Populäraste jobb

860Jobb hittades

860 Jobb hittades 

A
A

Business Solution manager

Alfa Laval Inc

Lund, SKÅ
14 dagar sedan
Lund, SKÅ
14 dagar sedan

Alfa Laval in Lund is looking for a

Product Manager EDI

At Alfa Laval, we create better everyday conditions for people. We do this by contributing to a more sustainable future through engineering innovation. Straightforwardness, integrity, and respect are encompassed within our company DNA along with our strive for ever-improved solutions. We love what we do and we’re good at it. But now we want to be even better! We’re looking for a Product Manager for our On-Line sales team. So, what are you going to do today?

We believe you are self-motivated and have the ability to easily network across both internal and external stakeholders, in an international and cross-cultural environment, working in line with Alfa Laval drivers; Action, Interaction, Satisfaction. 

Who are you?

You possess a deep knowledge in eCommerce and have a strong business focus. We believe you have excellent communication skills and are an experienced project leader, who prefer to work in close cooperation with different stakeholders.

As a person you are a team player and problem solver, and are capable of understanding the demands and drivers for business on-line

If the above sound like you, this position may be what you are looking for!

About the job

As an eCommerce/EDI Manager you will secure the growth of the EDI business at Alfa Laval. You will also develop the EDI tool in combination with on-line catalogs and punch out catalogs.

You will work closely with a team of software developers who contribute to the evolution of the solutions. Your primary stakeholders will be Business Units, Sales companies, IT and end customers.

Duties of the eCommerce manager:

* Responsible for the EDI growth

* Manage the deliveries together with your teammates in On-Line Sales

* Create and maintain an EDI business plan

including growing the geographical footprint

* Be up-dated on trends and secure the evolution EDI and its components

* Manage Global roll out initiatives

* Manage the governance

As eCommerce manager you will report to the Head of On-Line sales, the role is placed at our headquarter in Lund.

What you know

You have built a professional understanding for business processes and how to meet identified on-line business opportunities.

You are expected to efficiently handle complex scenarios, including the ability to analyze, evaluate, implement and act in a global environment together with many stakeholders. We believe you have worked with eCommerce preferably in a B2B landscape with Partners/dealers/Distributors as main actors.

 You have an understanding of EDI and its complexity. As a person you are both future oriented and pragmatic – and a natural leader with experience from managing a team of people to contribute in a value stream set up, roll out projects or customer engagement activities.

What’s in it for you?

We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval’s future success.

For further information please contact:

Hans Troiza Head of On-Line Sales

+46 709 36 66 18

Maria Törnqvist Talent Acquisition Partner

+46 723 71 56 15

For union information, please contact:

Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 289 16 64

Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367 364

Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 36 69 85

Please send your application no later than 10th March  2021.

Selection and interviews will be held continuously.

G
G

Vi söker säljare till Halland!

Gårdsservice Syd AB

2 dagar sedan
2 dagar sedan

Gårdsservice Syd AB expanderar!

Gårdsservice Syd AB etablerar under första halvan av 2021 sitt fjärde säljdistrikt i ett av Sveriges starkaste lantbruksområden. Vår ambition med detta förvärv är att fortsätta bygga ett starkt varumärke på marknaden. Med en stark grund i organisationen, byggd på hög kompetens, sakkunskap och serviceanda kommer vi oförtrutet att fortsätta utveckla förtroendet på marknaden.

Företaget:

Gårdsservice Syd AB, med lager i Korsholm - Hörby, är ett expansivt, lönsamt och utvecklingsorienterat företag specialiserat på framför allt diskmedel och rengöring till mjölkgårdar över hela Sverige. Försäljning och service sker direkt till lantbrukare med personliga besök från en "Gårdsservicebuss", butiker eller webb-handel. Ett väl avvägt sortiment, en personlig kontakt med kunskap och engagemang, är vår starkaste tillgång kombinerat med hög tillgänglighet och snabba leveranser.

