Populäraste jobb

484Jobb hittades

484 Jobb hittades 

A
A

Yrkeslärare till Praktiska i Växjö

AcadeMedia Support

Växjö
1 dag sedan
Växjö
1 dag sedan

Om Praktiska Gymnasiet

Praktiska gymnasiet är skolan mitt i arbetslivet och vi är störst i Sverige inom gymnasial lärlingsutbildning. Vi vet att bra yrkesutbildning gör att ungdomar får jobb direkt efter gymnasiet och därmed får en chans att etablera sig som unga vuxna i samhället. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv och det gör att samhället utvecklas som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har sin plan klar för sig. Vi tror nämligen att alla behövs och kan bidra på arbetsmarknaden.

Ditt uppdrag

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom Fordons- och transportprogrammet med inriktning personbil, och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett lärarlag. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som yrkesämnet. Utöver yrkesämnesspecifika-har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor, göra APL-besök. Tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Det är lika med såväl eleverna som med kollegor.

Din profil

I första hand söker vi dig som är legitimerad yrkeslärare alternativt har stor kompetens och erfarenhet inom ditt yrke som fordonsmekaniker. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Utöver din yrkeskompetens ser vi att du har ett brett kontaktnät med din bransch. Då utbildningen sker i samverkan med det lokala näringslivet är god lokalkännedom och god branschkunskap meriterande. Körkort är ett krav för arbetet då du regelbundet gör APL-besök hos dina elever.

Vi erbjuder

Vi jobbar som ett sammansvetsat team och säkerställer att du inledningsvis får rätta förutsättningar att utvecklas in i yrkeslärarrollen. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom Praktiska Gymnasiet men även med andra inom AcadeMediakoncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 21-04-22. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Marie-Charlotte Bäckström på 072-310 66 10 eller via mail

marie-charlotte.backstrom@praktiska.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Om AcadeMedia

Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.

D
D

VD till en av Sveriges största däckkedjor

Däckteam i Sverige AB

4 dagar sedan
4 dagar sedan

VD

Vi söker en VD till Däckteam i Sverige AB

Däckteam i Sverige AB är en av Sveriges största däckkedjor med 150 verkstäder runt om i landet. Däckteam ägs av dess medlemmar och har en tydlig organisation i hela ledet. Vi strävar efter att växa och eftersöker nu en VD som kan fortsätta driva denna utveckling då vår nuvarande VD kommer att sluta.

Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla och driva organisationer.
Du har erfarenhet av strategiskt försäljnings- och inköpsarbetearbete med såväl medlemmar som leverantörer. Du behöver därför ha en god förmåga att analysera trender och utveckling i branschen. Vidare har du erfarenhet från att leda en diversifierad och konkurrensutsatt verksamhet som ytterst drivs baserat på medlemmarnas intressen. Vi uppskattar att du har erfarenhet av branschen och förståelse för de utmaningar som uppstår hos medlemmar, prospects och leverantörer.
Som person är du ambitiös och driven med en passion för tillväxt. Du har modet att tänka nytt och motiveras av utmaningen att utveckla och underhålla goda relationer med såväl medlemmar, leverantörer som övriga intressenter.
Vidare är du en god ledare av personal, med förmåga att ta ansvar för helheten och du är skicklig på att kommunicera såväl muntligen som skriftligen.

 

Erfarenhet:

  • Gedigen branscherfarenhet är meriterande
  • Erfarenhet som chef/ledare
  • Erfarenhet av att leda verksamheter, varav ledarskap för medlemsstyrda och/eller inköpsorganisationer betraktas som ett plus
  • Erfarenhet av att driva strategiskt, taktiskt och operativt förändringsarbete

 

Personliga egenskaper:

  • Stark egen drivkraft och målfokuserad
  • Passion för tillväxt
  • Vilja att utveckla Däckteams verksamhet och personal
  • Mod att tänka nytt och vara kreativ för att utveckla Däckteams relationer med medlemmar (nuvarande och kommande) och leverantörer
  • Drivs av att leverera goda resultat med hög kvalitét
  • Kommunikativ, Förmågan att vara en tydlig kommunikatör och representera Däckteam inom branschen och i stort.
  • Förmåga att ta ansvar för helheten

 

 

Förväntade resultat/fokusområden framåt:

  • Ökad tillväxt (medlemmar, volymer)
  • Fortsatt nära samarbete med leverantörerna
  • Nöjda medlemmar
  • God kostnadskontroll
  • Effektiv verksamhet
  • Engagerad personal
  • Utveckla konceptet och affärsmodellen

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid.

Organisatoriskt kommer du att vara underställd styrelsen och delta på regelbundna styrelsemöten. I dagsläget innebär tjänsten personalansvar för de fyra personer som är anställda på Däckteam i Sverige AB.
Huvudkontoret ligger i dagsläget i Malmö, men det är inget krav att VD utgår därifrån.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta styrelseordförande Markus Eriksson.

