Populäraste jobb

482Jobb hittades

482 Jobb hittades 

E
E

Offerttekniker till Edsbyverken

Edsbyverken

Ovanåker, GVBG
6 dagar sedan
Ovanåker, GVBG
6 dagar sedan
Edsbyverken
Om företaget
Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden.
Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta:
Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Cerifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person som kommer att arbeta i tät kontakt med våra kunder och återförsäljare genom hela affärsprocessen.
Initialt med mycket fokus på vår satsning inom kundanpassad legotillverkning men även inom våra befintliga standardaffärer.
I rollen som offerttekniker kommer du att ansvara för att på ett affärsmässigt och effektivt sätt behandla och besvara inkommande kundförfrågningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att bereda, kalkylera samt bestämma tillverkningsmetoder och material enligt givna kalkylmodeller samt ta affärsmässiga beslut med ett tydligt lönsamhetstänk. Du har en central roll i affären och ett nära samarbete med kunder och övriga teammedlemmar inom framför allt sälj, konstruktion och produktion.
Tjänsten är stationerad i vår fabrik i Edsbyn men viss flexibilitet finns. Både i att arbeta på distans och att stötta upp våra säljare ute hos kund.
Din profil
För att ha rätt förutsättningar i rollen som Offerttekniker hos oss, så behöver du ha ett intresse för produktion i kombination av att ha arbetat inom teknisk försäljning där du arbetat med offerthantering, order och konsultation med leverantörer och kunder. Kunskap inom ritningsläsning och konstruktion är en klar fördel.
Rollen ställer också krav på god kommunikativ förmåga, genomförandekraft, affärsmannaskap och ordningssinne.
Goda kunskaper i både svenska och engelska språket är ett krav i rollen då våra kunder, samarbetsparters och system kräver det.
Vidare så behöver du mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Vi erbjuder dig en mycket omväxlande roll med högt tempo och många olika kontaktytor både internt och externt. Som Offerttekniker spelar du en extremt viktig roll i våra affärer och i kontakten med våra kunder där du är med och påverkar resultatet av vårt arbete i allra högsta grad, varje dag.
Läs gärna mer om oss på www.edsbyn.com
Ansökan
Edsbyverken samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering.
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig Rekryteringskonsult Olof Westling
på 073-3512734 eller på olof.westling@clwork.se
Sök via www.clockworkpersonal.se senast 28 februari
R
R

VA-ingenjör / Processingenjör till Helsinge vatten

Randstad

Gävleborgs län, GVBG
2 dagar sedan
Gävleborgs län, GVBG
2 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Är du en passionerad ingenjör inom VA-området som drivs av att arbeta i team med hög kompetens? Tycker du om att planera, driva och genomföra projekt, då ska du söka denna tjänst!
Vi söker en VA-ingenjör eller processingenjör inom VA till vår planering- och utredningsenhet. I tjänsten ingår bland annat att arbeta med processutveckling samt att planera och genomföra utredningar inom VA-verk i samarbete med de driftsansvariga.

ansvarsområde.

Som VA-ingenjör ansvarar du självständigt för att planera och driva egna projekt. Du kommer också tillsammans med dina kollegor från planerings- och utredningsenheten ansvara för många olika utredningar och projekt. Exempel på sådana utredningar och projekt som kommer ingå i rollen är;
• Klimatanpassningsplaner
• Risk- och sårbarhetsanalyser
• Uppdatering av vattenskyddsområden
I arbetsuppgifterna ingår också ansvar för faroanalyser (HACCP), mikrobiologiska barriäranalyser samt uppdatering av egenkontroll. För att trivas i rollen är det viktigt att du har intresse och erfarenhet av att arbeta med miljö och hållbarhet i kombination av teori och praktik.

arbetstider.

