Populäraste jobb

443Jobb hittades

443 Jobb hittades 

P
P

Intresserad av att driva Pressbyrån i Växjö på Storgatan 7?

Pressbyrån

Växjö, KRBG
2 dagar sedan
Växjö, KRBG
2 dagar sedan

Arbetsuppgifter

Vill du bli egen företagare?

Nu kan du få möjlighet att driva din egen Pressbyråbutik.

Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida för att göra livet lite enklare. Vi har varit de som sett vad människor behöver, när de behöver det. På väg till jobbet, skolan eller festen. Under shoppingturen, innan pianolektionen och efter hockeyträningen. På långresan och kortresan, i tunnelbaneträngseln och vänthallen. Beviset på vår framgång finns i alla de tusentals människor som dagligen besöker någon av våra 320 butiker runtom i Sverige. Vill du göra vardagen lite roligare för våra kunder och samhället lite bättre i stort? Då kan du få möjligheten att driva din egen Pressbyråbutik.

Rollen som egen företagare

Som franchisetagare driver du din butik som ett eget aktiebolag men du slipper allt det jobbiga. För genom samarbetsavtalet med REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB (som äger Pressbyrån) står vi för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning, rikstäckande marknadsföring m.m. Så att du kan fokusera på att ge kunderna bästa möjliga service och driva ditt företag på bästa möjliga sätt.

Dina erfarenheter

För att bli en riktigt framgångsrik franchisetagare ser vi gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration samt att du har grundläggande datakunskaper. Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och att motivera din personal – och framförallt att vara en omtänksam glädjespridare i vardagen.

Varför Pressbyrån?

Att arbeta på Pressbyrån är kul. I vår omtänksamma kultur arbetar franchisetagare som inte bara är trevliga, utan som på riktigt bryr sig om varje enskild kund. Som rekommenderar en bra tidning till resan, bjuder på ett glas vatten till den som är törstig eller lånar ut ett paraply när det regnar ute. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till behövande flyktingar, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Allt det här kan du bli en del av.

Läs mer om Pressbyrån och vem vi söker som franchisetagare på www.pressbyran.se/jobba med oss och Driva egen butik.

Varmt välkommen!

För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat.

Kontaktuppgifter

Jens Anderberg
jens.anderberg@reitanconvenience.se

Om företaget

Sveriges modernaste kiosk. Pressbyråns vision är att göra vardagen lite enklare och trevligare med smarta måltider/mellanmål, tjänster i tiden och läsning.

Franchising

Butikskonceptet drivs som en franchisekedja, vår övertygelse är att driver man sin egen butik så blir resultatet det bästa.

Våra butiker

Pressbyrån ska vara det snabba och enkla alternativet, alltid tillgängliga vid knutpunkter där många människor är i farten. Pressbyrån är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige.

REITAN CONVENIENCE

Pressbyrån ägs av det Norska familjebolaget REITAN (fd Reitangruppen AS). REITAN bedriver convenience i sju länder vilka tillsammans omsätter 15,4 miljarder NOK 2019. Reitans vision är att vara Europas mest lönsamma och snabbast växande conveniencekedja. Tillsammans med 7-Eleven är Pressbyrån en del av REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB.

3
3

Servicetekniker / Konfigurationstekniker / IT-tekniker

3 Step IT Sweden AB

Växjö, KRBG
3 dagar sedan
Växjö, KRBG
3 dagar sedan

Placeringsort Klavreström/Växjö

I våran produktionsanläggning i Klavreström arbetar vi för en säker och miljövänlig hantering av IT-utrustning. Vi växer och söker nu efter en Reparatör av IT-utrustning som vill växa tillsammans med oss. Anläggningen i Klavreström kommer under 2021 att flytta till fräscha lokaler i Växjö.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden 

  • Reparation av IT-utrustning
    • Stationära och bärbara datorer
    • Mobiltelefoner och plattor
  • Radering och kvalitetsbedömning
  • Viss utbildning internt
  • Resor kan förekomma

För att passa i rollen ser vi att du har en hög teknisk kompetens inom IT med minst 5 års erfarenhet av reparationer av IT-utrustning med fokus på mobiltelefoner och plattor. I ditt arbete är du målinriktad och har ett resultatdrivet tillvägsgångssätt. Du är ansvarstagande, flexibel och är uppmärksam för detaljer. För att trivas hos oss ser vi även att du är en lagspelare som trivs att arbeta i team. 