Välkommen med din ansökan via mail senast 30/4.

 

Kontaktpersoner

Markus Eriksson

Styrelseordförande Däckteam i Sverige AB

0703-482177

markus@gekodack.se

R
R

Senior Accountant / Financial Manager to Ridestore- North America

Ridestore

3 dagar sedan
3 dagar sedan
Ridestore

As we grow at a fast pace we need to reinforce our financial team with a colleague that will handle our bookkeeping, closing, annual reporting, tax and legal for our subsidiary i US. We expect nothing less than that you can handle multiple challenges in a continuous changing world with a smile on your face. You have the knowledge, but furthermore important the drive to build Ridestore to the next level.

At Ridestore, you’re going to create your role, and we’re going to support you in that. An eCommerce snow revolution starts by forgetting everything you know and starting something fresh. We’re not going to bog you down with formalities or hierarchy. At Ridestore, you don’t have to let your passion collide with your work schedule. Here, you’re constantly on the move, but you get to plan your time your way.

We’ll let you walk through that challenging terrain solo when necessary, but we’re going to help pick you up and push you forward when you need it. So come be part of the change. We’re waiting for you.

Who We Are:

Ridestore was founded over 10 years ago. We had a passion to create products and brands that people truly wanted.

The era where brands told people what they should wear or do is dead. Everyone’s an expert. You know what you like and want to wear much better than the designer. So our job is to listen. A brand in this new era is there to serve and empower You. The customer. The expert. If you do that well then your brand will spread from one person to another, peer to peer. This changes everything in how you design products and create a brand. You have to truly listen to the customers, not just make them heard. You have to give them a voice and empower them.

We get things done. That has taken us more than a half billion sek in revenue and 100% year on year organic growth.

We want to own the outerwear conversation online. Our brands Dope Snow & Montecwear are the first brands created from listening to what You want.

Read about us on: https://inside.ridestore.com/ and https://www.ridestore.se/

Who You Are:

You are the star in accounting, and you love to handle GST reporting. You work in multiple systems and you really like digitalized flows. You can dig into small deviations, but you’re not locked to the details and can change to the birds-eye perspective when it’s needed. In many areas you will be like an explorer; breaking new ground together with the CFO and group accounting manager, finding solutions for challenges that business has not even found.

  • You get thrilled by challenges
  • Change is natural for you
  • Improvements, improvements and improvements, you like to improve your business both with small but also big steps
  • You want to be responsible, it’s “your books” and you want them to be the best
  • Digitalization and IT is something you’re fond of and have a very good knowledge of
  • You like to work with a both high and low perspective, you need to handle the daily invoices but you also need to be part of the setup of a new country/market

What you will be doing:

  • Accounting for our US and Canada subsidiaries
  • Monthly and yearly closing but also analyzing the month and preparing reports
  • Handling invoices and improving our new invoice flow
  • Accounting of spending
  • Accounting and coordination of our global salary solution
  • Be the knowledge source regarding VAT, Tax and regulations regarding bookkeeping.
  • Responsible for local legal and tax compliance
  • Responsible for import and custom handling out of a financial perspective
  • Responsible and managing our sales and use tax nexuses
  • Responsible for HR related questions and task such as pension, health insurance and sick leave.
  • Handling our legal compliance both financially but also commercial

What you will have at Ridestore:

  • Freedom to build the structure of our accounting
  • Flexibility to dispose of your time between office and home work
  • All the equipment you can possibly need to be effective
  • Work with a Very Talented Team
  • Company Retreats/Meetups (like our last meetup in the Alps, St Anton)

Requirements:

Because you will have a lot of freedom and responsibilities in such a crucial role, we do have some additional requirements beyond you being a kick-ass person

  • 5+ years in a senior accountant / financial manager position
  • Very good knowledge of US tax, GST and accounting regulations
  • Working in a global environment
  • 5+ year experience in:
    • GST reporting
    • Employer cost calculations and reporting
    • Tax calculations
    • Year-end closings
    • Creating Annual reports

You especially rock if you have the following:

  • Legal compliance
  • Experience in Canadian business setup
  • Duty and custom compliance
  • HR related matters
  • Ski and snowboard enthusiast

Ready to partner up with the best of the best from around the world? Come make something special at Ridestore!

In this recruitment process Ridestore partner with Meritmind. For more information, please feel free to contact the responsible recruitment consultant at Meritmind, Susanne Areschoug on 0701-66 08 03. Interviews and selection process will commence week 2 in January- so please ensure your application is with us by then. The position is available to apply for as long as the ad is shown on our website.

We look forward to receiving your application!

