Populäraste jobb

424Jobb hittades

424 Jobb hittades 

A
A

Senior Programmer to Mirage Game Studios

Academic Work

Karlstad, VÄR
7 dagar sedan
Karlstad, VÄR
7 dagar sedan

We are looking for a programmer who operates in the world of games. Join a studio with talented colleagues who has at least one thing in common - their love for making games with top quality. Apply to be a part of a growing company!

About the role

Mirage Game Studios is a game development company located in sunny Karlstad, Sweden. The company was founded during fall 2016 by four avid gamers and experienced developers. Together in collaboration with THQ Nordic, they released their first game Little Big Workshop in 2019 as a new studio, which exceeded expectations and opened the door to start work on a new original IP.

With Embracer Group in their back they stand on a solid ground where they can focus on high quality - the possibilities are endless!

The team currently consists of nine people; a merry mix of game enthusiasts and experienced developers from different walks of life. There are artists, musicians, programmers, game designers, and a tester that cant stop breaking things.

Job duties

  • Participate in building the next title from the ground up
  • Design and develop game systems and mechanics
  • Work closely with collaborators from other departments

We are looking for

  • Have several years of professional experience in game development
  • Have formal education in programming from University or similar education
  • Excellent communication skills in English (Swedish is a plus, but not a requirement)
  • Structured: you are comfortable planning, managing and estimating work
  • Cooperative: the ability to collaborate within a small team
  • Responsible: take responsibility for your work tasks
  • Self-reliant: the ability to work independently

Meritorious

  • Experience with C# and Unity
  • Expertise in specific fields of game programming, e.g. networking, tech art, tools,
  • Strong (but not too strong) aerial skills in Rocket League

Information

Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from the company that all questions regarding the position is handled by Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

About Karlstad

The capital of Värmland County, and the largest city in the province Värmland. Karlstad is situated in the Klarälven delta on the northern shore of lake Vänern, midway between Stockholm and Oslo. The municipality is Sweden's 21st largest with roughly 95.000 inhabitants.

Karlstad has one of Sweden's youngest universities, with about 12 500 students on computer engineering, civil engineering, medical and nursing programmes, among others. The town also has a ot of activities to offer such as multiple gyms, a large bathhouse and scores of pubs and clubs with a very active nightlife. There i s also a fledgling game development community that i s growing each year that hosts workshops for personal projects.

W
W

Brokonstruktör Karlstad

WSP

Karlstad, VÄR
8 dagar sedan
Karlstad, VÄR
8 dagar sedan

Söker du dig vidare i karriären till världens ledande analys- och teknikkonsultföretag? Hos WSP erbjuds goda utvecklingsmöjligheter för dig som har intresse inom teknik, beräkningar, hållbarhet och innovation.
Nu söker WSP dig som vill ta dig med ett par års erfarenhet av beräkningar inom bro med uppdrag över hela Sverige. Sök tjänsten redan idag, ansökningar behandlas löpande.
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för WSPs räkning en brokonstruktör. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och WSPs önskemål är att alla frågor tjänsten går till info@professionalsnord.se
Professionals Nord har stark lokal kännedom och tillsammans med oss blir du en viktig representant som bidrar till ett starkare Värmland!
Arbetsuppgifter
Som Brokonstruktör arbetar du med beräkningar och projektering av broar och deltar aktivt i frågor som rör hållbarhet. På avdelningen driver ni projekt i alla skeden, från tidiga skeden och utredningar till byggplatsuppföljning. Tidiga skeden, arbetshandlingar, klassningsberäkningar, uppdrag och utveckling.
Som Brokonstruktör hos WSP ansvarar du för att säkerställa kvalitet, agera affärsmässigt samt efterleva god affärsetik. Du ansvarar för att hantera och tidigt korrigera avvikelser som uppstår inom ansvarsområdet. Arbetet utförs enligt lagar, föreskrifter och rutiner. Du kommer att tillhöra en grupp som arbetar med rådgivning och projektering av byggnadskonstruktioner i fastighets-, industri- och anläggningsprojekt.
Du är placerad på WSPs lokaler i centrala Karlstad.
Vi söker dig som
Vi söker dig som är civilingenjör eller har motsvarande bakgrund som kan bedömas likvärdigt. I den här rollen krävs ett par års erfarenhet inom arbetsområdet.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos WSP. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person har du god analytisk förmåga och är mål- och resultatinriktad. Vidare är du en god kollega som ser fram emot att tas väl emot av ett gött och glatt gäng i Karlstad.
Information om kundföretaget
WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag som erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. WSP erbjuder allt från utredningar och analyser, mätningar och projektering till planering och ledning av projekt. WSP arbetar med de flesta delar av svenskt näringsliv, och är verksamma inom en rad olika branscher och sektorer.
Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – Att skapa och bibehålla arbetstillfällen! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.
Villkor
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placeringsort: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse
F
F