 

Vi söker dig som…

…har erfarenhet av att jobba med försäljning inom Sveriges lantbruk och, gärna bakgrund från arbete på gården eller i annan verksamhet kopplad till lantbruk. Du är en glad, positiv serviceinriktad person som brinner för att hjälpa andra med din servicekänsla och kunskap. Du är ansvarstagande och självgående samt har förmågan att underhålla affärskontakter, kontakta och utveckla nya inom din region.

 

Rollen…

Du besöker gårdar inom ditt distrikt efter en och säljer aktivt av det sortiment som finns ombord på lastbilen liksom från det sortiment som finns på vår webb-sida. Du bistår kunden med problemlösning och råd där våra produkter spelar en nyckelroll. Att lämna bästa service till våra mjölkbönder är ett av våra starkaste konkurrensmedel.

Utgångsort:
Lämpliga utgångsorter för området i höjd med Falkenberg och in i landet mot Hyltebruk, Ullared, Gislaved

Distrikt:
Huvudsakligen Halland med Kungsbacka i norr, Halmstad i söder och Värnamo i öster. 

Krav:

  • Kunskap och erfarenhet från lantbruk och framför allt mjölkproduktion
  • Yrkeskompetensbevis (YKB)
  • Svenskt körkort för lastbil klass C
  • ADR-behörighet meriterande

 

Vad erbjuder vi?

Ett mycket omväxlande jobb i nära samarbete med både våra kunder, huvudsakligen mjölkbönder, men också med kollegor i Gårdsservice-gruppen över hela landet och på lagret i Korsholm/Hörby

 

Lön:                                                  Efter överenskommelse

Placering:                                        Tjänsten utgår från hemmet

Omfattning:                                    Heltid

Anställningsform:                         Tillsvidaretjänst, inleds med 6 månaders provanställning

Tillträde:                                         Enligt överenskommelse

Ansökan:                                         Sista ansökningsdag 21-01-15

Skicka din ansökan:                       Mejl till ”soren@gardsservice.se”

För att vi ska kunna göra en bra rekrytering måste din ansökan innehålla följande:

  1. CV – förteckning över dina utbildningar och yrkeserfarenheter.
  2. Personligt brev. Max en A4-sida där du berättar om dig själv, din fritid och dina intressen.
  3. Foto

Frågor om tjänsten?
Mejla Sören Wilhelmsson på adressen ”soren@gardsservice.se”.

Vänta inte med att sända in din ansökan, rekryteringsprocessen startar direkt.

B
B

Geofysiker

Boliden AB

Malmö, SKÅ
2 dagar sedan
Malmö, SKÅ
2 dagar sedan
Boliden Gruvor söker Geofysiker till Prospekteringsgeofysikavdelningen, Boliden.
Prospektering innebär att identifiera, prioritera, och undersöka områden för att hitta mineralfyndigheter. Mineralreserver och mineraltillgångar är grunden för ett gruvföretags verksamhet. Boliden fokuserar framför allt på att hitta fyndigheter som innehåller zink, koppar och ädelmetaller som guld och silver.
Prospekteringsgeofysik är en avdelning inom Boliden Gruvors Prospektering i Boliden som har till sin främsta uppgift att jobba mot olika prospekteringsprojekt både gruvnära och fält genom att utföra geofysiska mätningar och geofysisk datatolkning samt metod- och instrument utveckling.

Arbetsuppgifter

Som geofysiker på prospekteringsgeofysikavdelningen kommer du i huvudsak att planera, implementera och QA/QC data från geofysiska undersökningar och mätningar. Du kommer att modellera, säkra och tolka data från dessa undersökningar enligt företagets standarder. Du kommer att ansvara för genomförandet av geofysiska undersökningar inom dina projektområden och utvärdera och rapportera resultaten.
Du ska ge stöd och råd till andra geofysiker, geologer, fälttekniker och entreprenörer. Arbetet utförs på kontor och i fält. Tjänsten avser en tillsvidare anställning på heltid. Stationeringsort är Boliden.
Utbildning/Erfarenhet
Vi kräver kandidatexamen eller högre inom geofysik och goda kunskaper i användandet av potentialfälts- och elektromagnetiska metoder för mineralprospektering. Du ska ha erfarenhet inom gruvindustrin samt kunskap i modellering och tolkning med industrirelaterade mjukvaror (t.ex. Oasis Montaj, Maxwell).  Engelska är koncernspråket så vi kräver goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Språkkunskaper i svenska och finska är meriterande. Som person har du goda färdigheter i att kommunicera , är resultatorienterad, flexibel och kan driva arbetet självständigt. B-körkort är ett krav.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Kirsi McGimpsey, Chef prospekteringsgeofysik, 0910-77 40 69 eller kirsi.mcgimpsey@boliden.com