Consider this before you submit your application
· Your application shall not contain any personal data relating to civil status, family/children, ethnic origin, age, political opinions, religious or philosophical beliefs, trade-union membership, health or sexual orientation.
· Make sure our name and contact information is included in your resume.
· It is only possible to attach one document, so please add your resume and your personal letter, if needed, as one file.
· Your application will be sent when you select the file and click Open.

M
M

Koncernekonomer sökes till konsultverksamheten i Malmö

Meritmind AB

4 dagar sedan
4 dagar sedan
Meritmind AB

Till vårt härliga konsultteam söker vi nu dig som arbetar med koncernredovisning och som är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag genom rollen som anställd konsult hos oss. Som anställd konsult inom koncernredovisning kan vi erbjuda en trygg anställning med fast månadslön samtidigt som du ges möjlighet till variation och utmaning genom nya uppdrag i olika typer av verksamheter.

Våra uppdrag sträcker sig ofta över längre perioder, vilket gör att du får den tid som krävs för att göra en skillnad i verksamheten och bidra till våra kunders framgång. Våra kunder är medelstora till stora företag med välkända varumärken, många av dem är börsnoterade och ingår i internationella koncerner.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen som konsult inom koncernredovisning

  • Ansvara för koncernredovisningsfrågor
  • Finansiell rapportering
  • Konsolidering
  • Driver och koordinerar rutiner för interna processer och system
  • Justerar koncernredovisning enligt regelverk som K3 och IFRS
  • Skattefrågor
  • Förvärv

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med tidigare erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Antingen har du arbetat länge och mycket inom koncernredovisning eller så har du kommit i kontakt med det i din tidigare roll och vill utvecklas inom området. Du ska ha arbetat i regelverket K3 men har du stött på IFRS är det ingen nackdel. Eftersom många av våra kunder är internationella ska du kunna kommunicera på engelska, i både tal och skrift.

Placeringsort: Skåne

Vad kan vi då erbjuda dig?

  • En trygg tillsvidareanställning med fast lön både på och mellan uppdrag
  • 30 dagars semester
  • 4.000 kr i friskvårdsbidrag
  • Bra pensionsvillkor
  • Kompetensutveckling
  • Förmåner via Benify
  • Sociala aktiviteter i form av frukostar, konferenser, kick-offer osv.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en trivsam organisation med högt i tak och ambitiösa kollegor som värnar om varandra. Vi är måna om dig som konsult, du tillhör ett mindre konsultteam och har alltid en personlig kontakt med din konsultchef.

Om Meritmind
Idag är vi ett ledande konsultföretag inom ekonomi och styrning. Vi är 370 anställda inom koncernen, omsätter en halv miljard och har kontor på fem platser i Sverige och ett i Tyskland. Vi har ett starkt varumärke inom ekonomiområdet och är ledande inom vår nisch. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke – om kunden, konsulten, kandidaten och alla andra. Läs mer om vår verksamhet på www.meritmind.se

Hör av dig till oss på Meritmind. Ring Magnus Petrisi, Konsultchef på 070-782 25 57 eller

frida.stubbendorff@meritmind.se

för att höra mer om rollen som konsult på Meritmind. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
  • Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Välkommen med din ansökan!

U
U

Junior utesäljare som brinner för tillväxt genom kundvård på hög nivå!

Univar Solutions

Sverige
2 dagar sedan
Sverige
2 dagar sedan
Univar Solutions

Brinner du för att vårda kundrelationer som leder till tillväxt? Älskar du att köra, kanske att sjunga högt i bilen när ingen hör, lyssna på radion, poddar eller ljudböcker? Har du ett intresse för teknik och tycker att maskiner är ganska kul? Om svaren är JA på dessa frågor, kan detta vara ditt drömjobb! Vi letar efter dig som är energifylld och utåtriktad person i början av din karriär med en passion för kundnöjdhet och resultat. Du ser detta som en position för att bevisa dina säljfärdigheter för att senare bli en framgångsrik Account Manager.

Univar Solutions gör nu en stor expansion i de fyra nordiska länderna, där man växer med ca 15 personer och nya digitala plattformar. Detta för att expandera ytterligare från en redan ledande marknadsposition. Denna position är en av dessa nya viktiga funktioner!

Lokalisering: Ditt kontor är där du bor

Din roll

I rollen som Utesäljare så har du hela Sverige som arbetsplats, och arbetar inom området Agri (Jordbrukssektorn) där du kommer besöka främst återförsäljare av jordbruks- och skogsmaskiner. Våra kunder tillhandahåller smörjmedel och servar de ledande varumärkena i Norden. Din roll är att stärka vår position på marknaden genom nära relation med våra kunder.

Du har chansen att inreda ditt eget kontor, då du har den i ditt eget hem. Du utgår därifrån och reser sedan ut till kunderna i landet för att öka vår fysiska närvaro. Du är den som har örat mot rälsen och lyssnar efter de behov våra kunder har, bygger starka relationer och ökar vår framgång ute på fältet.

