Populäraste jobb

764Jobb hittades

764 Jobb hittades 

A
A

Laboratorietekniker för kunds räkning i Uppsala

Academic Resource

Uppsala, STHM
1 dag sedan
Uppsala, STHM
1 dag sedan
Academic Resource söker nu Laboratorietekniker till produktion. I rollen som Laboratorietekniker kommer du att utföra rutinarbete på labb. Vidare kommer du att arbeta med förberedning och avslutning av produktion‚ producera buffertar och lösningar samt se till att förbrukningsvaror på lagret inte tar slut.
Arbetsuppgifter
•Genomföra produktionsrelaterade arbetsuppgifter och analyser enligt gällande instruktioner
•Dokumentera resultat enligt gällande instruktioner
•Tillverkning av buffertar‚ agar–plattor och medium
•Hantera intermediat och råvaror
•Disk
•Autoklavering
•Utföra enklare underhåll och drift av laboratorieutrustning
•Aktivt delta i arbetet med förbättring och vidareutveckling av processer och metoder
•Fånga och rapportera avvikelser i enlighet med aktuella rutiner för hantering av avvikelser
•Kontinuerlig utveckling av egen kompetens
•Tillsammans med Produktionsgruppen verka för en god kultur
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har en avklarad yrkes– eller kandidatutbildning inom relevant område såsom BMA‚ Molekylärbiologi‚ Bioteknik eller Biomedicin. Du har praktisk labbvana inom bioteknik från utbildning eller tidigare erfarenhet.
Vidare har du god datorvana och god förmåga att sätta dig in i nya system och program. Du har flytande kunskaper i engelska i både tal och skrift‚ och kunskaper i svenska är meriterande. Det är meriterande med erfarenhet från kliniskt lab och/eller Life Science samt erfarenhet av laborativt arbete enligt ISO. Det är även meriterande om du har arbetat med analystekniker som ELISA‚ MS‚ ÄKTA och proteinodling.
I den här rollen ser vi en person som verkligen trivs med och brinner för det laborativa arbetet. Du är noggrann och strukturerad med en god samarbetsförmåga. Som kollega är du hjälpsam och prestigelös och trivs som en del i ett team som arbetar mot samma mål. Vidare ser vi gärna en flexibel person som gillar att arbeta i en dynamisk miljö.
Är du den vi söker?
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande‚ så ansök så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter‚ ange referensnamn: Sult0120
Frågor besvaras via mail av:
rekrytering.lifescience@academicresource.se
Sökord: life Science laboratorie tekniker BMA kandidatexamen biomedicin bioteknologi targeted proteomics proteinproduktion antikroppar kemi lediga jobb uppsala rekrytering produktion intermediat autoklavering elisa ms masspektrometri äkta odling
We take you further
O
O

Supply Chain Coordinator

Orexo

Uppsala, UPP
2 dagar sedan
Uppsala, UPP
2 dagar sedan

 

Do you thrive in a coordinating role with a focus on structure, analysis and planning? If so, this could be the role for you!

You will be a part of the Supply Chain team, and work close with the Quality Assurance and R&D department.

On a daily basis, you work with processing, control and confirmation of orders and ensure that agreed processes and lead times are met. You will manage some business critical suppliers.

You will also support multiple time critical projects, by handling of orders and transports. These projects are expected to generate new commercial product to Orexo or drive new supply chain initiatives.

You will also be instrumental in coordination and maintenance of Artwork for Orexo’s product.

We believe that you are an analytical problem solver and a doer who operates in a structured manner. Furthermore the nature of the work requires a high focus on cross-functional collaboration. You need to be flexible and able to prioritize workloads.

There are great opportunities to develop and to grow in this role.

What you'll be doing

  • Purchase order support and invoice approval check
  • Manage and support material flows for projects, including related problem solving
  • Inventory management
  • Submit/Prepare import and export documents
  • Responsible for managing all relevant issue with carriers (TNT, World Courier)
  • Coordination and controlling the logistic operations
  • Do risk assessment for shipments
  • Filing and archiving of documents
  • Coordinate the artwork management and take full responsibility of the artwork process
  • Act as a deputy/backup of Supply Planner

In order to be successful in the position we believe that you are:

  • Proactive, dedicated and goal-oriented
  • You have excellent organizational and interpersonal skills
  • Structured and with a sense of detail without losing the overview
  • Flexible and being able to prioritize different tasks
  • Team-oriented and easily cooperate at all levels of the organization
  • Fluent in English
  • Experience from the pharmaceutical/biotech industry is desirable
  • Trained in GDP or GMP desirable
  • ERP experience is an advantage

The Recruitment process

This is a permanent position starting with a probation period of six months.