Facklig information

Facklig information lämnas av Holger Rilinger (Sveriges Ingenjörer), tfn 0910-70 57 59, Andreas Mårtensson (Unionen), tfn 0910-77 42 39, Peter Markström (Ledarna), tfn 0910-77 40 09.

Välkommen till ett spännande jobb!

Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Frågor angående din ansökan besvaras av Tomas Vidmark, Human Resources, tfn 0910-77 09 82.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi sköter rekryteringen själva.
Vi vill ha in din ansökan senast den 22 Mars 2021

Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 6 000 medarbetare och en omsättning på 50 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap.

O
O

Junior Key Account Manager

Orkla Foods Sweden

Malmö, SKÅ
3 dagar sedan
Malmö, SKÅ
3 dagar sedan

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Havrefras, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Job description:

Junior Key Account Manager – Orkla Foods Sverige

Vill du vara med och utveckla och driva vår försäljning av välkända och populära produkter hos våra kunder? Vi söker nu en Junior Key Account Manager till vår försäljningsavdelning inom Retail. I rollen får du möjlighet att, tillsammans med erfarna KAM och affärschefer, vara med och driva Orklas försäljning på våra retailkunder inom Dagligvaruhandeln. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt över våra kundteam samt för olika kategorier vilket kommer att utveckla din roll och dig som individ över tid. Du kommer att arbeta med att driva försäljning, uppföljning, administration, analyser samt medverka i specifika projekt för att utveckla affären på våra kunder. Rollen är mycket affärsorienterad och du arbetar nära både marknad, kategori, ekonomi, produktion och kunder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Vara delaktig i affärsutvecklingen och realisera våra långsiktiga strategier, kundplaner och aktiviteter på strategisk och taktisk nivå.

• Analysera, sälja in och följa affären för att säkra måluppfyllnad.

• Delaktig i att skapa taktisk 4P-plan för nästkommande år i nära samarbete med marknadsavdelningen.

• Sortimentsutveckling och optimering av befintligt sortiment genom att värdera och genomföra ändringar i produktportfölj för att optimera såväl lönsamhet som försäljning.

• Vara delaktig i utveckling av affärerna inom de olika kundteam och inom de olika kategorierna som vi är verksamma i.
Arbetet kommer innebära en stor bredd då många av arbetsuppgifterna kommer vara en stöttande resurs till de befintliga kundteamen. Arbetet kommer kräva projektägarskap, administration samt mer ”hands on” uppgifter. Rollen är ett vikariat som sträcker sig från april 2021 till och med juni 2022. Du rapporterar till Affärschef och är baserad på vårt huvudkontor i Malmö. 


Hur ansöker jag?
Klicka på länken och följ stegen för att skapa en profil och ansöka till jobbet. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta affärschef Anette Mörée och för processen HR Business Partner Dan Skånberg på 010-142 40 00. 

Profile description:

Kvalifikationer

Vi söker dig som med en ekonomiutbildning, (civilekonom/industriell ekonomi eller motsvarande) med ett brinnande intresse för försäljning och affärsutveckling. Som person letar vi efter dig som är nyfiken och prestigelös.  Du har stark egen drivkraft, troligtvis med dokumenterade goda studieresultat. Erfarenhetsmässigt kan du komma direkt från utbildningen men har du 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet ses det som meriterande. Arbetslivserfarenhet och utbildning inom e-com anses också som meriterande. Du är proaktiv och engagerad, bra på att bygga relationer med såväl kunder som kollegor och ser dig själv som en lagspelare. Vidare har du en strategisk och analytisk förmåga och framförallt ett sinne för goda affärer.  

Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig! Såklart har du ett stort intresse för mat och dryck.

 

Vi erbjuder dig en intressant blandning av utmanande arbetsuppgifter där du genom att få vara en del av vårt grymma KAM team. Genom anställning hos oss får du också få tillgång till vår egen Sales Academy för vidare utveckling inom relationsbyggande försäljning.

We offer:

Vad kan Orkla erbjuda dig?
Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utvekla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad. 

A
A

Teknisk Säljare med möjlighet att bli Gruppchef

Anti-Corrosion

Malmö, SKÅ
1 dag sedan
Malmö, SKÅ
1 dag sedan

Teknisk Säljare med möjlighet att bli Gruppchef

Vi erbjuder dig ett utmanande och självständigt arbete i ett framgångsrikt familjeföretag med mycket god sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att jobba med starka varumärken där du även kan erbjuda kunden service och reparation på våra produkter.

Din roll Du kommer att jobba i ett väl inarbetat distrikt som huvudsakligen innebär att bearbeta och utveckla befintliga kunder, men även att hitta nya. Kunderna är i synnerhet måleriföretag och återförsäljare inom branschen. Vi levererar tekniskt optimala lösningar med högkvalitativa och välkända produkter. Förutom din operativa roll som säljare kommer för rätt person kunna erbjudas ansvar för avdelningen samt för de övriga 3 medarbetarna.

 

Din profil

  • Du har erfarenhet från försäljning med goda resultat.
  • Du har både förståelse och intresse för tekniska produkter. Har du erfarenhet från närliggande bransch så är detta meriterande.
  • Som person ser vi dig med ledaregenskaper där du både är självgående, uthållig, arbetar strukturerat och har en förmåga att skapa ett starkt team och se varje persons potential i att lyckas i sitt jobb.
  • Du har ett starkt affärsfokus, är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare
  • Du har B-körkort

 

 

Kontakt Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Anette Bergman 070-296 96 91.

Urval kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan redan idag!

 

 

Anti-Corrosion startade 1970 och är ett familjeföretag med 22 anställda. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och vi har filialer i Malmö, Göteborg och Härnösand. Vår verksamhet består främst av försäljning, service och uthyrning av produkter för ytbehandling, såsom t.ex. färgsprutor och blästerutrustningar.


Sökord: Säljare, försäljare, försäljning, teknisk säljare, teknisk försäljare, teknisk försäljning, industriell säljare, industriell försäljare, industriell försäljning, gruppchef, avdelningschef, försäljningsingenjör, säljjobb, account manager, KAM, fältsäljare, utesäljare, teknikjobb, ingenjörsjobb, jobba, jobb, ledigt, lediga, karriär, distriktsäljare, distriktssäljare, distriktansvarig, distriktsansvarig, regionsäljare, regionssäljare, regionansvarig, regionsansvarigförsäljningschef, säljchef, teamleader, team leader, ledare, ledning, chef, chefsjobb, ledarjobb, ledningsjobb, gruppchefsjobb, gruppansvarig

F
F

Ambitiös utvecklare sökes för stor nöjessajt

Filmtopp International AB

1 dag sedan
1 dag sedan

Om jobbet

Vill du bidra med dina kunskaper inom programmering? Har du god erfarenhet av programmering inom Umbraco? Kan du samarbeta med andra för att nå ett gemensamt mål – hög kvalitet och effektivitet? Då kan det här vara nästa steg i din karriär! Filmtopp International söker en ambitiös programmerare, som vill vara med och vidareutveckla Sveriges bästa film- och seriesajt!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer agilt arbeta med att vidareutveckla vår hemsida, som idag är en content baserad plattform och ha ansvar för utvecklingsarbetet. Plattformen skall integreras med rörlig media, API:er och med smart navigering för användaren där din hjälp behövs. Vi har siktet högt ställt och förväntar oss ett långsiktigt samarbete, där egen kreativitet och innovationsförmåga uppmuntras. Merparten av arbetet kan ske från hemmet med möjlighet för fysiska träffar. Arbetsord är flexibel.