Heltid: Mån-fre 08.00-17.00.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har ingenjörsutbildning och/eller flerårig arbetslivserfarenhet inom VA-området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kunskaper i Miljöbalken och processkunskap inom avloppsrening ser vi som en nödvändighet, liksom god förmåga att uttrycka sig skriftligt. Erfarenhet av projektledning är en fördel. Tjänsten kräver B-körkort.
Som VA-ingenjör/processingenjör tar du ansvar och strukturerar själv upp och driver ditt arbete framåt. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är lösningsorienterad, noggrann, ansvarstagande och är resultatinriktad.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2021-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
För information: Andreas Dahlén, Rekryteringskonsult andreas.dahlén@randstad.se
Kontaktperson: Åke Holm, enhetschef planering och utredning, 0271-574 51,

ake.holm@helsingevatten.se


Fackliga företrädare:
Vision: Magnus Orgård, 070-327 00 12,

magnus.orgard@helsingevatten.se


om Helsinge Vatten AB.

Helsinge Vatten AB är ett kommunalt bolag som ägs av Bollnäs och Ovanåkers kommuner. Bolagets huvudsakliga uppgift är att sköta drift och underhåll av de kommunala vatten- och avloppsreningsverken samt ledningsnätet. Helsinge Vatten AB har funnits sedan 2009 och har idag ca 40 anställda.

https://www.helsingevatten.se


E
E

Produktionstekniker

Edsbyverken

Ovanåker, GVBG
6 dagar sedan
Ovanåker, GVBG
6 dagar sedan
Edsbyverken
Om företaget
Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden.
Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta: Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Cerifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.
Dina arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av produktionsteknik och har en positiv attityd till förändringsarbete?
Vi söker nu en Produktionstekniker till Edsbyverken. Du kommer att vara en av två produktionstekniker som har till uppgift att stötta och effektivisera produktionen. Du kommer också att arbeta med investeringsprojekt, förbättringsprojekt samt att representera produktionen i frågor gällande produktutveckling och sortimentsutveckling. Du kommer att driva förbättringsarbetet löpande i produktionen tillsammans med operatörer och arbetsledning.
Andra delar i arbetet:
• Kontakt med leverantörer vid maskininvesteringar/förändringar i produktionen
• Produktionstekniskt stöd till personal på fabriken och i organisationen
• Tillse att arbetsintsruktioner upprättas i de fall de erfodras
• Uppföljning av produktionstider såväl maskinellt som i monteringen
• Uppföljning av nya produkter
• Säkerställa att nya tillverkningsspecifikationer blir genomförda
• Utbilda produktionspersonal
VI ERBJUDER DIG ett fritt och varierande arbete där du träffar människor och arbetar med effektivisering, processer och kvalitetssäkring varje dag.
Arbetet sker på plats i vår moderna fabrik i Edsbyn där vi har en bra gemenskap, en framtidstro och ett starkt varumärke i ryggen.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina teoretiska produktionskunskaper i den här rollen.
Men även praktisk erfarenhet efterfrågas då rollen kräver en hel del förkunskaper inom modern produktionsteknik.
Utbildning inom området är en klar fördel och gärna i kombination med erfarenhet av att driva projekt inom tillverkande industri.
Troligen har du som söker en bakgrund som just produktionstekniker eller produktionsledare, teknisk projektledare eller annan liknande roll i tillverkande miljö.
Som person är du strategiskt lagd med förmåga att se helheten och gillar att driva ditt arbete och gemensamma projekt framåt. För att ha rätt förutsättningar så behöver du också vara en initiativtagare som gillar att vara med och påverka och som står stadigt även i motgång.
God kommunikativ förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt ser vi som en självklarhet.
Ansökan
Edsbyverken samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering.
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig Rekryteringskonsult Olof Westling
på 073-3512734 eller på olof.westling@clwork.se
Sök via www.clockworkpersonal.se senast 14 mars
C
C

