Ta nästa steg i karriären – till oss på Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad.
Med kompetens inom bank, försäkring och fastighetsförmedling under samma tak - och ett nationellt nätverk av 23 kundägda länsförsäkringsbolag i ryggen - vågar vi lova dig en unik och utvecklande arbetsmiljö. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra enkla lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Vi är en bland Sveriges snabbast växande banker och behöver nu dig – vår nya rådgivningschef.
Om tjänsten
Som vår Rådgivningschef Bank Privat leder och ansvarar du för den del i vår bankverksamhet som avser bank- och placeringsrådgivning till privatpersoner. Du är en naturlig ledare som är duktig på att ta olika människor och du har en god kommunikativ förmåga som leder till resultat då du skapar dynamik och engagemang i din arbetsgrupp.
Du målsätter och följer upp dina medarbetare utifrån en försäljningsbudget för ditt ansvarsområde, men du ansvarar också för att kvalitén i arbetet och att ni inom din grupp följer de regelverk, riktlinjer och arbetsinstruktioner som finns. Du har god struktur i ditt arbete och ser till att planerade aktiviteter och handlingsplaner genomförs tillsammans. Din grupp består av tolv privatrådgivare och du rapporterar till affärsområdeschef privat.
Genom ett coachande ledarskap är du ett stöd och bollplank i dina medarbetares utveckling och du brinner för att se dem utvecklas. I ditt dagliga arbete är teamwork en viktig del och du jobbar för att din arbetsgruppgrupp har goda relationer och samarbetar med alla delar av vår verksamhet. Allt för att skapa den bästa arbetsplatsen och kundupplevelsen genom att låta kunden få ta del av hela vårt erbjudande.
Vem är du?
Du har flerårig erfarenhet från just bankverksamhet inom privatsegmentet och du har arbetat med kredit- och placeringsrådgivning. Din erfarenhet av och intresse för placeringsrådgivning är något som särskilt efterfrågas i denna tjänst. Du drivs av att göra affärer och jobbar uthålligt för att nå uppsatta mål. Att fatta beslut och driva förändringsarbete och ser du som en naturlig del i ditt uppdrag.
Du är en tydlig och uppskattad ledare och samtidigt en god kommunikatör med förmåga att skapa engagemang och vinnande team. Som lagspelare trivs och drivs du av att samarbeta för att skapa gemensamma resultat samtidigt som du har en naturlig fallenhet för att coacha och utveckla medarbetare. Du har förmågan att se individen och bygga starka team som tillsammans levererar de resultat som krävs för att bolaget ska nå affärsmålen.
Vill du veta mer?
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Agneta Wennberg, affärsområdeschef privat, 0451-48950.
Facklig kontaktperson för FORENA är Camilla Lahger, 0768-548274
Sista ansökningsdag:
2021-03-03
Arbetsplats
Hässleholm Kristianstad
Älskar du fordon, ny teknik och att hjälpa människor? Vill du bli en del av Assistansbolagets rikstäckande nätverk av bärgare med Sveriges mest moderna fordonsflotta? Vi söker kundfokuserade kvinnor och män i hela Sverige som vill bli en del i vårt team av bärgare. Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vi ersätter nu den traditionella värdekedjan med ett helt digitalt ekosystem som effektiviserar och eliminerar all administration så du kan fokusera på ditt uppdrag att hjälpa våra kunder. Vill du bli en del av det svenska teamet som revolutionerar och digitaliserar vägassistansbranschen? Läs mer och ansök idag!
VEM ÄR DU OCH VAD KRÄVS
Som bärgare hos oss möter du varje dag människor som är i behov av hjälp. Vi ser därför att du är serviceminded och sympatisk med god förmåga att hjälpa människor på ett lugnt och ansvarsfullt sätt. Arbetet innebär ett högt tempo vilket kräver att du är stresstålig samtidigt som du bibehåller ett starkt kundfokus i allt du utför. Eftersom alla våra medarbetare är ambassadörer för Assistansbolaget sätter vi stor vikt vid din personlighet. Du arbetar självständigt med dina uppdrag men är en del av ett dedikerat och professionellt team. Du har mycket tät kontakt med regionchefen i den del av landet du bor och verkar, och i daglig kontakt med vår räddningscentral.