Maintenance Hub Engineer

Fortum

Karlstad, VÄR
3 dagar sedan
Karlstad, VÄR
3 dagar sedan

Business Area Description

At Fortum we drive change where it matters. We are a European energy company providing our customers with electricity, gas, heating and cooling as well as smart solutions to improve resource efficiency. Together with our subsidiary Uniper, we are the third largest producer of CO2-free electricity in Europe. With around 19,000 professionals and activities in more than 40 countries, we have the competence and resources to grow and to drive the energy transition forward. We strive to make an impact through a culture of open leadership, curiosity and continuous improvement. Do you want to take an active role for a cleaner world? Come lead the change with us! www.fortum.com

 

Generation division is responsible for the large scale power production, physical optimization and trading activities in the Nordic area. This division comprises nuclear, hydro and wind power production, portfolio management and trading, industrial intelligence and nuclear services.

 

Your role

Fortum Hydro is in the process of implementing a Maintenance HUB in its operations for all hydropower plants and dams in Finland and Sweden. With Maintenance HUB, you will be able to monitor the function and technical status of the facilities' various equipment with the help of operational data, data models and analyzes and, if necessary, propose and initiate various maintenance measures. We are now looking for two engineers who want to work as a Maintenance HUB Engineer at Fortum.

 

In the role of Maintenance HUB Engineer, you will be responsible for monitoring 15-20 of our power plants with associated dams and ordering maintenance measures from our outsourced partner. You will be responsible for informing internal stakeholders about detected deteriorations, errors and deficiencies as well as producing and delivering statistics and operational data. The role includes proposing changes in both predetermined and condition-controlled maintenance. Furthermore, you are expected to participate, propose and test new functions for automatic analyzes and monitoring functions.

 

You will be part of a team of 9-10 people in Sweden and Finland.

 

The position is located at one of our offices in Borlänge, Karlstad, Stockholm, Östersund, Imatra or Muhos.

 

We offer you

This is the start of your meaningful career journey at Fortum. We actively encourage job rotation and development activities across the company with open leadership as our guiding principle.

 

At Fortum, you will get the opportunity to create a sustainable career in a future industry. As a Maintenance HUB Engineer, you will have a key role in a completely new, exciting and developing business and you get the opportunity to collaborate with experienced colleagues and external contacts.

 

Our leadership philosophy is based on trust and responsibility. We give you the opportunity to work independently and together with colleagues to achieve our common goals. Our work environment is characterized by safety, cooperation and mutual respect.

 

Your qualifications

To be successful in the role, we believe that you have a good understanding and interest in energy and hydropower production. We expect you to have an engineering education in a relevant field as well as practical experience of hydropower. You are communicative, have a strong analytical ability and good knowledge of IT tools. You also have good understanding of Swedish or Finnish language as well as English in both speech and writing. As a person, you are easy to work with, prioritize safety and have a high ambition to deliver the results of your work.

 

Travel both within and outside the country occurs, driver's license is a requirement. 

Interested?
Do you think this role sounds interesting? Do not hesitate to send your CV and Cover Letter via our recruitment system no later than 14th of March 2021. If you have questions about the position or Fortum as an employer, contact Peter Blomberg on telephone number +46 70 329 50 60 or e-mail: Peter.A.Blomberg@fortum.com 

For contact with our union representatives, please call +46 8 671 70 00.
Fortums Akademiker: Per Kenttä
Unionen: Birgitta Henriksson

A
A

Lager- och logistikassistent på deltid!

Academic Work

Karlstad, VÄR
3 dagar sedan
Karlstad, VÄR
3 dagar sedan

Vi söker dig som med en orädd inställning vill ta dig an nya arbetsuppgifter på ett självständigt sätt! Här får du chansen att bli en del av ett ledande digitalt tjänste- och programvaruföretag! Är du student och vill skaffa dig bra erfarenheter inför framtiden så sök tjänsten redan i dag - vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Academic Work söker lager- och logistikassistenter på deltid till ett företag i Karlstad med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag och du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos företaget. Uppdraget är på deltid och är långsiktigt. Det finns goda möjligheter till sommarjobb och att bli förlängd på uppdraget samt, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet och att behovet finns.