I rollen har du hela Sverige som arbetsplats, dock har vi våra flesta kunder från Mälardalens breddgrader och söder ut. Du får möjligheten att se de vackra landsvägarna och vara ute på resande fot ungefär 4 dagar i veckan. Lite av vad du kommer att göra:

  • Boka upp dina egna kundbesök och planera efter geografi och affärsmöjligheter.

  • Bearbeta våra befintliga kundlistor och i samspel med kollegor finna nya kunder.

  • Ha daglig kontakt med engagerad personal inne på Univar Solutions för att lösa våra kunders behov. Det kan exempelvis röra sig om behov för mer utbildning, behov för större volymer eller prisfrågor.

  • Implementera nya produkter och ständigt ha en dialog med våra kunder kring deras behov.

  • Se till att våra kunder är fullständigt nöjda!

Vem är du?

Vi tror att du är i början av din karriär, men har dokumenterad erfarenhet av försäljning inom b2b, gärna ute från fältet där resande varit en del av din vardag. Vi kommer att lära upp dig inom våra produkter, du kommer få en gedigen introduktion och vi kommer välkomna dig in i teamet på bästa sätt! Vad du dock behöver ha med dig är de rätta personliga egenskaperna och viljan att lära.

För att lyckas i rollen har du förmågan att se affärsmöjligheter och är resultatorienterad. Du är initiativtagande och ser till att saker händer. Då du utgår från ditt eget hem, behöver du vara självständig men samtidigt har du förmågan att knyta goda relationer och prata med alla du möter. Då du planerar din egen vardag är du en fena på struktur och har ordning och reda.

Du är flytande i svenska och engelska, du har självklart körkort och det är ett stort plus om du tycker det är otroligt kul med stora maskiner och jordbruk.

Om Univar Solutions

Univar Solutions har cirka 10 000 anställda över hela världen. I Norden är vi en ledande specialist inom distribution av kemikalier, tillsatser, ingredienser och smörjmedel. En position uppnådd av en stark företagskultur med fokus på kvalitet, miljö, säkerhet och att vara ledande när det gäller att hitta innovativa lösningar för våra kunder. Ingen annan leverantör i Norden erbjuder ett bredare produktsortiment än Univar Solution Nordic. Hos oss får du möjligheten att arbeta inom en internationell organisation med tätt samarbete som bidrar till en god team-känsla. Du får möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke och högklassiga produkter där varje dag hos oss bjuder på nya utmaningar och möjligheter. För mer info om området Univar Lubricants gå in på https://univarlubricants.com/.

Ansökan

Ansök genom att klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev. Urval sker löpande, så sök redan idag! Sista ansökningsdag 28/2 2021. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på

lina.friberg@roirekrytering.se

.

B
B

Purchase Manager BIM Kemi Group

BIM Kemi Sweden AB

3 dagar sedan
3 dagar sedan
BIM Kemi Sweden AB

As Purchase Manager for BIM Kemi Group you will be an important part of our commitment to help customers in the pulp and paper industry to sustainably maintain and develop their natural resources and raw materials. Through your high level of drive and your excellent leadership skills you will together with our units in Sweden, Finland, UK and Norway further improve BIMs purchasing processes and activities. You will also, together with BIMs Logistic team, improve our processes and activities related to transports of goods to our customers. In this role you will move between strategic work and operational issues, hence a flexible mindset and a positive attitude is important.

About the position

You will work individually as well as in different teams and closely together with other BIM functions. Your main responsibility is purchase of raw materials, packaging and transport solutions. When needed, you will support the organization with your expertise within purchasing and your negotiation skills also in other areas. An important part in this position is to lead BIMs Purchasing team as well as BIMs Logistic team. These teams consist of representatives from the different BIM units, hence travelling to our different units, as well as to meet with suppliers, from time to time is necessary.

  • Your responsibilities and tasks, among others, will be:

  • Be the owner of Purchase Management on Group level

  • Continuously improve the strategy and the processes within the purchasing area

  • Ensure optimized solutions for group common raw material purchases and transports

  • Responsible for larger negotiations of strategic raw materials

  • Support the local units in negotiations and other purchasing activities when needed

  • Ensure the best solutions considering quality, cost and regulatory requirements for our raw materials

  • Ensuring the best solutions for transports of BIM products to our customers together with the Logistic team

  • Monitor, analyze and communicate the price development, availability as well as other important aspects for BIM raw materials

  • Actively develop a more sustainable supply chain in line with the BIM group overall business plan and our customers’ requirements

  • Be the owner of overall goals and KPIs within the purchasing area in BIM Group

  • Support R&D in finding new and more sustainable raw materials

  • Be an active part of BIMs Supply Chain team consisting of the Production Managers from our four production units, BIMs Quality & Safety Manager, Environment & Regulatory Affairs Manager and BIMs Supply Chain & Manufacturing Manager

Your profile

You have a degree in chemistry, and you have knowledge of the Western European chemical market.