Vi söker dig som redan har ett C-körkort. Kanske har du läst fordonsprogrammet, arbetat som mekaniker, verkat inom transport eller som bärgare. Som person älskar du fordon, är teknikintresserad och har hög digital kompetens.
Du kommer uteslutande att arbeta med den senaste tekniken när du utför dina uppdrag – ett helt nytt digitalt ekosystem där allt sker digitalt, kundvänligt och enkelt. Denna transformation tar bärgningsyrket till en helt ny nivå. Vår höga förändringstakt kräver att du är förändringsbenägen, handlingskraftig och att du motiveras av att ge god kundservice.
KRAV PÅ ERFARENHET OCH KOMPETENS
VI ERBJUDER
ANSTÄLLNING
ARBETSTIDER
Arbetstider enligt schema med skift både dagtid och nattetid med jour.
LÖN
Vi erbjuder fast lön.
PLACERING
Hela landet.
OM ASSISTANSBOLAGET
Assistansbolaget är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. När olyckan är framme lovar vi snabb och professionell skadehantering – allt för att våra kunder ska få den bästa kundupplevelsen tillsammans med oss. Huvudkontoret är beläget i Helsingborg, en sammansättning av professionella personer som är handplockade för sin gedigna kunskap inom de olika områden där vi verkar. Vi är en gemenskap och arbetar efter samma motto – handlingskraft och kundfokus! Här står digitalisering i centrum när vi varje dag vidareutvecklar våra produkter och tjänster.
SÅ SÖKER DU TJÄNSTEN
För att söka tjänsten hos oss klickar du på länken nedan och loggar in via det digitala ansökningsverktyget. Här besvarar du några korta flervalsfrågor samt videointervjufrågor som du spelar in med en smartphone, läsplatta eller dator. Videosvaren ger dig möjligheten att presentera dig mer personligt redan i din ansökan och inte minst så får du chansen att vara mer än bara ord på ett papper.
Välkommen med din ansökan – lycka till!
Ansök via länk:
https://job.yobber.se/Ad/2947
Är du en kvalificerad redovisningsekonom med fastighetsinriktning?
Då är du välkommen att söka tjänsten som kvalificerad redovisningsekonom hos JSB, med placeringsort Kristianstad alternativt Karlshamn. Du kommer ingå i team om cirka tio personer och rapporterar direkt till redovisningschefen. JSB är en koncern och du kommer att arbeta gränsöverskridande med såväl övriga kollegor på ekonomiavdelningen som med andra avdelningar inom företaget.
Vi söker dig som har erfarenhet både hyres- och bostadsrättsredovisning, då en spännande framtid nalkas inom båda områdena. Du kommer att vara delaktig i att sätta rutiner och forma detta nya affärsområde. Initialt kommer din roll bestå av kvalificerad redovisning i koncernens olika bolag, men efterhand som fastighetsförvaltningen ökar kommer även dina arbetsuppgifter utvecklas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kvalifikationer och erfarenhet
För att passa in i rollen som redovisningsekonom på JSB tror vi att du antingen har en akademisk utbildning, med ett antal års erfarenhet av redovisning och bokslut inom fastighetsförvaltande bolag, alternativt flera års erfarenheter från större fastighetskoncerner. Det finns möjlighet att växa i rollen då du kommer vara med och bidra till utvecklingen av det nya affärsområdet. Affärssystemet som används är Vitec, vilket är meriterande med inget krav.
Personliga egenskaper
Du skall kunna hugga i, vara flexibel och göra det som situationen kräver. Vi ser gärna att du är öppen, kommunikativ och trivs med interna och externa kontaktytor. Du är noggrann, strukturerad, analytisk och har en stark servicekänsla. Du har förmågan att leda dig själv och är bra på att prioritera när arbetstempot är högt. Därtill är du en person som trivs med att arbeta självständigt såväl som lagspelare, då vi jobbar mycket tillsammans. Du behärskar svenska och engelska i tal såväl som i skrift.
Vad erbjuder JSB dig?
Vi erbjuder dig ett självständigt och utvecklande arbete med god arbetsmiljö med trevliga kollegor.
Om JSB
1997 tog Pether Fredholm över det lilla byggföretaget från Asarum – John Svensson Byggnadsfirma AB. Idag är JSB Construction AB ett av Sveriges största privata byggföretag.