Orexo's policy is to drug test all prospective employees and a negative drug test is a prerequisite for employment.

As selection and interviews take place continuously, we ask you to apply as soon as possible but no later than April 9.

If you have any questions, please contact our Head of Supply Chain Salem Tewolde, salem.tewolde@orexo.com or HR Manager, Karolin Sjösten, karolin.sjosten@orexo.com

Want to know more? Visit our website at https://www.orexo.com/

 

 

O
O

Supply Chain Coordinator

Orexo

Uppsala
15 dagar sedan
Uppsala
15 dagar sedan

Do you thrive in a coordinating role with a focus on structure, analysis and planning? If so, this could be the role for you!

You will be a part of the Supply Chain team, and work close with the Quality Assurance and R&D department.

On a daily basis, you work with processing, control and confirmation of orders and ensure that agreed processes and lead times are met. You will manage some business critical suppliers.

You will also support multiple time critical projects, by handling of orders and transports. These projects are expected to generate new commercial product to Orexo or drive new supply chain initiatives.

You will also be instrumental in coordination and maintenance of Artwork for Orexo’s product.

We believe that you are an analytical problem solver and a doer who operates in a structured manner. Furthermore the nature of the work requires a high focus on cross-functional collaboration. You need to be flexible and able to prioritize workloads.

There are great opportunities to develop and to grow in this role.

What you'll be doing

  • Purchase order support and invoice approval check
  • Manage and support material flows for projects, including related problem solving
  • Inventory management
  • Submit/Prepare import and export documents
  • Responsible for managing all relevant issue with carriers (TNT, World Courier)
  • Coordination and controlling the logistic operations
  • Do risk assessment for shipments
  • Filing and archiving of documents
  • Coordinate the artwork management and take full responsibility of the artwork process
  • Act as a deputy/backup of Supply Planner

In order to be successful in the position we believe that you are:

  • Proactive, dedicated and goal-oriented
  • You have excellent organizational and interpersonal skills
  • Structured and with a sense of detail without losing the overview
  • Flexible and being able to prioritize different tasks
  • Team-oriented and easily cooperate at all levels of the organization
  • Fluent in English
  • Experience from the pharmaceutical/biotech industry is desirable
  • Trained in GDP or GMP desirable
  • ERP experience is an advantage

The Recruitment process

This is a permanent position starting with a probation period of six months.

Orexo's policy is to drug test all prospective employees and a negative drug test is a prerequisite for employment.

As selection and interviews take place continuously, we ask you to apply as soon as possible but no later than April 9.

If you have any questions, please contact our Head of Supply Chain Salem Tewolde,

salem.tewolde@orexo.com

or HR Manager, Karolin Sjösten,

karolin.sjosten@orexo.com

Want to know more? Visit our website at https://www.orexo.com/

R
R

Laboratorieingenjör med fokus HPLC till läkemedelskund i Uppsala

Randstad

Uppsala län, UPP
3 dagar sedan
Uppsala län, UPP
3 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Vi på Randstad Life Sciences söker just nu en laboratorieingenjör som vill jobba med stabilitetsstudier av läkemedel. Uppdraget kommer vara hos vår kund i Uppsala som jobbar inom vaccinutveckling.
Som konsult kommer du att ingå i ett större konsultteam inom Life Science och därmed få möjligheten att bredda ditt nätverk. Våra konsultchefer ser det som sin huvuduppgift att stötta dig i ditt arbete samt skapa förutsättningar för maximal karriärutveckling.
Som konsult hos oss får du en trygg anställning med fast lön, kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar och företagshälsovård. Tillsammans med oss får du möjlighet att utvecklas och bredda din kompetens genom att vara ute på spännande uppdrag hos våra kunder!

ansvarsområde.

Arbetsuppgifterna består främst i utförandet av stabilitetsstudier mha HPLC-analyser men andra kemiska analyser förekommer. Allt arbete samt dokumentation sker enligt GMP. Arbetsuppgifter kan även inkludera att öppna och utreda avvikande analysresultat samt delta i avdelningens förbättringsarbete.

arbetstider.

Vi erbjuder en tillsvidareanställningar som initieras med en 6-månaders provperiod.

kvalifikationer.

