Populäraste jobb

Nära nybro, kalmar län
500Jobb hittades

500 Jobb hittades  Nära nybro, kalmar län

G
G

VD till GLASMA AB

Glasma AB

Emmaboda, KLMR
2 dagar sedan
Emmaboda, KLMR
2 dagar sedan

Om företaget

GLASMA AB startades 1979 och ligger I Emmaboda. Vi ägs sedan 2005 av New Wave Group AB. Vi är ett av de ledande företagen i världen inom förädlade och pelleterade råvaror för den manuella glasindustrin. Våra produkter ger kunderna viktiga kvalitets- och miljöfördelar. Av tillverkningen exporteras den övervägande delen till kunder med välkända varumärken i ett stort antal länder över hela världen. Tillverkningsprocessen är i hög grad automatiserad och vi är idag totalt 10 anställda.

Eftersom vår nuvarande VD sedan drygt 20 år, avser att gå i pension efter sommaren söker vi nu en ny VD.

Vem du är

  • Du kommer till ett spännande, specialiserat och kundorienterat företag med omfattande kontakter över hela världen, vilket innebär att du är bekväm med att resa samt att tala och skriva engelska obehindrat.
  • Du har lämplig ingenjörsutbildning eller motsvarande.
  • Du har viss erfarenhet av B2B och internationella kundkontakter.
  • Du har förståelse för produktions- och logistikkedjan och gärna en viss kompetens inom området materialegenskaper.
  • Du är resultatinriktad med förståelse för långsiktighet.
  • Du har erfarenhet av att arbeta i en ledande befattning.
  • Du har för tjänsten lämpliga personliga egenskaper.

Frågor om tjänsten besvaras av VD Kenneth Svensson, 0471-48150.

Om du tycker att ovanstående låter intressant är du välkommen med din ansökan senast 28 februari 2021 som e-post till kenneth.svensson@glasma.se.

Glasma.se

X
X

Account Payable Analyst

Xylem

Emmaboda, KLMR
6 dagar sedan
Emmaboda, KLMR
6 dagar sedan
Lockas du av möjligheten att utveckla och vara med i uppstarten av ny specialistfunktion? Har du några års erfarenhet som ekonom och vill utvecklas på ett internationellt bolag? Xylem erbjuder en spännande möjlighet där du får möjlighet att verka lokalt men också i nära samverkan med övriga finansfunktioner inom bolaget och med kontaktytor i både Sverige såsom runt om i Europa.
Om tjänsten
För att på ett bättre sätt kunna stödja Xylems olika divisioner och bolag inom Sverige och Europa behöver nu finansteamet i Emmaboda förstärkas med ytterligare Account Payable Analyst. I tjänsten kommer du att spela en betydande roll i utformningen av en ny funktion inom Xylem där en av dina viktigaste uppgifter initialt blir att sätta både processer och rutiner för avdelningen. Ambitionen är att ditt team på sikt kommer växa i form av ytterligare anställningar  och detta kan också innebära ett utökat ansvar på sikt. Som  Account Payable Analyst blir du en strategisk affärspartner och ger stöd till finansgrupperna och andra viktiga intressenter inom bolaget.
I rollen ingår att:
  • Stödja arbetet med anpassning till strategiska affärsmål samt tillväxtmål
  • Utveckla arbetet med riskhantering
  • Arbeta med finansiella resultat
  • Säkra uppsatta efterlevnadskrav
  • Arbeta med förbättringsarbete och driva projekt
Tjänsten är placerad på Xylems kontor i Emmaboda och du kommer att rapportera till Account Payable Manager. På Xylem möts du av en kultur som uppmuntrar idéer om förbättring och effektivisering samt erbjuder och stöttar till både personlig och professionell utveckling.
Är det här du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom redovisning, ekonomi, företagsledning eller annat för tjänsten relevant relaterat område. Du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet av arbete inom redovisning.
Har du också verkar i ett stort internationellt företag där du även kommit i kontakt med IFRS, GAAP och SOX efterlevnad är det meriterande.
För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har en hög analytisk förmåga och känner dig trygg i din yrkesroll. Goda kunskaper i både svenska och engelska är nödvändigt för att kunna kommunicera med dina kollegor globalt i företaget.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som är en engagerad, entusiastisk, samarbetsvillig och bra kommunikatör. Du är en naturlig lagspelare som också känner igen dig i egenskaper såsom ansvarsfull, innovativ och drivande.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Xylem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på ”Lediga jobb”. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 073-55 88 927. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Välkommen in med din ansökan!
R
R