Du erbjuds

  • Ett meriterande extraarbete vid sidan av dina studier. Du får möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter, utvecklas kompetensmässigt och i nära samarbete med härliga kollegor.
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra det lokala logistikteamet och främst arbeta med att:

  • Hantera in- och utleveranser av paket och ordrar till kunder från det interna lagret. Du kommer även hjälpa till med lagerhållningen.
  • Göra enklare konfigureringar på mobiltelefoner och surfplattor, såsom att till exempel montera displayskydd.

Du trivs i en roll där du får ta eget ansvar och strävar alltid efter att lära dig nya arbetsuppgifter samt att bli självständig i ditt arbete.

Vi söker dig som

  • Studerar på universitet eller högskola och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
  • Har god vana av hantering av mobiltelefoner och surfplattor.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du

  • Tidigare har arbetat med liknande lager- och logistikhantering.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Som person är du prestigelös, orädd och tar dig an dina arbetsuppgifter med stort ansvar. Ditt personliga driv och engagemang bidrar till att du blir mer om mer självständig i ditt arbete för var dag som går. Du kommer gärna med egna idéer och initiativ för att ditt team och företaget ska nå bästa arbetsmässiga resultat mot sina kunder.

Övrig information

  • Start: Omgående.
  • Omfattning: Deltid, varierande arbetstider måndag till fredag mellan 8.00 - 17.00.
  • Placering: Centrala Karlstad.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    kar01@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

A
A

Teknikintresserad student till jobb inom support

Academic Work

Karlstad, VÄR
3 dagar sedan
Karlstad, VÄR
3 dagar sedan

Nu söker vi dig som vill ha ett meriterande extrajobb som Teknikersupport. Du arbetar cirka två dagar i veckan och säkrar sommarjobbet! Dina arbetsuppgifter innebär framförallt att svara på inkommande samtal och mail från tekniker ute i fält som arbetar med landets fibernät. Hos vår kund är trivselfaktorn hög och jobbet går utmärkt att kombinera med studier. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Nu utökar vi vår "studentpool" med två personer som vill påbörja ett långsiktigt extrajobb i kombination med sina studier. I rollen som Teknikersupport arbetar du kundfokuserat och supporterar tekniker runtom i landet. Du har dagligen kontakt med entreprenörer och kollegor och får därför stor nytta av din sociala och serviceinriktade sida. Dessutom kommer du även i kontakt med en spännande bransch och har goda möjligheter att i framtiden utvecklas hos vår kund som arbetar med olika tekniska lösningar.

Du erbjuds

  • Flexibla arbetstider ca. två dagar i veckan och ett perfekt sommarjobb.
  • Meriterande arbetsuppgifter där du kontinuerligt utvecklas genom interna utbildningar.
  • Möjligheten att dryga ut studentkassan och ditt CV inför framtiden.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Svara på inkommande samtal via telefon och dator
  • Hjälpa entreprenörer som arbetar i fibernätet runtom i Sverige med supportärenden
  • Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem
  • Dokumentera de ärenden du tar emot och uppdatera register
  • Genomgå omfattande utbildning i början av din anställning och löpande för att utvecklas i din roll och kunna ta hand om komplexa ärenden.

Vi söker dig som

  • Studerar en tekniskt inriktad utbildning vid universitet eller högskola och har minst två år kvar av dina studier.
  • Har arbetat med dator och telefon tidigare och därigenom införskaffat dig god dator- och systemvana.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av teknisk support i någon form alternativt har arbetat i en teknisk roll där du supporterar kollegor, kund eller entreprenör. Har du desstuom erfarenhet från telekombranschen är även det meriterande.

Som person är du:

  • Serviceinriktad
  • Noggrann
  • Självgående

Övrig information

  • Start: Mars eller enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Deltid, två dagar/ vecka under vardagar på kontorstid samt heltid under sommar och andra ledigheter.
  • Placering: Inre hamn, Karlstad
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    Kar01@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

P
P

Junior software developer for TietoEvry in Karlstad!