  • Högskoleutbildning med inriktning kemi eller annan inriktning som arbetsgivaren anser vara likvärdig.
  • Erfarenhet av HPLC-analyser.
  • Erfarenhet av laborativt arbete i GMP-reglerad labbmiljö eller annan kvalitetsreglerad verksamhet
  • Erfarenhet av QC arbete är meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Flexibel och nyfiken är viktiga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen som konsult! Vidare krävs att du har datorvana samt förmåga att kunna arbeta självständigt och på eget initiativ.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Om du har rätt profil uppmanar vi dig att inte vänta med din ansökan utan skicka in den omgående då intervjuer och urval görs löpande.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ansökan.

Skicka in din ansökan senast 2021-03-07. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Patricia Torregrosa, konsultchef,

patricia.torregrosa@randstad.se


om Randstad Life Sciences.

Randstad Life Sciences är specialiserade inom kompetensområdet naturvetenskap och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom inom life science. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/lifesciences


Z
Z

Human Resources Generalist

ZeniMax Media, Inc.

Uppsala, UPP
25 dagar sedan
Uppsala, UPP
25 dagar sedan

MachineGames is looking for an HR Generalist to join our studio. This role is for someone who likes to engage in a wide variety of areas of responsibility on different levels. The responsibilities are spanning from day-to-day operative HR-support and administration to projects related to for example health safety and work environment or compensation and benefits. In this role you will be part of a team of three and you will be reporting to the HR manager of the studio.

 

Our studio is located in central Uppsala, Sweden which is a small and vibrant city 30 minutes north of the capital Stockholm. It has a historical heritage reaching back to pre-medieval times. MachineGames is a part of ZeniMax Media inc. alongside sister studios Alpha Dog games, Arkane studios, Bethesda game studios, Id Software, Roundhouse Studios, Tango Gameworks, and ZeniMax Online Studios.

 

Our studio has a legacy of being down to earth and our everyday work as well as our long-term goals are driven by our values:

- We value Team performance over individual performance
- We practice an open door policy
- We deliver what we promise
- We give constructive and actionable feedback
- We practice ownership and accountability
- We learn from our mistakes.

This is a permanent position starting as soon as possible. For this role you must be permanently located within commuting distance of Uppsala and hold a Swedish work permit or be a Swedish citizen.


Administrative/Payroll/Employee services

  • Monitor our HR email and slack channels and respond to employees’ and supervisors’ queries s in a professional and timely manner
  • Creating employment related documents, such as employment certificates and employment agreements.
  • Manage our Employee information Confluence page, which aims to provide employees with an on-demand employment information source.
  • Support supervisors with employee relations matters.
  • Maintain accurate and up to date employee records on HR information systems and in employee files, capturing all required documentation in compliance with GDPR.
  • Complete audits to identify any outstanding documents or non-compliance.
  • Share the responsibility of preparing monthly payroll with the HR Manager
  • Respond to payroll related employee queries
  • Monitor and document employees leave of absence, following up with supervisors and employees

 

Work environment

  • Support with ensuring that MachineGames’ policies and routines that are up to date with local legislation and common practice and properly documented.
  • Support in harmonising global policies with local legislation and common practice as well as rolling out global policies at local level.
  • Being responsible for the studio’s Systematical work environment management (Swe: systematiskt arbetsmiljöarbete) and its documentation.
  • Manage rehabilitation cases, by documenting and coordinating between social insurance agency, occupational health care, the affected individual and their supervisors.

 

Diversity and Inclusion

  • Support with ensuring that MachineGames has policies and documented routines that are up to date with local legislation and common practice.
  • Support in harmonising global policies with local legislation and common practice as well as rolling out global policies at local level.
  • Planning and carrying out activities related to diversity and inclusion initiatives, for example lectures, trainings, attending events and conferences.
  • Support the HR Manager with carrying out the annual salary mapping

 

Compensation and Benefits

  • Participate in projects related to compensation and benefits
  • Obtaining and maintaining robust compensation data

  • Formal education in human resources management, preferably at university level

  • Must have experience and be familiar with the application of Swedish labor/employment law
  • At least a couple of years of experience from a generalist human resources role
  • Demonstrated ability to drive projects and implementations to the finish
  • An eye for details and a focus on delivering in a timely manner
  • Demonstrated ability to maintain confidentiality of information, exercise good judgement and discretion in handling information
  • Able to independently search for information and suggest solutions to problems
  • Great people skills and does not hesitate to collaborate cross functionally
  • Able to, from time to time, work after office hours, for example during company events
  • Experience of an international setting and an ability to communicate at a professional level, both in writing and verbally in English
  • Proficiency in the MS Office suite
  • Last but not least, have a positive and solution-oriented personality!