Affärsdriven Rekryteringskonsult

Clockwork Bemanning & Rekrytering

Bollnäs, GVBG
2 dagar sedan
Bollnäs, GVBG
2 dagar sedan
Clockwork Bemanning & Rekrytering
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i sexton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta på ett växande företag med högt i tak tillsammans med ett gäng positiva och engagerade medarbetare? Då har vi världens roligaste jobb till dig! Vi fortsätter att växa och söker därför en eller flera drivna och affärsinriktade rekryteringskonsulter till våra kontor i Hälsingland.
Hos oss får du ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med stort fokus på kunder och affärer. Som Rekryteringskonsult arbetar du självständigt med hela eller delar av rekryteringsprocessen, alltid med våra kunders behov och önskemål i fokus. Du driver arbetet med kravspecifikation, annonsering, search, urval, intervjuer, referenstagning, tester och uppföljning. I säljarbetet utvecklar du långsiktiga relationer med våra samtidigt som du deltar aktivt i olika typer av nätverk internt och externt.
Som Rekryteringskonsult ligger ditt fokus på rekrytering av ledande tjänster och specialister varför vi förutsätter att du är bekväm och har erfarenhet av att arbeta mot företagsledningar och andra strategiska funktioner hos dina kunder.
Din profil
Vi söker dig med erfarenhet från rekrytering och en bakgrund från arbete med tjänsteförsäljning, gärna i kombination med akademisk utbildning inom HR/ekonomiområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i ledande befattning, bemanningsbranschen eller om du tidigare arbetat med testverktyg inom rekrytering. Vi tror att du har ett stort lokalt kontaktnät.
För att trivas med att jobba hos oss bör du vara lösningsorienterad samt gilla att nå mål och resultat. Jobbet ställer stora krav på din förmåga att skapa dina egna affärer och att du på ett förtroendeingivande sätt kan tillföra ett långsiktigt värde i våra kunders organisationer. Du är engagerad, lyhörd och prestigelös och gillar att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik.
Clockwork är ett företag med starka värderingar (glädje, engagemang, närhet och affärsmässighet) vilka vi ser att du delar för att passa in och trivas hos oss. För oss innebär detta att man är van att agera snabbt och inte skjuta saker på framtiden, att man har en stark drivkraft och trivs med att ha mycket att göra. Det är även viktigt att ställa upp för varandra, vara prestigelös och aldrig tumma på kvalitet eller ordning och reda.
Ansökan
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Anders Hultgren tel, 0733-512 701 eller Marknadsområdeschef Olof Westling tel, 0733-512 734
Välkommen att registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se senast den 14e mars. Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
E
E

Kvalitetstekniker till Edsbyverken

Edsbyverken

Ovanåker, GVBG
6 dagar sedan
Ovanåker, GVBG
6 dagar sedan
Edsbyverken
Om företaget
Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden.
Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta:
Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Cerifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.
Dina arbetsuppgifter
Vi behöver förstärka vår organisation med en Kvalitetstekniker, vars uppdrag är att säkerställa rutiner, uppföljning och förbättringar gällande våra kvalitetssystem i samtliga processer med tydligt mål att minska och förekomma kvalitetsbrister.
I rollen som Kvalitetstekniker ansvarar du för helheten gällande säkerställan av kvaliteten genom förbättringsarbete och proaktiva analyser.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Skapa förutsättningar för ett proaktivt och systematiskt kvalitetsarbete
* Kvalitetssäkra produktionsmetoder utifrån ett miljö- och kvalitetsperspektiv
* Ansvara för och utveckla vår reklamationshantering
* I samråd med ansvariga chefer utveckla rapporteringsrutiner och processer
* Ansvara för rutiner kring avvikelsehantering och uppföljning av dessa
* Tillsammans med chefer verka för att personalen följer gällande kvalitetsrutiner
* Medverka vid upprättande av avtal med leverantörer
* Besluta om godkännande av nya insatsmaterial
Som Kvalitetstekniker innehar du en nyckelroll på företaget som genomför kontroller, upprättar rutiner och framför allt arbetar proaktivt med förbättringar i alla led. Tjänsten är stationerad i vår fabrik i Edsbyn där du kommer att ha tätt samarbete med samtliga avdelningar på företaget.
Din profil
För att ha rätt förutsättningar i den här rollen så behöver du ha gedigen erfarenhet av produktionsmetoder, materialkunskap och maskinteknik. Kanske är du ingenjör eller har liknande praktisk erfarenhet inom produktionsteknik.
Erfarenhet och kunskaper av att driva förbättringsfrågor och förbättringsprojekt är också faktorer vi lägger tyngd vid i vårt urval.
Personliga egenskaper vi efterfrågar är framför allt struktur och social kompetens.
Som Kvalitetstekniker kommer du nämligen att aktivt arbeta med att skapa goda relationer till personer både inom och utanför organisationen. Samt att se ansvarsområdets del i helheten och aktivt bidra till att skapa kundnöjdhet.
Att vara strukturerad i den här rollen innebär att ha god förmåga att kunna prioritera, planera och delegera arbetsuppgifter.
Vi erbjuder dig en flexibel roll med stor påverkansgrad och ansvar att säkerställa och utveckla kvaliteten på Edsbyverken.
Läs gärna mer om oss på www.edsbyn.com
Ansökan
Edsbyverken samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering.
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig Rekryteringskonsult Olof Westling
på 073-3512734 eller på olof.westling@clwork.se
Sök via www.clockworkpersonal.se senast 28 februari
C
C