Professionals Nord Rekrytering

Karlstad, VÄR
16 dagar sedan
Karlstad, VÄR
16 dagar sedan

TietoEvry is the Nordic region's leading IT company and offers IT and product development services globally in information and communication technology.
TietoEvry is expanding in Karlstad and is looking for more developers through us at Professionals Nord.
Information om tjänsten
You will work with abstract programming, which makes it appealing to you as a motive of methodical working methods such as; Switch problems, analyze, program, test and document and report results. You get to work with emulators and simulators, where you get to simulate the latest processors in radio technology.
The project you will work on concerns the development of the 4G and 5G network and here TietoEvry leads the development globally.
Arbetsuppgifter
As a junior developer, you work mainly with troubleshooting and analyzing errors in the code.
The work is performed agile in 3-week sprints in scrum teams, both junior and senior. You are teamed up with an experienced colleague and have access to a sponsor - all for you to get as good support as possible.
Vi söker dig som
You probably have a master's degree in Data / IT and have experience of programming in Linux and C. Education in electrical engineering, technical physics with a focus on programming is also relevant.
You can easily learn new things, question familiar patterns and take your own initiative. It is important to us that you want to continue learning new technology, collaborate with your colleagues and both acquire and share knowledge. If you are interested in radio communication or other search-near technologies, it is a plus in the edge!
During the first 6 months, you work as a consultant through Professionals Nord and if the cooperation has worked well, you have good opportunities for continued employment with TietoEvry.
Information om kundföretaget
TietoEVRY creates digital benefits for companies and society. They are a leading Nordic digital service and software company with a local presence and global capacity.
TietoEVRY is headquartered in Finland and has around 24,000 experts employed globally. The company provides service to thousands of companies and organizations in the private and public sector in more than 90 countries.
Om oss
We know from experience that you as an employee are the most important resource for companies. That is why we work with quality and personal matching to all our services to find the right job for you. At Professionals Nord, there is solid industry experience and a common vision - To create and maintain jobs! Read more about us at www.professionalsnord.se
I
I

Butikschef till ICA Maxi Special Karlstad, Välsviken

ICA Maxi Special AB

Karlstad, VÄR
2 dagar sedan
Karlstad, VÄR
2 dagar sedan

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Drivs du av försäljning, service och medarbetarutveckling? Då kan du vara vår nästa butikschef!

Det här är ditt blivande jobb

Maxi Special är den del av ICA som arbetar med allt utom mat, t.ex. husgeråd, kläder, böcker, lek och grilltillbehör. Maxi Special AB, är en helintegrerad kedja med drygt 80 enheter som drivs i Maxi ICA Stormarknad med ca 800 medarbetare och en omsättning på ca 3,6 miljarder. Livsdelen ägs och drivs av enskild handlare.

Du som butikschef på Maxi Special har ett övergripande skötsel- & resultatansvar för butikens totala specialvaruförsäljning. Du är ansvarig för Specials medarbetare och förväntas vidareutveckla din personalgrupp enligt Icas Ledar- och medarbetarsyn. Tillsammans med din försäljningsansvarig leder du driftsgruppen för Maxi Special Välsviken. Som butikschef ingår du även i stormarknadens gemensamma ledningsgrupp. Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med spännande arbetsuppgifter. Som anställd i ICA-koncernen har du också stora möjligheter till fortsatt utveckling och avancemang.

Vem är du?

Du är en naturlig ledare, som kan skapa en trivsam arbetsmiljö tillsammans med dina medarbetare. Det gör du bl.a. genom att själv arbeta aktivt i och med butiken, vilken varje dag ska speglas av inspiration och god ordning. Du brinner för att göra affärer och att leda och utveckla andra människor. Du är en person som vågar utmana och stå upp för det du tror på. Du har yrkeserfarenhet från detaljhandeln, gärna som butikschef, och du är van att hantera stora varuvolymer på ett rationellt sätt. Du har tidigare erfarenhet av såväl personal- som budget- & resultatansvar. Meriterande är om du tidigare arbetat med nyetableringar.


Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?

Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.

Sista ansökningsdag

2021-03-05

Vi kommer löpande behandla ansökningar under ansökningsperioden.

Obs; vi tar ej emot ansökningar via mail.

Kontaktuppgifter

Regional försäljningschef

Therese Schilhaneck
Mobil: 0766956657

Epost:

therese.schilhaneck@ica.se


Vi på ICA har ett stort behov av ny kompetens. Vi fortsätter därför att rekrytera som vanligt, även under tider av Corona. För din och vår säkerhet väljer vi att genomföra anställningsintervjuer via video och telefon i första hand.

ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.

Är du nyfiken på oss och vill bli en av våra nya kollegor? Klart du är! Välkommen med din ansökan!