Du talar flytande svenska och behärskar engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du kan reparera produkter på komponentnivå.

Vi erbjuder dig en tillsvidaretjänst på heltid i ett spännande och dynamiskt företag. Enligt våra anställda är en av 3stepIT´s bästa egenskaper att vi har bevarat den positiva och uppmuntrande atmosfären, även när vi växer och blir större. Som anställd hos oss kommer du att arbeta i ett glatt gäng, i ett öppet och vänskapligt arbetsklimat som genomsyras av positivitet, ärlighet och öppenhet. Som anställd hos oss inkluderas du även i ett förmånligt bonussystem. 

Passar du in på profilen vi söker och vill bli våran nya medarebetare? Du ansöker genom att trycka på ansökningsknappen i annonsen där du skickas vidare till vår karriärsida, välkommen med din ansökan!

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pierre Bergstrand, Production Manager, via mail

Pierre.Bergstrand@3stepit.com

 eller på telefonnummer 0703493505.

Intervjuer kommer att ske löpande och våran ambition är att tillsätta tjänsten snarast. 

 

3stepIT hjälper företag att planera och hantera regelbundna utbyten av IT-utrustning i syfte att gå mot en cirkulär ekonomi. Vi hjälper till med finansiering, administration och återtag av IT-utrustning på ett transparent, kostnadseffektivt och hållbart sätt. Genom att använda vår livscykelmodell blir IT-hanteringen mer hållbar, eftersom 98% av den återlämnade IT-utrustningen från våra kunder återanvänds. På så sätt kan vi främja en cirkulär ekonomi där resurser behålls i cirkulation i stället för att skrotas i förtid. I Sverige arbetar 100 medarbetare och vi finns i Linköping, Stockholm, Klavreström, Enköping och Göteborg.

 

A
A

Nerds, Welcome! Ingenjörer till AWAs Traineeprogram, Växjö

Academic Work

Växjö, KRBG
4 dagar sedan
Växjö, KRBG
4 dagar sedan

Kallar du dig själv för nörd? Nörd som i engagemang, kunskap och passion för det du gör och tar dig an! På AWA kallar man sig själv för nördar och är stolta över det. De älskar immaterialrätt (Intellectual Property, IP) och varje liten detalj inom området. De ser inga begränsningar i nya innovativa idéer utan brinner för att hjälpa sina kunder i teknikens framkant. Programmet är det enda av sitt slag i Europa (kanske hela världen). Nu har du chansen att bli en del av AWA och en framtida expert inom IP - Nerds, Welcome!

Om tjänsten

I september drar AWA för 24e gången igång sitt uppskattade Traineeprogram där många av företagets ledande personer en gång började sin karriär inom IP-området. Med din ingenjörsbakgrund erbjuds du en unik möjlighet till en karriärväg inom ett spännande område i gränslandet mellan teknik, affär och juridik. Hos AWA får du en omväxlande vardag där du kommer arbeta i teknikens framkant med innovationer och uppfinningar ur ett immaterialrättsligt perspektiv. Traineeprogrammet ger dig stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling där du utbildas och tränas i allt från juridik till språkträning och hur man skriver en patentansökan.

Du erbjuds

  • Ett unikt traineeprogram med syftet att bli patentombud
  • En god karriärutveckling med målet att på sikt bli European Patent Attorney
  • Ett företag som satsar på sin personal och nyligen, för andra gången, erhållit certifiering för Great Place to Work ®

Arbetsuppgifter

Traineeprogrammet pågår under sju månader där du växelvis erbjuds utbildning (teori) och arbete på ditt lokala kontor tillsammans med ditt team och mentor (praktik). Utbildningsblocken hålls på AWAs olika kontor runt om i Sverige där du träffar dina andra traineekolleger (beroende på hur situationen ser ut kan detta istället komma att ske digitalt) och får möjligheten att bygga ditt nätverk inom AWA. Du kommer under traineeprogrammet vägledas av seniora patentombud vilka ger dig grunderna i immaterialrätt, svensk och internationell, samt strategisk rådgivning ur ett affärsperspektiv.