Sommarjobb i Bollnäs/Ovanåker

Clockwork

Bollnäs, GVBG
6 dagar sedan
Bollnäs, GVBG
6 dagar sedan
Clockwork
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Om företaget
Varför ska du välja Clockwork i sommar?
Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär, och många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning efter sommaren. Dessutom erbjuder vi dig ett generöst friskvårdsbidrag. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete under sommaren.
Dina arbetsuppgifter
Hurra! Nu börjar vår sommarrekrytering!
Vi söker dig som vill förstärka vår härliga personalstyrka under sommaren. Vi tillsätter både korta och längre uppdrag inom många branscher, vissa kräver mer erfarenhet medan andra är bra för dig som inte varit på arbetsmarknaden så länge. Uppdragen sträcker sig i olika omfattning från april till september och arbetsuppgifterna varierar.
Exempel på uppdrag kan vara som truckförare på någon av Hälsinglands industrier, generellt industriarbete tillsammans med ett gäng härliga kollegor eller som administratör hos någon av våra spännande kunder.
Din profil
Som person är du arbetsvillig och engagerad. För att trivas i arbetet som konsult bör du vara flexibel då du ska vara beredd på att hoppa in och arbeta med kort varsel. Vi ser gärna att du som söker har gått ut gymnasiet, studerar på högskolan eller är redo för nya utmaningar i arbetslivet.
Ansökan
Urvalet pågår fram till sommaren och intervjuer sker löpande under urvalsprocessen. Ange gärna i din ansökan vilka typer av tjänster du är intresserad av.
Om du har frågor kring vår sommarrekrytering får du gärna höra av dig till Samuli Helavuori på 073-351 27 63 eller Patric Andersson på 073-351 27 43. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
S
S

Koncernredovisningschef till Sandvik Materials Technology, Stockholm

Sandvik

Sandviken, GVBG
2 dagar sedan
Sandviken, GVBG
2 dagar sedan
Sandvik

Sandvik Materials Technology kommer efter den planerade noteringen på Nasdaq Stockholmsbörsen 2022 att vara en industrikoncern med en omsättning på ca 15 miljarder och med ca 50 dotterbolag i 30 länder. För att bygga koncernrapporterings- och konsolideringsfunktionen söker vi nu efter en övergripande ansvarig koncernredovisningschef som har intresse och förmåga skapa en effektiv och kvalitetssäker rapportering. Din arbetsplats kommer att vara placerad hos Sandvik Materials Technologys i Stockholm, du rapporterar till Head of Financial Control. Möjlighet finns att vara placerad i Sandviken istället för Stockholm.