Specialistsjuksköterska till Kalmar

Randstad

Kalmar, KLMR
4 dagar sedan
Kalmar, KLMR
4 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Vi söker dig vidareutbildad sjuksköterska som vill arbeta inom bemanning.
Förutom attraktiva uppdrag erbjuder vi b.la. kollektivavtal, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Du har kontakt med en konsultchef som är väl insatt i vilka uppdrag som finns och hjälper dig att hitta den lösningen som passar dig bäst.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Välkommen med din ansökan redan idag!

ansvarsområde.

Sedvanliga arbetsuppgifter för specialistsjuksköterska inom olika vårdverksamheter.

kvalifikationer.

Legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning.

ansökan.

Sista ansökningsdag. 2021-03-31.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För mer information vänligen kontakta:
Rasmus Blomquist, Konsultchef

rasmus.blomquist@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se


R
R

Sjuksköterska till Kalmar

Randstad

Kalmar, KLMR
4 dagar sedan
Kalmar, KLMR
4 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Vi söker dig sjuksköterska som vill arbeta inom bemanning.
Förutom attraktiva uppdrag erbjuder vi b.la. kollektivavtal, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Du har kontakt med en konsultchef som är väl insatt i vilka uppdrag som finns och hjälper dig att hitta den lösningen som passar dig bäst.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Välkommen med din ansökan redan idag!

ansvarsområde.

Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterskor inom olika vårdverksamheter.

kvalifikationer.

Legitimerad sjuksköterska alternativt specialistsjuksköterska med 2 års klinisk erfarenhet.

ansökan.

Sista ansökningsdag. 2021-03-31.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För mer information vänligen kontakta:
Rasmus Blomquist, Konsultchef

rasmus.blomquist@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se


2
2

Masttekniker till vår kund i Kalmar

2Complete AB

Kalmar, KLMR
2 dagar sedan
Kalmar, KLMR
2 dagar sedan
2Complete
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi Masttekniker till vår kund i Kalmar och Linköping. Som Masttekniker kommer du vara en del av vår kunds team som arbetar på höga höjder, bl. a. i mobilmaster.
Telekombranschen är ständigt under utveckling och hela tiden ställs högre krav på täckning och datakapacitet. Därför har vå kund fått i uppdrag att bygga ut, uppgradera och underhålla 4G och 5G-näten kontinuerligt. I tjänsten ingår arbetsuppgifter som installation av antenner, fiber och kraftkablage, switchar, strömförsörjning samt konfigurering av telekomspecifik utrustning, dokumentation, planering och felsökning. Arbetet sker i hela södra Sverige, så resor och övernattningar förekommer.
Hos vår kund kommer du ha daglig kontakt med företagets projektledare, övriga kollegor samt kunder vilket innebär både externa och interna kontaktytor.
Om företaget
Du erbjuds chansen att arbeta med ny teknik i spännande projekt hos vår kunds uppdragsgivare som är några av Nordens största infrastrukturägare. Du ges möjlighet att arbeta i en kreativ och flexibel arbetsmiljö med utvecklingsmöjligheter. Hos vår kund arbetar du i en enkel organisation med korta beslutsvägar, långsiktighet, stark ekonomi samt ägarstruktur och som kännetecknas av entreprenörskap och autonomi.
Din profil
Vi söker dig med gymnasieutbildning inom teknik eller el med god teknisk förståelse. Vi ser gärna att du har kunskap om IP-nätverk samt telekom- och elinstallationer. Du kan idag vara i början av din karriär och exempelvis arbeta som Masttekniker eller annat yrke med teknisk inriktning och är nu redo att ta ditt nästa steg. Har du tidigare höghöjdserfarenhet är detta givetvis en fördel. Det är dessutom meriterande med teknisk erfarenhet av telekomrelaterad utrustning.
Då arbetet innebär daglig kontakt med såväl kollegor som kunder, ställer vi höga krav på din sociala och kommunikativa förmåga. För att lyckas i uppdraget tror vi att du är driven och har hög ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid din entusiasm att vilja utvecklas inom teknikområdet och tillsammans i arbetsgruppen. Som Masttekniker har du förmågan att vara flexibel och ta dig an ditt arbete systematiskt och med noggrannhet.
Övriga kompetenskrav:
- B-körkort
- God datorvana
- Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift
För alla anställningar kräver vi utdrag ur belastningsregistret då vi i många fall arbetar med utrustning och kunder som är en del av samhällets kritiska funktioner.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
M
M