JSB verksamhet är indelad i fyra affärsområden: JSB Bostad, JSB Fastighetsutveckling, JSB Bygg Syd och JSB Bygg Mellan och ingår i en koncern med 13 bolag. Affärsområdena drivs i nära samverkan för ökade synergier och ett starkare kunderbjudande.
JSB:s huvudkontor och säte finns i Karlshamn. Övriga plats- och filialkontor ligger i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Ronneby, Karlskrona, Växjö och Jönköping.Läs mer om JSB på www.jsb.se/
Placeringsort: Kristianstad alternativt Karlshamn
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Lisbeth Ahnström på telefon 072-010 35 09 eller
lisbeth.ahnstrom@meritmind.se
. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)
Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Här får du möjlighet att arbeta i ett stimulerande klimat, med i huvudsak befintliga biogasuppgraderingsanläggningar. Vi levererar förebyggande och avhjälpande underhåll tillsammans med remotesupport till våra kunder. Du kommer i denna roll stärka vår förmåga att lösa små som stora uppdrag utanför normalt underhåll. Vi söker en teknisk kunnig person med stort driv att genomföra och avsluta dessa uppdrag. Du kommer vara spindeln i nätet i vår organisation för dessa uppdragen, från offertberedande till genomfört uppdrag. Du kommer att ha en hög grad av eget inflytande och ansvar samtidigt som det är stimulerande arbetsuppgifter I rollen har du stor delaktighet på gruppens utveckling framåt och tjänsten ger en stor möjlighet att påverka. Det är stor variation av kundtyper och en del av arbetet kommer vara hos våra kunder, vilket innebär att resor inom Europa kan förekomma i tjänsten.
Arbetsuppgifter
· Ta fram lösningar och offertunderlag baserat på kunders förfrågan
· Säkerställa genomförandet av uppdragen med fokus på tydliga avslut.
· Säkerställa och driva i mål våra projekt kring om och tillbyggnationer hos kunderna.
· Sammanställa och leverera dokumentation för projekten.
· I samråd med specialister, göra riskanalyser av arbetet och ta fram montagebeskrivningar
· Ta fram nya lösningar tillsammans såväl internt som med leverantörer
Vem är du
· Du har teknisk helhetsförståelse och kan enkelt sätta dig in i tekniska frågeställningar. Gärna utbildning inom teknik eller ingenjör.
· Du har erfarenhet av att arbeta med små/medelstora projekt där du har ansvarat för hela processen.
· Du är prestigelös, resultatinriktad, initiativrik, flexibel och full av energi.
· Du är van problemlösare som drivs av ett arbetssätt som präglas av öppenhet.
· Det är mediterande om du har erfarenhet av konstruktion och Cad.
· Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift både på engelska och svenska.
Vi erbjuder
Du kommer att få arbeta för ett framgångsrikt och växande miljöteknikföretag med engagerade och positiva kollegor. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Wahlström, Affärsområdeschef Service och Support, e-mail: johan.wahlstrom@malmberg.se
Värmebaronen startade sin verksamhet 1975 i Kristianstad och är nu en av Sveriges ledande tillverkare av värmeanläggningar. Produkterna tillverkas i Sverige på Värmebaronens fabrik i Kristianstad och är kända för hög kvalitet och lång livslängd. Idag levererar Värmebaronen sina produkter till stora delar av världen.
Värmebaronen söker nu en teknikdriven elektronikingenjör som med kunskap och innovationstänk kommer vara ansvarig och teknisk expert för området elektronik.
"Att jobba i energibranschen är spännande, det händer alltid saker. Politiska beslut kan få företaget att nå höga höjder samtidigt som de kan pressa oss till att vara snabbfotade. Just nu är uppvärmning väldigt hett!
Mitt ledarskap är integrerande. Jag vill att folk ska vara delaktiga och engagerade. Att utnyttja människors kompetens inför ett beslut ger ett bättre beslutsunderlag. Varje medarbetare behöver veta ”varför” och ”vart”. Jag är övertygad om att man presterar bättre då. "
Arbetsbeskrivning
Som elektronikingenjör kommer du vara Värmebaronens tekniska expert inom området och arbeta med både innovation och förbättringsarbete. Du kommer arbeta i utvecklingsprojekt från idé till färdig produkt. I utvecklingsprojekten kommer du vara ansvarig för elektronikkonstruktion och val av programvara samt verifiera att hårdvara och mjukvara möter alla krav.