Ansvarsområden
Som koncernredovisningschef har du det övergripande ansvaret för att bygga upp och senare upprätthålla koncernens kommande koncernredovisning. Tyngdpunkten i tjänsten ligger i att säkerställa att boksluten och rapporteringen är kvalitativ och i tid. Eftersom man är en liten organisation så är rollen som Koncernredovisningschef operativ och man är en del av det dagliga arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvarig för de månatliga koncernboksluten
  • Driva förändringsprojekt inom området för finansiell rapportering och konsolidering
  • Ansvarig för kvalitet i koncernens externa och interna rapportering enligt IFRS
  • Årsredovisning och delårsrapporter för koncernen tillsammans med Head of Financial Control
  • Ansvarig för regelverksfrågor inklusive Finansmanual
  • Leda finansiella processer med god internkontroll
  • Stöd till dotterbolagen i koncernen
  • Kontakt med externa revisorer tillsammans med Head of Financial Control
  • Personalansvar för 2 medarbetare

Kvalifikationer och erfarenhet
Till rollen som koncernredovisningschef söker vi dig som är akademiskt utbildad och som har erfarenhet från rollen som Koncernredovisningsansvarig eller Koncernredovisningsekonom i ett större IFRS-bolag och har gedigen kunskap om finansiella processer, internkontroll och IFRS. Du kan också komma direkt från en roll som revisor som har jobbat mot större industribolag. Du har erfarenhet av att ha drivit förändringsprojekt i större organisationer och förstår helheter i flöden, såväl som detaljer i redovisningen. Engelska behärskar du obehindrat i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att trivas som Koncernredovisningschef hos Sandvik Materials Technology och för att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att vara problemlösningsorienterad och förändringsbenägen. Du har ett analytiskt angreppssätt och ett intresse av att driva förändring och kontinuerligt förbättringsarbete. Den vi söker är också intresserad av redovisning och de komplexa regelverken, samtidigt som man tycker om att leda och utveckla de två medarbetarna i gruppen. Rollen är operativ och det viktigt att man har en ödmjuk inställning och kan kavla upp ärmarna tillsammans med övriga teamet vid behov.

Placeringsort: Stockholm eller Sandviken

Kom med på vår resa mot att bli ett fristående företag!
Sandviks affärsområde Sandvik Materials Technology har inlett en spännande resa för att utforska möjligheten till en separat notering på Nasdaq Stockholmsbörsen – tidigast år 2022, förutsatt att omständigheterna bedöms vara rätta vid den tidpunkten. Med en tydlig riktning för vår resa framåt, med vår position som teknologiledare, progressiv kundpartner och med ett driv kring hållbarhet, strävar vi efter att bli ett ännu starkare och oberoende företag inom vår bransch. Vi letar nu efter utmärkta medarbetare för att utveckla vår verksamhet och arbeta för att uppfylla våra ambitiösa mål. Med en stark ledarskapsstrategi och proaktiva medarbetare är vi redo att fortsätta på vår tillväxtresa genom att utvecklas industriellt genom materialteknik. Är du redo att ta den här utmaningen tillsammans med oss? Vi har redan nu börjat introducera flera kompetenser i processen för att förbereda oss för den nya organisationen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Om Sandvik Materials Technology
Sandvik Materials Technology är en världsledande utvecklare och tillverkare av produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar för krävande miljöer samt produkter och system för industriell värmning. I bolaget finns tre divisioner: Tube, Strip & Kanthal. Här finns cirka 5.700 anställda globalt och omsättningen uppgick till cirka 15 miljarder under 2019. Våra produkter och tjänster bidrar till våra kunders produktivitet, processtillförlitlighet och kostnadseffektivitet samtidigt som användandet av dem leder till minskad miljöpåverkan inom en rad olika industrisegment. Tillsammans med kunder utvecklar vi produkter och material som möter framtidens utmaningar.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Sandvik med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Annika Vermunt på 070-166 08 31 eller Magnus Åberg på 070-981 77 51. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan!


Sökord: Reovisningsansvarig, Redovisningsspecialist, Redovisningschef, Redovisningsekonom, Senior Redovisningsekonom, Accounting Manager, Accounting Specialist, Con
E
E

Handledare

Eyes4work

Edsbyn
27 dagar sedan
Edsbyn
27 dagar sedan

Om oss

Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 60 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till sitt nästa mål och sin nya framtid.

