Populäraste jobb

Nära orsa, dalarnas län
487Jobb hittades

487 Jobb hittades  Nära orsa, dalarnas län

E
E

Avdelningsansvarig Vitvaror 85%

Elgiganten AB

Mora, DLN
3 dagar sedan
Mora, DLN
3 dagar sedan

Som Säljledare kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Varuhuschef.

Ansvar för att coacha och träna andra
Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver försäljning av kompletta ”sälj”, det vill säga rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.

För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Säljchef” under namnet Säljledare. Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Varuhuschefen motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.

Kund- och Försäljningsansvar
Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.

Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära ledare
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Säljledaren ansvarar för

  • Motivera, coacha och träna säljare
  • Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
  • Försäljningsresultat för produktgruppen
  • Hur avdelningen drivs och fungerar

Säljledarens arbetsuppgifter

  • Arbetsleda och bemanna
  • Utbilda och träna i försäljning och produkter
  • Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
  • Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
  • Personligt säljmål, egen försäljning
  • Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
  • Hantera feedback och kundärenden
  • Arbeta med varuexponering och driftstandard
  • Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen

Home-avdelningen
Avdelning Home hjälper, vägleder och säljer de hushållsprodukter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna vitvaror, småel och kök. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna, enkelt och utan krångel. En positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att kunden ska återkomma till just Elgiganten nästa gång.

Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Carina Stenholtz på storemanager.mora@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

C
C

Kandidatansvarig

Clockwork Bemanning & Rekrytering

Mora, DLN
3 dagar sedan
Mora, DLN
3 dagar sedan
Clockwork bemanning & Rekrytering
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar bland annat med rekrytering och bemanning och vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller att hjälpa människor som befinner sig i en omställningssituation. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Vi tror därmed på en stark lokal närvaro.
Om företaget
Det går bra för Clockwork Mora och vi behöver nu en ny stjärna till vårt team. Hos oss får du ett omväxlande, ansvarsfullt och självständigt arbete med stort fokus på kunder och affärer. Din vardag hos oss kommer att präglas av glädje och engagerade kollegor på ett företag med högt i tak. Vi lägger stort fokus på att skapa en miljö och en kultur som får oss att må bra och växa både som människor och i vår yrkesroll.
Dina arbetsuppgifter
Du som kandidatansvarig blir en viktig kugge i vår framgång. Ditt huvudsakliga uppdrag är att på olika sätt söka kandidater, annonsera tjänster, intervjua potentiella konsulter och administrera våra uppdrag. Ditt stöd till konsultchefer och rekryteringskonsulter är A och O för träffsäker rekrytering och bemanning. För att trivas i rollen ska du tycka om att hitta lösningar med hjälp av din kreativitet, älska service och vara en fena på att koordinera och kommunicera. Du är vår koordinator och den som skannar av kandidatmarknaden med ett uppmärksamt öga.
Din profil
Glädje, engagemang, närhet och affärsmässighet är Clockworks fyra kärnvärden. Det sätter tonen för vårt sätt att agera, både med varandra och i relationen med våra kunder och kandidater. Vi tror att du som söker denna tjänst är en driven person som har lätt för att knyta kontakter och skapa varaktiga relationer. Clockwork uppmuntrar och ger utrymme för individuella initiativ, men betonar också vikten av lagets framgång. Egenskaper som vi värdesätter högt är att du som person är social, driven, engagerad och noggrann. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en god administrativ förmåga. Arbetsuppgifterna kräver att du är flytande i svenska och har B-körkort. Är du den vi söker?
Ansökan
Välkommen att registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se senast 2021.03-14. Vi går igenom ansökningar löpande och vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För ytterligare information om tjänsten lämnas av Anders Hultgren 0733-512 701 alternativt via mail anders.hultgren@clwork.se
A
A

Produktionschef inom anläggning till Skanska i Värmland eller Dalarna

Academic Work

Mora, DLN
3 dagar sedan
Mora, DLN
3 dagar sedan

Under 2020 valdes Skanska än en gång till branschens bästa arbetsgivare i undersökningen Företagsbarometern. Till Skanska i Karlstad/Dalarna letar vi nu efter deras nästa produktionschef inom anläggning. Vi söker dig med erfarenhet av att ha lett stora och komplexa projekt inom just anläggning och som vill vara med på den positiva utvecklingsresa som Skanska har på gång. Vill du jobba hos branschens bästa arbetsgivare och leda ett av 2021 års mest meriterande projekt? Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten

Skanska går in i ett mycket spännande år då produktionen är i full gång i dammprojektet i Trängslet, 10 mil norr om Mora. Till detta projekt letar vi efter en produktionschef med erfarenhet av att driva komplexa projekt liknande detta. Kanske kan det kännas extra kul för dig som är intresserad att veta om att detta distrikt är belagt med projekt hela 2021, så gott som hela 2022 och en större del av 2023. Du kommer alltså till ett distrikt i stark tillväxt med en stor orderstock och goda framtidsutsikter. Skanska är en arbetsgivare som sticker ut på flera sätt, bland annat erbjuder de löpande sina medarbetare kvalitativa utbildningar, såväl externa som interna, men är också bland de ledande i landet när det kommer till jämställdhet, arbetsmiljö och hållbarhet.

Arbetsuppgifter

I projektet blir du som blockchef ytterst ansvarig för såväl ekonomi som operativt ansvarig över de 20-30 medarbetare som arbetar med form, armering och gjutning. I denna roll innehar du inte personalansvar men är operativt ansvarig på plats och säkerställer bland annat att ni är rätt antal personer på plats, att ni håller tidsplanen och att alla vet vad de ska göra. Du är ansvarig för att löpande följa upp budget för blocket och säkerställer även att ni följer de kvalitets- och säkerhetskrav som finns. Eftersom du är ansvarig för form, armering och gjutning är det också du som mottar eventuell feedback från beställaren av din del av projektet och delger projektorganisationen informationen.

Vi söker dig som

  • har minst fem års erfarenhet av rollen som produktionschef/platschef eller liknande roll
  • har ansvarat för större anläggningsprojekt
  • behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift
  • innehar B-körkort

I denna roll är utbildningsbakgrund inte avgörande. Du kan exempelvis ha läst en YH-utbildning inom bygg- och anläggning för att sedan komplettera med flera års erfarenhet i rollen som produktionschef. Du kan även ha studerat till byggingenjör, alternativt har du praktisk erfarenhet från branschen.

Som person är du:

  • Problemlösande
  • Ansvarstagande
  • Samarbetsförmåga
  • Resultatinriktad

Övrig information

  • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, måndag-torsdag med traktamente
  • Placering: du tillhör Skanska i Karlstad alternativt Dalarna, projektet under 2021 finns i Trängslet - norr om Mora.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skanskas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    ore01@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag i Norden, Europa och USA. Genom att gå i spetsen för hållbarhet erbjuder de konkurrenskraftiga lösningar. Med sina värderingar och en attraktiv affärsmodell bidrar de till att skapa en hållbar framtid för kunder och samhället och samtidigt skapa värde för aktieägarna. Skanska har flera år i rad utsetts till "branschens bästa arbetsgivare" i undersökningen "Företagsbarometern" samt listas som "karriärföretag 2021" av organisationen "Karriärföretagen".

C
C

CNC-operatör till kund i Mora

Clockwork Mora

Mora, DLN
4 dagar sedan
Mora, DLN
4 dagar sedan
Clockwork Mora
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork.Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Till en av våra kunder i Mora letar vi nu efter en talangfull CNC-operatör med start omgående. Som CNC-operatör sköter du mekanisk bearbetning och tillverkning av detaljer inom verkstadsproduktionen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ställa och byta verktyg utifrån en specifik ritning eller annat underlag. Det är också din uppgift att planera, övervaka och kontrollera maskinens arbete. Arbetstiderna kommer att vara ständig för eller eftermiddag.
Din profil
Vi söker dig som tidigare arbetat ute i en industriell miljö. Om du är praktiskt lagd och intresserad av teknik kommer du att trivas bra hos oss. Egenskaper som vi värderar högt är delaktighet, engagemang och en stark vilja att lära och utvecklas. Vi söker dig som är noggrann och som alltid ser till att lämna god kvalité på de arbete som du utför. Vidare bidrar du till att skapa ett bra arbetsklimat och en god gemenskap på jobbet. Krav för tjänsten är grönt certifikat eller motsvarande.
Ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ellen.gabrielsson@clwork.se
Vi ser fram emot din ansökan.
M
M