You have a proven background, 3 - 5 years, within the field of purchasing, and your negotiations skills are on a high level.

You are a person with a high drive, and the ability to self-manage and you deliver according to deadlines. You have a positive mind set and a high level of engagement. You should have the ability to move between strategical work and more operational issues. You need to have leadership skills as well as communication skills.

You have experience from working in an international environment, and your English is excellent. German and French are a plus.

Experience from purchase of transport solutions is a plus.

Experience in ERP systems, preferably IFS is a plus.

We operate as a matrix organization, and you will report to our Supply Chain & Manufacturing Manager.

BIM Kemi is a fast-growing, innovative chemical specialist focusing on creating more value from fewer resources and use the world’s limited resources more efficiently. Together with our customers and partners we will contribute to make life on earth more sustainable, healthy and inspiring. Our offering is founded on a strong commitment to help customers in the pulp and paper industry to sustainably maintain and develop their natural resources and raw materials. We are an entrepreneurial family business, founded in 1973, with long term focus on innovation, customer-oriented flexibility and sustainability. We are about 210 employees working worldwide and our local operations include Sweden, Norway, Finland, England, Germany, Poland, Belgium, Czech Republic, Portugal, Spain, France, South Africa and dedicated agents and distributors in most other pulp and papermaking countries. Our headquarters is in Stenkullen near Gothenburg, Sweden, where you also find our central R&D department, customer service lab and one of our five production centers.

Does this sound like a workplace for you? Lovely, welcome with your application, no later than March the 9th.

LOCATION: Stenkullen Sweden

SCOPE: Full time

SALARY: Fixed salary

APPLICATION: Submit your application via the link on our website; www.bimkemi.com, Do not wait, the process is ongoing!

B
B

Senior processingenjör med fokus på optimering

Bioglan

Idag
Idag
Bioglan

Senior Processingenjör med fokus på optimering

Om oss

Bioglan AB utvecklar, tillverkar och marknadsför i huvudsak läkemedel och medicintekniska produkter men även kosttillskott och kosmetika. Produkterna är i huvudsak för topikal användning såsom krämer, salvor och geler. Bioglan ingår i den spanska läkemedelskoncernen Reig Jofré Group. Kvalitetssystemet följer GMP (Good Manufacturing Practice) och ISO 13485. Bioglan har ca. 95 medarbetare vid anläggningen i Malmö. Ta chansen och sök dig till ett trevligt företag med härliga kollegor! Vi är nu i en extra expansiv fas där vi utvidgar produktionskapaciteten med nya produktionslinjer

Dina arbetsuppgifter

Som senior processingenjör arbetar du med nära produktionen. Du kommer att driva förbättringsaktiviteter för ökad effektivitet, kvalitet och produktivitet inom produktion, men även mot andra avdelningar. Du arbetar förebyggande och avhjälpande med produktionsavvikelser och processförbättringar samt driver korrigerande och förebyggande åtgärder och ändringar. Medverkar som delprojektledare inom tvärorganisatoriska projekt och transfers av nya produkter. Vi är igång med utöka organisationen så det finns stor möjlighet att påverka arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

Driva flow-aktivteter i olika produktionsprocesser,

Utföra OEE analyser och implementera förbättringar

Driva ändringsärenden

Framtagning av produktions dokumentation för nya produkter

Ansvarig för CAPA ärenden ·

Arbeta med förebyggande kvalitetssäkring ·

Arbeta med Risk Management/ utföra riskanalyser ·

Delta/ansvara för kvalificeringar/systemevalueringar/rekvalificeringar

Ta fram/genomföra utbildningar av produktionspersonal ·

Hjälpa till med IT relaterade frågor

Framlägga dokument vid inspektion från kund och myndighet

Ta fram dokument för ny utrustning såsom URS, IQ, OQ, PQ

Om dig

Du är utbildad civilingenjör eller liknande. Minst 10 års erfarenhet inom läkemedelproduktion/ medical device med erfarenhet att arbeta enligt GMP. Kvalitetsmedveten person med vana att arbeta med administrativa datasystem. Har kunskap om grundorsaksutredningar och koordinering av olika typer av utredningsarbeten. Meriterande om du har erfarenhet från produktion i renrumsmiljö. Har arbetar enlig LEAN manufacturing och flow. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har god vana att skriva tekniska dokument samt har goda kunskaper i Office paketet.

Hjärtligt välkommen att söka en spännande tjänst på ett innovativt och framgångsrikt bolag med spännande produkter! Läs gärna mer på www.bioglan.se

Din ansökan
Har du frågor är du hjärtligt välkommen att ringa Magnus Erreth (Head of Supply Chain) på 0709-718062

Ansökan sker via http://www.bioglan.se/bioglan/careers/.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så sök gärna redan idag.

