Sveriges ledande elbolag. Du kommer att vara ansvarig för merförsäljning på inkommande samtal från kunder och prospekts. Arbetet har tydliga mål, och du har möjlighet till en bra bonus. Arbetet utförs av ett team av likasinnade, och när det inte är pandemi arbetar vi från fräscha lokaler i centrala Göteborg.

VEM ÄR DU?

Vi tror att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning på telefon med goda resultat men är redo att gå vidare till att jobba med merförsäljning till existerande kunder som kontaktar elbolaget. Du gillar tydliga mål och kommer bra överens med dina kollegor.

VI SÖKER DIG SOM

  • Har minst gymnasieutbildning
  • Pratar och skriver svenska obehindrat
  • Har erfarenhet av, gillar och vill utvecklas inom försäljning
  • Triggas av tydliga mål
  • Är van vid ett högt arbetstempo
  • Har en vana av, och är lättlärd till, att arbeta i olika affärssystem

VI ERBJUDER DIG

Workz är ett specialistföretag inom försäljning och kundservice som hjälper företag i Sverige med säljande kundservicepersonal. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning, utbildning och stöttninginom viktiga delar så du kan göra ett mycket bra jobb över tid. Vårt erbjudande till dig inkluderar en bra mållön baserad på kollektivavtalsenliga villkor, en dedikerad konsultchef och ett löpande utvecklingsprogram.

PRAKTISK INFORMATION
Start:
Torsdag 18 mars
Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid
Lön: Bra grundlön baserad på kollektivavtal + bonus
Placering: Göteborg
Arbetstider: mån 8.15-17:00, tis - torsdag, kl 08:30-17:00 & fredag 08:15-16:00

KONTAKT
För mer information om tjänsten kontakta gärna vårt rekryteringsteam på

rekrytering@workz.se

E
E

Elgiganten Trollhättan söker Merchandiseansvarig 80%

Elgiganten AB

Trollhättan, VTG
1 dag sedan
Trollhättan, VTG
1 dag sedan

Har du ett analytiskt tänk, kommunikation och ledarskapsfärdigheter samt ett öga för design – då har du det mesta som krävs för att göra ett fantastiskt arbete som Merchandiseansvarig!

I det dagliga arbetet kommer du ansvara för butikens exponering men även ansvara för att du och ditt team når uppsatta mål och arbetar utefter koncernens värderingar. Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierande som kräver en noggrannhet och en effektivitet.

Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som teamledare är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap.

Som Merchandiseansvarig har du ett öga för form och design. Med din kunskap ser du till att varorna exponeras på ett tilltalande sätt och att varuhuset byggs upp korrekt utifrån varuhusets riktlinjer. Du ansvarar för den fysiska ordningen i butiken samt ser till att ni i teamet hjälps åt att rätt produkt finns på rätt ställe och vid rätt tillfälle. Det ska vara enkelt för våra kunder att hitta allting de behöver. Som ansvarig är du inte heller rädd för att hjälpa dina kollegor i din driftgrupp med kunder om det blir mycket att göra.

Arbetsuppgifter:
Fokus ska ligga på kunderna och för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör!

  • Säkerställa butikens koncept
  • Varuexponering
  • Rapportera teamets resultat
  • Utveckla och motivera medarbetare
  • Projektarbete och ombyggnation
  • Supporta kollegor i driftgruppen

Ansvarsområden:
För att lyckas i tjänsten som Merchandiseansvarig är du en ambitiös person som ger allt för att nå uppsatta mål. Genom ditt driv och engagemang motiverar du alla i ditt team till att utföra arbetsuppgiften så effektivt som möjligt. Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas.

Fördela arbetsuppgifter till ditt team

  • Coachar ditt team mot utveckling
  • Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås
  • Se till att Varuhusets följer det rådande butikskonceptet

Vi söker en Merchandiseansvarig som..

  • Har god dokumenterad erfarenhet av rollen
  • Visar stort engagemang och har uthållighet
  • Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven
  • Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.

Vi har som mest att göra över sommaren & kring jul så räkna med fullt ös under dessa perioder. Arbetet är fördelat både dagtid & kvällstid (våra öppettider är 10-20 på vardagar) & varannan helg (öppettider 10-18). Tjänsten är på 80% tillsvidare efter framgångsfull provanställning.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

R
R

Däckskiftare till Euromaster i Lidköping

Randstad

Västra Götalands län, VTG
8 dagar sedan
Västra Götalands län, VTG
8 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Har du tidigare arbetat på en däckverkstad och triggas av fysiskt arbete? Är du dessutom en framåtriktad lagspelare som trivs med rullande bandet principen? Då har vi ett passande korttidsuppdrag för dig. Randstad söker nu en flexibel däckskiftare till ett kortare uppdrag i Lidköping.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

I tjänsten som medarbetare på en däckverkstad är det du som tillsammans med kollegorna hämtar, skiftar däck, tvättar och ställer tillbaka däcken enligt löpande bandet principen.
För att lyckas i rollen har du gymnasieutbildning, b-körkort och erfarenhet av däckbyte på däckverkstad. Har du också erfarenhet av att hantera maskinverktyg eller arbetat på verkstad eller motsvarande så är det ett plus i kanten. Som person uppskattar du struktur och trivs med repetitiva arbeten där vikten av att första momentet blir rätt är lika viktigt som vid det sista.
Låter det här som något för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post (på grund av Personuppgiftslagen), men gärna frågor. Skicka därför in din ansökan via länken nedan.

arbetstider.

Heltid vardagar kl. 07-16, helg/kväll kan förekomma. Behovet gäller under mars/april månad.

kvalifikationer.

Här behöver du;
  • Gymnasieexamen
  • B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt med god fysisk förmåga. Du har lätt för att samarbeta i team och uppskattar repetitiva arbeten. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Minst 1 års erfarenhet av däckskifte på däckverkstad.

ansökan.

20210307, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alexander Pihl, Konsultchef, alexander.pihl@randstad.se

om Euromaster AB.

Euromaster är Europas och Sveriges största kedja för däck. Med djup kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst och serviceerbjudande tar vi ett helhetsgrepp. Hos Euromaster kan du finna marknadens bredaste sortiment av däck, fälg och tillbehör.
Dessutom erbjuder Euromaster ett heltäckande tjänsterbjudande som till exempel rådgivning, uppföljningssystem, internationell jourservice samt en egen regummeringsfabrik. Lägg därtill 80 års erfarenhet inom branschen samt att Euromaster alltid finns nära dig då företaget är representerat på över 100 orter i Sverige.

https://www.euromaster.se


Skickad

8 dagar sedan

Beskrivning

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.
Till Julas varuhus i Skara söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. 

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.
Källa: Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail/E-commerce/FMCG