Mora Kommun söker ansvarstagande administratör till Stadsnät

Mora kommun

Mora, DLN
5 dagar sedan
Mora, DLN
5 dagar sedan
Mora Kommun
Om företaget
Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service. Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1 800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Nu söker vi en ny kollega som vill vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund som tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar med medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Tekniska förvaltningen ansvarar för drift, underhåll och förvaltning avseende gator, stadsnät, allmänna platser, mark, vindkraftverk, skog, kommunens anläggningar för idrott och fritid samt kommunens fastigheter.
Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du kan vara med och påverka Mora kommuns utveckling, där du kan göra skillnad och samtidigt ingå i ett arbetslag med en kultur av engagemang, delaktighet och respekt.
I rollen som Administratör Stadsnät kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter över hela förvaltningen men med fokus på kommunens stadsnätsverksamhet. Du kommer bland annat jobba med avtalshantering, faktureringsunderlag, diarieföring, försäljning, kundkontakter och stadsnätets systemverktyg. Du kommer att ha mycket kontakt och nära samarbete med våra leverantörer och driftentreprenörer där du blir en central funktion avseende att boka installation hos våra kunder.
Din profil
Du ska ha minst en gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller administration, kunskaper inom officepaketet samt B-körkort. Viktigt är att du har erfarenheter av administrativt arbete och gärna från att ha arbetat med någon form av ärendehanteringssystem. Meriterande är om du har erfarenheter från någon stadsnätsverksamhet eller liknande.
Vi ser det som mycket viktigt att du har goda färdigheter av att skapa förtroende och goda relationer samt är ansvarstagande och tar initiativ. Att strukturera och organiserar ditt arbete är en självklarhet för dig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.
Ansökan
Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan!
Läs mer om Mora Kommun på vår hemsida www.morakommun.se
Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att maila daniel.nylen@mora.se
M
M

Mora Kommun söker erfaren Fastighetschef

Mora kommun

Mora, DLN
5 dagar sedan
Mora, DLN
5 dagar sedan
Mora Kommun
Om oss
Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service. Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker en ny fastighetschef som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund som tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Tekniska förvaltningen ansvarar för drift, underhåll och förvaltning avseende gator, stadsnät, allmänna platser, mark, vindkraftverk, skog, kommunens anläggningar för idrott och fritid samt kommunens fastigheter.
Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du kan vara med och påverka Mora kommuns utveckling, där du kan göra skillnad och samtidigt ingå i ett arbetslag med en kultur av engagemang, delaktighet och respekt. Vi söker nu en fastighetschef med ansvar för våra verksamhetsfastigheter som utgör ca 140 000 kvm av kommunens egna lokaler och ca 40 000 kvm externt inhyra lokaler.
I rollen som fastighetschef har du ett övergripande ansvar och en samordnande funktion för kommunens lokalresurser. Du har personal- och budgetansvar och ingår i kommunens lokalstyrgrupp där du tillsammans med förvaltningschefer, ekonomichef och kommundirektör samverkar för att utveckla och utnyttja kommunens lokalresurser på bästa sätt. Du rapporterar direkt till förvaltningschef och har det övergripande fastighetsägaransvaret för att tillgodose hälsa och säkerhet för de som vistas i och omkring våra fastigheter.
Din profil
Du har en högskoleexamen eller liknande med erfarenhet från fastighetsbranschen, kunskaper om offentliga upphandlingar, entreprenadjuridik och erfarenheter från att leda personal. Vi ser också att du har goda kunskaper inom digital utveckling, Officepaket och vana från olika verksamhetssystem. För att skapa förtroende och goda relationer ska du vara organiserad, ansvarstagande och utvecklingsinriktad. Våra värdegrunder bygger på ett positivt förhållningssätt, ansvar för varandra, initiativ till utveckling och ett tydligt kund- och medborgarfokus.
Du ska ha erfarenhet av arbete med tjänsteentreprenader, upphandlingar och fastighetsförvaltning i någon form. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift samt vana att hålla presentationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.
Ansökan
Är du den vi söker? Vi ser fram emot din intresseanmälan!
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Evelyn Hult.
Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 14 mars 2021.
A
A

Marknadsansvarig till Experium i Lindvallen, Sälen

Academic Work

Mora, DLN
Idag
Mora, DLN
Idag

Vill du ta morgonens första möte i skidbacken? Eller låta lunchens löptur bli av strax intill? Vi har fått äran att rekrytera Experiums nästa marknadsansvarig. Vi letar efter dig vars hjärta inte enbart bultar för content, marknadsstrategier och varumärkespaketering utan som också har en stark kärlek till fjällen och det fantastiskt natursköna liv du erbjuds i vackra Lindvallen. Låter detta som du? Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten

Som en del av SKISTAR-koncernen är Experium ett upplevelsehus med ambition att erbjuda Lindvallens gäster oförglömliga minnen från resan. I Experium hittar du hotell, restaurang, äventyrsbad, spa- och relaxavdelning, bio och shopping. I rollen som marknadsansvarig letar vi efter dig som vill ha ett helhetsansvar över Experiums marknadsaktiviteter och dess närvaro i relevanta marknadskanaler. Rollen innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter, något vi tror lockar dig som inte vill nischa dig utan istället arbeta såväl operativt som strategiskt med ett redan starkt och folkkärt varumärke.