Applicant Privacy Notice

O
O

Supply Manager

Orexo

Uppsala, UPP
6 dagar sedan
Uppsala, UPP
6 dagar sedan

Are you a Supply Chain Manager who thinks it is more interesting to develop supplier relationships than the logistics processes behind?

Or are you a sales person in life science who enjoys the personal meeting with customers more than the sales process itself? Orexo needs your help to take on a broad approach to our supply chain activities, to understand the pharmaceutical industry in its entirety and to develop and optimize our relationships with our partners. We need someone who is a logical thinker and who dreams in English. Someone with a drive who likes to set their own frames for their work. Above all, we need a new great team member for Team Orexo. Could this be you?

Who are we?
Orexo develops improved pharmaceuticals and digital therapies addressing unmet needs mainly within the growing space of mental illness and substance use disorder. The products are commercialized by Orexo in the US or via partners worldwide. The main market today is the American market for buprenorphine/naloxone products, where Orexo commercializes its lead product ZUBSOLV® for treatment of opioid use disorder. The company is headquartered in Uppsala, Sweden, where research and development activities are performed.

The Role
The Supply Chain/planning team is accountable for the supply of externally manufactured products within Orexo. As a Supply Manager you’ll have a key role in sourcing new suppliers and managing and develop supplier relationship on an ongoing basis. The contacts are both internal and external stakeholders in a variety of countries and cultures including senior management.

The role requires a commercial approach to negotiations and an ability to hold the suppliers accountable to their deliverables. You will be solving supplier related issues and drive improvements in output. Communication is of great importance for the role and a key to success.
This role has no direct reports and will report directly to Head of Supply Chain.

Who are you?
We are looking for someone with a broad pharmaceutical background that understands the cross-functional aspects of the pharmaceutical industry value chain.

The work is executed in a global high-paced environment, with strong focus on cross-functional collaboration.

We believe that you have;

  • Strong influencing/ negotiation skills
  • Ability to see the whole picture and independently identifying opportunities and issues
  • Extensive commercial awareness
  • Ability to build, maintain and develop professional relationships
  • Significant experience of working with external partners/ suppliers
  • Broad pharmaceutical industry background, understanding cross-functional aspects of pharmaceutical industry
  • Excellent knowledge and skills in general requirements for Outsourced Activities/Services and Purchased Materials

The Recruitment process
This is a permanent position starting with a probation period of six months.
Orexo's policy is to drug test all prospective employees and a negative drug test is a prerequisite for employment.

As selection and interviews take place continuously, we ask you to apply as soon as possible but no later than March 31st.

If you have any questions, please contact our Head of Supply Chain, Salem Tewolde, salem.tewolde@orexo.com or HR Manager, Karolin Sjösten, karolin.sjosten@orexo.com

Want to know more? Visit us at LinkedIn or our website!

A
A

Quality Assurance / QA för framtida uppdrag inom läkemedelsindustrin i Uppsala

Academic Resource

Uppsala, STHM
1 dag sedan
Uppsala, STHM
1 dag sedan
Academic Resource söker QA medarbetare för framtida uppdrag hos våra kunder inom läkemedelsindustrin i Uppsala.
Exempel på arbetsuppgifter
• Kvalitetssäkring och frisläppning av råvara
• Dokumentationsgranskning
• Registrering i datasystem
Annat förekommande arbete kan också förekomma‚ såsom hantering av avvikelser‚ CC–ärenden och CAPA.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har Högskole–/Universitetsutbildning inom exempelvis Bioteknik/Biomedicin/Kemi eller annan relevant bakgrund. Du har erfarenhet av GMP och läkemedelsbranschen samt har erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter. Vidare har du god datorvana och erfarenhet av arbete i datasystem (exempelvis LIMS). I den här rollen ser vi även att du har god förståelse för föreskrivande texter‚ definitioner samt dokumentation. Flytande kunskaper i svenska och engelska muntligt såväl som skriftligt är ett krav.
I den här rollen ser vi en noggrann person med god förmåga att strukturera och driva sitt eget arbete framåt. Du har även god samarbetsförmåga och trivs i en reglerad arbetsmiljö med tydliga riktlinjer.
Som konsult hos Academic Resource erbjuds du:
• Förmåner som t.ex. tjänstepension‚ friskvårdsbidrag och föräldralön.
• Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet‚ då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön‚ försäkringar‚ pension och semester.
• En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats!
• Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.
Är du den vi söker?
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande‚ så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter‚ ange referensnamn: SQAU1120
Frågor besvaras via mail av:
jenny.thonberg@academicresource.se
Sökord: quality assurance qa gmp läkemedel uppsala industri kvalitet säkring frisläppning granskning system lims avvikelse cc capa life science lediga jobb administrativt
We take you further
F
F