Du ansvarar för att säkerställa produktkvalitén genom att se till att samtliga krav och standarder uppfylls och att bolaget är ständigt uppdaterat inom dessa. Tjänsten innehåller flera kontaktytor internt, exempelvis att bistå supporten med teknisk expertis men också externa kontaktytor när det gäller till exempel val av leverantör eller utveckling av kundanpassade lösningar.
Din profil
Du som söker har ett genuint intresse för elektronik och utbildning inom elektronik / styr-reglerteknik i kombination med flera års arbetslivserfarenhet inom teknikområdet.
Vi söker dig som är ansvarstagande och självständig och som känner sig trygg i sin kompetens och bidrar gärna med denna. Du är initiativtagande och drivande i att komma med nya förslag och idéer men också att ta sig an de dagliga arbetsuppgifterna. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och kommunicera. Som kollega är du prestigelös och öppen och bidrar gärna till den teamkänsla som genomsyrar bolaget.
Vi erbjuder
Låter det intressant?
Vill du vara med på Värmebaronens resa framåt så tveka inte att söka tjänsten. Vi tillämpar ett löpande urval så skicka in ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar vi med Intenso Teknikrekrytering. Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Christofer Dahlman på 0702-46 93 00.
Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Your browser does not support the video tag.
Sökord: ingenjör, elektronik, hårdvara, mjukvara, programmering, produktutveckling, test, verifiering, pcb, mekatronik
Ta nästa steg i karriären – till oss på Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad.
Med kompetens inom bank, försäkring och fastighetsförmedling under samma tak - och ett nationellt nätverk av 23 kundägda länsförsäkringsbolag i ryggen - vågar vi lova dig en unik och utvecklande arbetsmiljö. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra enkla lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Vi är en bland Sveriges snabbast växande banker och behöver nu dig – vår nya rådgivningschef.
Om tjänsten
Som vår Rådgivningschef Bank Privat leder och ansvarar du för den del i vår bankverksamhet som avser bank- och placeringsrådgivning till privatpersoner. Du är en naturlig ledare som är duktig på att ta olika människor och du har en god kommunikativ förmåga som leder till resultat då du skapar dynamik och engagemang i din arbetsgrupp.
Du målsätter och följer upp dina medarbetare utifrån en försäljningsbudget för ditt ansvarsområde, men du ansvarar också för att kvalitén i arbetet och att ni inom din grupp följer de regelverk, riktlinjer och arbetsinstruktioner som finns. Du har god struktur i ditt arbete och ser till att planerade aktiviteter och handlingsplaner genomförs tillsammans. Din grupp består av tolv privatrådgivare och du rapporterar till affärsområdeschef privat.
Genom ett coachande ledarskap är du ett stöd och bollplank i dina medarbetares utveckling och du brinner för att se dem utvecklas. I ditt dagliga arbete är teamwork en viktig del och du jobbar för att din arbetsgruppgrupp har goda relationer och samarbetar med alla delar av vår verksamhet. Allt för att skapa den bästa arbetsplatsen och kundupplevelsen genom att låta kunden få ta del av hela vårt erbjudande.
Vem är du?
Du har flerårig erfarenhet från just bankverksamhet inom privatsegmentet och du har arbetat med kredit- och placeringsrådgivning. Din erfarenhet av och intresse för placeringsrådgivning är något som särskilt efterfrågas i denna tjänst. Du drivs av att göra affärer och jobbar uthålligt för att nå uppsatta mål. Att fatta beslut och driva förändringsarbete och ser du som en naturlig del i ditt uppdrag.
Du är en tydlig och uppskattad ledare och samtidigt en god kommunikatör med förmåga att skapa engagemang och vinnande team. Som lagspelare trivs och drivs du av att samarbeta för att skapa gemensamma resultat samtidigt som du har en naturlig fallenhet för att coacha och utveckla medarbetare. Du har förmågan att se individen och bygga starka team som tillsammans levererar de resultat som krävs för att bolaget ska nå affärsmålen.
Vill du veta mer?
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Agneta Wennberg, affärsområdeschef privat, 0451-48950.
Facklig kontaktperson för FORENA är Camilla Lahger, 0768-548274
Sista ansökningsdag:
2021-03-03
Arbetsplats
Hässleholm Kristianstad
Typ av jobb
Heltid
Skickad
6 dagar sedan
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Företagets storlek
20 till 49 anställda
Grundades
2010