Populäraste jobb

619Jobb hittades

619 Jobb hittades 

E
E

Säljledare HOME

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
2 dagar sedan
Linköping, ÖST
2 dagar sedan

Som Säljledare kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Home.

Ansvar för att coacha och träna andra
Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver försäljning av kompletta ”sälj”, det vill säga rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.

För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Säljchef” under namnet Säljledare. Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.

Kund- och Försäljningsansvar
Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.

Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära ledare
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Säljledaren ansvarar för

  • Motivera, coacha och träna säljare
  • Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
  • Försäljningsresultat för produktgruppen
  • Hur avdelningen drivs och fungerar

Säljledarens arbetsuppgifter

  • Arbetsleda och bemanna
  • Utbilda och träna i försäljning och produkter
  • Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
  • Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
  • Personligt säljmål, egen försäljning
  • Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
  • Hantera feedback och kundärenden
  • Arbeta med varuexponering och driftstandard
  • Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen

Home-avdelningen
Avdelning Home hjälper, vägleder och säljer de hushållsprodukter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna vitvaror, småel och kök. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna, enkelt och utan krångel. En positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att kunden ska återkomma till just Elgiganten nästa gång.

Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Det krävs också 3 års erfarenhet av en roll där du provat på att leda andra, arbetat med personlig uppföljning och medverkat vid rekrytering, introduktion, svåra samtal och medarbetarsamtal.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras via dm.home.linkoping@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Gigant till Kassa/Lager/Merchandising/Support

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
3 dagar sedan
Linköping, ÖST
3 dagar sedan

Vi söker nu butiksmedarbetare till vår avdelning Aftersales Operations som består av kassa, lager, support och merchandising!

Är du en stjärna på kundvård och tar hand om kunder på bästa sätt samtidigt som du är ordningsam och strukturerad så kan du vara vår nya butiksmedarbetare. Tycker du dessutom om fartfyllda dagar där ingen dag är den andra lik kommer du förmodligen att trivas hos oss. Att arbeta på Elgiganten är både spännande och lärorikt och rollen som butiksmedarbetare består av flertalet varierande uppgifter där Du med din kompetens är betydelsefull och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar nämligen om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen tillsammans med kollegorna samt säkerställa ordning och reda.

Arbetsuppgifter:

  • Kundbemötande
  • Rutiner kring betalning
  • Stötta kunderna innan, under och efter köpet
  • Garantier/försäkringar
  • Produktlogistik
  • Säkerställa att dagliga arbetet är förenligt med företagets värderingar och kultur

Profil & Bakgrund
Som anställd på Elgiganten har vi höga förväntningar på dig – Du ska ständigt sträva mot att vara bäst och kunna lösa problem som uppkommer på vägen mot framgång. Som butiksmedarbetare kommer du att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Aftersales Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Det innebär att du kommer få grundläggande kunskaper inom samtliga ovan nämnda områden och en stor flexibilitet i din vardag, perfekt för dig som gillar variation. Många av våra medarbetare utvecklar med tiden en specialistkompetens och har sin bas i ett av de 4 expertområden vi har:

Kassa - I kassan har du äran att träffa de flesta av våra kunder, du är pricken över i:et som kan se till att alla kunder går glada ut genom dörren. Detta genom att du har ett kundanpassat bemötande och är lösningsorienterad genom att du tänker ur ett större perspektiv. Att arbeta i kassan innebär fartfyllda dagar med flertalet varierande arbetsuppgifter.
Lager och reparation/returer - Som medarbetare på lagret vet du hur viktigt det är att allting fungerar, din primära arbetsuppgift är att bemöta våra kunder i varuutlämningen där du levererad kundvård i högsta klass där målet är att kunden skall känna sig trygg och lämnar butiken nöjd. Du kommer hantera både in och ut leveranser där god struktur är av största vikt.
Support - Du är kundernas tekniska rådgivare, både före, under och efter köp. Dina huvuduppgifter är att säkerställa försäljning och utförande av supporttjänster.Du är experten inom det digitala området och förmedlar din kunskap till kunderna.
Merchandising - Arbetet som merchandiser innebär att göra det enkelt för våra kunder att hitta rätt vara, pris och information. Arbetsuppgifterna innehåller ansvar för påfyllning av varor, exponering, hålla utställningen ren och snygg och göra varuhusen så attraktiva som möjligt. Du vägleder också våra kunder till den produkt som bäst uppfyller deras behov.