Hej trädgårdsmedarbetare!

Fastighetsägarna Service Stockholm AB

Uppsala, UPP
21 dagar sedan
Uppsala, UPP
21 dagar sedan

På Fastighetsägarna Service tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Hos oss når du nya höjder.

Nu söker jag två superkollegor som vill jobba med trädgårdsskötsel och underhåll i ett företag med stort framtidsfokus! Du erbjuds en omväxlande vardag och jag söker dig som vill vara med och stötta oss inom trädgårdsområdet från maj till augusti.

Om rollen

Som trädgårdsmedarbetare hos oss har du ett fritt och varierat arbete där beskärning av buskar, perenner och träd samt renovering av rabatter ingår i dina arbetsuppgifter. Du utför gräsklippning, gårdsstädning och ogräsrensning ute hos våra kunder. På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – vi jobbar alltid för att hitta den smartaste och enklaste lösningen i det dagliga arbetet.

Rollen är av fysisk och praktisk karaktär där du spenderar mestadels av din tid utomhus. Vid behov köper du även in lämpliga växter till pågående projekt.

Vem är du?

Jag vill komma i kontakt med dig som har ett öga för detaljer och som trivs med att arbeta såväl självständigt som i team, vi jobbar tillsammans - utan gränser. Hos oss arbetar du i en företagskultur med medarbetare som vill och kan ännu mer och jag vill därför att du brinner för att leverera god service till våra kunder. Jag ser även att du har ett flexibelt förhållningssätt och har lätt för att ingå i nya sammanhang. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och ligger steget före och för att trivas här så är det viktigt att du är självgående.

Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra är väldigt viktigt, det vill vi att du också tycker är viktigt när du väljer oss. På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka.

Kvalifikationer

Jag tror att du antingen studerar till trädgårdsmästare eller annan relevant utbildning alternativt har arbetslivserfarenhet av trädgårdsarbete. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav.

Vilka är vi?

Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Fastighetsägarna Service Uppsala ägs av Fastighetsägarna Service Stockholm och Fastighetsägarna Mittnord. Det värde vi skapar för våra kunder handlar i dagsläget till stor del om skötsel och service, såväl inomhus som utomhus, men lika mycket om att utveckla våra kunders fastigheter genom olika projekt och underhållsåtgärder. I dagsläget är vi tio drivna medarbetare som sitter på Lefflersgatan i Uppsala.

Vill du lära känna oss ännu bättre? Läs mer om oss på vår karriärsida och följ oss på Linkedin.

Ansök idag!

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid från maj till och med augusti. Låter det intressant? Ansök via formuläret nedan redan idag!
Bästa hälsningar,
Kristoffer Nordin
Affärsområdeschef Fastighetsägarna Service Uppsala

2
2

Däckskiftare till Uppsala

2Complete AB

Uppsala, UPP
1 dag sedan
Uppsala, UPP
1 dag sedan
2Complete Professionals AB
Dina arbetsuppgifter
Har du ett intresse för bilar och vill arbeta som däckskiftare? Just nu söker vi dig som gillar att arbeta fysiskt och söker jobb från 22 mars till 30 april. Jobbet kommer innebära att du kommer få köra in bilarna i verkstan och därefter skiftar däcken på ett noggrant och ansvarsfullt sätt. Om du har erfarenhet av att balansera och kränga däck så kan även detta ingå i dina uppgifter.
Detta är ett konsultuppdrag, det innebär att du blir anställd på 2Complete Professionals och arbetar hos vår kund. Det är en heltidstjänst där du arbetar kl:7.00-16.00, måndag till fredag.
Om företaget
Vi berättar mer om företaget vid en eventuell intervju.
Din profil
Vi söker dig som har b-körkort och talar svenska flytande då det används i den dagliga kommunikationen. Det anses meriterande om du har arbetat som däckskiftare tidigare.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Louise Jonsson på louise.jonsson@2complete.se.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit sedan 2011.
2
2