Om tjänsten

Som eyes4works handledare arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning/rekrytering.

Du skall i din tjänst handleda och matcha arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat.

Att etablera företagskontakter är för dig givet och något som du upplever både roligt och utmanande.

Din profil

Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor, en relationsskapare med erfarenhet av jobbmatchning.

Du skall dessutom ha eftergymnasial utbildning och erfarenhet genom något av följande alternativ:

Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering.

S
S

Senior Business Controller till Sandvik Materials Technology

Sandvik

Sandviken, GVBG
2 dagar sedan
Sandviken, GVBG
2 dagar sedan
Sandvik

Är du en senior Business Controller eller ekonomichef som söker en affärnära nyckelroll? Vi på Tube, som är en division inom Sandvik Materials Technology, söker en Business Partner till vårt affärsområde EMEA, en tjänst som innebär stort ansvar och möjlighet att påverka. Det här är en spännande roll för dig som vill verka såväl lokalt som internationellt.

Sandvik Materials Technology (SMT), som idag är ett affärsområde inom Sandvik, kommer efter den planerade noteringen på Nasdaq Stockholmsbörsen 2022 att vara en industrikoncern med en omsättning på ca 15 miljarder och med ca 50 dotterbolag i 30 länder. Sandvik Materials Technology är en världsledande utvecklare och tillverkare av produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar för krävande miljöer samt produkter och system för industriell värmning. EMEA är det största affärsområdet inom Tube och har ca 1100 medarbetare och en omsättning på ca 4 miljarder.

Ansvarsområden:
Som senior Business Controller arbetar du på konsoliderad nivå och vi har en decentraliserad modell där varje affärsområde har ansvar för sitt eget resultat. Rollen verkar väldigt affärsdrivet, har många kontaktytor och sitter med i ledningsgruppen som en viktig företrädare för finans. Du kommer att ha ett självständigt ansvar för övergripande Business Control och förväntas vara drivande även gällande effektiviseringar av processer, rutiner och rapporter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Strategiskt affärsnära stöd till ledningsgruppen och övrig organisation
  • Forecast och Budget
  • Analys, framförallt produktlönsamhetsanalyser och affärsanalys
  • Ansvarig för bokslut, månatlig resultatuppföljning och månatliga reviews
  • Strategiska projekt, såsom bl a inom system och kundservicelösningar
  • Personalansvar för en direktrapporterande medarbetare (i Tyskland) och nära samarbete med produktionscontrollers

Kvalifikationer och erfarenhet:
Till rollen som senior Business Controller söker vi dig med akademisk examen inom ekonomi och flerårig erfarenhet av en liknande roll. Den vi söker har verkat nära affären i ett kapitalintensivt bolag med verksamhet internationellt. Vi ser också gärna att du har en god grund i redovisning. Har du erfarenhet från process och produktion ser vi det som starkt meriterande. Eftersom SMT har dotterbolag världen över måste kommunikationsförmågan på engelska vara utmärkt, både muntligt och skriftligt.

Personliga egenskaper:
För att trivas som Business Controller och för att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att vara affärsorienterad och bra på ”stakeholdermanagement”. Det här är en roll med många kontaktytor varför du kommer att ha nytta av att vara kommunikativ och pedagogisk. Den vi söker har också pondus och god analytisk förmåga.

Placeringsort: Sandviken

Om Tube Divisionen:
Tube Divisionen, inom Sandvik Materials Technology, är en världsledande tillverkare av stång, billet, blooms och sömlösa rör i ett omfattande program av rostfria stål, nickellegeringar, titan, zirkonium och andra avancerade material.
Vi verkar på marknader som kemisk och petrokemisk industri, olja och gas och energisektorn.
Våra produkter och tjänster bidrar till våra kunders produktivitet, processäkerhet och kostnadseffektivitet och i partnerskap med våra kunder strävar vi efter att möta framtidens utmaningar.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Sandvik med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Annika Vermunt på 070-166 08 31 eller Magnus Åberg på 070-981 77 51. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28:e februari 2021. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
  • Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Välkommen med din ansökan!