Om oss

Filmtopp är en av Sveriges största nöjessajter med fokus på film, serier och streaming. Med ett arkiv på närmare 10 000 artiklar har vi en unik position i det svenska nöjeslandskapet genom våra insikter om streamingmarknaden och vår egen unika data. I dag samarbetar vi med samtliga streamingaktörer och distributörer som verkar i Sverige. Vi söker dig som vill vara med och påverka morgondagens beteende i hur vi söker information om, och konsumerar, film och serier. Vi har en kraftig tillväxt av besökare och kommer inom fem år vara den självklara aktören i Norden att vända sig till för att snabbt och smidigt navigera till rätt film och serie för kvällen.

Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom data/IT eller motsvarande, samt erfarenhet av CMS:et Umbraco. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och vi ser att du som söker är driven, lösningsorienterad och brinner för att lära dig nya saker. Vi ser gärna att du är ansvarsfull och noggrann samt har en stark vilja av att utvecklas inom dina arbetsområden. Vi ser även att du har god svenska och engelska i tal och skrift och får gärna ha ett intresse av film och serier.

Meriterande är erfarenhet inom ReactJS och programmeringsspråken C, C#, Python och C++.

Vill du bli en del av vårt team? Skicka ditt CV och personliga brev till

jobb@filmtoppmedia.se

.

 

Q
Q

Produktionsledare till Ringtillverkning

QPharma

Malmö, Skane
4 dagar sedan
Malmö, Skane
4 dagar sedan

Om företaget 

QPharma AB ligger i Malmö där vi utvecklar och tillverkar läkemedel på kontrakt. I närmare 50 år har vi levererat enligt de internationella krav som ställs på läkemedelsföretag. Våra kunder är allt från stora globala till mindre lokala läkemedelsföretag. Antalet anställda är drygt 250 personer. För mera information om företaget se vår hemsida www.qpharma.com.

Som stolta vinnare av Malmö stads näringslivspris för 2019 i Life Science-kategorin erbjuder vi dig en utmanande och inspirerande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. QPharma befinner sig för närvarande i en expansiv fas med många spännande, roliga utvecklingsprojekt och nya kommersiella produkter. Som en del av vår utveckling söker vi enproduktionsledare med tekniskt kunnande och engagemang.

I rollen som Produktionsledare har du för din avdelning direkt personalansvar för operatörer, tekniker och administratörer.

Som produktionsledare planerar, leder och fördelar du arbetet inom gruppen, i och mellan skiften. Du utreder och hanterar händelser inom produktionen, granskar och skriver relevanta produktionsdokument samt ansvarar för att förbereda inför och deltaga i myndighets- och kundinspektioner. Du rapporterar till Produktionschefen för Ringtillverkning.

QPharma erbjuder en intressant tjänst i ett växande företag med höga ambitioner och många utvecklingsmöjligheter.

Utöver ovan kommer du också bland annat ansvara för att:

  • Säkra att personalen hela tiden har rätt utbildning samt vidareutvecklas för att möta ställda och ökande krav
  • Medverka vid rekrytering av nya medarbetare
  • Introducera och instruera avdelningens personal
  • Jobba aktivt med förbättringsarbete
  • Rapportera tillverkningsdata, KPI: er mm
  • Ansvara för att GMP upprätthålls och att arbetet inom det egna området följer cGMP
  • Ansvara för att säkerheten hålls på hög nivå
  • Skriva instruktioner och ändringsärende mm samt utbilda operatörer
  • Upprätthålla förebyggande underhålls- och kalibreringsprogram i samarbete med anläggningsavdelningen
  • Inköp, i samråd med underhålls- och inköpsavdelningen, av maskiner, reservdelar, förbrukningsmaterial och övrigt som behövs för produktionen

Erfarenheter, färdigheter och kompetenser

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av ledarskap i farmaceutisk eller annan GMP-produktion. Eftergymnasial utbildning, gärna ingenjörsexamen, ses som en merit liksom erfarenhet av LEAN eller liknande arbetssätt.