Sista ansökningsdag är 2021-02-28.

Bioglan AB accepterar inte oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras. Alla ansökningar inskickade från rekryteringsfirmor, som inte har ett godkänt avtal med Bioglan för tjänsten i fråga, kommer att betraktas som Bioglans äganderätt och inga avgifter kommer att utbetalas.

N
N

Teknisk säljare med passion för processer och långsiktiga relationer!

Nemco AB

Sverige
3 dagar sedan
Sverige
3 dagar sedan
Nemco AB

Har du drivet och passionen som krävs för att skapa värdefulla relationer och framgångsrika avtal? Tycker du om att resa, har ett stort intresse för teknik och förmågan att tala med alla nivåer hos kunder?

Vi söker dig som vill bli en nyckelperson och expert inom försäljning av maskiner från leverantören Vemag. Vi söker dig som vill bevara våra befintliga kunder, men framförallt också öppna nya dörrar, för att fortsätta växa i Sverige och vara ett naturligt val för våra kunder!

Lokalisering: Hemmakontoret

Din roll

Vår passion är att skapa perfekta processer. Vi kombinerar kvalitet med flexibilitet och innovation för att producera det bästa. Vi är en renodlad agentur för Process- och Förpackningsmaskiner för små och stora tillverkare inom bland annat kött, bageri, fisk, mejeriprodukter, konfektyr samt frukt, och våra kunder har välkända varumärken som du säkert har där hemma i kylskåpet!

I rollen som Account Manager och expert av maskiner från leverantören Vemag, utgår du från hemmet och besöker våra kunder runt om i hela Sverige, dock är de flesta kunder lokaliserade från Stockholms breddgrader och söder ut. Vi satsar på att fortsatt växa i Sverige och du är en nyckelperson för att lyckas med detta!

En av dina viktigaste uppgifter är att förstå kundernas behov, gärna innan de vet om dem själva och kunna påvisa varför de just ska välja våra produkter. Dialogerna du för är på många olika nivåer hos våra kunder, där du exempelvis ena stunden har strategiska samtal med inköpsavdelningen eller kanske en VD, och andra stunden pratar teknik med och detaljer med produktionspersonalen.

Några av dina centrala uppgifter:

  • Aktivt jobba med din pipeline och se till att den är fylld med affärsmöjligheter.

  • Planera och boka in dina kundbesök utifrån dina satta kundplaner.

  • Ha mycket kontakt med dina kollegor. Exempelvis projektingenjören som bidrar med tekniks kompetens när ni vinner affärer, serviceteknikern som är ute och server era maskiner och har örat mot rälsen, supportavdelningen internt som ser till att ni har nöjda kunder, din andra säljkollega i Sverige eller varför inte säljare i hela Norden.

  • Ditt distrikt är Sverige och därav får du möjligheten att se de vackra landsvägarna och vara ute på resande fot med ungefär 50-70 övernattningar om året.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll har du en relevant eftergymnasial utbildning eller en arbetslivserfarenhet som väger upp. Du har även erfarenhet av att driva försäljning inom komplexa bolagsstrukturer där beslutsfattarna är många.

Detta är ingen roll för den rastlösa säljaren, utan här krävs det tålamod och bearbetning under längre säljcykler. Investeringarna för våra kunder kan vara otroligt stora och då krävs det att du kan det där med värdebaserad försäljning.

Vi kommer ge dig den kunskap som behövs kring våra produkter och affärsområdet, du kommer få en gedigen introduktion och vi kommer välkomna dig in i teamet på bästa sätt! Vad du dock behöver ha med dig är de rätta personliga egenskaperna och en stark ambition.

För att lyckas i rollen är du en stark initiativtagare som tar ansvar för dina affärer och älskar att skapa realutat. Du har en fantastisk förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt och du är systematisk i ditt tillvägagångsätt. Du kan det där med att kommunicera och när du talar så får du med dig andra.

Du är flytande i svenska och engelska, och det är stort plus om du har ett intresse och erfarenhet från teknik och livsmedelsindustrin.

Om Nemco

Nemco är bolaget där hastighet, kvalitet och familj är nyckelord som gör oss framgångsrika! Vi vet att det är medarbetarna i bolaget som gör skillnaden och tillsammans är vi starkast.

Sedan 1966 har Nemco utvecklats från att vara ett litet privat företag till en medelstor verksamhet och en av de mest betydande leverantörerna av lösningar för den svenska och danska livsmedelsindustrin. Produktpaletten omfattar maskiner, teknisk utrustning och service.

Nemco befinner sig i konstant utveckling. Vi säljer kvalitetsprodukter från de ledande tillverkarna och levererar de bästa, mest effektiva och driftsäkra maskinerna/anläggningarna till våra kunder.