Sökord: Head of Controller, Senior Business Controller, Controller, Business controller, Area controller, Junior controller, Jr. controller, Sales controller, Division controller, Project controller, Financial controller, Reporting controller, FP&A, verksamhetscontroller, verksamhetsekonom, divisionsansvarig, affärsområdescontroller, KPI
A
A

Trainee till Midroc Automation i Sandviken

Academic Work

Sandviken, GVBG
3 dagar sedan
Sandviken, GVBG
3 dagar sedan

Det spelar ingen roll om våra kunder bygger motorvägsnät, tunnlar eller bilar, raffinerar råolja, gräver guld, rostar kaffe eller producerar energi, överallt där industriproduktion trimmas, effektiviseras och utvecklas har Midroc Automation en naturlig och viktig roll att spela. Med vår projektförmåga tar vi helhetsansvar för system, el och kraft samt mekanik och montage. Med höga ambitioner för framtiden ser vi möjligheter, där andra ser omöjliga uppdrag, men det är bara tillsammans med engagerade medarbetare vi kan nå dit. Vill du också bli en av oss? Välkommen med din ansökan redan idag- Vi lovar att utmana dig!

Om tjänsten

Traineeprogrammet pågår i 18 månader med start i september 2021. Du blir anställd från första dagen och innehållet i programmet varvas utbildning med praktiskt arbete i aktuella projekt och omfattar områden som utredning, programmering, idrifttagning och projektledning av industriell automationsutrustning. Som Trainee hos oss arbetar du brett i hela kedjan genom våra projekt och din inriktning.

Du erbjuds

  • Spännande projekt med möjlighet att få arbeta med branschledande kunder. Midroc Automation strävar alltid efter att använda senaste tekniken där digitalisering och Industri 4.0 är en naturlig del i deras vardag.
  • Du får möjligheten att ingå i en engagerad och prestigelös grupp, jobbet tar vi på allvar men vi har det också väldigt roligt tillsammans!
  • Vi tror på utveckling, utbildning och mångfald och att våra medarbetare är vår i särklass viktigaste resurs. Av den anledningen har vi på Midroc en egen affärsskola, Midroc Business School, där vi aktivt arbetar med en utvecklingsprocess för varje enskild medarbetare.
  • Att våra medarbetare mår bra och trivs på jobbet är en hygienfaktor. Med en tillvaro i balans tror vi helt enkelt att våra anställda trivs och presterar bättre. Som ett led i det erbjuder vi alla anställda ett antal förmåner, exempelvis tjänstebil, ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, regelbundna hälsoundersökningar och personalstöd via vår företagshälsovård. Naturligtvis är vi anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension och föräldralön.

Arbetsuppgifter

  • Programtiden består av tre huvudblock; konstruktion, programmering och projektledning
  • Vi inleder med en gemensam introduktion och varvar sedan arbete och utbildning under hela programtiden
  • Dina arbetsuppgifter blir att utveckla program för PLC och HMI till nya eller befintliga anläggningar samt att vara delaktig vid idrifttagande
  • Du ges möjlighet att knyta värdefulla kontakter, lära känna Midrocs organisation och företagskultur och får en bred kompetens inom företaget
  • Du är placerad på en av våra avdelningar där du kommer få pröva alla områden från verkstadsarbete till projektledning. Parallellt genomförs utbildning, seminarier och studiebesök
  • Du tillhör den placeringsort där du är anställd men programmet kommer att innebära en del resor och arbete på annan ort beroende på projekten
  • Förutom att besöka verksamheterna inom Midroc ingår även studiebesök hos några av våra kunder
  • Du får under hela perioden stöd av en personlig mentor

Vi söker dig som

  • En civil- eller högskoleingenjörsutbildning med en teknisk inriktning elektronik, konstruktion, elkraft, beräkning/ dimensionering, eller programmering (med fokus på lågnivåspråk)
  • Viss tidigare, dokumenterad erfarenhet av ett tekniskt arbete som vi bedömer relevant, där du har ett par års erfarenhet av att ha jobbat som exempelvis elektroingenjör eller mekaniker
  • Stort intresse för teknik och tungindustrier
  • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, då du kommer använda båda språken i arbetet
  • B-körkort

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av IT, PLC, SCADA, DCS-system och har ambitionen att utvecklas inom dessa områden. Vi ser gärna sökande med erfarenhet av Siemens TIA portal, Step 7 Classic, WinCC eller ABB 800xA.

