Som Avdelningschef för våra operativa driftavdelningar har du flera krävande men spännande ansvarsområden: Lager och Logistik, Service, Merchandising, Kassa och teknisk support (Knowhow). Allt detta ingår i driftsorganisationen.
Arbetsuppgifter och ansvar
Du kommer att ha personalansvar och organisera den totala driften av varuhuset. Med dig vid rodret är målet att vara den mest lönsamma, effektiva och kundvänliga avdelningen i varuhuset. För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Avdelningschef” under namnet Avdelningsledare. Som Avdelningsledare har du en teamleader-roll och det är ditt ansvar att leda din grupp mot uppsatta mål.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i det här jobbet behöver du arbeta aktivt och verksamhetsnära, även om en del av ditt arbete kommer att vara administrativt vill du inte sitta bakom ett skrivbord.
Som Avdelningsledare för ett brett område med många medarbetare är det en fördel med erfarenhet från en liknande roll sen tidigare men inget krav. Ditt engagemang i den dagliga verksamheten kommer att vara den avgörande faktorn för din framgång. Du är en ledare som:
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.
Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.
Elgiganten erbjuder
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Kimmo på kimmo.kiiskinen@giganten.se.
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Kvänum kök växer och söker medarbetare till en nyinrättad tjänst på inköpsavdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Då rollen är ny, så finns stora möjligheter för rätt person att påverka hur arbetet ska utformas.
Kvalifikationer:
Du som söker har adekvat utbildning på lägst gymnasienivå, goda kunskaper i engelska samt god datavana. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbete (gärna inom tillverkningsindustrin) och är bra på att skapa relationer såväl internt som externt. Tekniskt intresse är en fördel för tjänsten.
Personlighet:
Du är en engagerad, kvalitetsmedveten och serviceinriktad lagspelare med god kommunikationsförmåga.
Som person är du administrativt lagd, arbetar strukturerat, är flexibel och trivs med att lösa uppkomna problem.
Värdeord för företaget är:
Tjänsten:
Tjänsten är heltid med placering på huvudkontoret i Kvänum. Tillträde enligt överenskommelse.
Kollektivavtal:
Träindustriavtalet- TMF – Trä och möbelföretagen och Unionen
Vill du veta mer:
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta personalansvarig Carolina Cederqvist på tfn: 0512-79 77 19, carolina.cederqvist@kvanum.com.
Schneider Electrics avdelning för automationsprojekt växer och för att förstärka vårt team söker vi nu fler automationsingenjörer.
Du kommer att vara delaktigi att utveckla och leverera våra lösningar ifrån hela fabriksanläggningar ner till enstaka maskiner. Det innebär att du får möjlighet att jobba genom hela kundens processer, från inleverans till utleverans. Du kommer att självständigt och i projektteam arbeta med utveckling, implementering och driftsättning. Du kommer dessutom utveckla metoder och tjänster för effektivisering av våra kunders anläggningar samt konfiguration av vårt egenutvecklade MES-system Empiri X3.https://youtu.be/8FAj7hcV9T4
I denna rollfår du arbeta med omväxlande och intressanta arbetsuppgifter i en flexibel och kundfokuserad organisation med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka och att utvecklas. Som Automationsingenjör kommer du även ha kundkontakt och bygga långsiktiga arbetsrelationer med kund vilket är en förutsättning för vår verksamhet. Du ingår i vår leveransorganisation inom process automation tillsammans med kollegor i Sverige men även med kollegor från bland annat UK.
Din kompetens och erfarenhet
Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet med arbete inom process automation, du har branscherfarenhet och att du har en utbildning inom området från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du behärskar svenska och engelska mycket väl både i tal och skrift och har goda IT-kunskaper. Erfarenhet utav kravhantering är meriterande.
För att bli framgångsrik i rollenbehöver du vara en ansvarstagande lagspelare med god kommunikativ förmåga. Problemlösning genom analytiskt tänkande är en stor del av tjänsten vilket vi gärna ser i kombination med ett stort teknikintresse.
Servicenivån och engagemanget till våra kunder utgör grunden för våra fortsatta framgångar. Därför är det även mycket viktigt att du är lyhörd för kundernas önskemål och behov samt har en förmåga att översätta dessa i lösningar på ett strukturerat sätt.
Det förekommer resor i tjänsten, varvid det är ett krav att du har körkort. Placeringsort är Skara.
Vårt erbjudande till digär ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Har du frågor om tjänstenså ring gärnaFredrik Ahlberg, tfn 0722 331 042.
Vi bearbetaransökningarnalöpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Läs mer om oss och ansök tjänsten via www.se.com/se/jobb
Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life Is On, läs mer på www.se.com/se/
Taggar: PLC, Automationsingenjör, PLC Programmerare, Industriell IT, IT, Automation, SCADA, Tekniker, utvecklare, testare, Empiri X3
Hittar du ingen aktuell roll som matchar din profil men är intresserad av kommande öppningar hos oss på MediaCom? Dela gärna din spontanansökan här så hör vi av oss när det dyker upp nya spännande möjligheter.
Om oss
Vi är ett gäng på ca. 70 personer som har ett gemensamt synsätt att allt vi gör är sammanlänkat i ett större system av egna, förtjänade och köpta kanaler. Vi måste därför tänka och agera på ett helt nytt sätt. Med fokus på människor, teknologi och insikter optimerar vi helheten för att kunna skapa bästa möjliga tillväxt för våra kunder. Det är människorna som gör skillnaden och vi kallar oss ”systemtänkare”. Människor som är duktiga navigatörer i den digitala världen är våra superstars. People First, Better Results.
Vi har kontor både i Stockholm och Göteborg och vi arbetar med många spännande varumärken inom flera typer av branscher. Vi ägs av WPP, ett av världens största nätverk av reklambyråer, PR-byråer,undersökningsföretag och mediebyråer.
Läs gärna mer om oss på vårhemsida.
Har du erfarenhet av telefonförsäljning med goda resultat men är redo att ta nästa steg?
BESKRIVNING AV TJÄNSTEN
Workz söker säljande servicemedarbetare till ett av Sveriges ledande elbolag. Du kommer att vara ansvarig för merförsäljning på inkommande samtal från kunder och prospekts. Arbetet har tydliga mål, och du har möjlighet till en bra bonus. Arbetet utförs av ett team av likasinnade, och när det inte är pandemi arbetar vi från fräscha lokaler i centrala Göteborg.
VEM ÄR DU?
Vi tror att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning på telefon med goda resultat men är redo att gå vidare till att jobba med merförsäljning till existerande kunder som kontaktar elbolaget. Du gillar tydliga mål och kommer bra överens med dina kollegor.
VI SÖKER DIG SOM
VI ERBJUDER DIG
Workz är ett specialistföretag inom försäljning och kundservice som hjälper företag i Sverige med säljande kundservicepersonal. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning, utbildning och stöttninginom viktiga delar så du kan göra ett mycket bra jobb över tid. Vårt erbjudande till dig inkluderar en bra mållön baserad på kollektivavtalsenliga villkor, en dedikerad konsultchef och ett löpande utvecklingsprogram.
PRAKTISK INFORMATION
Start: Torsdag 18 mars
Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid
Lön: Bra grundlön baserad på kollektivavtal + bonus
Placering: Göteborg
Arbetstider: mån 8.15-17:00, tis - torsdag, kl 08:30-17:00 & fredag 08:15-16:00
KONTAKT
För mer information om tjänsten kontakta gärna vårt rekryteringsteam på
rekrytering@workz.se
Har du ett analytiskt tänk, kommunikation och ledarskapsfärdigheter samt ett öga för design – då har du det mesta som krävs för att göra ett fantastiskt arbete som Merchandiseansvarig!
I det dagliga arbetet kommer du ansvara för butikens exponering men även ansvara för att du och ditt team når uppsatta mål och arbetar utefter koncernens värderingar. Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierande som kräver en noggrannhet och en effektivitet.
Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som teamledare är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap.
Som Merchandiseansvarig har du ett öga för form och design. Med din kunskap ser du till att varorna exponeras på ett tilltalande sätt och att varuhuset byggs upp korrekt utifrån varuhusets riktlinjer. Du ansvarar för den fysiska ordningen i butiken samt ser till att ni i teamet hjälps åt att rätt produkt finns på rätt ställe och vid rätt tillfälle. Det ska vara enkelt för våra kunder att hitta allting de behöver. Som ansvarig är du inte heller rädd för att hjälpa dina kollegor i din driftgrupp med kunder om det blir mycket att göra.
Arbetsuppgifter:
Fokus ska ligga på kunderna och för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör!
Ansvarsområden:
För att lyckas i tjänsten som Merchandiseansvarig är du en ambitiös person som ger allt för att nå uppsatta mål. Genom ditt driv och engagemang motiverar du alla i ditt team till att utföra arbetsuppgiften så effektivt som möjligt. Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas.
Fördela arbetsuppgifter till ditt team
Vi söker en Merchandiseansvarig som..
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.
Elgiganten erbjuder
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.
Vi har som mest att göra över sommaren & kring jul så räkna med fullt ös under dessa perioder. Arbetet är fördelat både dagtid & kvällstid (våra öppettider är 10-20 på vardagar) & varannan helg (öppettider 10-18). Tjänsten är på 80% tillsvidare efter framgångsfull provanställning.
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Skickad
8 dagar sedan