En stark teknisk bakgrund och ett stort tekniskt intresse är en förutsättning då detta är en avdelning med en avancerad maskinpark. Du har en god planeringsförmåga och ett coachande arbetssätt där du genom ditt engagerade och motiverande sätt arbetar för att utveckla din arbetsgrupp för att ni tillsammans ska nå uppsatta mål.

Viktiga egenskaper är att vara en god lyssnare med förmåga att coacha medarbetarna samt att se helheten och samarbeta över gränser för att skapa bästa resultat och laganda. Ditt fokus ligger på möjligheter inte hinder.

Viktigt är också att du delar QPharmas tre värderingar som är viktiga för oss:

  • Göra skillnad
  • Nära kunderna
  • Bästa arbetsplatsen

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Mer information kring tjänsten lämnas av: Christian Johansson, Produktionschef  

cjn@qpharma.com

Fackliga företrädare är Hedvig Samuelsson, Unionen tel. 040-36 18 09 och Shahpar Ghobadi, Akademikerförbundet tel. 040-36 18 83. 

 Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så registrera in din ansökan senast 21 mars via vår hemsida www.qpharma.com.

A
A

System Developer

Aimpoint AB

Malmö, Skane
Idag
Malmö, Skane
Idag

Aimpoint AB är det företag som skapade och utvecklade rödpunktsiktet, vilket vi idag är världsledande leverantör av. Aimpoints sikten används på den civila jakt- och skyttemarknaden samt av polis och militär. Företaget har 250 anställda och omsätter ca: 1 MDKR. Försäljningen i USA sker via vårt amerikanska dotterbolag, Aimpoint Inc.

Vårt huvudkontor ligger i Malmö och alla våra produkter är tillverkade i Sverige. Våra produktionsenheter finns i Malmö och Gällivare.

Gaim Immersive Technology är ett dotterbolag till Aimpoint. Deras simulator är ett effektivt träningsverktyg som erbjuder både jägare och professionella användare en möjlighet att öva skytte med Aimpoint sikten i en autentisk VR miljö. Träffzoner, situationer och skjuttekniker är utformade i nära samarbete med professionella skjutinstruktörer.

Aimpoint är ett företag inom Sandberg Development-koncernen. För mer information om företaget, besök gärna www.aimpoint.se


System Developer

Aimpoint växer och det här är din chans att kliva ombord på en fantastiskt spännande resa!

Ta chansen att arbeta med härliga kollegor på en utvecklande arbetsplats. 

 

I rollen kommer du arbeta med hela vårt systemlandskap med fokus på Backend och integrationer av våra befintliga och nya system.

Du är en tekniskt och socialt kompetent person med ett stort intresse för programmering.

 

Som System Developer arbetar du med utveckling i nära samarbete med verksamheten.

Kulturen präglas av ett högt engagemang där alla hjälps åt, kreativitet och vilja att växa som bolag.

Plattformarna vi använder är C#, ASP.net, .Net, SQL och Entity Framework.

Du kommer arbeta i blandade projekt med allt från avancerad system- och webbutveckling till affärssystemsintegrationer, dataanalyser och underhållsarbete av vårt systemlandskap.

 

Din Bakgrund

  • Har minst 5 års erfarenhet av systemutveckling
  • Har goda programmeringskunskaper
  • Högskoleutbildning eller motsvarande
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Tekniskt sett tror vi att du har kunskaper inom de flesta, men nödvändigtvis inte alla, av följande områden:

  • SQL
  • C#
  • ASP.net
  • .Net core
  • Entity Framework
  • TFS

Övriga egenskaper vi värdesätter är förmåga att arbeta självständigt och i grupp, initiativförmåga och engagemang. Att ha förmågan att arbeta kreativt, analytiskt och strukturerat i problemlösande miljö ser vi som en självklarhet för rollen.

 

Jeeves, Pascal, Qlikview, VB, Microsoft Dynamics CRM, kunskaper i IIS, Sharepoint samt integrationsplattformar ser vi som meriterande och kommer att lyfta din profil.