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av XX på XXXX@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Elgiganten Linköping söker Säljare

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
3 dagar sedan
Linköping, ÖST
3 dagar sedan

Vi söker en säljare till avdelningen Telecom.

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

  • Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
  • Erbjuda och sälja produkter och tjänster
  • Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Säljare HOME

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
2 dagar sedan
Linköping, ÖST
2 dagar sedan

Vi söker en säljare till avdelningen Home där vi erbjuder produkter inom Kök, Hushåll och Vitvaror.

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!

  • Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
  • Erbjuda och sälja produkter och tjänster
  • Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av dm.home.linkoping@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

E
E

Kyltekniker/vitvarutekniker - Elcare Nordic Linköping

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
7 dagar sedan
Linköping, ÖST
7 dagar sedan

Har du erfarenhet som Kyltekniker/vitvarutekniker och vill utvecklas tillsammans med vårt team?
Elcare Nordic satsar nu stort att fortsätta etablera sig på marknaden för service av klimatanläggningar och vitvaror. Hos Elcare Nordic ges du möjlighet att bygga vidare på dina tidigare kunskaper ute på roliga uppdrag.
Är du en stjärna på service, vill utvecklas men även har en teknisk skicklighet? Då är det Dig vi söker och vi hoppas att du vill bidra med dina kunskaper och färdigheter för Elcare Nordic med placering på vår verkstad i Linköping.

Information om tjänsten
Elcare Nordic söker en erfaren Kyltekniker som både skall arbeta ute på fält med service av värmepumpar och vitvaror, men även hjälpa till inne på vår verkstad i Linköping med samarbete och uppföljning av våra underleverantörer i Norden som utför uppdrag åt oss utanför vårt upptagningsområde.
Vi utför idag service åt Samsung, Panasonic, LG, Electrolux, Mitsubishi, Wilfa och Midea.
Elcare Nordic är Nordens ledande serviceverkstad på hemelektronik. Vi är en oberoende servicepartner men ägs av Elkjøp koncernen.

Arbetsuppgifter
I arbetet som Kyltekniker har du en variationsrik vardag där du tillsammans med dina kollegor eller självständigt utför bland annat serviceunderhåll, installationer och felsökningar av klimatanläggningar och vitvaror. I arbetet får du introduktion i hur Electrocare Nordic AB arbetar, därefter förväntas du självständigt kunna utföra dina arbetsuppgifter med viss support ifrån våra producenter.
Vi söker dig som
Har minst ett års erfarenhet som Kyltekniker, alternativt tillräcklig erfarenhet för att vara självgående i arbetet. Du har B-körkort och hanterar det svenska och engelska språket i tal och skrift då det krävs i arbetet. Vidare har du Kylbehörighet 1, genomfört lödarprövning och Heta Arbeten. Det är meriterande för tjänsten om du också har elektrikerutbildning.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Elcare Nordic. Du är initiativtagande och trivs att arbeta självständigt såväl som i team. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad.
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elcare Nordic genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Vi tror att du gillar snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som även ställer upp för andra. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elcare Nordic
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elcare Nordic skapar vi engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss.

Vi erbjuder
• Avtalsenlig lön
• Förmåner inom friskvård och personalköp


På Elcare Nordic gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande kandidat kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.
Frågor om tjänsten besvaras av patrik.sandgren@elcare.com

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi kan använda oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering

E
E

Elgiganten Linköping Megastore söker Säljledare

Elgiganten AB

Linköping, ÖST
3 dagar sedan
Linköping, ÖST
3 dagar sedan

Som Säljledare Data kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Tech.

Ansvar för att coacha och träna andra
Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap inom, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver hela försäljning, dvs. rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.

Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.

Kund- och Försäljningsansvar
Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.

Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära ledare
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Säljledaren ansvarar för

  • Motivera, coacha och träna säljare
  • Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
  • Försäljningsresultat för produktgruppen
  • Hur avdelningen drivs och fungerar

Säljledarens arbetsuppgifter

  • Arbetsleda och bemanna
  • Utbilda och träna i försäljning och produkter
  • Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
  • Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
  • Personligt säljmål, egen försäljning
  • Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
  • Hantera feedback och kundärenden
  • Arbeta med varuexponering och driftstandard
  • Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen

Tech-avdelningen
Avdelning Tech hjälper, vägleder och säljer de produkter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna tele, data, ljud & bild. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna samt en positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att Elgiganten ska bli förstahandsalternativet för kunderna.

Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning inom retail med gott försäljningsresultat och förståelse för hur en butikskedja driver koncept och store standard. Önskvärt även erfarenhet av arbete med personlig uppföljning och coachning.

Arbetsglädje
Här jobbar personer som är drivna och intresserade av kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt.

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

V
V

Systemutvecklare till Vertel AB

Vertel AB

Linköping, ÖST
2 dagar sedan
Linköping, ÖST
2 dagar sedan

Företagspresentation

Vertel AB

Vill du vara med att förändra en bransch och vara med och utveckla framtidens affärssystem för små, mellanstora företag och offentlig sektor? Vertel AB är ett litet och snabbfotat bolag, med stora såväl som mindre kunder. Affärssystembranschen står inför stora utmaningar, ett generationsskifte står för dörren, en spännande fas av utveckling och förändringar.


Vertel AB:s affärsidé är att leverera effektiva systemlösningar till små och stora organisationer i både privat och offentlig sektor baserat på fri programvara.
Vertel arbetar med applikationsservern Odoo som innehåller ett stort utbud av funktioner inom affärssystem och verksamhetsstöd och kan leverera helhetslösningar inom IT-stöd.
Genom ett samarbete med Dustin ingår de i Kammarkollegiets ramavtal “Programvaror och tjänster”. Företaget har verkat i över ett decennium i branschen - något som de är väldigt stolta över! Vertel är fristående från Odoo SA och är en aktiv del av Odoos användarförening.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som systemutvecklare på Vertel kommer du att få hjälpa deras kunder med skräddarsydda lösningar i olika typer av leveransprojekt. Stor del av rollen innebär att programmera och bygga moduler där du utgår ifrån Ubuntu-plattformen och programmerar i Python. Du kommer att introduceras i verksamhetssystemet Odoo, en integrerad systemplattform. Där hjälper du företagen att smidiggöra och utöka sitt användningsområde i olika affärsprocesser.

Arbetsgruppen består idag av 16 medarbetare med olika kompetenser inom området; projektledare, systemutvecklare och affärsutvecklare. Du kommer att vara placerad på Linköpingskontoret där de flesta av projekten mot kunder drivs inhouse i form av ett kompetenscenter.

Du förväntas ta ansvar för dina projekt och ha viljan och drivet att lära dig mer och utvecklas tillsammans med Vertel. Det finns stora möjligheter till kompetensutveckling i rollen genom kundprojekt och internutbildning.

Din profil

Vem söker vi?

Som person är du ansvarstagande och initiativrik. Det är viktigt att du har känsla för god service eftersom det ingår många kontakter med företag och kollegor. Kvalitet och löpande verksamhetsutveckling är en självklarhet för dig. Du trivs i en verksamhet där det händer saker och där du ställs inför nya utmaningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du har den rätta inställningen.

I denna rekrytering kommer vi lägga stort fokus på personlig potential men för att lyckas i rollen bör du ha:

  • Eftergymnasial utbildning inom systemutveckling
  • Några års erfarenhet av Python-programmering
  • Erfarenhet av att jobba som konsult eller i konsultliknande verksamhet
  • Programmerat i verksamhetssystem/affärssystem
  • God förmåga att uttrycka dig väl såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska

Det är starkt meriterande om du har:

  • Högskoleutbildning inom systemutveckling/IT
  • Scrum/agilt arbetssätt
  • Minst fem års erfarenhet av programmering
  • Erfarenhet av att ha jobbat med dessa verktyg/program:

-JavaScript

-Ubuntu

-XML

-PostgreSQL

-REST/JSON

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag!

Vi kommer gå igenom ansökningar löpande under annonseringstiden, skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR. Ansvarigt rekryteringsteam hos Unik Resurs är;

Jenny Askling,

jenny.askling@unikresurs.se

eller 0704- 84 00 36 samt

Petra Meyer Gardelin,

petra.meyer-gardelin@unikresurs.se

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

S
S

Semestervikarier

Stångåstaden

Linköping, Ostergotland
5 dagar sedan
Linköping, Ostergotland
5 dagar sedan

Vi söker dig som vill bli semestervikarie och som även vill jobba extra under året!

Bli en del i vårt härliga team! Vårt fokus är att serva och guida våra kunder i frågor om uthyrning, boende, kontraktsfrågor, felanmälningar, nyckelhanteringar, skötselfrågor med mera. Hos oss är du en viktig del i att skapa nöjda kunder. Vi jobbar för att skapa en så bra boendemiljö och kundupplevelse som möjligt och tror på att underlätta kundens boendetid och vara en del av den positiva upplevelsen av Linköping. För den som trivs och presterar i rollen finns goda möjligheter till extrajobb under resten av året.