Efter avslutat traineeprogram blir du patentombud. Det är som nämnt en mycket spännande och utvecklande roll, men även mångfasetterad och komplex. Du kommer därför de första åren efter programmet fortsatt arbeta under handledning av erfarna kollegor och hjälpa dem i ärenden för de kunder de arbetar med. Därmed har du fortsatt möjlighet att utveckla dina färdigheter inom alla olika aspekter av immaterialrätt. Långsiktiga mål kan vara att du kvalificerar dig som europeiskt patentombud, eller att du specialiserar dig på den affärsstrategiska rådgivningen kring immaterialrättens olika aspekter.

I rollen som patentombud kommer du till exempel att: * Göra undersökningar avseende nya uppfinningar och tekniska jämförelser med vad som är känt sedan tidigare * Skriva patentansökningar samt argumentera för dessa gentemot patentverk världen över * Hjälpa kunder med strategisk rådgivning kring bäst väg framåt på deras marknader och i förhållande till sina konkurrenter. * Invända mot patent som hindrar kundens affär på något sätt * Delta som teknisk expert i tvister kunden eventuellt hamnar i

Du kommer arbeta med nationella och internationella kunder, från ensamuppfinnare till globala företag, och med myndigheter och ombud i Sverige/Europa men även världen över.

Kika gärna på klippet nedan för att höra om hur nuvarande och tidigare traineer upplevt sin traineetid och varför de trivs på AWA.

Vi söker dig som

Du lockas av en roll som kombinerar teknik med juridik och affärer, har ett stort intresse för språk, är skicklig på att uttrycka dig i skrift och ser en spännande framtid i att arbeta som patentombud åt några av Europas mest intressanta innovationsföretag.

  • Är civilingenjör, disputerad eller har minst en kandidatexamen inom fysik, elektroteknik, datavetenskap/IT, maskinteknik, eller motsvarande. Nyutexaminerad eller gärna med något års arbetslivserfarenhet.
  • Har en hög språklig kompetens i såväl svenska som engelska i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet
  • Har ett stort tekniskt intresse, speciellt för nya innovationer
  • Har ett intresse för immaterialrättsliga frågor

Som person är du ambitiös, resultatinriktad, noggrann och god förmåga att arbeta självständigt. Du har en ivrig vilja att använda din tekniska expertis för att hjälpa företagets kunder framåt och motiveras av att skapa goda relationer med såväl kunder som internt på AWA.

AWA söker traineer till följande kontor i Sverige; Göteborg, Linköping, Jönköping, Växjö, Stockholm, Uppsala, Östersund, Malmö/ Lund och Helsingborg. Klicka på respektive ort för att komma till annonsen för orten du söker till. If you are interested in joining AWA´s Copenhagen office, that recruitment process opens in May. Keep an eye on our LinkedIn!

Övrig information

  • Start: 13 September 2021
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Växjö
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AWAs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av

    mal09@academicwork.se

    .
  • I samband med processen kommer du som kandidat få göra tre tester: ett personlighetstest, ett problemlösningstest och ett språktest. Mer information om dessa får du som kandidat under processens gång.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Här kan du läsa mer om AWAs traineeprogram och få svar dina frågor.

A
A

Tyréns söker projektör inom väg, gata & mark till kontoret i Växjö

Academic Work

Växjö, KRBG
5 dagar sedan
Växjö, KRBG
5 dagar sedan

Tyréns utnämndes till Sveriges 8:e bästa arbetsplats när 2020 års vinnare korades av Great Place to Work. Med ett målmedvetet driv och nyfikenhet av forskning och utveckling har företaget Tyréns blivit ett av de ledande konsultföretagen inom samhällsbyggnad. Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Ta chansen och sök tjänsten som projektör!

Om tjänsten

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar de hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. De har drygt 2 500 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England, Estland och Litauen. Tyréns är stiftelseägt och deras ägandeform gör det möjligt att också satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. De drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Tyréns.