Fastighetschef

Mekka Traffic Group

Kalmar, KLMR
6 dagar sedan
Kalmar, KLMR
6 dagar sedan

Mekka Traffic Group är en koncern som verkar inom den svenska bussbranschen. Våra olika bolag bedriver busstrafik inom områdena upphandlad kollektivtrafik, skoltrafik, kommersiell linje- och beställningstrafik samt fordonsservice. Vår verksamhet kännetecknas av entreprenörskap i kombination med personligt engagemang, pålitlighet, ständiga förbättringar och professionalism. Vi vill göra framsteg varje dag och är nu inne i en expansiv fas med uppstart av flera nya trafikavtal under de närmsta åren. I koncernen ingår bland annat Bergkvarabuss AB, Mekka Service, Traveller Buss AB och Scandorama. Totalt är vi ca 2000 medarbetare och omsätter ca 2,1 mdkr. Vi är etablerade på ett 30-tal orter runt om i Sverige, med huvudkontor i Kalmar. Välkommen att läsa mer om oss: www.mekkatrafficgroup.se

Mekka Traffic Group växer och behöver förstärka organisationen med en Fastighetschef!

Vi söker en ny fastighetschef vilken ska vara delaktig i den fortsatta utvecklingen av vårt nuvarande och framtida fastighetsbestånd. Vi erbjuder dig ett arbete där du kan vara med och påverka våra fastigheters framtida utveckling, där du kan göra skillnad och samtidigt ingå i olika projektgrupper med en kultur av engagemang, delaktighet och respekt.

 

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll ingår ett helhetsansvar för våra fastigheter och dess byggnader Fastighetsbeståndet omfattar cirka 20 depåer och cirka 20 mindre uppställningsplatser. De större depåerna ägs av bolaget.

Vi söker dig som vill vara med och upprätthålla samt fortsatt utveckla våra fastigheter på lång sikt. Ditt arbete kommer innehålla såväl administrativa uppgifter som strategiska och operativa i en rik variation

Det strategiska arbetet består bland annat i att jobba fram en investerings- och driftbudget med tillhörande planer liksom projektering av ny- och tillbyggnationer. Dessutom är framtagning av drifts- och underhållsplaner en ytterligare del i det strategiska arbetet liksom ekonomisk och tidsuppföljning av desamma. I det administrativa och operativa delarna kommer du leda och organisera det arbete som krävs för att uppfylla planerna. Dessutom ansvarar du för hyresavtal samt samverkar med miljö- och kvalitetsansvarig för att säkra lagefterlevnaden i alla delar.

Din profil

Du har en lämplig gymnasial eller eftergymnasial utbildning med erfarenhet från fastighetsbranschen samt goda kunskaper inom dina blivande ansvarsområden.

Du är initiativrik och noggrann med ett bra ordningssinne. Du har förmåga att lösa problem, koordinera flera saker samtidigt, ge ett professionellt stöd och driva ett kontinuerligt utvecklingsarbete. Det här är jobbet för dig som tycker om att kombinera projektledning, fastighetsfrågor och administration. Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande uppdrag där du får utrymme att jobba självständigt under eget ansvar men också som lagspelare. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift samt vana att hålla presentationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.