Som person är du: * Ansvarstagande * Affärsmässig * Och med god samarbetsförmåga

Övrig information

  • Start: September 2021
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare, direktanställning
  • Placering: Sandviken

Vi vill att du ansöker med ditt CV, personliga brev och motiverar varför du lockas av denna roll, samt att du tydliggör i ansökan vilken ort du söker till

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Midroc Automations önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    stn05@academicwork.se

    .

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Midroc Automation

Typ av jobb

Heltid

Skickad

6 dagar sedan

Beskrivning

Edsbyverken
Om företaget
Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden.
Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta:
Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Cerifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person som kommer att arbeta i tät kontakt med våra kunder och återförsäljare genom hela affärsprocessen.
Initialt med mycket fokus på vår satsning inom kundanpassad legotillverkning men även inom våra befintliga standardaffärer.
I rollen som offerttekniker kommer du att ansvara för att på ett affärsmässigt och effektivt sätt behandla och besvara inkommande kundförfrågningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att bereda, kalkylera samt bestämma tillverkningsmetoder och material enligt givna kalkylmodeller samt ta affärsmässiga beslut med ett tydligt lönsamhetstänk. Du har en central roll i affären och ett nära samarbete med kunder och övriga teammedlemmar inom framför allt sälj, konstruktion och produktion.

Tjänsten är stationerad i vår fabrik i Edsbyn men viss flexibilitet finns. Både i att arbeta på distans och att stötta upp våra säljare ute hos kund.

Din profil
För att ha rätt förutsättningar i rollen som Offerttekniker hos oss, så behöver du ha ett intresse för produktion i kombination av att ha arbetat inom teknisk försäljning där du arbetat med offerthantering, order och konsultation med leverantörer och kunder. Kunskap inom ritningsläsning och konstruktion är en klar fördel.

Rollen ställer också krav på god kommunikativ förmåga, genomförandekraft, affärsmannaskap och ordningssinne.
Goda kunskaper i både svenska och engelska språket är ett krav i rollen då våra kunder, samarbetsparters och system kräver det.
Vidare så behöver du mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Vi erbjuder dig en mycket omväxlande roll med högt tempo och många olika kontaktytor både internt och externt. Som Offerttekniker spelar du en extremt viktig roll i våra affärer och i kontakten med våra kunder där du är med och påverkar resultatet av vårt arbete i allra högsta grad, varje dag.

Läs gärna mer om oss på www.edsbyn.com

Ansökan
Edsbyverken samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering.
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig Rekryteringskonsult Olof Westling
på 073-3512734 eller på olof.westling@clwork.se
Sök via www.clockworkpersonal.se senast 28 februari


Om företaget

E
E
E
E

Edsbyverken

Clockworks vision är att vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Till oss kan du vända dig när du vill ta nästa steg, som företag eller som individ.

Genom hög kompetens, ett genuint engagemang och ett prestigelöst arbetssätt vill vi smitta vår omgivning med motivation och inspiration. Hos oss är det människorna som gör skillnad, för det är på goda relationer vi bygger hela vår verksamhet.

På bara fem år har Clockwork vuxit till att ha verksamhet på 14 orter. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal, tjänstemän och skolpersonal till rekrytering och stöd & matchning.

På Clockwork gör vi saker istället för att prata om det. Vi är okrångliga, enkla, tydliga, personliga och outtröttliga.  Det är det som ger oss, våra kandidater och våra kunder kraften att fortsätta utvecklas. Eller som vi säger: People, Passion, Power! 

Hoppas vi hörs!

Våran hemsida

Facebook

Företagets storlek

100 till 499 anställda