Du erbjuds

  • ett flexibelt arbete där du som marknadsansvarig själv får sätta din prägel på rollen
  • del i ledninsgrupp på elva personer - dom är både härliga, smarta och väldigt duktiga på sina jobb!
  • fina personalförmåner så som liftkort och fördelaktigt friskvårdsbidrag
  • och såklart, ett arbete med den svenska fjällen och dess bländande natur som närmsta granne (vem tackar nej till att uppleva den femte årstiden, mars-maj som bjuder på både skidåkning, snö OCH 20 grader med strålande sol?)

Arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter

  • upprättande av marknadsplaner och framtagning av marknadsstrategier för att kontinuerligt utveckla Experiums varumärke
  • utföra målgruppsanalyser för att kunna målgruppsanpassa all marknadsföring och extern kommunikation
  • driva och utveckla verksamhetens närvaro i sociala medier och andra relevanta marknadsföringskanaler
  • framtagning av content till webb- och hemsida samt marknadsföringskampanjer
  • stötta och guida de olika verksamheternas ledare och tillsammans med dem anpassa Experiums marknadsföringen efter varje avdelnings behov.

I denna roll kommer du till en verksamhet som är både tempofylld och variationsrik. Beslutsleden är aldrig långa och vi tror därför att du som söker denna tjänst trivs som bäst när du får fatta snabba beslut och löpande anpassa ditt arbete efter situation och kontext.

Vi söker dig som

  • har en examen inom relevant ämne, exempelvis Media- och kommunikation eller motsvarande program. Har du inte studerat kan du självklart ha införskaffat dig relevant erfarenhet genom att arbeta i liknande roll under längre tid.
  • har ett par års erfarenhet av liknande roll, exempelvis som kommunikatör eller marknadsassistent.
  • har B-körkort
  • behärskar svenska språket flytande i tal och skrift

Som person har du:

  • en hög grad av personlig mognad
  • en god samarbetsförmåga
  • är strukturerad och självgående

Övrig information

  • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka
  • Placering: Sälen, Lindvallen
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Experiums önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    ore01@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

S
S

Test Principle Technical Expert to Mora-006KWA

Schneider Electric

Mora
30+ dagar sedan
Mora
30+ dagar sedan
Test Principle Technical Expert to Mora - 006KWA

As the global leader in energy management and automation, with over 160,000 employees and operations in more than 100 countries, we provide connected technologies that will reshape industries, transform cities, and enrich lives. Help us deliver solutions that ensure Life Is On everywhere, for everyone and at every moment: https://youtu.be/NlLJMv1Y7Hk.

We are looking for a Test PrincipleTechnical Expertto be a part of the team in Mora. Your role is tocoordinate and perform test & validation of new and changed products for Cable Support Products to secure that they meet market requirements as well as external requirements from authorities regulated in respective standards.

Your Responsibilities

  • Exposure to mechanical testing equipment and procedures – Mechanical, Fire resistance, Corrosion, Short circuit.
  • Basic knowledge of International standards, Directives, Regulations – IEC, UL, CE
  • Prepare for IEC or CLC WG meetings and represent business in national standardization meeting (plenary or WG meetings) together with OD, Marketing, and the standardisation network.
  • Actions: Defend and promote our position according to strategy. Anticipate moves from various actors (manufacturers, local authorities).
  • Be creative in V&V process to simulate customer application and most unlikely event encountered by customers. Accountable for a robust validation action in the qualification process.
  • Expertise in leading investigations related to Field failures and quality defects and come up with solutions.
  • Produce prototypes to facilitate evaluation of design proposals.
  • Write test reports, analyse test results, and give feedback to Designers, Project leaders, Quality, Marketing etc.
  • Specify, plan, manage and coordinate external tests using external test houses
  • Ensure that all tests are performed under the updated version of the standard (if any).
  • Manage project deliverables according to PEP, PMP and QVE in time.

Who are you?