Nu söker vi semestervikarier till Stångåstaden och Studentbostäder. Vi söker dig som har en positiv inställning och som trivs med att vara en del av ett team. Du tycker att det är roligt och utmanande med många kund- och entreprenörskontakter i olika typer av kanaler och du är noggrann i det administrativa arbetet, följer upp kundkontakter och säkerställer resultat.

Du är född 2001 eller tidigare. Du läser, talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska. Du ska kunna jobba större delen av sommaren och helst även vid behov resten av året. Kolla gärna in LIVET PÅ STÅNGIS för att se hur det är att jobba hos oss.

Här kan du se vilka roller du kan söka. Du ansöker längre ner där du bifogar ditt cv och svarar på ett antal frågor.

Kundtjänstmedarbetare

Vet du hur man sätter kunden i fokus? I vår kundtjänst tar du emot kundernas ärenden via telefon, e-post, chatt och webben. Du svarar på frågor om boendet och tar emot felanmälningar. Jobbet har många administrativa arbetsuppgifter, men är framför allt för dig som brinner för service och problemlösning.

Kundansvarig Bobutiken

Är du noggrann, serviceinriktad och en fena på personligt bemötande? Som kundansvarig tar du emot kunder och hjälper dem med till exempel nyckelhantering, uppsägningar, boendefrågor och annat. Du har också hand om andrahandsuthyrningar och lägenhetsbyten.

Kundansvarig Studentbostäder

Stångåstadens dotterbolag Studentbostäder söker dig som vill jobba aktivt med att hyra ut studentbostäder – allt från att teckna hyreskontrakt till att administrera uppsägningar. Jobbet passar dig som gillar administration, service och att möta människor på ett professionellt sätt.

Internservicemedarbetare

Vi söker en servicemedarbetare som kommer att arbeta med nycklar och access för våra entreprenörer i receptionen i Tornet. Du kommer också ta emot besökare, köra transporter av internt material som exempelvis post och utföra annat administrativt arbete. Arbetet är serviceinriktat och administrativt. Om du är rätt person kan du också komma att läras upp för arbete i vårt kök. Körkort är ett krav för denna tjänst.

Assisterande områdesansvarig Stångåstaden och Studentbostäder

Är du en doer som gillar när ingen dag är den andra lik? Som assisterande områdes-ansvarig jobbar du direkt i våra bostadsområden och ser till att det är fint på gårdar, uteplatser och i trapphus. Du jobbar med uppföljning av inre och yttre skötsel, genomför besiktningar av korridorer, korridorsrum och lägenheter. Arbetet innebär även en del administrativa arbetsuppgifter. Självständighet och körkort är krav och tidigare erfarenheter från fastighetsbranschen en bra merit.

Är du intresserad?

Skicka in ditt cv och svara på frågorna i formuläret. Vissa frågor har olika alternativ och andra kräver utvecklade svar. Beskriv gärna så detaljerat som du kan. En av frågorna vill vi gärna att du svarar genom ett videosvar som du enkelt gör via en dator med kamera eller din mobiltelefon (detta fungerar ej i webbläsaren Safari). Urvalet sker löpande och sista ansökningsdag är 21 mars.

Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-utvecklare Jenny Ahlbert via e-mail jenny.ahlbert@stangastaden.se.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

I
I

Software Developer till Linköping

Ida Infront

Linköping, ÖST
3 dagar sedan
Linköping, ÖST
3 dagar sedan

Ida Infront söker nu ytterligare några vassa systemutvecklare, med placering i centrala Linköping eller centrala Stockholm. Vi erbjuder stora möjligheter att vara med och påverka, ett utmanande och utvecklande jobb, med placering i fina och nyrenoverade lokaler!

Vill du vara en viktig kugge i verksamheten och arbeta med att utveckla stora samhällsviktiga system så kan det här vara en möjlighet för dig! Vår produktfamilj iipax möjliggör bland annat ett passfritt Europa, e-deklarationer och effektiva dna-analyser.

Det finns många fördelar med att arbeta hos oss. Här blir du en del av ett framgångsrikt IT-produktföretag med platt organisation och stabil kundbas. Vi är också ett värderingsstyrt företag med stark laganda, och vi satsar på att ge våra medarbetare goda möjligheter till kompetensutveckling.