Arbetsuppgifter

Avdelningen du kommer tillhöra består i dagsläget av 8 personer. Här finns såväl juniora som seniora medarbetare som alla jobbar tätt tillsammans och skapar en bra dynamik. Projekteringen sker i Civil 3D och du kommer arbeta i drygt 2-5 projekt parallellt, antalet projekt styrs av respektive projekts omfattning.

Avdelningschefen tror på frihet under ansvar och eftersträvar ett öppet klimat, något som skapat en mycket sammansvetsad och välmående arbetsgrupp där man bryr sig om varandra. Är du intresserad av att ta ett större, mer övergripande ansvar i projekt längre fram finns möjligheten att utvecklas som teknik- och uppdragsansvarig.

Vi söker dig som

  • Har en relevant yrkes-, högskole- eller universitetsutbildning. Du kan exempelvis ha läst fysisk planering, samhällsbyggnad, väg & vatten, byggteknik eller motsvarande
  • Är bosatt i Växjöområdet
  • Har grundläggande kunskaper i CAD. På Tyréns kommer du använda Civil 3D så erfarenhet av det är meriterande men inget krav
  • Är obehindrad i det svenska språket i tal och skrift då majoriteten av ditt arbete kommer utföras på svenska

Som person är du ansvarstagande och gör ditt yttersta i varje situation. Du är tillmötesgående i din kommunikation till andra, såväl internt mot kollegor som externt mot kunder och värderar gott samarbete högt. Du är dessutom flexibel i ditt arbetssätt och har förmågan att agera problemlösande.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, rekrytering
  • Lön: Fast månadslön
  • Placering: Växjö

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av

mal09@academicwork.se

.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Tyréns

S
S

Truckförare sökes till sommarvikariat under nattetid!

StudentConsulting

Växjö, KRBG
5 dagar sedan
Växjö, KRBG
5 dagar sedan
Logistik/Transport
Är du på jakt efter nya utmaningar och söker ett sommarjobb? Pluggar du och vill dryga ut studentkassan? Föredrar du ett aktivt arbete och har truckkort? Är du intresserad av att arbeta natt? Då kan du vara just den vi söker!
Information om uppdraget:
Till vår kund söker vi nu en driven och engagerad truckförare till ett sommarvikariat som kommer arbeta på ett väletablerat företag i Växjö. I din roll som truckförare kommer du arbeta självständigt, ta eget ansvar och egna initiativ.
Arbetsuppgifterna består främst av truckkörning samt orderplock men det kan också förekomma andra uppgifter som till exempel att kontrollera utgående kundorder, packning, paketsortering, påfyllning av varor samt lagerrelaterade sysslor. Förutom att arbetet till stor del är självständigt är samarbetet med kollegorna mycket viktigt. På lagret förväntas alla medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Arbetstiderna är förlagda under kvälls- och nattid, måndag till söndag. Det innebär en bra möjlighet att kombinera studierna med extrajobb för dig som vill dryga ut studentkassan.
Du kommer att vara anställd av StudentConsulting men uthyrd till vår kund.
Uppdraget kommer starta cirka v24 med en introduktion och fortlöper sedan på heltid under veckorna v26-33. Det kommer även finnas en möjlighet att jobba extra både under vår samt höst. Under vår och höst är det ett krav att du skall kunna jobba minst 2 pass i veckan, men vi ser gärna att du är tillgänglig för att arbeta mer.
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du är antingen student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%.
Detta söker vi:
- Vi letar efter dig som kanske är i början av dina studier eller har minst 1 år kvar.
- Uppdraget kräver att man har truckkort A1-4 behörighet.
- Du har god datavana
- Vi ser att du är en flexibel, ansvarsfull, pålitlig och arbetsvillig person som kan vara redo att hoppa in med kort varsel.
- Arbetet kan vara relativt tungt så det krävs att man har god fysik.
- Företaget är beläget i utkanten av Växjö och därför ser vi gärna att du som söker har körkort och tillgång till bil.
Vi erbjuder dig ett fritt arbete med stort ansvar hos en väletablerad kund. Låter tjänsten intressant? Tveka inte på att ansöka redan idag - vi är intresserade av dig och dina erfarenheter! Intervjuer sker löpande.
Beskrivning av företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
R
R

Specialistsjuksköterska till Kronoberg

Randstad

Kronobergs län, KRBG
5 dagar sedan
Kronobergs län, KRBG
5 dagar sedan

arbetsbeskrivning.