Vill du veta mer så besök oss på www.nemco.se

Ansökan

Ansök genom att klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev. Urval sker löpande, men sista ansökningsdag 31/3 2021. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på

lina.friberg@roirekrytering.se

.

F
F

Vi söker nu en sälj- och bemanningsansvarig till vårt kontor i Växjö!

Future Bemanning Sverige AB

Växjö
13 dagar sedan
Växjö
13 dagar sedan
Future Bemanning är ett bemannings- och rekryteringsföretag med människan i fokus. Future grundades av Agneta och Matz Wiking 2014 och ägs idag av Ambrion Holding AB. Vi arbetar med personal inom såväl tjänstemannasektorn som den kollektiva sektorn.Vår vision är att vara ett föredöme inom bemanning och förändra synen på branschen. Genom att ha medarbetarna i fokus och ta fram kreativa och nyskapande lösningar i branschen, så gör vi skillnad!Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och utsedda av Dagens Industri till Gasellföretag 2019 och 2020!
Future Bemanning växer, och nu söker vi vår nästa kollega till vårt nyöppnade fina kontor i Växjö! För oss på Future är det en självklarhet att jobba nära våra kunder och medarbetare, och vi söker nu dig som trivs att jobba med både sälj, bemanning och personalansvar. På Future är alla medarbetare ett team, oavsett vad man har för roll eller hos vilken kund man jobbar. Som hos alla framgångsrika lag, behövs en bra inställning och rätt attityd. Vill du vara med på en spännande resa med oss på Future och vara en del av ett vinnande team? Sök denna tjänst idag!
 
Om tjänsten och kvalifikationer:
Vi behöver omgående förstärka vårt team i Växjö med en sälj- och bemanningsansvarig. Vi söker dig som är en erfaren säljare, har tidigare erfarenhet och kunskap av bemanningsbranschen samt har ett brett kontaktnät i Växjö. Du hanterar viktiga frågor i ett tidigt skede på ett lösningsfokuserat sätt, och du älskar utveckling och försäljning! För dig är det en självklarhet att nå uppsatta mål. I din roll som sälj- och bemanningsansvarig rapporterar du direkt till Kontorschef i Växjö.
 
Exempel på ansvarsområden:
- Personalansvar för alla uthyrda medarbetare i regionen
- Operativa frågor med kunder och medarbetare i regionen
- Ansvara för medarbetarutveckling
- Säljansvar för nya uppdrag hos befintliga såväl som nya kunder
- Uppsökande försäljning för nya uppdrag och kunder
 
Kvalifikationer
Du har relevant utbildning för rollen eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet med några års erfarenhet inom bemanningsbranschen. Du har säljerfarenhet samt ett stort nätverk i regionen. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du är en van användare av Office-paketet. Du har B-körkort.
 
Personliga egenskaper
Du är strukturerad, mål- och resultatinriktad samt affärsmässig. Du har en positiv inställning och ett starkt driv. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter snabbt samt en vilja att ”göra det lilla extra”. Du är en lagspelare, som gärna hjälper dina kollegor och bidrar till en positiv stämning. Du är också flexibel, prestigelös samt har social kompetens.
 
Ansökan:
Du söker tjänsten genom att klicka på "Sök den här tjänsten" i annonsen. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För mer information kontakta oss via:
tel: 010-1618900
e-post: info@futurebemanning.se
Observera att vi inte tar emot din ansökan genom mail eller telefon.
N
N

Energiingenjör till NIBE AB, Markaryd

NIBE AB

Markaryd, KRBG
3 dagar sedan
Markaryd, KRBG
3 dagar sedan

Energiingenjör
Markaryd

Vill du jobba med ett av Sveriges starkaste varumärken och vara med och utveckla nästa generations NIBE-produkter? På NIBEs huvudkontor i Markaryd arbetar du i en internationell miljö med en produktportfölj i världsklass som kräver både intensiv och högkvalitativ produktutveckling.

Nu söker NIBE flera teknikintresserade och ansvarstagande energiingenjörer / kylingenjörer som vill arbeta med att utveckla hållbara klimatlösningar tillsammans med ett engagerat team.

Du blir en del av teamet Product Development som är en högteknologisk och avancerad avdelning för produktutveckling med ca. 70 medarbetare inom mekanik, el / elektronik, kylteknik, labb, styr & regler, audio-optimering etc.

”Att leda utvecklingen inom inomhusklimat förpliktigar och jakten på rätt kompetenser pågår hela tiden. Vi är en avdelning med stark värdegrund. Vi har en väldigt fin sammanhållning, en ödmjuk inställning och stark kultur. Ingen står över någon annan och jag drivs av att hitta guldkornen i varje medarbetare och låta dem växa. Det säger sig självt att en produktutvecklingsavdelning måste odla kreativa medarbetare. Sedan är det ju inget att hymla med att NIBE också ställer krav på sina medarbetare.