Rollbeskrivning

Som systemutvecklare arbetar du tillsammans med ditt team för att förverkliga de krav som ställts på den lösning eller produkt ni utvecklar. De huvudsakliga uppgifterna innefattar design, tidsuppskattning, utveckling och testning.

Du och ditt team ansvarar för den tekniska lösningen, vilket innefattar arkitektur, design och teknikval. Ni är experter på systemutveckling och arbetar på ett sätt som garanterar hög kvalité och effektivitet samt bidrar till att vi alltid förbättrar oss och ligger i framkant både vad gäller teknik och process.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet ifrån systemutveckling och som brinner för att arbeta med programmering. Du har högskole- eller universitetsexamen med systemutveckling som inriktning samt kunskaper och erfarenhet av utveckling i Java och JEE.

Det är ett stort plus om du har erfarenhet av:

HTML5, Javascript och CSS
Applikationsservrar
Relationsdatabaser
Versionshantering, exempelvis Git
Agila utvecklingsmetoder

Andra tekniker som du kommer i kontakt med hos oss är:

Apache Wicket
Java Swing
BI- och rapportverktyg
Lucene/Solr
Continuous Integration med Jenkins
Byggsystem som Gradle, Maven och Ant

Du pratar svenska och gör dig förstådd på engelska muntligt och skriftligt samt har svenskt medborgarskap, vilket krävs för att arbeta i våra säkerhetsklassade projekt.

Personliga förmågor

Vi tror att en produktiv systemutvecklare jobbar strukturerat och har förmågan att kunna bryta ner en komplex uppgift i mindre hanterbara enheter. Det är också viktigt att du trivs med att samarbeta med andra duktiga kollegor i team.

Då vi jobbar i en bransch som präglas av ständig förändring är det avgörande att vi hela tiden utvecklas och blir bättre på det vi gör. Vi hoppas därför på att du vill fortsätta utvecklas och bidra till vårt förbättringsarbete.

Om anställningen

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ort: Linköping eller Stockholm

Ansökan

Ida Infront anser att mångfald berikar verksamheten och välkomnar sökande med olika bakgrund, kön, erfarenhet samt personliga egenskaper.

Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Vid frågor om jobbet eller oss, kontakta vår Rekryteringsassistent Andreea Patru. Mail: andreea.patru@idainfront.se, tfn: 0703 51 53 58.

N
N

Business Controller till Trafikområde Östergötland

Nobina Sverige

Linköping, ÖST
2 dagar sedan
Linköping, ÖST
2 dagar sedan

Nobina är Nordens största koncern verksam inom kollektivtrafik. Företaget verkar under  uppdragsgivares varumärken, exempelvis SL, Västtrafik och Skånetrafiken.

Business control-verksamheten inom Nobina flyttas nu från en central funktion till respektive trafikområde för att verka närmare aktuell affär och för att ge trafikområdenas verksamheter fullt fokus. Nobina har totalt 17 trafikområden, där varje trafikområde kan liknas vid ett eget företag med en omsättning mellan 100-500 mkr. Trafikområdet har eget resultatansvar för sin verksamhet, med Affärschefen som högst ansvarig och en egen ledningsgrupp där även Business Control ingår. Som lokal Business Controller på trafikområdet så kommer du att vara nära verksamheten, arbeta med kontinuerliga förbättringar, samt vara drivande i att hålla ihop ekonomi- och resultatstyrning.

Ekonomiorganisationen är ett samarbete mellan lokal Business Controller, central ekonomiorganisation på HK, samt koncernekonomi. Central ekonomiorganisation på HK består av Ekonomichef, Head of Business Control, samt seniora centrala Business Controllers. Koncernekonomi består av Shared Service Center samt finansierings- och koncernredovisnings-relaterade funktioner. Som lokal Business Controller samarbetar man framförallt med och har daglig kontakt med centrala ekonomiorganisationen samt Shared Service Center.

Vi söker för tillfället en Business Controller till Trafikområde Östergötland med placering i Linköping.

Dina ansvarsområden

Uppdraget som Business Controller innebär att:

  • ta ansvar för trafikområdets ekonomi och styrning enligt centrala riktlinjer.
  • hålla ihop och driva den lokala boksluts-, budget-, och prognosprocessen.
  • ansvara för ekonomisk kontroll och analys av lokala beslut och initiativ.
  • driva ekonomisk och resultatorienterad förståelse och styrning på trafikområdet.