Servicetekniker/Vitvarutekniker till Uppsala

2Complete AB

Uppsala, UPP
7 dagar sedan
Uppsala, UPP
7 dagar sedan
2Complete
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som servicetekniker på ett värdsledande företag inom vitvaror. Du startar arbetsdagen på stationen eller hemifrån, du går igenom dagens arbeten samt planerar morgondagens jobb. Sedan bär det av med bilen full med reservdelar redo att göra våra kunders vardag enklare. Arbetet ute på fältet är omväxlande och innebär primärt felsökning och reparation av vitvaror.
Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är måndag till fredag, 7:30-16:00. Detta är en rektyrering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget och tjänsten är tillsvidare.
Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället
Din profil
Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsfokuserad och har ett intresse för teknik. Då arbetet sker ute hos kunder så förutsätter vi att du har god förmåga och drivs av att själv planera dina arbetsdagar.
Du har en gymnasieutbildning, B-körkort, goda kunskaper i Svenska och Engelska. Har du erfarenhet av att arbeta tekniskt sedan tidigare är detta en fördel. Övriga språk är såklart meriterande. Vidare ser vi Elbehörighet/El-vana och/eller kylackreditering som meriterande. Gedigen produktutbildning kommer tillhandahållas av oss vid anställning.
Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, emily.higgins@2complete.se eller 073 365 68 32.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Sökord: Vitvarutekniker, tekniker, servicetekniker, bilmekaniker

Typ av jobb

Kontraktsanställd, Heltid

Skickad

1 dag sedan

Beskrivning

Academic Resource söker nu Laboratorietekniker till produktion. I rollen som Laboratorietekniker kommer du att utföra rutinarbete på labb. Vidare kommer du att arbeta med förberedning och avslutning av produktion‚ producera buffertar och lösningar samt se till att förbrukningsvaror på lagret inte tar slut.

Arbetsuppgifter

•Genomföra produktionsrelaterade arbetsuppgifter och analyser enligt gällande instruktioner

•Dokumentera resultat enligt gällande instruktioner

•Tillverkning av buffertar‚ agar–plattor och medium

•Hantera intermediat och råvaror

•Disk

•Autoklavering

•Utföra enklare underhåll och drift av laboratorieutrustning

•Aktivt delta i arbetet med förbättring och vidareutveckling av processer och metoder

•Fånga och rapportera avvikelser i enlighet med aktuella rutiner för hantering av avvikelser

•Kontinuerlig utveckling av egen kompetens

•Tillsammans med Produktionsgruppen verka för en god kultur

Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har en avklarad yrkes– eller kandidatutbildning inom relevant område såsom BMA‚ Molekylärbiologi‚ Bioteknik eller Biomedicin. Du har praktisk labbvana inom bioteknik från utbildning eller tidigare erfarenhet.

Vidare har du god datorvana och god förmåga att sätta dig in i nya system och program. Du har flytande kunskaper i engelska i både tal och skrift‚ och kunskaper i svenska är meriterande. Det är meriterande med erfarenhet från kliniskt lab och/eller Life Science samt erfarenhet av laborativt arbete enligt ISO. Det är även meriterande om du har arbetat med analystekniker som ELISA‚ MS‚ ÄKTA och proteinodling.

I den här rollen ser vi en person som verkligen trivs med och brinner för det laborativa arbetet. Du är noggrann och strukturerad med en god samarbetsförmåga. Som kollega är du hjälpsam och prestigelös och trivs som en del i ett team som arbetar mot samma mål. Vidare ser vi gärna en flexibel person som gillar att arbeta i en dynamisk miljö.

Är du den vi söker?

Ansökan

Intervjuer och urval kommer att ske löpande‚ så ansök så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter‚ ange referensnamn: Sult0120

Frågor besvaras via mail av:

rekrytering.lifescience@academicresource.se

Sökord: life Science laboratorie tekniker BMA kandidatexamen biomedicin bioteknologi targeted proteomics proteinproduktion antikroppar kemi lediga jobb uppsala rekrytering produktion intermediat autoklavering elisa ms masspektrometri äkta odling

We take you further

Om företaget

A
A
A
A

Academic Resource

Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science.Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.

Företagets storlek

20 till 49 anställda