I rollen som fastighetschef rapporterar du till vår servicechef. För rätt person finns mycket goda förutsättningar till utveckling inom koncernen. I din roll får du en direkt påverkan på ett hållbart samhälle genom en klimatsmart kollektivtrafik. Välkommen att vara med och bidra till att vi når våra målsättningar, visioner och lever efter våra värderingar.

Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

I denna rekrytering samarbetar Mekka Traffic Group med Unik Resurs. För frågor om tjänsten kontakta rekryterare Jonas Österbo, 0768 - 99 85 77,  jonas.osterbo@unikresurs.se eller Selma Sabanovic; 072 712 04 05, selma.sabanovic@unikresurs.se

Väl mött!

Sista ansökningsdatum
2021-03-18

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

M
M

Fastighetschef

Mekka Traffic

Kalmar, KLMR
4 dagar sedan
Kalmar, KLMR
4 dagar sedan

Företagspresentation

Mekka Traffic Group är en koncern som verkar inom den svenska bussbranschen. Våra olika bolag bedriver busstrafik inom områdena upphandlad kollektivtrafik, skoltrafik, kommersiell linje- och beställningstrafik samt fordonsservice. Vår verksamhet kännetecknas av entreprenörskap i kombination med personligt engagemang, pålitlighet, ständiga förbättringar och professionalism. Vi vill göra framsteg varje dag och är nu inne i en expansiv fas med uppstart av flera nya trafikavtal under de närmsta åren. I koncernen ingår bland annat Bergkvarabuss AB, Mekka Service, Traveller Buss AB och Scandorama. Totalt är vi ca 2000 medarbetare och omsätter ca 2,1 mdkr. Vi är etablerade på ett 30-tal orter runt om i Sverige, med huvudkontor i Kalmar. Välkommen att läsa mer om oss: www.mekkatrafficgroup.se

Mekka Traffic Group växer och behöver förstärka organisationen med en Fastighetschef!

Vi söker en ny fastighetschef vilken ska vara delaktig i den fortsatta utvecklingen av vårt nuvarande och framtida fastighetsbestånd. Vi erbjuder dig ett arbete där du kan vara med och påverka våra fastigheters framtida utveckling, där du kan göra skillnad och samtidigt ingå i olika projektgrupper med en kultur av engagemang, delaktighet och respekt.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll ingår ett helhetsansvar för våra fastigheter och dess byggnader Fastighetsbeståndet omfattar cirka 20 depåer och cirka 20 mindre uppställningsplatser. De större depåerna ägs av bolaget.

Vi söker dig som vill vara med och upprätthålla samt fortsatt utveckla våra fastigheter på lång sikt. Ditt arbete kommer innehålla såväl administrativa uppgifter som strategiska och operativa i en rik variation

Det strategiska arbetet består bland annat i att jobba fram en investerings- och driftbudget med tillhörande planer liksom projektering av ny- och tillbyggnationer. Dessutom är framtagning av drifts- och underhållsplaner en ytterligare del i det strategiska arbetet liksom ekonomisk och tidsuppföljning av desamma. I det administrativa och operativa delarna kommer du leda och organisera det arbete som krävs för att uppfylla planerna. Dessutom ansvarar du för hyresavtal samt samverkar med miljö- och kvalitetsansvarig för att säkra lagefterlevnaden i alla delar.

Din profil

Du har en lämplig gymnasial eller eftergymnasial utbildning med erfarenhet från fastighetsbranschen samt goda kunskaper inom dina blivande ansvarsområden.

Du är initiativrik och noggrann med ett bra ordningssinne. Du har förmåga att lösa problem, koordinera flera saker samtidigt, ge ett professionellt stöd och driva ett kontinuerligt utvecklingsarbete. Det här är jobbet för dig som tycker om att kombinera projektledning, fastighetsfrågor och administration. Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande uppdrag där du får utrymme att jobba självständigt under eget ansvar men också som lagspelare. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift samt vana att hålla presentationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.