The required skills and experience for this position are as follows;

  • Basic knowledge on International standards – IEC, UL, CE
  • Test & Validation independent on the field
  • Skilled to read and interpret external standards
  • Skilled in Data collection, investigating, drafting logical conclusion with evidences and communicate to required stake holders.
  • Nice to have skilled related to Sheet metal surfaces and coatings.
  • Education: Industrial or technical engineer, preferable in electro mechanics specializations or:Technical education, covering statistical analysis and basic mechanics for test performance and test development, or equivalent skills achieved through experience.
  • User level: MS Office -Tools
  • Test equipment related software
  • Fluent in Swedish and English, both written and spoken

You are ambitious, driven, structured, goal oriented and a team player. We are a great team who have fun together – we’re a great place to work and we are continually striving to be the best place to work.

What do we offer you?

This is a great opportunity to join Schneider Electric and power your career! You will be joiningan international, dynamic, and responsible company, with an enviable reputation in themarket. Schneider fosters the development of all its’ people around the world. Every day, we empower employees to achieve more and experience exciting careers. Find out how our values and unique position make Schneider Electric the employer of choice – apply now.

When you work for Schneider Electric you work for a company focused on its people. We are proud to promote diversity, inclusion, people development and work-life integration!

Did we get you inspired?

Read more about us and apply at https://www.se.com/se/jobb

Contact persons

If you have questions regarding this position, please call Mahesh NANJUNDAIAH, Technical Manager, at 0722 319 805and if you want to tell us more about yourself and why you think this is the right role for you, then feel free to call Liselott Wigstrand at 0725 200 797.

 

You are welcome to submit your application.

 

AtSchneider Electric, we call this Life Is On.https://www.se.com/se/jobb

 

Qualifications

 


Primary Location

: SE-W-Mora

Schedule

: Full-time

Unposting Date

: Feb 26, 2021, 3:59:00 PM
K
K

Förbundsdirektör tillika räddningschef Brandkåren Norra Dalarna

Kommunalförbundet Brandkåren Norra Dalarna

Mora, DLN
6 dagar sedan
Mora, DLN
6 dagar sedan
Kommunalförbundet Brandkåren Norra Dalarna
Om oss
Kommunerna Mora, Leksand, Vansbro, Orsa och Älvdalen har sedan 1 januari 2019 ett kommunalförbund för kommunernas operativa räddningstjänstansvar och brandförebyggande arbete för att skydda liv, egendom och miljö. Förbundet har 50% av länets yta med ett invånarantal om ca 57 000.
Syftet med kommunalförbundet är att tillgodose de krav och intentioner i Lag (2003:778) om skydd mot olyckor samt att skapa goda förutsättningar för ett uthålligt arbete inom trygghet och säkerhet i det komplexa samhället. Dessutom önskar man stärka ledningsförmågan samt öka den samlade kompetensen.
Som förbundsdirektör är du brandkårens ledande tjänsteman och tillika räddningschef, ansvarig och föredragande inför förbundsdirektionen, medlemskommunernas ledningar och andra samhällsviktiga funktioner samt chef för brandkårens ledningsgrupp. Förbundsdirektören ska planera och fatta beslut i den egna verksamheten på sådant sätt att det gagnar berörda kommuners bästa. Du rapporterar till förbundsdirektionen/förbundsdirektionens ordförande.
Dina arbetsuppgifter
I ditt uppdrag som förbundsdirektör kommer du leda, utveckla och följa upp räddningstjänstförbundets verksamhet tillsammans med ledningsgruppen så att medborgaren och kunden är i fokus. Du kommer leda verksamheten enligt gällande lagstiftnings- och styrdokument med hög kvalité på ett effektivt, kostnadsmedvetet och i enlighet med de politiskt uppsatta målen och besluten.
Du kommer aktivt medverka i utvecklingen av medlemskommunernas olycksförberedande arbete och krisberedskapsförberedelser där du även svarar för omvärldsbevakning inom räddningstjänstförbundets verksamhetsområde. Du ingår som räddningschef i beredskap som yttre befäl eller liknande. Som förbundsdirektör kommer du att leda, motivera och utveckla medarbetare samt verka som en attraktiv arbetsgivare genom att skapa en hållbar kompetensförsörjning samt leda och skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att känna engagemang och gå mot gemensamt uppsatta mål.
Du företräder räddningstjänstförbundet i olika nätverk och i kontakter med näringsliv, myndigheter och organisationer utifrån förbundets ansvarsområde.
Din profil
Vi söker dig som har Brandingenjör med påbyggnadsutbildning (RUB) alt. Räddningsledare B, tillsyn och olycksförebyggande B samt innehar körkort B.Det är dessutom viktigt att du har kunskaper om den kommunala beslutsprocessen och erfarenhet att verka i en politiskt styrd organisation samt erfarenhet från brandkårens samlade ansvarsområde där du är van att leda och samordna stora, komplicerade räddningsinsatser.
En förutsättning för uppdraget är mycket god förmåga att leda, motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du har mycket god förmåga att samordna grupper samt skapar engagemang och delaktighet i ditt ledarskap. Du tänker och agerar strategisk, är tydlig och visar omdöme genom att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstagande vid uttalanden, agerande och beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda.
Du arbetar mycket bra med andra människor och din tidigare erfarenhet och personlighet gör dig till en stabil person med god självinsikt. Du har hög integritet med väl grundade och tydliga värderingar samt förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. För uppdraget bör du också ha förmåga att vara flexibel och kreativ i kombination med ett strukturerat arbetssätt. Du är reflekterande och kan belysa och analysera frågor och konsekvenser i ett större sammanhang. Då du möter många olika typer av människor är det även viktigt att du kan agera på ett serviceinriktat sätt.
Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Evelyn Hult.
Välkommen med din intresseanmälan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 17 mars. För ytterligare information om Mora kommun läs gärna mer på www.morakommun.se
C
C