 

Precis som vi, gillar du att ha roligt på jobbet och ser mötet med andra människor som både utmanande och stimulerande där samarbetet med kollegor inom och utanför avdelningen är en naturlig del av arbetet.

Så söker du tjänsten.

Du ansöker till tjänsten genom att sända personligt brev och CV till: jobb@aimpoint.com

Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta:
Senior Recruiting Specialist
Joacim Larsson 0709-792757

Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter? Läs mer på vår hemsida  www.aimpoint.se/arbetssokande-integritetspolicy/

Då vi arbetar med löpande urval önskar vi ha din ansökan så snart som möjligt.

 

A
A

HR Koordinator

Alfa Laval Inc

Lund, SKÅ
1 dag sedan
Lund, SKÅ
1 dag sedan

Alfa Laval, Lund söker

HR Koordinator till föräldravikariat

Vem är du?

Vi tror att du motiveras av att hjälpa andra och trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och har en god  förmåga att prioritera och ta ansvar.

Om jobbet

Som HR Koordinator hjälper och supporterar du både linjeorganisationen och dina HR kollegor.

Du stöttar vår HR organisation administrativt kring förmånsbilar, bonusprocess och rekrytering samt utför administration i våra HR system. Du samarbetar med övriga HR koordinatorer.

Du kommer även att bevaka vårt ärendehanteringssystem gällande vissa ärenden, samt vara backup till vår first line HR support.

Arbetet är självständigt samtidigt som det är en serviceroll med hela teamets leverans i centrum, därför är samarbete A och O.

Vi är måna om vår Alfa Laval kultur och som HR medarbetare är du en viktig kulturbärare. Kvalitet och kundfokus är viktigt i allt vi gör.

Vad kan du?

Som person är du en strukturerad och serviceminded teamplayer samt noggrann och handlingskraftig.

Du står för en hög servicenivå och har en god datorvana.

Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.

Du har minst än 3 års erfarenhet från en självständig HR administrativ roll,Du har en högskoleutbildning inom området personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder.

För mer information gällande tjänsten vänligen kontakta

Maria Törnqvist, Talent Acquisition Partner,

+46 723 71 56 15

Annette Lynge Iwersen Manager HR Customer Support & Payroll Services

+46 702 83 59 76

För fackliga företrädare, vänligen kontakta:

Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 289 16 64

Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367 364

Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 36 69 85

Vänligen skicka din ansökan senast den 9 mars 2021

Skicka in din ansökan så snart som möjlig då intervjuer sker löpande

R
R

Customer service representative at mouser electronics in malmö

Randstad

Skåne län, SKÅ
1 dag sedan
Skåne län, SKÅ
1 dag sedan

job description.

We are looking for a service-oriented, problem solving person who is passionate about providing excellent service! Are you a team player and like to work in an international environment? Do you speak and write Swedish and English fluently and also have experience in customer service from previous work? Then you are more than welcome to send in your application today!
From the 9th floor of the World Trade Center at Västra Hamnen in Malmö you have an amazing view from the brand new customer service office of Mouser. At the office we are a small customer service team growing to be bigger and we are looking for our next Customer Service Representative to join us!

responsibilities.

The customer service team works with incoming questions from customers via phone, chat and email. The team is a central contact area for customers within the Nordic countries and your duties include receiving orders, helping with questions about products and orders and processing returns and complaints.
As a Customer Service Representative (CSR) you will be responsible for providing excellent service to both customers and colleagues. You enjoy being a helpful team player and are committed to your client’s needs.
As a new CSR at Mouser you will receive an intensive training and introduction in both product and service knowledge for the initial 1-2 months before you are expected to be more independent in your role.

working hours.

The CSR position is full-time, starting ASAP during spring 2021. The work hours are Monday-Friday 8-17 onsite. At Mouser we secure a safe workplace and environment, especially during the pandemic.

qualifications.