I rollen som fastighetschef rapporterar du till vår servicechef. För rätt person finns mycket goda förutsättningar till utveckling inom koncernen. I din roll får du en direkt påverkan på ett hållbart samhälle genom en klimatsmart kollektivtrafik. Välkommen att vara med och bidra till att vi når våra målsättningar, visioner och lever efter våra värderingar.

Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

I denna rekrytering samarbetar Mekka Traffic Group med Unik Resurs. För frågor om tjänsten kontakta rekryterare Jonas Österbo, 0768 - 99 85 77,

jonas.osterbo@unikresurs.se

eller Selma Sabanovic; 072 712 04 05,

selma.sabanovic@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

E
E

Epiroc söker drivna och noggranna montörer med start omgående!

Epiroc Rock Drills Aktiebolag

Kalmar
2 dagar sedan
Kalmar
2 dagar sedan

Är du en tekniskt intresserad, ansvarsfull och händig person? Trivs du med ett aktivt arbete där du arbetar i team? Sök då jobbet som montör på Epiroc redan idag via Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!


Läs mer på lernia.se.

E
E

Servicedesk analyst till E-hälsomyndigheten

eHälsomyndigheten

KLMR
5 dagar sedan
KLMR
5 dagar sedan
Motiveras du av att ge service till användare och samtidigt arbeta med problemlösning? Hos oss på E-hälsomyndigheten finns chansen att få arbeta tillsammans med glada och kompetenta kollegor då vi nu söker en ny medarbetare till vår servicedesk i Kalmar! På servicedesk kommer du vara en del av ett team som har ansvaret för att lösa de ärenden som kommer in, antingen med hjälp av egen kunskap och rutiner eller eskalering till andra delar av myndigheten under våra öppettider. Servicedesk tillhör enheten produktion av informationstjänster, inom avdelningen digitalisering. Produktion av informationstjänster är den enheten som tillhandahåller förutsättningar och support för alla de tjänster som myndigheten levererar. Förutom servicedesk finns även applikations- och databasdrift samt releasehantering inom enheten. Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom kundtjänst med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten

Som servicedesk analyst kommer du att agera kundtjänst för våra tjänster ut mot medborgare, vård- och apoteksaktörer. Det innebär att utföra first line support och lösa inkommande incidenter och service requests genom att arbeta i incident management processen och request fulfillment processen. Ärenden kommer in via telefonsamtal eller e-post som sedan registreras i ett ärendehanteringssystem. Du tilldelar ärenden till 2nd line eller 3rd line samt arbetar med ständig förbättring och förslag till åtgärder.

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial utbildning
  • Minst 1 års erfarenhet av att arbeta med kundservice/kundtjänst/telefonsupport
  • Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i tal och skrift
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har även en god förmåga att arbeta självständigt och är bra på att komunicera muntligt.

Meriterande för tjänsten är:

  • Erfarenhet av att arbeta i en IT-driftsorganisation
  • Erfarenhet av att arbeta inom apotekssektorn
  • Kunskap om ITIL
  • Erfarenhet av att arbeta som Incident Manager
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider. Anställningen är ett vikariat på två år, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor. E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef Maria Idberg, enhetschef på Produktion av informationstjänster tel. 010-106 07 68, Ulrika Lind, HR-specialist 010-458 63 48, Emmeli Gross, Saco 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST 010-458 62 90.   Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 8 mars 2021!

Om E-hälsomyndigheten

E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.seRekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.   Sökord: Servicedesk, helpdesk, 1:st line support, incidenthantering    
M
M

Intensivvårdssjuksköterskor till Bemanningsuppdrag (Omgående Start)

Magnifiq Kompetens

Kalmar
10 dagar sedan
Kalmar
10 dagar sedan
Omtanke från norr – till söderMagnifiq är ingen vårdjätte. Vår styrka bygger inte på storlek, utan på övertygelsen om att rätt villkor och ersättning skapar nöjda medarbetare. Vi är ett litet vårdbemanningsföretag med norrländska värderingar som tror på långsiktighet, transparens och ömsesidig omtanke. Vår bas finns i Umeå, men Magnifiq förmedlar konsultuppdrag över hela Sverige. Uppdragens längd varierar från en dag till flera månader, och om uppdraget är på annan ort hjälper vi dig med resor och boende. Du får en personlig kontakt hos oss som hjälper dig hitta den typ av uppdrag som passar just dina förutsättningar, ambitioner och önskemål. Vi växer smart och prioriterar långsiktiga samarbeten. Magnifiq har dubblat antalet konsulter varje år sedan starten, men vi lägger fortfarande yttersta vikt på nära personlig kontakt och en stark sammanhållning. Vi anstränger oss helt enkelt lite mer – för individen och laget. Här hittar du en trygg arbetsgivare som erbjuder en spännande nystart i yrkeslivet med konkurrenskraftiga ersättningar och tjänstepension.
VI SÖKER:
Vi söker just nu intensivvårdssjuksköterskor med minst två års yrkeserfarenhet till ett bemanningsuppdrag i Kalmar med omgeånde start enligt önskemål och överenskommelse. Uppdragsperioden är mellan V.9-24 med goda möjligheter till förlängning.
Hög tillgänglighet under perioden och möjlighet till heltid är meriterande.
 
INFORMATION OM UPPDRAGET:
Beskrivning av uppdraget/avdelningen:
Sedvanliga arbetsuppgifter för legitmiread intensivvårdssjuksköterska på intensivvårdsavdelning.
 
Arbetstider:
Rotation eller enligt överenskommelse
 
Journalsystem:
Cosmic
 
OM DIG:
Magnifiq Kompetens söker dig som har minst 2 års erfarenhet som Leg. sjuksköterska och som söker ett tryggt äventyr med ett modernt bemanningsbolag i tillväxt.
 
Vi söker dig som vill vara en del av vår resa och axla rollen som ambassadör ute på uppdrag hos våra kunder. Det är genom nöjda medarbetare och kunder vi växer. Därför är just dina erfarenheter, idéer och förslag på förbättringar centrala i vår resa att skapa Sveriges bästa vårdbemanningsföretag.

Typ av jobb

Heltid

Skickad

2 dagar sedan

Beskrivning

Om företaget

GLASMA AB startades 1979 och ligger I Emmaboda. Vi ägs sedan 2005 av New Wave Group AB. Vi är ett av de ledande företagen i världen inom förädlade och pelleterade råvaror för den manuella glasindustrin. Våra produkter ger kunderna viktiga kvalitets- och miljöfördelar. Av tillverkningen exporteras den övervägande delen till kunder med välkända varumärken i ett stort antal länder över hela världen. Tillverkningsprocessen är i hög grad automatiserad och vi är idag totalt 10 anställda.

Eftersom vår nuvarande VD sedan drygt 20 år, avser att gå i pension efter sommaren söker vi nu en ny VD.

Vem du är

  • Du kommer till ett spännande, specialiserat och kundorienterat företag med omfattande kontakter över hela världen, vilket innebär att du är bekväm med att resa samt att tala och skriva engelska obehindrat.
  • Du har lämplig ingenjörsutbildning eller motsvarande.
  • Du har viss erfarenhet av B2B och internationella kundkontakter.
  • Du har förståelse för produktions- och logistikkedjan och gärna en viss kompetens inom området materialegenskaper.
  • Du är resultatinriktad med förståelse för långsiktighet.
  • Du har erfarenhet av att arbeta i en ledande befattning.
  • Du har för tjänsten lämpliga personliga egenskaper.

Frågor om tjänsten besvaras av VD Kenneth Svensson, 0471-48150.

Om du tycker att ovanstående låter intressant är du välkommen med din ansökan senast 28 februari 2021 som e-post till kenneth.svensson@glasma.se.

Glasma.se