A
A

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work Karlstad

Academic Work

Karlstad, VÄR
1 dag sedan
Karlstad, VÄR
1 dag sedan

Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen Staffing & Recruitment Assistant (SRA) kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

Om tjänsten

Så här beskriver en av våra SRA sin roll:

"Att få arbeta som SRA på Academic Work under studietiden har förutom att vara väldigt roligt även varit ett mycket givande extrajobb. Här har jag fått förståelse över hela rekryteringsprocessen då mina arbetsuppgifter består allt från att skriva annons till att hålla intervjuer. Detta har givit mig värdefull kompetens inför framtiden då jag fått tagit eget ansvar och självständigt fått jobba med varje del i processen. Genom regelbundna uppföljningar sätts den egna utvecklingen i centrum vilket har hjälpt mig att utvecklas i mitt arbete och som person. Här välkomnas du av ett familjärt team och ett företag med en kultur utöver det vanliga"

Ditt team och ansvarsområde

Rollen som Staffing & Recruitment Assistant innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare är Linnéa Ericson och hon arbetar som Consultant Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

Arbetsuppgifter

  • Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
  • Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
  • Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap.

Vi söker dig som

har följande kompetenser:

  • Strukturerad
  • Ansvarstagande
  • Flexibel
  • Orädd
  • Självgående

För att klara av rollen som Staffing and Recruitment Assistant ser vi att du:

  • Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
  • Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
  • Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vår kultur #weareacademicwork

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående
  • Omfattning: 1.5 till 2 arbetsdagar/vecka samt eventuellt heltid under lov
  • Placering: Karlstad
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under mina sidor på din profil.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på

    talentacquisitionsthlmvast@academicwork.se

    under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om företaget

Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

A
A

Junior mjukvaruutvecklare till företag i Karlstad!

Academic Work

Karlstad, VÄR
7 dagar sedan
Karlstad, VÄR
7 dagar sedan

Är du nyexaminerad ingenjör inom datateknik eller annan likvärdig utbildning som inkluderat C-programmering? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker just nu juniora utvecklare som är redo för nästa steg i karriären och som vill ta sig an nya utvecklingsmöjligheter! Vi arbetar med löpande urval, så sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten

Vi söker nu juniora mjukvaruutvecklare som vill vara med och bygga framtidens mobila nät inom 5G och med C-programmering i fokus. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Du erbjuds

  • Möjligheten att arbeta i spännande projekt tillsammans med mer seniora utvecklare, som du dessutom får bra stöttning av som ny i din roll. Här får du bredda ditt nätverk samt få in en fot på ett ledande IT-tjänsteföretag samt vara med och utveckla framtidens mobila nät.
  • Att ta nästa steg i din karriär och att skaffa dig meriterande erfarenheter inför framtiden. Du får möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter, utvecklas kompetensmässigt och i nära samarbete med dina kollegor i teamet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som mjukvaruutvecklare i projekt som utvecklar Radio Access Technologies såsom Baseband Processing Functions och Radio functions inom LTE och 5G. Du kommer att utveckla högteknologiska lösningar i nära samarbeta med dina kollegor i agila scrum-team. Tillsammans utvecklar och förbättrar ni kundernas lösningar.

Utvecklingsprocessen sträcker sig genom analys / studie, implementering och test. Rollen passar därför dig som motiveras av att arbeta på ett metodiskt och problemlösande sätt. Du kommer att arbeta tillsammans med andra utvecklare, arkitekter och systemchefer för att lösa uppdragen i teamen.

Vi söker dig som

  • Har en högskole- eller civilingenjörsexamen i datateknik eller liknande utbildning där C-programmering inkluderats. Du kan även ha studerat Elektroingenjör eller Teknisk fysik. Examensbevis ska kunna uppvisas.
  • Har goda kunskaper inom C/C++-programmering.
  • Har goda kunskaper inom Linux.
  • Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Som person är du analytiskt lagd och har ett sinne för att på ett metodiskt sätt lösa problem. Du är tekniskt intresserad vilket kan visa sig genom att du även på fritiden gärna sitter och knackar vid datorn. Då du kommer jobba i team är din samarbetsförmåga och sociala egenskaper av stor vikt, du är framåt och positiv som person. Därtill har du ett stort eget driv.

För att trivas i den här rollen krävs det att du är ansvarstagande och strukturerad för att kunna driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Du är även nyfiken och har en stark vilja av att lära!