We are looking for a CSR with at least 1-2 years’ experience of customer service and order administration. You are fluent in English and Swedish, both in speech and writing. You have a great interest in working and communicating with people and good computer experience. It would be an added bonus (but not essential) if you have other language knowledge of the Nordic languages. An interest in technology and/or electronics would also be an added benefit to deeper understand the products we offer.
Experience means a lot, but as we are building a new team the personal attitude is crucial. We are looking for an organised person who enjoys problem solving, networking and being a team player, who can adapt to new situations in a smooth way. You have good communication skills and your main priority is to give excellent service to your customers.
For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

experience.

1-2 years’ experience of customer service and order administration.

application.

Last application date: 2021-03-17. Selections and interviews will be ongoing. The position can be filled before the last application date, therefore apply as soon as possible.
For information: In this recruitment process, Mouser works with Randstad. If you have questions please contact Sofie Berg, recruitment consultant at

sofie.berg@randstad.se

and send in your application in English to Randstad at www.randstad.se

about Mouser Electronics Nordic AB.

Mouser Electronics is a globally authorized distributor of semiconductors and electronic components for over 1,100 industry-leading manufacturer brands. We specialize in the rapid introduction of the newest products and technologies targeting the design engineer and buyer communities.
Mouser has 27 offices located around the globe. We conduct business in 21 different languages and 34 currencies. Our global distribution center is equipped with state-of-the-art wireless warehouse management systems that enable us to process orders 24/7, and deliver nearly perfect pick-and-ship operations that has earned us a 5-Sigma confidence rating. Mouser Electronics has nine locations in Europe, with the Munich office as the European headquarters.

https://www.mouser.se/


Skickad

14 dagar sedan

Beskrivning

Alfa Laval in Lund is looking for a

Product Manager EDI

At Alfa Laval, we create better everyday conditions for people. We do this by contributing to a more sustainable future through engineering innovation. Straightforwardness, integrity, and respect are encompassed within our company DNA along with our strive for ever-improved solutions. We love what we do and we’re good at it. But now we want to be even better! We’re looking for a Product Manager for our On-Line sales team. So, what are you going to do today?

We believe you are self-motivated and have the ability to easily network across both internal and external stakeholders, in an international and cross-cultural environment, working in line with Alfa Laval drivers; Action, Interaction, Satisfaction. 

Who are you?

You possess a deep knowledge in eCommerce and have a strong business focus. We believe you have excellent communication skills and are an experienced project leader, who prefer to work in close cooperation with different stakeholders.

As a person you are a team player and problem solver, and are capable of understanding the demands and drivers for business on-line

If the above sound like you, this position may be what you are looking for!

About the job

As an eCommerce/EDI Manager you will secure the growth of the EDI business at Alfa Laval. You will also develop the EDI tool in combination with on-line catalogs and punch out catalogs.

You will work closely with a team of software developers who contribute to the evolution of the solutions. Your primary stakeholders will be Business Units, Sales companies, IT and end customers.

Duties of the eCommerce manager:

* Responsible for the EDI growth

* Manage the deliveries together with your teammates in On-Line Sales

* Create and maintain an EDI business plan

including growing the geographical footprint

* Be up-dated on trends and secure the evolution EDI and its components

* Manage Global roll out initiatives

* Manage the governance

As eCommerce manager you will report to the Head of On-Line sales, the role is placed at our headquarter in Lund.

What you know

You have built a professional understanding for business processes and how to meet identified on-line business opportunities.

You are expected to efficiently handle complex scenarios, including the ability to analyze, evaluate, implement and act in a global environment together with many stakeholders. We believe you have worked with eCommerce preferably in a B2B landscape with Partners/dealers/Distributors as main actors.

 You have an understanding of EDI and its complexity. As a person you are both future oriented and pragmatic – and a natural leader with experience from managing a team of people to contribute in a value stream set up, roll out projects or customer engagement activities.

What’s in it for you?

We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval’s future success.

For further information please contact:

Hans Troiza Head of On-Line Sales

+46 709 36 66 18

Maria Törnqvist Talent Acquisition Partner

+46 723 71 56 15

For union information, please contact:

Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 289 16 64

Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367 364

Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 36 69 85

Please send your application no later than 10th March  2021.

Selection and interviews will be held continuously.

Källa: Alfa Laval Inc