Hos oss hugger alla i när det behövs och är redo att göra det lilla extra för företaget. Avslutningsvis har vi den stora fördelen av att få jobba med produkter som verkligen engagerar och faktiskt gör världen bättre. Det är den bästa personalförmånen för mig.”

- Mattias Nilsson, Manager Product Development

”Att vara en del av NIBE innebär att jobba med produkter som bidrar till den globala omställningen till fossilfria energislag och som är en naturlig del av många människors vardag genom att skapa ett behagligt inomhusklimat och varmt vatten till dusch och bad. Här i Markaryd utvecklar vi produkter i branschens absoluta framkant. Att jobba i gruppen ”refrigeration applications and fluid dynamics” innebär att man har en central roll i företaget och i skapandet av nästa generations produkter.

Arbetsmiljön är global och det finns både en bred och djup kompetens som gör att vi tillsammans kan ta oss an utmaningar i form av ny teknik som gör oss framgångsrika i utveckling av nya produkter. Som energiingenjör hos oss får man jobba med den senaste tekniken inom branschen i en modern miljö på ett företag som prioriterar offensiv produktutveckling som en av hörnstenarna för fortsatt framgång.”

- Matthias Åhlander, Manager Refrigeration applications & Fluid Dynamics

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att självständigt utföra tester och mätningar samt utveckla komponenter och kylsystem. Du kommer även att analysera, dokumentera och rapportera testresultat samt delta i olika utvecklingsprojekt i konstruktion av kylsystem. Det ingår också att hålla sig uppdaterad på gällande/relevanta standarder och arbetsmetoder inom det aktuella området som utvecklingen gäller.

Tjänsterna är placerade i Markaryd med möjlighet till planerat distansarbete.

Din profil
NIBE söker självständiga, noggranna och ansvarstagande personer med stor idérikedom. Du är utbildad civilingenjör alternativt annan högskoleutbildning inom energiteknik / termodynamik eller kylteknik med några års erfarenhet. Påbyggnadskunskaper inom styr- och reglerteknik och VVS är meriterande. Även du som är nyutexaminerad och har rätt egenskaper och relevanta erfarenheter är välkommen att söka.

Kontakt och ansökan
Låter det intressant? Vi tillämpar ett löpande urval så skicka in ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar vi med Intenso Teknikrekrytering.

Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Christofer Dahlman på 0702-469300.

Välkommen med din ansökan!

Your browser does not support the video tag.

OM NIBE
NIBE AB är en modern och framgångsrik industri med en omsättning på drygt 4,2 miljarder kr/år med närmare 1 300 anställda i Markaryd. NIBE tillhör de marknadsledande i Europa med ett hållbart produktsortiment som består av ett av marknadens bredaste program av värmepumpar, varmvattenberedare, solpaneler, biobränsleprodukter, ventilationsprodukter, fjärrvärmeutrustning, braskaminer mm. NIBE AB ingår i det börsnoterade NIBE Industrier som har en omsättning på cirka 25 miljarder kr och cirka 18 000 anställda i drygt 30 länder.

Skickad

1 dag sedan

Beskrivning

Om Praktiska Gymnasiet

Praktiska gymnasiet är skolan mitt i arbetslivet och vi är störst i Sverige inom gymnasial lärlingsutbildning. Vi vet att bra yrkesutbildning gör att ungdomar får jobb direkt efter gymnasiet och därmed får en chans att etablera sig som unga vuxna i samhället. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv och det gör att samhället utvecklas som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har sin plan klar för sig. Vi tror nämligen att alla behövs och kan bidra på arbetsmarknaden.

Ditt uppdrag

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom Fordons- och transportprogrammet med inriktning personbil, och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett lärarlag. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som yrkesämnet. Utöver yrkesämnesspecifika-har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor, göra APL-besök. Tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Det är lika med såväl eleverna som med kollegor.

Din profil

I första hand söker vi dig som är legitimerad yrkeslärare alternativt har stor kompetens och erfarenhet inom ditt yrke som fordonsmekaniker. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Utöver din yrkeskompetens ser vi att du har ett brett kontaktnät med din bransch. Då utbildningen sker i samverkan med det lokala näringslivet är god lokalkännedom och god branschkunskap meriterande. Körkort är ett krav för arbetet då du regelbundet gör APL-besök hos dina elever.

Vi erbjuder

Vi jobbar som ett sammansvetsat team och säkerställer att du inledningsvis får rätta förutsättningar att utvecklas in i yrkeslärarrollen. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom Praktiska Gymnasiet men även med andra inom AcadeMediakoncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 21-04-22. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Marie-Charlotte Bäckström på 072-310 66 10 eller via mail

marie-charlotte.backstrom@praktiska.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Om AcadeMedia

Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.

Källa: AcadeMedia Support