Industri/lagermedarbetare till kommande uppdrag

Clockwork Mora

Mora, DLN
5 dagar sedan
Mora, DLN
5 dagar sedan
Clockwork Mora
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill jobba inom industrin i Mora. Arbetsuppgifterna är varierande beroende på tjänst och uppdrag, men vanligt förekommande tjänster är maskinoperatör, lagermedarbetare, truckförare eller montör. Arbetstiderna skiljer sig beroende på vilket företag du jobbar hos, dagtid eller 2-skift är vanligt.
Din profil
Vi ser att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet inom industri eller lager och det är mycket meriterande om du har truckkort. Som person är du noggrann, initiativtagande och har förmågan att hålla lugnet i stressiga situationer. Att arbeta under högt tempo och ha kroppen som ditt främsta redskap är inget problem för dig.
Ansökan
Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar så skicka gärna in din ansökan redan idag via www.clockworkpersonal.se, dock senast 2021-04.01. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Ellen Gabrielsson på 073-351 27 60 eller ellen.gabrielsson@clwork.se

Typ av jobb

Heltid

Skickad

3 dagar sedan

Beskrivning

Som Säljledare kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Varuhuschef.

Ansvar för att coacha och träna andra
Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver försäljning av kompletta ”sälj”, det vill säga rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.

För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Säljchef” under namnet Säljledare. Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Varuhuschefen motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.

Kund- och Försäljningsansvar
Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.

Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära ledare
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Säljledaren ansvarar för

  • Motivera, coacha och träna säljare
  • Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
  • Försäljningsresultat för produktgruppen
  • Hur avdelningen drivs och fungerar

Säljledarens arbetsuppgifter

  • Arbetsleda och bemanna
  • Utbilda och träna i försäljning och produkter
  • Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
  • Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
  • Personligt säljmål, egen försäljning
  • Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
  • Hantera feedback och kundärenden
  • Arbeta med varuexponering och driftstandard
  • Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen

Home-avdelningen
Avdelning Home hjälper, vägleder och säljer de hushållsprodukter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna vitvaror, småel och kök. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna, enkelt och utan krångel. En positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att kunden ska återkomma till just Elgiganten nästa gång.

Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Carina Stenholtz på storemanager.mora@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.


Om företaget

E
E
E
E

Elgiganten AB

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. År 2018 utsågs Elgiganten till "Årets Butikskedja" vid handelsgalan Retail Awards som arrangeras av Svensk Handel och nu senast under september år 2020 utsågs Elgiganten till Årets Arbetsgivare. Detta är vi mycket stolta över då kunden och medarbetaren är vårt absoluta huvudfokus. Elgiganten etablerades i Sverige år 1994 och har idag närmare 3 400 anställda och 174 varuhus och butiker. Med butiker avses våra Elgiganten Phone House butiker som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elgiganten ingår i Elkjop-koncernen som ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Elkjop-koncernen är i sin tur ett av Nordens största detaljhandelsföretag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37.3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11 000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107 000 m² stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Företagets storlek

2 500 till 4 999 anställda

Grundades

1994