Arbetsuppgifter

  • Driva bokslut, budget och prognos för trafikområdet enligt centrala riktlinjer.
  • Skapa och presentera tillförlitliga ekonomiska analyser, rapporter och prognoser inom given tidsram.
  • Följa upp verksamhetens kostnader och nyckeltal samt föreslå åtgärder till förbättring.
  • Göra avvikelseanalyser mellan budget och utfall och/eller anbud och utfall.
  • Driva affärsmässiga kalkyler för investeringar, affärer och andra lokala initiativ.
  • Identifiera och driva resultatförbättrande åtgärder.
  • Ingå i affärsområdets ledningsgrupp.
  • Stötta andra trafikområden inom regionen vid frånvaro.
  • Vara delaktig i anbudsprocesser utifrån ett lokalt perspektiv.

Som Business Controller rapporterar du till Affärschefen för trafikområdet med streckad linje till Head of Business Control, Nobina Sverige AB

Vi söker dig som är Civilekonom eller motsvarande och som har minst 3 års tidigare erfarenhet inom controlling eller liknande roller. Du behöver kunna både redovisning och ekonomisk styrning samt ha mycket goda kunskaper i Excel samt i rapporteringsverktyg. Det är meriterande med erfarenhet av att jobba med Agresso eller annat större affärssystem.

Du får också gärna ha erfarenhet från produktion/logistik/personalintensiv verksamhet.

Viktiga förmågor är att

  • Ha god verksamhetsförståelse och god insikt i verksamhetens kostnadsdrivare.
  • Förstå processer och logistiska flöden.
  • Vara en team player, som är bra på att bygga, utveckla och bibehålla goda relationer.
  • Ha systematiskt och strukturerat arbetssätt med god förmåga att prioritera.


Facklig kontaktperson

Åsa Löwner, SACO, 08-410 65 368

Din ansökan

AIMS International har uppdraget att bistå Nobina i detta uppdrag. Du är välkommen att skicka din ansökan till ansokannobina@aimsinternational.se och kommer därefter att få svar med mera information om den fortsatta processen.

Typ av jobb

Heltid

Skickad

2 dagar sedan

Beskrivning

Som Säljledare kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Home.

Ansvar för att coacha och träna andra
Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver försäljning av kompletta ”sälj”, det vill säga rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.

För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Säljchef” under namnet Säljledare. Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.

Kund- och Försäljningsansvar
Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.

Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.

Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.

Verksamhetsnära ledare
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.

Säljledaren ansvarar för

  • Motivera, coacha och träna säljare
  • Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
  • Försäljningsresultat för produktgruppen
  • Hur avdelningen drivs och fungerar

Säljledarens arbetsuppgifter

  • Arbetsleda och bemanna
  • Utbilda och träna i försäljning och produkter
  • Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
  • Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
  • Personligt säljmål, egen försäljning
  • Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
  • Hantera feedback och kundärenden
  • Arbeta med varuexponering och driftstandard
  • Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen

Home-avdelningen
Avdelning Home hjälper, vägleder och säljer de hushållsprodukter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna vitvaror, småel och kök. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna, enkelt och utan krångel. En positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att kunden ska återkomma till just Elgiganten nästa gång.

Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.

Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Det krävs också 3 års erfarenhet av en roll där du provat på att leda andra, arbetat med personlig uppföljning och medverkat vid rekrytering, introduktion, svåra samtal och medarbetarsamtal.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension
  • Generöst bonusavtal
  • Förmåner inom friskvård och personalköp
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
  • Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras via dm.home.linkoping@giganten.se.

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.


Om företaget

E
E
E
E

Elgiganten AB

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. År 2018 utsågs Elgiganten till "Årets Butikskedja" vid handelsgalan Retail Awards som arrangeras av Svensk Handel och nu senast under september år 2020 utsågs Elgiganten till Årets Arbetsgivare. Detta är vi mycket stolta över då kunden och medarbetaren är vårt absoluta huvudfokus. Elgiganten etablerades i Sverige år 1994 och har idag närmare 3 400 anställda och 174 varuhus och butiker. Med butiker avses våra Elgiganten Phone House butiker som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elgiganten ingår i Elkjop-koncernen som ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Elkjop-koncernen är i sin tur ett av Nordens största detaljhandelsföretag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37.3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11 000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107 000 m² stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Företagets storlek

2 500 till 4 999 anställda

Grundades

1994