Vi söker dig vidareutbildad sjuksköterska som vill arbeta inom bemanning.
Förutom attraktiva uppdrag erbjuder vi b.la. kollektivavtal, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Du har kontakt med en konsultchef som är väl insatt i vilka uppdrag som finns och hjälper dig att hitta den lösningen som passar dig bäst.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Välkommen med din ansökan redan idag!

ansvarsområde.

Sedvanliga arbetsuppgifter för specialistsjuksköterska inom olika vårdverksamheter.

kvalifikationer.

Legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning.

ansökan.

Sista ansökningsdag. 2021-02-28.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För mer information vänligen kontakta:
Rasmus Blomquist, Konsultchef

rasmus.blomquist@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se


P
P

Intresserad av att driva Pressbyrån i Växjö på Storgatan 7?

Pressbyrån

Växjö, KRBG
2 dagar sedan
Växjö, KRBG
2 dagar sedan

Arbetsuppgifter

Vill du bli egen företagare?

Nu kan du få möjlighet att driva din egen Pressbyråbutik.

Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida för att göra livet lite enklare. Vi har varit de som sett vad människor behöver, när de behöver det. På väg till jobbet, skolan eller festen. Under shoppingturen, innan pianolektionen och efter hockeyträningen. På långresan och kortresan, i tunnelbaneträngseln och vänthallen. Beviset på vår framgång finns i alla de tusentals människor som dagligen besöker någon av våra 320 butiker runtom i Sverige. Vill du göra vardagen lite roligare för våra kunder och samhället lite bättre i stort? Då kan du få möjligheten att driva din egen Pressbyråbutik.

Rollen som egen företagare

Som franchisetagare driver du din butik som ett eget aktiebolag men du slipper allt det jobbiga. För genom samarbetsavtalet med REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB (som äger Pressbyrån) står vi för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning, rikstäckande marknadsföring m.m. Så att du kan fokusera på att ge kunderna bästa möjliga service och driva ditt företag på bästa möjliga sätt.

Dina erfarenheter

För att bli en riktigt framgångsrik franchisetagare ser vi gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration samt att du har grundläggande datakunskaper. Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och att motivera din personal – och framförallt att vara en omtänksam glädjespridare i vardagen.

Varför Pressbyrån?

Att arbeta på Pressbyrån är kul. I vår omtänksamma kultur arbetar franchisetagare som inte bara är trevliga, utan som på riktigt bryr sig om varje enskild kund. Som rekommenderar en bra tidning till resan, bjuder på ett glas vatten till den som är törstig eller lånar ut ett paraply när det regnar ute. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till behövande flyktingar, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Allt det här kan du bli en del av.

Läs mer om Pressbyrån och vem vi söker som franchisetagare på www.pressbyran.se/jobba med oss och Driva egen butik.

Varmt välkommen!

För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat.

Kontaktuppgifter

Jens Anderberg
jens.anderberg@reitanconvenience.se

Om företaget

Sveriges modernaste kiosk. Pressbyråns vision är att göra vardagen lite enklare och trevligare med smarta måltider/mellanmål, tjänster i tiden och läsning.

Franchising

Butikskonceptet drivs som en franchisekedja, vår övertygelse är att driver man sin egen butik så blir resultatet det bästa.

Våra butiker

Pressbyrån ska vara det snabba och enkla alternativet, alltid tillgängliga vid knutpunkter där många människor är i farten. Pressbyrån är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige.

REITAN CONVENIENCE

Pressbyrån ägs av det Norska familjebolaget REITAN (fd Reitangruppen AS). REITAN bedriver convenience i sju länder vilka tillsammans omsätter 15,4 miljarder NOK 2019. Reitans vision är att vara Europas mest lönsamma och snabbast växande conveniencekedja. Tillsammans med 7-Eleven är Pressbyrån en del av REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB.

S
S

Vill du utvecklas i rollen som Systemadministratör?