Övrig information

  • Start: Omgående.
  • Omfattning: Heltid.
  • Arbetstider: 8.00-17.00, med möjlighet till flex.
  • Placering: Inre hamn, Karlstad.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    kar01@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

A
A

Trainee till Midroc Automation i Karlstad

Academic Work

Karlstad, VÄR
3 dagar sedan
Karlstad, VÄR
3 dagar sedan

Det spelar ingen roll om våra kunder bygger motorvägsnät, tunnlar eller bilar, raffinerar råolja, gräver guld, rostar kaffe eller producerar energi, överallt där industriproduktion trimmas, effektiviseras och utvecklas har Midroc Automation en naturlig och viktig roll att spela. Med vår projektförmåga tar vi helhetsansvar för system, el och kraft samt mekanik och montage. Med höga ambitioner för framtiden ser vi möjligheter, där andra ser omöjliga uppdrag, men det är bara tillsammans med engagerade medarbetare vi kan nå dit. Vill du också bli en av oss? Välkommen med din ansökan redan idag- Vi lovar att utmana dig!

Om tjänsten

Traineeprogrammet pågår i 18 månader med start i september 2021. Du blir anställd från första dagen och innehållet i programmet varvas utbildning med praktiskt arbete i aktuella projekt och omfattar områden som utredning, programmering, idrifttagning och projektledning av industriell automationsutrustning. Som Trainee hos oss arbetar du brett i hela kedjan genom våra projekt och din inriktning.

Du erbjuds

  • Spännande projekt med möjlighet att få arbeta med branschledande kunder. Midroc Automation strävar alltid efter att använda senaste tekniken där digitalisering och Industri 4.0 är en naturlig del i deras vardag.
  • Du får möjligheten att ingå i en engagerad och prestigelös grupp, jobbet tar vi på allvar men vi har det också väldigt roligt tillsammans!
  • Vi tror på utveckling, utbildning och mångfald och att våra medarbetare är vår i särklass viktigaste resurs. Av den anledningen har vi på Midroc en egen affärsskola, Midroc Business School, där vi aktivt arbetar med en utvecklingsprocess för varje enskild medarbetare.
  • Att våra medarbetare mår bra och trivs på jobbet är en hygienfaktor. Med en tillvaro i balans tror vi helt enkelt att våra anställda trivs och presterar bättre. Som ett led i det erbjuder vi alla anställda ett antal förmåner, exempelvis tjänstebil, ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, regelbundna hälsoundersökningar och personalstöd via vår företagshälsovård. Naturligtvis är vi anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension och föräldralön.

Arbetsuppgifter

  • Programtiden består av tre huvudblock; konstruktion, programmering och projektledning
  • Vi inleder med en gemensam introduktion och varvar sedan arbete och utbildning under hela programtiden
  • Dina arbetsuppgifter blir att utveckla program för PLC och HMI till nya eller befintliga anläggningar samt att vara delaktig vid idrifttagande
  • Du ges möjlighet att knyta värdefulla kontakter, lära känna Midrocs organisation och företagskultur och får en bred kompetens inom företaget
  • Du är placerad på en av våra avdelningar där du kommer få pröva alla områden från verkstadsarbete till projektledning. Parallellt genomförs utbildning, seminarier och studiebesök
  • Du tillhör den placeringsort där du är anställd men programmet kommer att innebära en del resor och arbete på annan ort beroende på projekten
  • Förutom att besöka verksamheterna inom Midroc ingår även studiebesök hos några av våra kunder
  • Du får under hela perioden stöd av en personlig mentor

Vi söker dig som

  • En civil- eller högskoleingenjörsutbildning med en teknisk inriktning såsom elektroteknik, maskinteknik, automation eller programmering (mot hårdvara/ lågnivåspråk)
  • Viss tidigare, dokumenterad erfarenhet av ett tekniskt arbete som vi bedömer relevant, där du har fått lite erfarenhet exempelvis genom sommarjobb eller ett par års arbete efter studierna
  • Stort intresse för teknik och läkemedelsindustrin
  • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, då du kommer använda båda språken i arbetet
  • B-körkort

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av IT, PLC, SCADA, DCS-system och har ambitionen att utvecklas inom dessa områden. Vi ser gärna sökande med erfarenhet av Siemens TIA portal, Step 7 Classic, WinCC eller ABB 800xA.

Som person är du: * Ansvarstagande * Affärsmässig * Och med god samarbetsförmåga

Övrig information

  • Start: September 2021
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare, direktanställning
  • Placering: Karlstad

Vi vill att du ansöker med ditt CV, personliga brev och motiverar varför du lockas av denna roll, samt att du tydliggör i ansökan vilken ort du söker till

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Midroc Automations önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    stn05@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Midroc Automation

Typ av jobb

Heltid

Skickad

7 dagar sedan