StudentConsulting

Växjö, KRBG
5 dagar sedan
Växjö, KRBG
5 dagar sedan
Data/IT
Är du analytisk, noggrann och gillar att lösa problem? Är du vår nya Systemadministratör som vill ta chansen att få en ovärderlig arbetslivserfarenhet och få arbeta på en stimulerande arbetsplats tillsammans med hängivna kollegor. Se hit!
Information om uppdraget:
Att arbeta som Systemadministratör innebär möjligheten att vara med på en spännande resa och samtidigt få en inblick i hur data, IT och telekommunikation fungerar. Det dagliga arbetet består främst av att vidmakthålla, vidareutveckla och nyutveckla systemstödet till verksamheten, ha ansvaret för underhåll och integrering och utveckling av ett eller flera system. Förutom det kommer du även att testa och utvärdera system ur ett användarperspektiv och registrera ärenden i ärendehanteringssystem. Tjänsten är på heltid och du kommer att ha stor frihet i din roll vad gäller både arbetstider och upplägg.
Tjänsten är en heltidstjänst med start efter överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen sker via StudentConsulting och du kommer bli anställd direkt av vår kund. Vår kund är öppen för flyttande kandidater.
Detta söker vi:
För att söka den här tjänsten bör du ha en utbildning inom IT, systemvetenskap och data- och systemvetenskap och ha hög kompetens inom användarsupport, programmering och tekniska frågor. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av systemförvaltning, systemutveckling och att arbeta i testmiljöer, men det är inget krav. Huvudsaken är att du har en stark vilja att lära och god förmåga att skapa relationer med såväl dina kollegor som kunder.
Vi önskar att du
* har universitetsexamen inom systemvetenskap, gärna med inriktning mot affärssystem eller systemutveckling
* har lätt för att samarbeta och få kontakt med människor
* är analytisk och lösningsfokuserad
* har goda kunskaper i både engelska och svenska i såväl tal som skrift
* har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Oracle 12c, PL/SQL.
Det är meriterande om du
* har kunskap om relationsdatabaser
* har kunskap i programmering och systemarkitektur
* har kunskaper i SQL
* har erfarenhet från någon typ programmering/scriptning, gärna C#/.NET, VBScript, Lua.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att ersättas innan sista ansökningsdag. Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan!
Beskrivning av företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
L
L

Jag är inskriven på Stöd och matchning i Växjö/Ljungby - Lernia

Lernia

Växjö
16 dagar sedan
Växjö
16 dagar sedan

Bifoga ditt CV och personliga brev under fliken "ansök nu"!

Svara på frågorna så får vi veta lite mer om dig.

På så sätt blir du synlig för Lernia Bemanning och kommer att bli kontaktad om det blir aktuellt med arbete.

C
C

Caverion söker servicetekniker el till Växjö

Caverion

Växjö
19 dagar sedan
Växjö
19 dagar sedan

Är du intresserad av ett stimulerande och utvecklande arbete? Tycker du om att arbeta i en bra arbetsmiljö och med trevliga arbetskamrater?

Till vår filial i Växjö söker vi nu en ansvarsfull och driven servicetekniker inom el som vill utvecklas och växa med oss. Enheten har lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner såsom el, ventilation, VS, kyla och säkerhet. Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete med varandra.

Arbetsuppgifter
Som servicetekniker på Caverion arbetar du med tillsyn, skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning inom allmän fastighets och processteknisk utrustning. Du arbetar även med att säkra den dagliga driften av befintliga system. Du kommer också att medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. Viktigt att du är serviceinriktad och tycker om kundkontakter och är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor.

För att arbeta som servicetekniker hos oss bör du vara uppdaterad vad gäller ny teknik samt vara en kreativ problemlösare inom ditt område.
Som servicetekniker på Caverion har du ett självständigt och engagerande arbete som inkluderar ett stort kontaktnät både internt och externt. Du har möjlighet att utvecklas inom arbetet och på sikt få ett större ansvar.
I rollen ingår även

  • Merförsäljning genom att se möjligheter, föreslå förbättringar och uppdateringar av de tekniska systemen via uppföljningsrapporter
  • Uppföljning och återrapportering
  • Planering av eget arbete
  • Utföra tekniska serviceuppdrag

Kompetens

  • Elteknisk utbildning
  • Giltigt ECY certifikat
  • Kunskap om Kylteknik och eller Styr- och reglerteknik är en merit
  • Några års erfarenhet av arbete som elektriker
  • Kunskap om el-dokumentation
  • Förmåga att kunna arbeta självständigt med dagliga kundkontakter
  • Som person är du ordningsam, social och serviceminded
  • B-körkort

Kort om Caverion
Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2019 cirka 2.1 miljarder euro och har cirka 16.000 anställda inom 11 länder i norra och centrala Europa.

Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på drygt 75 orter. Detta gör att du som anställd har stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. Caverion jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller.
Varför Caverion?

På Caverion genomsyras vårt arbete av värderingarna:

  • Innovation
  • Samarbete
  • Ansvar
  • Professionalitet

Mångfald och jämlikhet är självklart för Caverion och fokus ligger på rätt kompetens på rätt plats.
Kontakt & Ansökan
Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga, kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander, tel. 0730- 81 74 04 eller mail

lisbeth.m.hulander@caverion.com

alt. servicechef Thomas Persson tel. 070-885 25 04 mail

thomas.persson@caverion.com


Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Din ansökan vill vi ha senast den 16 mars 2021!
OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag,
Välkommen med din ansökan!

Typ av jobb

Heltid

Skickad

2 dagar sedan

Beskrivning

Arbetsuppgifter

Vill du bli egen företagare?

Nu kan du få möjlighet att driva din egen Pressbyråbutik.

Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida för att göra livet lite enklare. Vi har varit de som sett vad människor behöver, när de behöver det. På väg till jobbet, skolan eller festen. Under shoppingturen, innan pianolektionen och efter hockeyträningen. På långresan och kortresan, i tunnelbaneträngseln och vänthallen. Beviset på vår framgång finns i alla de tusentals människor som dagligen besöker någon av våra 320 butiker runtom i Sverige. Vill du göra vardagen lite roligare för våra kunder och samhället lite bättre i stort? Då kan du få möjligheten att driva din egen Pressbyråbutik.

Rollen som egen företagare

Som franchisetagare driver du din butik som ett eget aktiebolag men du slipper allt det jobbiga. För genom samarbetsavtalet med REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB (som äger Pressbyrån) står vi för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning, rikstäckande marknadsföring m.m. Så att du kan fokusera på att ge kunderna bästa möjliga service och driva ditt företag på bästa möjliga sätt.

Dina erfarenheter

För att bli en riktigt framgångsrik franchisetagare ser vi gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration samt att du har grundläggande datakunskaper. Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och att motivera din personal – och framförallt att vara en omtänksam glädjespridare i vardagen.

Varför Pressbyrån?

Att arbeta på Pressbyrån är kul. I vår omtänksamma kultur arbetar franchisetagare som inte bara är trevliga, utan som på riktigt bryr sig om varje enskild kund. Som rekommenderar en bra tidning till resan, bjuder på ett glas vatten till den som är törstig eller lånar ut ett paraply när det regnar ute. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till behövande flyktingar, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Allt det här kan du bli en del av.

Läs mer om Pressbyrån och vem vi söker som franchisetagare på www.pressbyran.se/jobba med oss och Driva egen butik.

Varmt välkommen!

För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat.

Kontaktuppgifter

Jens Anderberg
jens.anderberg@reitanconvenience.se


Om företaget

Sveriges modernaste kiosk. Pressbyråns vision är att göra vardagen lite enklare och trevligare med smarta måltider/mellanmål, tjänster i tiden och läsning.

Franchising

Butikskonceptet drivs som en franchisekedja, vår övertygelse är att driver man sin egen butik så blir resultatet det bästa.

Våra butiker

Pressbyrån ska vara det snabba och enkla alternativet, alltid tillgängliga vid knutpunkter där många människor är i farten. Pressbyrån är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige.

REITAN CONVENIENCE

Pressbyrån ägs av det Norska familjebolaget REITAN (fd Reitangruppen AS). REITAN bedriver convenience i sju länder vilka tillsammans omsätter 15,4 miljarder NOK 2019. Reitans vision är att vara Europas mest lönsamma och snabbast växande conveniencekedja. Tillsammans med 7-Eleven är Pressbyrån en del av REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB.